צפייה בגרסה מלאה : כבל סינטטי לכננת
יורם-דרומי
12-11-19, 17:19
יש לי כננת של חברת אספיר עם כבל פלדה,
שוקל להחליף לכבל סינטטי, שעל פניו אמור להיות בעל משקל נמוך יותר,
בעד ונגד?
מה כדאי?
אורך?
כמה ליברות?
לקנות בארץ או להזמין מחו"ל?
מה המחיר הסביר לכבל ממוצע?
תודה
יורם
פורסם בשרשור הקניות מאתמול - קישור במחיר מצויין מאמסון עם משלוח חינם 72 דולר!
נשלח מהנייד
יורם-דרומי
12-11-19, 17:38
באיזה פורום?
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
עצלן...
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/114313-11-11-19-%D7%A0%D7%95-%D7%9E%D7%94-%D7%90%D7%AA%D7%9D-%D7%9E%D7%96%D7%9E%D7%99%D7%A0%D7%99%D7% 9D-%D7%94%D7%99%D7%95%D7%9D-%D7%91%D7%90%D7%9C%D7%99-%D7%90%D7%A7%D7%A1%D7%A4%D7%A8%D7%A1/page2?p=865765&viewfull=1#post865765
צבע כחול 72 דולר
נשלח מהנייד
יורם-דרומי
12-11-19, 17:44
עצלן...
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/114313-11-11-19-%D7%A0%D7%95-%D7%9E%D7%94-%D7%90%D7%AA%D7%9D-%D7%9E%D7%96%D7%9E%D7%99%D7%A0%D7%99%D7% 9D-%D7%94%D7%99%D7%95%D7%9D-%D7%91%D7%90%D7%9C%D7%99-%D7%90%D7%A7%D7%A1%D7%A4%D7%A8%D7%A1/page2?p=865765&viewfull=1#post865765
צבע כחול 72 דולר
נשלח מהנייד מותר לפעמים
[emoji12][emoji12][emoji12]
יורם-דרומי
12-11-19, 18:01
ועוד שאלה:
יש לי רולר בכננת
האם נדרש/חובה להחליף למגש אלומיניום
כזה?:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191112/c05880581292828ce13eca5490874ea9.jpg
כן, וזה עולה גרושים, חפש
Hawse fairlead 10"
זה המקרה הקלאסי שהסיני עם המשלוח חינם מעולה.
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk% 2Fitm%2F232271665116
ועוד שאלה:
יש לי רולר בכננת
האם נדרש/חובה להחליף למגש אלומיניום
כזה?:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191112/c05880581292828ce13eca5490874ea9.jpg
כן כי רולר שעבד עם כבל פלדה בהכרח עם שריטות קטנות במתכת שהן גורם סיכון לכבל סינטטי.
אם היה לך רולר חדש לגמרי לא היה חובה להחליף.
עוד יתרון למגש אלומיניום הוא פחות משקל וזוית גישה טובה יותר כי הוא צמוד יותר לפגוש.
יורם-דרומי
12-11-19, 18:17
אחלה
תודה
הוזמן
נצלם עוד שבועיים תוצאה
אם לא מגיע, תעדכן גם. זה מעניין.
יורם-דרומי
28-11-19, 18:47
הגיעhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20191128/93950b5fbbf920225cd87810d4a2f1ab.jpg
יורם-דרומי
28-11-19, 18:47
מה פרוצדורת החלפת הכבל לכננת
למישהו כאן יצא להחליף?
מנוע כבוי.
מעבירים את הכננת למצב חפשי ומושכים ביד את הכבל.
כדאי עם כפפות, כי לפעמים יש גידים קרועים וזה נכנס ליד כמו מחט של מזרק.
בקצה הכבל על התוף יש בורג שמחזיק את קצה הכבל, או מגרעת בה מושחל הכבל.
משחררים ושומרים את הבורג.
בחבל הסינתטי יש בקצה פחית מתכת עם חור.
משתמשים בבורג המקורי שהורדת מכבל הפלדה.
אצלי הייתי צריך בורג חדש ארוך יותר כי החבל עבה מהעין של הכבל פלדה.
מורידים את השרוול הגנה מחום עד לקצה צמוד לכננת.
עכשיו אפשר לגלול פנימה, וזה אפשרי ביותר משיטה אחת.
מניעים את הרכב, ועם השלט ביד אחת מפעילים בכיוון גלילה, כשעם היד השנייה אתה מייצר מתח על החבל ממרחק של כמטר מהכננת, ומסדר את החבל שיתלפף מסודר.
זהירות (!!) עם היד שמייצרת לחץ על החבל שלא תתקרב למוביל אחרת החבל ימשוך את יד פנימה וזה פציעה קשה.
אפשרות אחרת זה לפרוס את הכבל לכל אורכו ובקצה לחבר משקולת כבדה של כמה עשרות קג.
ואז אתה מגולל את חבל פנימה עם הכננת ועם היד השנייה רק מנתב ימינה-שמאלה כדי שיהיה מסודר.
הגיע
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191128/93950b5fbbf920225cd87810d4a2f1ab.jpg
תתחדש - הלכת על היקר יותר ... הכחול היה רק 72$
יורם-דרומי
29-11-19, 02:39
מנוע כבוי.
מעבירים את הכננת למצב חפשי ומושכים ביד את הכבל.
כדאי עם כפפות, כי לפעמים יש גידים קרועים וזה נכנס ליד כמו מחט של מזרק.
בקצה הכבל על התוף יש בורג שמחזיק את קצה הכבל, או מגרעת בה מושחל הכבל.
משחררים ושומרים את הבורג.
בחבל הסינתטי יש בקצה פחית מתכת עם חור.
משתמשים בבורג המקורי שהורדת מכבל הפלדה.
אצלי הייתי צריך בורג חדש ארוך יותר כי החבל עבה מהעין של הכבל פלדה.
מורידים את השרוול הגנה מחום עד לקצה צמוד לכננת.
עכשיו אפשר לגלול פנימה, וזה אפשרי ביותר משיטה אחת.
מניעים את הרכב, ועם השלט ביד אחת מפעילים בכיוון גלילה, כשעם היד השנייה אתה מייצר מתח על החבל ממרחק של כמטר מהכננת, ומסדר את החבל שיתלפף מסודר.
זהירות (!!) עם היד שמייצרת לחץ על החבל שלא תתקרב למוביל אחרת החבל ימשוך את יד פנימה וזה פציעה קשה.
אפשרות אחרת זה לפרוס את הכבל לכל אורכו ובקצה לחבר משקולת כבדה של כמה עשרות קג.
ואז אתה מגולל את חבל פנימה עם הכננת ועם היד השנייה רק מנתב ימינה-שמאלה כדי שיהיה מסודר.תודה
תודה
יורם-דרומי
29-11-19, 12:12
שאלה,
הכבל בכננת אצלי מתוצרת אספיר,
נכנס לחור ברולר של הכננת וננעץ בבורג אלן
ראו בתמונה,
אין אפשרות להבריג כמו בהסבר,
האם נכון יהיה לחתוך, לשרוף, ולהכניס כמו הפלדה?
יורם-דרומי
29-11-19, 12:12
התמונותhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20191129/3b371dbab3aeb49944a72c7c141eedd1.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20191129/bc9646087a8bcc6ea647c36a5b024ea3.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20191129/f93bc94e28c50de80c6d9103cc8f3f44.jpg
יורם-דרומי
29-11-19, 12:17
ככה זה מורכבhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20191129/ee4e85392ad1dd688189bbe1434dab78.jpg
הבורג בקצה לא נושא בעומס, הוא ייתלש בניעור יד אגרסיבי.
זה הקיבוע לתחילת הליפוף.
בגלל זה בפריסת כבל אסור לרדת מתחת לכריכה מלאה אחרונה של התוף, כי הכבל/חבל ייתלש.
במקרה של החבל הסינטטי האורך המינימלי שחובה להשאיר על הכננת זה בדכ השרוול מגן חום שעוטף את החבל.
אם זה היה אצלי, הייתי מוריד את הפחית, מכניס פנימה ולוחץ עם האלן כמו שהכבל פלדה היה תפוס.
תחליף את הבורג חסר הראש (set screw) בבורג עם ראש רגיל ותחבר את העין של החבל. תתעלם מהחורים הגדולים דרכם הושחל כבל הפלדה - לא רלוונטי לחבל.
יורם-דרומי
29-11-19, 13:29
הותקןhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20191129/814dfb98aa9bd00fdb3574644255a33f.jpg
יורם-דרומי
29-11-19, 13:30
הבורג בקצה לא נושא בעומס, הוא ייתלש בניעור יד אגרסיבי.
זה הקיבוע לתחילת הליפוף.
בגלל זה בפריסת כבל אסור לרדת מתחת לכריכה מלאה אחרונה של התוף, כי הכבל/חבל ייתלש.
במקרה של החבל הסינטטי האורך המינימלי שחובה להשאיר על הכננת זה בדכ השרוול מגן חום שעוטף את החבל.
אם זה היה אצלי, הייתי מוריד את הפחית, מכניס פנימה ולוחץ עם האלן כמו שהכבל פלדה היה תפוס.זה בדיוק מה שעשיתי
יורם-דרומי
29-11-19, 13:31
פער המשקלים בין המתכת לסינטטי משמעותי ביותר
שניה לפני שבאתי ללחוץ על לקנות את הכבל, מישהו קנה לפניי כי פתאום צצה הודעה שאין יותר כאלה זמינים למשלוח לאיזור שלך.
מי שעשה את זה שיתוודה מיד! :)
ניסית למשוך עם הכבל תחת לחץ?
מעניין איך הוא עומד בעבודה אמיתית - ההפרש במחיר מול כבל של חברה בעלת שם או כבל בארץ הוא אדיר.
מצד שני, למצוא את עצמך באמצע חילוץ עם כבל קרוע זה לא להיט...
ניסית למשוך עם הכבל תחת לחץ?
מעניין איך הוא עומד בעבודה אמיתית - ההפרש במחיר מול כבל של חברה בעלת שם או כבל בארץ הוא אדיר.
מצד שני, למצוא את עצמך באמצע חילוץ עם כבל קרוע זה לא להיט...
הסתכלתי על כבל בארץ, חיצונית כולל האריזה הוא זהה ברמת המעיכה של הפחית בקצה החוט..
ההבדל פי 3 במחיר.
לא בא לשפוט את עלויות הייבוא והתפעול של חנות שמגולמים במחיר, אבל לי זה בכל זאת יוצא פי 3..
אז קניתי כבל מסיני שיש לו דרוג גבוה, וגם אם זה לא באמת 20,000 פאונד אלא ״רק״ 12,000 אז זה מעל הכבל מתכת שהוא החליף.
בינתיים יצא לי לחלץ עם השאקלים הרכים, סינים, והם עשו את העבודה כמו שצריך.
עצלן...
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/114313-11-11-19-%D7%A0%D7%95-%D7%9E%D7%94-%D7%90%D7%AA%D7%9D-%D7%9E%D7%96%D7%9E%D7%99%D7%A0%D7%99%D7% 9D-%D7%94%D7%99%D7%95%D7%9D-%D7%91%D7%90%D7%9C%D7%99-%D7%90%D7%A7%D7%A1%D7%A4%D7%A8%D7%A1/page2?p=865765&viewfull=1#post865765
צבע כחול 72 דולר
נשלח מהנייד
השרשור הזה נעלם ?
לא מצליח למצוא אותו.
Sent from my iPhone using Tapatalk
השרשור הזה נעלם ?
לא מצליח למצוא אותו.
Sent from my iPhone using Tapatalk
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?url=http%3A%2F%2Fwww%2Ejeepolog%2E com%2Fforums%2Fshowthread%2Ephp%3Ft%3D11 4313&share_tid=114313&share_fid=22239&share_type=t&link_source=app
11.11.19 - נו...מה אתם מזמינים היום באלי אקספרס ?
זה?
ברכה על ראשך. יובב
הכבל הסינטטי שמומלץ שם. כתוב שאינו נשלח לישראל ... מדוע זה ?
הבעיה בהגדרות שלי , או שהמוכר שינה את דעתו. ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
ברכה על ראשך. יובב
הכבל הסינטטי שמומלץ שם. כתוב שאינו נשלח לישראל ... מדוע זה ?
הבעיה בהגדרות שלי , או שהמוכר שינה את דעתו. ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
טוב. הסרתי והתקנתי מחדש ועכשיו כן שולחים לישראל.
השאלה היא אם לדאסטר ששוקל 1400 קילו. יספיק כבל של 6000+ ליברות ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
andy.shaked
04-12-19, 08:14
טוב. הסרתי והתקנתי מחדש ועכשיו כן שולחים לישראל.
השאלה היא אם לדאסטר ששוקל 1400 קילו. יספיק כבל של 6000+ ליברות ?
Sent from my iPhone using Tapatalkאתה בטוח ששולחים, אני לא מקבל את האפשרות הזאת
#המדען_המטורף
ככה נראה.
טרם הזמנתי.
Sent from my iPhone using Tapatalk
טוב. הסרתי והתקנתי מחדש ועכשיו כן שולחים לישראל.
השאלה היא אם לדאסטר ששוקל 1400 קילו. יספיק כבל של 6000+ ליברות ?
לא מבין בכננות וחילוצים, אבל 6000 ליברות זה 2700 ק'ג, כך שיש לך מקדם עומס של קרוב לפי 2.
בקיצור, כל עוד אתה לא מנסה להעלות את הרכב במצוק אנכי או מחלץ ממשאבת בוץ/חול, אתה מקטין את המשקל המחולץ (פחות התנגדות לתנועה) ומעלה את מקדם העומס משמעותית - לרוב המצבים זה יהיה כנראה די והותר.
עוד יתרון בכבל לא חזק מדי, זה שהוא יכשל לפני ה'אין-שלדה' של הרכב...
לא מבין בכננות וחילוצים, אבל 6000 ליברות זה 2700 ק'ג, כך שיש לך מקדם עומס של קרוב לפי 2.
בקיצור, כל עוד אתה לא מנסה להעלות את הרכב במצוק אנכי או מחלץ ממשאבת בוץ/חול, אתה מקטין את המשקל המחולץ (פחות התנגדות לתנועה) ומעלה את מקדם העומס משמעותית - לרוב המצבים זה יהיה כנראה די והותר.
עוד יתרון בכבל לא חזק מדי, זה שהוא יכשל לפני ה'אין-שלדה' של הרכב...
ומצד שני. כשאתה תלוי בין שמיים וארץ ....
אם נכשל הכבל. אתה מגיע לשמיים
Sent from my iPhone using Tapatalk
כננות לרכבים כבדים הן סביב ה9-12 אלף ליברות.
החבל צריך להיות יותר מזה, ועם מקדם בטחון.
כשחיפשתי חבל סינטטי בעלי, עברתי על הביקורות (רק על השליליות). נתקלתי (במעט אמנם, אבל כאמור, רוב הביקורות החיוביות לא נותנות תמונה מלאה, וזה אם שללנו את הביקורות המזויפות) בדיווחים של אנשים שהחבל נקרע להם בחצי מהעומס המוצהר (אין לי מושג איך הם מדדו, אבל יש גם תמונות).
קיצור,
במוצר סיני, הייתי לוקח מקדם בטחון היסטרי.
טוב. הסרתי והתקנתי מחדש ועכשיו כן שולחים לישראל.
השאלה היא אם לדאסטר ששוקל 1400 קילו. יספיק כבל של 6000+ ליברות ?
Sent from my iPhone using Tapatalkלא.
אם לדאסטר ששוקל 1400 קילו. יספיק כבל של 6000+ ליברות ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
תלוי בכננת. הכבל צריך להיות בדרוג של לפחות הכוח המקסימלי של הכננת.
אם יש לך כננת של 6000 ליברות אז זה גבולי.
אם יש לך כננת של 4000 ליברות אז זה בסדר.
לא.
אתה ממליץ על 23000 גם לדאסטר ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
באמצע יש כבלים של 10-12k ליברות.
באמצע יש כבלים של 10-12k ליברות.
אההה
אוקי. תודה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אז זה מה שאני אומר,
חבל סיני מאיכות לא ידועה שרשום עליו 10-12 יכול להיות בפועל 4.
דורון,
בזמנו כתבת על עובי של חבלים. בחברות המוכרות יש די קורלציה בין עובי החבל לעומס קריעה (יש טבלאות לפי סוג הסיב).. אניר לא זוכר את המידות. שווה לקחת את העובי הגדול יותר, זה שבחברה ה"מוכרת" נותן טווח בטחון מוגזם בהחלט, ולא להסתמך על המספר שהסיני רשם.
כמובן, שאם קונים מותג, ממקור אמין, אז בוודאי שאפשר לסמוך על הכיתוב.
הסיני שרכשתי ממנו ״נבחר״ אחרי שראיתי שיש לו חתימה לא קטנה ברשת כולל אתר מפעל מפרט ודרוג חיובי וסל מוצרים רחב, להבדיל מתווכח מכירות שמוכרים סטוק שאין להם בעצמם מושג מהו המוצר.
וכמו שציינת, לקחתי מקדם הצהרת קריעה גבוה בהרבה ביחס לכבל פלדה שהוחלף.
בלי קשר, בכל מצב שאפשר אני משתמש במכפיל.
זה מוריד עומסים מכל האירוע ומהווה עוד גורם בטחון.
גיא,
יש שני קטרים עיקריים של חבל כננת לרכב בגודל מלא - 3/8 (10 מ"מ) ו5/16 (8 מ"מ). ההמלצה הכללית היא ללכת על 10 מ"מ למרות ש 8 מ"מ לכאורה מספיק ותואם את קוטר כבל הפלדה המקורי שהוא 8 מ"מ, בגלל שאין לדעת מה החוזק האמיתי של חבל סינטטי לא ממותג. החוזק של חבל 10 מ"מ הוא לרוב 20,000+ ליברות, אבל כאמור זה בערבון מוגבל.
אני לא יודע איזה כננת שמת, לפי המוביל שמת כננת די קטנה, מה העומס המירבי שלה ומה קוטר כבל הפלדה המקורי?
גיא,
יש שני קטרים עיקריים של חבל כננת לרכב בגודל מלא - 3/8 (10 מ"מ) ו5/16 (8 מ"מ). ההמלצה הכללית היא ללכת על 10 מ"מ למרות ש 8 מ"מ לכאורה מספיק ותואם את קוטר כבל הפלדה המקורי שהוא 8 מ"מ, בגלל שאין לדעת מה החוזק האמיתי של חבל סינטטי לא ממותג. החוזק של חבל 10 מ"מ הוא לרוב 20,000+ ליברות, אבל כאמור זה בערבון מוגבל.
אני לא יודע איזה כננת שמת, לפי המוביל שמת כננת די קטנה, מה העומס המירבי שלה ומה קוטר כבל הפלדה המקורי?
5000 ליברות
זאת הכננת
http://alinetrading.com.au/product-catalogue/rock-winches/12v-electric-winches/rp5000
הכבל 6.3 ממ
הרעיון הוא לחסוך קצת משקל. אבל לא במחיר סכנה.
5000 ליברות, את עובי הכבל אני לא יודע, אבל או 6 ממ ? .. או 8 ? אני אבדוק בערב.
הרעיון הוא לחסוך קצת משקל. אבל לא במחיר סכנה.
בקיצור, כננת של רייזר. עובי הכבל בטח 1/4 אינץ' (6.35 מ"מ) תמדוד. תבדוק גם את האורך, זה בטח 50 או 60 רגל.
הייתי לוקח חבל סינטטי 5/16. אתה צריך גם להחליף את המוביל (hawse fairlead). זה עוד כמה שקלים באיביי.
בקיצור, כננת של רייזר. עובי הכבל בטח 1/4 אינץ' (6.35 מ"מ) תמדוד. תבדוק גם את האורך, זה בטח 50 או 60 רגל.
הייתי לוקח חבל סינטטי 5/16. אתה צריך גם להחליף את המוביל (hawse fairlead). זה עוד כמה שקלים באיביי.
תודה.
האוטו שוקל פחות מ 1.5 טון .. זה נראה לי מספיק.
אני אנסה למצוא כזה של דיינאמה.
( שגם שולחים לארץ )
בקיצור אחד מאלו:
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=winch+synthetic+rope+5%2F16+50+ft&_sacat=0&LH_TitleDesc=0&_osacat=0&_odkw=winch+rope+5%2F16+50+ft
או להשאר עם כבל הפלדה המקורי, יש לך רק 15 מטר של כבל דק יותר ממה שמקובל בכננות 8000+ שלרוב מדובר עליהן בהקשר של ג'יפים.
בקיצור אחד מאלו:
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=winch+synthetic+rope+5%2F16+50+ft&_sacat=0&LH_TitleDesc=0&_osacat=0&_odkw=winch+rope+5%2F16+50+ft
או להשאר עם כבל הפלדה המקורי, יש לך רק 15 מטר של כבל דק יותר ממה שמקובל בכננות 8000+ שלרוב מדובר עליהן בהקשר של ג'יפים.
תודה,
תכלס יש עוד הרבה מקום על התוף, אולי שווה לרכוש כבל יותר ארוך.
https://www.ebay.com/itm/Orange-5-16-100ft-Synthetic-Winch-Cable-Rope-Tow-Rope-Car-ATV-UHMWPE-Winch-Rope/283602457461?_trkparms=aid%3D555018%26al go%3DPL.SIM%26ao%3D1%26asc%3D60973%26mei d%3Da659bf8e62fa423a97e2ef4371d19c38%26p id%3D100005%26rk%3D3%26rkt%3D12%26sd%3D2 83602467628%26itm%3D283602457461%26pmt%3 D1%26noa%3D0%26pg%3D2047675&_trksid=p2047675.c100005.m1851
. אתה צריך גם להחליף את המוביל (hawse fairlead). זה עוד כמה שקלים באיביי.
רק אם הקיים שרוט מכבל הפלדה, אבל אם המטרה היא הורדת משקל אז מוביל אלומיניום קל משמעותית ממוביל גלגלות, וגם פחות בולט.
תודה,
תכלס יש עוד הרבה מקום על התוף, אולי שווה לרכוש כבל יותר ארוך.
https://www.ebay.com/itm/Orange-5-16-100ft-Synthetic-Winch-Cable-Rope-Tow-Rope-Car-ATV-UHMWPE-Winch-Rope/283602457461?_trkparms=aid%3D555018%26al go%3DPL.SIM%26ao%3D1%26asc%3D60973%26mei d%3Da659bf8e62fa423a97e2ef4371d19c38%26p id%3D100005%26rk%3D3%26rkt%3D12%26sd%3D2 83602467628%26itm%3D283602457461%26pmt%3 D1%26noa%3D0%26pg%3D2047675&_trksid=p2047675.c100005.m1851אין מצב ש100 רגל יכנסו לך שם במקום שנועד ל50 רגל.
אין מצב ש100 רגל יכנסו לך שם במקום שנועד ל50 רגל.
אפשר להכין שאקלים רכים מהשאריות..
גם בכננת רגילה שמיועדת לכבל מתכת 30מ לא הצלחתי להכניס על התוף את כל ה-30מ של החבל שעבה משמעותית מהכבל מתכת.
קיצרתי ב-2מ, שהפכו לשאקלים רכים.
עוד דבר,
אם יש מכפיל כוח שפגש כבל מתכת, גם אותו צריך להחליף.
יורם-דרומי
05-12-19, 13:43
אפשר להכין שאקלים רכים מהשאריות..
גם בכננת רגילה שמיועדת לכבל מתכת 30מ לא הצלחתי להכניס על התוף את כל ה-30מ של החבל שעבה משמעותית מהכבל מתכת.
קיצרתי ב-2מ, שהפכו לשאקלים רכים.
עוד דבר,
אם יש מכפיל כוח שפגש כבל מתכת, גם אותו צריך להחליף.למה להחליף את מכפיל הכוח, היה והוא פגש כבל מתכת?
אפשר קצת אור על הנושא
למה להחליף את מכפיל הכוח, היה והוא פגש כבל מתכת?
אפשר קצת אור על הנושא
מניח שבגלל הגראדים
Sent from my iPhone using Tapatalk
יורם-דרומי
05-12-19, 13:50
מניח שבגלל הגראדים
Sent from my iPhone using Tapatalkאחלה
מזל שאצלי עדיין חדש בעטיפה
בלי קשר, בכל מצב שאפשר אני משתמש במכפיל.
זה מוריד עומסים מכל האירוע ומהווה עוד גורם בטחון.
דורון בדרך כלל מקפיד על דיוק, אז יש לציין שמכפיל מוריד את העומס לחצי על מה שבשני הקצוות של הכבל (כננת, שאקלים, נקודות החיבור לרכב, הוו של הכננת) - אבל לא על הכבל עצמו. המתיחות בכבל בנקודה אחת מסוימת (במרכז גלגלת המכפיל) היא בדיוק המתיחות של החילוץ כולו.
מניח שבגלל הגראדים
Sent from my iPhone using Tapatalk
בדיוק.
אצלי לפחות המכפיל ממש שרוט מהכבל מתכת.
בהקשר הזה, מכפיל כוח ייעודי לחבל סינטטי.
כמה פשוט ככה גאוני.
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk% 2Fitm%2F323877781518
בדיוק.
אצלי לפחות המכפיל ממש שרוט מהכבל מתכת.
בהקשר הזה, מכפיל כוח ייעודי לחבל סינטטי.
כמה פשוט ככה גאוני.
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk% 2Fitm%2F323877781518
התכוונת גלגל למכפיל כוח, אין את החלק הקבוע
לא בטוח שהבנתי למה התכוונת אבל זה מכפיל כוח רק בעיצוב סופר פשוט ונכון.
זה המכפיל עצמו, לא גלגלת.
בלי חלקים נעים וברבע משקל.
ה״חסרון״, מתאים רק לחבל סינטטי ושאקלים רכים.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191205/ac0f83ef770071e54e29fbaf2944963c.jpg
דורון בדרך כלל מקפיד על דיוק, אז יש לציין שמכפיל מוריד את העומס לחצי על מה שבשני הקצוות של הכבל (כננת, שאקלים, נקודות החיבור לרכב, הוו של הכננת) - אבל לא על הכבל עצמו. המתיחות בכבל בנקודה אחת מסוימת (במרכז גלגלת המכפיל) היא בדיוק המתיחות של החילוץ כולו.
לא נכון. (מתעלם מחיכוך של הגלגלת לצורך הענין).
נמרוד,
כל העניין במכפיל הוא האפשרות למשוך עם אותה ערכה משקל כפול.
נמרוד,
כל העניין במכפיל הוא האפשרות למשוך עם אותה ערכה משקל כפול.נכון לגבי כמעט כל החלקים - למעט הכבל שרואה עומס מלא - כפול לצורך העניין, אם הכננת מושכת בכל הכוח.
לא נכון. (מתעלם מחיכוך של הגלגלת לצורך הענין).תעשה לך דיאגרמת כוחות.
לא לריב...https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191205/2e0e2e299d9f00724922132e07579060.jpg
לא לריב...https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191205/2e0e2e299d9f00724922132e07579060.jpgוהעו מס המקסימלי בחוט הוא...
בדיוק הכוח המירבי של הכננת.
הבלוק לא מקטין לחצי את העומס על הכננת. הוא מגדיל פי שניים את כוח החילוץ.
(וגם את העומס על הרכב המחלץ אם להאמין לניוטון)
אסף.
למעט בנקודה בחבל שבמרכז מכפיל הכוח, שרואה עומס T לכיוונים הפוכים - כלומר 2T.
נמרוד, הכבל מתוח ב T
שני כבלים כאלה מחזיקים 2T
ארבעה במתח הנ״ל מחזיקים 4T
וכן הלאה
גלגלת שהחבל מתגלגל עליה לא נותנת לחבל לראות מתיחות גדולה מ T. אם הכבל מוכפל בלי גלגלת אז יש נקודה שבה התגובה כפולה אבל זה כבר לא גלגלת.
אם מתייחסים לכלכלת כמנוף - אז מרכז הגלגל, לא הכיפוף בחבל - הוא נקודת המשען של המנוף
אסף.
לא צריך להיות מהנדס. מספיק בגרות בפיזיקה.
הכוח על כל הכבל בבניה נכונה של מערכת הוא בדיוק t. ברגע שצד אחד רואה יותר מt אין שיווי משקל והכבל נמשך לצד מסוים.
העומס לכאורה של ה2t לא קיים כי הוא מתפזר על הגלגלת (אם אתה מתעקש, אז הוא ניצב לכיוון הכבל בנקודה שדיברת עליה, אני כבר לא זוכר סינוסים וקוסינוסים אבל זה הרעיון)׳, ואז אפשר להתחיל לדבר על רדיוסים שונים של הכבל עצמו (החלק החיצוני של הכבל נושא בכל העומס לכאורה) ונקודת כשל וכו... אבל זה לא אמיתי כי החבל כמעט שטוח בנקודה הזו ועוד ועוד. שורה תחתונה (ובדקתי את זה בצבא עם מד מתח) כל נקודה בחבל רואה את אותו מתח+ אובדנים על חיכוך).
מה שכן,
ברגע שהגלגלת לא מסתובבת החבל מתחיל לראות חום והרבה. וזה לא טוב. אין לי נסיון עם הגלגלת אלומיניום אבל ראיתי כבל ספקטרה נשרף על גלגלת תקועה. (בגלישה קיבלתי כמה כוויות מאמצעי חיכוך שונים ולכן אינטואיטיבית אני נמנע מהטבעת שהראו כאן).
עריכה-
התייחסתי לתגובה של נמרוד.
לא ראיתי שחנן כתב כבר.
ברגע שהגלגלת לא מסתובבת החבל מתחיל לראות חום והרבה. וזה לא טוב. אין לי נסיון עם הגלגלת אלומיניום אבל ראיתי כבל ספקטרה נשרף על גלגלת תקועה. (בגלישה קיבלתי כמה כוויות מאמצעי חיכוך שונים ולכן אינטואיטיבית אני נמנע מהטבעת שהראו כאן).
.
הרעיון של הגלגלת אלומיניום היא שהיא כן יודעת להסתובב עם הכבל הראשי, והחיכוך הוא על הכיסוי מגן של השאקל במרכז.
אסף - אין משמעות לגלגול. העומס יכול להיות סטטי. אייל - העומס בחבל בנקודה אחת ניצב לכיוון החבל? גזירה טהורה? תתמקדו בחבל בנקודה אחת בלבד. זה לא סותר שום דבר שאתם יודעים. רק שאת הכבל צריך לבחור לפי העומס המירבי במערכת ולא לפי העומס המירבי של המנוע.
ברור שהוא לא. אבל לשם הולך העוד t שחסר לך. יש המון לחץ שמתפזר על הגלגלת בכל נקודה שבה החבל נצמד אליה.
(למרות שלרגע אחד כמעט בלבלת אותי).
אגב,
לפי מה שאתה אומר,
אם לקחתי רצועה של 1 טון, וקיפלתי אותה לשניים (יעני רצועה כפולה) היא עדיין תיקרע ב 1 טון, כי בנקודת הקיפול היא רואה מתח כפול (אחד מכל צד). עכשיו ברור שנקודת הקיפול היא נקודת חולשה, אבל היא מחלישה מסיבה אחרת לגמרי. כל סיב נושא בנטל אחר. ולמעשה הסיבין החיצוניים נושאים במירב העומס. לכן חוזק של רצועה כפולה (מקופלת הלוך חזור על שאקל נגיד) יהיה סביב ה1.5 טון ולא 2 טון כמתבקש. אבל בשרטוט סכימטי של דיון היא פי 2 חזקה.
אתה גם יודע שזה מתנהג ככה במציאות.
לגבי בחירת עומס אז העומס שצריך להיות הוא העומס של המנוע + מקדם על החלשת החבל בנקודות השבר שלו. משהו כמו עוד שליש עד חצי.
כמובן שהציוד שמעבר למערכת ההכפלה צריך להיות הרבה יותר חזק.
נמרוד אני ממוקד בחבל. בכיוון היחיד שמשנה - כיוון מתיחה. אין מה לדבר על העומס עליו בכיוונים אחרים.
אסף.
נמרוד אני ממוקד בחבל. בכיוון היחיד שמשנה - כיוון מתיחה. אין מה לדבר על העומס עליו בכיוונים אחרים.
אסף.
אני רחוק מאד מפיסיקה ..
אבל האם הגלגלת לא לוחצת את על החבל בכל הכוח של המשיכה בנקודה שהכי רחוקה מהמרכז של המשיכה ?
בתוך העיגול האדום
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191206/4b88b4ab65cd3b05070bcf42e941961c.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
אני רחוק מאד מפיסיקה ..
אבל האם הגלגלת לא לוחצת את על החבל בכל הכוח של המשיכה בנקודה שהכי רחוקה מהמרכז של המשיכה ?
בתוך העיגול האדום
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191206/4b88b4ab65cd3b05070bcf42e941961c.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
מה המרחק בין העץ לכננת? - מהי הזווית בקודקוד המשולש שנוצרה? ... - איך זה משפיע על מתיחות הכבל ?
אני חושב שההבנה של זה תענה פה לכל השאלות של כולם.
כל מה שאני יודע שזה ששקול הכוחות שווה לאפס. משמע ( אצלי בהיגיון ) לא משנה זויות ומרחקים כי הכננת ועוד העץ רואים בסוף בדיוק מה שרואה המכפיל כוח ... לא חשוב היחס בינהם ...
והגלגל של המכפיל אולי רואה המון אין סופים של נקודות מגע עם החבל עם זרוע שונה ומומנט שונה אבל כשהזוית של הזרוע אפס הכל נופל על נקודת מגע ... לא ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
לא, הכבל רואה את אותה מתיחות שהכננת מספקת, ככל שתגדיל את זווית הקודקוד כך יירד כוח "ההכפלה" - מכפול עד לאפס , ב 120 מעלות לא עשית כלום- כוח הכננת שווה לכוח "ההכפלה" .
תודה,
תכלס יש עוד הרבה מקום על התוף, אולי שווה לרכוש כבל יותר ארוך.
https://www.ebay.com/itm/Orange-5-16-100ft-Synthetic-Winch-Cable-Rope-Tow-Rope-Car-ATV-UHMWPE-Winch-Rope/283602457461?_trkparms=aid%3D555018%26al go%3DPL.SIM%26ao%3D1%26asc%3D60973%26mei d%3Da659bf8e62fa423a97e2ef4371d19c38%26p id%3D100005%26rk%3D3%26rkt%3D12%26sd%3D2 83602467628%26itm%3D283602457461%26pmt%3 D1%26noa%3D0%26pg%3D2047675&_trksid=p2047675.c100005.m1851
מאיביי, במחירים כאלו, אני תמיד מחפש מוכרים עם דירוג גבוה יותר.
נתקלתי כעת במכירה באמזון (גם סיני, אז לוקח בעירבון מאד מוגבל), עם משלוח חינם (צריך להוסיף עוד כמה פריטים לעגלה) - https://www.amazon.com/Synthetic-Winch-Nylon-Cable-Sheathed/dp/B07WJYC1M6/ref=sr_1_18?crid=2CYSIIVFJ42OC&keywords=5%2F16%2Bwinch%2Bcable&qid=1575647483&sprefix=5%2F%2Bwinch%2Bcable%2Caps%2C309&sr=8-18&th=1
126593
האמת כרגע הוציאו לי את האויר מהמפרש קצת ...
בכל הכננות שהיו לי עד היום היה כבל מתכת.
עכשיו אומרים לי שהניילון מאד עדין וככה או ככה אחרי שנה שנתיים ימות. עם שימוש או בלי שימוש.
זה נכון ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
האמת כרגע הוציאו לי את האויר מהמפרש קצת ...
בכל הכננות שהיו לי עד היום היה כבל מתכת.
עכשיו אומרים לי שהניילון מאד עדין וככה או ככה אחרי שנה שנתיים ימות. עם שימוש או בלי שימוש.
זה נכון ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
מי אמר את זה?
לא פה .. בעולם האמיתי. אנשים.
Sent from my iPhone using Tapatalk
מציע לך לחפש כאן באתר שרשורי סינטטי או פלדה.
מציע לך לחפש כאן באתר שרשורי סינטטי או פלדה.
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/36152-כבל-לכננת-פלדה-או-סינתטי
ראיתי כמה ...
בשביל עוד 10 מטר אולי שווה את ההשקעה. אבל .. אולי לא.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אז קניתי את הכבל שהבאתי בקישור לעצמי... שיהיה ברכב, פעם אולי יעזור...
נשלח מהנייד
אז קניתי את הכבל שהבאתי בקישור לעצמי... שיהיה ברכב, פעם אולי יעזור...
נשלח מהנייד
כפי הנראה כשאני סוף סוף אתקע. ואשתמש בכננת. אני אגלה שחסר לי מטר. ואז אקנה את החבל של ה 30 מטר.
Sent from my iPhone using Tapatalk
כפי הנראה כשאני סוף סוף אתקע. ואשתמש בכננת. אני אגלה שחסר לי מטר. ואז אקנה את החבל של ה 30 מטר.
Sent from my iPhone using Tapatalk
בגלל זה תמיד יש רצועה בנוסף.
זה תמיד מועיל.
כריסון, חיבור המכפיל, הארכה.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
יש לי באוטו 18 מטר רצועות
Sent from my iPhone using Tapatalk
לגבי הדיון הפיזיקלי ממקודם.
אני טעיתי.
עוזב ומודה וכו...
ואפילו מכפיל במחיר נורמלי יותר.
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk% 2Fitm%2F293349401954
עצלן...
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/114313-11-11-19-%D7%A0%D7%95-%D7%9E%D7%94-%D7%90%D7%AA%D7%9D-%D7%9E%D7%96%D7%9E%D7%99%D7%A0%D7%99%D7% 9D-%D7%94%D7%99%D7%95%D7%9D-%D7%91%D7%90%D7%9C%D7%99-%D7%90%D7%A7%D7%A1%D7%A4%D7%A8%D7%A1/page2?p=865765&viewfull=1#post865765
צבע כחול 72 דולר
נשלח מהנייד
מנסה גם להזמין..כותבים שאין משלוח לארץ
צבע פצצה !
https://www.ebay.com/itm/Pink-5-16-100ft-Synthetic-Rope-ATV-Winch-Cable-Recovery-UHMWPE-Towing-Ropes/283602459900?hash=item4208061cfc%3Ag%3AW-8AAOSw5PJdbcf%7E&LH_BIN=1
מנסה גם להזמין..כותבים שאין משלוח לארץזה נשלח https://www.amazon.com/Synthetic-Winch-Nylon-Cable-Sheathed/dp/B07WJYC1M6/ref=sr_1_18?crid=2CYSIIVFJ42OC&keywords=5%2F16%2Bwinch%2Bcable&qid=1575647483&sprefix=5%2F%2Bwinch%2Bcable%2Caps%2C309&sr=8-18&th=1
זה עבה יותר
https://www.amazon.com/ORCISH-Synthetic-Winch-500LBs-Removable/dp/B07M7878F4/ref=sxbs_sxwds-stvp?keywords=3%2F8+winch+cable+50+ft&pd_rd_i=B07M7878F4&pd_rd_r=5a80bb4d-03c2-4f59-a23b-616d65ee3d35&pd_rd_w=x9nvy&pd_rd_wg=w5kB1&pf_rd_p=d006b618-5fac-44e6-850d-a0fdd19f7847&pf_rd_r=W22C34BGMEKDAH63W9T6&qid=1575983262&sprefix=3%2F8+winch+cable
נשלח מהנייד
הכננת צעצוע שלי. יש לה מפתח ברגים למוליך כבל ברוחב 16.8 ס׳מ ( 6.614 אינטש ) כמוצג בצילום מסך הבא.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191210/d890f1d5ee0a6b689804e22a2248ba16.jpg
כשאני מחפש כזה פיירליד לטרקטורון / רייזר כפי שאמר נמרוד, אני מוצא של 4.8״ אינטש.
למשל
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk% 2Fitm%2F113730254276
אז מה אני אמור לחפש כדי למצוא את המתאים ?
כי בכל זאת נראה שיש כזה מתאים
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191210/e0b745ca9d84d8e8b357afbb42f37810.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
יש מידה סטנדרטית 6 אינץ', קרוב מספיק מבחינה פונקציונלית. תצטרך לעשות חורים חדשים במגש.
תודה
Sent from my iPhone using Tapatalk
אני הזמנתי את זה - https://www.amazon.com/gp/product/B07FC8ZG2N/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UT F8&psc=1
לפחות לפי המפרט זה מתאים ל-26,000 ליברות, זה הכי הרבה שמצאתי
מישהו יודע להגיד לי למה צריך את זה - https://www.amazon.com/Smittybilt-2820-Aluminum-Shackle-Universal/dp/B00GSIKODQ/ref=pd_bxgy_263_img_3/139-8775889-4935949?_encoding=UTF8&pd_rd_i=B00GSIKODQ&pd_rd_r=0ef4c474-c5ba-4988-a5bc-5bd4b5d10d15&pd_rd_w=L0OBU&pd_rd_wg=Osq8f&pf_rd_p=09627863-9889-4290-b90a-5e9f86682449&pf_rd_r=9HZHGZ0XXVB4GRE596HS&psc=1&refRID=9HZHGZ0XXVB4GRE596HS
אי אפשר לחבר שאקל ישירות לעין של הכבל הסינטטי?
מישהו יודע להגיד לי למה צריך את זה - https://www.amazon.com/Smittybilt-2820-Aluminum-Shackle-Universal/dp/B00GSIKODQ/ref=pd_bxgy_263_img_3/139-8775889-4935949?_encoding=UTF8&pd_rd_i=B00GSIKODQ&pd_rd_r=0ef4c474-c5ba-4988-a5bc-5bd4b5d10d15&pd_rd_w=L0OBU&pd_rd_wg=Osq8f&pf_rd_p=09627863-9889-4290-b90a-5e9f86682449&pf_rd_r=9HZHGZ0XXVB4GRE596HS&psc=1&refRID=9HZHGZ0XXVB4GRE596HS
אי אפשר לחבר שאקל ישירות לעין של הכבל הסינטטי?
זה נראה מגניב.. זה בערך.
יש כאלו פרקטיים יותר שנצמדים למוביל ואז באחסנה זה שטוח.
אתה יכול להשאר עם קרס רגיל.
זה נראה כבל סינטטי ?
כבל אלסטי ?!;)
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200129/5123d50a005b09e57c7c847d502d9ce9.jpg
אגב. הם נכשלו ..
Sent from my iPhone using Tapatalk
טוב,
זה הגיע- https://www.amazon.com/gp/product/B07YRM8B4V/ref=ppx_yo_dt_b_asin_image_o04_s00?ie=UT F8&psc=1
עכשיו מתלבט אם להתקין אותו או לשים ככבל ספייר ברכב לאור כל התובנות פה
(סיני, תחזוקה מרובה, עמידות לחום לאורך זמן)
על פניו נראה טוב מאוד.
עריכה-
בפירוט כתוב
» Load Capacity: 8000lbs to 15000lbs
Breaking Strength: Max. 22,000 lbs
For safety reasons we do not recommend anything over 18,500 lbs.
השאלה היא כמה זה מתאים לדיסקו 2 מזווד היטב...
טוב,
זה הגיע- https://www.amazon.com/gp/product/B07YRM8B4V/ref=ppx_yo_dt_b_asin_image_o04_s00?ie=UT F8&psc=1
עכשיו מתלבט אם להתקין אותו או לשים ככבל ספייר ברכב לאור כל התובנות פה
(סיני, תחזוקה מרובה, עמידות לחום לאורך זמן)
על פניו נראה טוב מאוד.
תתחדש.
אני הרכבתי השבוע את הכבל הסיני שהגיע כבר מזמן. והאמת היא שגיליתי שני דברים.
1. ההבדל במשקל הוא ממממש גדול.
2. הכבל הסינטטי הזה מרגיש דרעק ..
Sent from my iPhone using Tapatalk
עכשיו מתלבט אם להתקין אותו או לשים ככבל ספייר ברכב לאור כל התובנות פה
(סיני, תחזוקה מרובה, עמידות לחום לאורך זמן)
על פניו נראה טוב מאוד.
איזה תחזוקה?
איזה חום? אתה מתכוון לשים אותו בתוך התא מנוע?
מסכים שבמבט ראשון זה מרגיש צעצוע, ואז אתה מושך משאית משקיעה עם שאקל סינטטי דק ומבין כמה זה חזק.
יש טענות שכבל סינטטי לא עמיד לאורך זמן ודורש תחזוקה (? אולי לשטוף אותו עפ״י היוטיובים למינהים) ושגם קשה לו בחום (הקיץ שלנו בשילוב המיקום שלו נחשב חום?)
יש טענות שכבל סינטטי לא עמיד לאורך זמן ודורש תחזוקה (? אולי לשטוף אותו עפ״י היוטיובים למינהים) ושגם קשה לו בחום (הקיץ שלנו בשילוב המיקום שלו נחשב חום?)
מציע לך לחפש חו״ד מעשיות של סוזי מלפני כמה שנים.
בוץ, חום, קור, מים..
שמש זה פקטור, ואפשר לשים כיסוי נגד UV אם זה חשוף.
יצא לי בפרץ נדיר של מעשה טוב תוך כדי שיטוט בשבוע שעבר לחלץ איזה טיפוס באוטו חדש שאפילו הוא לא היה בטוח אם הוא 4x4 לפני שהוא שתל אותו בבוץ עד הדלתות עת יצא לסיבוב דאווין לילי בשבילי שדות רמת השרון עם ה'ג'יפ' החדש ועם ישבן נאה מונח במושב הנוסעת לצידו.
בגלל שלא בא לי ללכלך את הטנדר בבוץ, פרסתי את החבל-מאריך 30 מטר שבקצהו האחד לולאה מתכתית ובקצהו השני, עוד לא מצאתי זמן כבר שלוש שנים לשזור לולאה תקנית אז יש בו לולאת שמינית שקצת מחלישה את החבל אבל זה מה יש.
בתום החילוץ מצאתי שהחבל, באמצע לולאת השמינית ממש במקום בו הוא היה 'מקופל' סביב הוו חילוץ שלי - ממש ניתך - כמו כווית לחץ.
זה מעניין כי זה אומר שחייבים למנוע ממנו להתקפל ברדיוס קטן - גורם לי גם לחשוב על איכות החבל.
אסף.
חנן-ג'יפולוג
31-01-20, 07:03
קיבלתי השבוע תזכורת לכך שאני חייב להחליף בהקדם את הכבל בכננת לחבל כזה. הפכתי אותה לנשלפת לפני 15 שנים, כשהגב שלי היה קצת יותר צעיר וגיבור. 51 ק"ג... אני מניח שזה יחסוך לי כעשרה ק"ג, ובאותה הזדמנות אקצץ גם את המגש של הכננת ככל האפשר.
השתמשתי בה על הרסיבר האחורי כדי למשוך רכב חשמלי אל הנגרר שהיה רתום אליי.
יצא לי בפרץ נדיר של מעשה טוב תוך כדי שיטוט בשבוע שעבר לחלץ איזה טיפוס באוטו חדש שאפילו הוא לא היה בטוח אם הוא 4x4 לפני שהוא שתל אותו בבוץ עד הדלתות עת יצא לסיבוב דאווין לילי בשבילי שדות רמת השרון עם ה'ג'יפ' החדש ועם ישבן נאה מונח במושב הנוסעת לצידו.
בגלל שלא בא לי ללכלך את הטנדר בבוץ, פרסתי את החבל-מאריך 30 מטר שבקצהו האחד לולאה מתכתית ובקצהו השני, עוד לא מצאתי זמן כבר שלוש שנים לשזור לולאה תקנית אז יש בו לולאת שמינית שקצת מחלישה את החבל אבל זה מה יש.
בתום החילוץ מצאתי שהחבל, באמצע לולאת השמינית ממש במקום בו הוא היה 'מקופל' סביב הוו חילוץ שלי - ממש ניתך - כמו כווית לחץ.
זה מעניין כי זה אומר שחייבים למנוע ממנו להתקפל ברדיוס קטן - גורם לי גם לחשוב על איכות החבל.
אסף.
מעבר להחלשה שבקיפול ברדיוס צר, לא אמורה להווצר כוויה. יותר סביר שהחבר התחכך על השאקל (או מה שיש לך שם).
לגבי לולאת קצה- קנה טימבל בכל חנות (נגיד עגורן בדרום ת"א, אבל כל חנות טכנית גדולה תחזיק) ועשה שזירה פשוטה של הקצה. בשביל השקט הנפשי ניתן לעשות כריכה על הקצה.
אם כבר אתה קונה טימבל, קנה אחד סגור (הפתוחים עלולים לברוח אם הם יושבים לא טוב). כזה:
127143
בגלל שהחבלים האלה לא ארוגים בצפיפות, והשזירה היא שזירה פשוטה (הלוך ושוב דרך אמצע החבל), ייתכן והחבל לא יהיה מהודק על הטימבל, ושווה לתת גם כריכה על היציאות מהטימבל.
כלל אצבע לכריכות- אורך הכריכה צריך להיות לפחות פעם וחצי עובי החבל.
מכיון שקצצתי קצת מהכבל שלא נכנס על התוף. ויש לי עכשיו איזה 10 מטר של כבל סינטטי לחילוץ .. מה זה שזירה סטנדרטית ואיך עושים את זה ? כי כרגע יש בקצוות סתם לולאת קשר.
Sent from my iPhone using Tapatalk
קצת קשה להסביר... אבל אני אחפש בטוח יש איזה מדריך ברשת.
אסף.
עזוב רשת. אנחנו מייצרים תוכן בעצמנו :)
127144
יש שזירה יותר מוצלחת שבה קצה החבל נכנס במרכז החבל הראשי, אבל בשביל זה צריך מחדר שמתלבש על קצה החבל וזה כבר להתחיל לפברק דברים.
אתה אומר ש:
להפריד את הסיבים הראשיים שמהם שזור החבל. להעביר מסביב לטימבל ולהעביר אותם בכיוון המשיכה שוב בין הסיבים הראשיים .. אוקי.
תודה. יש אורך מומלץ לשזירה הזאת . ?
20 סמ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
לאאא!
כל החבל עובר סביב הטימבל!!
אחר כך מפסקים את הסיבים ויוצרים חיך במרכז החבל דרכו משחילים את הקצה. וחוזרים על זה 3-4 פעמים. צריך לראות שנקודות ההשחלה לא קרובות מדי זו לזו כדי שהחבל לא יהיה מפותל מדי.
קיצור, אסף צודק. בטוח יש סרטון. :(
עריכה: הנה. פה הבחור הגדיל והשחיל את קצה החבל בתוך החבל הראשי. שאפו!
https://youtu.be/ixtNOMXO__U
יש שזירה נכונה יותר לסינטטי. מקצצים "שפיץ" בקצה ואז יש חישוב לכמה צריך להשחיל פנימה.
אסף.
https://www.youtube.com/watch?v=nDh45wCfQs8
נשלח מהנייד
ארז, מה ששלחת פחות מתאים, אלו מתאימים לחבלים אחרים (קלועים ולא ארוגים).
(ברצועות הקינטיות הישנות היה ניתן לעשות זאת).
אסף. אתה מדייק בדבריך, ואכן השזירה המקצועית היא השחלה במרכז החבל. אבל כאמור, דורש יותר מיומנות וכלים (שפיץ איזולירבנד לא עושה את העבודה, ובד"כ צריך מחדר).
ככה (ויש גם את חישוב אורך השזירה- פי חמישים מקוטר החבל):
https://youtu.be/d0B6tYTVHVM
תודה על ההערה, אני באמת לא מבין כלום בתחום, צירפתי את הסרטון הראשון שיצא בחיפוש שביצעתי בעקבות ההצעה שהעלת.
נשלח מהנייד
שפיץ עם נייר דבק עובד מצויין.
או לפחות עבד בפעם האחרונה שניסיתי.... ועברו כמה שנים אבל זה לא כזה מסובך.
אסף.
לאאא!
כל החבל עובר סביב הטימבל!!
אחר כך מפסקים את הסיבים ויוצרים חיך במרכז החבל דרכו משחילים את הקצה. וחוזרים על זה 3-4 פעמים. צריך לראות שנקודות ההשחלה לא קרובות מדי זו לזו כדי שהחבל לא יהיה מפותל מדי.
קיצור, אסף צודק. בטוח יש סרטון. :(
עריכה: הנה. פה הבחור הגדיל והשחיל את קצה החבל בתוך החבל הראשי. שאפו!
https://youtu.be/ixtNOMXO__U
מרשים
אני אנסה את זה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
https://youtu.be/Q22wgYZL9f0
https://youtu.be/rU1b1iYgdgw
אסף.
ואם כבר רדיוסים בהכפלת כבל במשיכה, מצאתי את המכפיל הזה:
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk% 2Fitm%2F293349401954
הוא כבר כאן, מוצר יפה וקל משמעותית מהמכפיל פלדה שהחליף.
אחד כזה עם 2 שאקלים רכים במקום 2 הקרוסבי הכבדים, רענן את הערכה הקבועה ברכב.
ואם כבר רדיוסים בהכפלת כבל במשיכה, מצאתי את המכפיל הזה:
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk% 2Fitm%2F293349401954
הוא כבר כאן, מוצר יפה וקל משמעותית מהמכפיל פלדה שהחליף.
אחד כזה עם 2 שאקלים רכים במקום 2 הקרוסבי הכבדים, רענן את הערכה הקבועה ברכב.
זה לא יקר נורא. ?
למה אי אפשר לחרוט משהו מאלומיניום ?
או אוקולון ? נשמע לי פחות חיכוך
Sent from my iPhone using Tapatalk
זה לא יקר נורא. ?
למה אי אפשר לחרוט משהו מאלומיניום ?
או אוקולון ? נשמע לי פחות חיכוך
Sent from my iPhone using Tapatalk
זה קצת יותר יקר מעל מכפיל פלדה רגיל (וכבד), ומתאים יותר לכבל סינטטי, ולשיטתי, מכפיל זה מרכיב אינטגרלי אם יש לך כננת.
הרבה זמן חיפשתי במחיר סביר.. המחירים עד לא מזמן היו באזור 400דח וזה היה מוגזם..
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk% 2Fitm%2F323877781518
אוקולון מייצר חיכוך ואני לא בטוח שהוא יכול מכנית לעמוד בעומסים האלו, וזה לא משהו שבא לי לבצע בו ניסוי ותהייה.
אוקי
אבל למה משלוח 200₪ ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
אוקי
אבל למה משלוח 200₪ ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
לי מופיע 126שח משלוח ובפועל הוא באמת חייב על 85$ סה״כ.
הוצאת הרבה כסף על כננת, כבל ודיגום לרכב.
אז על הדבר הזה אתה מתלונן?
עדיף לך שברגע האמת הכבל ייכשל בגלל ציוד לא מתאים?
https://www.ebay.com/itm/18-Tonne-MBS-Red-Winch-Alloy-Snatch-Ring-Terrafirma-TF3314/283730795206?_trkparms=aid%3D1110001%26a lgo%3DSPLICE.SIM%26ao%3D2%26asc%3D225086 %26meid%3D2731177b02e74a59af10d16e84ccfd 5b%26pid%3D100005%26rk%3D1%26rkt%3D9%26m ehot%3Dpf%26sd%3D323877781518%26itm%3D28 3730795206%26pmt%3D0%26noa%3D1%26pg%3D20 47675&_trksid=p2047675.c100005.m1851
אותו דבר בפחות כסף? נראה ככה, לא התעמקתי
https://www.ebay.com/itm/18-Tonne-MBS-Red-Winch-Alloy-Snatch-Ring-Terrafirma-TF3314/283730795206?_trkparms=aid%3D1110001%26a lgo%3DSPLICE.SIM%26ao%3D2%26asc%3D225086 %26meid%3D2731177b02e74a59af10d16e84ccfd 5b%26pid%3D100005%26rk%3D1%26rkt%3D9%26m ehot%3Dpf%26sd%3D323877781518%26itm%3D28 3730795206%26pmt%3D0%26noa%3D1%26pg%3D20 47675&_trksid=p2047675.c100005.m1851
אותו דבר בפחות כסף? נראה ככה, לא התעמקתי
300 זה פחות מ-400 עד כמה שבדקתי..
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
אני חייב לציין שאני מאוד סקפטי לגבי המכפילים האלו. מנסיוני עם כבלים סינטטיים וחבלי גלישה, כשיש עומס רב, חיכוך של כמה שניות מייצר חום גבוה שקורע את החבל. אבל מייד.
אני מבין את העקרון שסביב המכפיל הזה אבל עד שלא אראה אותו בעבודה (על חשבון מישהו אחר כמובן) אני לא מאמין לו. מה גם, שאם החלק שמתחכך הוא הפנימי, אזי החבל/רצועה שמחוברים שם הם הסובלים.
קשה לי לראות איך דבר כזה מתפקד במעבר חבל במהירות (כמו בשימוש של שינוי כיוון במשיכה ע"י רכב נוסע). אין מצב שהוא מצליח לפזר את החום שנוצר במתאר כזה.
בסרטון הזה, אין התחממות משמעותית, שזה מעודד.
מצד שני זאת מהירות איטית וללא עומס משמעותי:
https://youtu.be/8qUJ4jJ9jq8
טוב. בשז׳ר מצאתי טימבל לא סגור.
זה מה יש ועם זה ננצח.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200131/fb76e12bb0e4197960228e50ad507d48.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200131/7da051bd37843ec0fb908fe373c8bd04.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200131/6cbf60210d9658d51c1eb3a38b482445.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
תתחדש! רק תראה שפין של שאקל תקני נכנס בטימבל (או שאקל רך אם יש לך).
גיא, תסתכל שוב בסרטון שקישרתי. עדיף להשחיל חבל בתוך חבל ולא בשיטה הזו.
אסף.
בצד השני הייתי יותר מנוסה.
יש שאקלים רכים ונכנס שאקל מתכת.
ויש שם כמה סרטונים. עשיתי ממוצע.
זה של הבחור עם הזקן.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200131/b15d0f9e08db526679cb7cb3fdd0a802.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
יפה, אם לא אכפת לך שאני מדקדק , השיטת נעילה שהוא מציג בסרטון היא שפעם אחת הקצה עובר בחבל הראשי ופעם הראשי דרך הקצה. זה לא באמת מהותי אם במילא אתה משחיל אח"כ את כל האורך.
אני חייב לציין שאני מאוד סקפטי לגבי המכפילים האלו. מנסיוני עם כבלים סינטטיים וחבלי גלישה, כשיש עומס רב, חיכוך של כמה שניות מייצר חום גבוה שקורע את החבל. אבל מייד.
אני מבין את העקרון שסביב המכפיל הזה אבל עד שלא אראה אותו בעבודה (על חשבון מישהו אחר כמובן) אני לא מאמין לו. מה גם, שאם החלק שמתחכך הוא הפנימי, אזי החבל/רצועה שמחוברים שם הם הסובלים.
קשה לי לראות איך דבר כזה מתפקד במעבר חבל במהירות (כמו בשימוש של שינוי כיוון במשיכה ע"י רכב נוסע). אין מצב שהוא מצליח לפזר את החום שנוצר במתאר כזה.
זה לא מיועד לשינוי כיוון ומשיכה מהירים.
זה לכינון במהירות של כינון, כלומר לאט.
החיכוך בצד הפנימי הוא לשאקל סינטטי לא מתכתי שמכוסה בשרוול מגן.
יש ברשת לא מעט סרטוני בדיקה של המוצר.
יפה, אם לא אכפת לך שאני מדקדק , השיטת נעילה שהוא מציג בסרטון היא שפעם אחת הקצה עובר בחבל הראשי ופעם הראשי דרך הקצה. זה לא באמת מהותי אם במילא אתה משחיל אח"כ את כל האורך.
תודה.
אני אעטוף את הקצה של הקצה המושחל ואת האזור שבסוף הטימבל ב׳חניקה׳. ראיתי שזה גם מקובל.
Sent from my iPhone using Tapatalk
בהקשר לדיון על איך לחבר את הכבל לתוף.
נתקלתי בסרטון מעניין של bubba rope, שהיא חברה מכובדת לכל הדעות, על פתרון שלהם לסוגיה:
https://www.youtube.com/watch?v=9M-FZw0Gx_o
https://youtu.be/TQmGUezYV0U
מנפלאות הכבל הסינטטי...
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
עד שמבינים את הפרטים. חיכוך למשל.
אסף.
ראית את כל הסרטון?
הוא בודק טמפ'... אבל גם אם הכל שיווקי ומכור.. לדעת שבחירום זו אופ' ... זה נחמד.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
גלגלת בתאוריה לא מאבדת הספק. לכן אפשר לקבל הכפלה.
בפועל החיכוך מוריד הרבה הספק והחבל לא מתחמם רק בזכות המהירות הנמוכה. ככל שהקוטר קטן יותר האיבוד גדול יותר.
שתי גלגלות נותנות יחס של 1:3 גם בלי ההכפלה הנוספת מהחור הקטן.
תצרף את כל הנתונים ותבין שההכםלה הנוספת לא מוסיפה כמעט כלום מעל לרווח שבשתי גלגלות בתצורת Z
ההכפלה הנוספת נוספת כלומר 5 פעמים קל להשיג עם 3 גלגלות וגם אז ההפסד על חיכוך יהיה קטן יותר מהפטנט הזה. המחיר של גלגלת שלישית זניח.
אסף.
ehudzeelim
24-04-23, 18:57
הפטנט הזה יהיה הרבה יותר יעיל אם האביזר הזה היה בצורת כדור ולא דיסקית.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
הפטנט הזה יהיה הרבה יותר יעיל אם האביזר הזה היה בצורת כדור ולא דיסקית.
Sent from my SM-J710F using Tapatalkhttps://youtu.be/VDbyE7Gqfz8
[emoji16]
ehudzeelim
25-04-23, 10:17
טוב אילצת אותי לצייר את זה.. כמו בסרטון רק כדורי. לא יודע אם מבינים מהציור..
הורודים הם חבלים, משמאל השאקל , מימין חבלי הכננת. רק תיקון לציור, את החור ציירתי באופסט הפוך לעומת מה שמראים בסרטון, בטעות. בכל מקרה באביזר כדורי הייתי משאיר את החור במרכז דווקא, כי ברגע שמעבירים את החבל בחור, אין חשיבות לאופסט, המתיחה מהמרכז תמנע מהאביזר להסתובב בכל מקרה. חור במרכז מאפשר קשת יותר גדולה לחבל שעובר במרכז (רדיוס העקמומיות גדול יותר). אני קורא לזה snatch ball
[emoji16]143327
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
פעם אסף רשמת שהחבל הסינטטי נמס מהמתח כשהוא בכיפוף צר מידי.
זה לגמרי הגיוני מה שאהוד צייר פה.
תסתכלו על השיטה של הספינות מפרש ..
Sent from my DN2103 using Tapatalk
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230425/f4908667f145476dd69fb2a6a3340fc5.jpg
אם אני מבין את אהוד, הוא מכוון לשמור על רדיוסים זהים לשני הצדדים לשני הכבלים, ולכן הוא מציע כדור עם חור ב"אמצע" (אבל אמצע עם אופסט)
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
כמו במותחן כבל של חברת חשמל.
אסף.
הגיוני,
אבל הופך לאמצעי גדול ולא נוח לאחסון. מניח שגם ייצור של דבר כזה יהיה יקר. ולכן אני אעדיף שתי גלגלות ושאקל מאשר כדור אחד.
בנוסף, אני חייב לציין שאני לא משתגע על הרעיון של חבל שמתחכך על אביזר. גם בדיקת החום מהסרטון איננה אינדיקטיבית בעיני.
כמו שכתבתי קודם - רווח 3 על ידי שתי גלגלות זה המון. צריך גם לעגון את העומס הזה, רווח 2 לא קל לעגון אז 5?
(בחילוץ כננת לפני מספר שבועות, עם רווח 2, טנדר מעוגן לטנדר - שניהם מחופרים בבוץ כדי לייצר התנגדות - הטנדרים זזו ולא הנבלה בצד השני של הגלגלת. )
בלי מעדר אני לא רואה איך מעגנים יותר מ3 פעמים עומס הכננת.
בקיצור גימיק שיווקי נחמד. רעיון מגניב. אבל לא שימושי בעליל לדעתי הצנועה.....
אסף.
כמו שכתבתי קודם - רווח 3 על ידי שתי גלגלות זה המון. צריך גם לעגון את העומס הזה, רווח 2 לא קל לעגון אז 5?
(בחילוץ כננת לפני מספר שבועות, עם רווח 2, טנדר מעוגן לטנדר - שניהם מחופרים בבוץ כדי לייצר התנגדות - הטנדרים זזו ולא הנבלה בצד השני של הגלגלת. )
בלי מעדר אני לא רואה איך מעגנים יותר מ3 פעמים עומס הכננת.
בקיצור גימיק שיווקי נחמד. רעיון מגניב. אבל לא שימושי בעליל לדעתי הצנועה.....
אסף.
לזה יש לי תשובה, חיברתי את הסמוראי לעץ גיבור.
ומשכתי משאית קלה מבוץ עמוק. הסמוראי נהיה ארוך טיפה .. והיה תלוי באויר. אבל לא זז.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.