צפייה בגרסה מלאה : החלפת שרשרת טרנספר
גרנד ויטרה ידנית דיזל שנת 99.
בעליות תלולות או בסיבוב הגה בכביש (אחיזה צמיגים טובה)
יש "בומים" מכיון הטרנספר.
האבחנה הסבירה שמדובר בקפיצות בשרשרת שמניעה את הסרן הקדמי.
.
החלפת טרנספר קומפלט, לא מעשית משתי סיבות.
אחת - בדיזל ידנית, לטרנספר, יש חיבור שונה לגיר.
שנייה - בטרנספר שלי הרכבתי יחסי זחילה שלא אוותר עליהם.
שאלתי היא, מה הסיבה ל"קפיצות" בשרשרת. האם זה רק בגלל שהשרשרת נמתחה קצת
ואז החלפת השרשרת לבדה תפתור את הבעיה.
או שיש שחיקה של של השרשרת ואז יתכן שגם הגלגלים המניעים, נשחקו במקביל
וצריך להחליף גם אותם.
אל תחכה עם זה, שלא תגרום עוד נזקים..
למיטב זכרוני השרשרת לא יקרה. קח את הרכב למי שעשה לך את ההסבה בטראנספר. אם הוא לא רלוונטי/זמין אז לארז (טופ-גיר) סנטו שמכיר היטב את הרכב והעבודה (הוא עשה הסבה כזו אצלי בויטארה לפהי הרבה שנים, יושב בטירה)
בג׳ימני השרשרת חדשה מקורית עולה כמו טרנספר משומש..
Sent from my iPhone using Tapatalk
בומים מטרנספר מבוסס שרשרת במצב 4X4 משולב, זה אכן שרשרת שקופצת.
בדרך כלל מדובר בשרשרת ישנה ובלויה שנמתחה והתארכה וכעת רפויה מאוד.
אפשר לנסוע ככה עוד זמן רב במצב 4X2 כי אין עומס על השרשרת, אבל - אל תשלב מצב 4X4!
בדרך כלל החלפת השרשרת בלבד פותרת את הבעיה.
בדרך כלל לא נגרם נזק לגלגלי השיניים עצמם אבל מומלץ לבדוק ולוודא את זה.
תבדוק גם את הדרייבשאפט האחורי, היו לי בומים וכבר הכינו אותי להחלפת הטרנספר - הסתבר שזה דרייבשאפט שנקרעה בו הגומיה והמיסבים הלכו.
Sent from my iPhone using Tapatalk
בעיות בגל הינע/צלבים וכו', יהיו רעשים ודפיקות גם ב-4X2. בוודאי בכל עזיבת גז, כשהמערכת בעצם "הופכת כיוון" מבחינת העברת המומנט (אתה עוזב גז, ואז הגלגלים מסובבים את גל ההינע. כל חופש קטן מתורגם למכה)
הבומים כפי שפות"ש מתאר, בשילוב 4X4 ותחת עומס, הם בוודאות מהשרשרת.
היתה לי בעיה דומה לא מזמן בטרנספר 241 של סופה.
פתחנו להחליף (אין צורך בהורדת כל הטרנספר מהג'יפ. מספיק לפתוח חצי אחורי) השרשרת היתה בלויה ורפויה וארוכה בכסנטימטר שלם (!!! זה המון) משרשרת חדשה.
תודה לכולם.
את יחסי הזחילה הרכבתי בעצמי http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/110883-%D7%A0%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%94-%D7%A7%D7%93%D7%9E%D7%99%D7%AA-%D7%92%D7%A8%D7%A0%D7%93-%D7%95%D7%99%D7%98%D7%A8%D7%94-%D7%93%D7%95%D7%A8-1/page4
כמובן שאיני משלב את ההנעה הקדמית.
הזמנתי מפולין שרשרת מקורית (אני מקווה) במחיר מצחיק
https://nippon-drive.com/en/suzuki/51889-chain-transfer-suzuki-vitara-grand-vitara-x90-xl7-29225-78e00.html
המחיר, כולל משלוח, 730 זלוטי שהם 670 שקל.
במחירון של מכשירי תנועה העלות היא 2223 שקל לפני מע"מ.
שמעון אם אתה כבר פותח את הטרנספר, תחליף מיסבים ומחזירי שמן.
לפני שנה בערך החלפתי מחזירי שמן ומייסבים בגלל רעש חזק מאוד של המיסבים.
שווה לבדוק עלויות בפולין,
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.