צפייה בגרסה מלאה : חיבור פרוג'קטורים
קניתי 2 פרוג'קטורים לד. כל אחד 72W. לימשהו יש סכימת התקנה חיבור מפורטת? ממסר, פיוז, מפסק וכו'.
תודה.
חייב ריליי להספק כזה
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191204/167641f977c227ca30bbe24ce636eacd.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
חשוב גם להשתמש במוליכים (לכח לא של הפיקוד) "עבים", לפחות 4mm².
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
חייב ריליי להספק כזה
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191204/167641f977c227ca30bbe24ce636eacd.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
לא חייב, עדיף, אפשר להשתמש גם במפסקים של 10A. הכבלים יהיו קצת יותר ארוכים ולכן צריך
יותר עבים אבל זה לא באמת כזה זרם רציני (6A).
תכנון נכון יכיל ריליי.
לא חייב, עדיף, אפשר להשתמש גם במפסקים של 10A. הכבלים יהיו קצת יותר ארוכים ולכן צריך
יותר עבים אבל זה לא באמת כזה זרם רציני (6A).
תכנון נכון יכיל ריליי.הזרם הוא לא השיקול היחיד, גודל המוליך תלוי כמה מפל מתח מותר אתה מגדיר ומה אורך הכבל שבמעגל.
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
תקרא שוב מה כתבתי: שהכבלים יהיו מעט יותר ארוכים (אחד מהם לפחות) ושצריך שיהיו עבים מעט יותר
(גם לא בטוח, כי תלוי בכמה הארכה תהיה).
אם אתה לוקח 18AWG נחושת, ב 6A ו 12V מפל המתח על מטר הוא 0.25V, אני מניח שהתוספת במקרה
כזה תהיה הרבה פחות ממטר. כבל כזה הוא ממש ממש לא עבה. על 14AWG המפל מתח הוא כבר 0.1V
וזה כבר באמת זניח.
העניין הוא שהמפסק הנדרש הוא קצת יותר מאסיבי. שוב, תכנון נכון כן יעשה שימוש בריליי, אבל עכשיו
שחישבתי, אם יש לו מפסק טוב, לא הייתי מתעקש. זה טיפה יותר מסובך וזה טיפה יותר יקר. ואם הוא
לא מבין בזה, זה ההבדל בין לעשות לבד וללכת לחשמלאי. כל זה בהנחה שלכל פרוז'קטור יש מפסק.
לשניים יחד, זה כבר סיפור אחר (הכל מוכפל פי 2)
על פיוז, קרוב למצבר ובטח לפני המפסק/ממסר לא הייתי מוותר .
מדובר כאן בשני זרקאורים כשלכל אחד הספק של 72W
כך שזרם הצריכה יהיה כ 12A.
בברכה - רפי לין
מדובר כאן בשני זרקאורים כשלכל אחד הספק של 72W
כך שזרם הצריכה יהיה כ 12A.
בברכה - רפי לין
ואני בכלל בספק לגבי ה 72W....
ורק בשביל הפורפורציה, אם זה באמת 72W , שני פרוז'קטורים כאלו, יתנו יותר אור מ 12! נורות הלוגן H4 (נורה ראשית נפוצה).
לא מאמין ל 72W .
ואני בכלל בספק לגבי ה 72W....
ורק בשביל הפורפורציה, אם זה באמת 72W , שני פרוז'קטורים כאלו, יתנו יותר אור מ 12! נורות הלוגן H4 (נורה ראשית נפוצה).
לא מאמין ל 72W .
ולכן אף אחד לא ידליק שניים כאלה עם מפסק אחד.
ולכן אף אחד לא ידליק שניים כאלה עם מפסק אחד.אני כן...עם ריליי אלא מה? במקרה כזה גודל המפסק לא רלבנטי. (וטוב שכך, מפסק טוב יקר יותר מריליי פשוט, וגם אם לוקחים בחשבון תקלות יותר פשוט וזול להחזיק/להשיג את הריליי).
התקנתי שניים כאלה בדיוק על הגגון.
אורך הכבל מהמצבר לגג לפחות 3 מטר, לכן נעשה שימוש בכבל 4mm² (11 awg).
פיוז כמובן. 15A
לכבל הפיקוד השתמשתי בכבל 1.5mm².
הותקנו לפני 4 שנים, עובד כמו שעון.
וזיו, אולי לא בדקתי אם אלו 72W אמיתיים, אבל האור שהם מפיצים, מספק בהחלט.
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
טל,
ואולי סתם שמת חוטים עבים ורילאי גדול מדי?
ואולי בכלל לא צריך שם רילאי?
אני עם חוט (אחד) של 2.5ממ"ר, מה שאיפשר לי עבודה נקיה של השחלת החוט.
כל מה שאני מנסה להגיד, ולעורר, זה דיון והחלטות יותר מקצועים.
קודם כל צריך לדעת כמה זרם באמת זורם שם, אח''כ אפשר לקחת החלטות מושכלות.
ועוד ההערה קטנה לגבי לד בר או פרוז'וקטורים- בגלל שההתקנות האלו ( על הגג) בעיתיות, בעידן הלד, מי שעושה שעורי בית, יכול למצוא פתרונות יפים במידות פיזיות קטנות, וזה מאפשר התקנות פחות בעייתיות.
וזה מחזיר אותנו להכרה של המספרי אמת.
ואני אוסיף:
1. אם התכנון מסובך יכול להיות שלא יממשו אותו או ילכו למשהו שיממש את זה. במקרה הזה, העלות כבר משמעותית יותר יקרה ממפסק יקר לעומת ריליי.
2. יכול להיות שהכבלים שבחרת יקרים יותר סתם? אם לא היית שם ריליי, כמה הכבל היה יותר קצר ? חצי מטר ? ברור לך שהמפל מתח על התוספת הוא זניח.
3. זה שאפשר לחבר 2 או אפילו 3 פרוג'קטורים על קו אחד זה נכון, אבל מה עם גמישות? מה אם רוצים רמה משתנה של תאורה ? אם פרוג'קטור אחד מספק מספיק תאורה, ברור שתרצה מיתוג כזה.
4. אחד הדברים שני מנסה ללמד את המהנדסים שלי, זה שלא תמיד צריך ללכת למפואר, למשוכלל וה"נכון". לפעמים אתה רוצה לעשות מהר, זול ו"מספיק טוב".
5. מה שזיו אמר, תכנון over kill הוא לא בהכרח נכון.
שוב, תכנון נכון מכיל ריליי, אבל לא בטוח שהוא הכרחי, מכיל הגדרת הצורך (כמה מפסקים, מה אורך הקווים וכו') ומגדיר מה יכולת הייצור של בעל הדרישה (היינו, האם פות"ש יכול לעשות את זה לבד או לא).
טל,
ואולי סתם שמת חוטים עבים ורילאי גדול מדי?
ואולי בכלל לא צריך שם רילאי?
אני עם חוט (אחד) של 2.5ממ"ר, מה שאיפשר לי עבודה נקיה של השחלת החוט.
כל מה שאני מנסה להגיד, ולעורר, זה דיון והחלטות יותר מקצועים.
קודם כל צריך לדעת כמה זרם באמת זורם שם, אח''כ אפשר לקחת החלטות מושכלות.
ועוד ההערה קטנה לגבי לד בר או פרוז'וקטורים- בגלל שההתקנות האלו ( על הגג) בעיתיות, בעידן הלד, מי שעושה שעורי בית, יכול למצוא פתרונות יפים במידות פיזיות קטנות, וזה מאפשר התקנות פחות בעייתיות.
וזה מחזיר אותנו להכרה של המספרי אמת.למה אולי?
עשית חישוב על סמך הנתונים שהצגתי?
מה קיבלת?
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
ואני אוסיף:
1. אם התכנון מסובך יכול להיות שלא יממשו אותו או ילכו למשהו שיממש את זה. במקרה הזה, העלות כבר משמעותית יותר יקרה ממפסק יקר לעומת ריליי.
2. יכול להיות שהכבלים שבחרת יקרים יותר סתם? אם לא היית שם ריליי, כמה הכבל היה יותר קצר ? חצי מטר ? ברור לך שהמפל מתח על התוספת הוא זניח.
3. זה שאפשר לחבר 2 או אפילו 3 פרוג'קטורים על קו אחד זה נכון, אבל מה עם גמישות? מה אם רוצים רמה משתנה של תאורה ? אם פרוג'קטור אחד מספק מספיק תאורה, ברור שתרצה מיתוג כזה.
4. אחד הדברים שני מנסה ללמד את המהנדסים שלי, זה שלא תמיד צריך ללכת למפואר, למשוכלל וה"נכון". לפעמים אתה רוצה לעשות מהר, זול ו"מספיק טוב".
5. מה שזיו אמר, תכנון over kill הוא לא בהכרח נכון.
שוב, תכנון נכון מכיל ריליי, אבל לא בטוח שהוא הכרחי, מכיל הגדרת הצורך (כמה מפסקים, מה אורך הקווים וכו') ומגדיר מה יכולת הייצור של בעל הדרישה (היינו, האם פות"ש יכול לעשות את זה לבד או לא).
1. לא ברור למה אתה מתכוון, מה יותר יקר?
2. במקרה הזה היו לי כבלים, וגם אם לא, זה מה שהיה צריך, ולאור הכמויות המדוברות, לא רואה הפרשים בעלויות מעבר לרמת הזניח (לא מדובר על פרוייקט נרחב, כולה רכב בודד.
למה לא לשים ריליי?! למה להעמיס את המפסק בזרם גבוהה? רק לצורך הוויכוח?
3. זה נכון וזה חוסך עוד כבלים שהולכים לגג, וזה גם עדיף אסטתית. ולא. לא רוצים רמת תאורה משתנה. אבל היי בשביל הוויכוח תמיד טוב להוסיף עוד משתנים, אופציות ותיאוריות.
4.הביצוע אצלי היה בהחלט זול, מהיר ומספיק טוב בהחלט. עובדה, עובד.
5. ממש לא over kill.
יש לי הרגשה שנכנסו ללופ של מתחכמים, אני המלצתי לעשות כפי שאני עשיתי שהוכח כפשוט, זול, עובד, ואמין לאורך זמן.
וזה גם תואם לחישוב של גודל המוליך.
תמשיכו...אני סיימתי.
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
למה אולי?
עשית חישוב על סמך הנתונים שהצגתי?
מה קיבלת?
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
מודה שלא בדקתי את החישוב שלך, אבל זו לא הנקודה.
אני התייחסתי להערה שלך שיכול להיות שזה לא באמת 72W ( בצירוף לניחוש שלי, שזה לא באמת 72W) ולכן החישוב שלך כבר לא רלוונטי.
מודה שלא בדקתי את החישוב שלך, אבל זו לא הנקודה.
אני התייחסתי להערה שלך שיכול להיות שזה לא באמת 72W ( בצירוף לניחוש שלי, שזה לא באמת 72W) ולכן החישוב שלך כבר לא רלוונטי.תגיד זה נראה לך רציני?
מה שאתה טוען נשמע בערך כך -
" על הצרכן מצויין הספק נומינלי של כך וכך...אבל מאחר שמדובר במוצר מסין/ הודו/ פיליפינס/ אוקראינה או סתם מדינה כלשהי שאני לא סומך על מדדיה, אז אני מוריד 20-30% מהערך הזה לצורך ביצוע החישוב שלי, ובכן...."
זה נשמע לך מקצועי?
גם אם זה לא באמת ההספק האמיתי, אני, ולו רק בשל נושא הבטיחות, אעדיף להתייחס אליו כמו שהוא, גם אם במקסימום יכולתי להשתמש במוליכים קטנים יותר. אעדיף להיות בצד הבטוח.
ובלי קשר אם אפשר ללכת על הבטוח למה לא? אם אתה נופל בחישוב שלך ונדרש לבצע שוב את העבודה, זה לא נחשב ביזבוז?
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
טל,
תמדוד צריכת זרם, תופתע לגלות שהנתון אינו תואם את ההספק המוצהר.
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
אני אסביר שוב כי אתה מתבצר בעמדתך ולא מקשיב.
התכנון המקובל הוא עם ריליי! בהנתן שיש אדם פחות מקצועי יש מצב שהוא יצטרך
ללכת לחשמלאי רכב כדי לבצע את העבודה, הוא יקח לו 150-200 שקל ? יופי.
אם הוא לא ישים ריליי, יש מצב שהוא יעשה בעצמו ? אז מה יותר זול?
עכשיו לגבי התכנון שלך והכבל שלך, להוסיף לכבל שלך עוד מטר שלם (תוספת
בכדי להעביר את הקו (12A) דרך המפסק שנמצא בתא הנהג תפסיד 0.1V - זניח לחלוטין
מה שאומר שהתרוץ של כבל יותר ארוך לא רלוונטי, ובוא נהייה אמיתיים, יש מפל
מתח מסויים גם על הריליי. בהינתן שהיה לך כבל שלך, אז גם אין לך עלות נוספת
על הכבל. עכשיו, מה קיבלנו?
1. תכנון יותר פשוט
2. עלות דומה
3. פשטות התקנה (ואז גם אדם פחות מקצועי יכול להתקין לבד)
4. פחות רכיבים וחיבורים
5. אין שום בעיה הנדסית שמונעת לממש את התכנון הזה.
לגבי האסטתיות: עוד רכיב, יותר חיבורים ויותר חוטים בד"כ פחות אסתטי אבל זורם איתך.
לגבי עלות מפסקים, כנס לאמאזון ותראה מבחר מפסקים: עם ובלי תאורה, עם ובלי נצרה
כפולים ובודדים, אטומים למים וכאלה שלא כולם מתחת ל 10$. כמה עולה ריליי + מפסק "פשוט" ?
לא כל פתרון הנדסי סטנדרטי ומקובל הוא זה שצריך ללכת אליו, לפעמים התכנון מיותר.
אני לא אומר שהדרך שלי היא הנכונה, אני רק אומר שהנדסית היא אפשרית, הגיונית, ויותר
קלה למימוש. אם אחד המהנדסים שלי היה מציע לי ריליי, כנראה ולא הייתי בודק אותו,
עכשיו שבדקתי, יש סיכוי סביר שהייתי הולך דווקא על הדרך שלי.
ולגבי מפסק אחד או שניים, אני (מקובע שאני), אם יש לי שתי מנורות לרוב אני ארצה שתהיה
לי את האופציה להדליק כל אחת או את שתיהן, לא בטוח שאני צריך את זה, אבל זה נותן
לי גמישות (מין קבעון הנדסי כזה) בהנתן שהפתרון לא יותר מסובך, יקר וקשה למימוש
(מה שקורה פה בדיוק).
אז כן, הויכוח הוא למטרת הויכוח, אבל הוא מראה לנו גישות שונות, רעיונות שונים, אופציות
שונות למימוש ובתכלס, מראה שלא כל מה שמקובל נדרש בפועל.
ואחרי כל הדיון הנכון הזה, אם מדובר על תאורת מחנה אז במקום התקנה קבועה למה לא לחבר ללדים בסיס מגנטי וחוט עם תנינים למצבר?
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
הלקוח לא הגדיר תאורת מחנה. אבל לתאורת מחנה אין שום סיבה לבצע התקנה
קבועה, זה יותר מסובך, בולט, גורם לצריכת דלק יותר גבוה, יותר רעשים ובוא
לא נדבר על שוטרים/טסטרים מתוסכלים.
טל,
תמדוד צריכת זרם, תופתע לגלות שהנתון אינו תואם את ההספק המוצהר.
Sent from my SM-N950F using Tapatalkמכיר את זה היטב גם במכונות וציוד תעשייתי, עדיין, לצורך חישוב המעגל החשמלי נדרש ונכון להתייחס להספק הנקוב על המוצר/ציוד.
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
אתה ממשיך להתבצר ולא מקשיב מה אומרים לך.
בשום מקום לא הצעתי להפחית 20-30%, אני אומר כל הזמן, למדוד.
וכן, במקרה הזה, אני מוכן להתערב שזה יהיה פחות מ 50% ( ולא 20-30%).
בהצלחה
אני קורא את השרשור ומחייך לעצמי (ואז מפסיק....)
איכשהו נוצר כאן הרושם שלעשות את זה עם רילי זה פרוייקט מסובך?
אני חושב (ויושע) שזה לא. יותר מזה - כדאי לכל אחד שרוצה לטפל באוטו שלו בעצמו ללמוד ולהתרגל לעבוד עם הפתרון הזה. לא סתם המציאו אותו.
לעצם העניין - אני רוצה להוסיף רק נקודה אחת:
תחשבו עליכם באמצע שום מקום בלילה כשהאוטו פתאום השתתק ...
למה ? אתם לא יודעים כי חושך ...
אבל עוד שעה תגלו שכבל חשמל אחד שהשחלתם התחמם, נמס וקיצר את המצבר...
-כיף גדול? לא.
מי שמתקין "רק" לד בר בלי ריליי, כניראה ימשיך למשוך קוים עבים למפסקים בתוך האוטו לכל דבר. לקשר, למקרר, לכננת? ..
צריך שרק אחד מהם לא יעשה את מה שאמרו לו והטיול יהפוך לפחות כייפי.
(ולא דיברנו על שריפה חס וחלילה. רק קצר ... )
אני אישית בדיעה של Better safe then sorry
(חוצמזה שמנסיון - הרבה יותר קל לעבוד במפסקים בתוך האוטו עם כבלים קטנים ולצאת ל- ממסר בתא המנוע)
בהצלחה בכל דרך שתבחר :) ואם תרצה עזרה עם הרילי - סמן לי
בהחלט שלא רציתי להמשיך, אבל אני מרגיש שיש כאן עיוות העלול להטעות אחרים אז....
ZIVO&PAGEUP...
לפי איך שאני רואה זאת, היחידים שבוחרים להתבצר כאן, כנראה מרוב חשיבות (עצמית), והתנשאות שאינה מובנת לאף אחד אלה אתם!
מי שיקרא כאן את השרשור עלול להבין מכם שרצוי וקל ואולי עדיף יותר להתקין מעגל חשמלי זה ללא שימוש בריליי. ובכלל ניתן לזלזל בערכים הנקובים על המוצר ול"חסוך" את הריליי וכבלים...וזאת טעות!
תפסיקו להטעות כי אתם טועים.
אגב, ניסיתי להשתמש במוליכים דקים יותר של 2.5 ממ"ר לפרוג'קטורים הללו וזה לא עבד. הם היו כבים לאחר עשר דקות של עבודה מעצמם. לאחר שהחלפתי לעבים יותר של 4 ממ"ר התופעה נעלמה.
גם בסכימות ההתקנה של היצרנים מופיע ריליי, צורפה כאן לעיל. (תתווכחו גם איתם...).
שחררו...לא ביקשתי מכם עצות.
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
בבקשה, עוד פעם, בעברית למתחילים-
1- מעולם לא אמרנו שלא צריך ריילי. הכי קרוב, שאלתי, אולי לא צריך?
2- הדבר היחידי שאנחנו ממליצים, זה למדוד, לא לנחש, ולא לסמוך על הסינים (ובניגוד למה שכתבת פה קודם, גם מעולם לא הצעתי לקחת מקדם של 20-30%).
3. שנינו הערנו על המנהג, של הרבה אנשים פה באתר, לבנות מערכות אובר-קיל.
4. כתבתי שאני מנחש, שהפרוז'קטור לא באמת 72W, ושלדעתי שני פרוז'קטורים לד, של 72 זה גם אובר קיל (יותר מ 10-12 פנסי H4).
5, כן אמרתי, שאני משתמש בחוט 2.5ממר לבר לדים שלי. ואני אוסיף, שלמרות שהוא פחות מ6A, אני כן עובד עם ריילי. כלומר עבור 72W, בוודאי עבור פעמיים 72W, לדעתי כן צריך ריילי.
מקווה שלפחות על העברית אין יותר אי הבנות מה אמרנו.
אתה לא רוצה לקבל, זכותך ( אני מכיר כאלו שגם שמים 10ממר, אז 4ממר כבר ממש לא מרגש אותי).
ועוד דבר (מעבר למה ש ZIVO כתב), מי שמתנשא פה ופוסק זה אתה.
מעבר לזה, הבנו שאתה דוגל בשיטת הניסוי וטעיה, מה שיכול היה
לגרום לרכב שלך לעלות באש.
בכל אחת מהתשובות שלי היה כתוב שעדיף לעבוד עם ריליי, אבל בחרת
להתעלם מזה וללכת על הפן האישי (מתנשאים, טועים), לא יודע מה
היכולות שלך ומה אתה יודע, אבל שאני מנסה לפתור בעיה הנדסית
אני מנתח, בודק, מודד ומוצא פתרון - אצלך זו כנראה לא הדרך, מה
שמעלה את השאלה, למי הייתי מקשיב אם הייתי צריך לבחור - לך
או לנו. אני אסביר לך את זה בצורה שתבין, נהוג ומומל. לעבוד עם ריליי,
אבל, אין שום מניעה בתכנון נכון לעשות את זה ללא אחד. מבחינת
פשטות המעגל, כן, ללא ריליי זה יותר פשוט. אם תרצה אני אשרטט
לך את שני השירטוטים (אתה רוצה את זה בציור פשוט, visio או שאתה
מתעקש על AUTOCAD?) ואז תבין מה יותר פשוט. אני אוסיף ואפסוק
שכנראה בשני המקרים הכבל בין המצבר לבין הנורות יהיה זהה
(כי הוא הארוך ועליו יש את מפל המתח העיקרי), אין שום הבדל בטיחותי
לעשות זאת בשני המקרים. מה שכן, יותר קל לסלול לתוך תא הנהג כבל
דק, ומפסקים "אסתטיים" לרוב עובדים עד 3A ולכן לא יתאימו.
אני הרבה שנים פה באתר, זו הפעם הראשונה שאני מגיע לרמה כזו
של דיון (אישי נטו), כנראה ואין לך את הידע ההנדסי להתמודד עם
הוכחות אימפיריות ולכן הגעת לנקודה זו בדיון.
אני סיימתי. מי שירצה לבחור באחת מן הדרכים יש לו את הידע לבחור,
אם מישהו ירצה להתייעץ איתי אני אשמח לעזור.
ועוד דבר למען לא יטעו המתכננים, את אורך הכבל מודדים פעמיים
אחת לפלוס ואחת למינוס מה לעשות, ההתנגדות של הכבל (שגורמת
למפל המתח והתחממות) נובעת מכל הקו ולא רק מכיוון אחד. לכן
אם מרחק הכבל הוא 3 מ (לכל אחד) יש להכניס לחישוב 6מטר, אלא
אם יש נקודה טובה לחיבור לשלדה (ולא לגג, לגגון או כל דבר אחר|).
ועוד דבר למען לא יטעו המתכננים, את אורך הכבל מודדים פעמיים
אחת לפלוס ואחת למינוס מה לעשות, ההתנגדות של הכבל (שגורמת
למפל המתח והתחממות) נובעת מכל הקו ולא רק מכיוון אחד. לכן
אם מרחק הכבל הוא 3 מ (לכל אחד) יש להכניס לחישוב 6מטר, אלא
אם יש נקודה טובה לחיבור לשלדה (ולא לגג, לגגון או כל דבר אחר|).
אף פעם לא חשבתי על זה ככה. עושה הגיון.
אז ככה:
1. הזמנתי קיט שכולל חווט 12AWG , ריליי, מפסק וכו'. https://www.amazon.com/MICTUNING-Wiring-Harness-Waterproof-Switch/dp/B06XZ2BSNQ/ref=sr_1_2?keywords=MICTUNING+HD%2B+12+G auge+LED+Light+Bar&qid=1575786787&sr=8-2
2. אני מתכוון להתקין שני פרוז'קטורים על הגג, לא התקנה קבועה אלא רק כשאצא לטיול (לילה) ולא לתאורת מחנה אלא רק לנסיעה עם מנוע עובד.
3. הקיט כולל מפסק שמתקינים בתוך הרכב, הזמנתי גם מפסק אלחוטי, יכול להיות שאוותר על התקנת המפסק בתוך הרכב. עדיין לא החלטתי סופית. https://www.amazon.com/gp/product/B000ZRXJY2/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o01_s00?ie=UT F8&psc=1
4. אלו הפרוז'קטורים שכבר הגיעו אלי, לפי חוות הדעת הם אולי לא הטופ, אבל גם לא זבל. https://www.amazon.com/gp/product/B00NIB9G58/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UT F8&psc=1
5. אני מבטיח לספר ולדווח תוצאות לאחר ההתקנה....
ועוד דבר למען לא יטעו המתכננים, את אורך הכבל מודדים פעמיים
אחת לפלוס ואחת למינוס מה לעשות, ההתנגדות של הכבל (שגורמת
למפל המתח והתחממות) נובעת מכל הקו ולא רק מכיוון אחד. לכן
אם מרחק הכבל הוא 3 מ (לכל אחד) יש להכניס לחישוב 6מטר, אלא
אם יש נקודה טובה לחיבור לשלדה (ולא לגג, לגגון או כל דבר אחר|).
חש מצב שסגרת פינה לאנומליה לא מובנת בין טבלאות חוטים וזרם נדרש בקצה.
פתאום חש הסבר הגיוני למה יש נפילות מתח משמעותיות בכבל שאמור להתאים למקרר בחלק האחורי של הרכב.
שדרוג לכבל עבה משמעותית פתר את הבעיה.
ועוד דבר (מעבר למה ש ZIVO כתב), מי שמתנשא פה ופוסק זה אתה.
מעבר לזה, הבנו שאתה דוגל בשיטת הניסוי וטעיה, מה שיכול היה
לגרום לרכב שלך לעלות באש.
בכל אחת מהתשובות שלי היה כתוב שעדיף לעבוד עם ריליי, אבל בחרת
להתעלם מזה וללכת על הפן האישי (מתנשאים, טועים), לא יודע מה
היכולות שלך ומה אתה יודע, אבל שאני מנסה לפתור בעיה הנדסית
אני מנתח, בודק, מודד ומוצא פתרון - אצלך זו כנראה לא הדרך, מה
שמעלה את השאלה, למי הייתי מקשיב אם הייתי צריך לבחור - לך
או לנו. אני אסביר לך את זה בצורה שתבין, נהוג ומומל. לעבוד עם ריליי,
אבל, אין שום מניעה בתכנון נכון לעשות את זה ללא אחד. מבחינת
פשטות המעגל, כן, ללא ריליי זה יותר פשוט. אם תרצה אני אשרטט
לך את שני השירטוטים (אתה רוצה את זה בציור פשוט, visio או שאתה
מתעקש על AUTOCAD?) ואז תבין מה יותר פשוט. אני אוסיף ואפסוק
שכנראה בשני המקרים הכבל בין המצבר לבין הנורות יהיה זהה
(כי הוא הארוך ועליו יש את מפל המתח העיקרי), אין שום הבדל בטיחותי
לעשות זאת בשני המקרים. מה שכן, יותר קל לסלול לתוך תא הנהג כבל
דק, ומפסקים "אסתטיים" לרוב עובדים עד 3A ולכן לא יתאימו.
אני הרבה שנים פה באתר, זו הפעם הראשונה שאני מגיע לרמה כזו
של דיון (אישי נטו), כנראה ואין לך את הידע ההנדסי להתמודד עם
הוכחות אימפיריות ולכן הגעת לנקודה זו בדיון.
אני סיימתי. מי שירצה לבחור באחת מן הדרכים יש לו את הידע לבחור,
אם מישהו ירצה להתייעץ איתי אני אשמח לעזור.
ועוד דבר למען לא יטעו המתכננים, את אורך הכבל מודדים פעמיים
אחת לפלוס ואחת למינוס מה לעשות, ההתנגדות של הכבל (שגורמת
למפל המתח והתחממות) נובעת מכל הקו ולא רק מכיוון אחד. לכן
אם מרחק הכבל הוא 3 מ (לכל אחד) יש להכניס לחישוב 6מטר, אלא
אם יש נקודה טובה לחיבור לשלדה (ולא לגג, לגגון או כל דבר אחר|).נו...באמת אתה לא רואה את ההתנשאות הגואה כאן בהודעה זו, בנוסף לסגנון של זילזול כלפי האיש שעומד מן הצד השני של הדיון?!
כנראה שאתה קצת פוליטיקאי בנוסף להיותך רב מהנדסים מהולל, ( תרשה לי להתרשם שזה יותר מהראשון מאשר האחרון...).
אם נגזור את כל דברי הרהב והתוכחה המתנשאים שלך, בשורה התחתונה לאורך השרשור, היה ניתן להבין מדבריך שניתן לבצע את המעגל ללא ריליי, תוך כדי הדגשת היתרון בשיטה זו לקלות הביצוע, (מה זה אם לא המלצה, אני לא יודע...).
אני כעקרון שולל זאת. כנראה שגם יצרני הרכב עצמו. לא מכיר מעגל ברכב שהיצרן בחר להתקין מפסק הפעלה לזרם גבוה על פני שימוש בריליי. גם ליצרני הרכב חסר את הידע ההנדסי להתמודד עם הוכחות אמפיריות? אגב, על איזה הוכחות אמפיריות אתה מדבר?! ייתכן שפיספסתי?
בנוסף נקבת גם בגודל מוליך של 18awg (הודעה #6), שזה שווה ערך ל0.823 ממ"ר, שזה איך לומר בעדינות...שטות מוחלטת... וזאת כאשר לקחת בחשבון שימוש בריליי + מפל המתח עליו + הקו חזרה...
וכל היתר מילים מילים ועוד מילים.
נראה שההתנצחות בדיונים מקצועיים אינה זרה לך, ואולי זה חלק בלתי נפרד מההתנהלות היומיומית שלך. שיבושם לך. לא בשביל זה הגבתי. רציתי לסיים את הדיון לא מעט הודעות קודם, אבל בחרת להמשיך לתקוף ולהפליא בדברי רהב ולעג כלפיי, ואת זה אני לא מוכן לקבל.
אני רשמתי למן ההתחלה את ההמלצה שלי לבניית המעגל (הודעות #3,10), ומבלי להכביר במילים, נשארתי בהמלצה זו.
היכן טעיתי בהמלצתי באופן כל כך חמור שגרם לך להגיב כך? לא ברור...
אז אנא...חסוך ממני את התגובות הללו. אני ממש לא נהנה מהן.
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
08-12-19, 15:43
יותר מדי אמוציות בשביל דיון טכני, לא מורכב מדי.
בדיעבד, אני שמח שלא העליתי בהתחלה את התשובה הראשונה שעברה לי בראש: פיקוד PWM לשליטה בעוצמה.
למה לא להדפיס בקר ארדואינו בABS שיעשה את זה?
אני רשמתי למן ההתחלה את ההמלצה שלי לבניית המעגל (הודעות #3,10), ומבלי להכביר במילים, נשארתי בהמלצה זו.
היכן טעיתי בהמלצתי באופן כל כך חמור שגרם לך להגיב כך? לא ברור...
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
טל,
רגע בשקט, וננסה כולנו לנהל דיון טכני רגוע.
אני חושב שחלק חשוב של הדיונים פה, זה להוסיף הבנה ותובנה, ולא רק לחלוק עם אחרים מה עשיתי (גם אם זו טעות, ועכשיו מישהו יעתיק את הטעות הזו).
אם יש פה, ולו רק אחד (וראיתי כבר יותר מזה), שפתאום ההסבר של Pageup גרם להם להבין איך מחשבים אורך מוליך (X2), אז זה כבר היה שווה.
בנוסף, וזו הנקודה הכי חשובה שניסינו להעביר לך, ונראה שלא הצלחנו, היתה לנו אמירה לגבי נטיה לבניית מערכות overkill (שזה הצד השני של אותו המטבע של מערכת חלשה שנשרפת), בעיקר בגלל שאנשים בונים \ מעתיקים מערכות, מבלי לבדוק נתוני אמת.
לבנות מערכת כזו, מבלי לדעת מה הצרכים האמיתיים זו טעות!
ואת הנקודה הזו, לדעתי, אתה מפקשש.
אם לא יודעים כמה זרם זורם בחוט, אין שום משמעות לדיון על העובי (חוץ מאמירה של לקחת רזרבות משוגעות).
כל זה, חמור במיוחד בתחום של פנסים - אני לא חושב שאני מכיר עוד תחום, שבו הנתונים הנקובים כל כך רחוקים מהמציאות.
מי שפעם אחת באמת מודד, מבין. מי שלא מודד, ממשיך להעתיק שגיאות של אחרים.
ורק עוד אמירה לגבי "חובת ממסר" -
נדמה לי שזה היה אסף, שנקב פה פעם בכלל של עד 5A לא צריך ממסר.
אז אני לא מתווכח עם ה 5A של אסף, אבל אני בהחלט מאתגר את הקביעת "זרם גבוה" שלך.
רוב פנסי הלד שמסתובבים בשוק, צורכים פחות מ 5A.
טל,
רגע בשקט, וננסה כולנו לנהל דיון טכני רגוע.
אני חושב שחלק חשוב של הדיונים פה, זה להוסיף הבנה ותובנה, ולא רק לחלוק עם אחרים מה עשיתי (גם אם זו טעות, ועכשיו מישהו יעתיק את הטעות הזו).
אם יש פה, ולו רק אחד (וראיתי כבר יותר מזה), שפתאום ההסבר של Pageup גרם להם להבין איך מחשבים אורך מוליך (X2), אז זה כבר היה שווה.
בנוסף, וזו הנקודה הכי חשובה שניסינו להעביר לך, ונראה שלא הצלחנו, היתה לנו אמירה לגבי נטיה לבניית מערכות overkill (שזה הצד השני של אותו המטבע של מערכת חלשה שנשרפת), בעיקר בגלל שאנשים בונים \ מעתיקים מערכות, מבלי לבדוק נתוני אמת.
לבנות מערכת כזו, מבלי לדעת מה הצרכים האמיתיים זו טעות!
ואת הנקודה הזו, לדעתי, אתה מפקשש.
אם לא יודעים כמה זרם זורם בחוט, אין שום משמעות לדיון על העובי (חוץ מאמירה של לקחת רזרבות משוגעות).
כל זה, חמור במיוחד בתחום של פנסים - אני לא חושב שאני מכיר עוד תחום, שבו הנתונים הנקובים כל כך רחוקים מהמציאות.
מי שפעם אחת באמת מודד, מבין. מי שלא מודד, ממשיך להעתיק שגיאות של אחרים.
ורק עוד אמירה לגבי "חובת ממסר" -
נדמה לי שזה היה אסף, שנקב פה פעם בכלל של עד 5A לא צריך ממסר.
אז אני לא מתווכח עם ה 5A של אסף, אבל אני בהחלט מאתגר את הקביעת "זרם גבוה" שלך.
רוב פנסי הלד שמסתובבים בשוק, צורכים פחות מ 5A.
זיו,
מסכים שמערכת יש לתכנן על סמך נתונים וחישובים.
לא מסכים עם ה"תובנה" של לא להסתמך על נתוני יצרן נקובים.
זה פשוט לא מקובל.
לפחות ככה לימדו אותי.
ואני בהחלט מודע שיכולים להיות פערים ניכרים בין הנקוב לבין המדוד. המעשי.
אתה לא יכול לבוא בטענה למישהו על כך שהתבסס בחישוביו על נתונים נקובים של הציוד. זה נשמע מצחיק.
מסכים שאנשים בונים מערכות over kill מבלי שיהיה להם מושג...
לא מסכים לקבוע שזאת טעות בכל מצב. בפרט שזה נעשה במודע ובאופן מושכל.
למשל, אם מדובר על רכב פרטי, פרוייקט בודד, כמויות קטנות, עלויות זניחות, דרישת מקדם ביטחון גבוה לאמינות, דורביליות, ועוד כיו"ב אז למה לא? מה טעות בזה? מה רע בזה? איפה זה פוגע? מלבד בכיסו של פלוני? וזה לא שאני ממליץ על השיטה הזו!
לגבי ההערה על ההערה, לא מדובר על חישוב אורך מוליך אלא על חישוב נפילת מתח.
ואם כבר נפילת מתח, קח בחשבון שבחירת גודל המוליך שלך יכולה להיות תואמת לחישוב הזרם, אבל בהחלט לא מספקת מבחינת נפילת המתח.
וביישום הנדון נוכחתי לדעת שנפילת המתח יכולה להיות קריטית.
ישנם עדויות (גם כאן) בנוגע להתקנת מקררים לרכב למשל שלפי דרישת הזרם, המוליכים שנעשה בהם שימוש, מתאימים, (יש שיאמרו אפילו over kill...) אבל בגלל שלא נלקח בחשבון נפילת המתח על הכבל, או שנעשה חישוב לא נכון, נוצרה בעיה.
אני לא חושב שפיקששתי דבר.
נסה שוב...
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
אני אישית דווקא יותר ממסכים עם התובנה. גם אם ביום יום אני עובד עם אלקטרוניקה תעשייתית ועוד. עדיין יש המון "חרטא"; טווחי מתחי עבודה, צריכת זרם, עמידות לתקני אטימות לאבק ומים, עמידה בתקני fcc ce וכו.
אז בטח ובטח ב"מוצרי איביי". הנסיון שלי מראה לרוב שליש הספק מההצהרה. והבדלים בין פנסים שחיצונית זהים אחד לאחד מספקים שונים.
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
“The definition of insanity is doing the same thing over and over again, but expecting different results”
אני אישית דווקא יותר ממסכים עם התובנה. גם אם ביום יום אני עובד עם אלקטרוניקה תעשייתית ועוד. עדיין יש המון "חרטא"; טווחי מתחי עבודה, צריכת זרם, עמידות לתקני אטימות לאבק ומים, עמידה בתקני fcc ce וכו.
אז בטח ובטח ב"מוצרי איביי". הנסיון שלי מראה לרוב שליש הספק מההצהרה. והבדלים בין פנסים שחיצונית זהים אחד לאחד מספקים שונים.
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
נכון...אבל אם אתה צריך לתכנן מערכת כלשהי. נניח יש בה איזשהו מנוע dc, גוף תאורה כלשהו (או כמה), גופי חימום, מזין רוטט, שולחן אינדקס חשמלי... קונטקטורים ובקיצור צרכנים שונים ומשונים.
איך אתה ניגש לזה?
מבחינה עקרונית?
אתה מתעלם מהנתונים הנקובים של הציוד? מתחיל בבדיקה מעשית (מדידות ) של כל אחד מהצרכנים?
כשיטה, זה נראה לך מעשי?
מקובל בתכנון?
בתעשייה? במתקני חשמל?
יש לך דוגמא למערכת תקנית כלשהי שתוכננה והותקנה בשיטה הזו?
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
בעולם שלי שבו זמני אספקה מרגע התנעת פרויקט הם לרוב 6-12 חודש. לרוב מתחילים מ"מדגים" שם העסק מתוכנן או על בסיס נתונים במקרה הרע או על בסיס יחידת מדגים (אותו מנוע DC לדוגמא במקרה שלי - מנוע עם קריאת זווית מדוייקת מאוד) שניתנה על ידי ספק בהשאלה לבחינת יכולות - או שנקנתה יחידה בודדת וזאת בטרם קטלוג במערכת ההנדסית של המפעל - דוגמה טריה - ספק מתח מעולה שלכאורה נטען כי הוא צבאי ועומד בכל התקנים הגיע אלי לבדיקה וניסוי - קנוקטור מתח הכניסה שלו AC220 הפינים הם אמנם נקבה (כנדרש) אבל הקונקטור מסוג מיושן והם על הפייס של הקונקטור - התחשמלתי ממנו - משמע הוא לא עומד בשום תקן צבאי - פינים נדרשים להיות שקועים. דוגמא נוספת - מנוע שנדרש לעבוד מתחים שבין 18-32 וולט מפסיק להגיב ב21 וולט.
האופציה השניה היא - מוצר שתוכנן לפי אפיון מלא שלי - PDR CDR ראש סדרה וכו. ושם לא היו תקלות/מריחות? ברור שכן לדוגמא - מגבר עם ספרת רעש גבוהה ממה שהתיר המפרט מה שהופך אתו לחסר תועלת עבורינו. במקרה הזה המוצר עלה רוויזיה, נעשתה עריכת מעגל מחדש.
זמני האספקה לרוב מאפשרים להתמודד עם משבר אחד או שניים שכאלה. לא מעבר.
יותר מדי אמוציות בשביל דיון טכני, לא מורכב מדי.
+1
--------
לענין:
מכיוון שרוב זמן העבודה הוא ניתוב החיווט ברכב הספציפי, הגיוני מאד גם להפריד בין הפיקוד שעובר קיר אש לממסר, וגם להשתמש במוליכים עבים יותר מהמינימום הנדרש, כדי שהתשתית תוכל לשמש בעתיד פנסים אחרים, פנסים נוספים, או צרכנים אחרים. ולו רק כדי להקטין את הסיכון שאיזה בעלים עתידים של הרכב ישקיע ויחבר לאותה תשתית פנסים שדווקא כן נותנים את ההספק המוצהר.
שאל - עניתי.
על הלדים של איביי כבר דיי מיצינו את הדיון לא?
איך כתב פה מישהו - לא מעניין אותי שזה לא 72 וואט. העוצמה מספיקה לי. ואני מתחבר לזה מאוד. יש מוצרים שמזמינים אחרי נסיון של אחרים, לדים זה אחלה דוגמא לזה. גם בוסטר.
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
אם הרחבת אז גם אני ארחיב.
אני לא נגד אובר קיל בהרבה מקרים אבל זה גם יכול לתקוע אותך; לדוגמא אם העברת חוטים בגייג עם יתרות גבוהה בין תא המנוע לפנים הרכב וכו (נניח קשר) בצורה כזו שאם תרצה להוסיף כבילה למוצר אחר תגלה שכבר אין ממש מקום בתעלות או במעבר שבקיר וצריך כנראה לפתוח אחד חדש, אז מה? עשית בשכל או לא?
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
אבל זו בדיוק הנקודה. תעביר מעגל פיקוד דרך קיר האש.
אנחנו נופלים בין עריכות אחד של השני.
שוב. נתתי דוגמא שבה אוובר יכול להוות בעיה. אתה נותן אחת שבה הוא יתרון - אני מסכים איתך אבל מכיר בעובדה שיכול להיות גם ההיפך. וזה אם לא בנית מערכת חשמל נוספת באחד משני הצדדים (יש בעולם רכבים שבהם המצבר יושב בתוך הקבינה לדוגמא הרכב המושלם).
מה יקרה לבעלים הבא אחרי? אם זה לא אסף ק. אז לא איכפת לי.
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
אם אתה מדבר על הבעלים הבא של הדיפנדר, אז אל תדאג. נסתדר עם חוטים, בלי חוטים, יהיה בסדר.
נכון...אבל אם אתה צריך לתכנן מערכת כלשהי. נניח יש בה איזשהו מנוע dc, גוף תאורה כלשהו (או כמה), גופי חימום, מזין רוטט, שולחן אינדקס חשמלי... קונטקטורים ובקיצור צרכנים שונים ומשונים.
איך אתה ניגש לזה?
מבחינה עקרונית?
אתה מתעלם מהנתונים הנקובים של הציוד? מתחיל בבדיקה מעשית (מדידות ) של כל אחד מהצרכנים?
כשיטה, זה נראה לך מעשי?
מקובל בתכנון?
בתעשייה? במתקני חשמל?
יש לך דוגמא למערכת תקנית כלשהי שתוכננה והותקנה בשיטה הזו?
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
טל,
אתה באמת נסחף...
על איזה מערכת תקנית בדיוק אתה מדבר?
הפרוז'קטור שלך, לפי איזה תקן התקנת אותו?
יאללה, מה ההתממות הזו?
ממתי מספר באלי אקספרס עומד באיזה תקן?
איזה מזל שאפשר לעשות ביטול נוטיפיקציות בטאפטאלק אחרי שמגיבים, אפשר היה לנעול את הטרחון הזה אחרי התגובה השניה בערך, ולא בגלל שהיא שלי.
Sent from my iPhone using Tapatalk
דווקא מערכת החשמל מתחילה להיראות סביר שם. לאט לאטhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20191210/e30c46d4bcf538b7b06d4e2b64fea559.jpg
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
בעולם שלי שבו זמני אספקה מרגע התנעת פרויקט הם לרוב 6-12 חודש. לרוב מתחילים מ"מדגים" שם העסק מתוכנן או על בסיס נתונים במקרה הרע או על בסיס יחידת מדגים (אותו מנוע DC לדוגמא במקרה שלי - מנוע עם קריאת זווית מדוייקת מאוד) שניתנה על ידי ספק בהשאלה לבחינת יכולות - או שנקנתה יחידה בודדת וזאת בטרם קטלוג במערכת ההנדסית של המפעל - דוגמה טריה - ספק מתח מעולה שלכאורה נטען כי הוא צבאי ועומד בכל התקנים הגיע אלי לבדיקה וניסוי - קנוקטור מתח הכניסה שלו AC220 הפינים הם אמנם נקבה (כנדרש) אבל הקונקטור מסוג מיושן והם על הפייס של הקונקטור - התחשמלתי ממנו - משמע הוא לא עומד בשום תקן צבאי - פינים נדרשים להיות שקועים. דוגמא נוספת - מנוע שנדרש לעבוד מתחים שבין 18-32 וולט מפסיק להגיב ב21 וולט.
האופציה השניה היא - מוצר שתוכנן לפי אפיון מלא שלי - PDR CDR ראש סדרה וכו. ושם לא היו תקלות/מריחות? ברור שכן לדוגמא - מגבר עם ספרת רעש גבוהה ממה שהתיר המפרט מה שהופך אתו לחסר תועלת עבורינו. במקרה הזה המוצר עלה רוויזיה, נעשתה עריכת מעגל מחדש.
זמני האספקה לרוב מאפשרים להתמודד עם משבר אחד או שניים שכאלה. לא מעבר.אנחנו כאן במערכת, מנסים עדיין לעבד את תגובתך זו שלך...
אני ממש מתקשה להבין את הקשר בין השאלה העקרונית, פשוטה, ששאלתי, לבין מה שענית.
לפי מה שאני מבין, התייחסת לנושא יותר מהכיוון של ולידציה של רכיבים בפרוייקט, ופחות לנושא תכנון המעגל החשמלי.
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
אז אני מתנצל מעומק ליבי על חוסר ההבנה הבסיסי שלי בהבנת השאלה. תמסור גם למערכת.
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
https://youtu.be/ohDB5gbtaEQ (https://www.youtube.com/watch?v=ohDB5gbtaEQ)
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.