PDA

צפייה בגרסה מלאה : גימיני שותה נוזל קירור



Yuvalby
20-12-19, 11:16
שלום. חבר קנה גימיני 2006 לפני כחודש.
לפני הקניה הוא הלך למכון בדיקה וזה הראה שאין בעיות מיוחדות..
אחרי כמה ימים של נסיעה הוא רואה שאין מים ברדיאטור ובמיכל עודפים כלל.
האוטו לא התחמם במהלך הנסיעה. הוספנו נוזל ואחרי 3 ימים שהאוטו עמד לא ירדו מים.
אחרי 3 ימים של נסיעה (שכללו כמה נסיעות ארוכות) המיכל שוב היה ריק!
הרכב לא התחמם ובעין לא הצלחנו למצוא סימנים של נזילה כמו כן השמן נראה נקי בלי מים שחדרו.
ראיתי שרשור על הנושא אבל לא הוזכר שם מקרה כזה של מיכל ריק לגמרי..

תודה רבה לכולם!

גיא
20-12-19, 11:21
או שיש אטם ראש פרוץ .. ואז תגלו מים בשמן ( מין ממרח לבן אפור מגעיל ( אמולסיה ) ) או שיש סדק בבלוק איפשהו. והמים מתאדים להם. עם הפליטה ...

מים לא נעלמים סתם. חוק שימור המים.


Sent from my iPhone using Tapatalk

asypeer
20-12-19, 11:21
הי, אני עם סיפור דומה כבר כמה שנים - קצב האיבוד איטי בהרבה.
שיבצע בדיקת לחץ למערכת, ייתכן והנוזל מתאדה במגע עם חלק חם. איבוד כזה משמעותי היה מתבטא במיספיירים אם היה סדק בראש לדעתי.
שיתמקד באיזור הרדיאטור והפלאנג׳ מים שמתחבר לצינור הרדיאטור התחתון.
אם הבדיקת לחץ לא מצאה כלום, בדיקת לחץ הפוך כדי לשלול ראש מנוע.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ד ו ר ו ן
20-12-19, 11:25
צינורות יבשים שמזיעים כשהמנוע חם ואתה לא רואה את העקבות.
סדק בתפרי רדיאטור כנל.
סדק בפלנגים בחיבורי צנרת.
כל אלו נפתחים רק כשחם ובגלל שהנוזל מתאדה קשה לראות סימנים.

Zivcar
20-12-19, 12:14
לפני כמה חודשים אותה בעיה, גם כן בגימני
קודם כל עושים בדיקת לחץ, אם יש צינור סדוק או אירוע משמעותי אחר תראה נזילה תחת לחץ.
אצלי לא ראו, וברכב מורכב לא הצלחנו לאתר כלום.
בפירוק רדיאטור כבר הצלחנו לזהות הזעות מהותיות בכמה נקודות, הוחלף רדיאטור ומאז הכל תקין.
הרכב אגב לא התחמם לא אחרי ולא לפני,
שמעתי ממספר בעלי ניסיון שהרדיאטור המקורי שורד 7-10 שנים בערך, אם אצלכם עדיין מקורי אז סביר שהגיע הזמן.

סיקס כחול
22-12-19, 11:13
בבלוק ישנם פקקי מים, תראה שאחד מהם לא בלוי

Yuvalby
31-12-19, 17:58
תודה לכולם.
הלכתי למוסך בישוב שלי והוא אמר לי שיש דליפות מהצילינדר למערכת קירור. והמים יוצאים מהמיכל.
שזה אומר שהלך ראש מנוע. לדבריו אי אפשר לעשות ראש מנוע כי זה עם שרשרת ולא רצועה..
יש לציין שהשמן נקי לגמרי בלי שום סימן של מים.
ראיתי בפורום שיש כאלו שכן עושים לגימיני ראש מנוע..
ושיש אחד מומחה בשם מורי.. איפה הוא נמצא ומה המספר שלו?
ויש למישהו מושג מה העלות של מנוע חדש ומה העלות של ראש מעוע?
תודה רבה לכולם!

GodsFather
31-12-19, 18:01
מורי 0535335353

ראשון לציון.

נשמע לי תמוהה שאי אפשר לעשות ראש מנוע...

חווד שניה מתבקשת

Sent from my LON-L29 using Tapatalk

נדב ש.
31-12-19, 19:11
תודה לכולם.
הלכתי למוסך בישוב שלי והוא אמר לי שיש דליפות מהצילינדר למערכת קירור. והמים יוצאים מהמיכל.
שזה אומר שהלך ראש מנוע. לדבריו אי אפשר לעשות ראש מנוע כי זה עם שרשרת ולא רצועה..
יש לציין שהשמן נקי לגמרי בלי שום סימן של מים.
ראיתי בפורום שיש כאלו שכן עושים לגימיני ראש מנוע..
ושיש אחד מומחה בשם מורי.. איפה הוא נמצא ומה המספר שלו?
ויש למישהו מושג מה העלות של מנוע חדש ומה העלות של ראש מעוע?
תודה רבה לכולם!

ז"א שיש לחץ במערכת אז הנוזל ניזרק החוצה, ייתכן ומדובר רק באטם ראש, קודם כל צריך לפרק ולבחון מה המצב הכללי.
לא הבנתי מה הקשר בין טיימינג שרשרת ופירוק הראש, כו שהמוסך לא רוצה להיתעסק עם זה והולך על "בטוח", מנוע קומפלט מפרוק/יבוא.

Gershon
31-12-19, 19:52
תודה לכולם.
הלכתי למוסך בישוב שלי והוא אמר לי שיש דליפות מהצילינדר למערכת קירור. והמים יוצאים מהמיכל.
שזה אומר שהלך ראש מנוע. לדבריו אי אפשר לעשות ראש מנוע כי זה עם שרשרת ולא רצועה..
יש לציין שהשמן נקי לגמרי בלי שום סימן של מים.
ראיתי בפורום שיש כאלו שכן עושים לגימיני ראש מנוע..
ושיש אחד מומחה בשם מורי.. איפה הוא נמצא ומה המספר שלו?
ויש למישהו מושג מה העלות של מנוע חדש ומה העלות של ראש מעוע?
תודה רבה לכולם!

תתקשר אלי
אני רוצה להגיד לך משהו
054-7367258

נדב ש.
31-12-19, 19:59
תתקשר אלי
אני רוצה להגיד לך משהו
054-7367258

תגיד לנו גם.

Gershon
31-12-19, 21:15
נדב
יש דברים שלא מדברים עליהם מהבמה

boaz avrahami
31-12-19, 22:44
גרשון,

היית לי אליך הערכה מקצועית אבל כיום מה שאתה עושה פה זה רק לדוג לקוחות.

מטרת הפורום היא עזרה הדדית ושיתוף ידע ולא מסחר על חשבון החברים.
תפסיק עם זה. זה לא לעניין כבר.




Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

Gershon
01-01-20, 00:54
boaz
א.אני לא דייג וכבר בפנסיה
ב.דיבורי סרק לא יתנו פיתרונות לשום נושא
ג.בשרשור הזה לפי הסבר:"לדבריו אי אפשר לעשות ראש מנוע כי זה עם שרשרת ולא רצועה"
נראה לי שמוסך עובד על הבחור
ד.איך לצאת מהמצב הנוכחי-זה ללא אוזני הציבור
-------------------------------------------------------------------
boaz
אתה מכיר אותי שנים רבות דרך הפורום-חבל שכותבת את מה שכתבת....

Gershon
01-01-20, 01:20
גרשון,

היית לי אליך הערכה מקצועית אבל כיום מה שאתה עושה פה זה רק לדוג לקוחות.

מטרת הפורום היא עזרה הדדית ושיתוף ידע ולא מסחר על חשבון החברים.
תפסיק עם זה. זה לא לעניין כבר.




Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/114736-%D7%9C%D7%92-%D7%99%D7%9E%D7%A0%D7%99-%D7%92%D7%99%D7%A8-%D7%91-SAFE-MODE
boaz
מה אתה אומר על זה?גם דיג?
מידע הזאת עולה כסף כי לפראירים שלא יודעים מחליפים גיר\מחשב

boaz avrahami
01-01-20, 03:06
גרשון יקירי,

בזמן האחרון יותר מדי הודעות שלך הן מספר טלפון ותתקשר.
יש לך ידע ונסיון עצומים ואנחנו נשמח ללמוד ממך גם אם העברית קשה לך.
והיום כשיש גוגל טרנסלייט זה פחות בעיה...

תשמור את הטלפון למקרים ממש חריגים כי זה לא מתאים לרוח הפורום.


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

shahar_jimny
01-01-20, 19:32
קרה לי בדיוק אותו דבר, ג'ימני 2008. האוטו היה מאבד מים לאט וכל פעם הייתי מוסיף. לפני 3 חודשים נמאס לי ובבדיקה נמצאה הבעיה בראש מנוע.
אישית העדפתי ללכת על פתרון לטווח ארוך ולהחליף מנוע קומפלט ולא להמר על לעשות ראש מנוע.

עשיתי אצל שרפי וקיבלתי תוצאה פצצה. האוטו קיבל חיים מחדש.

GodsFather
01-01-20, 22:31
תן פרטים שגרמו לך להחליט להחליף מנוע קומפלט במקום לעשות ראש...

סיבות מקצועיות שקיבלת שאמרו שזה עדיף...


יש כאלה שמחליפים אוטו נגמר הדלק

Sent from my LON-L29 using Tapatalk

Gershon
01-01-20, 23:12
תן פרטים שגרמו לך להחליט להחליף מנוע קומפלט במקום לעשות ראש...

סיבות מקצועיות שקיבלת שאמרו שזה עדיף...


יש כאלה שמחליפים אוטו נגמר הדלק

Sent from my LON-L29 using Tapatalk

1++

asypeer
01-01-20, 23:35
מנוע ליאנה קומפלט מפירוק זה 3-4 למוסך ועם העבודה 6-7 ללקוח.
בגלל שמראש לא מדובר על רכב מהיר אז הרבה כבר מתקדמים ל1.6 בהזדמנות זו (נשים את נושא החוקיות בצד, פתיר)
פחות עבודות חוץ למוסך וגם נשאר בלוק מנוע ששווה משהו למישהו ואולי ראש שעוד אפשר ליישר.
אל מול
ראש מנוע שיעלה 3-4 ללקוח (חלק משולם לחרט, ברגים, אטמים וכו׳) וזה כבר כאב ראש למוסך כי לפעמים גם הבלוק קיבל עיוות שלא תמיד רואים ובמקרים רבים המנוע כבר עם ק״מ מכובד ולא חוזר לעצמו לאחר הטראומה ואז צריך לפתוח שוב כי יש אחריות על חשבון המוסך.


שיקול כלכלי נטו למוסכים שלא רוצים לראות את הלקוח שוב.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Gershon
02-01-20, 00:16
דיברתי עם Yuvalby
מבחינתי:
א.הוא לא קיבל אבחון כמו שצריך
ב.אני ממש לא בטוח שבעיה במנוע

shahar_jimny
02-01-20, 07:41
[QUOTE=asypeer;872085]מנוע ליאנה קומפלט מפירוק זה 3-4 למוסך ועם העבודה 6-7 ללקוח.
בגלל שמראש לא מדובר על רכב מהיר אז הרבה כבר מתקדמים ל1.6 בהזדמנות זו (נשים את נושא החוקיות בצד, פתיר)
פחות עבודות חוץ למוסך וגם נשאר בלוק מנוע ששווה משהו למישהו ואולי ראש שעוד אפשר ליישר.
אל מול
ראש מנוע שיעלה 3-4 ללקוח (חלק משולם לחרט, ברגים, אטמים וכו׳) וזה כבר כאב ראש למוסך כי לפעמים גם הבלוק קיבל עיוות שלא תמיד רואים ובמקרים רבים המנוע כבר עם ק״מ מכובד ולא חוזר לעצמו לאחר הטראומה ואז צריך לפתוח שוב כי יש אחריות על חשבון המוסך.


שיקול כלכלי נטו למוסכים שלא רוצים לראות את הלקוח שוב.


מדויק. עניין של עלות תועלת.
אישית, מהפעמים שיצא לי לעשות ראש מנוע ברכבים קודמים, קיבלתי תוצאה לא משהו שרק דחתה את המוות של המנוע. ברור שאם העבודה תעשה כמו שצריך אז זה יחזיק מעמד, פשוט אני לא סומך על זה.
תוסיף לזה שהמנוע הקודם שלי כבר עשה 235K. העדפתי להחליף

Yuvalby
09-01-20, 20:56
תודה לכולם ולגרשון.
בסוף הלכתי למורי והוא אמר שיש סדק קטנטן בראש מנוע שכנראה אפשר לראות רק ברנטגן..
וכאשר הרכב עושה נסיעה ארוכה ומאומצת הוא נפתח ויש יציאה של מים.. בניסיעות קצרות אין שום דבר
לכן בינתיים נראה שנמשיך לסוע ככה עם תשומת לב למים והרכבת מד חום דיגיטאלי לייתר ביטחון..
אולי בהמשך נעשה מנוע.. לא רואה צורך בינתיים
חוצמזה כמו שאמרו לפני. ממש נחמד להגיע למוסך של מורי!
באמת בן אדם טוב!!

GodsFather
09-01-20, 22:24
הבדל בין בעל מקצוע שמכיר את הרכבים האלה לבין אחד שלא רוצה להתאמץ...

Sent from my LON-L29 using Tapatalk

asypeer
10-01-20, 19:04
תודה לכולם ולגרשון.
בסוף הלכתי למורי והוא אמר שיש סדק קטנטן בראש מנוע שכנראה אפשר לראות רק ברנטגן..
וכאשר הרכב עושה נסיעה ארוכה ומאומצת הוא נפתח ויש יציאה של מים.. בניסיעות קצרות אין שום דבר
לכן בינתיים נראה שנמשיך לסוע ככה עם תשומת לב למים והרכבת מד חום דיגיטאלי לייתר ביטחון..
אולי בהמשך נעשה מנוע.. לא רואה צורך בינתיים
חוצמזה כמו שאמרו לפני. ממש נחמד להגיע למוסך של מורי!
באמת בן אדם טוב!!

גם אם ההשערה הזאת נכונה , בכמות האיבוד שאתה מתאר צריך לראות עדויות. אם זה הבדל בין מצב הפלאגים או בכמות הפיח בצילינדר שאליו כביכול בורח הנוזל.
להגיד סדק קטנטן נשמע לא רציני, אפשר להוריד תרמוסטט, לבצע בדיקה בלחץ על מנוע חם ולראות אם בורח או לא.



Sent from my iPhone using Tapatalk

ד ו ר ו ן
10-01-20, 20:10
סדקים טיבם להתרחב ולגדול, ואז יש קריסה קולוסאלית.
בד״כ זה קורה בדיוק ברגע הכי מחורבן, כמו באמצע טיול בנגב מתחת למעלה זובי הכי רחוק מהכביש.

GodsFather
10-01-20, 22:27
אין סתירה בין הדברים. סדק כנראה שיש ועכשיו פותש צריך להחליט מה לעשות עם זה. אבל לפחות הוא יודע שיש לו תקופת גרייס מסוימת.

Sent from my LON-L29 using Tapatalk

gmike
10-01-20, 22:31
יש סיכוי גדול שאין לך שום סדק אלא בסה"כ פריצה באטם ראש. בכל מקרה יש דרכים לאבחן את זה בלי לנחש.

-->