התחברות

צפייה בגרסה מלאה : וו גרירה לקיה ספורטז 2016 טורבו



ModChiP
04-01-20, 14:27
הבנתי שברשיון אין מגבלה לוו גרירה.

השאלה שלי היא כזו, האם יש העדפה מסויימת לוו גרירה נשלף?
אני מניח שהוא חלש יותר מהוו גרירה הקבוע, וגם שהוא יקר יותר.
אבל אני מניח שאחרי פעם אחת שאני אחטוף את הוו גרירה בשוק של הרגל אני אצטער שלא קניתי וו גרירה נשלף.
האוטו הולך לגרור פעם באף פעם, יש אופציה לעגלה מהשכן בנדיבותו הרבה, משקל כולל המטען לא אמור להיות מעל 500 ק"ג, המגבלה לפי מה שהצלחתי למצוא זה 750ק"ג לנגרר בלי בלמים.

יש גם עניין של "חשמל חכם" שלטענתם לא משבש את החשמל של הרכב.

כל אחד רושם מחיר אחר, מה המחיר שאני צריך לכוון אליו?
כולל רישוי כמובן.

עוד המצאה זה שיש וו גרירה מקורי גרמני. מישהו יכול לשפוך קצת אור על העניין?
תודה!

avikkllk
05-01-20, 19:24
מקורי גרמני לרכב שהוא...קוראני?
קצת מוזר..

בגדול זה נע בין 1500 ל2000 התקנה רישוי ומעמ
יש יותר יקרים זה כבר תלוי בוו.אני אישית תומך בוו לא נשלף..למה?שלא יגנב וגם למה להוציא?אותי אישיץ הוו הציל פעמיים שאדם לא מרוכז מאחורי פירק לעצמו את כל הטמבון ולא את הבגאז שלי

Sent from my SM-J530F using Tapatalk

ModChiP
05-01-20, 19:57
כן, מקורי גרמני, בדיחה של מתקינים.

הוו יהיה מאוכסן באוטו ויחובר רק כשצריך לגרור.

קיה לא מספקת צמה להתחברות לחשמל של הרכב?
למה צריך "חשמל חכם"?

ModChiP
14-01-20, 00:23
הסיפור יוצא יקר מידיי לצערי, חשבתי שההמצאה הזו של חשמל חכם זה סתם שטות של מתקינים ומסתבר שבאמת קיה לא השאירו צמה להתחברות.
נשמע לי קמצנות מפגרת.

הברזל עצמו זה 4 ברגים, החשמל זה התסבוכת.
עבר לי בראש להזמין את הברזלים ואת החשמל ולהתקין בעצמי, אבל לא בטוח שאני אמצא מישהו שמסכים לרשום לי את זה ברישיון.

הלאה לפרויקט הבא!

חנן-ג'יפולוג
14-01-20, 06:11
אל תתפוס אותי במילה, אבל למיטב הבנתי, במקרה של הרכב הספציפי הזה, זה לא קיה שהתקמצנו, אלא היבואן שהחליט להביא את הרכב ללא הכנה להתקנת וו גרירה.

לגבי החשמל, ממש לא מסובך וגם לא כזה חכם. מדובר בקופסה של ממסרים שדואגת שהזרמים הגבוהים של תאורת הנגרר לא יגיעו על חשבון הצמה המקורית, אלא מהמצבר, והצמה המקורית תתן רק פיקודים לממסרים. לא יותר מסובך מהתקנת ממסר לפרוג'קטור או כל כל אביזר אחר, רק כפול חמש חיווט. לא בדקתי, אבל אני מעריך שתמצא קופסה כזו באיביי ובזול.

Asaf-a
14-01-20, 07:39
בזמנו חבר החזיר לליסינג אחרי חודש ומריבות ספורטאז 2016 הדגם הבסיסי ללא הטורבו, כי לא היה רישוי להתקנת וו גרירה להבדיל ממה שבירר לפני הזמנת הרכב, לפחות ב2016 לא הייתה תקינה.

יתכן שספורטאז 1600 אטמוספרי אוטומטי זה דגם ישראלי שלא עשו לו תקינה במקומות נוספים?

Sent from my SM-T580 using Tapatalk

מוטי ג.
14-01-20, 07:47
בנוסף למה שחנן כתב, להבנתי זה נולד יחד עם תאורת לדים מאחור.
הצמה המקורית מתוכננת לזרמים של תאורת לדים מקורית כפי שהיצרן תכנן, ולא לתאורת נורת להט שאולי קיימת בנגרר זה או אחר.

המחיר, להבנתי, שונה בין כמה חברות ליסינג, בין סוג הרכב = מה שהיצרן/יבואן טרחו לאבזר, וכמה בא לחברת הליסינג לגבות ממך כי אתה הרי שבוי שלהן, הרכב לא שלך אלא שלהם.

שמתי לב, שיש מספר חברות ליסינג(במקרה שלי באדגט) שמוכנות לתת לך ייפוי כוח ותלך תתקין איפה ומה שבא לך, זה קצת מוזר לי בקטע של אחריות על הרכב ואני אישית העדפתי לשלם להם עוד טיפה שלא יאשימו אותי בהתקנה שגויה.
וזה היה צעד נבון לדעתי, כי בתאונה האחרונה שנכנסו בי מאחור וכל הוו (הזרוע + כל קורת הרוחב שלו עד שלדת הרכב) התעקם וזה הוחלף במסגרת תיקון התאונה.
(כן, גם אני חושב שיש נזק לשלדת הרכב, אבל אני לא שמאי ולא בעל הרכב, אז לא באמת מאוד אכפת לי)

Sent from my LG-H930 using Tapatalk

boaz avrahami
14-01-20, 07:55
אל תתפוס אותי במילה, אבל למיטב הבנתי, במקרה של הרכב הספציפי הזה, זה לא קיה שהתקמצנו, אלא היבואן שהחליט להביא את הרכב ללא הכנה להתקנת וו גרירה.

לגבי החשמל, ממש לא מסובך וגם לא כזה חכם. מדובר בקופסה של ממסרים שדואגת שהזרמים הגבוהים של תאורת הנגרר לא יגיעו על חשבון הצמה המקורית, אלא מהמצבר, והצמה המקורית תתן רק פיקודים לממסרים. לא יותר מסובך מהתקנת ממסר לפרוג'קטור או כל כל אביזר אחר, רק כפול חמש חיווט. לא בדקתי, אבל אני מעריך שתמצא קופסה כזו באיביי ובזול.



צריך לשים לב אם מזמינים מאיביי שהתקן האמריקאי שונה מהארופאי ( 7 חוטים בארופאי).

בנוסף למתקינים זה עולה גרושים ועלות הקופסא לא תחסוך דבר וגם לא ניתן להתקין וו גרירה ולאשר אותו ברשיון לבד.

הוו עצמו עולה למתקינים כ 300-400 שח והקופסת חיבורים ״חכמה״ עוד כמאה שח.
תגיד למתקינים שיש לך קופסא מרכב קודם ותראה שלא תקבל שקל הנחה.

החיבור של זה ממש פשוט.
הם שמים קליפס המכונה בעגת המתקינים ״גנב חשמל״ על הצמה שמתחברת לפנסים האחוריים .
רוב העבודה בהתקנת הוו היא פירוק והרכבת הפלסטיקים.




Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

ModChiP
15-01-20, 09:49
יש תקינה לאוטו, אם קיה עשו סוג כלשהו של הכנה אפשר היה להתעלק עליה, אבל גם בדגם האמריקאי צריך את החשמל חכם הזה.

לא ברור לי מה עבר לקוריאנים האלו בראש

חנן-ג'יפולוג
15-01-20, 11:02
אם זה כמו אצל התאום מבית יונדאי, אז היצרן כן תכנן הכנה של קונקטור ייעודי בצמה, אבל מספק את זה רק בהזמנה מהיבואן.

אגב, אם להיות קטנוניים לגבי המשפט האחרון שלך, אז יש סיכוי מצוין שהתכנון והיצור נעשים ע"י גרמנים וצ'כים, לאו דווקא קוריאנים.

פיסת מידע מעניינת: יש פיצ'רים בציוד המקורי של היצרן בטוסון המקביל שלא קיימים בהתקנת אפטרמרקט. ביטול אוטומטי של חיישני הרוורס ושל אור הערפל ברכב (אולי גם של תאורות נוספות-אני כבר לא זוכר) , שינוי בהתנהגות הESP ועוד, כשעגלה מחוברת.

ModChiP
15-01-20, 11:15
לאיפה מתחבר הקונקטור הזה?

אם אתה חותך חוטים או מתעלק על חוטים זה לא הכנה מבחינתי.

חנן-ג'יפולוג
15-01-20, 11:25
הוא מגיע מחובר לצמה המקורית של הרכב (שוב, בהזמנה) . כשאתה קונה וו גרירה של היצרן הוא בא עם החיווט שלו והקופסה שמתחברת לקונקטור הנ"ל עם קונקטור נגדי. אין התחברות פיראטית לחוטים.

ModChiP
15-01-20, 17:59
והחשמל חכם הזה לא מתחבר לאותו קונקטור?

חנן-ג'יפולוג
15-01-20, 18:04
אני חושש שאני לא מצליח להיות ברור.

אתה מוזמן להתקשר אליי. פרטים בה"פ.

ModChiP
15-01-20, 18:12
אני אחדד, נגיד שעברנו את המשוכה של החשמל, למה לוקחים על עבודה של חיבור 4 ברגים מחיר כזה גבוה?
צריך התאמות מיוחדות או שזה הברג וסע?

חנן-ג'יפולוג
15-01-20, 18:25
אני לא זוכר את ההתקנה הספציפית הזו, אבל בכל ההתקנות שראיתי זה כלל פירוק והרכבה של פגוש, פאנלים פנימיים, לפעמים דוד אגזוז, חיתוך פחים כאלה ואחרים, לפעמים חיתוך פגוש ועוד. כמה שעות עבודה עד יום שלם.

ModChiP
15-01-20, 18:32
הבנתי.
תודה!

מוטי ג.
15-01-20, 18:47
ומסמכי תקינה, וטפסים למשרד הרישוי, ואחריות ביטוחית וכו וכו.

Sent from my LG-H930 using Tapatalk

boaz avrahami
16-01-20, 08:15
והחשמל חכם הזה לא מתחבר לאותו קונקטור?


חשמל חכם שמים כאשר אין לאוטו שקע יציאה יעודי לשקע הגרירה.
כשאין שקע יעודי ברכבים חדישים צריך להתממשק לצמה המקורית של הרכב בלי שהרכב ירגיש שהלבשנו על החוטים עומס נוסף שמפריע למחשב הרכב לזהות תקלות באורות בעוד שבשקע הייודי היצרן כבר פתר את הסוגיה בלי לגרום להפרעות שיגרמו לתקלות במחשה הרכב.

במקרה כזה שאין, מתעלקים על חוטי החשמל של הצמה שהולכת לפנסים.
ברכבים הדורשים חשמל חכם הרכב לא יכול לתמוך בהזנת עוד פנסים בגרור מפני שמחשב הרכב יודע לזהות התנגדות נוספת על החוטים וזה משפיע על חיווי נורות שרופות באוטו או שלל חיווים שונים על תקלות בחשמל.

הפתרון של החשמל החכם הוא שכאשר מתחברים לצמה המקורית לא מעמיסים עליה עוד צרכני זרם אלא מקבלים מהחוט רק סיגנל בזרם נמוך מאוד שלא ״משגע״ את צמת הרכב המקורית.
הסיגנל הזה מפעיל קופסת פיקוד שמעבירה כשיש סיגנל זרם מהמצבר ישירות לחוט הנכון בשקע הגרירה ומשם לפנסים בלי עומס על המעגל המקורי של האוטו.

כאשר יש שקע יעודי לגרירה אפשר לחווט את השקע של וו הגרירה ישירות אליו והוא לא משפיע לרעה על הרכב


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

חנן-ג'יפולוג
16-01-20, 08:31
כאשר יש שקע יעודי לגרירה אפשר לחווט את השקע של וו הגרירה ישירות אליו והוא לא משפיע לרעה על הרכב


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94


לפחות ברכבים שאני מכיר, זה לא המצב. השקע בסה"כ מונע את הצורך להתחבר פיראטית לחוטים.

עדיין, צריך להתחבר משקע הגרירה אל השקע הנ"ל דרך יחידה מתאמת.

-->