PDA

צפייה בגרסה מלאה : דיאפרגמת 4X4



פיני ד
05-01-20, 11:28
היי
יש לי יונדאי טראקן (השאלה היא כללית ולא ספציפית לרכב)
בטיול האחרון שמתי לב שאין לי 4X4 , בדקתי ויש חור בדיאפרגמה,
שמתי לב שהתקלה הזו דיי נפוצה,

מדוע היצרן בחר בדיאפרגמה על מנת למשוך את הפין 4X4?
למה לא בסולונואיד? או מנוע אקטואטור? או אפילו סרבו קטן?
במידה והשיקול אינו כספי (אולי כן) מה הייתרונות של דיאפרגמה?

אני שוקל לבצע המרה אצלי ברכב לסולונואיד,
לחבר אותו לפין 4X4 , ואת המתח שלו הוא יקבל מהשסתום החשמלי שפותח את הואקום לדיאפרגמה (שתבוטל) ,
ככה שכאשר ברכב אני אבחר 4X4 , הסולונואיד יקבל את המתח וימשוך את הפין.


מה דעתכם?

מהלך המשיכה של הפין הוא כ15 מ"מ בקצה השני של הפין יש קפיץ שמחזיר אותו אוטומטית ל2X4

126877


סרטון סולונואיד להמחשה (לא אבחר אחד כזה, מן הסתם שיהיה יותר רובוסטי ואמיד למים)

https://www.youtube.com/watch?v=ZGq5KP3y6SA

חנן-ג'יפולוג
06-01-20, 08:03
מחיר. פשטות. מקור הכח לדיאפרגמה (וואקום) קיים ממילא, והיא רכיב פשוט להפליא, אמין חזק ומהיר.
חשב את הכח שהדיאפרגמה יודעת לתת (שטח כפול לחץ), שזה בהערכה גסה מאוד 20-40 ק"ג ואת הזמן שלוקח לה לבצע את פעולתה - חצי שנייה? ותגלה שאם אתה רוצה להחליף אותה באקטואטור מסוג אחר, הוא כנראה יהיה גדול ויקר יותר. אקטואטור של 40 ק"ג (2.5 ס"מ בשנייה, 100 ס"מ מהלך כולל) עלה לי לא מזמן כ600 ש"ח.

עם זאת, אתה כנראה (בצדק מבחינתך) תשווה עלות חלק מקורי מהיצרן מול רכיב מאיביי, ושם יש סיכוי טוב לרכיב מאיביי לנצח.

אשמח לשמוע רשמים מהבנייה.

שים לב גם לבקרה. אתה תרצה רכיב שיכול להמשיך להפעיל לחץ עד שיתרחש המצב שבו השיניים יכולות להשתלב. סתם מנוע DC ללא בקרה ישרף במהלך ההמתנה הזו, או לחילופין, אם תתן לו מתח רק לזמן קצוב, הוא לא יהיה במצב של הפעלת כח ברגע הנכון.

איל מ
06-01-20, 08:20
במקום בקרה, הוא יכול לעבוד עם קפיץ (יותר חזק מהקפיץ הנגדי כמובן). המנוע לוחץ על הקפיץ, והוא זה שלוחץ על המוט. כשהשיניים מתיישרות מול חברותיהן, הן משתלבות.

חנן-ג'יפולוג
06-01-20, 08:51
נשמע הגיוני. ניתן לחשוב על עוד פתרונות.
אני חושב שלפני כן כדאי להבין, ולו לצורך התפתחות הדיון, מה רע בדיאפרגמה?
במידה והסיבה היחידה היא מחיר של חלק מקורי מהיצרן, אולי יש מקורי מיבוא מקביל, תחליפי, דיאפרגמה ממקור אחר בכלל שניתן לבצע בה התאמה?
על פניו, אני מעריך שעלות המו"פ לשינוי חד פעמי כזה תצא לא משתלמת, אם לא מכניסים למשוואה הנאה וסיפוק.

בןבן
06-01-20, 09:07
לא יודע, בזמנו היה לי הפגרו 2500 , לדעתי יש שם אותה מערכת . בפאגרו , ברירת המחדל היא 4X4 ,כלומר עם הפעלת הרכב הדיאפרגמה מושכת את הפין החוצה. כשאין וואקום יש 4X4 קבוע. זאת מע הסופר סלקט של מיצובישי . עשוי כך שלא תתקע במקרה ויש תקלה. בגאלופר זאת אותה מערכת ?

agabay
06-01-20, 11:20
אם כבר להחליף לטובת אמינות, למה לא לייצר ידית ידנית שמושכת את הפין עם כבל?

פיני ד
06-01-20, 11:38
אם כבר להחליף לטובת אמינות, למה לא לייצר ידית ידנית שמושכת את הפין עם כבל?

ראינו באחד הפורומים מחול... בחור שעשה את ההמרה הזו עי כבל פוש פול פשוט....
עובד...
העניין הוא שבאטראקן על מנת לעבור מצבים ב4X4 מסובבים גלגלת....
אם אני מכניס את האלמנט הידני של הכבל...צריך תמיד לזכור למשוך אותו...ולשחרר אותו בחזרה בכביש...

רוצה להמנע מכך....

לכן הרעיון היה להתעלק על הפיקוד הקיים.

- - - Updated - - -

האמת שהדיאפרגמה החלופית יחסית זולה...יש אפילו ב150 שח....
הבעיה שהן כושלות לא מעט.... נכנס מעט בוץ... מתייבש עליה והיא נקרעת... ואז אתה תקוע....
המחשבה היא שאם כבר אני פותח על מנת להחליף אותה...בוא נשדרג....גם ככה יש לי את הרכבים אצלי...אז ההשקעה מבחינתי היא רק זמן ומחשבה.



נשמע הגיוני. ניתן לחשוב על עוד פתרונות.
אני חושב שלפני כן כדאי להבין, ולו לצורך התפתחות הדיון, מה רע בדיאפרגמה?
במידה והסיבה היחידה היא מחיר של חלק מקורי מהיצרן, אולי יש מקורי מיבוא מקביל, תחליפי, דיאפרגמה ממקור אחר בכלל שניתן לבצע בה התאמה?
על פניו, אני מעריך שעלות המו"פ לשינוי חד פעמי כזה תצא לא משתלמת, אם לא מכניסים למשוואה הנאה וסיפוק.

- - - Updated - - -

"המצב שבו השיניים יכולות להשתלב"זה בדיוק הנקודה שבה אני נמצא כרגע...יש לי אקטואטור לינארי שיכול לעמוד בעומס הזה... ובנוסף סולונואיד פשוט (PUSH PULL) ,לפני שאני מחבר אני רוצה לוודא שלא יכול להיגרם נזק במצב הזה , מצב שבוא השיניים לא הסתנכרנו והמנוע \סולונואיד דוחף את הפיןלמרות שגם הדיאפרגמה דוחפת בכוח בלי קשר למצב השיניים, ככה שתאכלס אם המנוע\סולונואיד דוחף באותו הכוח, לא אמורה להיות בעיה למנגנון ,ובאשר למנוע\סולונואיד - אבדוק מה קורה שהוא עובד מול עומס ומה המגבלות שלו כמובן...

-->