צפייה בגרסה מלאה : מינוס, לגוף או כבל מהמצבר?
שלום לכולם,
התייעצות קלה.. לאחר שראיתי ברשת אינספור דעות.
אני מעוניין לחבר 4 צרכנים בחלקו האחורי של הרכב, רכב בעל מצבר יחיד.
מגבר- פיוז 15אמפ
סאב מוגבר - פיוז 15אמפ
מקרר - פיוז 10אמפ
קומפרסור - 50אמפ
מותח פלוס גיבור משותף לכולם...
מה לגבי המינוס? לגוף הרכב לכל צרכן בקרבתו או למתוח כבל מינוס מהמצבר ולהשתמש בקופסת פיצול?
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
שלום לכולם,
התייעצות קלה.. לאחר שראיתי ברשת אינספור דעות.
אני מעוניין לחבר 4 צרכנים בחלקו האחורי של הרכב, רכב בעל מצבר יחיד.
מגבר- פיוז 15אמפ
סאב מוגבר - פיוז 15אמפ
מקרר - פיוז 10אמפ
קומפרסור - 50אמפ
מותח פלוס גיבור משותף לכולם...
מה לגבי המינוס? לגוף הרכב לכל צרכן בקרבתו או למתוח כבל מינוס מהמצבר ולהשתמש בקופסת פיצול?
Sent from my SM-A530F using Tapatalkאני משכתי כבל מינוס בריא וגיבור.
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
בשורה התחתונה אתה מעוניין שלא יהיה לך צוואר-בקבוק בחשמל לצרכנים.
צוואר הבקבוק הזה נובע בהרבה מקרים מחיבור המינוס לצרכנים כי כולם משקיעים בפלוס גיבור ושוכחים שהמינוס צריך להיות זהה.
שום כבל שתשים ישירות לא יהיה בשטח הכולל של בודי הרכב.
הפעולה הכי פשוטה היא לשים מינוס עבה וגיבור מהמצבר לבודי שמחובר בהברגה עמוקה (לא לפח דק), רצוי אחרי שהעברת מחרוקת לניקוי הסלילים מצבע.
רוצה עוד יותר?
שים גריז מוליך על הכריכות של הבורג.
עוד יותר?
שים בורג נחושת.. (מוגזם.)
אם יש לך קופסת מיתוג מאחור, תקפיד שהמינוס שם גם הוא עבה ומחובר כמו שצריך.
וחוט מינוס זהה לכל הפחות לעובי הפלוס שמנותב לאותו הצרכן.
זה נכון גם אם אתה הולך על מינוס מהגוף לכל צרכן בנפרד.
זו התובנה שלי מתהליך חיבור הצרכנים לארגז הטנדר.
השדרוג הזה עשה הבדל גדול לחיוב בתפקוד הצרכנים הכבדים בארגז.
אני בעד מעגל כמה שיותר קצר. ככל שהמעגל ארוך יותר תצטרך כבל עבה יותר, וכשצריך תאורה אחורית לדוגמא, אתה מדבר על המוווןן כבל מהצבר לצרכן וחזרה.
זה נכון על אחת כמה וכמה אם אתה מתחבר לצרכן דרך כבל שכבר קיים עליו מהיצרן. הכבל הדק הוא צוואר הבקבוק, אז אם הוא קיים והוא ברירת מחדל, עדיף שהמעגל שלו יהיה קצר ככל הניתן.
שלום לכולם,
התייעצות קלה.. לאחר שראיתי ברשת אינספור דעות.
אני מעוניין לחבר 4 צרכנים בחלקו האחורי של הרכב, רכב בעל מצבר יחיד.
מגבר- פיוז 15אמפ
סאב מוגבר - פיוז 15אמפ
מקרר - פיוז 10אמפ
קומפרסור - 50אמפ
מותח פלוס גיבור משותף לכולם...
מה לגבי המינוס? לגוף הרכב לכל צרכן בקרבתו או למתוח כבל מינוס מהמצבר ולהשתמש בקופסת פיצול?
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
יקירי, אני עם הדורון.
מדוע כבל שמחובר לקוטב השלילי ונוסע לחלק האחורי של הרכב (מרחק של 2-3 מ') יותר עדיף משלדת ברזל שלמה?!
חיבור טוב, עבה וגיבור מהמצבר לחלק השלדה הכי קרוב, חיבור כנ"ל לצרכנים ובא לציון גואל.
גם רוב היצרנים מנהלים כך את חיבורי החשמל ברוב כלי הרכב.
בהצלחה
PW
קומפרסור - 50אמפ
ספציפית לקומפרסור, אצלי התקנתי שקע אנדרסן מאחורי הפגוש.
כבל עבה וקצר, ים פיוז מתאים.
להעביר 50 אמפר לזמן ממושך על כבל + שרץ בתוך הרכב אפעס מזמין צרות.
במקרה של הקומפרסור, תשקול כבל נפרד קצר ככ האפשר.
איציק - 4X6ZH
07-01-20, 14:36
מי אמר שלרכב יש בכלל שילדה ?
ונגיד שיש שילדה מי אמר שיש קישור חשמלי איכותי לשילדה ?
לרוב כלי הרכב אין שילדה שהיא חלק אחד מקצה לקצה והמצבר שנמצא בצד הרכב
באמת מקושר חשמלית לקורות השילדה של של צדדי הרכב .
אז שנכנסים לעומק חישוב סה"כ זרם שיכול להיות נדרש מהחיבור לא בטוח ששילדת הרכב
זה המקום הנכון לחיבור (-) .
יש יצרני רכב שיש להם גמפרים של חיבור ( - ) בכמה מקומות ברכב כי חיבור המינוס
על גוף הרכב אינו מספיק .
אז כשאתה עושה חיבור כזה ויש כבר כבל (+) ארוך
תבצע בדיקת עומס עם בודק מצברים דרך כבל ה (+) ואת המינוס תחבר בכמה נקודות
כאשר אתה מקפיד לראות מה מפל המתח שמתקבל בנקודת הבדיקה
איציק
הבודי עשוי להיות על תושבות גומי. כלומר לא מקושר חשמלית למינוס של המנוע והמצבר.
ככה זה למשל בטנדר של דורון.
בסוף, אורך המעגל הוא זה שקובע. ואם המינוס מחובר לבודי והמינוס של המצבר גם - אז אורך המעגל הוא אורך כבל הפלוס. וזה טוב.
אסף.
בואו לא נתפזר..
לכרכרה של סולי יש אחלה שלדת סולם.
רוצה לוודא/לשפר מוליכות? שים מינוס בריא מהמצבר לבורג הפנימי של התושבת מנוע, כלומר ישירות לשילדה.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
בואו לא נתפזר..
לכרכרה של סולי יש אחלה שלדת סולם.
רוצה לוודא/לשפר מוליכות? שים מינוס בריא מהמצבר לבורג הפנימי של התושבת מנוע, כלומר ישירות לשילדה.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
אבל הצרכנים ממוקמים בתוך גוף הרכב, ומחוברים לבודי, אלא אם הוא קודח ומעביר כבל מינוס מהשלדה לחלק האחורי של הבודי?
מה הרווחת?
מיותר.
יש כבר בסמוראי חיבור מינוס בין המצבר לבודי, הכי פשוט זה לשדרג אותו לאחד עבה יותר ולמשוך מינוס לצרכנים מהברגה בריאה קרובה אליהם מאחור.
מה לגבי המינוס? לגוף הרכב לכל צרכן בקרבתו או למתוח כבל מינוס מהמצבר ולהשתמש בקופסת פיצול?
גם וגם.
(זה מה שאני עושה בכל אזור בג׳יפ שאני מתעסק בו בהתקנות חשמל - כבל מינוס בריא למצבר ומחבר אותו גם לכמה נקודות מקומיות באזור)
טוב אז קודם כל תודה על התגובות!
לפני שפרסמתי את השאלה.. גיגלתי אותה וראיתי שבאמת אין תשובה אחידה.
כדי להסיר ספק המינוס מהמצבר מתחבר להברגה קיימת במרכב (הוא שודרג מזמן לכבל עבה וגיבור, ולא דורון בלי נחושת,תוספת טובה .. יבוצע!) .. ולא לשלדה.
בפורומים בחול דובר על כך שהפלדה של השילדה מוליכה פחות טוב למרות שטח הפנים מול כבל מנחושת עבה ואיכותי (ofc) .. דובר גם על תנועתיות של המרכב וויברציות וקיטועים רגעיים.
בנוסף גם לגבי הרכיבים השונים, יש סוגיות.
לדוגמא בהוראות של המקרר מופיע כבל. מינוס עצמאי למצבר ללא נספים ותוספת של קבל. בפורומים בחול הדגישו על כבל מינוס מהמצבר בלבד.
בהוראות הרכבה של המגבר והסאב המוגבר.. מופיע מפורשות להתחבר לבורג במרכב.
למרות שכל המדריכים שקראתי/ראיתי בתחום הסאונד מדגישים על כבל מינוס. עם דגש על מינוס מהבודי שגורם לרחשי רקע שמתגברים עם סלד המנוע.
מצד שני במקרה שלי 2 צרכנים של 15אמפ לא יודע כמה זה נחשב למערכת כבדה.
ולבסוף הקומפרסור... הצרכן הכי כבד שבדיעבד היה מחובר כל השנים עם מינוס קצרצר לבורג קיים בבודי בלי בעיות.... אבל אתקן זאת הפעם עם המעבר לarb.
חשוב לי לעשות התקנה נקייה, בטוחה, מינימליסטית, גם מבחינת נדלן ..כל החיווט יתנקז אל מתחת לכיסא הנהג... וגם מבחינת משקל.... אבל יותר מהכל ..לא לחזור על העבודה פעמיים.
אז מינוס נפרד מהמצבר it is
נשאר לאתר קופסא, לכניסות לפלוס ומינוס ויציאות ל4 צרכנים ופיוזים mini anl .
אשמח להמלצות אם יש.
.126892126893126894126895126896
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
נראה שמצאתי.. איך זה נראה לכם?
https://www.amazon.com/Audio-Stereo-Distribution-Block-Ground/dp/B078SCQJNM/ref=mp_s_a_1_1?keywords=4+way+mini+anl+d istribution&qid=1578515703&sr=8-1
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
Currently, there are no sellers that can deliver this item to your location.
אתה בטוח שזמין?
http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=126896&d=1578513697
התמונה שלך נהדרת להמחשה של הנושא. יש שם כבל שרשורי ולצידו כל קורת הצד של הרכב. למי יש שטח חתך גדול יותר? וזו רק קורה... המרכב הוא מוליך מעולה, מצויין, עם שטח חתך עצום. הוא לא רציף לגמרי כי הוא מרותך בנקודות אבל הוא מרותך בכל כך הרבה נקודות שזה דיון תיאורטי.
כמו שדורון כתב - חובה לדאוג להולכה ומגע טובים בין המצבר למרכב, ובין המרכב לצרכן.
כל מיני הוראות יצרן של מקררים או מוצרים אחרים לגבי כבל מינוס נפרד זה כסת"ח - כי היצרן יודע שצרות של מינוס נפוצות מאד. אבל אם אתה ברכב שלך מבין את חוק אוהם ודואג לחיבור מינוס איכותי, אין לך שום בעייה.
כל הרעש על מרחק של מטר ושיבה מהמצבר לצרכן?
בחייאת אורי,
יש דברים ששווה לחפור בהם ולבנות משהו איכותי שיש עלויות מוצדקות בצידו.
אצלי צריך להעביר את הזרמים האלו 4.5מטר.. אז היה צריך לחשב, לנסות, על הדרך לטעות..
תשמור את הכסף למשהו אחר.
נמרוד, או מישהו..יש מושג מה משמעות הקבל בשרטוט של המקרר?
החפירה נגרמת לאור הזמן הפנוי ושהגיפ עומד... ולטובת התעבורה בגיפולוג (":
אגב מישהו מכם התנסה במגבר וסאב ברכב שיכול לדווח על רעשי מנוע בחיבור למרכב לעומת מינוס נפרד?
ודורון,
אולי המרחק יחסית קצר... אבל הנדלן יקר .. ומשקל עודף עובד לרעתי.
בגדול אפשר לעגן כל רכיב ישירות למרכב עם המינוס שמגיע איתו ולהשתמש בבתי הפיוזים המקוריים בנפרד... ולא לאגד הכל לתיבה אחת נוחה ומסודרת.
אבל זה אני... עושה אותי נינוח שהכל מעוגן ומסודר כש100אמפר זורמים לי מתחת לישבן.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
אני מאוד מעריך את החפירה והתשומת לב לפרטים.
תודה, ...ועדיין זה לא יהיה קרוב להיכנס לרשימת 50 השרשורים השטותיים שעלו פה בשנים האחרונות...
שאלה קשורה לתחום, שלא נשאלה פה בעבר (וזאת למרות הקהילה הוותיקה), ...ועדיין לא נשמעה כאן תשובה חד משמעית מה יהיה יותר טוב. מינוס לבודי או למצבר ישירות.. (תאוריות ודעות בעיקר)
במקום זה אתם מציקים לי על דקדקנות יתר...
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
אני עדיין לא מבין את החפירה. גם וגם.
אני גם בדעה של - רכב עם שלדת סולם וצרכנים כבדים ומלוכלים - קומפרסור, תאורה וכו - חיבור אדמה לשלדה
צרכנים נקיים = מגברים וכל מה שקשור בסאונד - כבל ישיר מהמצבר. בפאגרו היה לי סטאפ דומה של מגבר חזק + קבל מתחת לכיסא שקיבל כבילה משלו.
מה המשמעות של קבל בהתקנה של המקרר?
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
מה המשמעות של קבל בהתקנה של המקרר?
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
מניעת הפרעות לרדיו (כמו גם פיתול הכבלים בדרך למצבר)
אני מדבר על קבל כזה:
126899
ומקרר מעולם לא היה לי.
מניעת הפרעות לרדיו (כמו גם פיתול הכבלים בדרך למצבר)מניח שלא קבל כמו אלירן העלה...
יכול להעלות תמונה/קישור על איזה קבל מדברים?
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
מניח שלא קבל כמו אלירן העלה...
יכול להעלות תמונה/קישור על איזה קבל מדברים?
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
למשל:
126900
כיצד מתקינים וכיצד בוחרים אחד מתאים?
בהוראות לא מפורט איזה נדרש...
מלחימים ישירות לכבלים ? משאירים מתנדנד חשוף?126901
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
כיצד מתקינים וכיצד בוחרים אחד מתאים?
בהוראות לא מפורט איזה נדרש...
מלחימים ישירות לכבלים ? משאירים מתנדנד חשוף?126901
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
הכל כתוב בהוראות..... 10,000uF.
מישהו כתב למעלה שהכל צריך להתבצע ביסודיות...
תסתכל בתרשים ותקרא את המלל.
מלחימים - ברור. מבודדים - וודאי. מתנדנד - חלילה.
126902
פיספסתי... תודה! (:
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
איציק - 4X6ZH
09-01-20, 20:06
כשיהיה לך זליגות / פריקת מצברים
בעיות טעינה ... תזכור שיש מערכת מבית היוצר של שמן נחשים
לכל מי שמרכיב את הקבלים המוזרים האלה
איציק
ודורון,
אולי המרחק יחסית קצר... אבל הנדלן יקר .. ומשקל עודף עובד לרעתי.
בדיוק..
אז איך זה מסתדר שאתה בוחר בפתרון שמכריח אותך לעודף חוטים, צמות ונפח?
מה שנקרא מרפי בן של נפקנית..
התחילו בעיות תאורה בארגז.
אור מהבהב הולך ובא.
האשם נמצא (שוב) במינוס מהבודי לארגז.
אז הוכן חדש, מכבל עבה 8ממ עם סופיות נחושת עבות ושרינק עבה להגנה לכל אורכו.
חזר האור לחיינו.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.