צפייה בגרסה מלאה : תמונה יפה, זה לא גורם נזק לנסוע בעומק כזה ?
אחרי נסיעה כזו יש להחליף שמן סרנים וברכבים מסוימים גם גיר וטרנספר עקב חשש ליניקת מין/לכלוך לתוך מכלולים אלה. למנוע לא אמורה להיות בעיה במיוחד עם זה דיזל ויש שנורקל אם כי בריא זה בטוח לא.
אם נוסעים כך לעיתים קרובות רצוי להאריך את הנשמים של כל המכלולים כדי למנוע חדירת מים/לכלוך
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
אחרי נסיעה כזו יש להחליף שמן סרנים וברכבים מסוימים גם גיר וטרנספר עקב חשש ליניקת מין/לכלוך לתוך מכלולים אלה. למנוע לא אמורה להיות בעיה במיוחד עם זה דיזל ויש שנורקל אם כי בריא זה בטוח לא.
אם נוסעים כך לעיתים קרובות רצוי להאריך את הנשמים של כל המכלולים כדי למנוע חדירת מים/לכלוך
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
וואו זה חתכת מחיר, מעניין אם בעל הרכב היה מודע לזה. לדעתי החלפת שמן גיר ברכבים מסוימים זה כאב ראש שלא קל לעשות לבד.
אפשר גם להתעלם זה לא מתקלקל מיד אבל לאורך זמן בהחלט כן
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
מסוכן - מעל גובה מים מסויים הרכב מתחיל לצוף וזה מסוכן כי אין אחיזה ואין שליטה.
מזיק - לא בהכרח. נשמים מוגבהים ויניקת אויר מוגבהת זה בערך המקסימום שנדרש לרכב דיזל כזה.
אסף.
אפשר גם להתעלם זה לא מתקלקל מיד אבל לאורך זמן בהחלט כן
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalkודווקא בגלל זה אנשים לא מקשרים את הנזק לנסיעה במעברים מים. הרבה פעמים זה נופל במשמרת שלך לשפץ ביצה למרות שמי שהשתולל במים זה בעלים קודמים של הרכב.
אני מחליף נוזלים קומפלט כל שנתיים
ולאט לאט המודעות לנושא עולה
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
צודק לחלוטין.
החלפת נוזלים בכל המכללים כל 40000 קמ או כל שנתיים - מה שמוקדם - חובה בכל רכב שטח שנוסע בשטח. זה גם המים, גם השמן עצמו שמתפרק, וגם אבק שנכנס.
אסף.
שלא לדבר על חשמל/חיווט, אלטרנטור וכו'.
מיים בוציים שכל זה נידבק לרדיאטורים ומתייבש וסותם...
נסיעה יותר איטית טיפה אם מתאפשר יכול להיות שלא היה "מרים גל" כזה גדול בחזית.
הגל בחזית חשוב. נסיעה במהירות אפס ממש בלי ה'גל' גורמת לזה שהמים מציפים את תא המנוע. בנסיעה כזו לעומת זאת גובה המים בתוך תא המנוע נמוך ממפלס המים.
אסף.
הגל בחזית חשוב. נסיעה במהירות אפס ממש בלי ה'גל' גורמת לזה שהמים מציפים את תא המנוע. בנסיעה כזו לעומת זאת גובה המים בתוך תא המנוע נמוך ממפלס המים.
אסף.
זה מעניין, אתה טוען שעדיף לעשות גל מאשר להתקדם בניחותא?
אתה לא חושף כך יותר רכיבים בתא המנוע למים?
זה מעניין, אתה טוען שעדיף לעשות גל מאשר להתקדם בניחותא?
אתה לא חושף כך יותר רכיבים בתא המנוע למים?אכן ידוע כי במהירות הנכונה נוצר גל קטן בקדמת הרכב מים אלה דוחפים את המים שמקדימה מהרכב והלאה וזו המהירות הנכונה לנסוע לא מהר יותר ולא לאט יותר
ועדיין הייתי דואג יותר מ המכלולים הנמוכים מאשר המנוע
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
מסוכן - מעל גובה מים מסויים הרכב מתחיל לצוף וזה מסוכן כי אין אחיזה ואין שליטה.
מזיק - לא בהכרח. נשמים מוגבהים ויניקת אויר מוגבהת זה בערך המקסימום שנדרש לרכב דיזל כזה.
אסף.
ניחוש פרוע - 99.9% מבעלי רכבי השטח בארץ לא מגבהים נשמים, עדיף לשפץ סרן \ טראנספר.
ניחוש פרוע - 99.9% מבעלי רכבי השטח בארץ לא מגבהים נשמים, עדיף לשפץ סרן \ טראנספר.
מה עוזרים הנשמים?? הם טובים רק לכניסה רגעית למים... אחרי זה תמיד תהיה חדירה וככל שנוסעים יותר במים כך חודרים יותר מים, גם אם החלפת אתמול מחזירי שמן. ואחכ אחרי נסיעה של 100 קמ זה הופך למישחה לבנה/חומה
דבר שני מחברים חשמליים, עד הקיץ ,קורוזיה /קצרים . מנסיון.
המנוע יסתדר אם יש שנורקל. רק המנוע במיוחד מפני שיש בו כל הזמן לחץ חיובי ,מה שאין בסרנים.
אבל ימשיכו לשים שנורקל בשביל הפוזה וה''אבק'' וימשיכו להתקע בשלוליות ולטחון דיפרנציאלים, הרי ''יש שנורקל ברכב,לא?'' . אחכ אתה קונה רכב ''שלא ראה שטח כמעט''
כל שנה אותו הויכוח על השנורקל,העיקר יש לי שנורקל...ורק בעלי המוסכים מחייכים בשקט במשרד.
אני צופה - לא פחות מ-6 עמודים.
127034
מה עוזרים הנשמים?? הם טובים רק לכניסה רגעית למים... אחרי זה תמיד תהיה חדירה וככל שנוסעים יותר במים כך חודרים יותר מים, גם אם החלפת אתמול מחזירי שמן. ואחכ אחרי נסיעה של 100 קמ זה הופך למישחה לבנה/חומה
דבר שני מחברים חשמליים, עד הקיץ ,קורוזיה /קצרים . מנסיון.
המנוע יסתדר אם יש שנורקל. רק המנוע במיוחד מפני שיש בו כל הזמן לחץ חיובי ,מה שאין בסרנים.
אבל ימשיכו לשים שנורקל בשביל הפוזה וה''אבק'' וימשיכו להתקע בשלוליות ולטחון דיפרנציאלים, הרי ''יש שנורקל ברכב,לא?'' . אחכ אתה קונה רכב ''שלא ראה שטח כמעט''
כל שנה אותו הויכוח על השנורקל,העיקר יש לי שנורקל...ורק בעלי המוסכים מחייכים בשקט במשרד.
מת לדעת אם את כל זה ניסית בעצמך....
כי אני כן ניסיתי...
לפני בערך 12 שנה במעבר מים לא גבוה (כשמישהו שהיה לפני עבר כבר) אבל כזה שאתה ניכנס אליו "האף" של הרכב צולל ראשון... נחש מה? המנוע נתן שלוק ו..... נעילה הידרוסטטית.
מאז בכל רכב שהיה לי יהיה שנורקל.
לגבי נשמים ונסיעה במים, כל עוד אתה בתנועה סיכוי די נמוך שיכנסו מים אם כל המכלולים שלך תקינים(מוזמן לבוא לבדוק בעצמך), אם ניתקעת בתוך מים ואתה עומד זה כבר סיפור אחר.
אני צופה - לא פחות מ-6 עמודים.
127034
אתה יותר מידי זמן בלי רכב שטח.
הגל בחזית חשוב. נסיעה במהירות אפס ממש בלי ה'גל' גורמת לזה שהמים מציפים את תא המנוע. בנסיעה כזו לעומת זאת גובה המים בתוך תא המנוע נמוך ממפלס המים.
אסף.
לא אמרתי מהירות אפס, אלא טיפה פחות ממה שרואים בתמונה הנ"ל, כזאת שלא תרים את הגל לשמשה הקידמית.
מכיר כמה כאלה שנסעו מהר מידי וביצאה מהשטח גילו שהמנוע מתחמם, פותחים בודקים- הכנפיים של הפאן קלאץ' נשרו(רכבים בני 10), כנראה היו מקוריים ויבשים, אבל עדיין, נסיעה מהירה בגובה כזה של מים לא עושה טוב, לדעתי.
אתה יותר מידי זמן בלי רכב שטח.
127037
מת לדעת אם את כל זה ניסית בעצמך....
כי אני כן ניסיתי...
לפני בערך 12 שנה במעבר מים לא גבוה (כשמישהו שהיה לפני עבר כבר) אבל כזה שאתה ניכנס אליו "האף" של הרכב צולל ראשון... נחש מה? המנוע נתן שלוק ו..... נעילה הידרוסטטית.
מאז בכל רכב שהיה לי יהיה שנורקל.
לגבי נשמים ונסיעה במים, כל עוד אתה בתנועה סיכוי די נמוך שיכנסו מים אם כל המכלולים שלך תקינים(מוזמן לבוא לבדוק בעצמך), אם ניתקעת בתוך מים ואתה עומד זה כבר סיפור אחר.
מעניין למה לדעתך מחז''ש מסתובב ,יותר אטום ממחז''ש עומד... ?
אני לא אכנס למים יותר מגובה חצי גלגל. בעבור זה אני מחזיק זוג מגפיים ברכב. עובר ברגל הלוך חזור כמה פעמים.
שום מעבר שלולית לא מצדיק את הזמן (בעיקר הזמן) והכסף ללכת למוסך להחליף שמן בסרנים. ועוד לא דיברתי על מחברי החשמל.
שנורקל זה דבר אחרון לשים ברכב, קודם נשמים קודם לאטום מחברים .מצטער לא שווה לי.
פעם אחרונה שעברתי עם פאגרו דיזל בגובה של קצת פחות מגלגל 31 , הנזק היה כמעט 5000 שח. שמנים בסרנים, חשמל המזגן קיצר ודפק את האלטרנטור ,נדפק מותחן אמנם לא חדש אבל היה סוחב עוד כמה אלפי קמ. ואם כבר אז החלפתי את כל ה3 אחרת היו הולכים גם השאר (עדיף לא להחליף מותחן אחד אם יש כמה קשורים) .
נסיון אישי. תהנו מהשלוליות , גם למוסכים מגיע להתפרנס. זה לא רע והאמת כנראה גם כייף. נכון,התחביב שלנו לא זול.
מעניין למה לדעתך מחז''ש מסתובב ,יותר אטום ממחז''ש עומד... ?
אני לא חושב, אני יודע.
אני לא אכנס למים יותר מגובה חצי גלגל. בעבור זה אני מחזיק זוג מגפיים ברכב. עובר ברגל הלוך חזור כמה פעמים.
שום מעבר שלולית לא מצדיק את הזמן (בעיקר הזמן) והכסף ללכת למוסך להחליף שמן בסרנים. ועוד לא דיברתי על מחברי החשמל.
אשריך אם אחרי כל טבילה כזאת אתה מחליף הכל, לדעתי עברת כאן רבים וטובים ברמת התחזוקה.
שנורקל זה דבר אחרון לשים ברכב, קודם נשמים קודם לאטום מחברים .מצטער לא שווה לי.
לא דיברנו על סידרי עדיפויות, דיברנו מה כדאי.
פעם אחרונה שעברתי עם פאגרו דיזל בגובה של קצת פחות מגלגל 31 , הנזק היה כמעט 5000 שח. שמנים בסרנים, חשמל המזגן קיצר ודפק את האלטרנטור ,נדפק מותחן אמנם לא חדש אבל היה סוחב עוד כמה אלפי קמ. ואם כבר אז החלפתי את כל ה3 אחרת היו הולכים גם השאר (עדיף לא להחליף מותחן אחד אם יש כמה קשורים) .
נישמע כמו ביש מזל...
נסיון אישי. תהנו מהשלוליות , גם למוסכים מגיע להתפרנס. זה לא רע והאמת כנראה גם כייף. נכון,התחביב שלנו לא זול.
+1.
מאמין שרוב החברים פה לא נבהלים מלרענן בעצמם שמן במכלול כזה אחר...
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
נדמה שדווקא כן:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/114870-%D7%A8%D7%9B%D7%91-%D7%A0%D7%A9%D7%9E%D7%94-%D7%90%D7%95-%D7%A8%D7%9B%D7%91-%D7%9E%D7%99%D7%91%D7%A9-%D7%9B%D7%91%D7%99%D7%A1%D7%94/page6
אז אולי כדאי לעדכן את זה ברוח התקופה...
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/1310-jeepolog-archive
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
לצורך הדיון, גם אם מישהו ניצל את הגיפ שלו ..לשחות בנחלי הארץ... לא אומר שהמכלולים שלו ז"ל..החלפת שמנים שנגמרה עם עודף מ100שח... לחלוטין שווה יום כיף בבוץ.
הנה דוגמא .. ארבע שנים אחרי והסרנים שרדו... גם הקונקטורים אגב.. (:
הלוך
https://youtu.be/9PEw06mmFvs
ושוב
https://youtu.be/wXNoGLA4Gnc
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
לצורך הדיון, גם אם מישהו ניצל את הגיפ שלו ..לשחות בנחלי הארץ... לא אומר שהמכלולים שלו ז"ל..החלפת שמנים שנגמרה עם עודף מ100שח... לחלוטין שווה יום כיף בבוץ.
הנה דוגמא .. ארבע שנים אחרי והסרנים שרדו... גם הקונקטורים אגב.. (:
הלוך
https://youtu.be/9PEw06mmFvs
ושוב
https://youtu.be/wXNoGLA4Gnc
Sent from my SM-A530F using Tapatalkכיף של רכב
חלק מהרכבים החדשים לא עומדים בדברים כאלה בגלל מע' חשמל רגישות ויקרות
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
boaz avrahami
22-01-20, 07:24
אתם ילדים לעומת פאבל בקישון
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200122/2059edeeec0e4316d4b8f6e36cb729c5.jpg
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
דישון 2004,לפני המצאת השנורקל.
127040
127028
שים לב לתמונה בסמלון שלי.
אומנם כמעט ללא אלקטרוניקה אבל עם נשמים מוגבהים והגיון בריא.
אחרי החורף החלפת שמנים בכל הרכב.
דישון 2004,לפני המצאת השנורקל.
127040כבר ראיתי רנגלר שנסחף שם בדיוק לפני 3 שנים..
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
אתם ילדים לעומת פאבל בקישון
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200122/2059edeeec0e4316d4b8f6e36cb729c5.jpg
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94צריך שנורקל לנהג..
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
אתם ילדים לעומת פאבל בקישון
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200122/2059edeeec0e4316d4b8f6e36cb729c5.jpg
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94לגמרי, ועדיין נוסע [emoji38]
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
כבר ראיתי רנגלר שנסחף שם בדיוק לפני 3 שנים..
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
לרנגלר אין דנה 60 מאחור....
בכל מקרה,גובה ועוצמת הזרימה לא היו ברמה שסיכנה את הרכבים.
אני שוחה בשטח כל חורף, שלוליות/בוץ והרבה כיף. רמת הגולן זה החצר האחורית..
משתדל לא לצלול לעומק סתם אבל קורה שהשלולית עמוקה ולפחות פעמיים שלוש בעונה המים שוטפים את החלון הקדמי. כל עוד לא נעצרים בתוך השלולית אין בעיה.
בודק שמנים על בסיסי קבוע, הנשמים הקדמיים גבוהים במקור, האחורי לא - ובדיפרנציאל האחורי כצפוי צריך להחליף שמן הרבה יותר מהקדמי.
התקלה הכי שכיחה אצלי היא האלטרנטור - פעמיים בעונה בממוצע מפרק אותו ולוקח לחשמלאי לניקוי יסודי (החשמלאי ממש "אוהב" אותי :)) בשנה שעברה הוא שופץ. בעיה נוספת שאין לי תשובה עליה חוץ מהימנעות - שלוליות שמורכבות מחרא של פרות - גורמות נזק לצבע ולברזל.
אין לי צל של ספק שללא השנורקל הרכב לא היה שורד..
לא לוקח את האוטו למוסך להחלפת שמנים, עושה את זה בחניה של הבית.
דואג בנוסף לשטוף את המכלולים מתחת לרכב טוב אחרי כל טיול, כולל בלמים.
אלעד.
כשעבדתי בחקלאות, בעונת החורף נסענו עם הכלים במים בוציים כל יום, כל היום, בגובה נאבה ויותר.
טרקטורים, ורכבי שטח.
כולל סיקס חבוט, סופה וטנדרים.
לא זוכר כאלו קטסטרופות.
שמן הוחלף לפי האינטרוול החלפה ולא היה בו שום דבר שונה.
כל עוד אתה לא חונה ממש בעמידה לזמן ממושך במים, אין סיבה שיכנסו מים מאותה סיבה שהשמן לא יוצא החוצה.
לא מדויק. בנסיעה הדיפ מתחמם והשמן בתוכו מתפשט. על מנת שלא לפרוץ מחזירי שמן קיים נשם שמאפשר לאוויר לצאת שיהיה לשמן מקום להתפשט. כניסה למים מקררת מהר את הדיף, השמן מתכווץ ונוצר תת לחץ ואז נשאב פנימה מים דרך הנשם
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
ברוב הרכבים/דיפ' יש בקצה הנשם שסתום אל-חוזר.
באלה שאין- בעיה.
בלי קשר ברכבים שנוסעים/חוצים מעברי מים כדאי להגביה/להאריך את הנשמים לגובה המתאים.
*אם המחזיר שמן פרוץ/נוזל אז גם מים יחדרו פנימה לסרן.
- - - Updated - - -
כשעבדתי בחקלאות, בעונת החורף נסענו עם הכלים במים בוציים כל יום, כל היום, בגובה נאבה ויותר.
טרקטורים, ורכבי שטח.
כולל סיקס חבוט, סופה וטנדרים.
לא זוכר כאלו קטסטרופות.
שמן הוחלף לפי האינטרוול החלפה ולא היה בו שום דבר שונה.
כל עוד אתה לא חונה ממש בעמידה לזמן ממושך במים, אין סיבה שיכנסו מים מאותה סיבה שהשמן לא יוצא החוצה.
+1.
ברוב הרכבים/דיפ' יש בקצה הנשם שסתום אל-חוזר.
באלה שאין- בעיה.
בלי קשר ברכבים שנוסעים/חוצים מעברי מים כדאי להגביה/להאריך את הנשמים לגובה המתאים.
*אם המחזיר שמן פרוץ/נוזל אז גם מים יחדרו פנימה לסרן.
- - - Updated - - -
+1.שסתום אל חזור לא מספיק חזק לעמוד בהתקררות מהירה של דיפרנציאל עקב כניסה למים
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
לא מדויק. בנסיעה הדיפ מתחמם והשמן בתוכו מתפשט. על מנת שלא לפרוץ מחזירי שמן קיים נשם שמאפשר לאוויר לצאת שיהיה לשמן מקום להתפשט. כניסה למים מקררת מהר את הדיף, השמן מתכווץ ונוצר תת לחץ ואז נשאב פנימה מים דרך הנשם
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
מה לא מדויק?
לא זוכר אותך על הכנף של הטרקטור ביחד, או שהייתי עד כדי כך עייף?
ועכשיו ברצינות,
תיגע פעם בדיפ אחרי נסיעה ממושכת בחורף, הוא לא חם כמו שאתה מתאר.
גם בקיץ, טבילה תוכ נסיעה לא שווה לעמידה במים.
אני מניח שיש רכבים רגישים יותר ורכבים רגישים פחות. יש גם שסתומים טובים יותר ופחות
סוזוקים ואינדיאנים אני יודע שסובלים מזה
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
המשותף להם - הם רכבים light duty ולא רכבי עבודה. שולי הביטחון כמו איכות וחסינות הרכיבים - בהתאם.
אסף.
לסוזוקי יש סרן במבנה שונה מגיפ, ודווקא לטובה.
הנאבה הכדורית בקצה הסרן כוללת מחזש וגומית איטום וגם גריז שדוחה לחות, והמנגבים/שפת גומי על הכדור עושה עבודה טובה באטימה.
זה מבנה דומה לטויוטה וגם לנדרובר ומרצדס G.
סרני ג’יפ לעומת זאת הרבה פחות מוגנים בקצות הסרן, ויותר רגישים לטבילה, ועדיין.. בסיקס/סופה שהיה לנו ותוחזק, לא הייתה בעיה כזו.
לפני התנזרות ופאניקה ממעבר במים (בחייאת, זה רכב שטח.. גם באיילון בכביש יש מידי פעם מים מעל גובה נאבה), אם כבר הייתי מתמקד בתחזוקה ואולי הגבהת נשמי דיפ, כי זה אחד הדברים הכי מוזנחים ונשכחים ברכב.
״הוא שם״, בסביבה הכי מטנפת שיש, ומניחים שהוא תקין, ולא מתחזקים אותו, עד שהדיפ מתמלא במים כי הוא נתקע פתוח, או שהמחזש פורץ כי הוא תקוע סגור..
שסתום אל חזור לא מספיק חזק לעמוד בהתקררות מהירה של דיפרנציאל עקב כניסה למים
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
כן התקררות לא התקררות..... לא יודע.
אל חוזר כשמו כן הוא, יש לו כיוון "זרימה" אחד, בינתיים ברכבים שמותקן בהם כזה וצוללים אין כניסת מים לדיפ'.
- - - Updated - - -
לסוזוקי יש סרן במבנה שונה מגיפ, ודווקא לטובה.
הנאבה הכדורית בקצה הסרן כוללת מחזש וגומית איטום וגם גריז שדוחה לחות, והמנגבים/שפת גומי על הכדור עושה עבודה טובה באטימה.
זה מבנה דומה לטויוטה וגם לנדרובר ומרצדס G.
סרני ג’יפ לעומת זאת הרבה פחות מוגנים בקצות הסרן, ויותר רגישים לטבילה, ועדיין.. בסיקס/סופה שהיה לנו ותוחזק, לא הייתה בעיה כזו.
לפני התנזרות ופאניקה ממעבר במים (בחייאת, זה רכב שטח.. גם באיילון בכביש יש מידי פעם מים מעל גובה נאבה), אם כבר הייתי מתמקד בתחזוקה ואולי הגבהת נשמי דיפ, כי זה אחד הדברים הכי מוזנחים ונשכחים ברכב.
״הוא שם״, בסביבה הכי מטנפת שיש, ומניחים שהוא תקין, ולא מתחזקים אותו, עד שהדיפ מתמלא במים כי הוא נתקע פתוח, או שהמחזש פורץ כי הוא תקוע סגור..
+1.
מה פתאום התנזרות זה חלק מהכיף
נוסעים איפה שצריך והרכב מסוגל
מגביהים נשמים כפי שאמרת ואחת לשנתיים בלאו הכי מחליפים שמנים קומפלט
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
מעניין איך הוא ישרוד...http://cloud.tapatalk.com/s/5e2b309a91ea1/VID-20200124-WA0004.mp4
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
כמו בהזמנה..
תיעוד החלפת שמנים ברכב אחרי נסיעה של 6קמ במים עמוקים בטיול שטח.
אין כלום בשמן.
יש לחות בבושינג של הקפיצים..
https://youtu.be/qtneIVq-ypQ
20w60 במנוע? למה לא אצלנו?
כמו בהזמנה..
תיעוד החלפת שמנים ברכב אחרי נסיעה של 6קמ במים עמוקים בטיול שטח.
אין כלום בשמן.
יש לחות בבושינג של הקפיצים..
https://youtu.be/qtneIVq-ypQ
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.