צפייה בגרסה מלאה : ואנדורה 4×4 מודל 93. ברשיון אין דרישה לאישור מוסך. צריך בכל זאת?
ברישיון הרכב לא מופיע הסעיף " חובה אישור רכב מיושן".
הרכב מסווג כ n2 משא אחוד וככתוב מודל 93.
מה אומרים? ללכת לטסט ככה?
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
סביר להניח שבמכון טסטים יבקשו אישור כתלות בשנת הרכב.
אבל זה לא סיפור... כל מוסך ברדיוס מכון הטסטים מנפיק לך אישור רכב מיושן בכמה דקות (בעלות של 100-150 ש"ח). זה יכול להיות מבחינתך עצירה בדרך לטסט.
boaz avrahami
27-01-20, 15:42
רכב מעל 19 שנה ידרש בטסט לאישור רכב מיושן מהמוסך.
זה לא כתוב על הרשיון
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
dmxmustfly
29-01-20, 20:48
כתוב בצד האחורי של הרישיון.
רכב מעל 15 שנה מחוייב באישור בלמים, רכב מעל 20 שנה מחוייב באישור רכב מיושן.
במכון שאני הולך אליו, כתוב בגדול בכניסה מאיזה שנתון צריך איזה אישור.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
רכב מעל 19 שנה ידרש בטסט לאישור רכב מיושן מהמוסך.
זה לא כתוב על הרשיון
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
+ 1
boaz avrahami
29-01-20, 22:40
11. חידוש רישיון לרכב מיושן
רכב מיושן הוא כלי רכב - למעט טרקטור, גרור או אוטובוס - שבמועד חידוש רישיונו מלאו 19 שנים משנת ייצורו, ואוטובוס שבמועד חידוש רישיונו מלאו 15 שנים משנת ייצורו.
בבקשת חידוש רישיון לרכב מיושן מסוג מונית במלאת עשר שנים משנת ייצורה יש להציג במכון הרישוי לפני ביצוע מבחן הרישוי השנתי תעודה שהונפקה על ידי מוסך מורשה, בה יאושר כי הרכב נבדק בתוך שלושה חודשים לפני מועד הבדיקה, ונמצא במצב מכני תקין.
בעליו של רכב מיושן חייב בתשלום אגרה, בקבלת אישור מוסך על תקינות רכבו ובביצוע בדיקה לרכבו במכון רישוי פעמיים בשנה.
בעליו של רכב מיושן אינו חייב בתשלום אגרה עבור התקופה בה חידוש רישיון הרכב לא אושר, כך שאינו חייב לשלם אגרה עבור התקופה בה היה רישיון הרכב מבוטל בגין תקנות תעבורה.
רישיון רכב מיושן לא יחודש אם חלפו שנתיים מיום בו פג תוקף רישיונו.
רכב מיושן, שרישיונו אינו בתוקף במשך שנתיים או יותר, והוא רכב נוסעים פרטי, רכב פרטי דו שימושי, אופנוע או רכב מסחרי שמשקלו הכולל הוא עד 6,000 קילוגרמים, רישיונו יחודש רק לאחר ביצוע בדיקה על ידי מעבדה מוסמכת, זאת בנוסף לאישורים הנוספים אותם יש להציג על מנת לחדש את רישיון הרכב עבור רכב מיושן.
רישיון הרכב לא יחודש במקרים הבאים:
עבור רכב אשר הוכרז כאובדן גמור (Total Loss).
עבור מונית אשר מלאו 12 שנים משנת ייצורה.
עבור רכב נוסעים פרטי או רכב פרטי דו שימושי המשמש להוראת נהיגה אשר מלאו עשר שנים משנת ייצורם.
עבור רכב חילוץ, שמשקלו המותר הוא עד 16,000 קילוגרמים אשר מלאו 19 שנים משנת ייצורו.
עבור אוטובוס וטיולית אשר מלאו 20 שנים משנת ייצורם.
עבור אופנוע להגשת עזרה ראשונה אשר מלאו שבע שנים משנת ייצורו.
עבור אמבולנס אשר מלאו עשר שנים משנת ייצורו.
חידוש רישיון לרכב מיושן ולרכב מסוג מונית בתום עשר שנים משנת ייצורה יהיה לשישה חודשים בלבד. על בעל הרכב להציג, לפני ביצוע מבחן הרישוי התקופתי, אישור שהונפק על ידי מוסך מורשה על כך שהרכב נבדק ונמצא תקין. בחידוש רישיון לרכב חילוץ שמשקלו הכולל המותר עולה על 16,000 קילוגרמים, על בעליו להציג בנוסף גם אישור ממעבדה מוסמכת, על פי מפרט מנהל אגף הרכב, כי הרכב נבדק בתוך שלושה חודשים לפני מועד הבדיקה, ונמצא תקין. אישור זה יש להציג פעם אחת בשנה.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
ברישיון הרכב לא מופיע הסעיף " חובה אישור רכב מיושן".
הרכב מסווג כ n2 משא אחוד וככתוב מודל 93.
מה אומרים? ללכת לטסט ככה?
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
היינו בסרט הזה..
לא כתוב אבל חובה.
לא תוכל להתחיל את המסלול טסט בלי האישור.
תודה לכולם.
שבוע הבא.. אישור מוסך וטסט.
מעניין איך זה יעבור עם הבהמה.
ואז לטייל סוף סוף.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
הקלות שבה מקבלים אישור מוסך מעוררת דאגה.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
boaz avrahami
30-01-20, 11:15
זה ממילא סתם אישור מיותר. כפל מס.
מה בודקים שם שלא בודקים בטסט למעט מצב פיזי של הבלמים על ידי פירוק הגלגלים?
למה זה מצריך תשלום של עוד 150-200 שח פעמיים בשנה?
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
הקלות שבה מקבלים אישור מוסך מעוררת דאגה.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
תלוי במוסך.
במוסך שאני הולך אליו ממש בודקים.
כולל פרוק גלגלים ובדיקה על הליפט, ומצד שני, אני חוזר אליו כי עד כה הכל היה ענייני ומקצועי בלי דברים מופרחים.
פעם איזה מוסך שלא מכיר אותי ולא את הרכב, הציע לי אישור בלי בדיקה במאה שקל ועם בדיקה הכוללת פירוק גלגלים במאתיים.
אני לא רוצה לפרט, אבל בואו נגיד שכנראה מסתובבות על הכבישים הרבה מכוניות לא מטופלות ולא בדוקות. לא כל הנהגים מתחזקים את הרכבים שלהם כמו שאני רוצה להאמין שאנחנו מתחזקים ומקפידים על בטיחות.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
פעם איזה מוסך שלא מכיר אותי ולא את הרכב, הציע לי אישור בלי בדיקה במאה שקל ועם בדיקה הכוללת פירוק גלגלים במאתיים.
קח את זה כמחמאה. מי שפוגש אותך בפעם הראשונה מזהה מיד ג'נטלמן.
קח את זה כמחמאה. מי שפוגש אותך בפעם הראשונה מזהה מיד ג'נטלמן.כשעוצר אותי שוטר ואחרי שהוא מביט בי מבט קצר הוא אומר: "סע חביבי" זו מחמאה.
לגבי מוסך ששוכן בפתח מכון הרישוי אני לא בטוח.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
זה ממילא סתם אישור מיותר. כפל מס.
מה בודקים שם שלא בודקים בטסט למעט מצב פיזי של הבלמים על ידי פירוק הגלגלים?
למה זה מצריך תשלום של עוד 150-200 שח פעמיים בשנה?
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94הפתיחה של התופים מגלה סדקים הרפידות ומשאבות נוזלות או יבשות - דברים שלא מפריעים לפעמים לעבור את הבדיקה בטסט.
אסף.
boaz avrahami
30-01-20, 18:05
ולמה זה חשוב פעמיים בשנה ולמה רכב אספנות לא נדרש לזה כלל?
בעיני זה נטל נוסף בשביל להוריד רכבים מהכביש ותו לא...
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
ולמה זה חשוב פעמיים בשנה ולמה רכב אספנות לא נדרש לזה כלל?
בעיני זה נטל נוסף בשביל להוריד רכבים מהכביש ותו לא...
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94רכב אספנות נדרש בהחלט, פעם בשנה.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
boaz avrahami
30-01-20, 18:40
הבנתי...
רכב בן 16 פעם בשנה א. בלמים ופעם בשנה טסט.
רכב בן 20 פעמיים בשנה רכב מיושן ופעמיים בשנה טסט (מה בודקים חוץ מבלמים?)
רכב בן 30 רק פעם בשנה... גם טסט
ואני שואל למה מכבידים עלי סתם אם לא בשביל לשכנע אותי לזנוח את הרכב?
בטיחות? הצחקתם אותי
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.