התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מצבר צרכנים בתא המטען - איזה כבל להריץ המצבר הראשי למשני.



andy.shaked
31-01-20, 14:08
החלטתי לבנות "גנרטור נייד ושקט" ומצבר משני בתא המטען לטובת צרכנים שונים והמקרר
כרגע המכשול היחידי שנתקלתי בו הוא עובי הכבל שאני צריך להעביר מהמצבר הראשי לבקר הטעינה
האורך בניהם הוא בערך 6 מטר
הכבל הקיים כרגע הוא כבל של מגברים awg8 שלא מספיק והבקר טעינה לא נכנס לעבודה
האם כבל 35 ממ"ר יספיק לצורך העניין?
ואיפה באזור חיפה הקריות אפשר למצוא כבל גמיש כזה?

https://youtu.be/74Ey2ZV3OTU

המדען המטורף

asafk
31-01-20, 14:15
35 זה המון לכאורה. אבל.. מה הזרם?

אסף.

andy.shaked
31-01-20, 14:34
הבקר הוא 20 אמפר וזה העיקר.
אבל אם כבר אני מעביר כבל, אולי אעשה גם מחברי אנדרסון לקומפרסור שיכול לצרוך 90A בפיק ואולי גם לחבר את הממיר 220v בעתיד

המדען המטורף

עידו לוריה
31-01-20, 15:13
כבל לריתוך מתאים ויש בבורג המפרץ וגם בשזר כזה של 100A


עידו

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

boaz avrahami
31-01-20, 15:46
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200131/e3b7cc9764ae9f2f6e3492a71bc70ce8.jpg


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

ד ו ר ו ן
31-01-20, 16:29
בדקת שהמינוס שלך רציף ומתאים במקביל?

andy.shaked
31-01-20, 16:52
בדקת שהמינוס שלך רציף ומתאים במקביל?המינוס יורד מהמצבר עם 2 כבלים של רתכת לגוף הרכב ובתא המטען מחובר כבל מינוס מהגוף בעובי 4ממ.
אני אנסה לעשות מעקף עם כבל מינוס ישיר בשביל הבדיקה

המדען המטורף

andy.shaked
31-01-20, 20:59
עדכון קטן
ירדתי לבדוק את הכבלים בתא המטען
חיברתי רב מודד לשקע כח וקיבלתי 14.3V
חיברתי את הבקר טעינה אבל הוא לא נדלק, חיברתי לו כבל מינוס בריא (25 ממר) מהשלדה לבקר ועדיין לא נדלק, פה התחלתי לדאוג ...
בדקתי עם רב מודד על החיבורים של הבקר בכניסה ואין כלום (פחות מ 1V)
ניתקתי את המינוס הבריא שהוספתי ועשיתי מעקף לכבל + , פתאום הכל עובד
התחלתי לעבור על הכבל ובתא מנוע חשכו עיניי, מסתבר שהכבל בין בית הפיוז להדק המצבר התחמצן והתפרק ברגע שנגעתי בו (הכבל הזה הותקן ברכב עוד לפני שקניתי אותו והיה עבור המקרר)
הכנתי כבל חדש וחיברתי בין המצבר לבית הפיוז, בדיקה שוב ויש בכניסה לבקר 14.3V, הבקר נדלק אבל אחרי הפרוטוקול בדיקה שלו לא מטעין, פה התחלתי להתעצבן, כבר ערב שבת וחשוך מדי בשביל להמשיך
בדיקה אחרונה - חיבור שוב של כבל מינוס בריא מהשלדה לבקר והוא מתחיל להטעין , עכשיו פה מגיע הקטע הכי מוזר, ניתקתי את הכבל שהוספתי והבקר ממשיך להטעין, אבל ברגע שאתחלתי את הבקר הוא שוב נדלק אבל לא מטעין ....


המדען המטורף

zivo
31-01-20, 21:18
פעם אחר פעם....
ורוב הפעמים, אותו הדבר -
לפני שמגזימים, ומחליפים, ומשתגעים...
תבדקו שמה שיש לכם, תקין.
תבדקו מגעים והולכה.
אני יודע שתכף דורון יקפוץ עלי :-), אבל לצרכי הצרכנים שלנו, אין מה לעשות עם כבל של רתכת.
מה המפרט של הבקר טעינה? כמה אמפר?
10A ? 15A?
שנחזור לפורפורציות, אצלנו בבית, שיש קווים של עשרות מטרים, כבל של 2.5 ממ"ר סוחב 25A, בלי למצמץ ובלי להתחמם.
בקיצור, לדעתי, עבור צרכנים, כל חוט מעל 10 ממ"ר, זה כמו להחליף שמן כל 500 ק"מ.

andy.shaked
01-02-20, 09:20
הבקר הוא 20A, ולפי ההוראות הרכבה כבל awg8 אמור להספיק, שזה מה שקיים כרגע. בתקווה שהיום אפתור את בעיית המינוס וזה יסיים את העניין.
אבל אם אצטרך להעביר כבל חדש, אז כבר אשתמש בכבל יותר גדול ואחבר את הקומפרסור האדום הגדול על אותו קו והוא צורך בפיק שלו 90A

המדען המטורף

erezgur
01-02-20, 09:21
מה המפרט של הבקר טעינה? כמה אמפר?
10A ? 15A?
.

כאן:

הבקר הוא 20 אמפר וזה העיקר.



נשלח מהנייד

mark
11-02-20, 15:34
אנדריי אתה מוזמן ליראות את המערכת לשני מצברים שבניתי בטראנו שלי

andy.shaked
11-02-20, 15:39
אנדריי אתה מוזמן ליראות את המערכת לשני מצברים שבניתי בטראנו שליקודם כל אשמח תמיד.
אני כבר בניתי, והאמת שהכל עובד כרגע.
הפחד שלי שבקיץ הכבלים יתחממו יותר ואז אראה אובדן על הכבל

המדען המטורף

-->