PDA

צפייה בגרסה מלאה : יציאה מ- 4X4 - עובד-לא עובד



gilur
01-02-20, 08:14
היי חברים,
מתלבט ביחד איתכם:
פאג'רו קצר 2001 דיזל אוטומט (מנוע 4m41).
כניסה ל- 4X4 עובדת מצויין.
יציאה מ- 4X4 ... לפי מצב הרוח. בתחילת נסיעה יש יותר סיכוי שהרכב יצא מ- 4X4 מייד בפעם הראשונה שאני "מבקש" ממנו. בהמשך זה יכול להיות סידרת נסיונות. (לעצם העניין, אין הבדל אם אני עושה את זה בעמידה, בנסיעה איטית ב- N .. , עם משחקי ה- רוורס -קדימה וכו' ... )
מאחר ואני בעד תחזוקה מונעת ולא תחזוקת שבר החלטתי לטפל בזה כשאני בחניה (ולפני שהחלק בעייתי יסגיר את עצמו או יסגיר חלקים אחרים)

המחשבה הראשונה שלי היה ה- Actuator הקדמי.
התלבטות ראשונה: כיום יש לי את המקורי (לפחות עד כמה שידוע לי). יש לי עוד אחד שהזמנתי לפני שנה ולא הרכבתי.
להחליף או לא ? (אני מתלבט אם חלק לא מקורי חדש עדיף לא מקורי זקן... בעיקר כשאני לא בטוח שזאת הבעיה כי הוא מתפקד בכניסה).
התלבטות שניה: שמנים? יש מצב שהבעיה היא בכלל חוסר שמן? (דיפ קדמי ?)

רמז שנולד אתמול: במהלך שטח ארוך ולא קל התחלתי לשמוע "חירחור" כשאני מנסה לצאת מ- 4X4. אין את הרעש הזה בהכנסה של 4X4.

במה הייתם מתחילים?
יש אופציות אחרות? (צינורות ואקום וסלונואידים הוחלפו לפני שנה ופתרו את חוסר היציבות שהיה אז (ההבהוב המוכר לכולם...)

תודה
גיל

Gershon
01-02-20, 10:06
''במה הייתם מתחילים?''-מתחילים מבדיקה ממוחשבת+
קריאת ספר בשמו WORKSHOP MANUAL
אני יכול לעזור לך עם זה

gilur
01-02-20, 10:28
''במה הייתם מתחילים?''-מתחילים מבדיקה ממוחשבת+
קריאת ספר בשמו WORKSHOP MANUAL
אני יכול לעזור לך עם זה

הוא פתוח מולי :)
Front axle חלק 26 ....
ועדיין - אשמח ללמוד מהנסיון של מי שעבר את זה כבר איפה בדר"כ הבעיה (והשאלה העקרונית אם מחליפים חלק מקורי ישן בחדש מ..סין)

Gershon
01-02-20, 12:24
כתבתי לך:
בדיקה ממוחשבת ואז יש לך לפי התרשים החשמלי לאן ללכת
אחרת-לנחש ולשמוע את הסיפורים.....

gilur
01-02-20, 12:34
כתבתי לך:
בדיקה ממוחשבת ואז יש לך לפי התרשים החשמלי לאן ללכת
אחרת-לנחש ולשמוע את הסיפורים.....

גרשון, חשמלית הפקודה ניתנת (תמיד),
לפעמים זה מצליח להתבצע עד הסוף ולפעמים לא.
תקן אותי אם אני טועה, אבל אם האקטואטור חלש (דולף), או אם המוט שלו מלוכלך ולא זז חופשי, אם יש דליפת ואקום בדרך אליו או אם בדיפ חסר שמן או שהוא כבר "בוץ" וקשה למהלך להתבצע,
בכל המקרים חשמלית המחשב שלח פקודה והחיישן בדיפרנציאל מראה שהיא לא הושלמה ...
איפה פה עניין התרשים?

בגלל זה אני מתייעץ מה הנקודות המועדות לכישלון במערכת הזאת
נשמע לי הרבה יותר כמו כשל מכני ולא חשמלי

opl
01-02-20, 18:00
אני לא מכיר שיש קשר בין שמן בדיפ לבין פעולה תקינה של האקטואטור. אבל יחסית קל לבדוק מפלס שמן...

אני מכיר כאלה שהחליפו אקטואטור לתחליפי ולא מכיר כאלה שהוא עשה להם בעיות בהמשך.


האם הזזת את הגומיה ושימנת את האיזור? לזכרוני זה עוזר לאבחן את התקלה.

היו מקרים שאנשים חשבו שהוא לא יוצא להם מ4x4 ולבסוף הבעיה הייתה ב"חיישן" שהוא בעצם מתג. באותה מידה גם הם חשבו שהרכב לא משתלב כשהוא בפועל -כן. האם אתה בטוח שהרכב נשאר ב4x4 מבחינה מכאנית?




Sent from my Mi A1 using Tapatalk

gilur
01-02-20, 18:51
אבל יחסית קל לבדוק מפלס שמן...
אתחיל בזה



אני מכיר כאלה שהחליפו אקטואטור לתחליפי ולא מכיר כאלה שהוא עשה להם בעיות בהמשך.
מעולה


האם הזזת את הגומיה ושימנת את האיזור? לזכרוני זה עוזר לאבחן את התקלה.
לא. השאלה היא אם להתחיל פה או להחליף לחדש שיש לי בצד?...


היו מקרים שאנשים חשבו שהוא לא יוצא להם מ4x4 ולבסוף הבעיה הייתה ב"חיישן" שהוא בעצם מתג. באותה מידה גם הם חשבו שהרכב לא משתלב כשהוא בפועל -כן. האם אתה בטוח שהרכב נשאר ב4x4 מבחינה מכאנית?
חד משמעית - כן. החיווי מדוייק. מרגישים בנהיגה (ובחלק מהזמן גם שומעים) שהוא ב- 4X4 וכמובן .. אחיזה והחלקות.

opl
02-02-20, 08:17
תשכב - תשמן את האיזור גוטה גוטה. לאחר יום תצא לסיבוב ותראה אם יש הבדל. אבל החלק כבר אצלך ביד וזכור לי שההחלפה סבירה בסיטואציית חניה. (לא עשיתי בעצמי(

http://users.tpg.com.au/sp15/Posted%20Photos/super_select.pdf

logos
23-04-20, 19:58
אולי זה יעזור לך.

https://www.youtube.com/watch?v=8YDRXkL1vuI (https://www.youtube.com/watch?v=8YDRXkL1vuI)

מומלץ להזיז את ההגומיה של המוט שילוב, לנקות ולגרז. תעשה הצלבה של הצינורות וואקום (תעביר את זה שיש בו וואקום לפייה השניה) באקטואטור תראה שיש תנועה של המוט לכיוון הטרנספר. בהצלחה.

Gershon
24-04-20, 07:45
gilur=קלדנות
logos=קישור טוב

opl
24-04-20, 16:12
Gershon = ?

Gershon
25-04-20, 16:39
חחח
gershon=:
http://gershon.ucoz.com

-->