צפייה בגרסה מלאה : רעידה רנגלר 2015
הרכב חדש אצלי מוגבה 3.5 הוחלף דרישפט קדמי למחוזק
החל ממהירות של 100 ק"מ הרכב רועד כאילו אני נוסע על כביש מגורד לפני סלילה
ההגה יציב ולא רועד
בצעתי איזון גלגלים לכול 4 הגלגלים עדין הרכב רועד
אני חושד באיזון של הדרישפט
אשמח לשמוע אם יש דברים נוספים לבדיקה
מי מטפל בבדיקת איזון הדרישפט שאפשר לסמוך עליו
תודה
גרינגראס באזור התעשיה בחולון.
זה גם בצמוד לארז 4x4, שיכול לעזור לך למצוא את הסיבה.
Sent from my S60 using Tapatalk
היכן בוצעה ההגבהה, מדוע הוחלף הדרייבשפט?
מתי החלו הרעידות (האם קיבלת מכה?)
ממליץ בכל מקרה לפנות למי שביצע את ההחלפות לבדיקה (בהנחה שבוצע בקדנציה שלך).
אם אתה מאיזור המרכז, ממליץ על על בחור בשם יחי בכניסה לרמלה
*+972 52-5396087
Sent from my iPhone using Tapatalk
Caster correlationבלי לקבל יותר פרטים או אפילו משהו חזותי , נשאר רק לנחש ...
אם התופעה חדשה לאחר החלפת דריישאפט , יש מצב שהוא לא מאוזן, או כמו שנרשם מעלה קיבל מכה / התעקם.
אבל אם התופעה היא עקב ההגבהה , אזי אנא העתק את שתי המילים שבפתיח והעתק אותן לחיפוש הגוגל.
כשאנו משנים את גובה המרכב אנו משנים את זווית החיבור בין הטרנספר והסרנים.
אם לא נתקן את זווית הקאסטר , זווית החיבור של הדריישאפט לסרן (כי את זווית היציאה מהטרנספר הרבה יותר קשה לשנות)
נקבל תופעה שקוראים לה באנגלית Death Wobble , שהן רעידות המוות של הדריישפט במהירות גבוהה
שלא לדבר על שחיקה מוגברת של הצלבים ושאר תחלואים .
פעם בסופות ישנות היו מנמיכים את הטרנספר לצורך תיקון הזווית , אבל היום ובטח ברנגלר חדש כמו שלך
ישנן שיטות חדשניות לתיקון הזווית , וכל זה לפני שבכלל הבנו במדוייק מה היא הבעיה.
הגבהה של 3.5 הנה בתחום הסביר , ואינה אמורה לפגוע משמעותית בזווית הקאסטר.
אך באם הותקנה הגבהה ללא שינוי זוויות , בסבירות גבוהה זו התקלה המתוארת.
כמו בכל פורום רופאים .... תמיד עדיף להתיעץ עם רופא מומחה למחלה הספציפית.
וכזה תוכל למצוא פה בפורום בשלל צבעי הקשת. Death Wobble
מה שאתה מתאר אינו DW שבד"כ קורה במהירות נמוכה יותר- סביב 80 קמ"ש, בד"כ כתוצאה מכניסה לבור כלשהו בכביש. זה מפחיד מאד בפעם הראשונה. נותנים לרכב להאט מעצמו(ללא לחיצה על הבלמים) וסביב 60 קמ"ש זה נעלם.
DW קורה בד"כ אחרי שינוי במיתלים, בד"כ הגבהה כאשר נוצר חופש באחד או יותר מהרכיבים של המיתלה הקדמי. מנסיון, קשה מאד לאתר את הסיבה.
שינוי של קאסטר כמעט בלתי אפשרי ברנגלר ונדמה לי שמחייב control arms מתכווננות.
מידת הצמיגים(הגדלתם מהמידה המקורית) עלולה להעצים את התופעה שאתה מתאר.
ממליץ גם כן על ארז 4*4 בחולון
Death wobble לא קשור לדרייבשאפט למיטב זיכרוני.
אין מניעה לבלום על מנת לעצור את זה.
בכל מקרה, לא נראה לי שזו הבעיה שמתוארת.
Sent from my S60 using Tapatalk
כשאנו משנים את גובה המרכב אנו משנים את זווית החיבור בין הטרנספר והסרנים.
אם לא נתקן את זווית הקאסטר , זווית החיבור של הדריישאפט לסרן (כי את זווית היציאה מהטרנספר הרבה יותר קשה לשנות)
נקבל תופעה שקוראים לה באנגלית Death Wobble , שהן רעידות המוות של הדריישפט במהירות גבוהה
Death Wobble זה מינוח למצב שההגה נכנס לתהודה עצמית, ההגה רועד בלי שליטה, לא הגל-הינע.
זה קורה משינוי של זוית הסרן הקדמי אבל לא מגל ההינע.
הסתכלתי על הסרטים שמראים מה זה ה
Death Wobble זה ממש לא התופעה
ההגה יציב ולא רועד
אצלי כול המרכב של הרכב רועד כמו שנוסעים על כביש מגורד
להערכתי רוב הסיכויים שזה דרייב שאפט או גלגלים לא מאוזנים
boaz avrahami
09-02-20, 00:00
כבר ראיתי אצל חבר בדיםנדר ששידרג ג׳אנטים וסבל מתופעה זהה.
בסוף הסתבר שלא הייתה התאמה בין הגאנט לנאבה או לאומים שלא היו קוניים ( כבר לא זוכר) ולקח לא מעט זמן עד שעלו על זה.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
רעידות מעל 100 בדרך כלל מכוונות גלגלים ולא לגלי הינע.
יש כמה אפליקציות טובות (בתשלום) שמקליטות ומנתחות רעידות בנסיעה - אני ממליץ למצוא ולנסות..
אסף.
הרכב חדש אצלי מוגבה 3.5 הוחלף דרישפט קדמי למחוזק
החל ממהירות של 100 ק"מ הרכב רועד כאילו אני נוסע על כביש מגורד לפני סלילה
ההגה יציב ולא רועד
בצעתי איזון גלגלים לכול 4 הגלגלים עדין הרכב רועד
אני חושד באיזון של הדרישפט
אשמח לשמוע אם יש דברים נוספים לבדיקה
מי מטפל בבדיקת איזון הדרישפט שאפשר לסמוך עליו
תודה
אני מציע שתתחיל מהדבר שנגעת בו אחרון... גל הינע קידמי.
יכול להיות שהגל הינע המחוזק הזה ניבחן בבדיקה שלו על טסט בנץ' במהיריות נמוכות, קורה מצב שמעל מהירות מסויימת הוא הגורם לויברציות. זווית העבודה שלו גם משפיעה, השאלה אם הוא בנוי לעבוד בזווית שהוא נמצא בה כרגע בגלל ההגבהה.
כדאי גם לבדוק את האחורי.
זה מאוד פשוט.
נתק את הדרייבשאפט וסע בלי.
נעלמו הרעידות? מצאת את הבעיה.
הערה קטנה-
לעתים האשם לא בדריישאפט אלא חופש בציר יציאה מהטרנספר או בחיבור ליוק של הסרן. במקרה הזה גם אם הדרייבשאפט מאוזן הוא בעצם נזרק ומייצר רעידות. כשהוא מנותק, החופש בציר לא מחובר למספיק מאסה שמסתובבת, ולכן לא מורגשת הרעידה. לכן אם נעלמה הבעיה בפירוק, לזכור שיש סיכוי גם לכיוון הזה.
[QUOTE=איל מ;876537]זה מאוד פשוט.
נתק את הדרייבשאפט וסע בלי.
נעלמו הרעידות? מצאת את הבעיה.
הערה קטנה-
לעתים האשם לא בדריישאפט אלא חופש בציר יציאה מהטרנספר או בחיבור ליוק של הסרן. במקרה הזה גם אם הדרייבשאפט מאוזן הוא בעצם נזרק ומייצר רעידות. כשהוא מנותק, החופש בציר לא מחובר למספיק מאסה שמסתובבת, ולכן לא מורגשת הרעידה. לכן אם נעלמה הבעיה בפירוק, לזכור שיש סיכוי גם לכיוון הזה.[/QUOTE
אני עם אייל ...
רעיון נכון לאילומינציה של הבעיה , רק מוסיף שחופש בציר יציאה מהטרנספר הוא מאד נדיר בשנתון שכזה.
לעומת זאת זוית לא נכונה של של היוק , יכולה גם יכולה לגרום לרעידות הדריישאפט , זאת מתוך ניסיון אישי עצוב.
ותיקון זווית היוק היא לא משהו סבוך במיוחד.
בסוף הדרישפט הקדמי היה ממש במצב לא טוב ולא ממורכז
אחרי
טיפול הכול הסתדר
תודה למי שניסה לעזור
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.