PDA

צפייה בגרסה מלאה : שינויים בצריכת הדלק



יוחאי שלמה
20-02-20, 12:55
שלום

יש ברשותי איסוזו טרופר שנת 2004 ללא שיפורים או תוספות כלשהן.
צריכת הדלק של הרכב היא כ- 8.3. לליטר.
לאחר שאני שם תוסף BG 245 צריכת הדלק משתפרת מאד ועומדת על כ- 9.5 לליטר.
העניין הוא שלאחר 3-4 תדלוקים נוספים, צריכת הדלק חוזרת להיות 8.3 לליטר. והעניין חוזר חלילה בכל פעם שאני שם את התוסף.
האם יש למישהו רעיון או כיוון מה יכולה להיות הסיבה שגורמת לצריכה לעלות שוב ושוב??

תודה

איל מ
20-02-20, 13:02
ערכתי את ההודעה המקורית שכתבתי. אולי אני סתם חשדניסט.

shachar
20-02-20, 13:14
ערכתי את ההודעה המקורית שכתבתי. אולי אני סתם חשדניסט.

יש מצב, אצלי ליטר תוסף משפר את הצריכה רק ב 1/50
אולי הוספת 5 ליטר, תשפר את הצריכה ב 10%?
:-)

יוחאי שלמה
20-02-20, 13:40
ערכתי את ההודעה המקורית שכתבתי. אולי אני סתם חשדניסט.
לא הבנתי

shachar
20-02-20, 13:46
לא הבנתי

אתה כותב הודעה ראשונה בפורום ובה אתה ממליץ בעקיפין על מוצר.
לבאי הפורום זה לא נראה כשאלה אמיתית.

לכן התגובה של אייל שונתה מהפרסום המקורי שכתב.

איל מ
20-02-20, 13:49
שהיתה כאמור חשדניסטית, ועל כך אני מתנצל.

Gershon
20-02-20, 13:57
http://landrover.narod.ru/index/additive/0-21
זה מה שאתם צריכים

יוחאי שלמה
20-02-20, 14:55
אתה כותב הודעה ראשונה בפורום ובה אתה ממליץ בעקיפין על מוצר.
לבאי הפורום זה לא נראה כשאלה אמיתית.

לכן התגובה של אייל שונתה מהפרסום המקורי שכתב.

הבנתי...
אין ולא היתה לי שום כוונה לפרסם מוצר...
משהו באמת מוזר בהתנהגות של הרכב. צריכת הדלת משתפרת ואז מהר מאד חוזרת להיות כפי שהיתה לפני התוסף.
אם הוא מנקה את המזרקים והכל תקין, למה היא חוזרת לצריכה הגבוהה. ואם הוא לא עושה את העבודה, אז איך היא משתפרת?

איל מ
20-02-20, 15:54
ייתכן (ואני מנחש כאן) שהתוסף משנה משהו בשריפה עצמה. כתוצאה מכך החיישן שנמצא על מע' הפליטה קורא קריאה שונה ומשנה את יחס הדלק.
בדיוק כמו שהוספת התוסף עוזרת לעבור טסט (למרות שכל המקרים שאני מכיר אישית, הבוחן פשוט מזייף בבדיקה אחרי שקנית ממנו את התוסף).

לגבי ההבדלים המשמעותיים- נראה לי מוגזם. כמה קילומטר אתה נוסע בין בדיקה לבדיקה (פרט לנו איך אתה עושה את החישוב).

נדב ש.
20-02-20, 16:05
בטרופר דיזל אין חיישן על מערכת הפליטה.

צריכת סולר של טרופר ללא שיפורים היא בין 8.5 ל 9.5 ק"מ לליטר(מניסיון בכמה טרופרים) ככה שאתה בטווח, הנתון משתנה בין רכב לרכב כתלות בעוד משתנים שמשפיעים כמובן.

יוחאי שלמה
20-02-20, 16:09
ייתכן (ואני מנחש כאן) שהתוסף משנה משהו בשריפה עצמה. כתוצאה מכך החיישן שנמצא על מע' הפליטה קורא קריאה שונה ומשנה את יחס הדלק.
בדיוק כמו שהוספת התוסף עוזרת לעבור טסט (למרות שכל המקרים שאני מכיר אישית, הבוחן פשוט מזייף בבדיקה אחרי שקנית ממנו את התוסף).

לגבי ההבדלים המשמעותיים- נראה לי מוגזם. כמה קילומטר אתה נוסע בין בדיקה לבדיקה (פרט לנו איך אתה עושה את החישוב).

צורת החישוב הסטנדרטית - מילוי מיכל מלא ואיפוס מד מוץ. בפעם הבאה שאני ממלא אני עושה חישוב מתמטי פשוט של קילומטראז' חלקי הליטרים שמילאתי.
כל פעם שאני ממלא את המיכל אני מאפס מד מחדש ובודק. אחרי המיכל השני (כ 500 ק"מ-+) מתחילים לראות עלייה בצריכה עד שבמיכל הרביעי (כ 1500-1800) קמ הצריכה חוזרת ומתייצבת על 8.3

erezgur
20-02-20, 17:38
אצלי לא ראיתי שיפור כזה דרסטי.
כן ראיתי שיפור של כ-10% לאחר החלפת פילטר אוויר...
סהכ שני הנתונים שאתה מציג סבירים ואפילו טובים אם תמהיל הנסיעות כולל נסיעה עירונית בפקקים, רכב עם עומס משקל או נוסעים וכו'.

האם תמיד אתה ממלא באותה תחנת דלק?

נשלח מהנייד

יוחאי שלמה
20-02-20, 19:38
בטרופר דיזל אין חיישן על מערכת הפליטה.

צריכת סולר של טרופר ללא שיפורים היא בין 8.5 ל 9.5 ק"מ לליטר(מניסיון בכמה טרופרים) ככה שאתה בטווח, הנתון משתנה בין רכב לרכב כתלות בעוד משתנים שמשפיעים כמובן.

זה מרגיע שאני בטווח ואין בעיה, אבל זה עדיין לא מסביר את התנודות האלו באותו רכב

נדב ש.
20-02-20, 19:53
זה מרגיע שאני בטווח ואין בעיה, אבל זה עדיין לא מסביר את התנודות האלו באותו רכב

אם אתה מחפש הסברים אתה צריך לנסוע עם טק2 מחובר ולהקליט את כל הנתונים מהחיישנים/מזרקים בטווח הק"מ שאתה נוסע וטוען שיש את השינוי ואז להשוות ולראות מה בדיוק משתנה.

Gershon
20-02-20, 21:42
בתמונה רואים תוסף לכל דבר-לשמן מנוע וכל הנוזלים שיש ברכב
הוא גם מגדיל מומנט כוח~30%
וחוסך סולר\בנזין~30%
פשוט.....
אלוף האלופים
של כל התוספות!

Gershon
20-02-20, 23:03
אם אתה מחפש הסברים אתה צריך לנסוע עם טק2 מחובר ולהקליט את כל הנתונים מהחיישנים/מזרקים בטווח הק"מ שאתה נוסע וטוען שיש את השינוי ואז להשוות ולראות מה בדיוק משתנה.
א.ב בנושא זה
1+

יוחאי שלמה
21-02-20, 00:45
אצלי לא ראיתי שיפור כזה דרסטי.
כן ראיתי שיפור של כ-10% לאחר החלפת פילטר אוויר...
סהכ שני הנתונים שאתה מציג סבירים ואפילו טובים אם תמהיל הנסיעות כולל נסיעה עירונית בפקקים, רכב עם עומס משקל או נוסעים וכו'.

האם תמיד אתה ממלא באותה תחנת דלק?

נשלח מהנייד

חיובי. באותה תחנה

boaz avrahami
21-02-20, 02:37
8.5 או 9.5 קמ לליטר זה בערך אותה צריכת דלק.
מספיק טיפונת שינוי בנהיגה או טמפרטורת סביבה שונה בשביל לגרום להבדל כזה קטן.




Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

amirmoshe
21-02-20, 07:51
בתמונה רואים תוסף לכל דבר-לשמן מנוע וכל הנוזלים שיש ברכב
הוא גם מגדיל מומנט כוח~30%
וחוסך סולר\בנזין~30%
פשוט.....
אלוף האלופים
של כל התוספות!איפה קונים??? [emoji2]

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

Gershon
21-02-20, 09:33
כמעט בכל מוסך ותחנות דלק.....
משהו נקרא:
go fraer go

ד ו ר ו ן
21-02-20, 10:12
גרשון,
אני מאד מעריך את הדיעה המקצועית שלך כשאני מצליח להבין אותה.. אבל ההכללה שלך לא נכונה.
יש תוספים שבהחלט עושים מה שהם אמורים לעשות, בדגש על תחזוקה ולא כפתרון בעיה שאינה קשורה במשקעים במערכת הדלק.

Gershon
21-02-20, 11:13
ד ו ר ו ן
התוסף הזה מיועד במיוחד לשרשור הזה....

zivo
21-02-20, 15:02
מבלי להכנס לדקויות -
גם אני משתמש ב BG245 ובפעם הראשונה אכן ראיתי שיפור מיידי בצריכת דלק.
מאז, אני פשוט מקפיד להוסיף BG245 בערך כל 5000 ק"מ (זה ממש השפיע על עבודה "עגולה" יותר של המנוע בסרק).

ארז,
זה נכון גם לגבי החלפת פילטר אוויר, עם החלפה של הפילטר מראה שיפור בצריכת דלק, כמראה שהחלפת באיחור גדול :-)


איל,
אני מקווה שאתה לא חושד בי. כי אם כן, אז תחשוד גם באסף, כי אני התחלתי להשתמש בעקבות המלצה שלו :-)

איל מ
21-02-20, 15:36
...
127451

boaz avrahami
21-02-20, 15:56
ד ו ר ו ן
התוסף הזה מיועד במיוחד לשרשור הזה....

גרשון, התוסף שלך הוא יעודי ללנדרובר. אל תמכור אותו סתם לכל אחד כי זה עלול לגרום להם לנזק


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

Gershon
21-02-20, 17:19
boaz
אתה יודע את ה-תש-וב-ה שלי.

Gershon
21-02-20, 17:40
לגבי תוספות-יש ויש
לגבי נושא על תוספ לדלק וחיסכונו:
א.משהו לא בסדר במערכת ההזרקה
ב.משהו לא בסדר בדלק

mugi8675
21-02-20, 20:18
יהודה הלוי 26?

zivo
21-02-20, 21:47
לגבי תוספות-יש ויש
לגבי נושא על תוספ לדלק וחיסכונו:
א.משהו לא בסדר במערכת ההזרקה
ב.משהו לא בסדר בדלק
גרשון,
מזרקים מלוכלכים, זה "משהו לא בסדר במערכת ההזרקה", וזה בדיוק מה שתוסף טוב מטפל.
לא במקרה, הערתי לארז על המסנן אויר.
מי שמצטבר לו ליכלוך במערכת הדלק \ מזרקים, ושם תוסף של ניקוי, יקבל שיפור בצריכת דלק ( בדיוק כמו מי שנוסע עם פילטר מלוכלך, שהוא מחליף לחדש, יהיה שיפור בצריכת דלק.

Gershon
21-02-20, 23:18
zivo
200 גרם חומר ל~70000 גרם של דלק.....
אני בספק רב אם זה יעבוד
מידות TRIP COMPUTER של רכב
ורגשות של נהג לא בא בחשבון

מנקים מזרקים דרך החומרים האלו
ישרות בתוך מזרק
כל השאר-פלצבאו.....

ועוד
עלות חומרים האלו ממלא טב כיסם של היצרנים\מוכרים אותן
זאת דעתי-לא כופה אותו לאף אחד

zivo
22-02-20, 02:41
לא בטוח שאני מבין מה זה ישירות לתוך המזרק?
אם לא מפרקים מזרקים, ורק מחברים את המשאבת סולר לשאוב ישירות את החומר (אינפוזיה) זה בסדר?
אם מוסיפים תוסף למיכל כמעט ריק של סולר, זה בסדר?

Gershon
22-02-20, 11:03
א.ישירות:
מזרק מפורק מהרכב ומחובר למכשיר ניקוי
ב."אם מוסיפים תוסף למיכל כמעט ריק של סולר, זה בסדר?"
200 גרם תוסף מול~ 7000 גרם דלק
אם יחס הזה בסדר?
תשובה היא-עדיין לא מול א.

tallevi
22-02-20, 11:59
zivo
200 גרם חומר ל~70000 גרם של דלק.....
אני בספק רב אם זה יעבוד
מידות TRIP COMPUTER של רכב
ורגשות של נהג לא בא בחשבון

מנקים מזרקים דרך החומרים האלו
ישרות בתוך מזרק
כל השאר-פלצבאו.....

ועוד
עלות חומרים האלו ממלא טב כיסם של היצרנים\מוכרים אותן
זאת דעתי-לא כופה אותו לאף אחד1+
אבל אם זה עושה הרגשה טובה למישהו...
הצורך להאמין במשהו זאת חולשה ידועה... הלוואי וזה היה נגמר רק בתוסף לדלק...

טל.

Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk

נדב ש.
22-02-20, 13:40
מזרקים של 4jx1 לא ניתן להפעיל מחוץ למנוע, דלגו.

- - - Updated - - -


לא בטוח שאני מבין מה זה ישירות לתוך המזרק?
אם לא מפרקים מזרקים, ורק מחברים את המשאבת סולר לשאוב ישירות את החומר (אינפוזיה) זה בסדר?
אם מוסיפים תוסף למיכל כמעט ריק של סולר, זה בסדר?

אין משאבת הזרקה קונבנציונלית.
אפשר לחבר ישירות לפילטר סולר או למלא את הפילטר בתוסף.
הנ"ל לא המלצה...

Gershon
22-02-20, 14:37
נדב
אני כתבתי כללי ולא על מערכת HEUI
של Caterpillar
אצל יבואן של קטרפילר צריך להיות TEST BENCH לזה

נדב ש.
22-02-20, 15:03
נדב
אני כתבתי כללי ולא על מערכת HEUI
של Caterpillar
אצל יבואן של קטרפילר צריך להיות TEST BENCH לזה

אין בארץ.

גם HEUI זה שם כללי מידי למערכת הזרקה הזאת, יש כל מיני שיטות, המערכת במנוע 4jx1 שונה מכולם, המזרקים מופעלים ע"י לחץ שמן ולא לחץ סולר, אני בטוח שאני לא צריך להסביר לך...

Gershon
22-02-20, 16:58
א.ENGINE 4JX1-ISUZU,OPEL
High Pressure Oil Injection Systems
בקצרה HEUI סטנדרטי לחלוטין
ייצור של CATERPILLAR
NETTO and BRUTTO
לא להתבלבל עם UIS

ב.UIS
Unit Injector System
ייצור של BOSCH

ג.UIS and HEUI-שתי מערכות שונות

ד ו ר ו ן
22-02-20, 19:20
א.ישירות:
מזרק מפורק מהרכב ומחובר למכשיר ניקוי
ב."אם מוסיפים תוסף למיכל כמעט ריק של סולר, זה בסדר?"
200 גרם תוסף מול~ 7000 גרם דלק
אם יחס הזה בסדר?
תשובה היא-עדיין לא מול א.
אתה הולך לקיצון.. ולא מדייק.
אינפוזיה עושים בלי לפרק מזרקים מהרכב וזה עובד.

לא חסרים מקרים וגם לי אישית ביותר מרכב אחד, בו בגלל דלק מלוכלך הרכב עישן כבד ולא סחב גם אחרי תדלק נוסף.

פחית תוסף K244 או ליקווימולי purge על רבע מיכל הספיקה כדי להפסיק את העישון.

תוסף לא משפץ מזרק, ולא מחדש משאבה, אבל תוסף איכותי בהחלט מנקה.

Gershon
22-02-20, 22:38
אתה הולך לקיצון.. ולא מדייק.
אינפוזיה עושים בלי לפרק מזרקים מהרכב וזה עובד.

לא חסרים מקרים וגם לי אישית ביותר מרכב אחד, בו בגלל דלק מלוכלך הרכב עישן כבד ולא סחב גם אחרי תדלק נוסף.

פחית תוסף K244 או ליקווימולי purge על רבע מיכל הספיקה כדי להפסיק את העישון.

תוסף לא משפץ מזרק, ולא מחדש משאבה, אבל תוסף איכותי בהחלט מנקה.


אני כתבתי איך עושים ניקוי בצורה מ-סו-דר-ת
יחד עם בד-יקת-ם!
אם זה קיצון?-כן
אם זה לא מדייק?-זה 100% מדייק
כמובן שבמערכת הזרקה רגילה למשל COMMON RAIL
אפשר לעשות זאת בלי לפרק אותם מהרכב
ניקית ובעיה נשארת
מה נעשה?...........

אם מזרק כבר בחוץ-ישר ל-TEST BENCH
יהיה אינדיקציה אם שווה להמשיך איתו בכלל:
לנקות\לשפץ\לזרוק

P.S
למערכות הזרקה
COMMON RAIL,HEUI,UIS
ניתן לבדוק מצב של מזרקים דרך מחשב בדיקה מקצועי גם כן
שלא לעשות פעולות מיותרות בצורה של יאללה יאללה.....

K244 חומר שעובד דרך ציוד
דרך לשפוך אותו בטנק דלק-זה פלצבו

מידות כמה:
א.TRIP COMPUTER של רכב
ב.היה לי כך ועכשיו זה הפך להיות כך.....-לא-לוקח-בחשבון!

ד ו ר ו ן
22-02-20, 23:04
אני כתבתי איך עושים ניקוי בצורה מ-סו-דר-ת
יחד עם בד-יקת-ם!
אם זה קיצון?-כן

בין 0 ל-100 יש עוד דברים.
שמן נחשים ישאר שמן נחשים, אבל יש גם דברים שעובדים במסגרת מה שהם מצהירים בלי אגדות לניסים וגידול מתכות והחייאת נפטרים.

מה שאתה מציע זה קצה אחד, לא תמיד זה מה שצריך.

Gershon
22-02-20, 23:41
ד ו ר ו ן
מסכים איתך-במעשי אני תמיד באמצע אבל:
לשפוך ס-ת-ם ללא צורך K244 בטנק דלק אפילו אם הוא כמעט ריק
בשבילי זה זה הזוי.

boaz avrahami
22-02-20, 23:53
גרשון,

לא יודע מה קרה לך אבל תמשיך ככה.
סופסוף נהיית קומוניקטיבי ואפשר להבין אותך די בקלות . תענוג...


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

Gershon
23-02-20, 00:45
boaz
בכדורגל קלסי יש שני שוערים
בכדורגל שלי יש רק אחד-וזה אני
תאמין לי שזה לא קל

Eyal Flax
23-02-20, 08:14
מה עם להוסיף ליטר נפט למיכל דלק? לא עושה אותה עבודה?

ד ו ר ו ן
23-02-20, 08:39
גרשון,
לא יודע מה קרה לך אבל תמשיך ככה.
סופסוף נהיית קומוניקטיבי ואפשר להבין אותך די בקלות . תענוג...
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
+*
לגמרי.

Gershon
23-02-20, 10:26
מה עם להוסיף ליטר נפט למיכל דלק? לא עושה אותה עבודה?

מדויק חחח!

אריה ברוך
23-02-20, 10:51
יוחאי שלום,
רק מנסיון של 13 שנים עם טרופר בעל שיפורים סטנדרטיים (טמבון ,כננת הגבהה,צמיגים 50*50 .
אני יכול בהחלט להסכים איתך שיש שיפור של כ 10% בתצרוכת הדלק לאחר הוספת התוסף והשיפור היה יורד בכל תידלוק נוסף.
הטרופר שימש אותי נאמנה והצריכה הייתה סביב ה - 8-8.5 בעיר ולמאן זה הקפדתי :
לתדלק באותה תחנת דלק (מלבד טיולים ארוכים שאז הייתי מוסיף רק את המינימום לחזרה).
תוסף כל טיפול - 10000 קמ' (לי הומלץ שלא רצוי כל 5000).
פילטר אוויר - הייתי קונה חליפי של אלונים (40 ש"ח) והייתי מחליף בתדירות גבוהה בהתאם לטיולים שנסעתי .

היום אני נוסע על ל.ק 2009 עם אותם השיפורים וצריכת הדלק די גבוהה לדעתי - 7.5 לליטר.
אשמח לדעת עם זו הצריכה של בעלי ל.ק אחרים ,זה ניראה לי די גבוהה.
תודה ויום נפלא

assafy
23-02-20, 11:09
יוחאי שלום,

היום אני נוסע על ל.ק 2009 עם אותם השיפורים וצריכת הדלק די גבוהה לדעתי - 7.5 לליטר.
אשמח לדעת עם זו הצריכה של בעלי ל.ק אחרים ,זה ניראה לי די גבוהה.
תודה ויום נפלא

גבוהה. בנסיעת כביש ממוצעת בפקקים של איזור המרכז סביב אחד ל9. אם אין נסיעות בין ערוניות חופשיות אז יורד ל 1 ל8.5.
נוסע עם לחץ 33 בכביש.


Sent from my SM-G970F using Tapatalk

ד ו ר ו ן
23-02-20, 16:11
פילטר אוויר - הייתי קונה חליפי של אלונים (40 ש"ח) והייתי מחליף בתדירות גבוהה בהתאם לטיולים שנסעתי .

החלפה תכופה של מוצר נחות לא עושה משהו חיובי למנוע.
עדיף בהרבה פילטר איכותי יקר שבפועל עושה את העבודה מאשר החלפה של 10 תחליפים שלא מסננים באמת.
אין ארוחת חינם/ מוזל/כפי יכולתך במסננים.

-->