צפייה בגרסה מלאה : Bilstein או Dobinsons
הגיע הזמן להחליף בולמי זעזועים (אחוריים) לסוזוקי גראנד ויטרה 2010 שלי. אני מתלבט בין BILSTEIN ל-DOBINSONS. יש למישהו משהו להגיד בנדון?
לי יש מונרו והם מצוינים וזולים
דובינסונס יש להרבה חבר'ה ולא שמעתי תלונות. על בילשטיין אין לי ניסיון
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
לא יודע על איזו סדרה אתה מדבר בבילשטיין. אבל זו ליגה אחרת ממונרו ובמיוחד בבנייה שלהם.
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
לי יש מונרו והם מצוינים וזולים
דובינסונס יש להרבה חבר'ה ולא שמעתי תלונות. על בילשטיין אין לי ניסיון
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
הדבר היחיד הטוב שיש לי להגיד על מונרו הוא ״זולים״.
יקי,
אם אתה חושב שמונרו מצויינים ואין לך היכרות/נסיון עם בילשטיין/דובינסון או אחרים, אז הפער שלך מאד גדול בין מה הוא בולם בסיסי כאביזר, לבין בולם שנותן יותר.
מצוינים לצרכים שלי.
יש לי ניסיון עם בולמים אחרים אבל לא ברכב הזה
מונרו כבולם אחורי הוא שילוב מאוד נפוץ בגרנד ויטרה.
בינתיים לא נתקלתי בתלונות על ביצועים בשטח, בכביש או באמינות
האם יש בולמים טובים יותר? ייתכן בהחלט אבל זה שמונרו זול לא הופך אותו לגרוע
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
מצוינים לצרכים שלי.
יש לי ניסיון עם בולמים אחרים אבל לא ברכב הזה
מונרו כבולם אחורי הוא שילוב מאוד נפוץ בגרנד ויטרה.
בינתיים לא נתקלתי בתלונות על ביצועים בשטח, בכביש או באמינות
האם יש בולמים טובים יותר? ייתכן בהחלט אבל זה שמונרו זול לא הופך אותו לגרוע
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
לא גרוע אבל ממש לא מצוין כמו שכתבת בהתחלה, תהייה לפחות עקבי.
״נפוץ״ לא אומר כלום על איכות אלא לפעמים על חוסר ידיעה או חוסר רצון/יכולת להוציא כסף.
כבולם לשטח הוא דראק.
נותן בדיוק מה שהמחיר הזול מבטא.
אני עם סיקס וסט של בילשטיין מסדרה 5100. כל בולם הגיע מארה"ב בעלות של עודף מ 300 ש"ח.
אני נוהג לנסוע מהר בשטח והבולמים האלה נהדרים ביחס תמורה - מחיר.
הניסיון של עם מונרו:
1. חסכתי בבולם הגה (מונרו) והוא נוזל כמו משוגע.
2. כאשר רציתי להגביה את הרכב מאחור, שמתי זוג בולמים של מונרו עם קפיץ (בעצת קפיצאי מקצועי שעשה את העבודה - פעם ראשונה שמישהו עבד לי על הרכב), בנסיעה הראשונה שלי בשטח עם הבולם האוזן של הבולם נתלשה ואיתם ה 900 ש"ח. (עאלק אחריות לשנה)
מונרו זה בולם כדי להעביר טסט ויתכן שיחזיק מעמד ברכב שטח שנוסע מאוד עדין, אבל חיפשת המלצה ואני יכול להגיד לך שבילשטיין מעולים ביחס תמורה \ מחיר וביצועים \ חוסן בשטח. הבולם מיציקת אלומיניום תעופתי, רוד ראשי בקוטר 14 ממ ואוזן מתברגת לרוד הראשי.
עד שסופסוף דורון ואני מסכימים על משהו... :-)
איך משאלה על בילשטיין או דובינסון הגעתם לדיון על מונרו.... 🤔
לפות"ש תציין איזה דגם הומלץ לך.
היו לי כמה דגמים של בילשטיין בעבר, בולם מעולה לדעתי.
מונרו ובילשטיין שני יצרני הבולמים הגדולים בעולם.
יש להם עשרות ומאות דגמים שונים. מזולים ועד ליקרים מאוד.
חלק גדול מאוד מהמותגים האחרים הם מדבקות על בולמים ששני הגדולים/חברות בת של הגדולים, מייצרים עבורם.
לא גרוע אבל ממש לא מצוין כמו שכתבת בהתחלה, תהייה לפחות עקבי.
״נפוץ״ לא אומר כלום על איכות אלא לפעמים על חוסר ידיעה או חוסר רצון/יכולת להוציא כסף.
כבולם לשטח הוא דראק.
נותן בדיוק מה שהמחיר הזול מבטא.לי לא היו איתו בעיות בשנה וחצי שהוא מותקן אצלי
מצד שני אולי תלוי גם ברכב המדובר כי לפעמים דגם שמיועד לרכב אחד עובד נהדר ודגם לרכב אחר נרשמות בעיות
בגרנד ויטרה, על כל פנים, שם אני מחובר לדופק של קבוצה עם למעלה מ-200 רכבים נרשמה שביעות רצון כללית מהמוצר הזה
האם זה מוצר קצה לאקסטרים? לא
אבל התמורה למחיר עבור הרכב המדובר היא לטעמי מצוינת
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
יש כאילו נטייה להשמיץ כל מוצר או רכב שהוא לא בקצוות היכולת בשטח
לפעמים מוצר פשוט עושה את העבודה טוב יותר ממוצר מורכב יותר. לפעמים זה בגלל מחיר נגיש יותר ולפעמים זה לא קשור בכלל למחיר
להגיד על בולם של מונרו שהוא דרעק זה פשוט הצגה לא נכונה של הדברים
עשרות רבות של בעלי גרנד ויטרה משתמשים בו ושבעי רצון ממנו
אז בהחלט יש מוצרים טובים ואולי, יש גם מוצר מתאים יותר לפותח השרשור אם יגדיר צרכים טוב יותר יהיה אפשר לדעת. אבל להגיד דרעק זה פשוט לא נכון
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
יש כאילו נטייה להשמיץ כל מוצר או רכב שהוא לא בקצוות היכולת בשטח
לפעמים מוצר פשוט עושה את העבודה טוב יותר ממוצר מורכב יותר.
ההתנסות שלי עם מונרו היא ביותר מרכב אחד.
וראה התייחסות של נוספים כאן.
אתה הכנסת את המונרו לשאלה על דובינסון או בילשטיין, ולדעתי המונרו מחוץ לאזור הנוחות (תרתי משמע) גם מול הבסיסיים בליין שלהם.
כמו שציינו לפני, מבחינתי זה בולם לעבור טסט, לא לשימוש אמיתי ברכב שטח, ואם לך נוח, אז סבבה.
זו דיעה, לא החלטה מחייבת.
אני יכול להעיד מנסיון, אצלי היו מותקנים בולמי מונרו ברכב, החלפתי לקוני הבי טראק כשהגבהתי את הרכב. עולם אחר.
ואני בכלל לא רציתי קוני, היתה לי פנטזיה על פוקס... אבל אמרו לי שיש רישוי רק לסט הזה, לסט של דובינסון ושילוב קינג ומונרו שהיה הזול ביותר.
לאספיר יש גם בילשטיין.
מבדיקה ( לא התנסות ) התברר שהקוני יספקו את הסחורה.
שורה תחתונה, אני מרוצה מהם מאוד. לא יודע אם בילשטיין יהיו טובים יותר, אבל הם בוודאות טובים ממונרו וגם מדובינסון.
יש כאילו נטייה להשמיץ כל מוצר או רכב שהוא לא בקצוות היכולת בשטח
לפעמים מוצר פשוט עושה את העבודה טוב יותר ממוצר מורכב יותר. לפעמים זה בגלל מחיר נגיש יותר ולפעמים זה לא קשור בכלל למחיר
להגיד על בולם של מונרו שהוא דרעק זה פשוט הצגה לא נכונה של הדברים
עשרות רבות של בעלי גרנד ויטרה משתמשים בו ושבעי רצון ממנו
אז בהחלט יש מוצרים טובים ואולי, יש גם מוצר מתאים יותר לפותח השרשור אם יגדיר צרכים טוב יותר יהיה אפשר לדעת. אבל להגיד דרעק זה פשוט לא נכון
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalkכתבת בהתחלה שהוא 'מצויין'. התכוונת שהוא 'עושה את העבודה ובמחיר נמוך' ושאתה ממליץ עליהם .
אם היית כותב את זה מהתחלה אף אחד לא היה קופץ.
עכשיו הכל בסדר וברור ואפשר להמשיך.
אני גם אציין שבולמי מונרו בצבעים שונים ועם מדבקות שונות נמכרים במחיר מאוד גבוה.
גם עניין של מיתוג, גם של איכות חומרים של מוצר ממותג
אסף.
[QUOTE=tiptipon;880419]אני יכול להעיד מנסיון, אצלי היו מותקנים בולמי מונרו ברכב, החלפתי לקוני הבי טראק כשהגבהתי את הרכב. עולם אחר.
ואני בכלל לא רציתי קוני, היתה לי פנטזיה על פוקס... אבל אמרו לי שיש רישוי רק לסט הזה, לסט של דובינסון ושילוב קינג ומונרו שהיה הזול ביותר.
לאספיר יש גם בילשטיין.
מבדיקה ( לא התנסות ) התברר שהקוני יספקו את הסחורה.
שורה תחתונה, אני מרוצה מהם מאוד. לא יודע אם בילשטיין יהיו טובים יותר, אבל הם בוודאות טובים ממונרו וגם מדובינסון.[/QUOTE
לא רוצה להרוס את החגיגה בנוגע לקוני, אבל ממש לא הייתי ממליץ על מוצר שהשרות שניתן לו ע"י החברה המייבאת לא טוב בלשון המעטה.
יכול להיות שקוני כמוצר הוא טוב/מעולה (גלוי נאות יש לי ברכב מ 2011 ומתפקד מצויין) אבל במקרה שאתה פונה לשרות/יבואן להחליף חלק שנשחק (הגומי שנמצא בתוך התושבת - בושינג) והתשובה שיש לחברה היא שאין חלקי חילוף והפתרון להחליף בולם תקין לחלוטין לחדש בלבד, בעייני זה לא תקין, במיוחד לאור העובדה שהקוטר של הגומיה קטן מהסטנדרט (בדקתי בזמנו בכתום), הייתי מצפה מהחברה במינימום, לתת שרות של החלפה בתשלום (החזקת מלאי חלפים לבולם) ולא לפטור הכול בהחלפת בולמים חדשים. לא מצופה מחברה בילאומית גדולה כמו קוני.
מניסיון שלי אני יכול להמליץ על KONI HEVY TRUCK
בולם מצויין בהשוואה לכל הבולמים האחרים שהיו לי . ( דיפנדר , עם משקל קבוע של 300 ק"ג)
בהשוואה לפוקס , בילשטיין והמקוריים.
לגבי הבילשטיין הם היו האכזבה הגדולה ביותר , נזלו מהר ולא ניתן לשפץ, למרות שכביכול יש אפשרות שיפוץ , ברגע האמת טען המשפץ שלהם כי לא ניתן
כיוון שיש שריטות במוט , כמובן שיהיו אין מיגון למוט .
ניב
[QUOTE=tiptipon;880419]אני יכול להעיד מנסיון, אצלי היו מותקנים בולמי מונרו ברכב, החלפתי לקוני הבי טראק כשהגבהתי את הרכב. עולם אחר.
ואני בכלל לא רציתי קוני, היתה לי פנטזיה על פוקס... אבל אמרו לי שיש רישוי רק לסט הזה, לסט של דובינסון ושילוב קינג ומונרו שהיה הזול ביותר.
לאספיר יש גם בילשטיין.
מבדיקה ( לא התנסות ) התברר שהקוני יספקו את הסחורה.
שורה תחתונה, אני מרוצה מהם מאוד. לא יודע אם בילשטיין יהיו טובים יותר, אבל הם בוודאות טובים ממונרו וגם מדובינסון.[/QUOTE
לא רוצה להרוס את החגיגה בנוגע לקוני, אבל ממש לא הייתי ממליץ על מוצר שהשרות שניתן לו ע"י החברה המייבאת לא טוב בלשון המעטה.
יכול להיות שקוני כמוצר הוא טוב/מעולה (גלוי נאות יש לי ברכב מ 2011 ומתפקד מצויין) אבל במקרה שאתה פונה לשרות/יבואן להחליף חלק שנשחק (הגומי שנמצא בתוך התושבת - בושינג) והתשובה שיש לחברה היא שאין חלקי חילוף והפתרון להחליף בולם תקין לחלוטין לחדש בלבד, בעייני זה לא תקין, במיוחד לאור העובדה שהקוטר של הגומיה קטן מהסטנדרט (בדקתי בזמנו בכתום), הייתי מצפה מהחברה במינימום, לתת שרות של החלפה בתשלום (החזקת מלאי חלפים לבולם) ולא לפטור הכול בהחלפת בולמים חדשים. לא מצופה מחברה בילאומית גדולה כמו קוני.
אני מתכוון למוצר עצמו וחווית השימוש.
בשורה התחתונה, אני מרוצה מאוד. לא יודע מה העניין עם היבואן, אבל האם היבואנים של הבולמים האחרים נותנים שירות טוב יותר? אי אפשר להזמין חלקים כאלו מחו"ל?
הבילשטיין הם היו האכזבה הגדולה ביותר , נזלו מהר ולא ניתן לשפץ, למרות שכביכול יש אפשרות שיפוץ , ברגע האמת טען המשפץ שלהם כי לא ניתן
כיוון שיש שריטות במוט , כמובן שיהיו אין מיגון למוט .
ניב
זה תלוי דגם.
הסדרה הבסיסית לא משופצת בארץ.
אצלי יש 7100 שעברו יותר משיפוץ אחד.
היתרון הוא גם יכולת כוונון להעדפה אישית של שיכוך.
גם לדובינסון יש כאלו.
שאלו על שני בולמים- אתם כבר משווים תפוחים למנגלים. אני לא יכול להמליץ על דובינסון כי לא היו לי דובינסון. הועלתה כאן האופציה של מונרו- אם אתה נוסע על רכב של 20 אלף שקל ולא רוצה לשים הרבה כסף, מונרו יעשה את העבודה ברמה בסיסית. לא יותר מזה. עברתי את הסדרות הזולות- סנסהדרעק, גאזים מאטיק, זה בולם זול להרכיב לטסט. לגבי הבילשטיינים- הכל פונקציה של סדרה ושל תקציב. אני היתי עם בילשטיין 6 B מקדימה והם היו קשים לי. היו לי גם אולדמנים מקדימה והם היו בסדר- אבל החזיקו רק שנתיים וחצי. לעומת זאת מאחור יש לי בילשטיינים 5100- וזו ללא ספק אחת הסריות היותר מוצלחות של בולם שהיו לי על הרכב. השיכוך מעולה, גם לאורך זמן, הריבאונד ממש טוב. ובבוא היום גם ניתן לשיפוץ.
אני עם סיקס וסט של בילשטיין מסדרה 5100. כל בולם הגיע מארה"ב בעלות של עודף מ 300 ש"ח.
אני נוהג לנסוע מהר בשטח והבולמים האלה נהדרים ביחס תמורה - מחיר.
הניסיון של עם מונרו:
1. חסכתי בבולם הגה (מונרו) והוא נוזל כמו משוגע.
2. כאשר רציתי להגביה את הרכב מאחור, שמתי זוג בולמים של מונרו עם קפיץ (בעצת קפיצאי מקצועי שעשה את העבודה - פעם ראשונה שמישהו עבד לי על הרכב), בנסיעה הראשונה שלי בשטח עם הבולם האוזן של הבולם נתלשה ואיתם ה 900 ש"ח. (עאלק אחריות לשנה)
מונרו זה בולם כדי להעביר טסט ויתכן שיחזיק מעמד ברכב שטח שנוסע מאוד עדין, אבל חיפשת המלצה ואני יכול להגיד לך שבילשטיין מעולים ביחס תמורה \ מחיר וביצועים \ חוסן בשטח. הבולם מיציקת אלומיניום תעופתי, רוד ראשי בקוטר 14 ממ ואוזן מתברגת לרוד הראשי.
עד שסופסוף דורון ואני מסכימים על משהו... :-)מה שכתבת על האוזן שנתלשה קרה לי עם בולם של בילשטיין, ועד כמה שאני מבין אני ממש לא היחיד. מצד שני כנראה שמדובר בדגם ספציפי.
אני חושב שעדיף לשאול דגם ספציפי ולא על מותג, גם הבדלי המחיר בין דגמים שונים של אותו המותג יכולים להיות במכפלות לא קטנות.
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
מה שכתבת על האוזן שנתלשה קרה לי עם בולם של בילשטיין, ועד כמה שאני מבין אני ממש לא היחיד. מצד שני כנראה שמדובר בדגם ספציפי.
אני חושב שעדיף לשאול דגם ספציפי ולא על מותג, גם הבדלי המחיר בין דגמים שונים של אותו המותג יכולים להיות במכפלות לא קטנות.
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
כנ"ל. בילשטיין על דיפנדר. האוזן נתלשת מהמוט (כאילו שההברגה שחוקה). נתקלתי כבר בכמה כאלו.
תלישה כזו שההברגה נראית שחוקה אופיינית לאום/עין לא מהודק טוב על ההברגה.
המעט חופש מייצר בלאי מוגבר ושוחק את שני החלקים.
זה שנכנע ראשון הוא החלש מבניהם.
זה נכון לכל תבריג שנמצא תחת עומסים עם הלמים.
זאת היתה גם הדיעה שלי. יש לי גם תיאוריה למה ההברגות משתחררות אבל אין לה שום ביסוס.
זאת היתה גם הדיעה שלי. יש לי גם תיאוריה למה ההברגות משתחררות אבל אין לה שום ביסוס.
מיסב קצה או בושינג?
בזמנו בילשטיין התמקדו במיסבי קצה בעיניים של הבולמים, והיו המון בעיות עם בהיווצרות חופשים, ומאז עברו לבושינג בחיבורים.
מיסב קצה או בושינג?
בזמנו בילשטיין התמקדו במיסבי קצה בעיניים של הבולמים, והיו המון בעיות עם בהיווצרות חופשים, ומאז עברו לבושינג בחיבורים.בעין יש בושינג.
זה לא קורה באותם רכבים עם בולמים אחרים.
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
מה שרקון אמר. עין רגילה, אבל מתחברת למוט בהברגה. יש שם שתי נקודות כשל.
א. אני חושב שיש טולרנס מסוים בהברגות.
ב. ייתכן ובעת ההרכבה, בסגירת הבורג התחתון, מסובבים את כל הבולם (משיקולי נוחות), וזה גורם לפתיחה ראשונית של ההברגה.
הפתרון- לפני הרכבת בולם חדש, ריתוך עדין (5!) בעל מקצוע, כדי לא להחליש ולהרוס את מוט הבולם) על נקודת החיבור של העין. גם כדי למנוע פתיחה של ההברגה, וגם כדי לעזור לה לעמוד בעומס.
(את האפשרות השלישית, של לקבל פתרון מהיבואן אני אחסוך מכם, כי מבחינתו לא קיימת בעיה).
ב. ייתכן ובעת ההרכבה, בסגירת הבורג התחתון, מסובבים את כל הבולם (משיקולי נוחות), וזה גורם לפתיחה ראשונית של ההברגה.
.
זה מה שעבר לי בראש..
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.