צפייה בגרסה מלאה : עצות לפני בדיקה של גימני 99
ערב טוב
מחר אלך לראות גימני 99 אוטומט.
חוז מזה שזה רכב ישן.. והוא עשה 230 אלף
המנוע והגיר מקוריים. כמה זה אמור להלחיץ אותי?
הוא אומר שהרכב עבר טיפול לאחרונה של החלפת מכסה שסתומים. שמן ואטמים.
הוא גם התקין וונטה לקירור הגיר.
מה אומרים?
על מה עוד לשים לב במיוחד?
ונטה לקירור גיר חשובה בכל ג'ימני זה מצוין
230 לשנת 99 זה לא רע. לי היה ג'ימני שסגר 310 ואז מכרתי אותו והקונה הרס אותו בתאונה
99-2000 זה מנוע עם רצועת טיימינג צריך להבין מתי הוחלף לאחרונה
חוץ מזה כמו כל רכב
לבדוק נזילות/הזעות מכל כיוון כולל מתחת לאוטו
לבדוק העברת הילוכים חלקה ותקינה ונסיעה בכל הילוך
לבדוק שמן ומים שהם נקיים
וודא שהמנוע מגרגר יפה והאוטו נוסע יפה וקח לבדיקה אצל אחד מהמוסכים של הקבוצה
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
חשובה בכל ג'ימני אוטומטי
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
הרכב אצלו שנה וחצי
בשנה וחצי האלו לא הוחלף..
במידה ואקנה כדאי להחליף.. נכון ?
יכול להיות שנגרם נזק בגלל שלא הוחלף או רק אם נקרע זה גורם נזק?
דרך אגב.. זה עולה סביב ה1000 שח. נכון?
אני לא יודע כמה זה עולה כי בג'ימני שלי (2003) היתה שרשרת שאותה לא מחליפים
בכל רכב עם רצועת טיימינג יש מרווח קמ/שנים שמוגדר החלפה של הרצועה. תבדוק לגבי הג'ימני מתי מחליפים וכמה עולה ותיקח את זה בחשבון במיקוח על המחיר.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
אני עכשיו על הרכב
שהרכב על 2 על 4 הדריישפט הקדמי יכול להסתובב עם היד.
לפי ההגיון שלי זה אומר שיש כנראה ציריה שבורה.. אני טועה?
לא בהכרח.
אם הלוקרים על הגלגלים פתוחים אז אפשר לסובב דרייבשאפט קדמי ביד.
אם הם נעולים אז אולי צירייה שבורה או לוקר שבור
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
קח בחשבון שגיר לא משופץ עם 230 אלף בסבירות גבוהה ידרוש שיפוץ במשמרת שלך, הגיר במודל הזה די חלש ולא פשוט לשיפוץ. הייתי מחפש רכב מ2006 עם הגיר העמיד יותר (ב2005 יש גם וגם)
Sent from my iPhone using Tapatalk
תודה לכולם.
בגימני אין לוקרים אם לא הוסיפו... נכון?
אין לוקרים ידניים מהיצרן, מרכיבים ידני כשחלק במערכת השילוב המקורית מתקלקל. לאו דווקא דבר רע.
Sent from my iPhone using Tapatalk
תודה לכולם.
בגימני אין לוקרים אם לא הוסיפו... נכון?סליחה לא הייתי ברור
הלוקר המקורי הוא אוטומטי מבוסס אוויר. ברוב הג'ימנים הישנים שראו שטח הוא כבר התקלקל ואז בדרך כלל מתקינים ידנית שהוא אמין יותר.
יצאתי מנק' הנחה שזה המצב ברכב המדובר.
אם כן ואם לאו, במצב בו הנעה קדמית אינה משולבת והכל תקין דרייב שאפט יכול להסתובב
מה שכן אם כבר אתה למטה ומתלכלך תפריד בין תנועה תקינה של הדרייבשאפט לחופשים בצלבים
שיפוץ דרייבשאפט/צלבים על פי רוב אינו יקר ברכב זה אך ידע על מצב הרכב יעזור בתהליך המיקוח
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
הבנתי..
אז מסתבר שיש את הלוקרים המקוריים..
רק איך בדיוק הם עובדים?
חיפשתי תמונה או מישהו שמסביר ולא מצאתי..
תודה רבה
פורים שמח!
דרך אגב.. קניתי את הרכב
https://www.bigjimny.com/mediawiki/index.php/Vacuum_hubs_-_checking_and_testing
Sent from my iPhone using Tapatalk
תתחדש
קנית אחלה רכב
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
תודה רבה!
לגבי הקישור על הלוקרים אני אשבור את השיניים לאט לאט עם האנגלית.. אולי גם אלמד ככה אנגלית
יש לי עוד 2 שאלות.
אני יודע שבהרבה גימנים יש רעידות ב60 70.
אצלי יש רעידה ב60 בדיוק. אפשר לחיות עם זה יופי. אבל מידי פעם הרעידה ממש ממש חזקה וכל הרכב רועד בטירוף. ממש מפחיד.
זה הבעיה הרגילה והפיתרון אצל המומחי גימני?
או שאולי זה רק כיוון פרונט?
אולי בעיה בתפוחים?
שאלה נוספת.
בסוף נסיעה ארוכה ראיתי טיפה עשן מקדימה. הרמתי מכסה וראיתי שאחד החיבורים של האגזוז למטה כנראה לא אטום וכך יוצא שחלק מהעשן יוצא קדימה.. מאיזור הגלגל הקדמי שמאלי והמכסה מנוע. השאלה כמה זה נורט ואם זנ יוכל להזיק.
ומה ההמלצה לתיקון. כמובן עדיפות לתקן לבד..
תודה רבה לכולם!
מבטל את השאלה הראשונה..
יש כבר מספיק דיונים בנושא.. מקוה שאצליח להעזר בהם.. תודה!
חברים לגבי העשן.. מישהו יודע עם זה בעייתי?
תודה ושבוע טוב!
תבדוק שאין לך נזילת שמן מאטם מכסה השסתומים על סעיפת הפליטה.
האוטו אוכל שמן / נוזל קירור?
Sent from my iPhone using Tapatalk
לאחר התבוננות יותר מעמיקה ראיתי שיש טפטוף של שמן מהגיר (האוטומטי..) על הסעפת פליטה (לדעתי על הממיר קטליטי)
לדעתי מהאטם.
א. כמובן שצריך להחליף אטם. כמה זה מסובך לבצע לבד?
אם אני מבין נכון זה מעין בריכה של השמן גיר ואם אני רוצה להחליף אטם חוץ מלפתוח את המכסה למטה אני לא חייב להתעסק עם הגיר עצמו.. אני טועה?
ב. כמה זה נורא אם כרגע אני נוסע ככה ובודק שמן גיר כל הזמן?
העשן שיוצא מזה יכול להזיק?
תודה רבה לכולם!
ג. ונקודה נוספת.. נראה לי אני צריך להחליף מחזירי שמן בסרן הקדמי. מצאתי ברשת הסבר רק לסרן האחורי.. זה שונה לגמרי בגלל מערכת ההיגוי. נכון?
יש שירשור בנושא? לא מצאתי..
שוב תודה רבה ובריאות לכולנו!
לא מסתדר לי, הגיר נמצא מתחת לסעפת הפליטה ככה שנזילה ממנו תגיע אולי לממיר אבל לא תטפס למנוע.
איזה שמן אתה מוסיף? גיר או מנוע?
בקריאה שניה, זה אטם קרטר גיר מה שאתה מכוון אליו.
תנקה טוב את האיזור ותראה. להוריד קרטר גיר זה לא סיפור רציני אבל דורש שחרור של האגזוז. אם זה ממש נזילה ולא הזעה - לא חושב שזה האטם.
לגבי שיפוץ הסרן הקדמי, תעקוב אחרי השלבים פה:
https://youtu.be/LMDyMmJ3VK0
Sent from my iPhone using Tapatalk
תודה רבה!
מישהו מכיר חנות חלפים באיזור ירושלים שמחזיקה מחזירי שמן כאלו לגימני?
הממיר בסמו עובר קרוב לגיר הידני..
התצורה והמידות דומות בגימיני.. ואם זה כן נוזל גיר אוט (אדום)..אז הוא דליק.
והממיר מגיע לטמפ' גבוהות מאוד....
מניסיון, טיפטוף שמן גיר ידני.. טיפטף ויצר שלולית במגן חום של הממיר ובסופו התלקח, לא נעים.
נ.ב טיפ, תקפיד על מחזירי שמן מקוריים.. לא שווה לחזור על עבודה עקב מחזיר שמן באיכות ירודה... בשביל לחסוך עשרות שקלים.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
אחרי שניקיתי את הקרטר והאיזור שלו על מנת לראות בדיוק מאיפה הנזילה..
הבנתי שהנזילה לא מהאטם.. או לפחות לא רק מהאטם..
מאיפה עוד יכול להיות? יש שם עוד מחזירי שמן או אטמים שאוכל להחליף?
אשמח להכוונה איפה לחפש.. או שאולי זה מעיד על בעיה יותר עמוקה בגיר?
בכללי נראה לי שהוא מתפקד בסדר.. בעליות ממש לאט אבל נראה לי זה פשוט גימני..
יש איזה קיט שכולל כמה גומיות של הגיר? יש דבר כזה?
דבר נוסף. אחרי שאחליף מחזירי שמן בסרן אצטרך להוסיף או להחליף שמן בדיפראנציאל.. נכון?
המחזיר שמן בקצה הסרן תפקידו למנוע נזילה של השמן שבדיפרנציאל? או שאני מבין לא נכון..?
תודה רבה לכולם!
ניקית את הקרטר של הגיר ואתה עדיין רואה סימני נזילה של שמן אדום ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
כן.
בוודאות רואים שהשמן מגיע מנקודה יותר גבוהה מהאטם של הקרטר.
הנזילה היא ממש קטנה.. אפילו לא עושה סימנים על המדרכה.. נראה לי שזה יוצא בעיקר בנסיעה שהגיר בפעולה והשמן חם.. נראה לי
אם זה לא היה מטפטף על הממיר אולי אפילו היה אפשר לחיות עם זה..?
בבדיקה של השמן גיר עם המדיד שמן אני לא שם לב לירידה בכמות.. לפחות לא משהו שרואים בעין
תודה. יובל
מה עוד נמצא למעלה? אולי תוסיף תמונה?
נ.ב אם הנזילה מגיעה בין הגיר למנוע... ייתכן מחזיר שמן קידמי בגיר..
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
יכול להיות שמילאו יותר מדי שמן והעודפים יוצאים מהנשם - אם יש. אסתכל על הדיאגרמה של הגיר.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200401/c1277979cbf31af14708f4b9e1107584.jpg
זה אמנם גיר של vvt, אבל המכניקה דומה.
תצטרך לנקות טוב את כל האזור מג׳יפה ולאחר נסיעה לראות בדיוק איפה רואים סימני שמן אדום.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אחרי שניקיתי והסתכלתי שוב הנזילה מהחיבור שיש בין החלק הקדמי(העגול.. לא יודע איך קוראים לו..) לבין החלק האחורי המרובע..(איפה שהקרטר.. לא יודע איך קוראים לו..)
אחרי שלא הצלחתי לראות מלמטה.. דווקא במבט מלמעלה מהמכסה מנוע הצלחתי לראת טוב..
השאלה היא איך אני מטפל בזה? יש שם אטם שצריך החלפה?
תלמד להעלות תמונות, יהיה יותר קל להביון מהו החלק המרובע ומהו העגול וכמובן תוכל לצייר עליה בדיוק את האיזור שאתה חושד בו.
צודק.
מנסה להעלות תמונה..
לא הצלחתי לצלם משהו ברור.. מצרף את התמונה שצורפה לעיל עם סימון..
מקור הנזילה נראת מהמכסה מנוע. באטם(?) שיש בחיבור בין 2 החלקים.
תודה ושבוע טוב!
יובל
לפי מה שאני מבין צריך לפרק את הגיר בשביל להחליף את האטם?
אני טועה?
יובל
חברים אשמח ממש אם מישהו שיודע יעזור.. יש לי אפשרות לסדר את הנזילת שמן גיר במקום שמסומן בלי לפרק את הגיר?
בנוסף.. זה אמור להעיד על משהו או שזה בלאי הגיוני של הגומי?
נראה לי בכל מקרה שירגע הקורונה אלך לאחד מהמוסכים המומחים שיעבור בכללי על הרכב..
תודה רבה לכולם וחג שמח!
אתה בטוח שהנזילה מהיכן שסימנת ולא מחיבור הגיר למנוע (שמאלה יותר מהשרטוט שלך)?
Sent from my iPhone using Tapatalk
ככה זה נראה.. גם איפה שסימנתי יש אטם.. לא?
אני אנקה טוב טוב ואז אדע.
אגב.. אני יכול לנקות עם תרסיס wd40 או שזה דליק ויהיה בעייתי שהגיר מתחמם ועלול להבעיר שאריות של החומר?
ושאלה אחרונה בינתיים
מנסיון קריאה של ספר רכב באנגלית.. אני מבין שהגיר r72 זה רק של השנתונים הצעירים יותר. איך קוראים לגיר של הרכב שלי מישהו אולי יודע?
ויכול להיות שאין מידע עליו בספר רכב שנעוץ בתחילת הפורום סוזוקי או שסתם אני לא יודע לחפש?..
תודה לכולם ופסח שמח!
מ2005 זה tw-40
Sent from my iPhone using Tapatalk
מ2005 והחדשים יותר או הישנים יותר?
2005+ tw40
לפני זה a174
Sent from my iPhone using Tapatalk
https://www.dropbox.com/sh/p6bjqb9xr70dpll/AADe1HZxfDzBfnIRB1ezwngKa?dl=0
תחפור פה, יש ספרות ועוד שצברתי במשך השנים.
Sent from my iPhone using Tapatalk
יובל,
מהשאלות אני מבין שכבר רכשת רכב וכעת אתה עוסק בתחזוקה שוטפת שלו.
השרשור, לפי הכותרת, עוסק בעצות לפני רכישת גימני. אני חושב שהגיע הזמן להניח לשרשור זה, כדי שאולי עוד יהיה רלוונטי למישהו בעתיד שיחפש עצות לפני רכישת גימני.
אפשר למצוא שרשור מתאים או לפתוח אחד חדש לגבי נושאי תחזוקה ספציפיים כמו למשל "סוג שמן גיר לגימני שנת XX", "נזילת שמן מבית הדיפרנציאל בגימני" וכו'. זה עשוי לעזור לכל מי שיחפש מידע מתאים על סוגיות אלו ולא יעלה בדעתו לחפש בשרשור של עצות לפני רכישה...
בהצלחה!
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.