andy.shaked
09-03-20, 21:59
עונת הקמפינג וגם האביב מתקרבים ולכן מתעורר שוב הצורך במצבר לטובת המקרר, תאורת שטח וכל מיני דברים נוספים
היתרון במצבר צרכנים הוא הפרדת רשויות וניתוק מהמצבר התנעה
כשמתחילים פרויקט כזה צריך לקחת בחשבון מספר דברים:
גודל המצבר - חישוב פשוט של ההספק הנדרש לטובת הפעלת הצרכנים
סוג המצבר - רגיל או פריקה עמוקה
מערכת הפרדת מצברים וטעינה
מיקום הרכיבים השונים ברכב
הרכיבים שלי לפרויקט
1) אני החלטתי לבחור במצבר פריקה עמוקה בגלל שהוא יכול לעמוד בהרבה מחזורי פריקה ויכולת ההתאוששות שלו היא הרבה יותר טובה המצבר הוא AGM רטוב 70 אמפר
https://photos.app.goo.gl/omwtDo9NYojHVwwT8
2) לצורך הטענת המצבר המשני בחרתי בקר טעינה של THUNDER
הבקר הוא DC TO DC 20Amp
https://photos.app.goo.gl/9jzLGAvt1gx29XWA8
https://photos.app.goo.gl/LHkDDbWVNUZ9MpP69
יתרונות
מפריד בין המצברים באופן אוטומטי
יכולת זיהוי אוטומטית של כל סוגי המצברים למעט ליתיום
אפשרות לחיבור פאנל סולארי להטענה בשטח ללא התנעת הרכב
3) המצבר יותקן בתא המטען ובתכנון קיימת האפשרות להוציאו אותו מהרכב בשעת הצורך, לכן החלטתי לשים את המצבר בקופסא ייעודית
הקופסה מגיעה עם חיבורים מהירים (פרפרים), 2 שקעי מצת (לדעתי לא טובים), מפסקי פחת ומד טעינה פרימיטיבי
https://photos.app.goo.gl/opGRwvfyuKC7ztcj7
4) מחברי אנדרסון לכל האביזרים
https://photos.app.goo.gl/qJhUdjvp8ErqDur88
ברכב העברתי כבל + דרך פיוז ישירות מהמצבר לתא המטען ושם התקנתי שקע אנדרסון
https://photos.app.goo.gl/HXFkwLKTtNFFqf8H9
https://photos.app.goo.gl/S8KDeuDvgEiJc9966
להרכבת המערכת נדרשה קצת מחשבה,הרצון לשמור את האפשרות להוצאת המצבר ושימוש גם מחוץ לרכב הביא אותי להרכבת כל הרכיבים על הקופסה של המצבר
את הבקר טעינה הרכבתי בצד הקופסה ועל הקופסה 5 מחברי אנדרסון
אדום - טעינה מהאלטרנטור
צהוב - טעינה מפאנל סולרי
אפור - 3 מחברים לצרכנים
https://photos.app.goo.gl/1v6aupZcJCpLxjpW6
כמובן שהכנתי כבל יעודי למקרר כולל פיוז הגנה
https://photos.app.goo.gl/zzjAXNcu95mUxtP67
נשאר רק למקם הכל בתא מטען לבדוק שהכל עובד
https://photos.app.goo.gl/poMmU4EK49GJovRG6
https://photos.app.goo.gl/VpcVDX3icEbt8w8u6
סרטון הדגמה קצר
https://photos.app.goo.gl/KpDsnCpAswiNrxxc9
המדען המטורף
היתרון במצבר צרכנים הוא הפרדת רשויות וניתוק מהמצבר התנעה
כשמתחילים פרויקט כזה צריך לקחת בחשבון מספר דברים:
גודל המצבר - חישוב פשוט של ההספק הנדרש לטובת הפעלת הצרכנים
סוג המצבר - רגיל או פריקה עמוקה
מערכת הפרדת מצברים וטעינה
מיקום הרכיבים השונים ברכב
הרכיבים שלי לפרויקט
1) אני החלטתי לבחור במצבר פריקה עמוקה בגלל שהוא יכול לעמוד בהרבה מחזורי פריקה ויכולת ההתאוששות שלו היא הרבה יותר טובה המצבר הוא AGM רטוב 70 אמפר
https://photos.app.goo.gl/omwtDo9NYojHVwwT8
2) לצורך הטענת המצבר המשני בחרתי בקר טעינה של THUNDER
הבקר הוא DC TO DC 20Amp
https://photos.app.goo.gl/9jzLGAvt1gx29XWA8
https://photos.app.goo.gl/LHkDDbWVNUZ9MpP69
יתרונות
מפריד בין המצברים באופן אוטומטי
יכולת זיהוי אוטומטית של כל סוגי המצברים למעט ליתיום
אפשרות לחיבור פאנל סולארי להטענה בשטח ללא התנעת הרכב
3) המצבר יותקן בתא המטען ובתכנון קיימת האפשרות להוציאו אותו מהרכב בשעת הצורך, לכן החלטתי לשים את המצבר בקופסא ייעודית
הקופסה מגיעה עם חיבורים מהירים (פרפרים), 2 שקעי מצת (לדעתי לא טובים), מפסקי פחת ומד טעינה פרימיטיבי
https://photos.app.goo.gl/opGRwvfyuKC7ztcj7
4) מחברי אנדרסון לכל האביזרים
https://photos.app.goo.gl/qJhUdjvp8ErqDur88
ברכב העברתי כבל + דרך פיוז ישירות מהמצבר לתא המטען ושם התקנתי שקע אנדרסון
https://photos.app.goo.gl/HXFkwLKTtNFFqf8H9
https://photos.app.goo.gl/S8KDeuDvgEiJc9966
להרכבת המערכת נדרשה קצת מחשבה,הרצון לשמור את האפשרות להוצאת המצבר ושימוש גם מחוץ לרכב הביא אותי להרכבת כל הרכיבים על הקופסה של המצבר
את הבקר טעינה הרכבתי בצד הקופסה ועל הקופסה 5 מחברי אנדרסון
אדום - טעינה מהאלטרנטור
צהוב - טעינה מפאנל סולרי
אפור - 3 מחברים לצרכנים
https://photos.app.goo.gl/1v6aupZcJCpLxjpW6
כמובן שהכנתי כבל יעודי למקרר כולל פיוז הגנה
https://photos.app.goo.gl/zzjAXNcu95mUxtP67
נשאר רק למקם הכל בתא מטען לבדוק שהכל עובד
https://photos.app.goo.gl/poMmU4EK49GJovRG6
https://photos.app.goo.gl/VpcVDX3icEbt8w8u6
סרטון הדגמה קצר
https://photos.app.goo.gl/KpDsnCpAswiNrxxc9
המדען המטורף