צפייה בגרסה מלאה : פורד ברונקו החדש
נראה. יותר דיפנדר....https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200311/f8aada6f41596abad532bae4e624d59d.jpg
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
נראה לי רע..
יש מפרט לגביו?
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
six 4 life
11-03-20, 11:40
JK מעוגל
וואלה, סוף סוף משהו חדש שנראה שמיועד לשטח.
מתחרה ראוי לרנגלר, לפחות לפי המפרט המוצהר בסרטונים שראיתי
https://youtu.be/s4ukXCNtxYg
רכבים מהסוג הזה רק מגבירים את תחושת ההחמצה של LR עם ״הדיפנדר״ החדש
Sent from my iPhone using Tapatalk
נראה לי שלקחו דיפנדר חדש ו- JL וחיברו ביחד... רק שלא יצא להם מיזה כלום לדעתי....
איך כל מה שרשמתם מסתדר בדיוק עם זה שיש לו מתלים ניפרדים מקדימה?
אגב, פורד היו בעלים של JLR בעבר למי שלא ידע.
אז זהו, שכאן הדעות חלקות.
חלק אומרים שמדובר על 2 סרנים חיים ואחרים שמדובר על מתלים נפרדים. כנ״ל לגבי השלדה (סולם או אחודה).
השאלה למי מאמינים...
Sent from my iPhone using Tapatalk
לי זה נראה כמו משולשים מקדימה...
ובמחשבה שניה.... הוא דומה לג'ימיני עם 5 דלתות חוץ מהמתלה ניפרד כמובן רמנא ליצלן... 😂
בנתיים מדברים על שלדת סולם סרן אחורי קשיח ו IFS .
תכלס יכול להיות suv נחמד עם לא יעמיסו עליו שטויות כמו בדיסקברי 4.5....
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
בנתיים מדברים על שלדת סולם סרן אחורי קשיח ו IFS
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
שוב, השאלה למי להאמין.
ואם אכן יהיה כך, זה פספוס.
Sent from my iPhone using Tapatalk
הוא באמת נראה רכב שטח.
אבל, הוא לא אמור להיות קונטרה לשברולט בלייזר? אם כן, אז לא כדאי לצפות להרבה יכולות שטח
לפי הסרטון הזה, יש שני דגמים. ברונקו, וברונקו ספורט. אולי כאן טמון השוני בין הפרסומים?
https://youtu.be/s4ukXCNtxYg (https://www.youtube.com/watch?v=s4ukXCNtxYg)
בקולאז התמונות שנמרוד שם, יש משהו מוזר, כל 4 הרכבים עומדים בדיוק! באותה נקודה.
ראו ייחוס לארגז עץ מאחור.
נראה לי חשוד.
עריכה, כאן:
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200311/7c21e06c42e2b0d239069baafb38b738.jpg
הוא באמת נראה רכב שטח.
אבל, הוא לא אמור להיות קונטרה לשברולט בלייזר? אם כן, אז לא כדאי לצפות להרבה יכולות שטח
כמתחרה ל(טרייל)בלייזר יש את האקספלורר (אלא אם יש איזה בלייזר חדש בקנה, שאני לא מכיר).
האקספלורר שולט בשוק הגיפונים המגודלים (לא יודע איך לקרוא לשוק הזה...) לחלוטין.
לא צריכים את הברונקו שיפריע.
Sent from my iPhone using Tapatalk
בקולאז התמונות שנמרוד שם, יש משהו מוזר, כל 4 הרכבים עומדים בדיוק! באותה נקודה.
ראו ייחוס לארגז עץ מאחור.
נראה לי חשוד.
עריכה, כאן:
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200311/7c21e06c42e2b0d239069baafb38b738.jpgזה אותו ג'יפ. החליפו צבע עם פוטושופ
Sent from my MI 8 SE using Tapatalk
https://m.ynet.co.il/Articles/56922490
הפלטפורמה מגיעה מהריינג'ר ראפטור, שזה הטנדר הספורטיבי-קומפקטי (להבדיל מהראפטור ה"אמיתי" שמבוסס על F150 פולסייז).
זה אומר IFS מלפנים וסרן חי מאחור.
המנועים: 2.3 טורבו עם 4 צילינדרים, או 2.7 טורבו V6. ההספקים - 270 או 330 כ"ס בהתאמה. אם אני לא טועה.
גיר אוטומטי 10 הילוכים. יש הילוך כוח.
העיצוב עניין של טעם. הקצר נראה בסדר. הארוך מכוער טילים עם קו החלונות המוזר ובתי הגלגל העגולים וחסרי האופי.
והברונקו ספורט - נו שויין. עוד קרוסאובר בכאילו. שזה באמת כבר נמאס.
נשאר רק להתגעגע לברונקו האמיתי של פעם.
ברלי אנחנו בדרך כלל לא מסכימים על כלום - חוץ מענייני עיצוב. שנינו חולקים טעם טוב. אז משהו פה מוזר, כי אני חושב שהעיצוב של הברונקו בן-זונה. נראה לי חטפת קורונה בבלוטת הטעם.
אם ככה אז הדיפנדר החדש חתיך הורס. 😎
Ford Bronco Sport Unofficially Debuts In Leaked Photos
https://www.youtube.com/watch?v=DWo1t-EJjAw
What Is It?
https://www.motor1.com/news/133270/new-ford-bronco-facts/ (https://www.motor1.com/news/133270/new-ford-bronco-facts/)
Like the Jeep Wrangler (https://www.motor1.com/jeep/wrangler/), Toyota 4Runner (https://www.motor1.com/toyota/4runner/), and many good off-roaders before it, Ford says the new Bronco will be a real, no-compromise, body-on-frame 4x4 built to take on some of the toughest terrains. It will offer notable features like solid front and rear axles (https://www.motor1.com/news/134470/ford-bronco-feature-solid-axles/)and an "Air Roof (https://www.motor1.com/news/133483/2020-ford-bronco-removable-roof/)." Ford says it's a "no-compromise midsize 4x4 utility for thrill seekers who want to venture way beyond the city." And it may not get a two-door option (https://www.motor1.com/news/174147/2020-ford-bronco-four-door/)
What Is It?Like the Jeep Wrangler (https://www.motor1.com/jeep/wrangler/), Toyota 4Runner (https://www.motor1.com/toyota/4runner/), and many good off-roaders before it, Ford says the new Bronco will be a real, no-compromise, body-on-frame 4x4 built to take on some of the toughest terrains. It will offer notable features like solid front and rear axles (https://www.motor1.com/news/134470/ford-bronco-feature-solid-axles/)and an "Air Roof (https://www.motor1.com/news/133483/2020-ford-bronco-removable-roof/)." Ford says it's a "no-compromise midsize 4x4 utility for thrill seekers who want to venture way beyond the city." And it may not get a two-door option (https://www.motor1.com/news/174147/2020-ford-bronco-four-door/).
https://www.kbb.com/articles/car-news/2020-ford-bronco/
https://www.autoblog.com/2020/03/11/new-ford-bronco-leaks/
https://www.motor1.com/news/134470/ford-bronco-feature-solid-axles/
Both of them are going to be blessed with “front and rear axles featuring our latest AdvanTEK gear technology,” according to Dana. However, don’t get your hopes up too high just yet because the equipment developed by Dana is available for both beam axle and independent suspension designs, which means there’s a fifty-fifty chance the Bronco will get solid axles. If it will, expect some serious off-road capabilities from what Ford describes as being a “no-compromise midsize 4x4 utility for thrill seekers who want to venture way beyond the city.”
ברלי אנחנו בדרך כלל לא מסכימים על כלום - חוץ מענייני עיצוב. שנינו חולקים טעם טוב. אז משהו פה מוזר, כי אני חושב שהעיצוב של הברונקו בן-זונה. נראה לי חטפת קורונה בבלוטת הטעם.
אם לטעמך הברונקו 5 דלתות החדש נראה "בן-זונה", אז אני ממש חושש מאיך שייראה הסבן שלך בסוף הפרוייקט.....:
127783
מעניין אותי לאיזה סגמנט שוק פורד מנסה לפנות פה?
אם עסקינן ב- SUV של פוזה אזי לא חסר להם עם האקספלורר (גרסת הספורט של החדש עושה את העובדה בתחום הזה) והאקספדישן.
אם עסקינן בשטח אז יש להם את הליין המוצלח של הפול סייז וכמובן גרסת הראפטור של F-150.
אישית אני קצת מופתע שהם הלכו לכיוון הזה - הייתי בטוח שתחום השטח יעבור מיגרציה מלאה לפול סייזרים וה- SUV ימשיכו להפחית יכולות שטח לטובת עיצובי פוזה.
אני יכול לחשוב על הסגמנט היחסית קטן של אלה שקונים רנגלר לפוזה אבל כמה כבר כאלה יש ולמה שהם לא ימשיכו עם רנגלר?
רנגלר זה ביצת הזהב של קרייזלר.
פורד רוצים גם.
רנגלר זה ביצת הזהב של קרייזלר.
פורד רוצים גם.
לגמרי. והם ישיגו את זה רק אם ישכילו לא להתפשר, בדיוק כמו ברנגלר.
Sent from my iPhone using Tapatalk
ואם מישהו רוצה לפתוח שירשור חדש.....
https://carbuzz.com/news/gm-doesnt-want-the-ford-bronco-to-have-all-the-fun
ברונקו ספורט, מסתלבט על רנגלרhttps://youtu.be/o6-PVggdBmM
https://youtu.be/Q5fRPp08z3E
לא מרחמים
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
הקרב מתחיל, החברה שולפים ציפורניים
https://www.thedrive.com/news/35920/jeep-dealers-wrangler-vs-bronco-fact-sheet-confirms-ford-is-making-them-pretty-nervous
הקרב מתחיל, החברה שולפים ציפורניים
https://www.thedrive.com/news/35920/jeep-dealers-wrangler-vs-bronco-fact-sheet-confirms-ford-is-making-them-pretty-nervous
משעשע הדיון לגבי מראות הצד..
בג'יפ הן מחוברת לדלתות (ולכן יורדות כשנוסעים בלי דלתות) לעומת הברונקו שבו המראות מחוברות לקורות הצד ונשארות על הרכב גם כשנוסעים בלי דלתות.
איכשהו בג'יפ מציגים את זה כיתרון (מי צריך מראות צד פגיעות שנוסעים ביער צפוף).
לטעמי טיעון קלוש ביותר ביחס לשימושיות של מראות צד ברוב מוחלט של מתארי הנסיעה בשטח, ובטח כשהמראה המרכזית לא מועילה עקב בגאז' עמוס או חלון אחורי מלוכלך מפודרה.
רגע... המראה המרכזית ברנגלר יורדת עם החלון?
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
רגע... המראה המרכזית ברנגלר יורדת עם החלון?
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
לא
130609
נו,. אז יש מראה אחת לפחות [emoji41]
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
משעשע הדיון לגבי מראות הצד..
בג'יפ הן מחוברת לדלתות (ולכן יורדות כשנוסעים בלי דלתות) לעומת הברונקו שבו המראות מחוברות לקורות הצד ונשארות על הרכב גם כשנוסעים בלי דלתות.
איכשהו בג'יפ מציגים את זה כיתרון (מי צריך מראות צד פגיעות שנוסעים ביער צפוף).
לטעמי טיעון קלוש ביותר ביחס לשימושיות של מראות צד ברוב מוחלט של מתארי הנסיעה בשטח, ובטח כשהמראה המרכזית לא מועילה עקב בגאז' עמוס או חלון אחורי מלוכלך מפודרה.
יש לגיפ מספר קיטים (אפטרמרקט) שמעבירים את המראות לגוף ומאפשרים לנסוע בכביש עם מראות וללא דלתות.
בעיני הזוי שגיפ משווקים זאת כיתרון.
כמו שכבר נאמר, ברונקו עשו עבודת מחקר יסודית.
לדעתי, הפישול היחיד זה עם ה IFS מקדימה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
ההסבר של פורד, למה IFS ולא סרן חי
https://www.motor1.com/news/440768/ford-bronco-why-has-independent-suspension/amp/
פורד ברונקו החדש עד כמה התרגיל השיווקי מוצלח? תובנה מעניינת על ההייפ בתקשורתי ברשת לעומת מועדי האספקה בפועל הכה רחוקים:
https://youtu.be/_Y-LTWwqoDo
עוד דבר - פורד במוצהר כיוונו לפוני של רנגלר ולטעמי די הצליחו לקלוע.
תכלס מעניין לדעת כמה מתוך מיליון הרנגלרים שנמכרו עד היום באמת משמשים לעבירות בשטח ממש ממש קשה? לא ידועים לי מספרים ואחוזים אבל בארה"ב יש חלק נכבד מרוכשי הרנגלר שמשפרים אותם בטירוף אבל בפועל לא ממש עושים עבירות קשה או בכלל שטח.
רק בעבירות דיי אקסטרימית יבוא לידי ביטוי היתרון של הסרן הקשיח של הרנגלר ולפי הסרטונים ששוחררו של הברונקו הוא מצליח להסתדר גם בעבירות הקשה של מואב ושל מסלול הרוביקון
אני חושב בקול רם.....
אם פורד זכו במכרז החדש של צהל במקום קרייזלר...
ובמקום ראם יש fx4 טנדרים...
מה יחליף את הרנגלרים של המפקדים שהחליפו את הסופות...??
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
רוב הברונקו שנמכרו עד היום, לא משמשים ( עדיין) לכלום, הם פשוט עוד עוד לא נמסרו ללקוח.
מי שמזמין כרגע, מקבל תאריך של יולי 21.
The_doctor
26-08-20, 16:52
בוא נעבור לתאכלס כמה זה הולך לעלות לנו בארץ הקודש ?
ואם בכלל יהיה ייבוא סדיר
Sent from my iPhone using Tapatalk
בסדר גודל מחיר של הרנגלרים.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
בוא נעבור לתאכלס כמה זה הולך לעלות לנו בארץ הקודש ?
ואם בכלל יהיה ייבוא סדיר
Sent from my iPhone using Tapatalkבגדול כן..יבואנית פורד הודיעה שהיא תייבא את הברונקו
אבל מדובר על עוד שנה. מי יודע מה ייקרה עד אז.
הייתי עכשיו בטיילת באילת ואמרתי לאישתי
"מי היה בכלל מאמין לפני שנה שעכשיו יסתובבו פה עם בגדי ים ומסיכות על הפנים.."
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
לדעתי יביאו את הברונקו ספורט הזול ולא את הדגמים היקרים לשטח עם ה- 35.
ביבוא מקביל/אישי אפשר יהיה לקבל כל דגם.
המחיר של הדגם הבכיר יהיה גבוה מהרוביקון בלא מעט כי גם בארהב הוא מתומחר ב 10K$ יותר
שוחחתי עם יריב קלר ברוך הבעלים של סופר ג'יפ - הוא גם יבואן מקביל של בעיקר רנגלרים.
כבר הזמין 10 יח' ברונקו - מחיר משוער כרגע 500,000 ש"ח בערך לגרסת הבד לנדס עם חבילת הסאסקוואש
למי שלא יודע גרסת הבד לנס של ברונקו היא המקבילה בערך לגרסת הרוביקון של רנגלר.
רנגלר רוביקון בגרסה האמריקאית עם מנוע 3.6 כתלות ברמת האבזור ביבוא מקביל עולה 420,000 עד 450,000 ש"ח
- - - Updated - - -
המחיר של הדגם הבכיר יהיה גבוה מהרוביקון בלא מעט כי גם בארהב הוא מתומחר ב 10K$ יותר
למיטב ידיעתי הפער בין דגמי הברונקו השונים למקבילים שלהם ברנגלר הוא נמוך יותר ועומד על כ- 2,000-3,000 $
אני הרבה יותר אופטימי ממכם.
לדעתי הקטגוריה, שהיום יש שם מרווחים גדולים, הולכת לקרב שאחריו השוק כבר לא יראה כמו שהוא היום.
תסתכלו על הקישור שנדב שם פה-
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/117222-%D7%A8%D7%9B%D7%91-4X4-%D7%94%D7%91%D7%90-%D7%A9%D7%9C%D7%9A-%D7%92-%D7%99%D7%A4-%D7%90%D7%95-%D7%98%D7%A0%D7%93%D7%A8?p=907495&viewfull=1#post907495
מס' 15 - רנגלר, בסביבות 250K רכבים בשנה.
פורד מדווחים על הזמנה של מיליון, לשנה הקרובה... גם אם בסוף הם ימכרו חצי, זו מהפכה בשוק הזה.
אני לא יכול לנחש מה יהיה, אבל עם כזו הצלחה, למה ש GM ישארו בחוץ? איפה היפנים? הקוראינים?
ורנגלר לא יוכל לשמור על הרמת מחירים הנוכחית ולאבד את השוק.
אני לא אתפלא אם יהיו דגמים יקירים, אבל דגמי "הכניסה לקטגוריה" המחיר הולך לרדת.
גם אפל האגדתית נשברה והתחילה לשווק איפונים זולים.
הקרב ממשיך-https://www.thedrive.com/news/35999/theres-more-evidence-that-a-ford-bronco-raptor-is-coming-in-2023
ההסבר של פורד, למה IFS ולא סרן חי
https://www.motor1.com/news/440768/ford-bronco-why-has-independent-suspension/amp/
נשמע יותר כמו תירוץ. לא קונה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
זיו מחמם את הלב לראות שאתה מתרגש ממשהו ששווה להתרגש בגללו. באמת. אני מבין שהילדים שלך יכולים לשכוח מהירושה :rolleyes:
לא יודע מה הידע שלך על המצב הכלכלי שלי, אבל זו לא שאלה של להתרגש.
אנשים פה נקבו במחירים, ואני שמתי את הפרשנות שלי מה יהיו המחירים ( בעיקר , שרוב האנשים פה קונים יד שניה ושלישית, כלומר יגיעו לרכבים האלו עוד מינימום 4-5 שנים).
ולא, אני לא אקנה רכב ברבע,-חצי מיליון ש"ח...
זה לא עניין של יכולת, זו החלטה עקרונית של לשים גבולות.
מה שברור שתחרות כזו ישירה בין שני יצרנים היא דבר טוב לצרכנים. או כמו שזיו כתב זה גם יעיר את השוק כולו ויצרנים אחרים ירצו להצטרף לחגיגה.
כרגע התחרות בין היצרנים מתמקדת בלמי יש יותר ארוך ועדיין לא הגיעה לתמחור.
כדאי להקשיב לחברה מ TFL בסרטון שהבאתי קודם - הם מכירים את השוק האמריקאי.
בין היתר הם אמרו שכרגע בגלל ההייפ והביקוש לברונקו החדש יש סיכוי טוב שכשהרכב יתחיל להגיע לדילרים הם יעשו מארק אפ והוא יימכר בפועל במחיר גבוה יותר מהמחיר המומלץ של היצרן.
עוד נקודה שהם ציינו שג'יפ ידוע במבצעי ההוזלות שלה (שם בכל אופן) וכנראה הם ינסו לשמור על נתח השוק שלהם בהוזלת מחירי הג'יפ כמו גם בזירוז שיווק דגמים חדשים כמו הרוביקון 392 (מנוע המי וצמיגי 37" ...יאמממייי)
GodsFather
27-08-20, 16:03
ואני תוהה לגבי הווגוניר... שמועה שהוא גם קם לתחייה
Sent from my HD1903 using Tapatalk
עוד מתחרה?!
https://www.ynet.co.il/wheels/news/article/rksz5bOGP
https://m.ynet.co.il/Articles/57835270
Sent from my iPhone using Tapatalk
הנה זה מתחיל....
https://fordauthority.com/2020/09/2023-ford-bronco-raptor-here-are-our-exclusive-details/
Sent from my iPhone using Tapatalk
הנה זה מתחיל....
https://fordauthority.com/2020/09/2023-ford-bronco-raptor-here-are-our-exclusive-details/
Sent from my iPhone using Tapatalk
דילמה קשה לאושיות האתר, גירסת העל, רק באוטומט.
מאחר "וידוע" שאוטומט ו IFS, לא מומלצים לשטח, אז מי שנתקל בברונקו כזה...
שיביא לי, אני מוכן לתת רוביקון בתמורה.
boaz avrahami
10-09-20, 11:11
רבעיית החלומות מבחינתי הם-
ג׳יפ : רוביקון , גלדיאטור.
פורד: ראפטור, ברונקו.
בלי להיכנס מי עדיף טכנית.
פשוט לרייר על התמונות.
———————————
מחזירים את הטבע לציבור
טבעי שזה שלי
רוביקון 392- רוביקון פלאג אין- ברונקו דגם הראפטור....התלבטות קשה...
יש לי עד שנת 2023 (השנה שבה ככל הנראה כל השלושה כבר ישווקו בפועל) להתלבט ולאגור מצלצלין
רוביקון 392- רוביקון פלאג אין- ברונקו דגם הראפטור....התלבטות קשה...
יש לי עד שנת 2023 (השנה שבה ככל הנראה כל השלושה כבר ישווקו בפועל) להתלבט ולאגור מצלצלין
תמכור את הפרארי...
Sent from my iPhone using Tapatalk
boaz avrahami
10-09-20, 15:10
תמכור את הפרארי...
Sent from my iPhone using Tapatalk
נשמע כמו ספר המשך לנזיר שמכר את הפרארי שלו
———————————
מחזירים את הטבע לציבור
טבעי שזה שלי
כן זה יכול להיות רעיון נחמד למכור פרארי שהיא לא שלי....
לא יותר פשוט לשדוד איזו פיצוציה....:rolleyes::eek:
דפנות מאלומיניום
https://fordauthority.com/2020/09/2021-ford-bronco-body-panels-made-of-steel-aluminum/
בקיצור, הם שמו בודי של דיסקברי...
מסתבר שפורד משתמשת בשילוב של קורות פלדה ומשטחי אלומיניום ב F150 משנת 2015
(תקרא בקישור ששמתי)
בדקתי, בדיסקו המיתי שלי זה קיים כבר 19 שנים :)
מסתבר שפורד משתמשת בשילוב של קורות פלדה ומשטחי אלומיניום ב F150 משנת 2015
(תקרא בקישור ששמתי)
אצלי בדיפנדר היה שילוב דומה.
אי שם ב 94, השיכורים מהממלכה המאוחדת לא חשבו שיש צורך לבודד את קורות הפלדה ממשטחי האלומיניום, והקורוזיה (באלומיניום, כתוצאה מצימוד גלווני) חגגה...
Sent from my iPhone using Tapatalk
הטנדרים של פורד עשויים אלומיניום כבר כמה שנים טובות..
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
פורד נכנעה ללחצים של מומחי ג'יפולוג :-)
https://www.foxnews.com/auto/ford-bronco-sasquatch-stick-shift.amp
טוב לדעת שעוד לא מתה השפיות בעולם פסיכי.
טוב לדעת שעוד לא מתה השפיות בעולם פסיכי.
מי ששפוי נוסע ברכב סגור, אוטמט, עם מזגן :-)
חיפוש קטן ביד 2 מראה 2 רוביקונים עם גיר ידני שמחכים לקונה זמן רב במחיר זול משמעותית מרוביקון אוטומטי, כנראה שחוכמת ההמונים כאן גוברת על ההיגיון של חלקנו.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
מי ששפוי נוסע ברכב סגור, אוטמט, עם מזגן :-)
תוסיף גם "חשמלי" ו"אוטונומי". אני באמת לא מבין איך אתה עדיין לא נוסע באיזה קרוסאובר חשמלי של זקנים וגייאזים, מגדל תחביבים כמו איסוף בולים והתבוננות בצבע מתייבש.....:rolleyes:
כי עוד מעט יהיה אסור לנסוע בשטח בכלל. גם עם מזגן ואוטומט.
ומבחינתי, תמצית השפיות היא "אפשר ומותר לאהוב כל מה שבא לי כל עוד אני לא פוגע בך ו/או מפריע לך".
וזה אומר גם לנהוג באוטו שאפשר לפרק לו את הגג, שיש לו שלוש דוושות ומקל שמערבב את הדלק. וגם שאפשר לקפל לו שמשה קדמית!
ולכן שאפו גדול לפורד ולג'יפ.
מי שמגדיר עצמו אוהב ג'יפים ושטח אמיתי ולא היה לו בחייו רכב שטח פתוח עם גיר ידני (רצוי Jeep, אבל ברונקו יתקבל בברכה) נשאר עם חלל רציני למלא ברזומה השפוי שלו. אז אל תפחדו - לכו על זה, תהנו מזה, כל עוד אפשר ומותר. זוכרים? כל עוד אפשר ומותר. כי אתם חיים רק פעם אחת ולכו תדעו מתי ובשם איזו רגולציה הזויה ו/או סיבה פוליטלי-קורקטית מופלצת, במציאות ובעולם לא שפויים, יאסרו עליכם גם את זה.
חיפוש קטן ביד 2 מראה 2 רוביקונים עם גיר ידני שמחכים לקונה זמן רב במחיר זול משמעותית מרוביקון אוטומטי, כנראה שחוכמת ההמונים כאן גוברת על ההיגיון של חלקנו.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
רנגלר בכלל ורוביקון בפרט זה האוטו הכי טוב מסוגו, חד משמעית. אבל גם כזה שלמרבה הצער, בישראל הוא עדיין אייקון של פוזה ושל ערסוואתים. ככזה, באופן טבעי רוב הלקוחות המיועדים והאופייניים שלו בישראל נרתעים מגיר ידני........ חלקם, במיוחד נשים וצעירים, בכלל עם רשיון רק לאוטומט.
מבחינתי זה רק מצויין. כשפעם אולי יהיה לי רנגלר - אחפש וגם אמצא -אך ורק ידני. ועכשיו אני שמח לדעת שזה גם יעלה לי פחות...!
אהה, וגם לא שחור ולא לבן. כאן בהחלט כבר יותר בעיה, עם הטעם השולט בקרב עדות הערסים.... לך תמצא רנגלר יד שניה שאינו שחור או לבן. ושלא חיללו אותו עם גריל כועס וחלון קדמי של נגמ"ש וגולגולות זועמות וסוללות-לדים סיניים וכנפונים מקוצצים מכוערים מברזל + ביטנות אלומיניום עם עכבישים ועקרבים וג'וקים - ואחרי הכל - גם ידני....
כשזה יהיה רלוונטי, נצטרך להתחיל במסע חיפושים. לא יהיה קל. כנראה שיהיה גם מעניין ביותר בהיבט האנתרופולוגי, כמו שהיה בזמן האודישנים לסופות לפני 11 שנה....;)
רנגלר בכלל ורוביקון בפרט זה האוטו הכי טוב מסוגו, חד משמעית. אבל גם כזה שלמרבה הצער, בישראל הוא עדיין אייקון של פוזה ושל ערסוואתים. ככזה, באופן טבעי רוב הלקוחות המיועדים והאופייניים שלו בישראל נרתעים מגיר ידני........ חלקם, במיוחד נשים וצעירים, בכלל עם רשיון רק לאוטומט.
מבחינתי זה רק מצויין. כשפעם אולי יהיה לי רנגלר - אחפש וגם אמצא -אך ורק ידני. ועכשיו אני שמח לדעת שזה גם יעלה לי פחות...!
אהה, וגם לא שחור ולא לבן. כאן בהחלט כבר יותר בעיה, עם הטעם השולט בקרב עדות הערסים.... לך תמצא רנגלר יד שניה שאינו שחור או לבן. ושלא חיללו אותו עם גריל כועס וחלון קדמי של נגמ"ש וגולגולות זועמות וסוללות-לדים סיניים וכנפונים מקוצצים מכוערים מברזל + ביטנות אלומיניום עם עכבישים ועקרבים וג'וקים - ואחרי הכל - גם ידני....
כשזה יהיה רלוונטי, נצטרך להתחיל במסע חיפושים. לא יהיה קל. כנראה שיהיה גם מעניין ביותר בהיבט האנתרופולוגי, כמו שהיה בזמן האודישנים לסופות לפני 11 שנה....;)
איזה כייף לייצר סטריאוטיפים...
כל השמאלנים בוגדים, כל התימנים קמצנים, כל הפולניות קרות, כל המרוקאיות (טוב, פה אני מפסיק...).
מניסיוני, קהילת הרנגלרים מתהדרת בפלורליזם: אשכנזים, מזרחים, נשים, בני ישמעאל ואפילו ערסים.
המשותף לכולם היא האהבה הגדולה למותג.
בגלל שוק האפטר מרקט המשוגע (אין שום דרך אחרת להגדיר את זה) ואמזון, אפשר למצוא קשת רחבה של צורות ושיפורים; ממפלצות עבירות, שספק אם מקומם בכביש, ועד רכבים סולידים למדי.
כמו שכולנו יודעים, המיעוט הקולני הוא זה שעושה את הרעש ומושך את תשומת הלב.
בנוגע לאוטומטי / ידני:
ב 30 שנים האחרונות נהגתי על ידני (כל הגיפים שלי: ניבות, סיקס, טראנו והדיפנדר היו ידניים).
רק בשנה האחרונה עברתי לאוטומט.
אתחיל ואומר שבאופן לא מפתיע, קל בהרבה לנהוג בשטח באוטומטי והרכב סלחן בהרבה.
כמו כן האוטומטי מאפשר נהיגה ב 2 רגלים, יתרון משמעותי, הן בשבילים והן בשטח טכני.
מלבד פשטות ואמינות, לא רואה סיבה מספיק טובה לחזור לידני.
Sent from my iPhone using Tapatalk
רנגלר בכלל ורוביקון בפרט זה האוטו הכי טוב מסוגו, חד משמעית. אבל גם כזה שלמרבה הצער, בישראל הוא עדיין אייקון של פוזה ושל ערסוואתים. ככזה, באופן טבעי רוב הלקוחות המיועדים והאופייניים שלו בישראל נרתעים מגיר ידני........ חלקם, במיוחד נשים וצעירים, בכלל עם רשיון רק לאוטומט.
הנושא הזה מאד מטריד אותך דרור... למה להיות פסיבי? תפיסת מציאות אפשר לשנות!
היו מקרים קשים יותר. למשל היילקס במשך שנים נחשב אייקון של קבלנים ואינסטלטורים. עד שבאו כמה אנשים אמיצים והחליטו לשנות את זה :)
נמרוד, ראינו מה כתבת בהודעה המקורית...
האם סוף כל סוף יצא המרצע מהשק?
מי שמגדיר עצמו אוהב ג'יפים ושטח אמיתי ולא היה לו בחייו רכב שטח פתוח עם גיר ידני (רצוי Jeep, אבל ברונקו יתקבל בברכה) נשאר עם חלל רציני למלא ברזומה השפוי שלו.
דרור,
אני צריך עוד לטייל הרבה שנים בטרופר ע"מ להשתוות לכל הקילומטרז' שעשיתי בג'יפ פתוח בצבא, ותאמין לי, טיילתי הרבה בשטח.
אני ממש לא מבין את העקשנות על גיר ידני (אני מקווה שלפחות את ההגה "שידרגת" להגה כח).
אני נוסע לטייל ולהנות, לא מחפש לעבוד קשה, וכבר עברתי את הגיל של להשוויץ ביכולות (הטכניות) שלי.
תנסה לזקק ולהסביר, למה אתה מתעקש לעבוד קשה???
ואם בא לך לעשות את זה ליד איזה מדורה בשטח, אני זמין
https://www.motor1.com/news/445414/ford-bronco-v6-manual-reason/?fbclid=IwAR07sStMBjQ3kvGL1pijHLJRrxXHpq NtLQNAZ_11wJTpoC_Wf2R-vIdY5LI
Sent from my iPhone using Tapatalk
הנושא הזה מאד מטריד אותך דרור... למה להיות פסיבי? תפיסת מציאות אפשר לשנות!
היו מקרים קשים יותר. למשל היילקס במשך שנים נחשב אייקון של קבלנים ואינסטלטורים. עד שבאו כמה אנשים אמיצים והחליטו לשנות את זה :)יש הטוענים שהתקשורת עוסקת ב'הנדסת תודעה'. וכיוון שג'יפולוג נכלל ברשימת גופי התקשורת שגופים המונחים על ידי אותם גורמים עוקבים אחריהם - אולי זה נכון.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
חיפוש קטן ביד 2 מראה 2 רוביקונים עם גיר ידני שמחכים לקונה זמן רב במחיר זול משמעותית מרוביקון אוטומטי, כנראה שחוכמת ההמונים כאן גוברת על ההיגיון של חלקנו.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
מה ההבדל?
למה לא לקנות ידני ולהתקין גיר אוטומטי לבד?
אולי לא הגיר הכי חדש והכי מודרני, אבל גיר אוטומטי של 4 הילוכים, AW4 , אייסין, צריך להיות פרוייקט ישים.
לא ישים, לפחות לא בקלות..
זה לא xj הרנגלר עמוס באלקטרוניקה ומחשבים לא פחות מגרנד צ'רוקי, ולך תלמד אותו שינוי גיר, למצוא גיר מתאים מפירוק, ידית, חיווטים.. יעלה עשרות אלפי שקלים
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
בהיותי אשכנזי כחול עיניים שאף היה עולה חדש כילד בן ארבע (אם כי מספיק גדול וחזק כדי שלא יציקו לי) מאז ועד היום חלמתי להיות ערסוואת ו/או פזאיסט...והנה שמח לשמוע שסוף סוף זכיתי לכך מעצם היותי בעלים של רוביקון שחור, עם גריל כועס, לד בר ואפילו יש סאב מאחורה....יששש.....
אם כי עדייין לא ערסוואת מושלם כי עוד אין לי כנפונים קצוצים, בתי גלגל עם עכבישים, לד בר בגג, תאורת סלעים מחליפת צבעים ועוד...היי אבל יש עוד תקווה כי מסע שדרוג של רנגלר אף פעם לא נגמר...
בשקט בשקט כדי שדרור לא יתרגז יותר מדיי אזכיר כי לחלק אם לא רוב התוספות שהזכרתי יש גם פאן תפקודי המועיל לעברות ויכולות הרכב בשטח (למשל כנפונים שטוחים המאפשרים צמיגים גדולים יותר בקוטר וגם רחבים יותר)
לגבי ערבוב הדלק, ברזומה היו לי דיסקו 1 דיזל ידני, סופה ידנית, דיפנדר ידני וכיום רנגלר אוטו'- התובנה שלי, בכביש ידני זה מוי כיף, בשטח במיוחד לחובבי זחילת סלעים זה ממש לא. לא רואה את ה"כיף" במיומנות והעבודה הנדרשת עם משחקי הקלאץ' על מדרגה תלולה ומסתפק בעבודת שתי הרגליים באוטו' שגם אותה הפחתתי למינימום בעזרת הרובי קראולר.
לא ישים, לפחות לא בקלות..
זה לא xj הרנגלר עמוס באלקטרוניקה ומחשבים לא פחות מגרנד צ'רוקי, ולך תלמד אותו שינוי גיר, למצוא גיר מתאים מפירוק, ידית, חיווטים.. יעלה עשרות אלפי שקלים
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
ברוביקון ידני, איזה חיישנים יש על הגיר?
מה המחשב יודע על הגיר ( חוץ מחניה ורוורס)?
זה לא מה המחשב יודע על הגיר,
זה מה הגיר יודע על האוטו.
אצלי למשל (אוטו שהושק ב1999) המחשב גיר מאים הילוך לפי נתונים מהמנוע, דוושת התאוצה ומהירות הרכב. הוא יודע כמה הרכב מתאמץ לא רק מהסל"ד לעומת דרישת נהג (כמה הדוושב לחוצה), אלא גם מלחצים בסעפות, לחצים בגיר ועוד...
וזה רכב מ99... (שלי מ2004, אבל הדגם מ99).
זה לא מה המחשב יודע על הגיר,
זה מה הגיר יודע על האוטו.
אצלי למשל (אוטו שהושק ב1999) המחשב גיר מאים הילוך לפי נתונים מהמנוע, דוושת התאוצה ומהירות הרכב. הוא יודע כמה הרכב מתאמץ לא רק מהסל"ד לעומת דרישת נהג (כמה הדוושב לחוצה), אלא גם מלחצים בסעפות, לחצים בגיר ועוד...
וזה רכב מ99... (שלי מ2004, אבל הדגם מ99).
בדיוק בגלל זה, כתבתי שלושה דברים חשובים! בהודעה המקורית-
1- אני כותב מניסיון.
2- גיר מדגם ישן,
3 - ואפילו הוספתי דגם לדוגמה \ אפשרות- AW4.
גיר מתחילת שנות ה 2000, שלא מתחבר למחשב של האוטו, וצריך מידע מינימל, וזמין, מהמנוע.
כמה עולה פרוייקט כזה? לא יודע.
ולכן התחלתי בשאלה, מה ההפרש במחיר השוק?
או-הו עד לאן נסחפנו... שווה פיצול ...
אני במפלגה של דרור - מעדיף גיר ידני גם בשטח וגם בכביש, נהנה ממנו יותר ולא חייב הסברים לאף אחד.
ומעבר לליבוי הדיון - תרומתי העניינית הצנועה: הסבת הויטארה מגיר אוטומטי (טיפש) לגיר ידני עלתה לי בזמנו 11,000 ש"ח כולל הכל. זה דגם מספיק ישן כדי שלא יהיה בו בכלל מחשב גיר, ואת מחשב ההזרקה לא מעניין איזה גיר יש ברכב.
אבל רנגלר חדש הוא לא חיה טיפשה
אבל רנגלר חדש הוא לא חיה טיפשה
לגמרי, רק ע״מ לקבל סדר גודל, תסתכלו על השרשור בקשר למהירות המאורר...
Sent from my iPhone using Tapatalk
לדעתי מבחינה כלכלית זה לא כדאי. העלויות לא נגמרות בגיר ועבודה. גם בהנחה שמצאת מישהו שיעשה עבודה טובה ולא יסבך אותך בלך ושוב ועבודה שלא נגמרת ותקלה שגוררת תקלה. ויהיה גם קושי למכור אחד כזה בבוא היום...
כמו שלקנות רוביקון יותר זול מלקנות ספורט ולהסב אותו לרוביקון, גם כחדש וגם כמשומש, עושים את זה רק כש:
1. לא מוצאים רוביקון מתאים הרבה זמן ומוכנים לשלם יותר
2. מוצאים ספורט עם נתונים מדהימים ורוצים ספציפית אותו
3. מחליטים מראש שרוצים לשדרג יותר מרוביקון (נניח סרנים דנה 60) ואז עדיף להתחיל מספורט.
ככה לדעתי גם במקרה שלך:
אם מצאת ידני עם נתונים מדהימים, מעט מאוד קמ. לא היה מעולם בשטח, חנייה מקורה של זקנה ומלא בתוספות, אולי...
בכל סיטואציה אחרת, זה לא כדאי. 99% מהרנגלרים בארץ אוטומטיים (בארה"ב זה 50/50) תחפש אוטומטי שמתאים לך.
בהיותי אשכנזי כחול עיניים שאף היה עולה חדש כילד בן ארבע (אם כי מספיק גדול וחזק כדי שלא יציקו לי) מאז ועד היום חלמתי להיות ערסוואת ו/או פזאיסט...והנה שמח לשמוע שסוף סוף זכיתי לכך מעצם היותי בעלים של רוביקון שחור, עם גריל כועס, לד בר ואפילו יש סאב מאחורה....יששש.....
אם כי עדייין לא ערסוואת מושלם כי עוד אין לי כנפונים קצוצים, בתי גלגל עם עכבישים, לד בר בגג, תאורת סלעים מחליפת צבעים ועוד...היי אבל יש עוד תקווה כי מסע שדרוג של רנגלר אף פעם לא נגמר...
בשקט בשקט כדי שדרור לא יתרגז יותר מדיי אזכיר כי לחלק אם לא רוב התוספות שהזכרתי יש גם פאן תפקודי המועיל לעברות ויכולות הרכב בשטח (למשל כנפונים שטוחים המאפשרים צמיגים גדולים יותר בקוטר וגם רחבים יותר)
לגבי ערבוב הדלק, ברזומה היו לי דיסקו 1 דיזל ידני, סופה ידנית, דיפנדר ידני וכיום רנגלר אוטו'- התובנה שלי, בכביש ידני זה מוי כיף, בשטח במיוחד לחובבי זחילת סלעים זה ממש לא. לא רואה את ה"כיף" במיומנות והעבודה הנדרשת עם משחקי הקלאץ' על מדרגה תלולה ומסתפק בעבודת שתי הרגליים באוטו' שגם אותה הפחתתי למינימום בעזרת הרובי קראולר.חביבי
אנחנו עדה של "ציגנרים" ......
כך שדי מובן ;-)
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
אבל רנגלר חדש הוא לא חיה טיפשה
אני שם רגע את השאלה הכלכלית ( שאף אחד לא ענה ), ורק בשביל הדיון הטכני -
אתם מבינים את ההבדל בין הסבה של אוטומטי לידני (מה שנדב עשה) לבין הסבה של ידני לאוטומטי (מה שאני הצעתי)?
אני מתכוון רק בהבטים של של פיקוד ורגשים (עזבו רגע את בעית הידיות והחיתוכים בפח, אם צריך).
יכול להיות שכמו שנדב הציע, זה שווה פיצול, אבל מניסיון (וכמו תמיד, בניגוד לאחרים, אני יכול גם לספק תמונות :-) ), זה פרוייקט חמוד.
ההבדל הוא, שזה פרויקט לא פשוט בכלל. לדעתי גם יותר מסובך מהשני.
וגם, לדעתי,
אין בו שום דבר חמוד. אם זה היה רכב שלא ניתן להשיג באוטומט (כמו שעשו בלא מעט דיפנדרים ישנים) מילא. אבל להפוך רנגלר ידני נדיר לסתם עוד רנגלר אוטומט אחד מהעדר?
הבעיה היותר חמורה שאני רואה, זה שלמנוע 3.6 צריך גיר אוטומטי של גראנד צ'רוקי 2011 ומעלה או איזה גיר מדודג' ג'רני או דרעק אחר של קרייזלר שיתאים למנוע 3.8 ולך תמצא כזה, ואם תמצא אילו גירים עם חיישנים ומחשב, וללא חיבור החישנים למחשב לא בטוח שיתפקד כלל.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
דרור,
אני צריך עוד לטייל הרבה שנים בטרופר ע"מ להשתוות לכל הקילומטרז' שעשיתי בג'יפ פתוח בצבא, ותאמין לי, טיילתי הרבה בשטח.
אני ממש לא מבין את העקשנות על גיר ידני (אני מקווה שלפחות את ההגה "שידרגת" להגה כח).
אני נוסע לטייל ולהנות, לא מחפש לעבוד קשה, וכבר עברתי את הגיל של להשוויץ ביכולות (הטכניות) שלי.
תנסה לזקק ולהסביר, למה אתה מתעקש לעבוד קשה???
ואם בא לך לעשות את זה ליד איזה מדורה בשטח, אני זמין
בחיאת, אני צריך להסביר לך בפעם המיליון את כל האידיאולוגיה של מי שאוהב לנהוג?
תגיד שבא לך מדורה וקפה וקצת נשנושים + בירות/ויסקי ולקשקש על ברזלים.
אבל - מדורה בשטח זה היום, הערב. כשהשוטרים המסכנים שנמקים במחסומים עדיין מקבלים בחיוך את התירוצים בסגנון "אני ממהר לבית מרקחת בחורשן להביא תרופה" או "חייב להגיע לסופר במעלה-עשוש לפני שסוגרים, נגמר לי החלב".....
ממחר כבר נתחיל להסתבך עם קנסות. ולא בא לי לתרום שקל מיותר למדינה הזו. וכן, אני יודע שיש כאן המון חכמולוגים שמצהירים ששמו חמישה שטרות של מאה בתא הכפפות בשביל זה.... כן כן. פילנטרופים, שמענו עליכם.
אז כל מי שבא לו להתקהל/להתפלל בקפסולה, בצורת מפגשון ספונטני טרום-סגר הערב - עדיף באיזור עמק יזרעאל או סביבו, אני פנוי.
ההבדל הוא, שזה פרויקט לא פשוט בכלל. לדעתי גם יותר מסובך מהשני.
וגם, לדעתי,
אין בו שום דבר חמוד. אם זה היה רכב שלא ניתן להשיג באוטומט (כמו שעשו בלא מעט דיפנדרים ישנים) מילא. אבל להפוך רנגלר ידני נדיר לסתם עוד רנגלר אוטומט אחד מהעדר?
+1
בדגש על זה: ..."להפוך רנגלר ידני נדיר לסתם עוד רנגלר אוטומט אחד מהעדר?".....
חילול של האוטו. לא פחות מגריל עם פרצוף של ציפור-כועסת.
מי שרוצה אוטומטי, חייו פשוטים וקלים להפליא - כמו שנאמר, 99% מהרנגלרים בארץ אוטומטיים. שימצא ויקנה אוטומטי מקורי. זה תמיד יהיה עדיף, אמין, זול ומשתלם יותר מהסבה מאולתרת שאתה יודע רק איך היא מתחילה, אבל לעולם לא תדע איך תסתיים, איך תתפקד או כמה זה באמת יעלה.
ושכחתם את עניין שינוי המבנה. נדמה לי שכבר איזה 20 שנה סוג הגיר (ידני/אוט') רשום ברשיון.
חובבי ספורטיביות שהסבו מאוטומטי לידני נכשלים על זה בטסטים בלי סוף. חסרות לכם סיבות להצקות בטסט, אז גם את זה אתם צריכים?
ועכשיו לשאלה של נמרוד. האם זה מטריד אותי ואיך לשנות את המציאות.
להזכיר - אני 21 שנים על סופה. ג'יפ שהיה אייקון מובהק של ערסים עד להופעת הרנגלר JK. אז הם ערקו בהמוניהם לצעצוע החדש. היום סופה זה באמת רק למשוגעים לדבר ומרגיש לי הרבה יותר נוח.
גם היום לא חסרות סופות בטעם רע. אבל מה שקורה בעולם הרנגלרים?..... תשמעו, כאוהב אמיתי של המותג, אני אשכרה נעלב עד עמקי נשמתי בשם הג'יפים.
ולמה זה מטריד אותי? טוב נו, קודם כל, זה לא מטריד. כי מי כמוני בעד שכל אחד ייסע במה שהוא רוצה ויאבזר לפי טעמו. בלי רגולציות, בלי התערבויות של אף אחד. סתם עצוב לי לראות השחתה של רכב שאני אוהב/חולם שיהיה לי יום אחד.
הסופה תמיד נשארת. אבל כשאוכל להרשות לעצמי רנגלר, יהיה לי גם רנגלר. כי אני חושב שהוא בנזונה של ג'יפ ועל הזין שלי התדמית.
אבל נכון לרגע זה, הבהמות האלה וצורת ההתנהגות שלהם, הם האחראים הישירים לרוב הסנקציות שנוחתות על ראשיכם.
תיקון: כתבתי את כל אשר על ליבי על ערסים וכו', אבל יצא ארוך ואולי גם קצת מעליב, אז החלטתי לחסוך את זה מכם. מי שבא לו לדבר על זה, שיגיע הערב למפגשון.
ידני זה כיף, זה skill נרכש. אוטומט יותר קל כמו שjl יותר קל מסיקס, אבל אני מתערב איתך שבסיקס תהנה יותר.
דרור,
השינוי ברשיון הוא דווקא לא כזאת בעיה. המכונאי שלי הסב כמה כאלו, ולטענתו זה יותר קל מאשר לשנות מידת צמיג (כי מידת צמיג רשומה באוטודאטה, ואת זה בודקים).
אני בשנים האחרונות לא נוהג בשטח אלא מטייל בשטח. בשביל לשחרר את הקוף אני נוסע למילואים כמה פעמים בשנה. ואז יש הילוכים, ואבק, וגם מכונאות.
ולמרות זאת, לפעמים אני קצת מתגעגע לזה גם באזרחות.
אם מחירי הרנגלרים והדיפנדרים לא היו חזירות לשמה (ואם יש כאן בעלי דיפנדר או רנגלר שמעקמים את האף, אז שיהיה להם אף עקום), כבר מזמן הדיסקו היה מפנה את החניה לטובת אחד כזה.
טוב לדעת.
אז מי שמחליט להסתבך עם הסבה ברכב שסוג הגיר רשום לו ברשיון, מומלץ שיוודא מראש שהמוסך שמבצע לו את זה, דואג גם לעדכון ברשיון. נקסט.
כן, יש שם ב"קהילה הפלורליסטית" לא מעטים שאוהבים לעקם את האף. והוא כל כך עקום, בעיקר כלפי מעלה.
אשכרה עושים תלמים בעננים עם האף.
ולא רק בענייני תמחור האוטו (שיבקשו עליו כמה שבא להם, זכותם. מה אכפת לי) אלא בכל מה שקשור להתנהגות בשטח. בין ג'יפאי לטבע, בין ג'יפאי לחברו. אחרי 32 שנים בתחביב, כבר הייתי בטוח שראיתי ושמעתי הכל.... אז מסתבר שלא. הם הצליחו לחדש לי.
שוב, יש לי המון דוגמאות לספר, כל כך המון, טו מאץ' טקסט מכדי להתחיל להקליד את כולו.
יום כיפור בפתח, סגר, ואתה כותב (בלי ציניות) נפלא.
יאללה שתף, לפחות נצחק קצת...
Sent from my iPhone using Tapatalk
יום כיפור בפתח, סגר, ואתה כותב (בלי ציניות) נפלא.
יאללה שתף, לפחות נצחק קצת...
Sent from my iPhone using Tapatalk
עזוב, זה ארוך ולא מצחיק בכלל ושוב יתחילו להתעלב כאן.
בוא לקפה בחורשן בעוד שעה-שעה וחצי, תשמע הכל.
הלוואי ויכולתי...(כרגע נכנסתי הביתה)
Sent from my iPhone using Tapatalk
מקבל גם 37״
https://www.autoevolution.com/news/ford-teases-performance-bronco-with-37-inch-tires-149275.html
Sent from my iPhone using Tapatalk
https://www.autoevolution.com/news/check-out-the-bare-bones-2021-ford-bronco-showing-frame-chassis-and-suspension-149654.html
נהדר.
יש כאן כמה דברים סופר מרשימים, ויש הברקות הנדסיות ממש.
זה יהיה רכב שטח מעולה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
תקציר מנהלים להדיוטות של מה שראית שם אסף?
אני רק אתן שני כיוונים.
נקודה ראשונה מתלה קדמי - שימו לב לאופן בו הזרוע התחתונה מחוברת לשילדה. ולמרחק הגדול בין הזרועות. כלומר אפרייט גבוה. ועוד עם זה החיבור לשילדה מאוד קשיח. דומה מאוד ל f150 אבל החיבור לשילדה יותר 'חלק מהשילדה' ותחות מודבק עליה.
נקודה שניה חיבור קוילאובר אחורי לשלדה. הנה המקום שבו קל לחפף, אבל לא. עשו את החיבור הזה אינטגרלי בקורת השילדה. אני לא מכיר עוד רכב עם שילדת סולם שבו זה עשוי בצורה כל כך נכונה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
כמה תמונות בהמשך למה שאסף אמר.
מעבר להמון פרטים קטנים ומדוייקים, אני לא זוכר שראיתי כזה "סולם" מחוזק.
תודה זיו ואסף
שאלה / בעיה שמציקה לי גם ברנגלר - למה המיקום של תושבת/ חיבור התחתונים של הבולמים האחוריים כל כך נמוך ומתחת לסרן?
אצלי ברנגלר למשל כדי לשפר עבירות המוסך שינה את מיקום תושבות תחתונות של בולמים אחוריים והעלה אותן בהרבה כלפי מעלה.
יש לזה יתרון הנדסי? אולי כדי לאפשר מהלך ארוך יותר של זרוע הבולם?
תודה זיו ואסף
שאלה / בעיה שמציקה לי גם ברנגלר - למה המיקום של תושבת/ חיבור התחתונים של הבולמים האחוריים כל כך נמוך ומתחת לסרן?
אצלי ברנגלר למשל כדי לשפר עבירות המוסך שינה את מיקום תושבות תחתונות של בולמים אחוריים והעלה אותן בהרבה כלפי מעלה.
יש לזה יתרון הנדסי? אולי כדי לאפשר מהלך ארוך יותר של זרוע הבולם?
זו אכן הסיבה העיקרית.
הוא כתב שהמוסך העלה את המיקום של תושבות הבולם התחתונות.
הרמה לצורך שתילת בולם ארוך יותר (לטובת יותר מהלך) מתבצעת על תושבות הבולם העליונות.
הסיבה שהתחתונות הן יותר נמוכות הן כדי לאפשר בולם ארוך בלי שהחלק העליון שלו יבלוט יותר מדי מעלה לתוך הבודי, וכדי לא להשכיב אותו יותר מדי כדי לשמוך על גיאומטריית עבודה תקינה.
ניתן כמובן להעלות גם את התחתונות אם מעלים את העליונות מספיק, ו/או ע"י שתילת בולם שיודע לתת את אותו מהלך על אורך חיצוני קטן יותר.
או שמשנים את הזווית של הבולם.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
הוא כתב שהמוסך העלה את המיקום של תושבות הבולם התחתונות.
הרמה לצורך שתילת בולם ארוך יותר (לטובת יותר מהלך) מתבצעת על תושבות הבולם העליונות.
הסיבה שהתחתונות הן יותר נמוכות הן כדי לאפשר בולם ארוך בלי שהחלק העליון שלו יבלוט יותר מדי מעלה לתוך הבודי, וכדי לא להשכיב אותו יותר מדי כדי לשמוך על גיאומטריית עבודה תקינה.
ניתן כמובן להעלות גם את התחתונות אם מעלים את העליונות מספיק, ו/או ע"י שתילת בולם שיודע לתת את אותו מהלך על אורך חיצוני קטן יותר.
+
שלמה,
ראיתן התקנות כאלו שהסיבה הייתה נטו כי המוסך רצה למכור וזה מה שהיה זמין אצלו אז הנדסו את הרכב כדי להתאים לבולם ולא ההיפך.
כמו שאייל כתב, זה לא מסתדר להגביה את התושבת התחתונה בלי להתאים את העליונה, אחרת אתה מקטין את מהלך הפתיחה כי בהכרח בין 2 נקודות קרובות יותר יש מקום לבולם קצר יותר.
בטוח שלא שיני כלום למעלה?
גם בבולמי מיכל חיצוני שמנצלים את המיכל החיצוני לטובת הגדלת מהלך אפשרי מאורך נתון זה הפרש קטן יחסית, לא שינוי דרמטי.
הבהרה לגבי שינוי מיקום התושבות אצלי ברנגלר -
המוסך לא "דחף" לי תושבת אחרת שהייתה אצלו אלא זו הייתה עבודת קסטום - העלה את מיקום חיבור הבולם לתושבת התחתונה בכחמישה ס"מ וחתך את הסרח העודף שמתחת לסרן.
הרכב מוגבה בכ- 3.5 אינצ' - לכן לא היה צריך לשנות את מיקום תושבת הבולם העליונה שממילא התרחקה מהסרן בגלל ההגבהה => כפועל יוצא הפגיעה במהלך הבוכנה של הבולם לא גדולה כל כך אם בכלל.
בדקתם שהבולם לא נסגר על עצמו ויש מרווח סגירה לבאמפסטופ?
דורון בדקתי - אין סגירה של הבולם.
בכל אופן מבדיקה נוספת אכן יש פגיעה/ סגירה קצת של מהלך בוכנת הבולם אבל לא פוגע בכלום וכאמור לא הגעתי לסגירת בולם גם בשטח.
הנה סרטון שמסביר את הצורך בשינוי מיקום תושבות הבלם האחוריות התחתונות ברנגלר
https://www.youtube.com/watch?v=edKXY5wQ3w8&app=desktop
אז בעצם שמת קיט קפיצים שמגביהה ב3.5" מעלה את מרכז הכובד והשתמשת בבולם קצר מהנדרש.. על חשבון הגבהת התושבת התחתונה?
כלומר העלת את מרכז הכובד מבלי להרוויח מהלך מתלה אפקטיבי נוסף?
נ.ב גם הנמכת אץ הבאמפסטופים.. לא?
חזרה לנושא,
אני לא רואה פגיעות של תושבת כזו נמוכה, כשהיא צמודה מאוד לגלגל היא גם מוגנת יחסית.
מאוד מפריע לי שבעבר רכבי שטח היו מתגאים ב"פיצ'ר" שהדיפרנציאלים באופסט ומאפשרים לנהג לתקל מכשולים ביתר קלות... והיום נאדה, דיפ ממורכז ומלא בקרות...
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
הבולמים גם הוחלפו לבולמים המתאימים להגבהה ומהלך המתלה לא נפגע כלל אלא אפילו גדל.
הבאמפסטופ לא הונמך וכפי שכבר כתבתי לא סגרתי בולם עד כה למרות שיש משקל גבוה דרך קבע מאחור.
ראה בסרטון שצרפתי דיי בהתחלה מודגם היטב עד כמה תושבת כה נמוכה פוגעת בעבירות
ראיתי, שלמה... אני סומך על מה שאתה כותב והכי חשוב שאתה מרוצה
אבל אני מסתכל כבר תקופה על קיטי הגבהה שונים ולא מסתדר לי .. אלו שמעל 2"... תמיד נראה שהם לא תורמים למהלך המתלה..או תורמים באופן זניח ביחד עם העלאת מרכז הכובד.
לא ראיתי קיט קומפלט שלא מנמיכים לו את הבמפסטופ בהתאם לגובה ההגבהה...
בכל אופן, כמו שיש קיט רילוקיישן לרנגלר... אם זו באמת תהייה בעיה לזחלני הסלעים... צפוי שתראה קיט גם לבורנקו.
נראה שבברונקו התושבת בולם אם תחטוף כנראה תשמור על התושבת רדיוס מפגיעה.
אהבתי שהאגזוז יושב גבוה בשלדה.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
בכל אופן, כמו שיש קיט רילוקיישן לרנגלר... אם זו באמת תהייה בעיה לזחלני הסלעים... צפוי שתראה קיט גם לבורנקו.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
מה שנראה לי יהיה בעייתי. נראה שבברונקו אין לאן להרים את הבולם בשילדה.. בJEEP זה קל, חותכים מגדל בולם ומרתכים אחד אחר. בברונקו הבולם מוטמע בשילדה.. אין מקום, צריך פה שינויים מסיבים.. שינוי מיקום כללי או להתחיל לחורר שילדה ובודי.
אני לא יודע כמה קרוב המרכב לשלדה באיזור הזה...
אבל מבחינת תושבת זה נראה ממש פשוט (וירטואלית...) לייצר כובע או הגבהה פריקה..
דווקא ברנגלר אני רואה בעייתיות גדולה שמחייבת כמו שאמרת חיתוך וריתוך תושבת חדשה.
עוד בעיה שאני מזהה עם מהלכים מוגדלים בתצורה כמו בברונקו זה שבולם בתוך קפיץ בשילוב המון תנועה ... אומר בעיית אריזה.
הבולם עלול לגעת בקפיץ במהלכים גדולים מאוד...
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
131078
מישהו פה יודע מה המהלכי מתלה של הברונקו?
הברונקו מגיע עם צמיגי 35" מקורי.
לא נראה לי דחוף להגביה אותו
https://youtu.be/Q5fRPp08z3E
hot tab
moab
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
https://youtu.be/eVYJK0AQDlI
האם בסירטון הזה רואים שהצמיג בקוטר 35" מתקשה למצוא מקום בבית הגלגל?
האוברלנד תפס תאוצה בארה"ב והנה גרסת האוברלנד של הברונקו והכל עם איבזור רשמי ומקורי של היצרן שניתן להזמין ישר עם הרכב. אופציה מרשימה ביותר לדעתי .
לדעתי ניתן יהיה בקלות להפוך את הפנל הקשיח האחורי ששמו במקום החלון לדלת נפתחת לחלל איחסון ושוב הכל מקורי מהיצרן...
https://www.youtube.com/watch?v=eVYJK0AQDlI
פשוט תאווה לעיניים, עיצוב יפיפה, נתונים טכניים מצוינים ואיבזור נהדר מקורי מהיצרן. נראה שהם הולכים לנגוס חזק בשוק של JEEP.
הקוילאובר מאחורה הוא נדמה לי חידוש של ממש. לא זוכר רכב שטח סדרתי עם סרן חי וקוילאובר.
החיבור שלו לקורה המפוסלת מאד נכון הנדסית, לא קל ולא זול ליצור (שאפו לפורד) אבל קצת מסבך את שוק השינויים. כמו שציינו פה נכון, התושבת התחתונה על הסרן לא תהיה פשוטה לשינוי, אלא בהגבהה משמעותית.
בגדול, גם לי הברונקו עושה את זה יותר מרנגלר , בהתחלה חשבתי שזה יעבור אבל הנה עברו כבר שלושה חודשים והתחושה רק מתגברת.
הקוילאובר מאחורה הוא נדמה לי חידוש של ממש. לא זוכר רכב שטח סדרתי עם סרן חי וקוילאובר.
החיבור שלו לקורה המפוסלת מאד נכון הנדסית, לא קל ולא זול ליצור (שאפו לפורד) אבל קצת מסבך את שוק השינויים. כמו שציינו פה נכון, התושבת התחתונה על הסרן לא תהיה פשוטה לשינוי, אלא בהגבהה משמעותית.
בגדול, גם לי הברונקו עושה את זה יותר מרנגלר , בהתחלה חשבתי שזה יעבור אבל הנה עברו כבר שלושה חודשים והתחושה רק מתגברת.
כמו הרבה דברים, גם בתחום הזה, בסוף, גם אם באיחור, אתה מתחיל להבין......
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/115381-%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%93-%D7%91%D7%A8%D7%95%D7%A0%D7%A7%D7%95-%D7%94%D7%97%D7%93%D7%A9?p=907823&viewfull=1#post907823
אני מבין שאפשר להתחיל לדבר על הירושה שלך.
ואם אתה כבר בועט במוסכמות וממיר את הדת, שים לב לתוספות של פורד, יש אפשרות להזמין עם מקרר ;)
הקוילאובר מאחורה הוא נדמה לי חידוש של ממש. לא זוכר רכב שטח סדרתי עם סרן חי וקוילאובר.
החיבור שלו לקורה המפוסלת מאד נכון הנדסית, לא קל ולא זול ליצור (שאפו לפורד) אבל קצת מסבך את שוק השינויים. כמו שציינו פה נכון, התושבת התחתונה על הסרן לא תהיה פשוטה לשינוי, אלא בהגבהה משמעותית.
בגדול, גם לי הברונקו עושה את זה יותר מרנגלר , בהתחלה חשבתי שזה יעבור אבל הנה עברו כבר שלושה חודשים והתחושה רק מתגברת.מה שיפה כאן, קוילאובר מחובר ישר לשלדה - שים אחד יותר ארוך. שוק השיפורים צריך רק תושבת עליונה מתאימה - לא צריך שום משחקי התאמת גאומטריות קפיצים בולמים.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
https://youtu.be/-eiszpuVpy4
היו ימים ש37" היתה מידה של רכב צבאי...
היום רכב פאן, 3 דלתות .. טבעי לו 37".. ממש אהבתי, איזה ימים יפים עוברים על תעשיית הרכב.
דלתות פריקות, ללא מסגרת, אופ' איחסון ברכב, מראות כבר מקובעות למרכב... חלום!
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
הירשפלד יובל
17-10-20, 19:28
https://www.freep.com/story/money/cars/ford/2020/10/17/vintage-classic-ford-bronco-suv-rebuilt-gateway-bronco/3660601001/
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ford_Modular_engine
לא יודע לאיזה מס'/היקף יגיעו , אבל ללמדך שיש לקהל געגועים/ביקוש לישן/מקורי גם כשחלק/רובם אומרים : תתקדם. מעניין אם האינטרנש סקאוט יגיע גם לשם , חדש/משוחזר.
https://www.ynet.co.il/wheels/news/article/BJdyrt00dw
https://fb.watch/4ncfgpSlqC
התמודדות יפה מאד לטעמי עם האמבטיה
נשלח מהנייד
https://www.autoevolution.com/news/nhtsa-looks-into-ford-ecoboost-v6-engine-failures-708k-vehicles-potentially-affected-222193.html
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.