PDA

צפייה בגרסה מלאה : חיוב על חלק שמעולם לא הוחלף ע״י מוסך - שאלה



asypeer
16-03-20, 20:39
הי,
לפני שנתיים רכשתי מהורי את הרכב הישן שלהם לאישתי (ניסאן ג׳וק 2013, 50 אלף ק״מ יד ראשונה)
לאמא שלי הייתה תאונה חזיתית ב2015 ובה לפי הפירוט מהמוסך הוחלפו מספר חלקים כולל מעבה מזגן ועוד מספר חלקים פלסטיקה.
יש לציין כי התיקון נעשה במוסך של הסוכנות רנו-ניסאן בנתניה, היכן שהרכב נקנה. בפירוש לא מוסך חאפר, יש לי פירוט של העבודות והחלפים מהם.
היום האישה התלוננה שהמזגן שלא הצטיין מעולם בקירור, הפסיק לקרר.
חשבתי שאולי המעבה מלוכלך שמעבה המזגן מכופף לגמרי (כמו בננה) ואחד התושבות שלו עקומה לגמרי.
די מתאים לתאונה שהייתה אז מבחינת הצורה.
מכיון שאני יודע מי נהג על הרכב ומה הוא עבר, אני יודע שעוד תאונה במקום הזה לא הייתה ושאין מצב שהמעבה התעקם בשנית (הוא מוקף בפלסטיקה שבירה שאינה מעוקמת או שבורה כרגע)
החשד שלי הוא שהמוסך פשוט חייב את הורי (ובעצם את חברת הביטוח) על מעבה חדש שמעולם לא הורכב, יישר את המקורי וחייב.
יש לציין שהמקרה קרה ב2015.
יש לי מה לעשות בעניין?
אשמח לעצה.. תודה!
127888


Sent from my iPhone using Tapatalk

gilur
17-03-20, 10:07
לפני הכל - אני לא עורך דין :)

לדעתי הצנועה - אין לך כאן קייס.
לך תוכיח עכשיו אי-החלפה מלפני 5 שנים...
ומי (מלבדך) אומר שלא היתה עוד תאונה בפרק הזמן הזה ושמתם חלק חליפי מפירוק? שהוא הנוכחי הפגום?

אם אין סיריאלי של החלק הזה מתועד במפעל - שתוכל להוכיח שזה אותו רכיב אתה מבזבז את זמנך (וכספך) לחינם
:(

asypeer
17-03-20, 10:10
אתה צודק, אני אזמין חלק תחליפי ב400₪ ואחליף אצל מזגניסט.
לפחות מי שיקרא את השרשור הזה בעתיד ידע שקיימים מקרים כאלה וצריך לבדוק.
כמו כן שמחלקת פחחות של מוסך יבואן אינה ערובה לעבודה איכותית או אמינה.


Sent from my iPhone using Tapatalk

נדב ש.
17-03-20, 10:15
כשמדובר בתיקון על חשבון חברת ביטוח צריך מעקב צמוד, זאת לא פעם ראשונה ובטח שלא האחרונה כולל חיוב על חלק חדש כשבפועל המוסך מרכיב חלק משומש, המפסידים זה אתה וחברת הביטוח שמשלמת מחיר מלא ואפילו מופרז.
אם לא "תפסת" באותו רגע זה אבוד לדעתי.
קרה לי דבר דומה עם חלקי פחחות שונים, כנף, דלת, וכו'.

שהתיקון באופן פרטי לדעתי זה כבר סיפור אחר.

עצוב, אבל זה כנראה המצב...

איציק - 4X6ZH
17-03-20, 10:30
מי שילם השתתפות עצמית ?
מי שילם רכב חילופי ?
מי שילם ...ומי שילם ....

מה אתה חושב שבאמת הכל שילמה חברת הביטוח ?

אין ארוחות חינם
מה בדיוק הבעיה ?
זה שהמזגן לא תקין . והשאלה מי ישלם עבור התיקון ?

asypeer
17-03-20, 10:38
הי איציק,
ברור שאמא שלי שילמה השתתפות עצמית והפוליסה בשנים הבאות התייקרה.
כרגע המזגן לא מקרר, והמעבה עקום לגמרי. אולי זה קשור, אולי לא (המזגן קירר בעבר אבל די חלש)
אותי מעצבן שמישהו (אנחנו או הביטוח) שילם 1300₪ על מעבה שלא הוחלף ופשוט החזירו את החלק העקום,
הרכיבו את כל הפלסטיקה, צבעו על הרכב ברמה של כפר בשטחים (טפטופי צבע וסימני סרט הדבקה בחיבורים).
מי חשב לבדוק את המעבה שקבור מתחת לכל זה, בטח שלא אמא שלי..
פשוט הוכחה שלא משנה לאן תלך, בסוף דופקים אותך
בתחום הזה.
יש מישהו (שמאי?) שמוודא שאכן תוקן הרכב לפי הדו״ח?

Sent from my iPhone using Tapatalk

shmil
17-03-20, 11:46
אמור להיות דוח ובחינה של שמאי לאחר תיקון.
בכל מקרה, זה שמאי של חברת הביטוח.

אין מה לעשות חוץ מלראות את החלקים שהוחלפו עם ביום התיקון, וגם לזה יש למוסכים דרכים לעבוד עלינו בלי שנדע.

שחרר, אין כרגע מה לעשות.

asypeer
17-03-20, 11:47
שוחרר..תודה :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

הירשפלד יובל
17-03-20, 12:15
127888[/ATTACSent from my iPhone using Tapatalk

מקווה שיפתר לך בצורה שתשביע בערך את רצונך. לצערי לא מפתיע אותי, שוב מוזכר בהקשרים לא חיוביים : ניסאן/קרסו.לפני מס' שנים אמי תבדל'א קנתה ניסאן מיקרה חדשה. היה לי סימני שאלה לגבי איכות שירות היבואן ( קרסו ) שהעליתי כאן בפורום. היה דיון ובמפתיע הצטרף אליו מנהל השרות הארצי של ניסאן או קרסו. הבטיח לי אז כאן על גבי מסכי האתר שאין לי מה לחשוש ואם תתעורר בעיה כלשהי , לפנות אליו אישית. לטוב ולרע הרכב נוסע מאז הקניה ללא תקלות , כך שלא נזקקתי לבדוק את הבטחתו. הוא גלש/גולש כאן בפורום , לפחות זמנית. אם תמצא את הפוסט, תוכל לפנות אליו גם כאן באתר.

-->