צפייה בגרסה מלאה : ויברציה במהירות של מעל 100 קמ"ש בטויוטה פראדו 2001
ערב טוב
יש לי פראדו 2001 מזה ארבע שנים נהנה מאוד. לאחרונה החלפתי מנוע וחודש אחרי התחילה וברציה נוראית במהירות של מעל מאה קמ"ש. הרכב נוסע ממש טוב המשיכה והמומנט מצוינים.
אז מה עשיתי....
החלפתי ציריות
החלפתי לגרים קדמיים
בדקתי את המזרקים.
עשיתי איזון במכון לשתי הדריישפטים קדמי ואחורי
החלפתי ביצה אחורית.
לקחתי את הרכב למכון לבדיקת שילדה
כמובן איזון גלגלים.
פרונט
וממש על סף יאוש. אשמח מאוד אם יש למשהו מידע בנושא.
תודה לכול העונים.
elephant man
21-03-20, 21:03
תוכל לפרט יותר על אופי הרעידה?
היכן מורגשת? (בהגה, בבודי)
מתגברת עם המהירות?
יש הבדל אם בשיוט או תחת תאוצה?
ניסית להוציא לניוטרל בזמן שהרעידה קיימת?
האם כל הצמיגים זהים? יצרן, דגם ושנת ייצור?
אפשרויות שאני יכול לחשוב עליהן, אך הן לא היחידות.
1. צמיגים לא זהים - אפילו ברמת שחיקה. נסה להצריח בין צמיגים נגדיים אחורי ימני עם קדמי שמאלי למשל.
2. בעיה בהרכבה- איזור המנוע-גיר.
3. מזרקים. אני לא יודע אם צריך קידוד מזרקים במנוע הזה, אבל שווה לבדוק.
תעדכן.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
קח את הרכב לאסף הלוי ממוסך אקספרס בפ"ת. יש לו ליפט שמאפשר "נסיעה" על הליפט כאשר המתלים במצב דומה לנסיעה על הכביש, מניח שתמצאו ביחד את המקור תוך דקה ...
תפוחים, בולג'ויינטים, בושינגים במתלה הקדמי.
החלפה לסט צמיגים עם ג'נטים מקוריים של הרכב לצורך הבדיקה.
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
הרעידה מורגשת ברגלי הנהג וברכב כולו. מתגברת עם המהירות בהתחלה כאשר הייתי מוריד את הרגל מהגז הייתה מפסיקה רק נוגע בדוושת הגז הרעידה חוזרת עכשיו הרעידה ממשיכה וגוברת עם המהירות. כול הרבעת הצמיגים BF בני שנתיים.
מזרקים שלחתי למכון שבדק ואמר שהכול בסדר.
איזה בעיה יכולה להיות באיזור הרכבה מנוע-גיר?
elephant man
21-03-20, 21:27
בעיקר הרכבה לא נכונה.
אין לי מספיק היכרות עם הרכב הזה כדי להצביע על נקודות כשל ידועות.
כשנתקלתי בזה ברכבים אחרים זה היה מזרקים (אמנם במנוע בנזין) וגיר שלא חובר חזרה כמו שצריך - לא וידאו הכנסה נכונה של הטורק, חוסר ברגים בהאוזינג, גלגל תנופה עקום בגלל חיזוק יתר של ברגים ועוד.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
בעיקר הרכבה לא נכונה. וגיר שלא חובר חזרה כמו שצריך - לא וידאו הכנסה נכונה של הטורק, חוסר ברגים בהאוזינג, גלגל תנופה עקום בגלל חיזוק יתר של ברגים ועוד.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
+1.
לפעמים גם בהכנסת המנוע בטעות מעקמים את ה"אף" של הטורק עיקום קטן שיכיל לגרום לאותה תופעה.
צמיגים/חישוק שחטף מכה...
מהדברים הראשונים והזולים לבדיקה.
עריכה:חוזר בי.. לא נשמע שזה הכיוון
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
קח את הרכב לאסף הלוי ממוסך אקספרס בפ"ת. יש לו ליפט שמאפשר "נסיעה" על הליפט כאשר המתלים במצב דומה לנסיעה על הכביש, מניח שתמצאו ביחד את המקור תוך דקה ...לא מכיר ליפט מאפשר בחינה של הרכב ב100קמש... נשמע לי מסוכן ומתכון לחימום של הרכב.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
בהתאם לתיאור התופעה, אני נוטה להסכים עם האבחנה של המגיבים מעליי, למרות שאתה טוען שזה החל רק חודש לאחר ההרכבה.
דבר נוסף שתואם לתופעה זה תושבת גיר קרועה.
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
לא מכיר ליפט מאפשר בחינה של הרכב ב100קמש... נשמע לי מסוכן ומתכון לחימום של הרכב.
גם אותי הוא הפתיע בפעם הראשונה, אבל זה מוכיח את עצמו...
ואיזו בעיית התחממות תהייה מכמה שניות במהירות סיבוב גבוהה בלי עומס ? זה לא שהוא הולך להחזיק את הרכב ככה לחצי שעה ..
בדכ במהירויות כאלו דואגים למאוורר גיבור מול הרדיאטור...
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
לא צריך לדאוג להתחממות. הרכב לא באמת עובד בעומס אמיתי. מערכת קירור נורמלית לא אמורה להרגיש את זה. בנסיעה אמיתית במאה קמ"ש האוטו עובד קשה כדי לדחוף אוויר, כשהוא עומד במקום הוא רק מתגבר על התנגדות לסיבוב של הגלילים שהוא מסובב. גם כשהם מדמים עומס, זה כאמור לא להרבה זמן (לא מכיר את המכשור של הבחור, כן מכיר דיינו).
במקרה של חשש, ניתן גם לפתוח מכסה מנוע.
השכלתי, תודה על התיקון!
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
לא מכיר את המכשור של הבחור, כן מכיר דיינו
זה ליפט, כזה שאפשר לעמוד מתחת לרכב (בשונה מדיינו), אבל בנוי כך שהוא יכול, בין היתר, להרים את הרכב מהסרן/משולשים ולא מהשלדה/בודי או מהגלגלים. כך המתלים עדיין נושאים את משקל הרכב ונמצאים במצב עבודה רגיל מבחינת זוויות עבודה של הציריות וגלי ההינע, אבל הגלגלים באוויר וניתן להניע אותם באמצעות המנוע/גיר ולראות מה קורה...
נראה לי שזה בדיוק מה שצריך כדי לאבחן את הבעייה במקרה הזה ... (כמובן בנוסף לידע, נסיון, והיכרות של אסף עם הרכב הספציפי הזה...)
ואאל"ט, לאחד המכונאים שם במוסך יש רכב כזה [emoji846]
לגבי מה שאתה מתאר (נדב), זאת חצי עבודה.
אצלי ברכב עשיתי בדיקה בזמנו על ליפט כזה (לרוב המוסכים יש לפחות ליפט גשר אחד כזה).
לא הצלחתי לשחזר את הרעידה שהייתי חווה בנסיעה, מכיוון שמערכת העברת הכוח עבדה ללא עומס. (גם במכון דרייבשאפטים הם לא הצליחו לעלות על כך שהיה דרייבשאפט שבהרצה חופשית היה נראה מאוזן, אבל בעומס כנראה שהיה מקבל עיוות איכשהו).
בכל מקרה, השיטה הזאת היא באמת קצת מפחידה כי הליפט בד"כ לא בנוי לזה ואין נקודות עיגון מסודרות. זה תלוי ברכב ואיך מסודרים המתלים/הסרן. כשלוחצים ועוזבים גז המומנטים הפועלים קצת רוצים להזיז את הרכב.
אגב, נתקלתי פעם ברשת במשהו בסגנון הזה, אבל שבו מחברים מניפות לגלגלים (כמו האביזר של מכוני פרונט, אבל עם מניפה), שיוצרות התנגדות. לא זוכר באיזה הקשר זה היה.
elephant man
22-03-20, 14:53
פתרון פשוט.
מצמידים מצלמת גו-פרו או משהו דומה לזה בזווית שרואה את כל מערכת ההינע או חלקים ממנה (ואז עושים כמה נסיעות כדי לכסות את כל המערכת).
צופים בסרטונים ומזהים את הרעידה או גורם לה.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
כרגע הכול תקוע בגלל הסגר. אעדכן כשיהיה חדש. תודה לכול העוזרים.
מכיר את התופעה הזאת גם בפראדו 2001 קצר וגם לא מזמן בפראדו 2010 קצר
הסיבה צלב בגל הינע האחורי
דודו
מכיר את התופעה הזאת גם בפראדו 2001 קצר וגם לא מזמן בפראדו 2010 קצר
הסיבה צלב בגל הינע האחורי
דודו
רשם בהודעה הראשונה שהוא בדק ואיזן את 2 הגלי הינע.
קל מאוד לשלול או לאכן בעיות דרייבשאפט. פשוט מפרקים כל פעם אחד מהם ונוסעים בלי.
גם אם הם מאוזנים על המכונה, זה לא אומר שהם מאוזנים בעומס.
בנוסף,
חופש ביציאה מהטרנספר או בכניסה ליוק של כל אחד מהדרייבשאפטים, ייתן מצג כזב של דרייבשאפט לא מאוזן.
elephant man
31-03-20, 10:40
נתקלתי במצב בו תושבת גיר שחוקה גרמה לרעידות דומות.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
נתקלתי במצב בו תושבת גיר שחוקה גרמה לרעידות דומות.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
יש לי פראדו 2001 מזה ארבע שנים נהנה מאוד. לאחרונה החלפתי מנוע וחודש אחרי התחילה וברציה נוראית במהירות של מעל מאה קמ"ש.
+
כשמשהו כזה מופיע הכי נכון ללכת אחורה לנקודת זמן האחרונה בה הכל עבד תקין, ולראות מה נעשה ברכב/אירוע שיכול לגרום לתופעה.
החלפת המנוע בהכרח אומרת נגיעה בתושבות מנוע וגיר.
זה בהחלט כיוון.
הייתה לי בעיה דומה לא פראדו ולא דיזל.
רעידה ב 90-100, מורגשת על ההגה + רצפה.
סדר הפעולות שביצעתי:
תושבות מנוע + גיר > דרייב שאפטים + צלבים > כיול חופשים בדיפרנציאל אחורי > (הסיבה האמיתית) מחבר תחתון סעפת פליטה היה סדוק, נכנס לרזוננס במהירות מסויימת וגרם לרעידות.
הייתי בודק את כל הצנרת פליטה על חיבוריה.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.