צפייה בגרסה מלאה : גרנד צ'ירוקי WJ, דיזל - חוו"ד
ערב טוב,
מעוניין לרכוש גרנד צ'ירוקי, טרום 2004, עקב המחירים הלא שפויים בעליל התחלתי להתעניין בדגם הדיזל, מודל 2003.
אשמח לחווד דעת בנושא מבחינת:
א. אמינות
ב. עבירות
ג. מלאי חלקים ושיפורים - האם הדגם היה קיים בארה"ב ויש חלפים ושיפורים כ"מוצרי מדף" או שכל דבר זה חפירות של שעות.
ד. כל דבר נוסף שנראה לכם רלוונטי.
בעיקרון אני בוגר כמה סמוראים וסופה....
תודה
ערב טוב,
מעוניין לרכוש גרנד צ'ירוקי, טרום 2004, עקב המחירים הלא שפויים בעליל התחלתי להתעניין בדגם הדיזל, מודל 2003.
אשמח לחווד דעת בנושא מבחינת:
א. אמינות
ב. עבירות
ג. מלאי חלקים ושיפורים - האם הדגם היה קיים בארה"ב ויש חלפים ושיפורים כ"מוצרי מדף" או שכל דבר זה חפירות של שעות.
ד. כל דבר נוסף שנראה לכם רלוונטי.
בעיקרון אני בוגר כמה סמוראים וסופה....
תודהברוך הבא
כותב לך את דעתי האישית מנסיון של 4 שנים ברכב הנל
א. אמינות
כמו כל רכב ישן רכב צריך תחזוקה כנל הרכב הזה,
מבחינת מנוע וגיר יש את האמינות של מרצדס
עם מעל מליון קמ שהרכב מסוגל לעשות (כמובן תלוי בעבר של הרכב)
אין זה אומר שלא תצטרך להחליף מזרקים חלקים נוספים וכו..
כיום יש אפשרות לחבר סורק obd2 פשוט אם אפליקציה לאנדרואיד ואפשר לראות את כל התקלות / למחוק ולשנות ערכים
כל האפשרויות זמינות כמעט ב 99 אחוז ממחשב drb3 .
ב. סרן חי מקדימה ....אין גבול לדמיון
ישנה אפשרות היום גם לשנות יחסי העברה מה שלא היה ניתן בעבר.
ג. רוב המוצרים קונים שהם לא גיר ומנוע קונים ב usa מנוע וגיר לרוב באירופה אבל אפשרי גם ב usa.
חלקים זולים מאוד כנל חלקים למנוע
ד. תחפש את הרכב שאליו אתה רוצה להגיע מבחינת עבירות מאשר לקנות רכב יחסית בתול
ואז ההשקעה תהיה יחסית נמוכה..
בהצלחה
שאלת המשך...... בואו נניח לרגע שאני יכול לבחוק בין בנזין לדיזל במה הייתם בוחרים??
מה שמלחיץ אותי בבנזין זה עלויות הדלק.. מה שמושך אותי זה ה-V8 כמובן :-)
להבנתי, הרכב אותו רכב למעט מנוע וגיר שונים, ככה שבעיניין שיפורים ועבירות אין כזה הבדל גדול.
לעיניין הבנזין, כמה ק"מ צפוי בשנה?
יש לא מעט כאלה מוסבים לגז, אם אתה מודע ליתרונות/חסרונות של מערכת גז זה יהיה יותר הגיוני לך כתלות בק"מ.
מצד שני, הדיזל יותר חסכוני בדלק כנראה אבל גם פה יש מערכת הזרקה, טורבו וכו' שצריכים תשומת לב.
בגדול הרכב אמור לשמש רק לטיולים. יש רכב דיילי אחר....
לגבי יתרונות/חסרונות של גז, האמת שחוץ מעלות ההתקנה אני לא יודע כלום :-)
מנוע הבנזין לא חובב גז, במיוחד עם ההתקנה לא מקצועית או לא תוחזק נכון.
עדיין הייתי בוחר בגירסת הבנזין שלמרות עניין הדלק בסופו של יום הדגם יותר נפוץ, חלקים בשפע ובזול.
לגבי עבירות, ישנם כמה wj בארץ שמטיילים עם חבורת ה jk שהשכיבו מאות אלפי שקלים בשיפורים ובצמיגים גדולים, אותם wj עושים הכל, לעיתים אף יותר טוב מאותם רנגלרים בעלות זולה משמעותית, הסיבה העיקרית נעוצה במידות ומבנה עדיף של ה wj.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
מנוע ה 4.7 לא מסתדר היטב עם גז. יקפצו פה כמה שיגידו שהכל מעולה. המוסכניק שלי, עושה הרבה כסף על החלפת מנועים כאלה.
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
מבחינת צריכת הדלק מישהו יודע להגיד כמה הבנזין צורך וכמה הדיזל?
אני ממש מתלבט... מצד אחד לפי מה שאני מבין הדיזל אמין, עתיר מומנט בסל"ד נמוך, הרבה יותר חיסכוני ומבחינת שיפורים מדובר באותו רכב.
מצד שני הבנזין הוא V8.... עם כל המשתמע :-)
boaz avrahami
24-03-20, 20:18
מנוע ה 4.7 לא מסתדר היטב עם גז. יקפצו פה כמה שיגידו שהכל מעולה. המוסכניק שלי, עושה הרבה כסף על החלפת מנועים כאלה.
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
המנוע 4.7 בנזין שם סובל גם מהתחממות או מלכודת אוויר במערכת הקירור שגורמת למנועים למות אם טופלו בידי מכונאי שלא פותח ספר או למוד נסיון.
ראשי האלומיניום לא שרידים בארועי התחממות.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
בינתיים עוד לא ראיתי תגובה נחרצת של "רק בנזין" או "רק דיזל" :-)
בואו נעזוב לרגע את נושא הגז כי אני לא אעשה הסבה. מה הייתם בוחרים - בנזין או דיזל??
המנוע 4.7 בנזין שם סובל גם מהתחממות או מלכודת אוויר במערכת הקירור שגורמת למנועים למות אם טופלו בידי מכונאי שלא פותח ספר או למוד נסיון.
ראשי האלומיניום לא שרידים בארועי התחממות.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94יותר נכון לומר רגיש להתחממות, סובל מהתחממות ממש לא, ב wj סגרו את מחלות ה zj עי מערכת קירור הידראולית יעילה. מה שכן אם מנוע 4.7 הגיע לתחום האדום מסיבה כלשהיא הוא הופך לבר מינן די מהר, ראשים מיתעוותים, שסתומים שמשתחררים ונופלים לחלל הצלינדר וכל מיני תרחישי אימה.
להקפיד על מערכת קירור טובה, לא להזניח נזילות קלות, ולהמנע מגזזז
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
בינתיים עוד לא ראיתי תגובה נחרצת של "רק בנזין" או "רק דיזל" :-)
בואו נעזוב לרגע את נושא הגז כי אני לא אעשה הסבה. מה הייתם בוחרים - בנזין או דיזל??לי היה בנזין. היה נפלא. כמה שנים אחרי שמכרתי, יום בהיר אחד, אחרי מעט מעל 200 אלף קילומטר, ללא אזהרה מוקדמת, נפח המנוע את נשמתו. לא יודע אם מעיד על משהו.
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
בינתיים עוד לא ראיתי תגובה נחרצת של "רק בנזין" או "רק דיזל" :-)
בואו נעזוב לרגע את נושא הגז כי אני לא אעשה הסבה. מה הייתם בוחרים - בנזין או דיזל??מה שתמצא במצב הכי טוב, זה רכב כבר מיושן יחסית וצריך לברור אחד שטופל באהבה
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
boaz avrahami
24-03-20, 20:33
כן, אפשר לדייק את הנושא:
ה ZJ עובד יותר חם והנהג סובל מהחום כי המזגן מפסיק לקרר.
ב WJ כשהוא תקין הוא עובד יותר קר אבל ברגע שהוא לא תקין היה מנוע. מיד.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
מערכת ההזרקה פשוטה מאוד
משאבת דלק בלחץ גבוה שיפצתי לבד עודף מ 100 שקלים, שיפוץ בעלות 1500
חדשה עולה 3000 שקל ~~
משאבת דלק לחץ נמוך מחזיקה ולא צריכה להיות בעיה.
בנזין או בנזין חוץ מנהימת המנוע
לא רואה הבדל בביצועים.
ועזוב דיונות זה לילדים קטנים.
ולא רואה שום יתרון לשים מיכל גז שלוקח חלק נכבד מתא המטען ולך תחפש במדבר גז.
דלק 1ל 4
דיזל 1/9-10
אתה תשמע כאן המון דעות ללכת על הבנזין
כי בדרכ הולכים עם העדר
ומה שהיה נכון כאן בהיסטוריה לפני כמה שנים שהמנוע לא מוכר ולא מצליחים לטפל וכו....כבר לא נכון.
גם לי הייתה את ההתלבטות בדיוק לפני 4 שנים
אני הלכתי ל CRD בעיקר בגלל חיסכון בדלק והכייף להוציא את הרכב לטיול ולחזור עם חצי מיכל ++
שיכנעת אותי :-)
עכשיו נשאר למצוא אחת....
six 4 life
24-03-20, 20:47
שיכנעת אותי :-)
עכשיו נשאר למצוא אחת....
בחירה נבונה
ה- wj רגיש לבעיות חשמל וצריך לטפל בו היטב.
לדיזל יש יתרון קל כמו שנאמר בכלל קורא odb ותוכנה שיכולה לקרוא ולאפס 99% מהתקלות.
מחזיק wj שנתיים ועדיף לעשות אחזקה מונעת מאחזקת שבר והוא משרת אותי נאמנה.
התקלות שהיו, היו די צפויות מרכב בן 16 שאת רוב זמנו מבלה בשטח.
שלי עדיין עם קוואדרה מקורי ועושה את מה שאני רוצה ממנו בלי בעיה (צריך להכיר ולדעת להשתמש במיקרי קיצון) מבצע 90% מהמסלולים בלי להתרגש.
מעבר לנעילות הופך את הרכב לעביר מאד ועם ההגבהה הנוכנה יכול כמעט הכל
שיפורי המרכב זהים בין הבנזין והדיזל ואין סופיים.
חלקים יש בשפע בארהב לחלקים המשותפים (וזולים)
באירופה לשאר בגלל המנוע של מרצדס.
ממליץ לחפש רכב שמור ככל האפשר כי החשמל שלו יכול לשגע פילים.
ויש קהילה מאד תומכת לשניהם.
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
אאל"ט יש גם wj עם מנוע 4.0. זה אמנם לא ה- V8, אבל עדיין מנוע חזק, לא רגיש להתחממות, ומקבל גז בלי שום בעייה ...
boaz avrahami
24-03-20, 21:15
אתה לא טועה.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
אתה לא טועה.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94בודדים ונדירים
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
six 4 life
24-03-20, 22:25
הדיזל?
כן
אני אישית מחבב את הדגם ויצא לי להתעסק עם כמה כאלו
בעבר היתה בעיה שלא היה מקום בארץ לקבל ממנו תשובות על תקלות מורכבות (תקשורת בין המחשבים וכולי - רכבת גרמנית רכב אמריקאי) כיוון שבג'יפ לא יודעים להתחבר לרכבת כח הגרמנית ובמרצדס הפוך
היום יש יותר נסיון עם הרכב הזה ובמיוחד שהחבר'ה כאן אומרים שיש כבר סורק שיכול לתת תשובות ל99% מהתקלות שלו וזה מצויין
הרכב רגיש לענייני חשמל כמו כל רכב בגילו אך כאמור בעבר אם בעיה היתה צצה במערכת החשמל היה מדובר במחול שדים לאתר אותה או לאתר מישהו שיאתר אותה, היום המצב שונה ובאופן כללי מן הסתם ככל שתקנה רכב שמור יותר תסבול פחות
צריכת דלק מצויינת לרכב כזה (1ל 10 במהיר במהירות חסכונית של 100 110), על התחממות אין בכלל מה לדבר, האצה חזקה ושקטה ובכללי רכבת כח שמרגישה עירנית ובריאה.
אחרי 5.5 שנים עם נבלה שותת סולר...
מנוע וגיר אמינים מאוד הרגישות הבולטת זה מצבר וואקום...
מבחינת שיפורים, השמיים הם הגבול, פלטפורמה מדהימה.
צריכת דלק. בנזין באזור ה1:4.5/5 בכביש והרבה פחות מזה בשטח
דיזל 1:8 בכביש ו1.6 בשטח.
יתרונות : מיכל אחד לטיול של 3 ימים לעומת 2 מיכלים ועוד גריקן על הגג...
חסרונות: זה לא v8 לא בצליל ולא בביצועים.
בשטח קשה, עקומת המומנט בדיזל היא מתפרצת לאחר השהיה, פחות טוב לשטח קשה
אני מכיר 2 דיזלים שהחליפו מנוע ואחד שהחליף גיר לעומת עשרות בנזינים...
תמונה של נבלת דיזל שנותנה בראש לכמה jk לא זולים...
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200325/2f61bfa4ce6c6714cf666ba4ee9cc319.jpg
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
רק אוסיף על מה שכתב כבודו היקר כתב מעלי....
בעניין ה jk שכולם אוהבים
היתרון שלו, שיש שנתונים יותר חדשים וזהו !!!
ומי שמכיר את ה jk
יודע היטב שיש לו בטן ולכן מצריך הגבהה יותר גבוהה מ wj
אני אחדד - wj יותר עביר מה jk כשמבצעים הגבהה אחד לאחד...
וכן חונה לידי אחד כזה jk בעבודה ולידו הרכב שלי
ואם נחדד עוד קצת את העיפרון,
אז wj מעבר לעובדה שאינו נחות ואף עולה בביצועי העבירות מ jk בעשירית מחיר, גם העובדה שיש לו שילדה אחודה, כביכול דבר שמשום מה מפריע או הפריע לזקני הפורום התבררה לאחר שנים כה רבות בשטח כולל קשה מאוד כיתרון ובפירוש לא כחסרון, הרכבים האלה נוסעים שנים רבות ללא בעיות.
מאוד משעשע לראות שג'יפ מפונפן שנברא למפונקים ועקרות בית אמריקאיות יותר גיבור בשטח מאחיו המסוקסים.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
הקצעקתה... פששש יא אללה...
אתם מזכירים לי את הויכוחים בין הטרופר בנזין לדיזל.... ויכוחים אינסופיים.... אהה רק ששם... מדובר בכלים זהים... חוץ ממנוע וגיר כמובן...
אם זה רכב רק לטיולים
אני חייב לומר שהייתי מעדיף בנזין.
ואני כותה כאחד שמחזיק גראנד wk דיזל .
בנסועה נמוכה אין סיבה לדעתי ללכת על דיזל.
אם זה רכב רק לטיולים
אני חייב לומר שהייתי מעדיף בנזין.
ואני כותה כאחד שמחזיק גראנד wk דיזל .
בנסועה נמוכה אין סיבה לדעתי ללכת על דיזל.שאתה יורד לטיול במדבר ומתחיל לחשב את ה1200 שקל דלק... זה משפיע.
נכון שזה רק 5-6 פעמים בשנה
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
האמת שדי השתכנעתי ללכת על הדיזל. מכל מה שקראתי פה נושא האמינות וזמינות החלפים לא בעייתי, השיפורים סטייל הגבהות, נעילות וכו' הם כמו בבנזין, אז נושא הדלק הכריע מבחינתי.
עכשיו בואו נעבור לצד הפרקטי... מישהו מכיר גרנד דיזל למכירה במצב טוב?
התקציב שלי הוא 30, 35 לאקזמפלר שמור/מאובזר במיוחד....
לדעתי לא תמצא אחד שמור / משופר במחיר הזה
שהוא לא נבלה
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
האמת שדי השתכנעתי ללכת על הדיזל. מכל מה שקראתי פה נושא האמינות וזמינות החלפים לא בעייתי, השיפורים סטייל הגבהות, נעילות וכו' הם כמו בבנזין, אז נושא הדלק הכריע מבחינתי.
עכשיו בואו נעבור לצד הפרקטי... מישהו מכיר גרנד דיזל למכירה במצב טוב?
התקציב שלי הוא 30, 35 לאקזמפלר שמור/מאובזר במיוחד....בהצלחה
boaz avrahami
27-03-20, 11:23
לדעתי לא תמצא אחד שמור / משופר במחיר הזה
שהוא לא נבלה
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
גם לטעמי תזדקק להמון מזל בכדי למצוא במחיר הזה. גם כלי שחוט כנראה יעלה יותר
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
האמת שדי השתכנעתי ללכת על הדיזל. מכל מה שקראתי פה נושא האמינות וזמינות החלפים לא בעייתי, השיפורים סטייל הגבהות, נעילות וכו' הם כמו בבנזין, אז נושא הדלק הכריע מבחינתי.
עכשיו בואו נעבור לצד הפרקטי... מישהו מכיר גרנד דיזל למכירה במצב טוב?
התקציב שלי הוא 30, 35 לאקזמפלר שמור/מאובזר במיוחד....האחרון הטוב נמכר בכמעט פי 2...
מי שקנה בקצת יותר מהסכום שציינת השקיע עוד לא מעט ביישור קו...
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
six 4 life
27-03-20, 14:10
התקציב שלי הוא 30, 35 לאקזמפלר שמור/מאובזר במיוחד....
זה לא יקרה.
[emoji16] אפילו טוארג עולה יותר,
תכפיל את התקציב או חפש משהו אחר.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
למה?
יש כמה רכבים שנתון 2003/4 בלוחות בטווח מחיר של 35-40 אלף, חלקם מוגבהים 2" או 3" , כולם שחוטים? על סמך מה? דיזל מן הסתם נוסע יותר אז ק"מ 300k(ועוד למנוע מרצדס שזה ידוע שאם מטופל בקלות עושה 500k) לרכב 2004 זה יותר מ"סביר" לדעתי, יותר חשוב לבדוק טיפולים, מה נעשה/לא נעשה ומתי.
יש לציין שבאמת המחיר של הבנזין הוא הרבה יותר גבוה.
האמת שדי השתכנעתי ללכת על הדיזל. מכל מה שקראתי פה נושא האמינות וזמינות החלפים לא בעייתי, השיפורים סטייל הגבהות, נעילות וכו' הם כמו בבנזין, אז נושא הדלק הכריע מבחינתי.
עכשיו בואו נעבור לצד הפרקטי... מישהו מכיר גרנד דיזל למכירה במצב טוב?
התקציב שלי הוא 30, 35 לאקזמפלר שמור/מאובזר במיוחד....
בניגוד לחברי בעלי הניסיון ברכב הנ"ל אני חושב שכן אפשר למצוא רכב כזה בתקציב, כי זה "עוף מוזר" לרוב, כולם רגילים ש jeep הוא בנזין ולא דיזל...
רק צריך לחפש ולבדוק טוב טוב.
- - - Updated - - -
אפילו מפורסם כאן, לא מכיר ואין לי כל קשר:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/115409-%D7%92%D7%A8%D7%90%D7%A0%D7%93-%D7%A6-%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A7%D7%99-2003-WJ-%D7%9C%D7%9E%D7%9B%D7%99%D7%A8%D7%94
רכב זה לא רק מנוע...
תושבות / בושינגים /שמנים / סרנים לא מתוחזקים ועוד...
נשמח לקבל כל נבלה ולעזור. נ.ב יש כ100 רכבים בארץ, כמעט כולם באותה קבוצת ווצאפ
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
בניגוד לחברי בעלי הניסיון ברכב הנ"ל אני חושב שכן אפשר למצוא רכב כזה בתקציב, כי זה "עוף מוזר" לרוב, כולם רגילים ש jeep הוא בנזין ולא דיזל...
רק צריך לחפש ולבדוק טוב טוב.
נדב
זאת הטעות שלך ושל רבים אחרים וכתבתי גם בפוסט הזה
לפני כמה שנים לא היה ניתן להתחבר ב obd2 פשוט.
כיום זה לא עוף מוזר בכלל בדיוק הפוך מבנזין.
ואני יכול לאמר לך בוודאות
שאנחנו כמעט לא מגיעים לבעלי מקצוע (גיר ומנוע)
ושוב כולם הולכים עם העדר
נ.ב
אתה מוזמן לקפה [emoji6] אחרי הימים הנוראים.
רכב זה לא רק מנוע...
תושבות / בושינגים /שמנים / סרנים לא מתוחזקים ועוד...
נשמח לקבל כל נבלה ולעזור. נ.ב יש כ100 רכבים בארץ, כמעט כולם באותה קבוצת ווצאפ
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
לא אמרתי שזה רק מנוע.
עדיין יש הבדל עצום בין 30 לבין 70 ו- 80 שמבקשים על אותו כלי פחות או יותר, לא מתייחס כרגע לכל המשופרים בטירוף של החלפת זרועות גלי הינע וגלגלים 35".
בוא נניח רגע, כמה עולה יישור קו כזה במידה ובאמת צריך(כי ההנחה שלכם אומרת שכן בלי לבדוק ספציפית)? בוקסות, תושבות, שמנים? 10k שח?
גילוי נאות(אולי) אצל חבר במוסך ניכנס אחד כזה לישור קו קטן כזה כולל הגבהה שהלקוח הביא את החלקים בעצמו.
לא אמרתי שזה רק מנוע.
עדיין יש הבדל עצום בין 30 לבין 70 ו- 80 שמבקשים על אותו כלי פחות או יותר, לא מתייחס כרגע לכל המשופרים בטירוף של החלפת זרועות גלי הינע וגלגלים 35".
בוא נניח רגע, כמה עולה יישור קו כזה במידה ובאמת צריך(כי ההנחה שלכם אומרת שכן בלי לבדוק ספציפית)? בוקסות, תושבות, שמנים? 10k שח?
גילוי נאות(אולי) אצל חבר במוסך ניכנס אחד כזה לישור קו קטן כזה כולל הגבהה שהלקוח הביא את החלקים בעצמו.יכול להגיע ל20 בקלות (במיוחד אם נכנסים למוסך)
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
תנו לי להוסיף עוד פקטור לעניין....
אני עושה הכול לבד, חוץ מדברים שמצריכים כלים ממש מיוחדים.
בהנחה שהחלקים אכן זולים יישור קו זה לא מה שישבור אותי. במיוחד שכרגע לפחות יש שני דיזלים מפורסמים עד 40, ולעומתם הבנזין הכי זול שראיתי רצה 55.
תנו לי להוסיף עוד פקטור לעניין....
אני עושה הכול לבד, חוץ מדברים שמצריכים כלים ממש מיוחדים.
בהנחה שהחלקים אכן זולים יישור קו זה לא מה שישבור אותי. במיוחד שכרגע לפחות יש שני דיזלים מפורסמים עד 40, ולעומתם הבנזין הכי זול שראיתי רצה 55.לגרום לך להקשיב כנראה שלא נצליח,
שיהיה בהצלחה
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
תנו לי להוסיף עוד פקטור לעניין....
אני עושה הכול לבד, חוץ מדברים שמצריכים כלים ממש מיוחדים.
בהנחה שהחלקים אכן זולים יישור קו זה לא מה שישבור אותי. במיוחד שכרגע לפחות יש שני דיזלים מפורסמים עד 40, ולעומתם הבנזין הכי זול שראיתי רצה 55.תתחיל בכמה אתה רוצה לגדול (באינץ)
ואיזה גלגל?
להגיע לרמת רכב עבירות זקוקים ליותר מ 20k לטיולים רגילים אז 20 יספיקו, קיט קפיצים ובולמים, פנהרד מתכוונן קדמי, ניתוקי מייצבים קדמיים, צמיגים וג'אנטים והופ הלכו 20, ולא הגענו לנעילות, סרנים, טרנספר וכ', עדיף לך לחפש רכב שכבר שודרג, מה שלא יהיה פחות מ 60k לא תצא.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
boaz avrahami
27-03-20, 17:56
אני אומר שתלך לראות את הכלים ותחליט.
אפשר לעשות רכב טיולים ממש מאוזן מ 2 אינץ׳.
הרכב שהופיע פה בשרשור נשמע שווה בדיקה.
לא מפלצת עבירות אלא מוגבהה קלות.
יש לו די הרבה קילומטרים וצריך לברר מה ההפתעות שמסתתרות בו אבל המחיר והנתונים היבשים היו גורמים לי במקומך לנסוע להתרשם
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
זה רק גורם לי לחשוב כל פעם מחדש למה רוצים את הרכב הזה.... משיכה לא מוסברת... מעבר לזה שאין הגיון וכל אחד בוחר ללכת עם הלב שלו וההחלטות שלו.... צמיגים+ג'נטים, פנהרד מתכוונן בגלל צורך להגבהות "מטורפות"(2" לרכב הזה והוא נראה כאילו לא עשית כלום) וכו' השקעה של 20k בשביל טיולים... ועוד לא דיברנו על כל השאר אם רוצים קצת יותר מטיולים רגילים.
הרי כמעט בכל מותג אחר הגבהה וצמיגים מספיקים בהחלט בשביל הרוב ואפילו מעבר לשבילים. ואם רוצים קצת יותר אז נועלים דיפ' ועלית בדרגה, לא החלפת טרנספרים, לא פנהרד וכו' וכו'...
זה רק גורם לי לחשוב כל פעם מחדש למה רוצים את הרכב הזה.... משיכה לא מוסברת... מעבר לזה שאין הגיון וכל אחד בוחר ללכת עם הלב שלו וההחלטות שלו.... צמיגים+ג'נטים, פנהרד מתכוונן בגלל צורך להגבהות "מטורפות"(2" לרכב הזה והוא נראה כאילו לא עשית כלום) וכו' השקעה של 20k בשביל טיולים... ועוד לא דיברנו על כל השאר אם רוצים קצת יותר מטיולים רגילים.
הרי כמעט בכל מותג אחר הגבהה וצמיגים מספיקים בהחלט בשביל הרוב ואפילו מעבר לשבילים. ואם רוצים קצת יותר אז נועלים דיפ' ועלית בדרגה, לא החלפת טרנספרים, לא פנהרד וכו' וכו'...תשאל את כל חברי מועדון איסוזו שעשו המרה...
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
בוא נלך הפוך....
את הגרנד אני לא מכיר, אז אשמח אם מישהו יכול לפרט בבקשה מה צריך כדי להגיע לרכב שיכול לעשות טיולים "רגילים" פלוס?
גם כדי שאוכל לעשות תקציב מתאים וגם כדי שאדע מה לחפש.
תודה
boaz avrahami
27-03-20, 18:49
זה רק גורם לי לחשוב כל פעם מחדש למה רוצים את הרכב הזה.... משיכה לא מוסברת... מעבר לזה שאין הגיון וכל אחד בוחר ללכת עם הלב שלו וההחלטות שלו.... צמיגים+ג'נטים, פנהרד מתכוונן בגלל צורך להגבהות "מטורפות"(2" לרכב הזה והוא נראה כאילו לא עשית כלום) וכו' השקעה של 20k בשביל טיולים... ועוד לא דיברנו על כל השאר אם רוצים קצת יותר מטיולים רגילים.
הרי כמעט בכל מותג אחר הגבהה וצמיגים מספיקים בהחלט בשביל הרוב ואפילו מעבר לשבילים. ואם רוצים קצת יותר אז נועלים דיפ' ועלית בדרגה, לא החלפת טרנספרים, לא פנהרד וכו' וכו'...
חלק ממה שרושמים פה נרשם על ידי אנשים בפוזיציה.
בכל מקרה, מי שלא מסוגל לטפל בעצמו בכל המעטפת שיקח בחשבון שמוסך יוסיף המון לעלויות.
גם 2-2.5״ זו הגבהה מספקת אם אתה לא מתכנן ללעוס סלעים.
אם רכשת רכב כזה אז ניתן להניח שהוא טייל בעדינות.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
תשאל את כל חברי מועדון איסוזו שעשו המרה...
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
יודע, ומכיר כמעט כל אחד ואחד מהם.
יש כאלה שגם התקדמו הלאה מהגראנד לרוביקון, לדיסקברי על כל צורותיו וכו' וכו'.
2" ונעילה אחורית.
אם אתה מצליח לשים צמיגי 245 בכלל שדרגת.
בסטאפ הזה אתה עובר את רוב המסלולים בארץ (אולי לא את בוקר וורדית)
המכשול הגדול ביותר הוא האגו... אתה עדיין תראה כמו מזדה 5...
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
יש המלצה לאיזו נעילה אחורית?
מאד תלוי באיזה רכב את מוצא
אם הוא ללא נעילות כלל וללא קוואדרה
אפשר נעילה אוטומטית או נשלטת (אויר)
אם יש קוואדרה שווה לבדוק אם היא תקינה ולא לרוץ להחליף.
קוואדרה תקינה עושה את העבודה יפה מאד אמנם לא בחינניות של נעילה אבל עובד יפה מאד
(גם לורדית)
אם יש קוואדרה צריך להחליף את הבית הפנימי ולכן עדיף כבר נשלטת.
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
2"
המכשול הגדול ביותר הוא האגו... אתה עדיין תראה כמו מזדה 5...
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
אמרת הכל....
אמרת הכל....מודע למצב...
כננת בוורדית עלתה לי מעל ל30 אלף שקל...
ברגע שנכנסים למועדון מיישרים קו עם השיפורים אחרת האגו נפגע...
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
boaz avrahami
27-03-20, 21:25
לא נכון לגבי כולם.
יש מחיר גבוה לראוותנות הזו של השיפורים והוא החשש להיתפס ולרדת מהכביש.
אדם מאוזן נפשית בוחר זאב בעור כבש.
2 אינץ, נעילות וכו.
לא כולנו במירוץ החימוש
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
בכל מקרה לא ניתן לשמור על חוקיות כביש מלאה אפילו עם 2 אינץ, תמיד נשאר עניין הצמיגים ולא משנה באיזה רכב מדובר, עם צמיגים במידה המקורית לא ניתן לטייל במסלולים מאתגרים
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
לגבי התקציב
ב70 פלוס אפשר למצוא גם wk 2008 דיזל
כך שחלק מהחברים פה לדעתי התבלבלו.
מניח שריאלי למצוא כלי כזה ב 45 .
אבל הם נדירים ועל כך תאלץ לחפש בסבלנות רבה מאוד...
המשעשע
שזה מחיר של סופה מ 94 בערך...
boaz avrahami
28-03-20, 14:40
גם המחיר של ה ZJ וה WJ יעלה בהמשך.
לסופה יש יתרון שאין פלטפורמה המשכית עד לרנגלרים שעולים מעל 120 אש״ח.
אני צופה שכאשר האינדיאנים בעלי הסרן החי מלפנים יתיישנו עוד טיפה ויתמעטו הכלים הטובים והם יתקרבו לאספנות אז גם המחיר שלהם יאמיר.
פשוט אין עוד פלטפורמות כאלו מוצלחות לשטח.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
בארהב הwj קיבל את התואר "הגיפ הטוב ביותר שיוצר..."
זה רכב פאר עם 2 סרנים חיים...
וכן, הוא (כמו סופה) לא מתאים לכל אחד...
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
בועז..... אמממ אמממ (משתעל... לא, לא קורונה).
פלטפורמות הכוונה ל 2 סרנים חיים?
דיסקברי 2 .... ריינג' רובר קלאסיק(אולי).... פטרול(כנראה)... בטח יש עוד.
בועז..... אמממ אמממ (משתעל... לא, לא קורונה).
פלטפורמות הכוונה ל 2 סרנים חיים?
דיסקברי 2 .... ריינג' רובר קלאסיק(אולי).... פטרול(כנראה)... בטח יש עוד.וכמה עולה פטרול מקביל?
לגבי האנגליות, בועז כתב פלטפורמה "מוצלחת"... אז זה דיי מוציא אותןמהמשוואה
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
בארהב הwj קיבל את התואר "הגיפ הטוב ביותר שיוצר..."
זה רכב פאר עם 2 סרנים חיים...
וכן, הוא (כמו סופה) לא מתאים לכל אחד...
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
זה בסדר הם תופחים לעצמם על השכם על כל דגם שהם מייצרים. 😂
- - - Updated - - -
וכמה עולה פטרול מקביל?
לגבי האנגליות, בועז כתב פלטפורמה "מוצלחת"... אז זה דיי מוציא אותןמהמשוואה
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
אפשר גם על נושא האנגליות להיתווכח עד מחר.
העובדה שכדי להכניס אצלנו 33" לא צריך יותר מידי שינויים, וגם מכיר כמה כאלה(אחד גולש כאן) שעשו ככה את כמריר אם זאת המשוואה שלכם לצורך העיניין.
הפטרול? אם בסכומים שנקבתם מקודם אז אותו דבר כנראה, סביבות ה 70k שח.
boaz avrahami
28-03-20, 15:17
תכניס כל רכב שעונה על הקריטריונים.
גם הדיסקואים למי שמתחבר לכרכרה בטח יהיה כנראה שוק.
הכרכרה היא פלטפורמה נהדרת לטיולים.
הפטרול הוא פלטפורמה משובחת אבל נדירה בארץ ולכן מחירה כבר היום יקר מאוד.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
גם על דיסקברי אנשים מבקשים סכומים לא הגיוניים (בעיני). ב2012 (בערך, לא זוכר). קניתי את שלי עם עודף מ 45 אלף ש"ח (בלי להתמקח, אני גרוע בזה). היום, עם צורך באישור בלמים ומאה אלף קילומטר יותר, אני יכול למכור באותו מחיר, ועדיין להיות הכי זול ביד2.
גם על דיסקברי אנשים מבקשים סכומים לא הגיוניים (בעיני). ב2012 (בערך, לא זוכר). קניתי את שלי עם עודף מ 45 אלף ש"ח (בלי להתמקח, אני גרוע בזה). היום, עם צורך באישור בלמים ומאה אלף קילומטר יותר, אני יכול למכור באותו מחיר, ועדיין להיות הכי זול ביד2.
אנחנו מתכוונים שהמחירים של הכלים האלה יעלו גם בגלל ביקוש והיצע, על זה בדיוק השיח כאן, וגם בכללי.
תשמע, עקבתי אחרי המחירים של הדיסקברי 2 שנתונים 2003/4 במשך תקופה לפני שננעלתי, הם לא היו קרובים למחיר שאתה מתאר, ביד 2 באותה תקופה הם נעו סביבות ה 80-100k שח, אחרי כמה שנים צנחו מעט, עדיין נראה לי שכנראה נפלת על מציאה או מישהו שמיהר למכור מסיבה כזאת או אחרת, ציינת גם שלא התמקחת ואני אוסיף שכנראה גם לא היה על מה...
היום המחירים של כלים סטנדרטיים או משופרים קלות נעים סביבות ה 45-55k לפני מיקוח(גם תלוי בשנתון), המשופרים והנעולים מבקשים יותר.
עכשיו נמכר אחד של חבר 2001 משופר מתוקתק ונעול ב 50k שח.
כשאני קניתי, דיסקואים סטנדרטים עלו סביב ה50-55. הלכתי וראיתי כמה וכמה כאלו. אלו שעלו 70-80 היו משופרים, או של אנשים שחיים בסרט שהאוטו שלהם הוא טויוטה או משהו.
דיסקו 1 סטנדרטיים, עלו 20-30.
שלי היה עם סדק בקייס של הגיר מפגיעה של דרייבשאפט שעף, והחמש אלף פחות מהאחרים הם החמש שהשקעתי בשיפוץ גיר (הקייס הוחלף עם קייס אחר שידעתי שממתין לי, וכל הפנוכו שופץ/הוחלף). ככה ב50 אש"ח הייתי אחרי יישור קו וגיר כחדש.
יש לציין שקניתי את הרמת גימור הכי פשוטה, שבזמנו באמת היתה קצת יותר זולה.
אגב,
באותה תקופה גם טרופרים נמכרו במחיר זנות, כי אנשים עוד חיו בצל השמועות על המנועים. אחי קנה כזה באותה תקופה (לדעתי בהוצאות שוטפות מאז, הוא הוציא הרבה יותר כסף על האוטו ממני, אבל אני לא מנהל אקסל אז...).
לדעתי הרווחת בגדול....אני זוכר מספרים אחרים לגמרי....
בסביבות 2009/10 חיפשתי מחליף לפג'רו, הדיסקואים בתקופה הזאת היו בני שנים ספורות קרי 5/7 שנים.... אתה אומר קנית ב 2012, זה רכב שעלה כמה מאות אלפים עד לא מזמן...
אם ניקח כדוגמה את הדיסקו 4 שהיום בן 7 עד 9 עולה 130-150k .
אני באותה תקופה(כאמור סביבות 2010) הלכתי על הטרופר שגם היה בטווח הזה, רכב שבמחירון היה 80 ומשהו קניתי אותו ב 50 בגלל "הצרות" של המנוע, שירת אותי נאמנה.
אחריו ואחרי שהמחירים ירדו עוד קצת הדיסקו הגיע, אמנם לא התקדמתי בשנתון אבל הדיסקו היה סוג של השלמת המשימה.
רק מזכיר
שגראנד הוא רכב עמוס חשמל אלק' מחשבים
האמריקאים לא מצטיינים בזה.
בטח ברכב שכבר מזדקן מ 2004...
שים על כל זה מנוע מגרמניה וזה אתגר.
צריך להיות בנוי לזה...
רק מזכיר
שגראנד הוא רכב עמוס חשמל אלק' מחשבים
האמריקאים לא מצטיינים בזה.
בטח ברכב שכבר מזדקן מ 2004...
שים על כל זה מנוע מגרמניה וזה אתגר.
צריך להיות בנוי לזה...בדיזל כל החשמל הוא מגרמניה...
מקט מרצדס על הכל... (חוץ מחיישן טרנספר וכו)
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
היה לי את ה V8 במשך שנתיים וחצי.
ראיתי גם דיזלים לפני שקניתי.
רכב נהדר, חזק מאוד, נוח. קצת קטן בפנים.
אותי הפחידה האלקטרוניקה. יותר מדי סיפורים על מחשבים וצמות (חלקם הכרתי באופן אישי, לא ברכב שלי)
ספציפית לגבי הרכב שלי, שנתיים אחרי, עדיין נסע ללא בעיות מיוחדות (והתקינו לו גז :( )
יש לי הרגשה שעוד מעט יהיו יותר רכבי טיולים למכירה בשוק, אחרי משבר הקורונה והאבטלה הגואה :(
היה לי את ה V8 במשך שנתיים וחצי.
ראיתי גם דיזלים לפני שקניתי.
רכב נהדר, חזק מאוד, נוח. קצת קטן בפנים.
אותי הפחידה האלקטרוניקה. יותר מדי סיפורים על מחשבים וצמות (חלקם הכרתי באופן אישי, לא ברכב שלי)
ספציפית לגבי הרכב שלי, שנתיים אחרי, עדיין נסע ללא בעיות מיוחדות (והתקינו לו גז :( )
יש לי הרגשה שעוד מעט יהיו יותר רכבי טיולים למכירה בשוק, אחרי משבר הקורונה והאבטלה הגואה :(סער,
הרכב שלך נמכר
עשה יחד עם הרכב שלי במשך 6 ימים את חוצה ישראל
בכל מקרה על מה הוא בדיוק קטן מהבנזין?
אותו רכב בדיוק.
נכון, מה שכן צפוף בתא המנוע
אולי לזה התכוונת [emoji6]
אני יודע שהרכב שלי נמכר, המוכר עדכן אותי והגיע למתקן את הרכב החדש שלו :)
(מי שקנה ממני הוא חבר...)
הבנזין לא קטן ביחס לדיזל, הוא קטן וקצת צפוף ביחס למה שאני רציתי.
תא המנוע שלו (של הבנזין) צפוף בצורה היסטרית. מקבלים קלסטרופוביה רק מלהסתכל עליו :)
ד"א, מי שקנה אותו נמצא כאן?
אני יודע שהרכב שלי נמכר, המוכר עדכן אותי והגיע למתקן את הרכב החדש שלו :)
(מי שקנה ממני הוא חבר...)
הבנזין לא קטן ביחס לדיזל, הוא קטן וקצת צפוף ביחס למה שאני רציתי.
תא המנוע שלו (של הבנזין) צפוף בצורה היסטרית. מקבלים קלסטרופוביה רק מלהסתכל עליו :)
ד"א, מי שקנה אותו נמצא כאן?לא מכיר מי שקנה
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.