PDA

צפייה בגרסה מלאה : מצבר בן 6 חודשים פרק אחרי עמידה של שבוע קרוזר 2008



anery
29-03-20, 00:26
האם סביר או שיש בעיה במצבר או זליגת מתח?
יש פוינטר פעיל.

Sent from my SM-N920C using Tapatalk

נדב ש.
29-03-20, 00:37
זליגת מתח לדעתי.
לפוינטר/איתוראן יש סוללת גיבוי, כשהיא נגמרת הם מתחילים לשתות מתח מהמצבר הראשי, תתחיל מיזה לדעתי.

רפי לין
29-03-20, 02:27
הכוונה, כמובן, לזליגת זרם ולא מתח.
בברכה - רפי לין

נדב ש.
29-03-20, 10:01
הכוונה, כמובן, לזליגת זרם ולא מתח.
בברכה - רפי לין

תודה על התיקון רפי.
אני בטח שלא חשמלאי, מי שפתר לי תקלה דומה הוא באמת חשמלאי רכב(שמתקין מערכות כאלה) שאיתר אותה במהירות, אני רק מתאר מניסיון איך ניפתרה.

ADaShim
29-03-20, 12:31
מנצל"ש.
אולי זה מדבק, אבל גם אצלי תופעה דומה.
מסיבה לא ברורה המצבר מתרוקן.
החשוד המיידי היה המצבר שאולי סיים את חייו. ביקור במקס מצברים העלה שהמצבר עדיין תקין. החשוד הבא היה מערכת פוינטר. בתחנת השירות בכפר סבא התקשרו למוקד פוינטר, ביקשו להוריד את צריכת הזרם של המשדר למינימום האפשרי ולטענתם מצבר הגיבוי של המערכת תקין.

המלצות לחשמלאי רכב יתקבלו בברכה.

PW
29-03-20, 12:51
האם סביר או שיש בעיה במצבר או זליגת מתח?
יש פוינטר פעיל.

Sent from my SM-N920C using Tapatalk
יקירי,
תתחיל בהתחלה.
בדיקת זרם זליגה במנוחה (כאשר המצבר טעון ותקין, במתח של 12.5V ומעלה).
(בכל רב מודד דיגיטלי בעשרים שקל יש מצב של מדידת זרם. מחברים אותו בטור למצבר. המשמעות היא שצריך "להרים רגל" / לנתק את אחד הקטבים כדי לקרוא את הזרם במנוחה. אפשר לעשות את זה גם בלי לאבד את הזכרונות ברדיו אם מחברים את המודד לפני הניתוק).
קריאה של עד, נגיד, 300 מיליאמפר - היא סבירה (זכרונות, איתוראן, אזעקה וכד').
מעבר לערך הזה, תתחיל לחפש מי "גונב" זרם במנוחה.
אח"כ אפשר לבצע בדיקה מהירה נוספת של מצב המצבר: בדיקת "החזקת מתח בעומס" עם מודד ייעודי למצברים.
אחר כך תבוא פה, נעזור לך להמשיך.
בכבוד
PW

Pageup
29-03-20, 17:59
רק הערה חשובה אחת:
שים לב שאתה מחבר את הרב מודד, לחבר אותו על ההדק של הזרם הגבוה.
אם הזרם גבוה מדי תשרוף את הרב מודד. אם תראה שהמדידה נמוכה. תוכל
לעבור להדק של הזרם הנמוך ולקבל קריאה יותר מדוייקת.
ועוד כמה הערות פחות חשובות:
מומלץ לחכות דקה או שתיים ולראות אם הזרם יורד, לפעמים מחשב הרכב
נכנס למצב "שינה" אחרי פרק זמן מסויים.
והכי חשוב, תוודא שכל הדלתות סגורות והסוויצ' גם כן. אחרת כל המדידה
שלך לא נכונה.

איל מ
29-03-20, 18:22
וגם- שאתה מבטל את הסוויצ' של המכסה מנוע (אחרת או שהאזעקה לא נרדמת או שסתם נדלק אור איפשהו).

חנן-ג'יפולוג
31-03-20, 21:12
בדיקת זרם זליגה במנוחה (כאשר המצבר טעון ותקין, במתח של 12.5V ומעלה).
(בכל רב מודד דיגיטלי בעשרים שקל יש מצב של מדידת זרם. מחברים אותו בטור למצבר. המשמעות היא שצריך "להרים רגל" / לנתק את אחד הקטבים כדי לקרוא את הזרם במנוחה. אפשר לעשות את זה גם בלי לאבד את הזכרונות ברדיו אם מחברים את המודד לפני הניתוק).
קריאה של עד, נגיד, 300 מיליאמפר - היא סבירה (זכרונות, איתוראן, אזעקה וכד')..

W


אני חולק על ידידי המלומד.

300 מיליאמפר זה המון. זה 7.2 א"ש ביום, 50 בשבוע! הרכב לא יתניע לאחר פריקה עמוקה כזו.

היצרנים מדברים על 100 מיליאמפר במקסימום, אבל בפועל נמדדים עד 50-60, וגם זה בגלל התקנות לא מקוריות. הרכבים מגיעים לארץ עם פחות מ10.

PW
01-04-20, 03:35
אני חולק על ידידי המלומד.

300 מיליאמפר זה המון. זה 7.2 א"ש ביום, 50 בשבוע! הרכב לא יתניע לאחר פריקה עמוקה כזו.

היצרנים מדברים על 100 מיליאמפר במקסימום, אבל בפועל נמדדים עד 50-60, וגם זה בגלל התקנות לא מקוריות. הרכבים מגיעים לארץ עם פחות מ10.
יקירי,
אני זורם איתך. נגיד 100 מ"א.
מנסיונך, נגיד שמדובר במצבר תקין בקיבולת של 100 א"ש:
1. אחרי צריכה של כמה א"ש רכב דיזל בנפח של 3,000 סמ"ק לא יניע?
2. מה הפריקה הסבירה שכדאי לפגוש אותה "מלמטה", גם בהיבט של בריאות ארוכת זמן של המצבר?
בכבוד
PW

erezgur
01-04-20, 09:15
יקירי,
אני זורם איתך.
PW
השימוש בפועל הנכון לתוכן השרשור כבר מזכה בהערכה.

לגבי הסוגיות שבהמשך, העלו בעבר טבלאות לגבי מצבר עופרת למיטב זכרוני לא מומלץ לפרוק באופן קבוע מעל 15%. אנסה בערב לחפש את השרשור המתאים.
נשלח מהנייד

erezgur
01-04-20, 09:17
כפול. נמחק

חנן-ג'יפולוג
01-04-20, 09:27
1. מתחת ל50-60 אחוז טעינה, כתלות בבריאות המצבר, כבר יש סיכוי טוב שהרכב לא יתניע.

2. אופטימלית, לא לרדת מתחת ל97 אחוז. בפועל, בגלל ההתקנות המקומיות, מצברים יורדים מתחת לזה גם לאחר לילה אחד, וזו לדעתי הסיבה לתלונות המרובות על מצברים שנגמרים מהר מדי בשנים האחרונות.

PW
02-04-20, 01:03
1. מתחת ל50-60 אחוז טעינה, כתלות בבריאות המצבר, כבר יש סיכוי טוב שהרכב לא יתניע.

2. אופטימלית, לא לרדת מתחת ל97 אחוז. בפועל, בגלל ההתקנות המקומיות, מצברים יורדים מתחת לזה גם לאחר לילה אחד, וזו לדעתי הסיבה לתלונות המרובות על מצברים שנגמרים מהר מדי בשנים האחרונות.
יקירי,
אני ממשיך לזרום אתך.
בשבוע של עמידה, בזרם זליגה של 100 מ״א, מצבר של 100 א״ש יאבד כ - 17% מהקיבולת שלו.
תעשה את זה למשך חודש / חודשיים - המצבר ימות.
על כן, ברוח פות״ש והמצב של כלי הרכב של אלה שעברו משימוש יומיומי - לבידוד ביתי מרצון, הדרך הנכונה היא להמנע מהפריקות הללו.
או לנתק מצבר, או להתחבר למטען ממתח ביתי, או לשים פנל סולארי - או כל פתרון פיצוי אחר.
לזה בעצם כיוונתי.
רק בריאות לכולם
PW

zivo
02-04-20, 14:28
בדיוק בגלל זה שמתי את זה פה
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/115493-%D7%9E%D7%94-%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%94-%D7%9C%D7%9E%D7%A6%D7%91%D7%A8-%D7%A9%D7%9C-%D7%94%D7%A8%D7%9B%D7%91-%28%D7%98%D7%99%D7%95%D7%9C%D7%99%D7%9D-%29-%D7%A9%D7%9C%D7%9B%D7%9D-%D7%91%D7%99%D7%9E%D7%99%D7%9D-%D7%90%D7%9C%D7%95?p=882980&viewfull=1#post882980

לא בטוח שכולם מבינים את החשבון הפשוט הזה.

יואב פולס
04-04-20, 12:06
זליגת מתח לדעתי.
לפוינטר/איתוראן יש סוללת גיבוי, כשהיא נגמרת הם מתחילים לשתות מתח מהמצבר הראשי, תתחיל מיזה לדעתי.
לא הפוך?
קודם מהמצבר הראשי ורק כשהוא חלש מסוללת הגיבוי?

נדב ש.
04-04-20, 12:19
לא הפוך?
קודם מהמצבר הראשי ורק כשהוא חלש מסוללת הגיבוי?

לפי מה שאני יודע(ומניסיון אישי שקרה לי) אז לא.
זה גם נותן הסבר די הגיוני למה כשהסוללה של האיתוראן מתיישנת לאחר כמה שנים של שימוש המצבר הראשי מתרוקן ולא הפוך.

חנן-ג'יפולוג
04-04-20, 12:22
הניסוח הראשוני מעט מבלבל, אם כי השורה התחתונה נכונה. מה שקורה זה שסוללת הגיבוי המתיישנת זולגת פנימית, והטעינה שלה, שלא נגמרת עקב כך, טוחנת את המצבר הראשי.

לאיתוראן עצמו יש צריכת זרם די נמוכה, משהו כמו 5-8 מיליאמפר בממוצע, למיטב זכרוני. זה לא הוא ששותה את המצבר, אלא סוללת הגיבוי שלו.

יואב פולס
04-04-20, 12:31
החכמתי.
כלומר אם אני מתקין עכשיו איתוראן חדש, תקין, עם סוללת גיבוי תקינה, אני יכול לצפות שבמשך שנתיים / שלוש ראשונות, האיתוראן לא יחסל את המצבר?
כמה זמן מחזיקה סוללת הגיבוי ללא התנעה? לרכב שעומד בקיץ גם חודשיים ללא התנעה? (עזבו עכשיו את הצורך לרכב לנסוע ולהגיע לטמפ' עבודה אחת לכמה זמן)

avuv
05-04-20, 00:33
אהלן,

הייתה לי בדיוק אותה בעייה בקרוזר 2008 עם איתורן.

במערכות הישנות אכן יש סוללת גיבוי אך בחדשות כבר לא קיים.
הגעתי אליהם לבדיקה והם מיוזמתם החליפו את המערכת קומפלט לחדשה על חשבונם!
(אגב, הם התקינו עוד אמצעי מעקב על האוטו ללא תשלום בגלל ריבוי הגנבות שלהם).

דבר איתם, אולי ישדרגו גם אצלך ויפטר לחלוטין מהסוללת גיבוי הזו. (אגב, המערכת החדשה שקטה - תענוג! הפסיקה לצפצף כל שתי דקות על כלום...)

אביב

-->