צפייה בגרסה מלאה : האם מערכות חכמות לשטח עוזרות או מפריעות בחילוץ ?
סביב 4:00 זה נראה שבקרת החלקה עוצרת את הגלגלים של הסובארו.
אפעם לא חשבתי על זה. אבל יש בזה סוג של הגיון.
אם המחשב חושב שהאוטו מחליק. מתקדם בלי גז.
יש בזה משהו ? או שפוט האמריקאי הזה שבכלל לא היה תקוע כנראה .. לא הפעיל את נעילת דיפ׳ מרכזי ולא ביטל את ה abs ?
https://youtu.be/2I6f4v_Gz-U
Sent from my iPhone using Tapatalk
כבר יצא לראות סובארו שלא מצליחה להעביר את כח המנוע לגלגלים בעקבות מערכת חכמה (נדמה לי שזה היה XV, אבל אולי פורסטרף לא זוכר). בכל מקרה, עליה פשוטה ביותר שמערכות הרכב פשוט החליטו לעצור.
Mor Gurevich
29-03-20, 18:55
זו הסיבה שצריך לבטל את הesp לפני כניסה לשטח. בסיסי.
Mor Gurevich
29-03-20, 20:30
לא מצליח להבין לאן המחלץ התחבר עם שרשרת הרסן. יש למישהו רעיון? (דקה 02:12)https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200329/4a84cefa09b47ef86e31c46e2522de6c.jpg
למשולשים
הוא תמיד מחבר לשם.
הוא משתמש בכבל קינטי / אלסטי / שקר אחר.
של חברת יאנקום. שיום אחד אני אזמין מהם גם.
Sent from my iPhone using Tapatalk
זו הסיבה שצריך לבטל את הesp לפני כניסה לשטח. בסיסי.
בדיוק
Sent from my iPhone using Tapatalk
ESP או בשמה העברי "בקרת יציבות" - היא מערכת חכמה לכביש.
בשטח היא רק מפריעה. במצבים מסויימים כמו טיפוס עלייה דרדרתית ארוכה, היא אפילו עלולה להכניס אתכם למצבי סיכון ממשי, כי היא בולמת גלגלים מסתחררים ומסרסת את כוח המנוע ועלולה לגרום לרכב לא להצליח לסיים את העליה, ואז תצטרכו לסגת ברוורס בשיפוע תלול... שזה כבר מסוכן.
לכן מכבים ESP בכניסה לשטח. תמיד. זה כלל בסיסי. א'-ב' של ג'-ד'.
רק לזכור:
1. "כיבוי ESP" לא באמת מכבה את המערכת לחלוטין. היא רק "עוצמת עין אחת" כלומר משחררת קצת, ליברלית מעט יותר. וזה כי היצרנים מכסת"חים את עצמם ובצדק, כנגד כל מיני פרחחים שיכבו דווקא בכביש...
אבל לשימושי השטח שלנו הכיבוי הזה מספיק בהחלט. נטרול מלא של המערכת תמצאו רק בדגמי ספורט מהירים, כל מיני פרארי, פורשה וכו' שלפחות בחו"ל, חלק מבעליהן נוהג בהן בימי מסלול וכו', שם למערכת יש כמה מצבים - רגיל לכביש, "ספורט" לכביש שמקביל לניתוק ESP החלקי שאנחנו מכירים במכוניות רגילות, ו"סופר-ספורט"/"מסלול" או "מירוץ" שהוא ניתוק מלא. לגמרי. מי שנהג מספיק טוב כדי לתפוס פרארי 488 או ניסאן GTR או פורשה 911 GT3 או קורבט ZR1 שעפו לו הצידה ב-200 קמ"ש בתוך עיקול שמתהדק כי ה-ESP היה מנותק, יוכל לספר לכם איך היה....
2. לפחות בסובארו - גם אם כיביתם ESP, הוא חוזר לפעול באופן מלא מעל 40 קמ"ש. תגידו שזה בעייתי במקצת כשדוהרים לתוך דיונה?... אכן כן.
3. בכל כלי הרכב - המערכת היא ברירת מחדל וחוזרת לפעול במצב הרגיל בכל התנעה. אז כל עוד אתם בשטח, תזכרו לכבות ESP שוב אחרי שהתנעתם.
4. בכלים עם תיבת העברה בעלת הילוך כוח LOW - מכבים ESP בשטח כל עוד אתם משולבים באחד ממצבי High. שילוב ל-LOW מכבה אוטומטית את ה-ESP. למעט סנגיונג רקסטון החדש - שם משום מה, צריך לכבות ESP ידנית גם כשאתם ב-LOW
5. למיטב זכרוני יש כמה דגמים של רנו שאין להם כפתור כיבוי ל-ESP. לפחות זה היה כך ברנו קדג'אר (סוג של ג'יפון/קרוסאובר 2X4). היצרן לא לקח סיכון.... אז נכון שזה לחלוטין לא רכב שטח. אבל כבר נתקלתי איתו במצבים מביכים של עליות תמימות לחלוטין על שבילי קק"ל, שהמערכת פשוט עצרה אותו ולא אפשרה לו לסיים עליה פשוטה בתכלית כי גלגל אחד פירפר טיפונת... עליה שכל משפחתומטית פשוטה מבצעת בלי להרגיש. נשמע מטומטם? כן.... וגם מרגיש מטומטם להפליא.
מקווה שזה יעשה לכם סגר. סליחה, סדר......:rolleyes:
הערה קטנה לגבי #4 - בלנדקרוזר 120 אין כפתור יעודי, והVSC (זה השם בטויוטה) מנוטרל כאשר נועלים דיפרנציאל מרכזי. בתכלס זה מספיק טוב.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
עוד הערה קטנה:
בנהיגה איטית בבוץ לא טובעני, אלא פשוט חלקלק ברמה שגורמת לרכב לסבסב - אני מוצא את ה ESP מועילה בשמירת היציבות הכיוונית.
לא זוכר שאי פעם המערכת הפריעה בהצלבות או דרדרת, אבל בחול עמוק או בוץ טובעני - היא מפריעה ואפילו יכולה להיות מסוכנת.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
יודעים מה? גם בנהיגת שבילים מהירה, אני לא טורח לכבות אותה, אם אלא אם אני במוד "ראלי" בראש. זה קורה רק אם אני לבד ברכב ובמצב מנטלי ואורגני מתאים.
בטיולים, לעומת זאת, הרכב בד"כ עמוס באנשים ו/או ציוד, לעתים קרובות גם על הגג, אז אם כבר המערכת טורחת להתערב, זה כדי להימנע ממצב שאני לא רוצה להיות בו ממילא (סחיפה/סבסוב), וזה סימן בשבילי להרגיע קצת (או לכבות את הקרציה).
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
ESP מפריע ביג-טיים בשטח.
אני לא מדבר על נהיגת ראלי, זה בד"כ לא בתפריט שלנו בשום טיול.
אבל כל מצב שמחייב כוח רציף מהמנוע במצבים שאנחנו צריכים אותו כמ ודרדרת או דיונה, ESP מסרס את המנוע וגם בולם גלגלים. וזה בדיוק מה שאנחנו לא רוצים שיקרה.
לא פעם ולא פעמיים ולא עשר פעמים נתקלתי בזה. מצבים שללא ESP לא היו מייצרים שום דרמה, אבל עם ESP פועל חייבו נסיגה לאחור שמסוכנת בפני עצמה.
2. לפחות בסובארו - גם אם כיביתם ESP, הוא חוזר לפעול באופן מלא מעל 40 קמ"ש. תגידו שזה בעייתי במקצת כשדוהרים לתוך דיונה?... אכן כן.
יש כלי רכב, לא יודע אם זה המצב בסובארו, שבהם יש יותר ממוד אחד של ביטול ESP. לחיצה אחת על כפתור ביטול ESP מבטלת אותו בקטנה - והוא יחזור לפעול במהירות או מצבי החלקה מסוימים. אבל לחיצה ארוכה על הכפתור, מבטלת לגמרי. לחיצה אחת נותנת הודעה מילולית של ESP OFF וזה ביטול על תנאי, לחיצה ארוכה עד שנורת ESP נדלקת קבוע מבטלת לגמרי, כמו במצב LOW, והוא לא נכנס לפעולה בשום מצב. כדאי לבדוק בספר הנהג.
מה שנמרוד אמר.. נסו לחיצה ארוכה כשהרכב עומד ותראו אם יש שינויי. בהיילקס ובדימקס זה מתכבה בכל מצב בלחיצה ארוכה..
ברנגלר jk אפשר לכבות לחלוטין ב4x4 high אבל לא ב2x4.
"הכר רכבך".
מהשנייה ה26 בסרטון עד בערך השניה ה29 ניתן לראות בבירור שהאיש המבוגר עם המשקפיים אוחז במאפה, שאינו מצליח להבין מהו. לתחושתי מדובר בבוריטו, אך עם זאת, יתכן שמדובר בסוג של בורקס או אולי פיתה מגולגלת. אשמח להבהרות בנושא.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.