צפייה בגרסה מלאה : מטען מצברים רגיל. Deca. כמה וולט צריך להוציא בטעינה?
שלום לכולם.
יש לי מטען מצברים ישן של deca. 6 אמפר.
כשהוא מטעין, הוא נותן 12.9 וולט. זה נורמלי?
השאלה שלי באה מאחר ובגלל ההשבתה שנכפתה עלינו התרוקן המצבר בטנדר. מצבר 90 אמפר. חיברתי אותו ל24 שעות. כאילו לא עשיתי דבר. המתח במצבר היה סביב 11.5.
ניסיתי לחבר מטען ג'יניוס 7200. הבהב כאילו המצבר גמור ולא התחיל טעינה. הנעתי עם כבלים ואחרי 15 דק טעינה דוממתי והמשכתי טעינה עם הג'יניוס. הראה מצבר טעון 25%. לאחר יומיים טעינה הראה מצבר טעון 100%.
השתלשלות העניינים כאן הגיונית?
המצבר בן פחות משנה.
בתמונה הוא מחובר ומטעין. כשהוא מנותק מהחשמל, מתח המצבר הוא 12.75.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200404/e78fdb90a3421bf1c526ae1e25f033d4.jpg
Sent from my MI MAX 3 using Tapatalk
איציק - 4X6ZH
04-04-20, 21:09
אז אולי תמדוד מה זרם הזליגה שלך
במצב AMP 10
איציק
חנן-ג'יפולוג
05-04-20, 02:37
מה המתח שלו כשהוא לא מחובר למצבר?
כשהוא לא מחובר, 7-7.4 וולט.
אין מצב 10 אמפ'. זה מטען הכי פשוט שיש.
Sent from my MI MAX 3 using Tapatalk
כשהוא לא מחובר, 7-7.4 וולט.
אין מצב 10 אמפ'. זה מטען הכי פשוט שיש.
Sent from my MI MAX 3 using Tapatalkמצב 10 amp בשעון מדידה שלך. חבר אותו בטור למצבר ותבדוק זרם זליגה
Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
05-04-20, 10:57
כשהוא לא מחובר, 7-7.4 וולט.
Sent from my MI MAX 3 using Tapatalk
בהנחה שזה מטען טיפש, לא אוטומטי, הוא לא תקין.
לגבי הזליגה, אבדוק.
לגבי המטען, הוא לא אוטומטי.
אם הוא לא תקין, ממה להתחיל לחפש? כל החוטים במקום.
Sent from my MI MAX 3 using Tapatalk
מאיר אלוני
05-04-20, 18:20
נראה לי שהוא מכוון כרגע להטעין מצבר 6 וולט, יש לו בורר מתח ?
זה מטען פשוט מאוד.
מטעין רק 12 וולט. 6 אמפר.
כל כך פשוט שאני לא מבין מאיפה להתחיל לאבחן איפה הבעיה.
לפני כשנתיים עברתי על כל החוטים והחלפתי כבל הזנה. זו פעם ראשונה שהוא עושה בעיות מאז שנרכש לפני שנים.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200407/598ede3da6a2ad2df7ae7f2bb98a48c7.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20200407/2e62750d15915f8e9bf26e319515e6d9.jpg
Sent from my MI MAX 3 using Tapatalk
boaz avrahami
07-04-20, 19:59
יכול להיות שהחלפת בין החוטים של האמפר והוולט ועכשיו הוא מטעין 6 וולט ו 12 אמפר ?
[emoji1787]
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
חנן-ג'יפולוג
07-04-20, 21:33
אולי דיודה שרופה במיישר, אבל לא הייתי מתאמץ יותר מדי. זה אלטע זעכן, ואתה יכול לרכוש תחליף עדיף בכל מובן ב60 ש"ח באיביי.
[emoji3525]
בעסה.
הוא ואני כבר הרבה זמן יחד. התרגלתי אליו.
איך אני בודק שהבעיה באמת בדיודה?
תודה.
Sent from my MI MAX 3 using Tapatalk
boaz avrahami
07-04-20, 23:29
שחרר וקנה סיני משובח. זה ליגה אחרת מהצ׳יקמוק האיטלקי הזה שהוא גם מסוכן כבר.
חבק אותו חזק וברגע שהוא מאבד ריכוז השלך אותו לפח המיחזור בלי הרהורי חרטה
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
מה פתאום! כאן זה ג'יפולוג!
ניתן מהמארז המאוורר לעשות הגנה למארז טעינה עם סוללת ליתיום ;)
חנן-ג'יפולוג
08-04-20, 07:40
תתחיל בבחינה ויזואלית והרחה של הרכיבים ושל ההלחמות. כל שינוי בצבע או פגיעה במעטפת החיצונית הוא סימן לתקלה.
זה לבד מכסה אחוזים נכבדים מהתקלות.
אם זה עבר תקין, בדוק אותן עם רב מודד על מצב דיודה, בשני הכיוונים. אם תראה שאחת הדיודות נותנת ערכים שונים מהותית מהאחרות, זה יכול להוות מדד. יש לך תמונה טובה של המעגל?
מעבר עם מלחם חזק ובדיל על כל ההלחמות גם עשוי לפתור תקלות.
זה המעגל.
בבדיקה על הדיודה השחורה,
מדידה בכיוון - ערך של 600
מדידה הפוכה - l
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200408/2f243bc47149184c0271503ce534be09.jpg
Sent from my MI MAX 3 using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
08-04-20, 12:14
נשמע תקין.
אני לא מזהה את הרכיב בשפופרת. אולי סוג של מגביל זרם? המוליך בתוכו נראה שרוף. לא?
עריכה: נשמע לי פנטסטי, אבל אולי מדובר בדיודה שמבוססת על שפופרת וואקום?
איפה איציק כשצריך אותו?
חנן-ג'יפולוג
08-04-20, 13:02
Diode vacuum tube (valve)[edit (https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Rectifier&action=edit§ion=35)]See also: List of vacuum tubes (https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_vacuum_tubes)
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/54/FRec_var.jpg/220px-FRec_var.jpg (https://en.wikipedia.org/wiki/File:FRec_var.jpg)
Vacuum tube diodes
The thermionic (https://en.wikipedia.org/wiki/Thermionic_emission) vacuum tube (https://en.wikipedia.org/wiki/Vacuum_tube) diode (https://en.wikipedia.org/wiki/Diode), originally called the Fleming valve (https://en.wikipedia.org/wiki/Fleming_valve), was invented by John Ambrose Fleming in 1904 as a detector for radio waves in radio receivers, and evolved into a general rectifier. It consisted of an evacuated glass bulb with a filament (https://en.wikipedia.org/wiki/Electrical_filament) heated by a separate current, and a metal plate anode (https://en.wikipedia.org/wiki/Anode). The filament emitted electrons (https://en.wikipedia.org/wiki/Electron) by thermionic emission (https://en.wikipedia.org/wiki/Thermionic_emission) (the Edison effect), discovered by Thomas Edison (https://en.wikipedia.org/wiki/Thomas_Edison) in 1884, and a positive voltage on the plate caused a current of electrons through the tube from filament to plate. Since only the filament produced electrons, the tube would only conduct current in one direction, allowing the tube to rectify an alternating current.
Thermionic diode rectifiers were widely used in power supplies in vacuum tube consumer electronic products, such as phonographs, radios, and televisions, for example the All American Five (https://en.wikipedia.org/wiki/All_American_Five) radio receiver, to provide the high DC plate voltage needed by other vacuum tubes. "Full-wave" versions with two separate plates were popular because they could be used with a center-tapped transformer to make a full-wave rectifier. Vacuum tube rectifiers were made for very high voltages, such as the high voltage power supply for the cathode ray tube (https://en.wikipedia.org/wiki/Cathode_ray_tube) of television (https://en.wikipedia.org/wiki/Television) receivers, and the kenotron used for power supply in X-ray (https://en.wikipedia.org/wiki/X-ray) equipment. However, compared to modern semiconductor diodes, vacuum tube rectifiers have high internal resistance due to space charge (https://en.wikipedia.org/wiki/Space_charge) and therefore high voltage drops, causing high power dissipation and low efficiency. They are rarely able to handle currents exceeding 250 mA owing to the limits of plate power dissipation, and cannot be used for low voltage applications, such as battery chargers. Another limitation of the vacuum tube rectifier is that the heater power supply often requires special arrangements to insulate it from the high voltages of the rectifier circuit.
https://en.wikipedia.org/wiki/Rectifier
מדליק.
איציק - 4X6ZH
08-04-20, 13:44
זה ממסר ואקום
לא ברור מה תפקידו במעגל https://www.youtube.com/watch?v=zTbv5szQNoA
במחשבה שניה יתכן והוא המתג של המטען .
אולי שווה לנסות לקצר אותו .
איציק
חנן-ג'יפולוג
08-04-20, 13:52
איציק, אין לי מאית מהידע שלך בנושא, אבל נדמה לי שזה עושה תפקיד של דיודה בגשר. אם כן, קיצור שלו עלול לשרוף את הסליל שהוא מיישר.
אם ההימור שלי נכון, החלפתו בדיודה, לאחר בדיקה שהסליל שהוא מיישר תקין ומוציא מתח ac, תתקן את המכשיר.
על המטען רשום overload protection.
בתוך שפופרת הזכוכית נראה שיש מתג. אני מניח שמתנתק בעומס.
זה מה שרשום עליה sb603ae3h
גוגל אומר שזה מפסק תרמי.
לנסות לקצר?https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200408/ba2272970321193a991aad3118534d31.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20200408/93816048d6fa3d177c2b91b1ddb3a20c.jpg
Sent from my MI MAX 3 using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
08-04-20, 14:45
אני מצאתי בדטה שיט שזה Bridge Rectifier.
המטען הזה אצלך מרגע שהיה חדש? תוקן בעבר?
איציק - 4X6ZH
08-04-20, 14:53
מטען הכי פשוט שיש
דיודה בטור מיישר חצי גל וזה מספיק
אני הייתי מנתק הכל ובודק את השנאי מה הוא מוציא ללא עומס
צריך להיות 13-15 וולט
על הדיודה נופל 0.7 -0.3 וולט אתה מקבל טעינה
אין קבלים אין גשר דיודות
סתם דיודה וממסר עומס או ממסר טרמי
חנן זה מטען עם מנעולה כל עוד השנאי לא שרוף זה יעבוד
הדיודה קצת קטנה בגודל לכן כנראה מוגבלת בזרם
תנתק תחבר מד מתח תעשה סרטון קצר הכל יהיה ברור
יש התחממות בסליל הראשוני של השנאי ??
איציק
לדעתי המטען שלך תקין לחלוטין רק לא מיועד למצבר שהתרוקן לגמרי, בטח לא 90 אמפר/שעה.
מה שאתה כן צריך לבדוק למה מצבר כזה גדול התרוקן מהר. כנראה שיש לך צרכן גדול כשהרכב כבוי - גלה מי הוא.
בשפופרת זו ההגנה בפני זרם יתר - בימטל שמגעיו נפתחים כשהוא חם.
הדיודה -קוטעת חצי גל, לא יודע אם נכון לומר "מיישרת חצי גל."
בכל מקרה המטען שלך הינו מטען איטי בלבד, שאין לא כוח לדחוף זרם או מתח גבוה יותר, מגבלה מובנית שתצטרך
להסתדר איתה או להחליף כפי שהציעו לך.
בהשבתה ארוכה מעל שבוע, אני נוהג לנתק את קוטבי המצבר מהמוליכים, גם חודש אחרי, המצבר עדיין חי.
חנן-ג'יפולוג
08-04-20, 16:28
זוהר, המטען מוציא 7 וולט כשהוא לא מחובר למצבר. אתה טוען שזה תקין?
מתנהג מוזר, אין ספק. קרא את המודגש.
שלום לכולם.
יש לי מטען מצברים ישן של deca. 6 אמפר.
כשהוא מטעין, הוא נותן 12.9 וולט. זה נורמלי? (זה מה שרואים בתמונה שהסרתי)
השאלה שלי באה מאחר ובגלל ההשבתה שנכפתה עלינו התרוקן המצבר בטנדר. מצבר 90 אמפר. חיברתי אותו ל24 שעות. כאילו לא עשיתי דבר. המתח במצבר היה סביב 11.5.
ניסיתי לחבר מטען ג'יניוס 7200. הבהב כאילו המצבר גמור ולא התחיל טעינה. הנעתי עם כבלים ואחרי 15 דק טעינה דוממתי והמשכתי טעינה עם הג'יניוס. הראה מצבר טעון 25%. לאחר יומיים טעינה הראה מצבר טעון 100%.
השתלשלות העניינים כאן הגיונית?
המצבר בן פחות משנה.
בתמונה הוא מחובר ומטעין. כשהוא מנותק מהחשמל, מתח המצבר הוא 12.75.
Sent from my MI MAX 3 using Tapatalk
חבל שבמצב טעינה הבחור ציין רק מתח, ולא ציין כמה זרם בצג. ואני מניח - מכסימלי.(5-6 אמפר)
על המטען רשום overload protection.
בתוך שפופרת הזכוכית נראה שיש מתג. אני מניח שמתנתק בעומס.
זה מה שרשום עליה sb603ae3h
גוגל אומר שזה מפסק תרמי.
לנסות לקצר?https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200408/ba2272970321193a991aad3118534d31.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20200408/93816048d6fa3d177c2b91b1ddb3a20c.jpg
Sent from my MI MAX 3 using Tapatalk
מספיק שתפריד רגל אחת ותבדוק רציפות. אם קיימת, אז הבעיה היא לא שם.
גם את הדיודה תנתק רגל אחת ותבדוק רציפות בשני הכיוונים.
כמובן לבדוק מתח ביציאה על הסליל המשני.
עשר דקות ואתה מבין בדיוק איפה הבעיה...תהנה...יש זמן...
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
זוהר, ראה תמונה ראשונה בשרשור.
ב12.9 וולט נותן כ5 אמפר (ראה את המחוג בגוף המטען).
אני משתמש בו דווקא כשהמצבר נפרק לחלוטין כי מטענים חכמים כמו הג'ניוס "מחליטים" שהמצבר גמור ולא מוכנים להטעין. אז אני מטעין עם הטיפש הזה יום אחד ואחכ עובר למטען חכם. זה טיפ שקבלתי כאן באתר מבועז אברהמי.
הפעם הטענתי יותר מיממה והוא לא הזיז למצבר.
המטען הזה נקנה חדש ע"י אבא שלי. לא תוקן מעולם למעט החלפת כבל זינה לפני כשנתיים.
Sent from my MI MAX 3 using Tapatalk
איציק - 4X6ZH
08-04-20, 20:57
למטען "חכם" שלא רוצה להתחיל לטעון
אפשר לחבר עוד מצבר במקביל ולתת לו להטעין
את שניהם בו זמנית
אחרי כמה שעות אפשר להטעין כל מצבר בנפרד .
איציק
לגבי מצבר נוסף, אין לי. אבל זה רעיון לשעת חירום.
בדקתי את המתג התרמי. יש רציפות. לא מבין מה עוד יכול להתקלקל בו אשאיר את המטען הזה להסרת חלודה באלקטרוליזה. לפחות את זה הוא עושה טוב.
יש המלצה למטען טיפש איכותי? תקציב: עד 250 שח.
תודה רבה לכל המסייעים כאן ובפרטי.
Sent from my MI MAX 3 using Tapatalk
boaz avrahami
12-04-20, 00:19
מיבר לסיטקים שיש לי קיבלתי לפני כחוודש את המטען הבא.
נראה די טוב אבל עוד אין לי הרבה נסיום איתו.
במחיר שהוא עולה נראה לי שזה שווה מאוד
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200411/cfdb7d592ab3391999f630a4b9a3cc6c.jpg
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
תודה רבה.
נראה שיש לו הרבה משובים טובים.
אזמין כשתסתיים הקורונה.
Sent from my MI MAX 3 using Tapatalk
אזמין כשתסתיים הקורונה.
למה? מה הבעייה להזמין כעת?
נכון שאולי זמן ההספקה קצת ארוך יותר, אבל אני לא הפסקתי להזמין כל מה שרציתי... החבילות נשלחות ומגיעות לאט...
אולי יעניין אותך - יש גם גרסה קטנה יותר עם חוות דעת טובות:
https://m.banggood.com/Enusic-12V-6A-Pulse-Repair-LCD-Battery-Charger-For-Car-Motorcycle-Lead-Acid-Battery-Agm-Gel-Wet-p-1365821.html
נשלח מהנייד
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200415/86d240e15d089fbdc48aa42e0301b412.jpg
אני רק הערה קטנה -
בניגוד למה שהיה לך, אלו כבר מטענים חכמים.
תשים לב למס' של איזה גודל מצבר מקסימלי הם מיועדים.
יש לי מטען חמוד וזול, נותן 6A, ומיועד למצברים עד 100A, שאני מחבר אותו לטרופר (שני מצברים של 70Ah) הוא מתקשה להכנס למצב ציפה, ובהחלט יש חשש לעודף טעינה.
עם מצבר יחיד, אין לו בעיה והכל טוב.
קניתי מטען נוסף, קצת גדול יותר (150ah) נותן 10 אמפר, סיני, עושה עבודה מצויינת על שני המצברים במקביל.
בקיצור, שים לב לגודל מצבר לעומת מה שאתה צריך.
אולי יעניין אותך - יש גם גרסה קטנה יותר עם חוות דעת טובות:
https://m.banggood.com/Enusic-12V-6A-Pulse-Repair-LCD-Battery-Charger-For-Car-Motorcycle-Lead-Acid-Battery-Agm-Gel-Wet-p-1365821.html
נשלח מהנייד
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200415/86d240e15d089fbdc48aa42e0301b412.jpg
תודה...
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
יש לך גם בארץ בוש c3, או einhell cc-bc 6m
עכשיו שמתי לב שבשני המטענים הסיניים שבועז וארז העלו הminimum start voltage הוא 8 וולט. זאת אומרת שבמצבר מרוקן מאוד הם גם כן לא יכנסו לפעולה (כבר קרה לי לצערי).
יש מטען שיתחיל לתת 6 אמפר בלי קשר למצב המצבר? זאת אומרת מטען טיפש לחלוטין?
Sent from my MI MAX 3 using Tapatalk
מצבר שירד מתחת ל-8v, כנראה אין טעם לטעון.
חפש בפורום טבלה המציגה את מצב המצבר לפי המתח שלו.
נשלח מהנייד
boaz avrahami
15-04-20, 20:51
מה שעושים במקרה כזה זה לחבר אליו בטור עוד מצבר.
אבל כפי שארז אמר... ככול הנראה בר מינן
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
לא במצבר פריקה עמוקה.
מנסיון.
Sent from my MI MAX 3 using Tapatalk
מה שעושים במקרה כזה זה לחבר אליו בטור עוד מצבר.
אבל כפי שארז אמר... ככול הנראה בר מינן
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
במקביל. אלא אם זה עוד מצבר גמור.
[QUOTE=erezgur;886661]מצבר שירד מתחת ל-8v, כנראה אין טעם לטעון.
חפש בפורום טבלה המציגה את מצב המצבר לפי המתח שלו.
נשלח מהנייד [/QUOTE
תקינות מצבר לא בודקים לפי המתח בלבד. הבדיקה הנכונה היא תחת עומס, ויש מדמה עומס ייעודי לזה.
נתון נוסף שמעיק עליי במהלך כל הדיון הוא מתח המוצא של המטען בריקם, ועולה השאלה איך בודקים ומה בודקים.
במטען המדובר שמכיל דיודה אנחנו מקבלים חצי אמפליטודת AC שרק המופע החיובי שלה קיים. מודדים dc? ac
האם מה שנראה על הצג הוא rms אמיתי? מה רואה המצבר? איך מצבר שמחובר למטען הטיפש נותן קריאת dc
גבוהה יותר ממה שהוא מוציא כשהוא מנותק??
כל השאלות האלו מצד אחד, ומאידך פשטות המבנה של המטען, הובילו למסקנה שהמטען תקין
ופשוט לא מיועד למצב קיצון אליו הגיע המצבר, מה גם שפות"ש זה הבחין במתחי טעינה נמוכים (התחלתיים)גם במטענים החדשים יותר.
אז לא הייתי הורג כ"כ מהר, אבל זה רק אני, לא להרבה אנשים יש ת'סבלנות להיות המלך מידאס, ולהפוך כל גאנק לזהב.
מה גם שפות"ש זה הבחין במתחי טעינה נמוכים (התחלתיים)גם במטענים החדשים יותר.
היי זוהר.
למה הכוונה?
Sent from my MI MAX 3 using Tapatalk
עכשיו שמתי לב שבשני המטענים הסיניים שבועז וארז העלו הminimum start voltage הוא 8 וולט. זאת אומרת שבמצבר מרוקן מאוד הם גם כן לא יכנסו לפעולה (כבר קרה לי לצערי).
יש מטען שיתחיל לתת 6 אמפר בלי קשר למצב המצבר? זאת אומרת מטען טיפש לחלוטין?
Sent from my MI MAX 3 using Tapatalk
לזה התכוונתי .
חנן-ג'יפולוג
19-04-20, 14:02
יש מטען שיתחיל לתת 6 אמפר בלי קשר למצב המצבר? זאת אומרת מטען טיפש לחלוטין?Sent from my MI MAX 3 using Tapatalk
מניח שיש.
אם אתה בעניין של חסכון כספי ושל DIY תוכל לבנות אחד מספק משומש של לפטופ, 16-20 וולט, ויחידה כזו:
12A Digital LCD Display Buck Step Down Power Supply Board Adjustable Module
eBay item number:
401993170075
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=401993170075&_sacat=0
אני משתמש בצמד כזה לבדיקות מעבדה שונות, וכן לטעינת מצברי חומצה עופרת, LIFEPO4 וLIPO. תאים בודדים ומערכים של ארבעה בטור.
לזה התכוונתי .הבנתי.
חנן, פיתרון מעניין. הזמנתי.
על כמה אתה מכוון אותו? 13.5 וולט?
Sent from my MI MAX 3 using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
19-04-20, 18:50
אנחנו מדברים במקרה שלך רק על מצברי חומצה עופרת:
בד"כ אני מכוון את המתח ל14 וולט, ואת הגבלת הזרם לעשירית מקיבולת המצבר.
אם אתה ממהר ומוכן לטעון מהר יותר על חשבון אורך חיי המצבר, אפשר לעלות עם הזרם לערך גבוה יותר. מצד אחד זה לא אידאלי, מצד שני צריך לזכור שברוב הרכבים ככה בדיוק המצבר נטען: ללא הגבלת זרם.
אם זה להחזיק מצבר לטווח ארוך, הייתי מכוון ל12.75 וולט. עוד לא יצא לי לעשות בווסת הנ"ל שימוש כזה.
אני לא ממהר ולא מתכוון להשתמש בזה לאחזקה.
מתכוון רק למצברי חומצה ורק מצברים עייפים במיוחד. בנוסף למטען חכם, לא במקום.
תודה רבה.
אני בטח אחפור עוד קצת כשהמוצר יגיע.
Sent from my MI MAX 3 using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.