צפייה בגרסה מלאה : תמונות מהסדנא-שתילת מנוע ג'ימני 16V בסמוראי.
אתמול עבדתי על הרכב שלי בסדנא של דוד מ"דרך השטח" (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=10942&page=2).
בזמן שעבדתי, עמלו דוד ועוזריו (ארז ומתן) על החלפת מנוע לסמוראי.
מדובר על סמוראי יפה ומדוגם שבעליו רצה יותר כוח.
הוחלט על החלפת המנוע למנוע ג'ימני 16V.
המנוע הישן בעל 8 השסתומים נשלף החוצה ובמקומו הושתל מנוע ג'ימני 16V (נו... ט"ו בשבט זה זמן של שתילות לא? :lol: ).
סעפת היניקה עברה טיפול, בוטלו מעברים שאינם נדרשים בסמוראי.
מפלג של סמוראי הושתל על מנוע הג'ימני בעבודה דקדקנית ומרשימה.
מערכת ההזרקה בוטלה ואת מקומה תפס קרבורטור משופר של סובארו.
כורסם מתאם (משולש) אלומיניום לצורך ביטול שיפוע הקרבורטור.
יש עוד הרבה פרטים, אולם אני לא ממש בקיא בהם.
צליל המנוע כשהוא עולה לסל"ד גבוהה זה משהו מיוחד :twisted: . צריך לשמוע כדי להבין.
עכשיו לתמונות:
המנוע הישן בחוץ.
http://img114.imageshack.us/img114/79/p21500220mo.jpg (http://imageshack.us/)
http://img220.imageshack.us/img220/5764/p21500232zo.jpg (http://imageshack.us/)
המנוע החדש בפנים.
http://img114.imageshack.us/img114/9269/p21500243bw.jpg (http://imageshack.us/)
http://img220.imageshack.us/img220/87/p21500257pt.jpg (http://imageshack.us/)
המפלג החדש מותאם למנוע מנוהל המחשב לשעבר.
http://img220.imageshack.us/img220/7784/p21500268bt.jpg (http://imageshack.us/)
סעפת הניקה המטופלת משודכת למנוע.
http://img114.imageshack.us/img114/2127/p21500276rm.jpg (http://imageshack.us/)
מתאם האלומינים לקרבורטור.
http://img114.imageshack.us/img114/6500/p21500282sg.jpg (http://imageshack.us/)
דוד בעבודה, שימו לב לכוס התה ביד - כלי עבודה חיוני :twisted: .
http://img114.imageshack.us/img114/5176/p21500311tf.jpg (http://imageshack.us/)
הפמליה - דוד, מתן וארז בדרך לחיסול משפחת פשע עם טיל לאו, מפחידים :lol: .
http://img220.imageshack.us/img220/8886/p21400133xi.jpg (http://imageshack.us/)
http://img114.imageshack.us/img114/8158/p21400128lp.jpg (http://imageshack.us/)
למה לבטל את יחידת ההזרקה?
איזה שינויים עבר הקרבורטור?
נהדר! טוב לשמוע שנצבר נסיון בארץ שתחום של אנג'ין-סוואפ. מה המניעה לקחת מנוע ג'ימני קומפלט + גיר וכל המערכות הנלוות לסמוראי? למה לבטל מחשב? למשל
מה הסיכוי להכניס את השינוי לרישיון בצורה חוקית ?
איציק - 4X6ZH
18-02-06, 10:31
אישית יש לי בעיה שאני רואה את הסיליקון / RTV / .... אדום / כחול / שחור ....
בכל חיבור .
זה כבר בטוח לא נוזל בשבוע הראשון .
אבל אבל
כדאי לחשוב פעמיים לפני השימוש החופשי במוצר המזיק הזה :x
*****
איציק
נהדר! טוב לשמוע שנצבר נסיון בארץ שתחום של אנג'ין-סוואפ. מה המניעה לקחת מנוע ג'ימני קומפלט + גיר וכל המערכות הנלוות לסמוראי? למה לבטל מחשב? למשל
מנוע הג'ימני -הוא הדבר היחיד ששווה להעביר לסמוראי..
הזרקה=לא שווה להעביר מבחינה כספית +מסרסת את המנוע והכל מניסיון..
קח ג'ימני קאמשאפט כפול תזמון שסתומים משתנה (vvt) הזרקה רב נקודתית
וקח מולו סמוראי מושתל מנוע עם קרב' סובארו (מנוע ישן..16V קאמשאפט יחיד)
הסמוראי 16v משמעותית יותר חזק (בכביש יותר חזק גם מ1600 8 שסתומים -מניסיון!!)
יצא לי לנהוג על 4 רכבים כאלה (מנועי ג'ימני +קרב') לפי דעתי יש עדיפות למנוע ג'ימני מאשר
1.6 8 שסתומים (מנועים יותר חדשים)
...מסרסת את המנוע והכל מניסיון..
קח ג'ימני קאמשאפט כפול תזמון שסתומים משתנה (vvt) הזרקה רב נקודתית
וקח מולו סמוראי מושתל מנוע עם קרב' סובארו (מנוע ישן..16V קאמשאפט יחיד)
הסמוראי 16v משמעותית יותר חזק (בכביש יותר חזק גם מ1600 8 שסתומים -מניסיון!!)
יצא לי לנהוג על 4 רכבים כאלה (מנועי ג'ימני +קרב') לפי דעתי יש עדיפות למנוע ג'ימני מאשר
1.6 8 שסתומים (מנועים יותר חדשים)
זו השוואה מאוד לא נכונה. על ההרגשה שלך של סחיבת הרכב (לחילופין, על יכולת הרכב האמיתית להגיע למהירות תוך זמן נתון) משפיעים המון גורמים; הדרך היחידה להשוות הספקים בין מנועים היא על דינמומטר (עברנו על זה פעם, לא?). זה שג'ימיני מאיץ יותר לאט או סוחב פחות טוב מקורקינט לא מעיד בהכרח על הספקי מנוע נחותים, כלל וכלל לא.
מכל הסיבות לעיל, הקביעה לפי התחושה איזה מנוע חזק יותר איננה אמינה ויש סיכוי לא רע בכלל שהיא מוטעית לחלוטין.
אני מוכן להתערב שמנוע זהה מוזרק נותן יותר הספק מאשר מנוע זהה לא מוזרק; אם אתה מתחיל להוסיף שינויי קרבורטורים לתמונה, תהיה הוגן ותוסיף גם שינויי צ'יפים למוזרק.
סוזי המשתוללת
18-02-06, 18:55
אלון
אתה טועה
בזמנו מכרו שני דגמים של פיאט בארץ אותו האוטו בדיוק בהבדל אחד מנוע אחד מוזרק ומנוע שני קרב'
מבחינת ההספקים שניהם היו בעלי הספקים דומים אבל הקרב היה בסל"ד יותר נמוך ואכן הביצועים בכביש היו טובים יותר בקרב'
זו השוואה מאוד לא נכונה. על ההרגשה שלך של סחיבת הרכב (לחילופין, על יכולת הרכב האמיתית להגיע למהירות תוך זמן נתון) משפיעים המון גורמים; הדרך היחידה להשוות הספקים בין מנועים היא על דינמומטר (עברנו על זה פעם, לא?). זה שג'ימיני מאיץ יותר לאט או סוחב פחות טוב מקורקינט לא מעיד בהכרח על הספקי מנוע נחותים, כלל וכלל לא.
מכל הסיבות לעיל, הקביעה לפי התחושה איזה מנוע חזק יותר איננה אמינה ויש סיכוי לא רע בכלל שהיא מוטעית לחלוטין.
אני מוכן להתערב שמנוע זהה מוזרק נותן יותר הספק מאשר מנוע זהה לא מוזרק; אם אתה מתחיל להוסיף שינויי קרבורטורים לתמונה, תהיה הוגן ותוסיף גם שינויי צ'יפים למוזרק.
אלון,
אני מסכים עם כל מה שאמרת מלבד דבר אחד-
ישנם דרכים לשפר מנועים מוזרקים, לעניות דעתי צ'יפ אינו אחד מהם כל עוד המנוע אטמוספרי.
בג'יפים אין לי הרבה ניסיון אבל ברכבים ספורטיביים כן ומנסיוני השינוי שצ'יפ ייתן למנוע אטמוספרי הוא ממש זעום עד בלתי מורגש.
רפי.
אני נותן את הדוגמא הכי טובה ..
סמוראי וג'ימני שניהם צמיגים 215 ידניים- סמוראי 16v וג'ימני 2004 vvt
עולים דיונה בניצנים .. הסמוראי ב8000 סל"ד שותה אותה כאילו היא כביש סלול והג'ימני נתקע ב3\4
וחוזר ברוורס..
אלון תגיע איזה יום שישי \שבת למרכז ניתן לך לסוע ברכב של דוד ותיתן חוות דעת..
ניסיתי לבדוק הספק ברכב שהרכבנו לו מנוע ג'ימניאבל בגלל נעילה אחורית לא הרשו לי להעלות את הרכב...
מקדם הגרר לג'ימיני שונה מלסמוראי. המשקל העצמי שונה. יחסי ההעברה שונים (הצמיגים בטח גם היו שונים). גם אם היית לוקח את שני הרכבים ומודד בדיוק של אלפית שניה את התאוצה של שניהם מ1000 ל6000 סל"ד זה עדיין לא היה נותן לך כלום על הספקי המנוע...
דינמומטר וזהו. אין כאן אולי או בערך - זה הספק! ניתן למדוד אותו במדוייק וזו הדרך, אין דרך למדוד את זה כראוי בהשוואה בין שני רכבים כאלו (לא משהו ריאלי, לפחות. זה אפשרי, אבל עולה הון). גם לפיאטים סוזי, גם לטויוטה וגם למה שלא יהיה. אתה משווה מנועים, אז תשווה מנועים.
ישנם דרכים לשפר מנועים מוזרקים, לעניות דעתי צ'יפ אינו אחד מהם כל עוד המנוע אטמוספרי
מקובל, זה ממש לא התחום שלי...
אני מסכים עם אלון בזה שהשוואת מנועים אפשר לעשות רק על פי דינמומטר (או ע"פ תוצאות של שני המנועים באותה הבדיקה בדיוק על אותו הרכב בדיוק).
אלון כתב-"אני מוכן להתערב שמנוע זהה מוזרק נותן יותר הספק מאשר מנוע זהה לא מוזרק".
בכלל לא בטוח, הכל תלוי בתוכנית של מערכת ההזרקה ובכמויות הדלק שאתה שורף שגם בזה אתה צריך להתחשב.
ועוד דבר-האם קרב' של סובארו (איזה דגם?) נותן שיפור רציני לסמוראי ואם כן האם זה גם משפיע לרעה על צריכת הדלק?
אנאקין (להלן "סקיווקר", אלא אם יש לך שם אחר), ההתייחסות היא למצב בר השוואה, כמו מנוע של ג'ימיני בג'ימיני לעומת אותו מנוע בסמוראי לא מוזרק, עם קרבורטור רגיל והכל סטנדרטי.
לגבי קרבורטור סובארו, את התשובה לגבי ההספקים אני אשאיר למבינים ממני (כפיר, לדוגמא), אבל השאלה על הדלק היא קלה - אין ארוחות חינם. אם אתה הולך לייצר יותר אנרגיה באותו מנוע בטווח זמן נתון, אתה הולך להשתמש ביותר דלק.
כמעט כל רכב שיעבור מהזרקה לקרבוטור ( רכב סטנדרטי!!! ) יגדיל את הספק המנוע שלו.
הסיבה היא פשוטה:
הזרקה ברכבים רגילים למשל ג'ימני בנויה ומתוכננת לחיסכון ודלק וזיהום אויר.
כאשר עוברים לקרבוטור מכוון טוב בלי להתקמצן מקבלים יותר הספק.
לכן ההשואה בין מוזרק + ציפ לבין קרבורטור היא נכונה.
זה נכון שציפ לא משפיע המון ברכב אטמוספרי אבל יש גם יוצאים מן הכלל - בדר"כ רכבים שיש להם מחשב ניהול מנוע מחורבן.
אני נוסע עם המון סמוראים (20 בערך שאני מכיר עם קרב' סובארו)
גם ל1.6 16v הרכבנו סובארו והוא נוסע כמו חלום..
הקרב' מתפקד מצויין אצל כולם(צ'וק חשמלי ופשוט) ולא היה מישהו שלא היה מרוצה מתוספת הכוח המשמעותית -צריכת הדלק בנסיעה רגועה לא משתנה אבל כשלוחצים ..זה כבר סיפור אחר
אין לי הוכחות של דיננומטר אבל סמוך עליי ומהניסיון שרכשתי עם סמוראים שזה הקרב' הכי מתאים והכי חזק .. (זויות של 90 מעלות והרכב לא מציף דלק)..
כמעט כל רכב שיעבור מהזרקה לקרבוטור ( רכב סטנדרטי!!! ) יגדיל את הספק המנוע שלו.
שוב- זה לא נכון תמיד ואפילו לא ברוב המקרים, השאלה היא למה בדיוק התוכנית ניהול של ההזרקה מכוונת, איזה קרב' תשים באותו מנוע ועוד כמה דברים, בכל מקרה לא ברורה לי בכלל ההעדפה לעבור לקרב' במקום להזרקה, אם הדלק לא מפריע אז למה בכלל ליסוע על סמוראי ולא על cj או סופה?
dizza man- אתה יודע איזה קרב' של סובארו בדיוק שמים בסמוראי (דגם או מאיזה דגם רכב)?
אנקין אני מדבר על רכבים סטנדרטיים והבאתי דוגמא את הג'ימני שההזרקה שלו לא דומה להזרקה של STI.
וברור שאני מדבר על מאייד איכותי ומתאים ולא סתם הסבה.
יש כאלה שמעדיפים לחזור לקרבורטורים כפולים למשל למרות כוח דומה וצריכת דלק גרועה יותר אבל ( ! ) מקבלים תגובת דוושה מפלצתית!
Samurai Kfir
03-09-06, 14:21
למישהו יש קצת יותר מידע על ההחלפה למפלג של 8V בראש 16V ?
סמוראי וג'ימני שניהם צמיגים 215 ידניים- סמוראי 16v וג'ימני 2004 ...
הגימיני שלי מ2004 ( אוטומטי ) והצמיגים שלו 205 ??? האם הגודל אורגינלי ? יש מצב להחלפה ללא שינויים נוספים בגימיני ???
GodsFather
04-09-06, 10:34
אמנם שאלתך לא קשורה לשרשור אבל אתן תשובה קצרה - אי אפשר לשנות באופן חוקי.
מידה 205 לג'ימני זה מה שמגיע מהחברה - כל השאר קומבינות.
מה הסיכוי להכניס את השינוי לרישיון בצורה חוקית ?
אני חוזר על השאלה! צריכה להיות בעייה לשנות ברישיון את החלפת המנוע הזה(גימיני 16V)?
yossivarman
04-09-06, 16:38
מה שיש בסמוראי זה דגם מנוע G13BA
ומה שיש בג'ימני זה G13BB
כך שזה ממש מנוע אחר
זה נראה חוקי כמו לשנות מידת צמיגים מ205 ל215
באיזה סעפת יניקה השתמשתם? (איזה מנוע מאיזה שנתון)?
יש לי סמוראי מוזרק...
השינוי הנ"ל יכול להתאים גם בשבילי?
ומה עלות של מנוע כזה של גימני
והאם הוא חייב להיות ידני או שאפשר לקנות מנוע שיצא מאוטומתי
אתם יודעים שזה שרשור מלפני חמש שנים?
איזה שינוי אתה רוצה לעשות? אולי נדע להגיד לך אם הוא מתאים
מנוע של ג'ימיני עולה כמו כל מנוע אבל אם אתה רוצה להישאר מוזרק אתה צריך מנוע ומחשב ( ולחבר בניהם ) מה שעולה יותר וזה לא אותו מחשב כמ בסמוראי
לגבי ידני אוטומט, אני לא חושב שיש בעיה אבל אני לא בטוח
מה אתם מנסים להסיג/להוציא מהאוטו זה בכל זאת סמוראי יחסי העברה טובים בטרנספר יתנו המון כוח לרכב לדעתי יותר משמעותי משיפורי מנוע ( ויש לי נסיון עם שניהם )
יחס העברה עדיף
GodsFather
30-11-11, 04:31
העלאת שרשור ישן זו הדרך הנכונה.
לגבי שידרוג למנוע ג'ימני, זה לא זול כשעושים את זה כמו שצריך. אבל יש יתרונות לשיפור בדמות כמה סוסונים נוספים.
השיפור בטרנספר נותן מומנט טוב יותר, אבל לא מוסיף סוסים.
השיפור בטרנספר נותן מומנט טוב יותר, אבל לא מוסיף סוסים.
זו נקודה טובה, כי לי אישית אין ממש מושג מה ההבדל בין כוח סוס למומנט ( למרות שקראתי פעם איזה מדריך של גיפולוג לנושא )
אז מה באמת ההבדל איך זה מרגיש אוטו עם מומנט מול אוטו עם כוח סוס
GodsFather
30-11-11, 09:46
הנה הסבר ממצה -
מומנט, או בשמו המלא מומנט פיתול (או סיבוב) ובאנגלית Torque הוא מדידת כוח סיבובי.
בניגוד לכוח, שם מדברים על עבודה בקו ישר (חוקי ניוטון), כאן מדברים על כוח סיבובי או זויתי.
כלומר, כל קג"מ הוא הפעלת כוח של 1 ק"ג על זרוע שאורכה מטר אחד.
במנוע, זהו הכוח שנדרש להניע את גל הארכובה במנוע שיביא להמשך סדרת הפעולות עד למה שאנחנו מרגישים בפתיחת המצערת.
היחידות הנמדדות למומנט משתנות לפי יחידות המדידה המקובלות, אבל בעיקרון הינן
יחידות כוח למרחק. ניתן לפגוש ניוטון למטר, ליברות לאינצ, ליברות לפיט, וביחידות מטריות ("שלנו") יהיה זה קילוגרם לסנטימטר או ק"ג למטר – קג"מ (כמה ק"ג אפשר להרים לגובה מטר בשנייה).
הספק לעומתו (Power), משמעו עבודה, או אנרגיה, שמתבצעת בזמן נתון. הספק נמדד בכוח סוס, או בקילווואט. כוח סוס הינו יחידת מידה שהומצאה על ידי ג'ון וואט. אדון וואט טען כי סוס יכול לעשות עבודה של 33,000 ליטרות-רגל עבודה בכל דקה. (נתון "יבש" לידיעה כללית. בפועל, נשתמש במונח
כוח סוס וזהו).
כוח סוס לבלימה (BHP) או בשמו האחר "הספק בגלגל" (או RWHP – Rear Wheel Horse Power) הוא הספק המנוע נטו לאחר הפחתת איבודי הכוח והאנרגיה בדרך לגלגל (תיבת הילוכים, הינע, משאבות, אגזוז וכו').
הספק נמדד במנוע יהיה בדר"כ גבוה בכ-10% מהכוח הנמדד בגלגל האחורי.
מנועים עתירי מומנט (ובדרך כלל גם עתירי סמ"ק) יהיו "גמישים" יותר. כלומר, זמינות הכוח החל מסל"ד נמוך, גם בהילוכים גבוהים.
כוח סוס זה כמה מהר אתה מגיע לקיר, מומנט זה כמה אתה לוקח את הקיר איתך
אמיר
להדביק ולשמור את התגובה שלך :)
אהבתי.
איזה קרבורטור שמים?
יש דגם (של סוברו) ספציפי?
יש שם לדגם הקרבורטור?
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.