התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מד טעינה שיושב קבוע על הדקי המצבר - יש דבר כזה?



Derish
07-04-20, 23:26
שלומות,

ברשותי מכונית בת 22 ואופנוע בן 11 שאינם בשימוש יומיומי. אני נוסע בתח"צ רוב הזמן וגם כשאין הסגר עובד בעיקר מהבית. שניהם חונים בחניון תת"ק שלצערי אין בו נקודות חשמל זמינות, כך שאם המצבר נחלש עליי לפרק אותו ולקחת הביתה לטעינה (עם נוקו 3500 שעושה עבודה יפה בד"כ).

הייתי רוצה לחבר אינדיקטור טעינה פשוט לשני המצברים שישב עליהם באופן קבוע ויראה לי במבט מהיר מה מצבם. לנוקו יש אביזר מתאים ולא יקר, אבל משום מה הוא לא מתחבר ישירות להדקים, ואני לא רוצה להתחיל להתעסק עם נעלי הכבל הישנות שלי:

128430


כיום מדובר בעניין של שבועיים-שלושה בין נסיעות, לא פרק זמן שמצדיק את פירוק המצברים וחיבורם למטען באופן קבוע אך גם לא תדיר מספיק כדי לישון בשקט. חוץ מזה שאני רוצה לשמר את היכולת פשוט להיכנס לאוטו/לעלות על האופנוע וליסוע, בלי לרדת עם כלים ולהתחיל התקנה, כיוון שעונים וכו'. ידוע לי שיש גם אינדיקטורים דומים שמתחברים למצית, אך למיטב הבנתי אמינותם מוטלת בספק.

אז אם אתם מכירים אינדיקטור כזה שמתחבר להדקים, לא משנה מאיפה קונים אותו - אשמח להמלצה. ואם יש תובנות או רעיונות אחרים בנושא, כנ"ל.

boaz avrahami
07-04-20, 23:33
מזתומרת להדקים?
לי יש משהו דומה למה שיש לך בתמונה מתוצרת CTEK. יש בקצה עין לבורג.
אם אתה רוצה תנינים אז הכי פשוט לחתוך ולחבר תנינים בדולר.



Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

PW
07-04-20, 23:49
יקירי,
בשניהם וולטמטר פשוט יעשה את העבודה.
אם אתה רוצה "בנוחיות" אז תתארגן על שקע מצית שמקבל מתח קבוע (לא אחרי סוויץ').
יש מדי מתח בגרוש וחצי שבנויים על תקע מצית, יש אפילו כאלה שיש להם בנוסף עוד שני שקעי USB.
הם לא מדוייקים יותר מדי. נעיצה שלהם בשקע תראה לך בגדול אם המצבר מעל, נגיד, 12.5V (במנוחה, שזה סבבה) או מתחיל לרדת מתחת לזה (שמצריך חשיבה על טעינה..). עם הזמן תפתח מומחיות בדיוק לערך הסף המתאים. בשביל זה זה מספיק לגמרי.
(אם אתה צריך עזרה בהסבה של שקע מצית קיים ברכב למתח קבוע או הוספה של שקע כזה לרכב או לאופנוע, פנה בה"פ).
לאופנועים יש שקעים כאלה שהם מוגני מז"א, גשם טל ואבק.
בהצלחה
PW

Derish
08-04-20, 01:38
מזתומרת להדקים?
לי יש משהו דומה למה שיש לך בתמונה מתוצרת CTEK. יש בקצה עין לבורג.
אם אתה רוצה תנינים אז הכי פשוט לחתוך ולחבר תנינים בדולר.

האמת שראיתי את המוצר של סיטק ואז הלכתי לחפש את המקביל שלו בנוקו, פשוט כי כבר יש לי את המטען שלהם. אבל כשזה מחובר קבוע לנעלי הכבל (גם אם נעזוב רגע את העובדה שאלו כבלים צרפתיים בני עשרים פלוס) אז חצי מהפואנטה הולכת לאיבוד כי אני לא יכול להשתמש במתאם הטעינה המובנה באינדיקטור. זה טוב כשיש לך חניה פרטית עם נקודת חשמל צמודה, ואז אפשר לחבר או לנתק את המצב תו"כ שהוא מותקן ברכב.

הרעיון עם התנינים עשוי לעבוד, אבל חשבתי יותר בכיוון של 'עין'/סופית כבל בקוטר שמתאים יותר להדקי המצבר, על משקל ההמלצה למדוד תמיד את המתח ישירות בין ההדקים ולא דרך נעליים/שקע מצית וכו', לקבלת נתון מדוייק.




(אם אתה צריך עזרה בהסבה של שקע מצית קיים ברכב למתח קבוע או הוספה של שקע כזה לרכב או לאופנוע, פנה בה"פ).

תודה על ההצעה, זה עשוי להיות שימושי בעתיד. אפנה אם וכאשר.

איל מ
08-04-20, 06:57
קנה כזה:
https://www.aliexpress.com/item/4000068140654.html
מגיע עם חוטים ופיוז.
זאת התוצאה הראשונה שעלתה לי.
די בטוח שעם קצת שיטוט בעלי תמצא גם ביותר זול (כאן יש דולר ומשהו משלוחה).

ADaShim
08-04-20, 07:53
קנה כזה:
https://www.aliexpress.com/item/4000068140654.html
מגיע עם חוטים ופיוז.
זאת התוצאה הראשונה שעלתה לי.
די בטוח שעם קצת שיטוט בעלי תמצא גם ביותר זול (כאן יש דולר ומשהו משלוחה).
אל תעשה את הטעות הפטאלית שנמרוד עשה :rolleyes: . אם כבר כזה, אז רק QC3.0.
לדוגמא: https://a.aliexpress.com/_dYmg1Vq

חנן-ג'יפולוג
08-04-20, 08:29
שקע מצית עם תנינים או קבוע, ומד-מתח שנכנס בו עושים עבודה טובה בהקשר הזה. בכל מקרה, אם אתה מחבר מד קבוע, בדוק מהי צריכת הזרם שלו, שלא יצא בסוף שהוא יהיה האחראי לפריקת המצבר.

יונימוג אדום
08-04-20, 09:33
אצלי בסיטרואן דה שבו 65 אין כלל נורת טעינה או חיווי כלשהו .
מחובר קבוע אביזר עם נורות לד לשקע המצית על מנת לתת חיווי טעינה ומצב מצבר .
הוא מחובר גם כאשר הרכב בחנייה לאורך זמן - ממש לא משפיע על המצבר הקטן 35A .

אילן

alto
08-04-20, 09:39
עוד אפציה בתלות בצריכצ זרם שלו, עם BT שמתריע לאפליקציה (https://www.ebay.com/itm/Car-12V-BM2-Battery-Analyzer-Electric-Circuit-Cranking-Tester-for-Android-iOS/254349898066)

jonys
08-04-20, 10:19
סליחה על השאלה, אבל למה אתה לא מעדיף למנוע את הבעיה ע"י ניתוק מהיר של המצבר?
https://www.ebay.com/itm/Universal-Battery-Link-Terminal-Switch-Cut-off-Disconnect-Master-Kill-Car-Truck/352500725273?epid=842511591&hash=item5212ae3619:g:WRkAAOSwUvVcc849

איל מ
08-04-20, 10:34
אל תעשה את הטעות הפטאלית שנמרוד עשה :rolleyes: . אם כבר כזה, אז רק QC3.0.
לדוגמא: https://a.aliexpress.com/_dYmg1Vq

צחקתי בקול.
לא יודע אם כולם מכירים את הסוגיה של נמרוד נגד האלקטרונאים.

בכל מקרה, וברצינות שניה, הסיבה ששמתי דווקא את זה, היא כי הוא הביע חשש מה מלהתעסק עם ייצור חיווט וסופיות, והקישור שנתתי מגיע עם הכל. (אופציה עדיפה היא אפילו בלי שקעי ה-usb, מניח שאם הוא ישוטט קצת במוצרים קשורים, הוא ימצא אחד כזה).

Derish
08-04-20, 14:29
תודה לכולם. הבנתי את כיוון המחשבה, נראה שהגענו לקונצנזוס. אעשה קצת שיעורי בית ואפעל בהתאם.


סליחה על השאלה, אבל למה אתה לא מעדיף למנוע את הבעיה ע"י ניתוק מהיר של המצבר?
בעיקר משום שהאוטו צרפתי משנות ה-90, והם לא תמיד אוהבים שמנתקים להם את המצבר (מנסיון של כמה כאלה). עם האופנוע זה פחות קריטי, אבל שם גם מבנה ההדקים שונה ומשאיר יותר אופציות.

-->