צפייה בגרסה מלאה : מתג לחץ לקומפרסור ללא מיכל
בהמשך לבקשה של גיא (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/109844-%D7%91%D7%9C%D7%AA%D7%99-%D7%A9%D7%91%D7%99%D7%A8-%D7%94%D7%99%D7%99%D7%9C%D7%A7%D7%A1-4x4-%D7%95%D7%99%D7%92%D7%95-2008-%D7%99%D7%93%D7%A0%D7%99?p=885693&viewfull=1#post885693)
המתג נקנה פה- https://www.aliexpress.com/item/32897039164.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.4 0374c4dUpraPJ
בין הרגלים של החשמל, אפשר לראות את הבורג אלן של הכיוון לחץ.
בקופסאת פלסטיק השחורה, יש את הממסר וכל החיבורים.
למרות המתג לחץ, שמרתי על כיווניות של קומפרסור ללא מיכל, כלומר סיומת זכר שתמיד פתוחה.
שים לב למתג הפעלה ( על הצד של המגירה) - זה מתג שלושה מצבים.
אמצע כבוי, למטה עובד דרך פרסוסטט, למעלה (צריך להזיז את ההגנה) עובד ישירות ללא פרסוסטט (אצלי מכוון על 40, זה מאפשר לי בפשטות להגיע לחץ גבוהה יותר. למה? לא יודע, שיהיה).
תודה, נראה אחלה פטנט, לכוון לחץ מילוי, לחבר לצמיג וכשהקומפרסור מפסיק, לעבור לצמיג הבא. עדיף מלחכות ליד הצמיג ולבדוק כל הזמן אם הגעתי ללחץ הרצוי.
מתג לחץ כזה מיושם בכל מערכת אויר עם מיכל - למשל של נעילות. אין סיבה לא ליישם אותו כהגנה על מדחס מותקן.
אסף.
תודה, נראה אחלה פטנט, לכוון לחץ מילוי, לחבר לצמיג וכשהקומפרסור מפסיק, לעבור לצמיג הבא. עדיף מלחכות ליד הצמיג ולבדוק כל הזמן אם הגעתי ללחץ הרצוי.
גם אני חשבתי כך, אבל זה לא עובד טוב:-(
שזה מתקרב ללחץ, זה מתחיל "לפמפם".
להערכתי זה נובע בעיקר בגלל שזה חישן פושט.
חישן טוב יותר היה צריך לנתק בערך מסויים ולחבר חזרה רק אחרי ירידה נגיד שלפחות 1psi.
לחישן הזה אין את זה, וזה מתחיל להפסיק ולעבוד בפולסים קצרים.
חבל על המדחס.
אני משתמש בקומפרסור כל כך מעט, שלא השקעתי יותר בחיפוש.
אם מישהו ימצא משהו יותר טוב, אולי משדרג.
החיישן 'נהנה' מטווח בין חיבור לניתוק - בד"כ סביב 10 psi, ובנוסף יש לו היסטרזיס - כלומר הוא לא יכול ולא מיועד להיות חיישן לבקרת לחץ ניפוח בזמן אמת. לזה יש חיישנים ייעודיים מדוייקים ויקרים - אבל כיוון שבהגדרה יש פיגור בין הלחץ בצמיג למדחס, ובנוסף הלחץ בצמיג הוא בערך שליש ממה שהמדחס דוחף - חיישן כזה צריך לסגור שסתום ולא לכבות את המדחס.
אסף.
החיישן של ARB מנתק ב- 100psi ומפעיל בחזרה ב- 80psi, מה שנקרא "היסטרזיס". חפש חיישן עם התכונה הזו עבור הלחץ שאתה רוצה...
(נכתב במקביל לאסף, מסתבר..)
נראה נהדר.
יש לקנות כזה בארץ לדעתכם ? במחיר שפוי ?
מה זה היסטירזיס אני יודע.
לחישן הזה, אין היסטרזיס ואין לו 10psi הבדל, אפילו לא 1, וזו הבעיה.
הרשת מלאה בחישנים, עם היסטרזיס , לסביבות ה 90-100psi, אבל אני רציתי מקסימום 40 וזה לא מצאתי.
מוזמנים למצוא.
הפרסוסט הוא מוצר סטנדרטי בתעשייה, תוכל למצוא כזה אצל כל ספק ציוד אוויר דחוס:
פסטו, בקרה גבע, אוטומציה ירוחם, אילן את גביש ועוד (מקווה שהקולגות לא נעלבות לי עכשיו)
מחירו פחות מ 100 ש"ח.... לא זוכר כמה.
עריכה, לא ניסיתי אף פעם לכייל אותם ל40 psi.
בד"כ סביב 6 באר, שזה כ87 psi אבל שווה לנסות
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
מה זה היסטירזיס אני יודע.
לחישן הזה, אין היסטרזיס ואין לו 10psi הבדל, אפילו לא 1, וזו הבעיה.
הרשת מלאה בחישנים, עם היסטרזיס , לסביבות ה 90-100psi, אבל אני רציתי מקסימום 40 וזה לא מצאתי.
מוזמנים למצוא.אם ההבדל כל כך קטן - זה לא יכול לעבוד. זה מפסק שישגע כל מערכת בקרה מכנית.
אסף.
מה זה היסטירזיס אני יודע.
לחישן הזה, אין היסטרזיס ואין לו 10psi הבדל, אפילו לא 1, וזו הבעיה.
הרשת מלאה בחישנים, עם היסטרזיס , לסביבות ה 90-100psi, אבל אני רציתי מקסימום 40 וזה לא מצאתי.
מוזמנים למצוא.
תקנה עוד חיישן בשני דולר , תכוון אותו ל 30 psi ותייצר flip flop עם שניהם.
אם ההבדל כל כך קטן - זה לא יכול לעבוד. זה מפסק שישגע כל מערכת בקרה מכנית.
אסף.
אסף,
בוודאי ש 10 עדיף.
על מה שאמרתי, שלמתג הזה, אין את זה, אפילו לא 1psi הבדל.
הרשת מלאה בחישנים, עם היסטרזיס , לסביבות ה 90-100psi, אבל אני רציתי מקסימום 40 וזה לא מצאתי.
מוזמנים למצוא.
השקעתי בך 2 דקות, קבל:
https://www.ebay.com/itm/324128300240
(עם כיוון נפרד ללחץ הפעלה והפסקה בטווח של 20-175 psi)
עוד כיוון לשיפור הנוחות בקומפרסור ללא מיכל שעלה לי עכשיו - בצינור מילוי הרי יש בקצה המילוי שעון לחץ, אפשר להתקין ברז משולש על הקו לפני השעון. ככה אפשר לבדוק לחץ בצמיג תוך כדי מילוי על יד סיבוב הברז, הקו של הצמיג והשעון נסגר ומתקבלת קריאת לחץ בצמיג והקו של הקומפרסור מנותב לסביבה.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.