PDA

צפייה בגרסה מלאה : דיזל 2003 - ערכי MAP תקינים



zivo
11-04-20, 21:40
ב manual כתוב, שרכב בהילוך סרק, ב 2500סל"ד ה MAP צריך להיות 110-150kPa.

האם מישהו יודע מה הערכים שצריך לראות בזמן נסיעה ( מנוע תחת עומס וסלד גבוהה יותר)?
משהו ספציפי לטרופר?
משהו כללי למנועים דומים?

Gershon
12-04-20, 01:15
הילוך סרק,3000סל"ד-130-135kp
באמצע נסיע-תלוי בעומס
עד 210kp

נדב ש.
12-04-20, 01:52
זה תלוי בעוד הרבה דברים אחרים, הטווח משתנה.

zivo
12-04-20, 12:32
גרשון,
כתבתי במפורש מה כתוב בספרות של איסוזו - הילוך סרק, 2500 סל"ד 110-150 (מה שמוזר זה כמה התחום גדול).
לעומת זאת בנסיעה, אני מקבל מספר דומה למה שאתה אומר , 220kPa .
זה מספר שקצת הפתיע אותי וחשדתי ברגש.
אבל אם אתה אומר ש 210 סביר, אז אני רגוע.

asafk
12-04-20, 14:33
מה לחץ טורבו תקין אמור להיות?
לכמה מכוון הפורק (אם יש)?
זה בדיוק ערך הMAP המקסימלי בהאצה.

לפי מה שאתה כותב יש לך טורבו של קצת יותר מ 1 באר. נשמע סביר.

אסף.

Gershon
12-04-20, 14:38
zivo
אם יש לך
130kp-3000Rpm בסרק במנוע חם
ואתה מגיע ל-220Kp באמצה נסיעה
טורבו שלך תקין

zivo
12-04-20, 15:01
מה לחץ טורבו תקין אמור להיות?
לכמה מכוון הפורק (אם יש)?
זה בדיוק ערך הMAP המקסימלי בהאצה.

לפי מה שאתה כותב יש לך טורבו של קצת יותר מ 1 באר. נשמע סביר.

אסף.
יש פורק, לא מצאתי תיעוד על ערכים שלו.
כן בדקתי, שבשלב מסויים, "הקלפה" זזה.
ואכן, אני רואה שהלחץ עולה עד 220kPa, ולא ממשיך לעלות (גם אם הטורים עולים).

מסכים עם שניכם - כרגע התובנה שלי שהטורבו והרגש MAP (שבו חשדתי), תקינים.

נדב ש.
12-04-20, 15:20
אמרתי לך מזמן, תחפש בעיות במקום אחר..
😉

zivo
12-04-20, 16:49
אמרתי לך מזמן, תחפש בעיות במקום אחר..
😉
ואתה לך תענה פה-
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/115631-%D7%9E%D7%92%D7%91%D7%A8-wifi-%D7%90%D7%9C%D7%97%D7%95%D7%98%D7%99-%D7%94%D7%9E%D7%9C%D7%A6%D7%95%D7%AA

נדב ש.
12-04-20, 17:05
חחחחח
התלבטתי אם לענות שם...

wonderd
15-04-20, 10:07
למה בכלל אתה מחפש את הערכים האלה? יש לך בעיה כלשהי או שאתה כמוני..מחפש בעיות :)

zivo
15-04-20, 10:41
הטרופר אצלי למעלה משלוש שנים.
מהיום הראשון, התחושה שהוא קצת "עצלן".
בהתחלה, בסרק, הוא לא עבד עגול.
עם הזמן, החלפתי חיישני MAP ו EGR ( חישנים לא מקוריים) ושהמנוע הגיע ל 100K ( הבעלים המקוריים החליף מנוע במסגרת המשבר הגדול), נעשה טיימיג וחישן מסילה (מקורי).
היום, המנוע עובד עגול, בלי בעיה. אין לי בעיות עשן.
מיד בהתחלה, החלפתי ל 31 (שני הטרופרים האחרים שיש לי להשוות, על צמיג מקורי).
תצרוכת דלק, סבירה (8+ עירוני, 9+בין עירוני זהיר. אני עם גגון וצלון מותקן קבוע).
עכשיו יש זמן, אז אני מנסה להבין.
היו לי שני כיוונים -
1- חישן map או הטורבו עצמו (החישן לא מקורי, אולי פיקששתי בקניה, אולי תקול?).
2- סתימה באגזוז ( הממיר).

כנראה שאת הסעיף הראשון ( map טורבו) אפשר לשים בצד.
עכשיו אני בלבטים איך לבדוק את הממיר.
אני יודע שיש כאלו שיגידו, פשוט לחורר אותו.
(בטרופר אין חישני גזים לפני , אחרי, אמצע....לא צריכה להיות בעיה), אני לא רוצה להרוס אותו לפני שאני בטוח שיש שם בעיה.
בהחלט יש מצב, שהסגר ישתחרר קצת, אני אקפוץ לאיזה אגזוזן, אקנה חלקים, אחתוך את האגוז לפני הממיר (אחרי הממיר יש פלאנג'), אכניס חתיכת צינור, ונראה איך זה נוסע.
או שהאגזוזן יתן מחיר סביר להחלפה ( אחרי הכל, זה אגזוז שעשה 250K).

אהההה. ..
לגבי השאלה המקורית שלך, נדב ש. חושב שאני כמוך, סתם מחפש צרות :-)

wonderd
15-04-20, 11:45
לגבי הממיר..אני פשוט רוקנתי אותו מתוכן וחיברתי בחזרה, לא יודע עם קשר או בלי קשר..מאז הריח באגזוז חזק הרבה יותר ולא נעים.
עכשיו שוקל אם להתקין מחדש ממיר תקין.
לדעתי לניסיון ראשון אם אתה מפרק פשוט תשטוף את הממיר עם צינור עד שייצאו מים נקיים ותחבר מחדש.
לא יודע מה גורם לעצלנות הזאת ראיתי בכמה רכבים שזה קיים.
שמעתי על בחור מסוים ש"משפר" בטרופרים את תגובות המנוע ע"י שינוי כלשהו דרך טק2 (לא ראיתי בעיניים ואין לי מושג מה הוא עושה שם או אם יש שיפור מעבר לפסיכולוגי), בנוסף לזה הבנתי שהוא גם מחליף חלק מצנרת הואקום לצנרת עם קוטר פנימי גדול יותר, שווה לבדוק את זה אולי.

Gershon
15-04-20, 11:54
zivo
שים לב-אגזוז חלקי פתוח( ללא ממיר)-זה לא אומר שתקבל מומנט כוח יותר.....
יכול להתרחש הפוך-תראה חומר טכני על רזוננס גזים בסעפת פליטה

נדב ש.
15-04-20, 11:56
לדעתי אין קשר לריח מהאגזוז ואם יש ממיר או אין ממיר.

לגבי "הבחור", גם לי אין מושג מה הוא "עושה" עם טק2, אבל נסעתי על טרופר שעבר "שינוי" כזה לטענת הבעלים(חבר של יותם), אני לא הרגשתי כלום שונה.

נדב ש.
15-04-20, 12:04
zivo
שים לב-אגזוז חלקי פתוח( ללא ממיר)-זה לא אומר שתקבל מומנט כוח יותר.....
יכול להתרחש הפוך-תראה חומר טכני על רזוננס גזים בסעפת פליטה

מה שבטוח זה שאם הממיר סתום אז הסחיבה תרד.

Gershon
15-04-20, 12:16
מה שבטוח זה שאם הממיר סתום אז הסחיבה תרד.

אז מורידים\מנקים או מחליפיםׁ(אם נשרף) אותו

Gershon
15-04-20, 12:36
לגבי גידול\שיפור.....דרך TECH2-שמן נחשים
מה שכן-ביטול EGR מכני ואלקטרוני+אינטרקולר יותר גדול ייתן עוד כוח למנוע בטורים נמוכים

נדב ש.
15-04-20, 13:46
אז מורידים\מנקים או מחליפיםׁ(אם נשרף) אותו

בדיוק.
אני מאמין שרכב בן 10+ עם דוד/ממיר בגיל כזה יש יותר מסיכוי סביר שיהיה סתום, אפילו בצורה חלקית.
אצלי בכל הרכבים(שהם כמעט תמיד בני 10+) החלפתי באופן יזום את האגזוז מהתחלה עד הסוף, לא מזמן הזמנתי לדיסקו מחו"ל אגזוז קומפלט חדש.
לא מזמן היה מפעל בעפולה(אשבל למי שהכיר) שהיה מייצר אגזוזים לכולם, ניסגר לאחר שהבעלים ניפטר, עשיתי אצלו את כל הרכבים עד אותו זמן.

zivo
15-04-20, 13:52
החשש הוא כמו שנדב כתב, ממיר סתום.
להוריד זה סיפור מהת....
יש פלאנג' ישר אחרי הממיר, וזה קל.
אבל, לפני הממיר, זה סיפור של צינור רציף, ארוך, ומכופף עד לסעפת.
ולכן, זה יצריך חיתוך והוספה של מחברים.
במחשבה שניה,
יכול להיות, שאפשר לפתוח את הפלאנג' שאחרי הממיר, ולהכניס צינור מים או גרניק (נגד הכיוון) ?

נדב ש.
15-04-20, 14:05
לדעתי מיותר. במקרה הטוב אתה פשוט תדחוף את כל הלכלוך פנימה, ואז כשתיסע הוא יחזור לתוך הממיר.

אופציה אחרת זה לגשת לאגזוזן שיפרק אותו(אני מאמין שעם הפירוק אתה כנראה תראה אם הוא סתום או לא), תייצר צינור ופלאנג' לחלק הקידמי, סע כמה ימים ותבדוק אם יש שינוי.
כשתירצה להחזיר ממיר תחזיר אחד עם פלאנג'ים ב 2 בצדדים.

zivo
15-04-20, 14:51
בגדול זו היתה התוכנית ( ומה שכתבתי בהתחלה).
אני לא מפחד שמשהו ידחף פנימה, אם זה נדחף פנימה, זה יצא עם המים, מזה אני לא חושש.

ofer_b
11-04-21, 19:10
מחייה את השרשור, מעניין אותי אם בסוף הורדת/שטפת/החלפת אגזוז/ממיר והאם הייתה לזה איזושהי השפעה

Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk

zivo
11-04-21, 22:45
פתחתי אחרי הממיר, ושטפתי.
יצא הרבה ג'יפה.
סגרתי ואני נוסע, לא הרגשתי שינוי משמעותי

-->