צפייה בגרסה מלאה : פאגרו או לנדרובר ככלי ראשון
אורי צפון מרכז
15-04-20, 00:23
שלום לכל הגיפאים
אני מעוניין להכנס לתחום בעקבות מספר טיולים שעברתי כנוסע בלבד :-)
אני מפרט את הצרכים שלי בהתאם לשאלון המוצג באתר:
תקציב - כ60,000 ניתן להוסיף עוד כ 12,000 ש"ח עבור יישור קו ו/או תוספות ושיפורים
גודל הרכב - 7 מקומות, אני רוצה רכב שיוכל לתת מענה למשפחה של 4 נפשות לטיולים של יומיים או שלושה ושיוכל להסיע בטיולים חד יומיים 5 אנשים וציוד.
נסועה שנתית - הרכב הינו רכב לטיולים בלבד ואינו משמש לנסיעות יומיות. בהתאם לכך אין בעיה שהרכב יהיה מושבת לתקופות קצרות. חלקית אני אנסה לטפל בעצמי טיפולים שוטפים אבל מעבר לכך עדיין אינני יודע. אני גר במושב ליד יוקנעם ובהתאם לכך כמות המוסכים הקרובים אינה גדולה.
אופי שימוש - אני עדיין לא במקום של טיולי עבירות ( למרות שאם הגודל בא התאבון....) וכרגע אני מחפש כלי שיוכל לעשות טיולי עבירות עד רמה בינונית+ ובגדול להביא אותי ואת המשפחה למקומות שלא יכולנו להגיע אליהם בדרך אחרת.
גיר - אוטומאטי
מנוע - מניח שדיזל אבל ממש לא חובה
תצורה - ארוך
גיל רכב - 2008+
בינתיים נראה לי דיסקו 3 או פאגרו
אשמח לשמוע את דעתכם
אתה די בכיוון למעט התקציב, הכלים שציינת מודל2008 וצפונה, אם יכנסו לתקציב יהיו נבלות.
כלים טובים עולים יותר.
לפחות לפי המחירים טרום הקורונה...
נשמע שאינך צריך רכב 7 מקומות, גם רכב 5 מקומות מרווח יתאים,
כגון גרנד צ'רוקי.
הדיסקו3 הוא כלי מורכב בהרבה ולא רבים המוסכים לטפל בו, מצד שני חווית הנסיעה טובה יותר.
Sent from my SM-T580 using Tapatalk
היי
לדעתי תצטרך לוותר על משהו בדרישות
אם תוותר קצת בשנתון תוכל לקחת פאג'רו שיענה על יתר הדרישות
אם תוותר על דרישת העליה העתידית ברמת העבירות תוכל לקחת רקסטון שיענה על כל הדרישות וגם יוכל להיות יום יומי אם תרצה
אם תוותר על הדרישה ל-7 מקומות תוכל בהחלט לקחת גרנד צ'ירוקי (2005-2010) שעם גגון יענה על כל הדרישות ועם קצת שיפורים גם יגדל איתך בשטח כשתרצה וגם
אישית, בין פאג'רו לדיסקו הייתי לוקח פאג'רו - לדיסקו יש יכולות טובות מאוד בשטח ועוד יתרונות רבים נוספים אבל עם צמיגים נמוכי חתך וכל הקפריזות היקרות הנלוות לרכב אנגלי בן 10+ הייתי מהסס לקנות אותו.
זה לא שהפאג'רו הוא שיא האמינות אבל זו בחירה יותר סולידית ולדעתי יותר טובה
2008 Suzuki Grand Vitara
2003 Suzuki Jimny
2009 Hyundai Tucson
geva dover
15-04-20, 11:19
היום נתקלתי במודעה הזו, אומנם טיפה מעל התקציב שלך אבל הייתי שוקל.
הרכב שתיין אבל באותה מידה מפנק. מגיע עם נעילה אחורית ומרכזית מזגן מפוצל וכו.. יקח אותך להרבה מקומות
אני לא בקיא במחלות וכד' של הרכבים האלה אז אולי נחכה שחכמים ממני בדגמים הללו יענו אבל זו אופציה נחמדה.
128564
אורי צפון מרכז
15-04-20, 15:53
תודה חברים, האמת פתחתם לי את הראש אם הגראנד צ'רוקי
חיפשתי קצת באינטרנט ולא מצאתי התייחסות לדגמי עד 2010 לבורר שטח והילוך נמוך
מצאתי רק בדגמים של מעל 2011 אחרי ששינו צורה
האם גראנד צ'רוקי 2008 בעל מערכות בקרה כגון ירידה במדרון ו/או נעילת דיפרנציאלים מתוך הרכב?
האם יש לו בורר מצבי נהיגה כמו הלנדרובר לדוגמא?
לגבי המודעה של הפאג'רו ראיתי אותה אבל נראה לי ( יכול להיות שמדובר בדעה קדומה ותו לא ) שלמנוע בנזין אין אורך חיים כמו של דיזל ובגלל זה אני מעט מהסס לגבי הפאגרו המדובר
גראנד הוא לא 7 מקומות
אסף.
יש מאמר מצוין נעוץ בפורום jeep שמסביר מאוד יפה על הוריאציות השונות של דגם זה מדגם בסיס ללא הילוך כוח כלל ועד דגם שמגיע עם הילוך כוח ונעילות ק+א
מדבר גם על המנועים השונים
ממליץ לך לקרוא ולהמשיך משם
2008 Suzuki Grand Vitara
2003 Suzuki Jimny
2009 Hyundai Tucson
בקצרה
למנוע 3.7 אין הילוך כח, ולא יתאים לך
למנועי הדיזל, ההמי 5.7 וה 4.7, בדרך כלל יש הילוך כח, ואף לחלקם נעילות מקוריות qd2, הגיעו גם כאלה שאין להם כלום, אז צריך לבדוק.
יש 7 מקומות בדגם קומנדר, אותו עניין עם הדגמים השונים כמו בגרנד.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
תודה חברים, האמת פתחתם לי את הראש אם הגראנד צ'רוקי
חיפשתי קצת באינטרנט ולא מצאתי התייחסות לדגמי עד 2010 לבורר שטח והילוך נמוך
מצאתי רק בדגמים של מעל 2011 אחרי ששינו צורה
האם גראנד צ'רוקי 2008 בעל מערכות בקרה כגון ירידה במדרון ו/או נעילת דיפרנציאלים מתוך הרכב?
האם יש לו בורר מצבי נהיגה כמו הלנדרובר לדוגמא?
לגבי המודעה של הפאג'רו ראיתי אותה אבל נראה לי ( יכול להיות שמדובר בדעה קדומה ותו לא ) שלמנוע בנזין אין אורך חיים כמו של דיזל ובגלל זה אני מעט מהסס לגבי הפאגרו המדובר
תתקשר אלי
054-7367258
אורי צפון מרכז
05-06-20, 16:34
באמ תתודה לכל המגיבים
בסופו של דבר החלטתי להצניע עם מחיר הכניסה ולהתחיל במשהו זול יותר
בהחלט הכנסתם לי לראש שבכלל אולי אני לא צריך 7 מקומות וזה שינה לי את התפיסה
רכשתי בסוף טארקאן 2006
הכלי עבר יישור קו אצל יעקב ועכשיו אני מתחיל בדרך הארוכה שלהפוך את הכלי למשהו שאפשר להתגאות בו
שוב תודה לכולם ונתראה בשטח
JohnnyEnglish
05-06-20, 16:49
תתחדש ובהצלחה !
נשמח שתמשיך לעדכן פה ואילו לפתוח פוסט בפורום Readers Rides.
Sent from my LM-G710 using Tapatalk
תתחדש, תהנה ונתראה בשטח!
נשלח מהנייד
היי
לדעתי תצטרך לוותר על משהו בדרישות
אם תוותר קצת בשנתון תוכל לקחת פאג'רו שיענה על יתר הדרישות
אם תוותר על דרישת העליה העתידית ברמת העבירות תוכל לקחת רקסטון שיענה על כל הדרישות וגם יוכל להיות יום יומי אם תרצה
אם תוותר על הדרישה ל-7 מקומות תוכל בהחלט לקחת גרנד צ'ירוקי (2005-2010) שעם גגון יענה על כל הדרישות ועם קצת שיפורים גם יגדל איתך בשטח כשתרצה וגם
אישית, בין פאג'רו לדיסקו הייתי לוקח פאג'רו - לדיסקו יש יכולות טובות מאוד בשטח ועוד יתרונות רבים נוספים אבל עם צמיגים נמוכי חתך וכל הקפריזות היקרות הנלוות לרכב אנגלי בן 10+ הייתי מהסס לקנות אותו.
זה לא שהפאג'רו הוא שיא האמינות אבל זו בחירה יותר סולידית ולדעתי יותר טובה
2008 Suzuki Grand Vitara
2003 Suzuki Jimny
2009 Hyundai Tucson
איזה רכב הוא כן שיא האמינות לדעתך?
איזה רכב יותר אמין מפאג'רו לדעתך?
איזה רכב הוא כן שיא האמינות לדעתך?
איזה רכב יותר אמין מפאג'רו לדעתך?
אתה צריך להגדיר מה זה אמינות קודם.
האם סאן רוף שלא נפתח זו בעיה כמו תפוח הגה שמתפרק? מה המדד שלך לאמינות?
היו לי מספר רכבי שטח עד היום (צ'ירוקי, גראנד צ'ירוקי, ויטרות, קאיה ספורטאז' , דיסקו ו... פג'רו)
הרכב שהיה לי הכי יקר לאחזקה, בהפרש גדול, הוא הקינג.
(מערכת קירור, גיר, מסרק הגה ועוד כמה שטויות).
מצד שני, לחבר היה רכב כמעט זהה והוא היה מרוצה שנים...
אז גם המזל משחק כאן כנראה...
היי סער
אני לא חושב שהנסיון האישי שלך הוא מדד כלשהו.
שאלתי את השאלה, כי אני מאמין שבמקרים האלו של בהמות בני 10 ומעלה, כל מקרה לגופו, וקשה מאוד להחליט גורף שרכב מסויים אמין יותר מהשני, חוץ מהקונצזוס שלנדרובר בעייתי.
לכתוב פאגרו לא הכי אמין נשמע לי מוזר.
מה כן נחשב אמין?
היי סער
אני לא חושב שהנסיון האישי שלך הוא מדד כלשהו.
שאלתי את השאלה, כי אני מאמין שבמקרים האלו של בהמות בני 10 ומעלה, כל מקרה לגופו, וקשה מאוד להחליט גורף שרכב מסויים אמין יותר מהשני, חוץ מהקונצזוס שלנדרובר בעייתי.
לכתוב פאגרו לא הכי אמין נשמע לי מוזר.
מה כן נחשב אמין?אני חושב שאתה צודק ברוב מה שכתבת.
עוד לא משוכנע שלנדרובר בן 15 פי ת אמין מכל השאר בגיל הזה בממוצע. זה פשוט שהוא היה אותו דבר גם כשהוא היה חדש כשהם היו אמינים כמצופה מאוטו חדש.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
איזה רכב הוא כן שיא האמינות לדעתך?
איזה רכב יותר אמין מפאג'רו לדעתך?שום רכב הוא לא שיא האמינות. ציינתי שפאג'רו אינו כזה כי אם פותח השרשור היה מעדיף אותו על פני לנד רובר בגלל אמינות, אז שידע שהוא אמנם אמין יותר אבל לכשעצמו לא חף מבעיות. זה הכל.
אמינות, היא פרמטר חשוב יותר או פחות לנהגים שונים. אבל היא בסוף פרמטר אחד מבין רבים בקניית רכב שטח שלא כולם רציונליים
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
באמ תתודה לכל המגיבים
בסופו של דבר החלטתי להצניע עם מחיר הכניסה ולהתחיל במשהו זול יותר
בהחלט הכנסתם לי לראש שבכלל אולי אני לא צריך 7 מקומות וזה שינה לי את התפיסה
רכשתי בסוף טארקאן 2006
הכלי עבר יישור קו אצל יעקב ועכשיו אני מתחיל בדרך הארוכה שלהפוך את הכלי למשהו שאפשר להתגאות בו
שוב תודה לכולם ונתראה בשטחתתחדש. נשמח שתשתף אותנו בתהליך הכנתו לשטח.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
דורטור מוטו
06-06-20, 08:12
באמ תתודה לכל המגיבים
בסופו של דבר החלטתי להצניע עם מחיר הכניסה ולהתחיל במשהו זול יותר
בהחלט הכנסתם לי לראש שבכלל אולי אני לא צריך 7 מקומות וזה שינה לי את התפיסה
רכשתי בסוף טארקאן 2006
הכלי עבר יישור קו אצל יעקב ועכשיו אני מתחיל בדרך הארוכה שלהפוך את הכלי למשהו שאפשר להתגאות בו
שוב תודה לכולם ונתראה בשטח
תוכל לפרט מי זה יעקב?
היי סער
אני לא חושב שהנסיון האישי שלך הוא מדד כלשהו.
שאלתי את השאלה, כי אני מאמין שבמקרים האלו של בהמות בני 10 ומעלה, כל מקרה לגופו, וקשה מאוד להחליט גורף שרכב מסויים אמין יותר מהשני, חוץ מהקונצזוס שלנדרובר בעייתי.
לכתוב פאגרו לא הכי אמין נשמע לי מוזר.
מה כן נחשב אמין?
אצלי, פג'רו היה הכי יקר לתחזוקה, נפלתי על גרוטאה? אולי. אני חושב שמי שקנה ממני כבר היה מאוד מרוצה כי הוא קיבל רכב עם הרבה חלקים חדשים :) לי נשאר האתר www.pajero.guru :)
לנדרובר בעייתי? ברור :) נחזור לזה בסוף.
(איך אמר לי חבר לפני שנים, אפילו הפגוש מתקלקל. :) ,זקני הפורום אולי זוכרים שמישהו שאל איך מתקנים ג'ק נוזל, הג'ק היה של... לנדרובר) התקלות בו הן לרוב פשוטות ומוכרות ולכן זולות לתיקון.
כך גם הצירוקי והגראנד צירוקי.
כמו שכתבת, כל מקרה לגופו. גם טויוטות בגיל הזה כבר נבלות, התיקונים בהן רחוקים מלהיות זולים (יש לי חבר שהשאיר כבר כמה חופשות משפחתיות במוסך עם טויוטה מודל 2000)
לגבי הקונזנזוס, הדיסקו שלי, מודל 98 החליף גראנד צ'ירוקי מודל 2000. בשניהם עשיתי יישור קו עם הקניה שכלל החלפת מערכת קירור, צמיגים, הגבהה ועוד כמה דברים בהתאם לרכב.
העלויות של שניהם דומות מאוד. אם זה מעניין מישהו אוכל לנסות לפרט.
לשאלתך, מה נחשב אמין?
רכב שאני מסוגל לטפל ב 95% מהתקלות בעצמי. שרוב התקלות בו הן לא משביתות ושחלקים יקרים בו הם 2: מנוע, גיר וגם הם יעלו פחות מ 10k. וכמובן, תדירות התקלות היא סבירה.
סער
תודה
כמה חידודים מבחינתי
1. אמינות היא לא בהכרח היכולת לתקן בעצמך, אצל רוב האנשים.
2. לא התכוונתי שספציפית הרכב שקנית היה גרוטאה, אלא שכנראה נפלה במשמרת שלך טיפול במכלול יקר, או כמה מכלולים. בכל מקרה סטטיסטית מקרה פרטי לא מעיד כלום.
3. כשכותבים פאג'רו כן אמין או לא אמין, זה גם קצת לא ברור, יש דגמים שונים, חלקם נחשבים מאוד אמינים -
Q קצר בנזין (מנוע 6g72) בועטים עד היום חלקם כבר 25 שנה והבעלים מאוד מרוצים מהם. (היה לי כזה פעם).
ה King כבר נחשב פחות אמין, בדכ בעיות עם משאבת הזרקה או גיר (מהמכלולים היקרים, לא מציין את שאר השטויות)
BK דיזל (בעולם מ 2006 נראה לי, בארץ 2008) מראים אמינות "מופלגת" במכלולים היקרים, בקמ גבוהים מאוד (300-400) אם טופלו נכון.
כך שלכתוב פאגרו לא שיא האמינות, נראה לי משפט ממש לא ברור.
אני חושב שפאגרו במידה וטופל נכון מכונה מאוד אמינה.
יעידו הכלים בארץ, יעידו הקבוצות הבועטות והפורומים בחול.
אני אבהיר, אני לא חושב שיש הבדל משמעותי באמינות בין טויוטה, מיצובישי, ג'יפ או לנדרובר ברכב בן 15 שנים ומעלה, ההבדל הוא בין רכבים ספציפיים ולא בין חברות.
בכולם בונשינגים, תפוחים, בולמים, גומיות וצינורות מתבלים ודורשים החלפה. לרוב, אלו לא מנועים/גירים שהולכים, אלא כל החלקים האלו שדורשים החלפה. החיסרון של מיצובישי/טויוטה בארץ הוא העדר מקור חליפי לרכישת חלקים, למעט חו"ל. זה מייקר מאוד את האחזקה.
אורי צפון מרכז
06-06-20, 15:40
תוכל לפרט מי זה יעקב?
יעקב המכונה דר' טראקן
יש לו מוסך בבני ברק מתמחה בסוג הרכב הזה
הירשפלד יובל
06-06-20, 15:57
מזל טוב ובהצלחה עם הטארקאן.שים דגש על תקינות מנגנון ההעברה ל-4x4 , נוכחתי/שמעתי על מס' מקרים שהמנגנון כושל באמצע טיול.
לגבי הדיון לגבי אמינות, יש כאן נתוני שרידות (כלומר אחוז הרכבים שעדיין עוברים מבחן רישוי שנתי מתוך כלל הרכבים שנמכרו). הנתונים נמסרו ממשרד התחבורה.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200606/bd7627923783ff1bda45a48b291a184f.jpg
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
זה נתון מעניין אבל חשוב לזכור שהוא משקף לא בהכרח רק אמינות אלא גם נכונות של בעל הרכב להשקיע כדי להחזיק את הרכב על הכביש
המספרים גבוהים משהייתי מנחש
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
זה נתון מעניין אבל חשוב לזכור שהוא משקף לא בהכרח רק אמינות אלא גם נכונות של בעל הרכב להשקיע כדי להחזיק את הרכב על הכביש
המספרים גבוהים משהייתי מנחש
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
אתה צודק לגבי גיפים בטח לגבי הרגלר , לגבי רכבי משפחה פחות.
הנתונים על הלנדקרוזר יותר מרשימים (מכרו בסדר גודל יותר רכבים מהרנגלר)...
Sent from my iPhone using Tapatalk
בניגוד למדינות אחרות, כאן מדד השרידות קשור רק לשמירת הערך (וכמה זה 50% של טוטאל לוס)
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
לגבי הדיון לגבי אמינות, יש כאן נתוני שרידות (כלומר אחוז הרכבים שעדיין עוברים מבחן רישוי שנתי מתוך כלל הרכבים שנמכרו). הנתונים נמסרו ממשרד התחבורה.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200606/bd7627923783ff1bda45a48b291a184f.jpg
Sent from my SM-G970F using Tapatalkמתי זה פורסם?
רנגלר ביבוא סדיר יש כאן מ2008 בערך, לא? וגם אז לקח זמן עד שהמכירות התעוררו והוא נהיה נפוץ יחסית...
זה אומר שהחלק הארי של המספר הזה הוא רכבים צעירים משמעותית, ב7 שנים בערך.
משפיע מאוד על הסטטיסטיקה.
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
גם לנדרובר נמכר בארץ מ 93, קצת מוזר שמיצובישי מראה מ 98 ולנדרובר רק מ 2000.
לגבי הדיון לגבי אמינות, יש כאן נתוני שרידות (כלומר אחוז הרכבים שעדיין עוברים מבחן רישוי שנתי מתוך כלל הרכבים שנמכרו). הנתונים נמסרו ממשרד התחבורה.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200606/bd7627923783ff1bda45a48b291a184f.jpg
Sent from my SM-G970F using Tapatalkאתה מודע לכך שיש כאן סטטיסטיקה יצירתית משהו??
חסרה התפלגות המכירות על פני התקופה שלעיתים ממש אינה אחידה...
לדוגמה פריוס נמכרת מ2004 כביכול, אבל ברור לכל בר דעת מוטורית בשוק הישראלי שהמספרים הגדולים נמכרו בעיקר בשנים האחרונות בליסינג עקב הקלות מס.
מכאן להסיק ש94% שנמכרו מ2004 עד היום עדיין נוסעות נשמע טוב אבל לא באמת מלמד הרבה...
Sent from my SM-T580 using Tapatalk
מתי זה פורסם?מוסף ממון של ידיעות אחרונות מסוף השבוע הזה.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
מוסף ממון של ידיעות אחרונות מסוף השבוע הזה.
Sent from my SM-G970F using Tapatalkואללה. מעניין, סרוק את על הכתבה.
ואללה. מעניין, סרוק את על הכתבה.בבקשהhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20200606/0e3a2a95a3ade6059394030fbaf34353.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20200606/04fcb7d179a9d8ffc14e54d3e05aac1d.jpg
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
מי שאחראי על הדבר הזה... צריך לקחת לו את המקלדת לצמיתות ולאלתר.
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
...או ללמד אותו להשתמש באקסל.
Mor Gurevich
07-06-20, 08:07
הכתבה הזו לא פחות מהזויה. זו הטייה סטטיסטית שפשוט מטעה את הקוראים במסקנות לא רלוונטיות. אף אחד לא עושה להם ביקורת לפני שהם מפרסמים את השטויות הללו?
נראה לי שיש לכם ציפיות גבוהות מידי מכתבה במוסף של ידיעות אחרונות (או מנתונים שמסופקים על ידי משרד התחבורה).
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
בקריאה של כל התגובות על הכתבה הזו אני חייב להסכים - מדובר פה בנתונים גולמיים עם מעט מאוד ערך אם לא מבצעים תיקונים סטטיסטיים בסיסיים.
נראה לי שיש לכם ציפיות גבוהות מידי מכתבה במוסף של ידיעות אחרונות (או מנתונים שמסופקים על ידי משרד התחבורה).
הנתונים של משרד התחבורה הם מה שהם, ויש היום המון נתונים והם נגישים ציבורית -
https://data.gov.il/dataset?tags=%D7%AA%D7%97%D7%91%D7%95%D7 %A8%D7%94
אפשר לעשות איתם הרבה דברים. ברור לכל בר דעת שלחלק את הנתון "כמה יש עם רישוי בתוקף עכשיו" בנתון "כמה עלו על הכביש ב20 השנה האחרונות" שזה מה שעשו כאן, זה חיתוך כל כך גס שהוא חסר ערך. רכב שרוב המכירות שלו בשנים האחרונות (כמו רנגלר שתכלע'ס נמכר רק משנת 2008 במספרים משמעותיים) מקבל הטייה כלפי מעלה, ורכב שפעם היה להיט מכירות ובשנים האחרונות מדשדש (למשל מזדה 3) או כבר לא נמכר 5 שנים (סיטרואן C5) מקבל הטיה חזקה כלפי מטה.
אפשר ונכון לעשות חישוב מורכב יותר, של תוחלת חיים ממוצעת של רכב, בהתבסס על הנתונים השנתיים, אבל זה הרבה עבודה. זה לא דוקטורט אבל בהחלט פרויקט של הרבה שעות עבודה למידען. כנראה שלאודי עציון, שצריך למלא את העמודים שלו פעמיים בשבוע, אין את הזמן או את התקציב.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.