PDA

צפייה בגרסה מלאה : נתוני קבל לצורך "הלוואת גישור"



נדב42
16-04-20, 22:25
הי,

במסגרת ההתקנות החדשות בויטארה, הוספתי מתג שמאפשר לי לבחור לגבי חלק מהצרכנים (רדיו, קשר, ושקעי מצית) האם הם יעבדו רק במצב ACC או תמיד, גם בלי מפתח בסוויץ.

השתמשתי במתג רגיל (ON-OFF, לא מחליף) אשר שולט בממסר רכב סטנדרטי שמבצע את ההחלפה.

הבעייה היא כזו: כאשר הסוויץ' פתוח ואני מחליף את מצב המתג, הצרכנים מקבלים ניתוק רגעי שגורם להם אתחול. הייתי רוצה שהמעברים האלו לא ישפיעו על הצרכנים.

הממסר האמור לא מעביר דרכו זרם גבוה, הוא מפעיל פיקוד לשני ממסרים נוספים (שאולי יהפכו לשלושה) אשר מחוברים להזנה בריאה ונושאים בעומס. החלוקה לשניים או שלושה ממסרים נובעת מהזרמים שעשויים לעבור בקווים, והרצון להשאר עם ממסרים סטנדרטיים.

בקיצור, חשבתי לשים קבל על הקו הזה, מספיק גדול כדי שיספק את החשמל הדרוש להפעלת שלושה ממסרי רכב סטנדרטיים למשך זמן המיתוג של הממסר הראשון. אין לי בעייה שיהיה אוברקיל - אם הצרכנים ייכבו גם שנייה-שתיים אחרי סגירת הסוויץ, זה ממש לא מטריד אותי ...

במחשבה שנייה, גם אם זה יהיה חמש שניות ...

אז איזה קבל אני צריך בשביל זה ? או אולי פתרון אחר ?

תודה :)

moshe_levy
16-04-20, 22:37
אם אני מבין נכון לקחת זרם ממקור כלשהו והעברת את שלושת הצרכנים האלה דרך מפסק, בגדול כן.
את הזרם ככל הנראה לקחת ממקור שהוא מתנתק לרגע כאשר אתה מניע את הרכב, כי הרכב צריך זרם גדול כדי להניע ומין הסתם מתנתקים צרכנים מסויימים ברגע ההנעה.
לכן קח את הזרם דרך פיוז ישירות מהמצבר וזה יעבוד לך גם בזמן הנעה.

Sent from somewhere....

נדב42
16-04-20, 22:52
משה היקר,

קראתי את התשובה שלך ולא מצאתי קשר לשאלה שלי.
אז קראתי שוב את השאלה שלי, ואני עדיין לא מוצא קשר ...

לילה טוב [emoji846]

Raccoon
16-04-20, 22:55
לא לגמרי ברור מהתיאור שלך איך בדיוק עובדת ההחלפה. אתה מסביר שיש מפסק שמפעיל ממסרים וכו׳, אבל מה קורה בזמן שהמפסק מנותק?

Sent from my LG-H930 using Tapatalk

נדב42
16-04-20, 23:11
אין בעייה במצבים הסטטיים, הבעייה היא רק בזמן החלפת המצב. בזמן הזה (שאיני יודע מה משכו בממסר רכב סטנדרטי), צריך להשלים את האנרגיה הנחוצה להפעלת 3 ממסרי רכב סטנדרטיים נוספים.

את ההסבר על המיתוג כולו אפרט אולי בשרשור של הויטארה.

זוהר לב
17-04-20, 00:22
לא בטוח שהבנתי. האם אתה משתמש בשלושת הממסרים כמחליפי מצב לפני ואחרי סוויץ?
אם חיובי אז לא יודע אם קבל יפתור את הבעיה כי אתה בעצם צריך טיימר שנקרא off delay המשהה בעת ניתוק מתח.(קשה למצוא ויקר)
מה שכן נכון לעשות בפשטות יחסית הוא להשתמש בסט ממסרים נוסף שמחוברים במקביל לממסרים הנוכחיים.
סט אחד מופעל ע"י המתג שלך,(ישירות מהמצבר) סט שני מופעל ע"י הסוויץ.
הממסרים משמשים רק לחיבור וניתוק. לא החלפה!!!
אתה מפעיל את המתג לפני שאתה מכבה מנוע ומוציא מפתח, ואז אין ניתוק רגעי. והפוך, רק אחרי שהנעת אתה מכבה את המתג,
וגם אז אין ניתוק.

מקווה שברור.

חנן-ג'יפולוג
17-04-20, 01:00
https://www.ebay.com/itm/12V-LED-Digital-Delay-Timer-Control-Relay-Switch-Module-Adjustable-Turn-ON-OFF/264381421545?_trkparms=ispr%3D1&hash=item3d8e5c57e9:g:C~QAAOSwgqpdyhmf&enc=AQAEAAACgIQvEcHUrT7nmUC3yY5qbPyaBN1n JEDYW8MyypsJPgXKbpGVenk0QxwqJ7mBcQFMD4qp wwXQDJ5VJVbQEydAZOHPybGOjdhAOkUUD3P%2BIT IUzVhVQC3ovk%2FEMd4hUCEoydVSQFVaTBrXyl8% 2B2orz8GWp8qUkEmw4C9tl7gEr%2FVXSW879eGGV nyarlTMiVNKLZAQoYfM20wJ277IEktxDrXx%2F3k YN6GULzrxWxfQFmpn0wCUcY0UMPH2J%2Fu%2FLcg sapP3LNOcNmx46yZwBzK8AVHHQtnTSfuQ%2Bd00l ydiYNt6WYImIpXzIQ4ZnxJAXz7FQkswzF8hjOUgM 2DVz47j95g18oqwL%2BtgGBg2iIq3gcgI7vjp2qI yBzvA5sdRnnTwgFPNEb%2BRaPRKXgERHYGVqhN16 q2YAsnSiJHlr4lIYGPZtuMQwK1dO4thzqXMVQXbD 8uSAWpmmEeEwKoJvLdxt%2FfRhnGLelkO%2Fmv7e a%2FlwGueFWNQySVRl8hXdy6AgQ%2FuzAgUhMq6l IgU7XUR39gw1hK3NiA5DfLd24uJfjpWh6OWGdOsv hRYOOBl0kX9NZFVj6OXSizViylMom%2FHGJiwM2V yx7rPTTd8cBo5Moor0JP6%2BYHDK1lPqcUb4Vt25 WDfeukGflRWD4tlQjX524sa4mwh5OcJJ8cafcSLL kvYtDyTSzzH1FOLxJZhfLJ%2FNIZLsblLkdoENxR WneBHgvU4Z2RwY%2FRMTPeCvj2tNgZAmbw9fFFTo IVLw%2BvUs4N9L7FIdBBd3heTxLHhtCiPYwoLXtV sZYARde3EmhD6dnpoJmifQ1tGxnPqBL7z5YWr4qG 82V2vVFFmF0G4r8ClpbK6jw3k%3D&checksum=264381421545a58b2b3596a64cad87a f142434ef4a51



eBay item number:
264381421545

נדב42
17-04-20, 01:02
זוהר, לא קשה בכלל למצוא טיימר כזה.. למעשה כל מה שאני צריך לעשות זה להתכופף קדימה ולהושיט יד לסדרן של אביזרי החשמל ויש לי ביד שלושה כאלו [emoji846]

אבל טיימר כזה יצרוך מעט חשמל כל הזמן, וזה לא מתאים לי ...

וריאציה על מה שכתבת: אפשר להוסיף ממסר אחד שיופעל עם ACC וימתג מתח קבוע, ואת המוצא שלו לחבר ביחד עם המוצא של הממסר הראשון שלי. מורת הממסר החדש היא למנוע הפעלה של כל אביזרי ACC (למשל מזגן) כשהמתג החדש שלי מופעל.

לקבל (מספיק גדול) יש ייתרון בהמשכיות של האביזרים גם בעת כיבוי קצר והתנעה של הרכב, ובלי צריכת החשמל הקבועה של טיימרhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20200416/ab380e369b05a03a1bd8e4098105a8fb.jpg

tallevi
17-04-20, 01:35
https://youtu.be/ZHsUC4fYw8c

Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk

נדב42
17-04-20, 01:47
טל, אני לא רוצה להשתמש במתח ישיר מהמצבר לצורך הפונקציה הזו, כי זה ייצר לי גנב זרם כשהכל כבוי. אני רוצה להשתמש באנרגיה שקיימת כבר במערכת, לצבור קצת ממנה לצורך המעברים.

אם הייתי מתפשר על צריכת זרם כשהכל כבוי, יש לי פתרון ביד (לא ברור לי מהתעוד אם בשימוש כזה הוא יצרוך 2 מיליאמפר או 0.3 מיליאמפר כשהכל כבוי)

tallevi
17-04-20, 02:12
טל, אני לא רוצה להשתמש במתח ישיר מהמצבר לצורך הפונקציה הזו, כי זה ייצר לי גנב זרם כשהכל כבוי. אני רוצה להשתמש באנרגיה שקיימת כבר במערכת, לצבור קצת ממנה לצורך המעברים.

אם הייתי מתפשר על צריכת זרם כשהכל כבוי, יש לי פתרון ביד (לא ברור לי מהתעוד אם בשימוש כזה הוא יצרוך 2 מיליאמפר או 0.3 מיליאמפר כשהכל כבוי)אז הצלחת לבלבל (גם) אותי...

אתה רוצה להפעיל את הממסר עם הקבל?





Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk

boaz avrahami
17-04-20, 06:29
אם הבנתי נכון, נדב רוצה לעשות חילוף בין שני מקורות זרם בלי שיהיה לו ניתוק רגעי בזמן החילוף.
כרגע המפסק חילוף שלו יותר לו חלקיק שניה שבה הצרכנים נופלים.
הוא מחפש כבל שיתן לו פיצוי לזמן הקצר של נפילת המתח בזמן החילוף.

אגב, הכי פשוט אם אין מפסק יעודי זה פשוט לשים עוד מפסק מקביל.
אתה מעביר אותם לאות המצב במדורג [emoji4]


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

yosss
17-04-20, 07:31
הפיתרון שאני רואה:
חיבור כל הצרכנים כפי שהיו במקור ל- ACC.
את המערכת שבנית לחבר בנוסף.
באופן כזה כאשר הרכב מונע הם מקבלים מתח דרך הסויץ, כשאתה עובר באמצעות המפסק למתח קבוע הצרכנים מקבלים גם וגם וכך אין את הכיבוי הרגעי.
כאשר הסויץ כבוי ואתה מדליק את המפסק הצרכנים נדלקים.

Sent from my SM-G975F using Tapatalk

נדב42
17-04-20, 09:28
אם הבנתי נכון, נדב רוצה לעשות חילוף בין שני מקורות זרם בלי שיהיה לו ניתוק רגעי בזמן החילוף.
כרגע המפסק חילוף שלו יותר לו חלקיק שניה שבה הצרכנים נופלים.
הוא מחפש כבל שיתן לו פיצוי לזמן הקצר של נפילת המתח בזמן החילוף.



סוף-סוף אתה מבין אותי [emoji16]

עכשיו כל מה שצריך זה שמישהו יענה לשאלה שלי ...

nir.samo
17-04-20, 10:06
אתה צריך מפסק שעושה חיבור לפני ניתוק - make before break switch
יהיה קצר רגעי בין 2 חוטים של 12v, לא נראה לי בעייתי.
https://www.ebay.com/itm/321600996394


Sent from my H3123 using Tapatalk

זוהר לב
17-04-20, 10:26
ענו לך. בלי קבל בלי טיימר.
אתה מבקש פתרון "או -או" , הציעו לך פתרונות "גם וגם" בדרך כזו או אחרת.
מקור המתח שלך זהה בשני המקרים רק שפעם הוא לפני הסוויץ ופעם אחריו.
לפני ההחלפה אתה מחבר את ההזנה הנוספת ורק אז מנתק את הקודמת. מה יותר פשוט מזה?

tallevi
17-04-20, 12:43
קח שחק עם זה...


http://www.learningaboutelectronics.com/Articles/Capacitor-discharge-calculator.php#answer

Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk

נדב42
17-04-20, 14:53
שיחקתי, לפי המחשבון הזה צריך קבל ממש מפלצת.

אבל עוד לפני שראיתי את המחשבון, אמרתי לעצמי שמכל המהנדסים פה לא יצא ח'יר, והגיע הזמן לעבור לגישת הטכנאים. ומה יותר "טכנאי" מאשר איש מזגנים ?

במקרה אחד השכנים שלי הוא טכנאי מזגנים, והוא תרם לי בשמחה כמה קבלים שהיו זרוקים אצלו בדלי. הקבלים האלו הם אוברקיל מבחינת המתח שלהם ולכן גם גדולים פיזית יחסית לקיבול שלהם, אבל לצורך הבדיקה הם עושים את העבודה.

אז שלב המסקנות:

5 מיקרופאראד מספיקים לכיוון אחד אבל לא לשני (לא זוכר אם כיבוי או הדלקה).

10 מיקרופאראד עושים את העבודה, כמו שהתכוונתי, לשני הכיוונים.

60 מיקרופאראד גם עושים את העבודה, ולא גורמים להשהייה נראית לעין.

בקיצור, קבל אלקטרוליטי של כמה עשרות מיקרופאראד יעלה גרושים (או שאפרק מאיזה מעגל ישן) ויהיה קטן משמעותית ונוח ליישום...

עכשיו נותר להתלבט אם אני מסתפק בזה, או רוצה בכל מקרה להוסיף טיימר שיגשר לי גם על זמן ההתנעה. יש לי תוכנית בראש איך ליישם את זה עם הטיימר שיש לי ובלי שיהפוך לגנב זרם, בהנחה שהטיימר יזרום איתי לגבי יישום לא קונבנציונלי ...

תודה לכולם [emoji846]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200417/d1d8717ead25d8c52585d9b9c7955222.jpg

zivo
17-04-20, 14:54
תחליף את הממסר "החדש" שהוספת (שבורר בין ACC ל +B), ב MOSFET (ה MOSFET ימתג את הממסרים הקיימים), ואז אין בעיה לעשות את זה עם קבל קטן והגיוני.
אם אתה מוכן לשקול את הכיוון, אז תגיד, אני אקשקש משהוא.

דרך אגב, לדעתי, אתה סתם מסתבך. הביטוי "אתחול" לא בטוח כמה הוא מדוייק -
שקע מצית- מה זאת אומרת אתחול? יהבהב וזהו.
רדיו - לרדיו יש שתי הזנות, קבועה (+B) וההדלקה, אם אתה ממתג רק את ההדלקה, אז הרדיו יכבה וידלק (אבל לא יאבד את הכיוונים).
מכשיר קשר - יכבה וידלק, אבל לא מאבד כיול.

לדעתי, מפסק, שמפעיל ממסר, שמפעיל ממסרים.... והכל עוד לפני שדיברנו על N.O לעומת N.C....... סתם צריכת זרם ומקור לתקלות.
תשאיר את זה פשוט.

נדב42
17-04-20, 15:42
תכל'ס הרדיו והמצלמה המשולבת במראה הם האלמנטים המשמעותיים.

הרדיו משמעותי מהמקום של ניתוק שיחה מהדיבורית או הפסקת מוסיקה שמנגנת, המראה/מצלמה מהמקום של צפצופים מעצבנים (זה נכון גם לגבי המקסטרק, אבל בויטארה הוא ממילא יהיה כסוי בשגרה)

קבל אלקטרוליטי של 47 מיקרו על 50 וולט הוא גליל בקוטר חצי סנטימטר ובאורך של קצת יותר מסנטימטר. הוא פי 5 בקיבול מהקבל בניסוי שעשיתי, וזניח לגמרי מבחינת גודל, משקל ומחיר ...

erezgur
17-04-20, 20:07
תכל'ס הרדיו והמצלמה המשולבת במראה הם האלמנטים המשמעותיים.

הרדיו משמעותי מהמקום של ניתוק שיחה מהדיבורית

למיטב זכרוני, אצלי בשני רכבים, סגירת בסוויץ' באמצע שיחה עם דיבורית - לא מכבה את הדיבורית עד לסיום השיחה.
חשבתי שזו תכונה של כל הדיבורית.

נשלח מהנייד

zivo
18-04-20, 11:13
הפיתרון שאני רואה:
חיבור כל הצרכנים כפי שהיו במקור ל- ACC.
את המערכת שבנית לחבר בנוסף.
באופן כזה כאשר הרכב מונע הם מקבלים מתח דרך הסויץ, כשאתה עובר באמצעות המפסק למתח קבוע הצרכנים מקבלים גם וגם וכך אין את הכיבוי הרגעי.
כאשר הסויץ כבוי ואתה מדליק את המפסק הצרכנים נדלקים.

Sent from my SM-G975F using Tapatalk
ואיך אתה מונע זרם חוזר?
מה שאתה מתאר, זה בעצם לעקוף את הסוויץ' ולקצר את כל ה ACC ל +B.

אבל, לדעתי אתה לא רחוק.
צריך להבדיל בין הזנה של הצרכנים, או ליתר דיוק, של הממסרים ששולטים על הצרכנים, היא צריכה להגיע קבוע מה +B, לבין הפיקוד של הממסרים.
הפיקוד צריך להגיע, קבוע דרך דיודה מה ACC, והמתג של הבחירה (+B או ACC), צריך לחבר דיודה בין ה+B לנקודה אחרי הדיודה הראשונה (ישר על ההזנה לפיקוד של הממסרים).
במחשבה שניה, זה יותר טוב מקבל, או MOSFET שאני הצעתי פה קודם.
S2 הוא הבורר בין ACC ל+B
S1 &S3 הם המפסקים של של הקווי צרכנים (לא ציינת שהם קימים, אבל אני מנחש שהם שם). מהציור ברור, שלא משנה כמה ממסרי צרכנים יש.
לדעתי, כל דיודה פושטית(1N4001?) תעשה את העבודה.

נדב42
18-04-20, 13:37
זיו, בשרטוט יש שתי דיודות. תוכל להסביר את הצורך בעליונה מבין השתיים ?

לגבי הדיודה התחתונה, מסכים איתך שזה הפתרון הנכון הנדסית, אבל אולי בכל זאת אעדיף ממסר על הקו הזה במקום דיודה, משיקולי זמינות וקלות החלפת רכיבים.

בכל מקרה, הטופולוגיה הזו עדיפה על התכנון המקורי שלי, ואעשה שינוי ברוח הדברים.

zivo
18-04-20, 17:34
זיו, בשרטוט יש שתי דיודות. תוכל להסביר את הצורך בעליונה מבין השתיים ?

לגבי הדיודה התחתונה, מסכים איתך שזה הפתרון הנכון הנדסית, אבל אולי בכל זאת אעדיף ממסר על הקו הזה במקום דיודה, משיקולי זמינות וקלות החלפת רכיבים.

בכל מקרה, הטופולוגיה הזו עדיפה על התכנון המקורי שלי, ואעשה שינוי ברוח הדברים.

זה יעבוד גם בלי הדיודה הזו.
אני פשוט רוצה להבטיח שבכל מקרה, לא יהיה קשר בין מערכות (המקוריות של הרכב) שמקבלות +B ו ACC.
אם אין את הדיודה, ובידיעה שה ACC מחובר ל +B דרך הסוויטץ' (ופיוז אחר), אז ללא הדיודה יש פה איזה "loop" שאני לא בטוח שהוא לא יבלבל איזה מערכת מקורית של הרכב.
בגלל שדיודה זה רכיב אמין שעולה כמה גרושים, זה לא מזיק.
דרך אגב, זה נכון גם לגבי ההערה שלך, מכל בחינה שהיא, דיודה אמינה, זולה ופשוטה יותר ממסר (לא מתחממת, ולא מוגבל במספר פעולות), על זה, ממש לא הייתי מתלבט.

נדב42
18-04-20, 17:58
מכיוון שככל שחולף הזמן מתגבר החשק שלי להוסיף את הטיימר, אז מה זה כבר עוד דיודה ...

מאיפה אני משיג בארץ בימים טרופים אלו דיודה אמינה ועמידה ? אפשר לקבל המלצה לדגם וחנות ?

נדב42
18-04-20, 18:16
טוב, אולי כאן.. 1n5408 [emoji16]

(אבל יש לי רק אחת, בכל מקרה צריך לקנות עוד לגיבוי...)




https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200418/8e25f3b7048a3ab957ba9f10d4cafb83.jpg

נדב42
19-04-20, 00:31
טוב, זה השרטוט החדש.

מבחינת הפיקוד, הפעלה של acc או המפסק הייעודי יפעילו את הצרכנים הנשלטים. במקביל, הטיימר אשר בעצמו מופעל דרך ההזנה הנשלטת, ישהה את כיבוי ההזנה הנשלטת במספר השניות שאבחר.

באופן החיבור הזה, לא יהיה אף גנב זרם כי כשההזנה הנשלטת כבוייה, ההזנה הקבועה רואה רק פיוזים ומפסקים מנותקים, ולא אף קרכן או רכיב אלקטרוני.

אם תמות הדיודה, לא תהייה הזנה מ- acc, אבל עד להחלפתה אפשר יהיה לעקוף באמצעות המפסק. ולהיפך ..

אם ימות הטיימר, אז פעולתו תתבטל אבל כל היתר ימשיך לעבוד. אם הוא יקצר אז יש פיוז...

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200418/254e00054033cd04ead72cd26ecef4ac.jpg

zivo
19-04-20, 01:20
לא הבנתי מה תפקידו של הטיימר (דרך אגב, אני חושב שיש לך טעות, הרגלים Triggere ו Out מקוצרות?).
לא הבנתי מה ההגיון של שני ממסרים במקביל.

נדב42
19-04-20, 03:03
אכן יש טעות בשרטוט בדיוק איפה שציינת, צריך להוסיף עוד דיודה שתמנע ממוצא הטיימר להפעיל את הטריגר שלו עצמו. ראה שרטוט מעודכן (ותודה [emoji16]). הבעייה עם זה היא שהדיודה הנוספת תהפוך להיות קריטית לתפקוד המערכת, בלעדיה לא יעבדו האביזרים. צריך לחשוב אם זה מתאים לי ...

את מפרט הטיימר אתה יכול לראות כאן:

http://bit.ly/timer21doc

הפונקצייה הרלוונטית היא מס' 12.

הסיבה לשני ממסרים היא הזרם הכולל. כל ממסר מיועד להעביר עד 30 אמפר, שניים ביחד יתנו 60 אמפר, יותר מזה ממילא ישרוף את הפיוז הראשי של יחידת האביזרים החדשהhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20200419/94dbc773c3501938cde77db142ecd9bb.jpg

zivo
19-04-20, 07:48
נדב,
1- אתה נורא מודאג, מה יקרה עם הדיודה תשרף.
בזרמים האלו, הדיודה היא אחד החלקים הכי אמינים במעגל.
אם אתה לא סומך אליה, אל תסמוך על כלום ותבנה מערכת כפולה....:-)

2- הפרקטיקה של לחבר שני ממסרים במקביל שגוייה מיסודה.
או שתפצל את המעגלים של הצרכנים, או שתגדיל את הממסר.
אני לא מבין איך הגעת לצרכנים של 60A, אבל בזרמים כאלו, ברגע הכי קריטי ( פתיחה וסגירה), בגלל שממסר זה מנגנון מכאני, תמיד יווצר פער, וממסר אחד, יחטוף את הניצוץ לבד.
מכאן ועד להדבקה של המגעות או שריפה שלהן, המרחק קצר.

נדב42
19-04-20, 09:47
אגב דיודה ואמינות - כמו בכל דבר אחר, אין משמעות ליצרן ? איך אני בכלל יודע ?

לגבי חיבור הממסרים במקביל או הפרדתם - במקור אכן חיברתי אותם בנפרד, כל אחד מזין מחצית מקופסת הפיוזים. דווקא החיבור במקביל נראה לי נכון יותר. תכל'ס ממסר אחד כנראה יסחוב את הכל, אבל אני לא רוצה להעמיס עליו עומס גבוה, וככלל, קיבולת הממסרים לא צריכה להיות נמוכה יותר מקיבולת הפיוזים ...

shmil
19-04-20, 12:08
וככלל, קיבולת הממסרים לא צריכה להיות נמוכה יותר מקיבולת הפיוזים ...
זו טעות שמובילה ליתירות ולחוסר נצילות.
קודם כל - 700 וואט צריכה ברכב לא מונע זה המון.
שנית - הפיוז נועד להגן על הצרכן, ערכו גבוה בקצת מן הצריכה הקבועה של הצרכן. גם ההסתברות להפעלת כל הצרכנים יחד צריכה לבוא לידי ביטוי.
אין צורך בכך.

רק לצורך פשטות ההסבר - הממסר (או הפיוז) הראשי ברכב הוא בערך נמוך מסכימת כלל הםיוזים שלאחריו.

נדב42
19-04-20, 12:34
נכון. יתירות זה לא מילה גסה [emoji16]

zivo
19-04-20, 13:38
נדב,
אתה חייב להיות ברור עם עצמך.
אי אפשר לבנות ( או לנתח) מערכת, מבלי לציין למה היא מיועדת.
תגדיר זרם עבודה רציף ופיק רגעי, ואז נוכל להמשיך.
אבל ללא שום קשר, תחזור ותקרא מה כתבתי לך על חיבור ממסרים במקביל.
אין דבר כזה בתעשיה!!! אתה מרמה את עצמך.

לגבי דיודה, בחיים לא התעסקתי עם מי היצרן.
יש מפרט, וזה מספיק.
דרך אגב, גם עם חלקים יותר "מתוחכמים" כמו טרנזיסטור או מעגל משולב, לעולם לא התייחסתי ליצרן.

asafk
20-04-20, 10:40
לא קראתי את כל הדיון אבל הבנתי את הבעיה.
בממסרים ומפסקים מצב המעבר אכן בעייתי.
לכן יש מפסקים ויש ממסרים שמוגדרים make before break כלומר מחברים את מה שבצד אחד לפני ניתוק הצד השני. כלומר שמבטיחים במצב אמצע ששני הצדדים מחוברים.
אם לא היה ממסר הייתי מציע להשתמש במספר שלושה מצבים המחווט כך שיש לו מצב אמצע בו שני הצדדים מחוברים.

אסף.

boaz avrahami
20-04-20, 21:23
זו טעות שמובילה ליתירות ולחוסר נצילות.
קודם כל - 700 וואט צריכה ברכב לא מונע זה המון.
שנית - הפיוז נועד להגן על הצרכן, ערכו גבוה בקצת מן הצריכה הקבועה של הצרכן. גם ההסתברות להפעלת כל הצרכנים יחד צריכה לבוא לידי ביטוי.
אין צורך בכך.

רק לצורך פשטות ההסבר - הממסר (או הפיוז) הראשי ברכב הוא בערך נמוך מסכימת כלל הםיוזים שלאחריו.

קצת סטיה מהדיון העיקרי אבל בהגדרה פיוז מגן על הרשת ( חוטי ההזנה/שריפה וכו) ולא על הצרכן.
אם בטעות הוא גם הגן על הצרכן אז זה רווח נקי.


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

נדב42
20-04-20, 21:44
פיוז מגן על כל מה שמחובר מאחוריו ...

בינתיים עדכנתי את התוכנית לפי ההערות האחרונות, וגם החלטתי לוותר על הפיוז הראשי הבומבסטי ולהזין כל ממסר דרך פיוז סטנדרטי פרטי של 30 אמפר. בהמשך למה שבועז כתב, אני רוצה שכל החיווט יהיה מאחורי פיוזים. החלק שלפני הפיוזים יבודד ויוגן בקנאות רבה [emoji846]

יש עוד הערות למישהו ?https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200420/6bb2ae0261c0c90a45f1ced392c2d0a2.jpg

boaz avrahami
20-04-20, 21:56
פיוס מגן על מה שלפניו!


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

zivo
20-04-20, 22:17
יש עוד הערות למישהו ?
כן יש :-)
1- הפיצול של הממסרים נכון ויפה.
2- אני עדין לא מבין מה התפקיד של הטיימר???
3 - הדיודה השניה, בין ה TRIG ל OUT, לא מחוברת במקום . היא צריכה להיות מחוברת ליד ה TRIG על החוט שהולך לעבר המפסק מיתוג. התפקיד שלה להבטיח שלא יהיה זרם חוזר מה ACC לעבר ה +B (נגיד ותרצה לעבוד על המפסיק של המיתוג, אתה מוציא את הפיוז של ה 3A, נגש למפסק, ועושה קצר, למרות שהפיוז בחוץ!!! בגלל שיש לך זרם חוזר מה ACC). קו שמחובר מאחורי פיוז, ברגע שמוציאים את הפיוז, אסור שיהיה מצב שיש בו חשמל.

נדב42
20-04-20, 23:28
כדי לחסוך בחפירות פומביות, זיו ואני דיברנו קצת בטלפון. טוב, זה באמת לא נשמע אמין, דיברנו יותר מקצת... בכל מקרה, קבלו תקציר:

תפקידו של הטיימר להשאיר את האביזרים דלוקים למשך מספר שניות כאשר סוגרים סוויץ׳ או בזמן סטרטר. הפונקצייה שהוא מיישם הינה: מדליק את המוצא עם קבלת טריגר, מכבה את המוצא מספר שניות קבוע לאחר כיבוי הטריגר.

המטרה של הדיודה שבין המוצא לטריגר היא למנוע לולאה אינסופית שתמנע את כיבוי האביזרים. הפונקצייה הזו רלוונטית רק עבור ה- ACC ולא עבור המיתוג הידני ולכן שיניתי את הסכמה מעט כך שנחוצה דיודה אחת בלבד, וגם כשל בה לא משבית את האביזרים.

ההערה של זיו לגבי נחיצות בדיודה נוספת היא נכונה מבחינת "נקיון" הפתרון המלא, אבל המשמעות המעשית שלה ביישום הספציפי הזה היא זניחה לגמרי מבחינתי.

הנה כך:

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200420/2ace3a440a76e4f3144d9431fdc5c8ed.jpg

-->