התחברות

צפייה בגרסה מלאה : בדיקת מעבדה- למה זה מגיע לנו??



jonys
19-04-20, 13:21
אז כמובן שעשיתי טעות ונסיתי לקנות משהו במחיר הוגן, כלומר לא בארה"ק.
קניתי בeBay ג'ק בקבוק משומש שבמקור מגיע במרצדס ספרינטר (למה דווקא זה סיפור אחר).
כעבור כמה ימים קיבלתי מייל מGCX שהפריט דורש אישור מעבדה של הטכניון/אריאל/מכון התקנים.
לפי המסמכידה של משרד התחבורע (פריט 84.25.4000) אם קיים לג'ק תקן DIN (מה שאני מאמין שיש) אז ניתן לייבא אותו, מה גם שמדובר בציוד מקורי.
האם באמת אין דרך להימנע מבדיקת מעבדה? למישהו יש ניסיון בנושא? עלויות?

asafk
19-04-20, 17:13
לא אמור להיות בייבוא אישי רק בייבוא מסחרי
נסה להפנות את תשומת ליבם של gcx לטעות.
בדיקת מעבדה תעלה לך הרבה יותר מהג'ק.

אסף.

boaz avrahami
19-04-20, 17:19
צריך להסתכל בנוהל. למיטב זכרוני ג׳ק דורש תקן בלי הקלות יבוא אישי.

ואם זה ככה אז אבוד לך.

Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

jonys
04-05-20, 08:14
אסכם מה קרה לטובת מי שיחפש בעתיד:

אז אתחיל מהסוף- הג'ק הגיע אליי ולא שילמתי שקל :D

ההתנהלות מול GCX היתה כולה במיילים. הם עונים תוך כמה שעות, שזה נחמד למרות שהתשובות שלהם חצופות...
הם התעקשו שאשיג אישור מאחת המעבדות (שלא ממש עובדות בתקופה הזאת) ובזמן הזה כמובן שאוחייב על אחסנה.
אחרי לא מעט מיילים התייאשתי וביקשתי לדעת מה הנוהל במקרה שאני רוצה להחזיר את החבילה לשולח או להעביר להשמדה.
כעבור כמה שעות אני מקבל מייל שהחבילה תעבור מחר לבדיקת משרד התחבורה.
החבילה נבדקה ושוחררה בלי שום בעיות והגיעה אליי כעבור כמה ימים.
אחרי שהחבילה כבר הגיעה, פניתי שוב לנציג GCX כדי לשאול מה היה הסיפור וכיצד להימנע מכך בעתיד.
אני מביא את תשובותו, שכל אחד יבין ממנה מה שהוא רוצה:

"ישנם טובין מסויימים המצריכים אישור תחבורה או מעבדת רכב,למעשה משרד התחבורה מסמיך מעבדות רכב לתת אישורים כדי להקל על העומס אצלהם.

בכול הנושא של יבוא אישי הנושא יותר בעייתי.

לפי החוק ג"ק לרכב מחייב אישור מעבדת רכב,אנו מפנים למעבדות רכב והם טוענים כי הם לא מטפלים ויש להפנות למשרד התחבורה.

ישנו שטח אפור של מי הטיפול בדיוק.

ג€‹ישנם חלקים שזה בטיפול מעבדות רכב ויש כאלה שמדריך בדיקה של נציג תחבורה.

במקרה שלך הסוכנת מכס בדקה לעמוק את הנושא כי זה ג"ק יעודי לרכב מסוים שיש לו אישורים מוכרים."

בוזי
04-05-20, 13:35
אני הזמנתי פעם חלק מסויים דרך הגלובל שיפינג של איביי. החלק הגיע ל gcx, והם החלו לתחקר מי מה ולשם מה.
הסברתי להם שזה חלק שקשור בהזרקת הדלק בגנרטור שלי והם שחררו.
כך היה לי בעבר עם חלקים של מדיחי כלים, מכסחת דשא ועוד כלים שמשרד התחבורה לא מתעניין בהם.

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

danob
04-05-20, 13:51
אני רואה שאין חדש תחת השמש...
בשני מקרים מול GCX אותה התנהלות.
ביקשו אישור משרד הבריאות\מעבדה על אבקת חלבון, הוחזרה אחר כבוד לשולח.
במקרה אחר, עבור מעיל שעלה 77$ ביקשו איזו עמלת שקר כלשהו (לא מע"מ...עמלה) אמרתי שמבחינתי יחזירו, הביאו אחרי יומיים ללא שום תשלום.
מאז אני נמנע ממשלוחים דרכם.

ליאור

jonys
04-05-20, 14:01
מאז אני נמנע ממשלוחים דרכם.

ליאור

איך אתה יודע שזה יעבור דרכם? כשאני הזמנתי באיביי לא היתה לי שום אינדיקציה שזה יעבור דרכם.

boaz avrahami
04-05-20, 14:09
אסכם מה קרה לטובת מי שיחפש בעתיד:

אז אתחיל מהסוף- הג'ק הגיע אליי ולא שילמתי שקל :D

ההתנהלות מול GCX היתה כולה במיילים. הם עונים תוך כמה שעות, שזה נחמד למרות שהתשובות שלהם חצופות...
הם התעקשו שאשיג אישור מאחת המעבדות (שלא ממש עובדות בתקופה הזאת) ובזמן הזה כמובן שאוחייב על אחסנה.
אחרי לא מעט מיילים התייאשתי וביקשתי לדעת מה הנוהל במקרה שאני רוצה להחזיר את החבילה לשולח או להעביר להשמדה.
כעבור כמה שעות אני מקבל מייל שהחבילה תעבור מחר לבדיקת משרד התחבורה.
החבילה נבדקה ושוחררה בלי שום בעיות והגיעה אליי כעבור כמה ימים.
אחרי שהחבילה כבר הגיעה, פניתי שוב לנציג GCX כדי לשאול מה היה הסיפור וכיצד להימנע מכך בעתיד.
אני מביא את תשובותו, שכל אחד יבין ממנה מה שהוא רוצה:

"ישנם טובין מסויימים המצריכים אישור תחבורה או מעבדת רכב,למעשה משרד התחבורה מסמיך מעבדות רכב לתת אישורים כדי להקל על העומס אצלהם.

בכול הנושא של יבוא אישי הנושא יותר בעייתי.

לפי החוק ג"ק לרכב מחייב אישור מעבדת רכב,אנו מפנים למעבדות רכב והם טוענים כי הם לא מטפלים ויש להפנות למשרד התחבורה.

ישנו שטח אפור של מי הטיפול בדיוק.

ג€‹ישנם חלקים שזה בטיפול מעבדות רכב ויש כאלה שמדריך בדיקה של נציג תחבורה.

במקרה שלך הסוכנת מכס בדקה לעמוק את הנושא כי זה ג"ק יעודי לרכב מסוים שיש לו אישורים מוכרים."

מצטער לקלקל לך את השרשור אבל GCX צודקים לחלוטין.
ג׳ק מחייב לפי נוהל היבוא אישור.
גם המשלח וגם משרד התחבורה הלכו לקראתך ואתה יכול להודות להם בחום על הגדלת הראש שלהם.

הנסיון שלי עם GCX מצויין בסך הכול.
הם מאוד יעילים בטיפול ומספר הנושאים שצריך להתערב הוא מאוד נמוך וגם כשמתערבים אז הפתרון הוא מיידי.
יש שם בחור בשם חזי בסון שמבין עניין ופועל מהר.

בועז


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

boaz avrahami
04-05-20, 14:11
אני רואה שאין חדש תחת השמש...
בשני מקרים מול GCX אותה התנהלות.
ביקשו אישור משרד הבריאות\מעבדה על אבקת חלבון, הוחזרה אחר כבוד לשולח.
במקרה אחר, עבור מעיל שעלה 77$ ביקשו איזו עמלת שקר כלשהו (לא מע"מ...עמלה) אמרתי שמבחינתי יחזירו, הביאו אחרי יומיים ללא שום תשלום.
מאז אני נמנע ממשלוחים דרכם.

ליאור

גם אצלך כנראה הם היו בסדר בעניין המעיל.
עברת את רף ה 75 דולר ויצאת מזה כנראה.

בעניין החלבון/ תוספי תזונה אני פחות מתמצא אבל אני משער שיש גם למשרד הבריאות דרישות שלא עמדת בהן


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

boaz avrahami
04-05-20, 14:14
אני הזמנתי פעם חלק מסויים דרך הגלובל שיפינג של איביי. החלק הגיע ל gcx, והם החלו לתחקר מי מה ולשם מה.
הסברתי להם שזה חלק שקשור בהזרקת הדלק בגנרטור שלי והם שחררו.
כך היה לי בעבר עם חלקים של מדיחי כלים, מכסחת דשא ועוד כלים שמשרד התחבורה לא מתעניין בהם.

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

בוזי, שלחת לכתובת מקום העבודה?
להבא תמנע לציין את שם העסק כי יבוא מסחרי מקבל יחס שונה ופחות הקלות.

הפתרון הוא לא לציין את שם החברה בכתובת למשלוח.


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

בוזי
04-05-20, 20:59
בוזי, שלחת לכתובת מקום העבודה?
להבא תמנע לציין את שם העסק כי יבוא מסחרי מקבל יחס שונה ופחות הקלות.

הפתרון הוא לא לציין את שם החברה בכתובת למשלוח.


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94כן, שלחתי למקום העבודה.
מילאתי הצהרה שהחלק לשימוש אישי/לא למסחר/לא לעסק/לא שגדליה יעשה ממנו רסק ושהוא מיועד לגנרטור שלי.

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

danob
05-05-20, 11:14
גם אצלך כנראה הם היו בסדר בעניין המעיל.
עברת את רף ה 75 דולר ויצאת מזה כנראה.

בעניין החלבון/ תוספי תזונה אני פחות מתמצא אבל אני משער שיש גם למשרד הבריאות דרישות שלא עמדת בהן


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

כמו שכתבתי, על המעיל הם ביקשו עמלת שקר כלשהו ולא מע"מ, על המע"מ אין ויכוח.
בנוגע לאבקת חלבון, הזמנתי יותר מפעם אחת מאמזון ו-Iherb ואף פעם לא ביקשו שום אישור, בפעם היחידה שהזמנתי מאי.ביי והגיע דרך GCX ביקשו את האישור המופרך הזה...

ליאור

- - - Updated - - -


איך אתה יודע שזה יעבור דרכם? כשאני הזמנתי באיביי לא היתה לי שום אינדיקציה שזה יעבור דרכם.

מהניסיון שלי כשכתוב שזה נשלח ב-global shipping program זה GCX. כל השאר זה לא.

ליאור

boaz avrahami
05-05-20, 11:47
עמלת שקר כלשהו מגיעה להם אם טיפלו לך בעמילות המכס.
זה החוק והייתה אפילו עתירה נגד הדואר על שלא גבו ועכשיו גם הם גובים.

עשו לך מערוף. תעריך את זה במקום להתלונן


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

jonys
07-05-20, 16:34
מצטער לקלקל לך את השרשור אבל GCX צודקים לחלוטין.
ג׳ק מחייב לפי נוהל היבוא אישור.
גם המשלח וגם משרד התחבורה הלכו לקראתך ואתה יכול להודות להם בחום על הגדלת הראש שלהם.


אני לא בטוח שאתה צודק. בזמנו פניתי למעבדה של הטכניון כדי לקבל מושג מה תהיה העלות (היה ברור לי שזה לא משהו ריאלי אבל היה מעניין לדעת). קיבלתי מהם תשובה:

"משרד התחבורה מבצע בדיקות סדירות של מוצרי תעבורה בבתי המכס ברחבי הארץ.

הבדיקות מתבצעות ללא עלות ע"י משרד התחבורה."(ההדגשה במקור)

אם המעבדה של הטכניון צודקת (ואני מניח שכן כי אין להם אינטרס לוותר על עבודה), לא משרד התחבורה ובטח לא חברת השילוח הלכו לקראתי. משרד התחבורה עשה את עבודתו אבל חברת השילוח ניסתה לסבך פרוצדורה שאמורה להיות פשוטה.

boaz avrahami
07-05-20, 16:55
ידידי,

משרד התחבורה מבצע בדיקה במכס לפריטים שיש לו לגביהם ספק בזיהוי שלהם או בהתאמתם לתקנים הנדרשים לצורך התרת היבוא.

לגבי ג'ק, ע"פ מסמך "דרישות חובה למוצרי תעבורה" (שכנראה לא טרחת לקרוא מעולם) , יש הגדרה מפורשת שמגבהה דורש אישורים ותקן ישראלי אלא אם הוא מדגם שסופק על ידי יצרן הרכב.

זו ההגבלה:
ת"י 4451 – מגבהים ניידים
או
DIN 76024
או
EN1494

וזו ההקלה:

יאושרו גם מגבהים על פי ת"י4450 שקיימות לגביהם הנחיותבספר הנהג על אופן השימוש:
1 .שאושרו על ידי יצרני הרכב,או;
2 .מדגם שסופק על ידי יצרןהרכב, או;
3 .שזוודו ברכב על ידי יצרןהרכב


ממליץ לך להכיר את המסמך הזה היטב אם אתה מתכנן להזמין חלקים מחו"ל

https://www.gov.il/BlobFolder/policy/import-policy/he/import-demands.pdf

jonys
09-05-20, 19:56
בועז לא מחפש להתנצח איתך, ברור שישי לך לא מעט ידע בתחום אבל אתה רק מחזק את דבריי.
אני מכיר את המסמך ואפילו טרחתי לקרוא אותו (אומנם רק אחרי שקיבלתי את הדרישה לבדיקת מעבדה) וגם לצטט ממנו לנציג GCX שהיה מולי בקשר.
הג'ק במקרה הזה, כמו שהבאתי לידעתם, הוא ג'ק שמגיע עם דגם של מרצדס שמיובא לארץ ולכן אין איתו כל בעיה (הוא גם הגיע עם מסמכים מטעם המוכר שמעידים לאיזה דגם הוא מתאים).

boaz avrahami
09-05-20, 20:18
בועז לא מחפש להתנצח איתך, ברור שישי לך לא מעט ידע בתחום אבל אתה רק מחזק את דבריי.
אני מכיר את המסמך ואפילו טרחתי לקרוא אותו (אומנם רק אחרי שקיבלתי את הדרישה לבדיקת מעבדה) וגם לצטט ממנו לנציג GCX שהיה מולי בקשר.
הג'ק במקרה הזה, כמו שהבאתי לידעתם, הוא ג'ק שמגיע עם דגם של מרצדס שמיובא לארץ ולכן אין איתו כל בעיה (הוא גם הגיע עם מסמכים מטעם המוכר שמעידים לאיזה דגם הוא מתאים).

שבוע טוב,

לא מדובר בהתנצחות. אני מנסה להעביר לחברים ידע על מנת שיוכלו ליבא ביעילות ותוך חיסכון כספי.

הרשה לי להסביר כיצד העסק עובד-
הניירת של המשלוח שלך מגיע לעמיל המכס לרוב עוד בטרם הציוד נחת בארץ.
עמיל המכס מסתכל מה רשום בחשבונית ועל פי זה קובע עם נכנס חלק או מותנה באישורים או בדיקות. הכול בהתאם למה שנקרה בעגה המקצועית ״חוקיות היבוא״.
בתחום חלפי הרכב התנ״ך הוא המסמך שקישרתי כאן למעלה.

במידה ואתה או מישהו אחר מביאים פריט שעומד בהקלות יש לידע את חברת השילוח.
ניתן לפני שנעצר אבל גם בשלב שנעצר הם מרימים דגל וניתן לעדכן ולהמציא להם את המסמכים או המידע.

במקרה שנטען שלפריט יש אישורים המסומנים עליו או על פריט שיש לגביו ספק, הפריט יועבר לבדיקה פיזית של נציג משרד התחבורה שמגיע לבדיקות 2-3 פעמים בשבוע במכס.

לעיתים חברות השילוח, במיוחד כשלא מדובר בגלובל שיפינג או אמזון, נוהגטת לדרוש עמלה בגין הוצאת החבילה מהמשלוח למקום שבו הפריט נבדק.
עמלה מרגיזה במקצת אבל חשוב לדעת שהמשלח משלם למסוף המטען על השרות הזה סכום קטן.
בדיקת משרד התחבורה אינה עולה להם כבף כלל.
העמלות האלו ניתנות למושא ומתן עד כדי ביטול.
תלוי ברצון הטוב של הנציג מולנו.

כשמכירים את כללי המשחק מלאכת היבוא האישי לא מסובכת מדי.

גילוי נאות:
אין לי כל תועלת אישית או קשר מסחרי עם מי מהמשלחים ואני פועל אל ורק לטובת האינטרס הציבורי.

בועז


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

-->