צפייה בגרסה מלאה : Article: פרויקט גולשים: מערכת מצברים משולשת
ניתן לצפות בעמוד זה ב
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3940
boaz avrahami
19-04-20, 17:24
כמו שאומרים הציניקנים- נרשמת לאתר רק בשביל לפרסם את זה? [emoji23]
אחלה כתבה.
אתה יכול לפרט על המארזים של פרונט ראנר, והיכן רכשת?
האם המצברים ממוקמים בתוך תא הנוסעים כפי שנראה בתמונות?
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
תודה,
אם אתה מתכוון בשאלתך למארזים, למה שראית בתמונה עם המצבר אז זה שתי מגירות תיכנון עצמי
מאלומיניום. מפרונט ראנר קניתי את התושבת למצבר שבמכסה המנוע.
לגבי מיקום המצברים, אחד במכסה המנוע ואחד בבגאז'.
אני מכין פיצוחים ומחכה לדיון של זיו-דורון-נדב וכו' :)
אבל רגע של רצינות - מעיון שטחי בלבד - נראה מרשים, התכנון והביצוע כאשר המציאות של פותח השרשור מעוררת את הצורך ומביאה לפתרון שנראה איכותי.
מחר אעבור על הפרטים ביתר עיון.
נשלח מהנייד
כמו שאומרים הציניקנים- נרשמת לאתר רק בשביל לפרסם את זה? [emoji23]
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
אני נתקלתי בתיאור הפרוייקט באחת הקבוצות והמלצתי לכותב לפרסם את זה פה, כי חשבתי שזה יעניין כמה מהחברים.
פייק: אין בכל כדור הארץ אישה שהיא סבבה, מפרגנת וזורמת על טיולים.
אני מכין פיצוחים ומחכה לדיון של זיו-דורון-נדב וכו' :)
אבל רגע של רצינות - מעיון שטחי בלבד - נראה מרשים, התכנון והביצוע כאשר המציאות של פותח השרשור מעוררת את הצורך ומביאה לפתרון שנראה איכותי.
מחר אעבור על הפרטים ביתר עיון.
נשלח מהנייד
שום דיון.
הוא לקח בסיבוב.
ביצוע מרשים.
אתה מעיר, ובצדק, שגם למצברי AGM יש מגבלה של רמת הפריקה.
אתה יכול להגיד כמה עלו לך המצברים (AGM), וכמה AH אתה חושב שאתה יכול להוציא מכל אחד, מבלי לגרום לנזק?
תודה
ה-72ah איתי כבר שנתיים בערך אז אם אני זוכר נכון זה היה בסביבות 1000 כולל מעמ
ה-95ah עלה 1200 כולל מעמ לפני חודש בערך
מבחינת פריקה ההמלצה לא לצרוך יותר מ40-50% אם לא רוצים להתחיל לצבור "צלקות" במצבר (זו הסיבה שבליתיום אפשר לעשות שימוש המצברים קטנים יותר לאותם שימושים כי שם ניתן להגיע לפגישה מלאה ללא "צלקות" כלל)
מה שאומר בערך 30 אמפר מהמצבר הקטן שזה ממש הרבה עבור תאורה,מטענים ושאר קישקושים ללילה
ו45 מהגדול שזה מספיק בהחלט גם למקרר וגם לאספרסו וטוסטים בבוקר
ה-72ah איתי כבר שנתיים בערך אז אם אני זוכר נכון זה היה בסביבות 1000 כולל מעמ
ה-95ah עלה 1200 כולל מעמ לפני חודש בערך
מבחינת פריקה ההמלצה לא לצרוך יותר מ40-50% אם לא רוצים להתחיל לצבור "צלקות" במצבר (זו הסיבה שבליתיום אפשר לעשות שימוש המצברים קטנים יותר לאותם שימושים כי שם ניתן להגיע לפגישה מלאה ללא "צלקות" כלל)
מה שאומר בערך 30 אמפר מהמצבר הקטן שזה ממש הרבה עבור תאורה,מטענים ושאר קישקושים ללילה
ו45 מהגדול שזה מספיק בהחלט גם למקרר וגם לאספרסו וטוסטים בבוקר
תודה.
Stay tuned 😉
אני מכין פיצוחים ומחכה לדיון של זיו-דורון-נדב וכו' :)
מי שאוכל לבד מת לבד ...
ולעניין, אני פשוט מקנא בו שיש לו מקום לשלושה מצברים וכל ההתקנות שמסביבם ...
andy.shaked
20-04-20, 00:25
הפרויקט מעניין אבל יש כמה דברים שלא ממש הצלחתי להבין
1.) למה בכלל צריך 3 מצברים ?
2.) המצבר המשני בתא המנוע מחובר ללא בקר טעינה ? Vsr הוא לא בקר טעינה אלא רק מפריד.
זרמי הטעינה למצבר agm שונים ממצבר התנעה רגיל , איך אתה ממלא את המצבר המשני ל 100% ללא בקר
אצלי מחובר מצבר משני 70Ah בתא המטען עם מטען dc2dc , ובמקרה שכחתי את המקרר מיום חמישי בבוקר עד ראשון בערב, במשך 3 וחצי ימים ללא טעינה, המקרר שמר על טמפרטורה של 3 מעלות והמצבר ירד ל 11.3v
המדען המטורף
למה 3 מצברים? הסברתי בכתבה, חלוקת תפקידים טובה ונכונה יותר עבורי בין המצברים (אצלנו יש שימוש גם בממיר מתח 1500W לטובת מכונת אספרסו,טוסטר וכיוב') ובלי קשר תולדה של התפתחות העניין.
לגבי VSR, לא נכתב בשום מקום שהוא מתפקד כבקר טעינה, יחד עם זאת ברכבים חדישים שמגיעים מהיצרן עם מצבר AGM אין צורך בבקר טעינה כיוון שהיצרן עושה שימוש "באלטרנטור חכם" שלמעשה מתפקד כבקר טעינה ויודע לשנות את מתח הטעינה (לא זרם) בהתאם לצורך, זה כמובן לא נעשה בגלל שהם חושבים עלינו המשדרגים רחמנה ליצלן אלא מטעמי עמידה בתקני זיהום אוויר.
אלטרנטור "טיפש" מייצר עומס קבוע כי הוא כל הזמן מספק 14.5V, לעומתו עבודה עם אלטרנטור "חכם" מאפשרת עבודה מ-14.7V ועד לאזור ה-12V כשהמצבר טעון ובכך מלבד שמירה על חייו של המצבר העומס על המנוע פוחת ובכך היצרן חוסך כמה גרמים של זיהום אוויר שבמכפלות מספר הרכבים המיוצרים, בסופו של תהליך מתורגמים ליכולת שלו לעמוד בתקני הזיהום ההולכים ומחמירים.
ולעניין המקרר, עם איזה מקרר 60 ליטר אתה עובד?
אני לא מכיר אף לא מקרר אחד לרבות הדגמים היקרים ביותר שצורכים הספק נמוך כפי שאתה מתאר.
מקרר 60 ליטר צורך בזמן הפעלת המדחס כ40-50 וואט, לפחות כל אלו שאני נתקלתי וקראתי את דפי הנתונים שלהם.
גם אם נניח שלצורך שמירה על הטמפרטורה המוגדרת הוא עובד 10 דקות בשעה(וזה נתון מאאד סלחני), זה אומר שעל פני 24 שעות המדחס עובד במצטבר כ-4 שעות כך שלמעשה הוא צורך 16A ב-24 שעות.
חישוב צריכת הזרם של המדחס בזמן עבודה 50W/12V=4.16A
נכפיל את צריכת הזרם כ-4A שעה כפול 4 שעות ביממה ונקבל צריכה של 16A ביממה.
אם הוא עבד אצלך 3.5 ימים זה אומר שצרכת מהמצבר 56A מה שאומר
1. לא יכול להיות שלאחר פריקה של כ-80% מקיבולת המצבר המדידה מראה ירידת מתחר רק ב-10%
(זו תכונה שקיימת אך ורק למצברי ליתיום)
2. פריקה של מעל 50% ממצבר AGM מתחילה לייצר "צלקות" למצבר ולקצר את חייו.
andy.shaked
21-04-20, 16:08
המקרר שלי הוא weaco cf50, מקרר 50 ליטר
נתוני הצריכה שלו פורסמו פה כבר מזמן כולל ניסוי ומדידה שלו לאורך זמן .
אני עם מצבר 70 אמפר של קלונעיות ומוטען דרך dc2dc שגם לגביו עשיתי פה פוסט שמתאר את הבניה והמחשבות שלי
אגב, השאלות שלי נועדו ללמוד ולא בשביל להתנצח, אם בטעות ניתן לחשוב כך
השאלה לגבי ה vsr באה מתוך מחשבה שהמצבר הראשי הוא לא מצבר agm (טעות שלי). אם אתה עם אלטרנטור "חכם" איך אתה שומר על טעינה כשהאלטרנטור יורד מתחת ל - 13.2v? ה-vsr לא מנתק את המצבר השני במצב זה?
שאלה אחרונה שמעסיקה אותי, היא לגבי הפאנל הסולארי, כיוון שהבקר טעינה שלי תומך גם בטעינה מפאנל, אני חושב לשים אחד על הגג
אגב, שמתי לב אצלי שכאשר הבקר טעינה מזהה המצבר המשני טעון 100% הוא משאיר את החיבור בין שני המצברים פתוח, ולכן אני חושב שטעינה דרך הפאנל יכולה לעבור גם למצבר הראשי שלי
מתנצל מראש חפרתי פה הרבה, מקווה שתוכל להתייחס
המדען המטורף
מי שאוכל לבד מת לבד ...
ולעניין, אני פשוט מקנא בו שיש לו מקום לשלושה מצברים וכל ההתקנות שמסביבם ...
לא כולם סוחבים קיטרינג מובנה ל50 איש :-)
ולגבי המקרה שלך, אני חוזר ומציע לך -
שתחליט שאתה רוצה להתקין ליתיום (אחד היתרונות של הליתיום זה הגודל), אני אעזור לך למצוא איפה לתקוע אותו מבלי שתצטרך לוותר על מזלג אחד.
כשנקרא קדיש על המצברים האלו והמחירים של הליתיום ירדו (ואולי גם באותו הזמן הטכנולוגיה שלהם תשתפר עוד) אני בהחלט אתקין ליתיום.
המקרר שלי הוא weaco cf50, מקרר 50 ליטר
נתוני הצריכה שלו פורסמו פה כבר מזמן כולל ניסוי ומדידה שלו לאורך זמן .
אני עם מצבר 70 אמפר של קלונעיות ומוטען דרך dc2dc שגם לגביו עשיתי פה פוסט שמתאר את הבניה והמחשבות שלי
אגב, השאלות שלי נועדו ללמוד ולא בשביל להתנצח, אם בטעות ניתן לחשוב כך
השאלה לגבי ה vsr באה מתוך מחשבה שהמצבר הראשי הוא לא מצבר agm (טעות שלי). אם אתה עם אלטרנטור "חכם" איך אתה שומר על טעינה כשהאלטרנטור יורד מתחת ל - 13.2v? ה-vsr לא מנתק את המצבר השני במצב זה?
שאלה אחרונה שמעסיקה אותי, היא לגבי הפאנל הסולארי, כיוון שהבקר טעינה שלי תומך גם בטעינה מפאנל, אני חושב לשים אחד על הגג
אגב, שמתי לב אצלי שכאשר הבקר טעינה מזהה המצבר המשני טעון 100% הוא משאיר את החיבור בין שני המצברים פתוח, ולכן אני חושב שטעינה דרך הפאנל יכולה לעבור גם למצבר הראשי שלי
מתנצל מראש חפרתי פה הרבה, מקווה שתוכל להתייחס
המדען המטורף
לגבי ה-waeco לפחות לפי מה שכתוב באתר היצרן הוא צורך כ70W כך שאני לא מצליח להבין את אופי הניסוי שבוצע.
הVSR לפחות זה שאני עושה בו שימוש מתנתק מתחת ל12.8V וזה ממש נדיר שהאלטרנטור יספק פחות מזה כי יש את מערכות החשמל הבסיסיות של הרכב שכל הזמן צורכות מתח.
לגבי הפאנל הסולארי ובקר הטעינה צריך לבדוק במה הוא תומך (שלח את הדגם אנסה לקרוא ולענות לך).
בגדול זה אכן המצב המתואר אצלי בין המצבר השלישי לשני, כאשר המצבר השלישי טעון במלואו בקר הטעינה מעביר אחורה למצבר השני את הטעינה, אני מטעמי זהירות העדפתי בכל מקרה לייצר נתק מוחלט לכיוון מצבר ההנעה באמצעות VSR כדי שבכל מקרה לא "יפתח" קשר בין מצברים המיועדים לשימוש שוטף לבינו כל עוד הרכב לא מונע.
andy.shaked
21-04-20, 17:45
תודה על ההתייחסות ,
הניסוי שלי של צריכה זרם של המקרר הייתה פה
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?p=802402
אז המקרר היה מלא ומכוון ל 0 מעלות
בסוף השבוע שהמקרר עבד הוא היה ריק יחסית 3-4 פחיות שנשכחו ומכוון ל 3 מעלות
הבקר טעינה שלי הוא THUNDER TDR02020
אשמח לדעת באיזה פאנל אתה משתמש ואיפה קנית
המדען המטורף
תודה על ההתייחסות ,
הניסוי שלי של צריכה זרם של המקרר הייתה פה
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?p=802402
אז המקרר היה מלא ומכוון ל 0 מעלות
בסוף השבוע שהמקרר עבד הוא היה ריק יחסית 3-4 פחיות שנשכחו ומכוון ל 3 מעלות
הבקר טעינה שלי הוא THUNDER TDR02020
אשמח לדעת באיזה פאנל אתה משתמש ואיפה קנית
המדען המטורף
עכשיו אני מבולבל....
רשמת בקישור ששלחת שבניסוי שלך הצריכה עומדת על 30A ל24 שעות (שזה נתון הגיוני בהחלט)
אז איך זה עבד לך 3.5 ימים על מצבר של 70A ללא טעינה?
לגבי הבקר, אני לא רואה בניירת שלו שהוא מעביר "אחורה" טעינה כאשר המצבר המשני טעון
אבל אתה יכול לבדוק זו בדיקה פשוטה:
1. תטעין את המצבר המשני שלך טעינה מלאה
2. תפרוק מעט את המצבר הראשי (תדליק אורות נניח לרבע שעה כשהרכב כבוי)
3. לפני שאתה מחבר את הפאנל הסולארי תמדוד מתח על הראשי ועל המשני
(עכשיו הראשי אמור להראות מתח נמוך מהמשני כי פרקט אותו קצת)
4. חבר את הפאנל ותמדוד שוב, אם על המשני אתה רואה את אותה המדידה אבל על הראשי אתה רואה מתח גבוהה יותר ממתח המדידה
לאחר הפריקה הקצרה אזי שהמטען שלך יודע להעביר אחורה.
ב-CTEK יש לזה ממש חיווי מאד נחמד.
הפאנל שלי https://www.wish.com/product/5c7e618158417d3443da4c9f?&share=web
אבל כל פאנל ETFE יעשה את העבודה (אגב,רצוי לבחור את אלו הלבנים ולא השחורים כי היעילות שלהם יורדת כשהם מתחממים מאד).
128702
תראה את כיווני החיצים
אלטרנטור + פאנל יכולים להטעין את המצבר
פאנל יכול להטעין את המצבר וגם להחזיר לכיוון האלטרנטור (שזה בעצם המצבר שלפניו)
andy.shaked
21-04-20, 18:53
בנוגע לנתונים של המקרר, הצריכה שלו היא פונקציה של עומס במקרר והטמפרטורה שאליו הוא מכוון וכמובן טמפרטורת סביבה.
הניסוי בוצע על מקרר מלא והמקרר היה מכוון לטמפרטורה יותר נמוכה. האמת שהופתעתי לאור הנתונים מהניסוי שהמקרר נשאר על אותה טמפ' לאורך 3 וחצי ימים ובטח שעדיין עבד ולא נכנס למצב הגנת מצבר .
לגבי הבקר אני אמשיך לחקור ברגע שאנשים ידיי על פאנל נורמלי
המדען המטורף
המקרר צרך פחות כי לא פתחו אותו ...
המקרר צרך פחות כי לא פתחו אותו ...
הגם אתה ברוטוס?
אתה, שעשית ניסוי סודי (אם הייתה מסכם, כל הדיון הזה היה נחסך), בדקת גם צריכה של לילה ללא פתיחה.
אתה זוכר את הערכים (מינ, מקס, ממוצע)???
בדיווח המקורי של אנדי, הוא דיבר על 1.25AH, את זה קניתי (לדעתי המקרר שלו טיפה יותר טוב, הוא פשוט לא חיכה מספיק זמן אחרי שהמקרר מגיע לטמפ'). אז נגיד 1A, ניתן הנחה..0.8A.
שלושה וחצי ימים זה 84 שעות. גם אם אני לארג' ולוקח בחשבון 0.5AH!!!! זה למעלה מ40AH.
זה כמעט 60% ממצבר 70AH, איך יכול להיות שהכל עובד?
טוב שלא אמרתם שהמצבר נטען מהמקרר :-)
andy.shaked
21-04-20, 20:24
אין לי מושג איך זה החזיק אבל העובדה היא שזה החזיק. אני לא נגעתי במקרר וברכב במשך התקופה, אני כן יודע שהמצבר היה טעון 100% לפי הבקר טעינה וכשפתחתי את הרכב ביום ראשון ראיתי שהוא עדיין עובד אפילו שמעתי את המדחס בעבודה. בדקתי מתח על הקטבים והיה סביב 11.25 כשהמצבר היה מנותק מהמצבר הראשי
זה המצבר שמותקן אצלי
http://www.schnapp.co.il/?CategoryID=249&ArticleID=120
בגלל שהנתונים לא נראים הגיוניים גם לי, אני מקווה לשים יד על מכשיר מדידה כמו בניסוי המקורי ולבדוק את הנושא שוב
נתון נוסף שאולי משפיע על התוצאות, הרכב היה כמעט כל התקופה בצל (רוב היום החניה מוצלת)
המדען המטורף
אין לי מושג איך זה החזיק אבל העובדה היא שזה החזיק. אני לא נגעתי במקרר וברכב במשך התקופה, אני כן יודע שהמצבר היה טעון 100% לפי הבקר טעינה וכשפתחתי את הרכב ביום ראשון ראיתי שהוא עדיין עובד אפילו שמעתי את המדחס בעבודה. בדקתי מתח על הקטבים והיה סביב 11.25 כשהמצבר היה מנותק מהמצבר הראשי
זה המצבר שמותקן אצלי
http://www.schnapp.co.il/?CategoryID=249&ArticleID=120
בגלל שהנתונים לא נראים הגיוניים גם לי, אני מקווה לשים יד על מכשיר מדידה כמו בניסוי המקורי ולבדוק את הנושא שוב
נתון נוסף שאולי משפיע על התוצאות, הרכב היה כמעט כל התקופה בצל (רוב היום החניה מוצלת)
המדען המטורף
תסתכל פה
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/115768-%D7%A2%D7%9C-%D7%9E%D7%A6%D7%91%D7%A8%D7%99-%D7%A8%D7%9B%D7%91?p=888070&viewfull=1#post888070
המתח ניתוק של המקרר שלך מכוון לא נכון (או שפשוט אין לך הגנה) בכל מקרה, גרמת נזק למצבר.
andy.shaked
23-04-20, 12:07
תסתכל פה
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/115768-%D7%A2%D7%9C-%D7%9E%D7%A6%D7%91%D7%A8%D7%99-%D7%A8%D7%9B%D7%91?p=888070&viewfull=1#post888070
המתח ניתוק של המקרר שלך מכוון לא נכון (או שפשוט אין לך הגנה) בכל מקרה, גרמת נזק למצבר.התסכלתי בטבלה והיא מיועדת למצבר רגיל ולא למצבר פריקה עמוקה
מצבר פריקה עמוקה יכול לרדת ל 10.8 ולהתאושש גם אם נגרם נזק חלקי, למרות שאין סיבה מפעם אחת שהמצבר ימות
למקרר יש מנגנון cutoff שעובד מצויין והוא מוגדר למינימום בדיוק כמו שהוא אמור לעבוד עם מצבר משני שהוא פריקה עמוקה
בקרוב יגיע מכשיר מדידה חדש ואעשה את הבדיקה שוב רק בשביל הסקרנות שלי
המדען המטורף
התסכלתי בטבלה והיא מיועדת למצבר רגיל ולא למצבר פריקה עמוקה
מצבר פריקה עמוקה יכול לרדת ל 10.8 ולהתאושש גם אם נגרם נזק חלקי, למרות שאין סיבה מפעם אחת שהמצבר ימות
למקרר יש מנגנון cutoff שעובד מצויין והוא מוגדר למינימום בדיוק כמו שהוא אמור לעבוד עם מצבר משני שהוא פריקה עמוקה
בקרוב יגיע מכשיר מדידה חדש ואעשה את הבדיקה שוב רק בשביל הסקרנות שלי
המדען המטורף
כנראה שלא קראת את השיקולים של כותב הכתבה, וגם לא שמת לב לדיוק של מה שאני כתבתי.
אני רק אמרתי שגרמת נזק, מבלי לקבוע כמה.
נאמר פה בשרשור, ובכתבה, מעל 50% פריקה משאיר "צלקות".
נכון שאתה עם מצבר פריקה עמוקה שיכול להגיע ל 10.8, אבל אתה מבין ש 11.25 משאיר נזק?
אם אנחנו מסכימים ש 50% גורם נזק, למה לא לנתק את המצבר קודם?
דרך אגב, והרבה נופלים על זה - ערך ברירת המחדל של מערכות הניתוק, בא להבטיח דבר אחד - כמה שיותר עבודה, ועדיין שהרכב יתניע (התנעה אחת, בתנאי שהוא תקין). זה האינטרס של יצרני המקררים (להראות כמה טוב המקרר).
עבור המשתמשים, חייב להכנס השיקול של אורך חיים של המצבר.
andy.shaked
23-04-20, 13:18
כנראה שלא קראת את השיקולים של כותב הכתבה, וגם לא שמת לב לדיוק של מה שאני כתבתי.
אני רק אמרתי שגרמת נזק, מבלי לקבוע כמה.
נאמר פה בשרשור, ובכתבה, מעל 50% פריקה משאיר "צלקות".
נכון שאתה עם מצבר פריקה עמוקה שיכול להגיע ל 10.8, אבל אתה מבין ש 11.25 משאיר נזק?
אם אנחנו מסכימים ש 50% גורם נזק, למה לא לנתק את המצבר קודם?
דרך אגב, והרבה נופלים על זה - ערך ברירת המחדל של מערכות הניתוק, בא להבטיח דבר אחד - כמה שיותר עבודה, ועדיין שהרכב יתניע (התנעה אחת, בתנאי שהוא תקין). זה האינטרס של יצרני המקררים (להראות כמה טוב המקרר).
עבור המשתמשים, חייב להכנס השיקול של אורך חיים של המצבר.תודה על החינוך מחדש שאתה מנסה להכניס בי כאילו שאני ט&#ל...
קראתי את השיקולים ואפילו שאלתי וקיבלתי תשובות נוספות מעבר לכתבה
הבנתי גם הבנתי את נושא הפריקה של המצבר והאפשרות שיגרום לו נזק עתידי, ושוב מצבר פריקה עמוקה לא ימות מפריקה בודדת
אתה פספסת את זה שהמקרר שלי עבד כל התקופה מבלי שהתכוונתי שיעבוד, רק כי שכחתי אותו דלוק בטעות .
לא כל דבר צריך להפוך להתנצחות כדי להראות שאתה יודע הכל וצודק ואמת דיברת , וכל זה רק כי הנתונים או משהו שכתבתי לא מתאים למה שאתה יודע ומכיר
אני תמיד שמח לשמוע דעות שונות ומנוגדות, ואפילו שאוכל ללמוד מהן משהו , אבל יותר אשמח אם זה יעשה בצורה לא מתנשאת
המדען המטורף
ידידיי
עזרה בהתאמת מערכת דומה.
בניתי מערכת ורוצה לשדרג.
בונה על סילברדו 3500 כך שיש לי שני מצברים ברכב.
מהם חיברתי איסולייטור (כדי לא לפגוע בהנעה) ומשם לבקר טעינה ctek.
Ctek מקבל מהאיסוליטור , כלומר אלטרנטור ומשני פנלים סולרים.
ה ctek מטעין 2 מצברי amg (50×2 )שיושבים מאחור
כרגע מחוברים למקרר, תאורה, משאבת מים.
רוצה להוסיף מכונת אספרסו ובטח עוד צרכני 220.
1. אלו עוד רעיונות יש לכם לצרכנים?
2. מה ההתאמות שאני צריך לעשות במצברי ה amg והאם צריך גם בקר בין השניים?
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
ידידיי
עזרה בהתאמת מערכת דומה.
בניתי מערכת ורוצה לשדרג.
בונה על סילברדו 3500 כך שיש לי שני מצברים ברכב.
מהם חיברתי איסולייטור (כדי לא לפגוע בהנעה) ומשם לבקר טעינה ctek.
Ctek מקבל מהאיסוליטור , כלומר אלטרנטור ומשני פנלים סולרים.
ה ctek מטעין 2 מצברי amg (50×2 )שיושבים מאחור
כרגע מחוברים למקרר, תאורה, משאבת מים.
רוצה להוסיף מכונת אספרסו ובטח עוד צרכני 220.
1. אלו עוד רעיונות יש לכם לצרכנים?
2. מה ההתאמות שאני צריך לעשות במצברי ה amg והאם צריך גם בקר בין השניים?
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
הי,
אני לא בטוח אם הבנתי נכון, לסילברדו עצמו יש שני מצברים לטובת הרכב ואתה הוספת עוד שניים?
ללא קשר לתשובתך לשאלתי (שאלתי סתם מתוך עניין לדעת אם הרכבים הגדולים האלו מגיעים עם שני מצברים מהיצרן)
לבקר טעינה של CTEK (ומעריך שגם לאחרים) יש VSR מובנה, משמע כשהאלטרנטור כבוי הם מתבצע ניתוק כך שאין צורך באיסולטור.
יתרה מזאת מכיוון שציינת שאתה עובד עם פאנל סולארי אז בהנחה שהוא מחובר דרך ה-CTEK (אני יוצא מנקודת הנחה שהMPPT מובנה אצלך ב-CTEK) אתה מפסיד טעינה לאחור כאשר אתה משתמש באיסולטור. (תסתכל בקישור הזה איך זה נראה
http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=128702)
בבקר של CTEK למשל בזה שאני עושה שימוש D250SA כאשר הפאנל סיים להטעין את המצבר עבורו הוא מיועד במקום להפסיק טעינה ו"לבזבז" את אנרגיית השמש הוא בודק אם המצבר "המזין" (זה שלפני האיסולטור אצלך) צריך טעינה ואם כן הוא מטעין אותו גם במקום פשוט לנתק את הפאנל כי אין יותר צורך בטעינה וכך למעשה אתה מרוויח שם מצבר הרכב שלך יהנה מטעינה במידה והטעינה על המצברים המשניים שלך הסתיימה.
מבחינת צרכנים...
1. מכונת נספרסו ומקציף חלב (למי שאוהב הפוך זה נפלא)
2. טוסטר קטן 750W פתרון מצויין למשהו קליל ומהיר שמשביע ובעיקר נפלא כמטיילים עם ילדים (יש לו גם 3 סוגי פלטות, ממש מגניב)
https://www.shazartech.co.il/%D7%9E%D7%9B%D7%A9%D7%99%D7%A8%D7%99-%D7%97%D7%A9%D7%9E%D7%9C/%D7%98%D7%95%D7%A1%D7%98%D7%A8%20%D7%9C% D7%97%D7%99%D7%A6%D7%94.jpg
3. פינגאן חשמלי 600W מבחינתי פתרון מושלם למנות חמות,תה,קפה כשאין זמן להדליק גזיה
https://www.wish.com/product/5e749396fcc85c2b49c361bf?source=cart&share=web
את כל אלו ממיר מתח 1500W מפעיל בלי שום בעיה (כמובן כל אחד בנפרד)
ולגבי ההתאמות, אני לא יודע איזה דגם של CTEK יש לך אבל כל מה שאני מכיר אצלם טוען 100A בלי בעיה
מה שחשוב זה אופן החיבור מכיוון שמדובר בשני מצברים, זה נכון גם לגבי החיבור לטעינה וגם לצרכנים.
מכיוון שלמעשה אתה רוצה להגיע לתוצאה ששני מצברים של 50 מתפקדים יח' אחת של 100 אתה מגשר בין המינוסים ומגשר בין הפלוסים
אבל חיבור לטעינה / צרכנים אתה לוקח מינוס ממצבר אחד (ישירות מראש המצבר) ואת הפלוס מהשני (ישירות מראש המצבר) וכך אתה מאלץ תנועה של אלקטרונים על פני שני המצברים.
מצורף תרשים.
128743
בהצלחה.
1. כן סילברדו דיזל מגיע עם שני מצברים 70×2.
2. לגבי איסולייטור- התקנתי מזמן ומחובר לשני מצברים מאחור כשעליהם בקר טעינה סיני.
3. עכשיו רכשתי ctek d250e ובדיוק שאלתי לפני התקנה.
4. ההתקנה תכלול גם בר פיוזים ולכן מרכז רשימת צרכנים ופיוזים
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
כשאתם מציינים רכבים עם שני מצברים, חשוב להתייחס למערכת שכבר קיימת ברכב.
ולמתח העבודה ברכב (24/12).
יש רכבים עם 2 מצברים בחיבור מקביל קבוע בלי שום הפרדה.
תודה על השיתוף.
אני עם סטאפ דומה . מצבר AGM, שמנוהל על ידי D250SA של ctek .
נקודה מעניינת - המצבר צרכנים נמצא בתא המנוע, שמתי לב שלעיתים ה ctek היה עוצר את הטעינה למצבר עקב חום. לאחר הוספה של מגן חום מאלומיניום עם הדבקה של בידוד נגד חום עליו (בתמונה) התופעה של הפסקת טעינה נעלמה לחלוטין. לכן נכון לשים את המצבר לא בתא מנוע ולהרחיקו אתו ממקור חום. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200424/89b24127c88ed9d455300c87b2a3f746.jpg
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
3. עכשיו רכשתי ctek d250e ובדיוק שאלתי לפני התקנה.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk[/QUOTE]
מוצר מעולה תתחדש 😉
אז אני ממליץ לך לבטל את האיסולטור
ואת הבקר הסולארי הסיני ולתת לctek לעשות הכל לפי מה שתיארתי מעלה.
אכן זו הכוונה שה ctek יחליף הכל.
דרך אגב המטען רכב שלהם אכזב אותי ועברתי ל noco - ממליץ לכל מי שרוצה איכות.
הלוואי והיה להם גם בקרים
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
המטען רכב שלהם אכזב אותי ועברתי ל noco - ממליץ לכל מי שרוצה איכות.
קראתי כאן הרבה ביקורות הפוכות לגמרי על noco...
נשלח מהנייד
אני עשיתי מצבר נוסף בארגז מאחור בטנדר, העברתי כבלים של רתכת מתחת לרכב לאורך השילדה
Avihai Bar
18-05-20, 05:48
רצית לשאול,
האם הממיר מתח שמפעיל את מכונת הנספרסו הוא modified או pure sine?
וההספק שלו הוא 1500 בפיק או קבוע?
תודה
רצית לשאול,
האם הממיר מתח שמפעיל את מכונת הנספרסו הוא modified או pure sine?
וההספק שלו הוא 1500 בפיק או קבוע?
תודה
אני עושה שימוש בממיר מתח רגיל אין צורך בסינוס טהור לשימושים האלו.
וכמובן שמדובר ב1500 קבוע כיוון שמכונת הנספרסו צורכת כ-1250w
Avihai Bar
18-05-20, 23:32
אני עושה שימוש בממיר מתח רגיל אין צורך בסינוס טהור לשימושים האלו.
וכמובן שמדובר ב1500 קבוע כיוון שמכונת הנספרסו צורכת כ-1250w
תודה רבה!
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.