PDA

צפייה בגרסה מלאה : קוד תקלה P0014



קוביבוי
19-04-20, 20:45
שלום רב
ברשותי קיה סורנטו 2012. לאחרונה נדלקה נורת תקלת מנוע ובחיבור למחשב רכב מופיע קוד התקלה:
P0014 - POWERTRAIN
בצירוף הכיתוב:
B" CAMSHAFT POSITION - TIMING OVER - ADVANCED OR SYSTEM PERFORMANCE (BANK 1) P1690"
עשיתי קצת גוגל, לא קבלתי תשובה ברורה, מה התקלה, וממה היא יכולה לנבוע.

חשוב לי לציין שלפני שנתיים הלך המנוע (עקב חוסר טיפול של מי שמכר לי את האוטו, השמן גרם לבוץ שגרם לסתימה במעברי השמן, ולכן המנוע נתפס), ועבר שיקום מלא ע"י פירוקו לגורמים החלפת רכיבים מסוימים (גל ארכובה, מסבים, וטלטל 1) נקיון יסודי והרכבתו, אצל מוסכניק מומחה. ולא עשה שום בעיות מאז ב"ה.

חשוב לי להבין כעת מה התקלה (לפני שאני פונה למוסך, אם בכלל), האם מדובר במשהו שמצריך טיפול מיידי שיכול להתפתח לנזק רציני, והאם יש (אולי) קשר ל"עבר" של המנוע.
למרות שקשה מאוד לאבחן בפורום. אשמח מאוד לכל תשובה ממי שמבין בעניין.

אני לא מומחה גדול ברכב, אך אני די מבין עניין יש לי ידיים טובות ואני טיפוס שמתעסק בדברים. אם שייך ומומלץ, אשמח לנסות לתקן לבד את התקלה.

תודה מראש לעונים.

Gershon
19-04-20, 21:12
ניקוי\החלפה שסתומים של CVVT
מספר קטלוגי
24375-2G500,24355-2G500
התנגדות בבדיקה 6-8 om
יותר אינפו בטלפון
054-7367258

נדב ש.
19-04-20, 21:15
https://www.autocodes.com/amp/codes/p0014_kia.html

אני יוסיף למה שגרשון כתב, בגדול מדובר על תזמון שסתומים משתנה, יש חיישנים ששולטים על כל זה.
או שיש בוצה בשמן שסתמה את החיישנים(לא מכיר בקיה, אבל ברכבים אחרים יש לחיישנים רשתית שניתן לניקוי), או שצריך החלפה שלהם.

asypeer
20-04-20, 00:08
אצלי בג׳ימני ניקוי של הרשתית שהייתה כמעט סתומה פתר את הבעיה למשך כמה שנים, בפעם השניה שזה קרה כבר החלפתי את השסתום vvt וקיבלתי שקט לעוד כמה שנים. מלבד הופעת קוד השגיאה לא חל שינוי בהתנהגות הרכב, נסע כרגיל.
מה שכן, נדמה לי שזה הופיע אחרי תקופה שבה הרכב כמעט ולא נסע, אבל כן הוחלף שמן המנוע. הייתכן?


Sent from my iPhone using Tapatalk

קוביבוי
20-04-20, 00:10
אכן הרכב לא נסע תקופה (מפורים בקושי נסע) בגלל הקורונה...... גם אני לא חש בשום שינוי בתפקוד. פשוט אני נלחץ מזה (לאור הטראומה שהייתה לי בעבר, שהמנוע פתאום באמצע הכביש שבק חיים) שאולי זה מעיד על משהו שמתבשל מתחת לפני השטח.....

האם מומלץ לאפס, ולראות אם התקלה חוזרת?
האם מדובר בתקלה שדורשת התייחסות מיידית?
האם זה נורמלי שבמשך הזמן השסתומים הנ"ל מתלכלכים, או שזה מעיד על לכלוך לא נורמלי במנוע?
היכן השסתומים נמצאים ברכב, האם יש צורך לרוקן שמן לפני פירוקם, אפשר איזושהיא הדרכה בעניין?

תודה

קוביבוי
20-04-20, 13:40
מלבד השאלות הנ"ל (אשמח למענה עליהם כמובן)

עוד כמה שאלות:

חיפשתי רבות באינטרנט את מיקום השסתום הנ"ל ברכב ובשנתון שלי, ת'אמת לא מצאתי הדרכה למיקום שלו ברכב שלי.
אך בכל אופן ניסיתי פחות או יותר על סמך רכבים אחרים למצוא את מיקומו. נראה לי שעליתי עליו (לא בטוח)
צילמתי שניים (בהנחה ששניהם אכן אותו דבר) 1 באזור יניקה, ו1 באזור פליטה. לצערי איני מצליח לצרף תמונות - אשמח לעזרה גם בזה....
אשמח לאישור שאכן זה הם.

במידה וכן: איך אדע לפי הקוד וההודעה איזה לבדוק (פליטה או יניקה)? מה הכוונה בהודעה "בנק 1"(זה כתובת או משו כזה?)
בנוסף: אני מזהה שבשסתום היניקה הבורג שלו זה לא ראש בוקסה רגיל (כמו שרואים בשסתום פליטה), אלא ראש מוזר כזה עם דמוי כוכב (השתדלתי לסמן זאת בחיצים בתמונה - אך שוב, לצערי איני מצליח להעלות תמונות). מדוע זה כך, איך פותחים זאת (במידה וצריך)?

ועוד שאלה:
במידה ואכן פירקתי והיה מלוכלך וניקיתי ונורת התקלה לא חזרה (לאחר איפוס התקלה). האם אפשר להיות רגוע, או אולי מה שקרה מעיד על לכלוך ובוץ באופן לא נורמלי במנוע, דבר שמצריך ניקוי\בדיקה?

שוב תודה למשיבים.

asypeer
20-04-20, 13:43
http://hyundai.epcdata.ru/santa_fe/43807/engine/raspredelitelniy_val_i_klapani-20240B11/klapan_maslyaniy_vozvrat-24375B/

גרשון ענה לך איך בודקים תקינות


Sent from my iPhone using Tapatalk

Gershon
20-04-20, 16:05
מלבד השאלות הנ"ל (אשמח למענה עליהם כמובן)

עוד כמה שאלות:

חיפשתי רבות באינטרנט את מיקום השסתום הנ"ל ברכב ובשנתון שלי, ת'אמת לא מצאתי הדרכה למיקום שלו ברכב שלי.
אך בכל אופן ניסיתי פחות או יותר על סמך רכבים אחרים למצוא את מיקומו. נראה לי שעליתי עליו (לא בטוח)
צילמתי שניים (בהנחה ששניהם אכן אותו דבר) 1 באזור יניקה, ו1 באזור פליטה. לצערי איני מצליח לצרף תמונות - אשמח לעזרה גם בזה....
אשמח לאישור שאכן זה הם.

במידה וכן: איך אדע לפי הקוד וההודעה איזה לבדוק (פליטה או יניקה)? מה הכוונה בהודעה "בנק 1"(זה כתובת או משו כזה?)
בנוסף: אני מזהה שבשסתום היניקה הבורג שלו זה לא ראש בוקסה רגיל (כמו שרואים בשסתום פליטה), אלא ראש מוזר כזה עם דמוי כוכב (השתדלתי לסמן זאת בחיצים בתמונה - אך שוב, לצערי איני מצליח להעלות תמונות). מדוע זה כך, איך פותחים זאת (במידה וצריך)?

ועוד שאלה:
במידה ואכן פירקתי והיה מלוכלך וניקיתי ונורת התקלה לא חזרה (לאחר איפוס התקלה). האם אפשר להיות רגוע, או אולי מה שקרה מעיד על לכלוך ובוץ באופן לא נורמלי במנוע, דבר שמצריך ניקוי\בדיקה?

שוב תודה למשיבים.

שסתומים חשמליים האלו שולטים דרך מארחת מכונית על זווית פתיחה\וסגירה של שסתןמים יניקה\פליטה.....
רק בדיקה מקצועית תאפשרת לך לישון בשקט
google/shmoogle לא יאזור לך כאן

-->