צפייה בגרסה מלאה : האם כננת ג'יפ יכולה לשמש ככננת הרמה ?
יונימוג אדום
20-04-20, 20:52
מחפש רעיונות להנפת בובקט בין בנינים - גישה מאוד קשה למשאית מנוף .
אני אמור למצוא פתרון להנפת בובקט במשקל של 2.7 טון במקום מאוד בעייתי , עלתה מחשבה להשתמש עם כננת ג'יפ לשם כך .
כננת ג'יפ סטנדרטית היא 9000 ליברות שזה 4500 ק"ג לערך .
להיכן לעגן יש פיתרון , הרמה תהיה כמובן עם מכפיל ( אולי שניים ) .
לא רואה מניעה לבצע כזה דבר - הרמה עם כננת שמוגדרת משיכה , לעניות דעתי הכננת תחזיק מעמד ללא בעיות .
אשמח לשמוע דעות בנידון .
אילן
עידו לוריה
20-04-20, 21:18
מעבר לכך שבכננות יעודיות להרמת משאות בדרך כלל יש מנגנון הבטחה למניעת שחרור אין שום הבדל , כמובן שכול המכלול ( גם הברזלים של אותו מתקן הרמה ) חייב לעבור בדיקה של בוחן מוסמך כי זה מתקן הרמה לכול דבר ועניין ולכן ממליץ לך להתיעץ עם אחד כזה + מהנדס .
עידו
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
א. פורמלית - אסור.
ב. כננות משיכה משמשות להנפה עם משולש, כדבר שגרתי. המשולש מהווה גם קונטרה.
אסף.
השאלה אם הכבל יחזיק מעמד.
בכל מקרה אני מניח שאתה מתכוון כשהכננת מעוגנת בפניי עצמה ולא על הג'יפ..
אם הבובקט יפול למישהו על הראש - תהיה בעיה גדולה מאוד.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
מחפש רעיונות להנפת בובקט בין בנינים - גישה מאוד קשה למשאית מנוף .
אני אמור למצוא פתרון להנפת בובקט במשקל של 2.7 טון במקום מאוד בעייתי , עלתה מחשבה להשתמש עם כננת ג'יפ לשם כך .
כננת ג'יפ סטנדרטית היא 9000 ליברות שזה 4500 ק"ג לערך .
להיכן לעגן יש פיתרון , הרמה תהיה כמובן עם מכפיל ( אולי שניים ) .
לא רואה מניעה לבצע כזה דבר - הרמה עם כננת שמוגדרת משיכה , לעניות דעתי הכננת תחזיק מעמד ללא בעיות .
אשמח לשמוע דעות בנידון .
אילן
אפשר לקבל ציור עם פרופורציות מה אתה אמור לעשות עם ההנפה הזו?
לאיזה גובה? האם להוריד לתוך בור? האם לאחר ההנפה צריך גם לשנע אותו ואז להוריד ?
זה יעזור מאוד לתת עצות.
נראה לי שתמונות יותר יעזרו...
בובקט זה כלי קטן מאוד יחסית, עובר וניכנס ברוב המקומות שטרקטור לא יכנס, זאת המטרה שלו.
אין מצב לפנות לו את המעבר שצריך? גם אם זה אומר אחר כך לשקם את הכל בחזרה(חומה, גדר, שער), נראה לי עדיף מאשר לקחת סיכונים כנזכר לעיל.
יונימוג אדום
21-04-20, 19:52
מדובר על חפירות לחניון רובוטי .
לרוב החפירות האלו ממוקמות מאחורי בניין קיים או מתחתיו ולכן הגישה עם מנוף מאוד בעייתית .
כמו כן העבודה הזאת מתבצעת בשלבים - כל קומה נחפרת בנפרד , ואז יוצקים את התקרה , לאחר חודש של התקשות ניתן להמשיך ולחפור מתחת ליציקה , וככה עד למטה - לפעמים חמש או שש קומות - 13-16 מטר עומק .
את אדמת החפירה יש לי מחפרון מיוחד שתכננתי וייצרתי לשם כך , אולם יש צורך כל פעם להניף את הבובקט לתוך החפירה ואז להוציא , עלויות של מנוף לצורך הזה הן גבוהות עקב חוסר גישה .
אני מעוניין לייצר עגורן שער פריק למטרה הזאת - בעת ההנפה או הורדה לא יימצא איש למטה בחפירה .
מפתח הרגליים של כזה עגורן יהיה 4 מטר כאשר חלק ממנו יותקן מעל החפירה וחלקו לצידה ולכן יש צורך לאחר הנפה להסיע את העגלה ארבעה מטר הצידה - פרט קטן ופתיר .
אילן
אתה יוצק גג ? אז איך אתה יורד קומה?
חניון רובוטי ? איך זה נראה?
לדעתי, תשיג כננת הידראולית רצינית (יש לי יחידה הידראולית 20 ו40 כ"ס אם אתה רוצה לקנות) ותשתמש בה. לא של 4.5 טון אלא של 9-12.
אני חושב שבתור עסק לא כדאי לך קומבינות.
אני למשל בונה תנורי נפחים. מבער עולה לי בערך 450 שח, אני מוכר ב650. חוץ מגוף המבער (שזו בתכלס חתיכת פרופיל עגול) והקצה הבוער (שזה נירוסטה שמתכלה עם הזמן) כל החלקי גז שלי נקנו ומיועדים לשימוש. לא קומבינה של ברז מים/אוויר וקצה של רתכת מיג. גם אם זה עולה לי קצת יותר, עדיף כי אם יקרה משהו, שלא יגידו לי שעשיתי קומבינה. קניתי חלקים שמיועדים לגז מיצרן/חנות גדולה וותיקה.
מדובר על חפירות לחניון רובוטי .
לרוב החפירות האלו ממוקמות מאחורי בניין קיים או מתחתיו ולכן הגישה עם מנוף מאוד בעייתית .
כמו כן העבודה הזאת מתבצעת בשלבים - כל קומה נחפרת בנפרד , ואז יוצקים את התקרה , לאחר חודש של התקשות ניתן להמשיך ולחפור מתחת ליציקה , וככה עד למטה - לפעמים חמש או שש קומות - 13-16 מטר עומק .
את אדמת החפירה יש לי מחפרון מיוחד שתכננתי וייצרתי לשם כך , אולם יש צורך כל פעם להניף את הבובקט לתוך החפירה ואז להוציא , עלויות של מנוף לצורך הזה הן גבוהות עקב חוסר גישה .
אני מעוניין לייצר עגורן שער פריק למטרה הזאת - בעת ההנפה או הורדה לא יימצא איש למטה בחפירה .
מפתח הרגליים של כזה עגורן יהיה 4 מטר כאשר חלק ממנו יותקן מעל החפירה וחלקו לצידה ולכן יש צורך לאחר הנפה להסיע את העגלה ארבעה מטר הצידה - פרט קטן ופתיר .
אילן
לעומק כזה לא תוכל לעשות יותר מהכפלה אחת בגלל אורך הכבל /נפח התוף.
האינטואיציה הראשונה היא מחשבה על קורת דאבל T למעלה- למפתח ולמשקל הזה-להתקנה ידנית,היא כנראה תהיה די כבדה - מאחר והכננת לא צריכה לרוץ לאורך הקורה ,הייתי חושב על בניית אגד וכך לחסוך במשקל.
אם הייתי נאלץ לבחור בגלגלים קשיחים בעלי מסבים, הייתי מניח ומריץ את העגורן על פרופילים קלים (U)משני צידי הפתח.
בהצלחה
יונימוג אדום
21-04-20, 21:52
הכננת כן אמורה לרוץ על דבל T .
ארבע רגליים אשר מקובעות לתקרת הבטון עם דיבלים .
להקים את העגורן הזה ולפרק יש לי בובקט .
חניון כזה מוקם בשיטה שנקראת טופ-דאון כלומר בונים אותו תוך כדי חפירה לעומק וכל שלב מחזיק את כלונסאות הדיפון מפני קריסה .
אילן
אוקיי, כתבת עגורן שער, זה בעצם עגורן תקרה.
התקנה בתחילת הפרוייקט ופירוק בסופו.
אם יש בטון טוב ודיבל מתאים, הכל טוב.
הבעיות מתחילות כשמנהל העבודה דורש ממך אישור מהנדס מוסמך למתקן הרמה.
דעתי - זה עגורן לכל דבר גם מבחינה חוקית - אז
א.. קח כננת של עגורן, תקנית להנפה. לא רואה שום חיסכון בכננת חילוץ.
ב. תכנון המתקן - עם ניירת וחתימות..
אסף.
יונימוג אדום
22-04-20, 05:52
דעתי - זה עגורן לכל דבר גם מבחינה חוקית - אז
א.. קח כננת של עגורן, תקנית להנפה. לא רואה שום חיסכון בכננת חילוץ.
ב. תכנון המתקן - עם ניירת וחתימות..
אסף.
תכנון המתקן ייעשה עם תכנון מהנדס וניירת .
מחיר כננת עגורן תקנית לנושא - לפחות פי 10 !!! מכננת ג'יפ איכותית , מה שהופך את הנושא לגבולי מבחינת הכדאיות הכלכלית .
אילן
יש חברה בשם מיה, להם יש משאית עם טכנולוגיה יחודית - שאיבת עפר ופסולת (כולל סלעים, בלוקים וכד').
אולי יכולים לייתר את ההנפה...
יגיעו אחת לחודש, ישאבו וילכו.
יש להם עוד כל מיני פתרונות יפים.
אם מעוניין, אתן לך את הטלפון של הבעלים.
נתחיל מהסוף, לכננת (winch) אסור להרים. אסור למטען שמחובר אליה להתנתק מהקרקע.
לצורך הרמה דרושה לך גלגלת הרמה (hoist).
אם זה היה פרויקט פרטי אצלך בבית, היה אפשר להתדיין על ההבדל בניהן והיית אולי משתמש בסופו של דבר בכננת רכב.
ברגע שמדובר בפרויקט עבור לקוח, עם מהנדס (שידרוש מן הסתם בודק מוסמך) וחברת ביטוח - הדיון הופך לא רלוונטי ותאורטי בלבד.
נתחיל מהסוף, לכננת (winch) אסור להרים. אסור למטען שמחובר אליה להתנתק מהקרקע.
לצורך הרמה דרושה לך גלגלת הרמה (hoist).
אם זה היה פרויקט פרטי אצלך בבית, היה אפשר להתדיין על ההבדל בניהן והיית אולי משתמש בסופו של דבר בכננת רכב.
ברגע שמדובר בפרויקט עבור לקוח, עם מהנדס (שידרוש מן הסתם בודק מוסמך) וחברת ביטוח - הדיון הופך לא רלוונטי ותאורטי בלבד.
מתוך סקרנות שלי ..
אסור בחוק. או אסור מכנית כי אוי ואבוי ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
אסור בחוק. מתקן הרמה מצריך אישור של "בודק מוסמך". הוא לא יאשר כננת להרמה. לכננת אין תקן מחייב. אין לה מקדמי ביטחון בכלל.
טכנית יש כמה הבדלים. להמחשה, הבט בכננת לעומס 4 טון ותשווה אותה לגלגלת לעומס הרמה מותר (WLL) של 4 טון. הגלגלת תהיה בגודל חצי דסטר. למה? סתם?
לגלגלת אין קלאצ'. הבלם שלה בנוי אחרת, היא מצויידת בגובל עומס, יש לכל המכלולים שלה מקדמי בטיחות, ועוד...
פגשתי לא מעט משתמשים שמפעילים כננת במקום גלגלת הרמה. חלקם עושים זאת מתוך בורות וטמטום ומסכנים את עצמם ואחרים. חלקם עושים זאת משיקולי תקציב, מתוך הבנה ברורה של מגבלות המערכת שלהם. המשותף להם הוא שפורמאלית הם לא חייבים דין וחשבון לאף אחד. הכל בסדר כל עוד לא קורה כלום...
נתחיל מהסוף, לכננת (winch) אסור להרים. אסור למטען שמחובר אליה להתנתק מהקרקע.
לצורך הרמה דרושה לך גלגלת הרמה (hoist).
אם זה היה פרויקט פרטי אצלך בבית, היה אפשר להתדיין על ההבדל בניהן והיית אולי משתמש בסופו של דבר בכננת רכב.
ברגע שמדובר בפרויקט עבור לקוח, עם מהנדס (שידרוש מן הסתם בודק מוסמך) וחברת ביטוח - הדיון הופך לא רלוונטי ותאורטי בלבד.
נכון! וכדאי לך לדבר עם אריק מ"הנפלד", הוא מוכר כננות ועגורנים.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.