PDA

צפייה בגרסה מלאה : Article: עשה זאת בעצמך: טבעת גרירה לג'יפ CJ



נמרוד
21-04-20, 07:11
ניתן לצפות בעמוד זה

http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3938

איל מ
21-04-20, 09:22
לא ידע לחשב את זה, אבל המרחק הגדול בין הטבעת לבין הברגים יוצר הרבה כוחות שישאפו לעקם את הפלטה. אין אפשרות למקם את הברגים יותר קרוב לטבעת? או לחילופין טבעת גדולה יותר עם בסיס רחב? (נגיד, טבעת D של 4.5 טון).

yoni_0000
21-04-20, 13:04
יש לו קורת שילדה באמצע... אין מקום.
אהבתי, חוסך את המשקל של פגוש ומשפר זווית נטישה.
אם לא שמת, ממליץ לשים פלטות פיזור לחץ או לפחות שייבות גדולות מאחורה.. הפח הזה מתחיל להתעקם עם משיכה קצת יותר אגרסיבית.

21-04-20, 13:57
מתנצל מראש אני חלש בלקרוא תוכניות , העובי של הפלטה 5 מ"מ?

דרור ברלי
21-04-20, 15:55
נראה מעולה. אבל...
גם אני הצטיידתי בלולאות ריתום דומות לפני שנתיים-שלוש. הן עובדות מצויין והוכיחו את עצמן לא מעט.

אצלי הפלאח מותקן על הפגוש האחורי המקורי של הסופה (פרופיל מלבני עבה) ולא ישירות על הקורה האחורית שב-CJ/סופה היא אכן פרופיל 90 מעלות דקיק ולא חזק מספיק. הפגוש המקורי הוא חלק נושא עומס שנותן חוזק וקשיחות לשילדה ולדעתי אסור לוותר עליו. בוודאי אם יש לך גם וו גרירה והרכב צריך מדי פעם גם לגרור.
אבל אני השתמשתי בטבעות D של משאיות, שה-WLL שמוטבע עליהן הוא 18,000 ליברה. כן, אוברקיל, מעל ומעבר לצרכים של ג'יפ.

למה בחרת בטבעות עם WLL כל כך נמוך?
כשהג'יפ נגיד, טבוע בבוץ או בדיונה ונגיד גם עם שבר מכני כלשהו, ההתנגדות למשיכה שהוא מפתח יכולה להיות פי 2 ממשקלו העצמי ואולי גם יותר.

אם ניקח את נוסחת ההתנגדות הכוללת לחילוץ = (התנגדות הקרקע + התנגדות השיפוע + התנגדות מכנית) X מקדם בטחון, תקבל לא מעט תרחישים בהם נקודות הריתום הללו שלך יצטרכו להתמודד עם עומסים שעל סף נקודת הכשל שלהן.
בשום מקרה אנחנו לא רוצים שלולאת ריתום תיכשל תחת עומס, כי אז היא מתעופפת כמו קליע ופוצעת קשה/הורגת.


ובכלל....
איך מחשבים התנגדות קרקע?
התנגדות שיפוע?
התנגדות מכנית?
מקדמי בטחון?.....

אההה. זה לא פשוט. יש הרבה מספרים ומשתנים כאן.
יש פרק שלם שמוקדש לנושא הזה ב"מדריך החילוצים השלם" שכתב מורי ורבי, אבירם ברקאי. הרבה טבלאות ונתונים.
לטובת אלה שאין להם את הספר החשוב הזה (ספר ישן שכבר קשה/לא ניתן להשיג אותו, ולטעמי הוא פריט יקר-ערך לכל ג'יפאי), אצלם עוד מעט את העמודים הרלוונטיים ואשלח לכאן.

נמרוד
21-04-20, 16:33
עובי הפלטה 5 מ"מ. מה שיוני כתב לגבי קורת השלדה נכון. החורים הם המקוריים.

דרור תצלם ותעלה - אבל בשרשור נפרד בבקש, זה באמת נושא ראוי.

למה בחרתי בטבעות האלו? השאיפה שלי היא שהג'יפ ישקול לא יותר מה-WLL של טבעת אחת. אם הייתי בוחר בטבעת של 2 טון זה לא היה אתגר :rolleyes:

דרור ברלי
21-04-20, 16:37
עם נסיון כמו שלך, ואתה בונה ג'יפ שיהיה בעל כושר עבירות גבוה - אתה יודע שככל העבירות גבוהה יותר, התקיעות מורכבות וקשות יותר....

לא הייתי לוקח סיכון בדבר כזה.

asafk
22-04-20, 21:18
כיוון שאלו טבעות להנפה, הן עם מקדם ביטחון גבוה, נבחנות ל-פי 4 מהעומס, כלומר 4.5 טון. ממש כמו טבעות חילוץ 10000 פאונד שיש על כל מיני ג'יפים.

אסף

אסף ד.
22-04-20, 21:23
ריתוך מכלול כזה מסוכן צריך להיות מבוקר ע"י צילום הריתוך ברנטגן.
שיטה זו מתבצעת על ידי צילומי רנטגן באמצעות קרני X או גמא.
קרני הרנטגן יוצרות תמונת תשליל של החלק הנבדק , ומתמונה זו ניתן ללמוד על המבנה הפנימי, סדקים או פגמים אחרים במתכות או בחומרים מורכבים.

בשביל להמנע מהפתעות הלכתי על כזה, יחידה שלמה ללא ריתוך.
מומלץ ביותר, 2 מקדימה 2 מאחור...

128720

128719

nirs
22-04-20, 23:16
ריתוך מכלול כזה מסוכן צריך להיות מבוקר ע"י צילום הריתוך ברנטגן.
שיטה זו מתבצעת על ידי צילומי רנטגן באמצעות קרני X או גמא.
קרני הרנטגן יוצרות תמונת תשליל של החלק הנבדק , ומתמונה זו ניתן ללמוד על המבנה הפנימי, סדקים או פגמים אחרים במתכות או בחומרים מורכבים.

בשביל להמנע מהפתעות הלכתי על כזה, יחידה שלמה ללא ריתוך.
מומלץ ביותר, 2 מקדימה 2 מאחור...

128720

128719

מסכים לחלוטין.
איכות הריתוך קריטית למכלול כזה וללא בדיקות לא הורסות ודגמים מלווים קשה להעריך את טיב הריתוך והחלק הוא בחזקת חשוד


Sent from my iPhone using Tapatalk

yehuda75
04-06-20, 17:31
- - - Updated - - -


ריתוך מכלול כזה מסוכן צריך להיות מבוקר ע"י צילום הריתוך ברנטגן.
שיטה זו מתבצעת על ידי צילומי רנטגן באמצעות קרני X או גמא.
קרני הרנטגן יוצרות תמונת תשליל של החלק הנבדק , ומתמונה זו ניתן ללמוד על המבנה הפנימי, סדקים או פגמים אחרים במתכות או בחומרים מורכבים.

בשביל להמנע מהפתעות הלכתי על כזה, יחידה שלמה ללא ריתוך.
מומלץ ביותר, 2 מקדימה 2 מאחור...

128720

128719


אפשר לינק?

-->