PDA

צפייה בגרסה מלאה : חיבור מכשיר במתח 12V - הדרך הנכונה ?



bezzat
28-04-20, 08:49
היי
קראתי קצת חומר והבנתי שמומלץ לחבר מכשיר קשר/ מקרר וכו
לקופסת הפיוזים המקורית של הרכב (בהנחה שיש מקום פנוי)
ככה המחשב מנהל נכון ומספק מתח ופעולה תקינה של מחשב / אלטרנטור


בהנחה שאני מחבר כמה מכשירים ואין מספיק מקום
הדרך הנכונה היא לחבר כבל ישירות לקופסה הפיוזים הראשית כולל פיוז מתאים לכל הרכיבים ( בתא מנוע) ומשם להוציא קופסת
פיוזים יעודית לכל שאר המכשירים?

תודה

נדב42
28-04-20, 09:23
לדעתי (וכך עשיתי ברכבים שלי) אם מוסיפים קופסת פיוזים נוספת, עדיף להזין אותה ישירות מהמצבר, כדי לא להעמיס את החיווט של תיבת הפיוזים המקורית בזרמים גבוהים נוספים לאלו שלהם היא תוכננה ...

דורון.פ.
28-04-20, 09:55
מסכים עם נדב - גם לדעתי עדיף להוסיף קופסת פיוזים נוספת מוזנת ישירות מהמצבר.
כך גם אצלי ברכב בתוספת פיוז ראשי גדול לפני הקופסא לוודא שסך הצרכנים לא מושכים יותר מידי . (אולי overkill או מיותר )
כמו כן ניתן למקם את קופסאת הפיצול במקום המתאים ביותר ולחסוך סלילות כבלים

asafk
28-04-20, 10:57
ציוד בזרם קטן אפשר בהחלט לגנוב לו חשמל מהקופסה המקורית.
אבל כמה צרכנים, ובזרמים גבוהים- כדאי להוסיף עוד קופסת פיוזים וממסרים למיתוג.
יש כמה דרכים אבל החשוב לדעתי - לתכנן. לעשות רשימה של הצרכנים ואיזה זרם כל אחד לוקח, ואז להבין מה באמת נדרש.

אסף.

Yaki5500
28-04-20, 12:04
יש פה גם עניין של איזה רכב מדובר
ככל שהרכב חדיש יותר וממוחשב יותר, המחשב של הרכב עלול "להתבלבל" יותר משינויי מתח בקווים המקוריים שאחריהם הוא עוקב.
כבר ראיתי מקרים של מחשב רכב שנשרף בגלל כל מיני אלתורי חשמל ובמקרי קיצון גם פורצת שריפה. לא יכול לצטט סטטיסטיקות לגבי זה וגם לא בא לי סתם להפחיד אבל אם זה קורה זה כואב.
עצתי היא ככל שאין את הידע לבצע עבודה כביכול פשוטה זו, לתת לחשמלאי רכב טוב לעשות את זה

יש לי go to guy לדברים האלה באזור המרכז אם מעניין אותך. אמנם הוא לא מתמחה ברכבי שטח אבל הוא עושה עבודה נקיה וטובה.


2008 Suzuki Grand Vitara
2003 Suzuki Jimny
2009 Hyundai Tucson

zivo
28-04-20, 12:07
היי

ככה המחשב מנהל נכון ומספק מתח ופעולה תקינה של מחשב / אלטרנטור

תודה
שני נושאים נפרדים -
המחשב לא בודק כמה זרם הצרכנים צורכים, ולכן לצורך הטעינה לא משנה לאן אתה מתחבר (הטעינה מווסתת על סמך המתח של המצבר, ולא על סמך הזרם).
לגבי הפרקטיקה של לאן להתחבר כבר ענו פה (אבל זה לא קשור להתנהלות המחשב של הרכב).

My two cents

bezzat
28-04-20, 12:43
תודה על התשובות
זה היה רשום כאן באתר
אצטרך לחפש
אם אמצע אשלח קישור

אורינ
28-04-20, 17:35
אני בעד לא להתערב ככל האפשר במערכת החשמל המקורית של הרכב .מספיק שאיתוראן,קודנית, מרימי חלונות וחיישני רוורס ( לא מקוריים ) הולבשו על המערכת המקורית ומורידים משמעותית את אמינותה. כל אביזר אחר כמו מקרר , פנסים , מכשירי קשר וכדומה אני מחבר חיצונית עם פיוזים בדרך עם כבלים מתאימים גם לצורך האמינות ואיתור תקלות, וגם לצורך פירוק בעתיד עם מכירת הרכב (גם "ברזלים" ). העיקרון אצלי הוא שאין התקנות בלתי הפיכות. כל דבר ניתן לפירוק ולהחזרת המצב ברכב לקדמותו המקורית.

-->