התחברות

צפייה בגרסה מלאה : רנגלר JK – נורית כרית אוויר דולקת קבוע



ishapira
01-05-20, 15:06
ככתוב בכותרת, בעת יציאה מחניה הבוקר (לאחר עצירה של כרבע שעה) נדלקה לי נורית כרית אוויר באופן קבוע ברנגלר ספורט 2014.
הכוונה היא לתאם עם המוסך בתחילת השבוע ביקור כדי שיבדקו ויתקנו את הבעיה.
במקביל, רציתי לבדוק אם מישהו מחברי הפורום נתקל בבעיה ואם יודע לכוון אותי למקור האפשרי. בנוסף במידה ויש דברים פשוטים שאוכל לבדוק בעצמי, אשמח לנסות זאת בימים הקרובים עד הגעה למוסך.
ב"פשוט" הכוונה היא לבדיקה שמשהו (פלג כזה או אחר) לא משוחרר או ל"איפוס" מערכת וכד'. אין לי כוונה לפרק כריות אוויר וכד', כי אני לא מבין ולא מתכוון להתעסק עם רכיבים משמעותיים של מערכת בטיחותית.

מה עשיתי עד כה:
1. כיביתי והדלקתי את הרכב מספר פעמים – לא עזר
2. בדקתי שאין פלגים משוחררים שמתחברים לכסאות הקדמיים (בהנחה שאחד מהם קשור לסנסור של הכסאות) – לא הבחנתי בחופש.
3. עשיתי תהליך איפוס שראיתי במספר אתרים - מתג למצב דולק (ללא התנעה) וכיבוי מלא, במשך שלוש פעמים ואז התנעה. ביצעתי מספר פעמים ולא עזר.
4. באחת הפעמים כשחניתי בצד כדי לקרוא מה ניתן לעשות, כשהנעתי, הנורה היתה כבויה. בנסיעה איטית בקו ישר של 20-30 מ' (הלוך וחזור) היא נותרה כבויה. ברגע שסובבתי את ההגה 20-30 מעלות היא נדלקה. לא יודע אם קשור, או רלוונטי, אבל מאחר וקראתי בחלק מהפורומים (שהתייחסו בעיקר לדגמים ישנים יותר) שבחלק מהמקרים היה איזשהו קשר להגה, אז מציין את זה.
5. מאחר וקראתי בחלק מהמקומות שזה יכול לנבוע מ- clockspring תקול (ולאחר קריאה, אני מניח שזה הקשר לס' הקודם במקרים הרלוונטיים), ואז סימפטומים נוספים יהיו העדר צופר ו בקרת מהירות – בדקתי גם אותם ושניהם עובדים.

זהו פחות או יותר. עצות או רעיונות שיכולים להעסיק אותי בימים הקרובים עד שאגיע למוסך יתקבלו בברכה (כאמור, אין כוונה לפעילויות מורכבות שמבוססות על הכרה של מערכת כרית האוויר – את זה אשאיר למומחה במוסך).

תודה,
ינון

boaz avrahami
01-05-20, 15:21
טעות

Gershon
01-05-20, 15:48
ככתוב בכותרת, בעת יציאה מחניה הבוקר (לאחר עצירה של כרבע שעה) נדלקה לי נורית כרית אוויר באופן קבוע ברנגלר ספורט 2014.
הכוונה היא לתאם עם המוסך בתחילת השבוע ביקור כדי שיבדקו ויתקנו את הבעיה.
במקביל, רציתי לבדוק אם מישהו מחברי הפורום נתקל בבעיה ואם יודע לכוון אותי למקור האפשרי. בנוסף במידה ויש דברים פשוטים שאוכל לבדוק בעצמי, אשמח לנסות זאת בימים הקרובים עד הגעה למוסך.
ב"פשוט" הכוונה היא לבדיקה שמשהו (פלג כזה או אחר) לא משוחרר או ל"איפוס" מערכת וכד'. אין לי כוונה לפרק כריות אוויר וכד', כי אני לא מבין ולא מתכוון להתעסק עם רכיבים משמעותיים של מערכת בטיחותית.

מה עשיתי עד כה:
1. כיביתי והדלקתי את הרכב מספר פעמים – לא עזר
2. בדקתי שאין פלגים משוחררים שמתחברים לכסאות הקדמיים (בהנחה שאחד מהם קשור לסנסור של הכסאות) – לא הבחנתי בחופש.
3. עשיתי תהליך איפוס שראיתי במספר אתרים - מתג למצב דולק (ללא התנעה) וכיבוי מלא, במשך שלוש פעמים ואז התנעה. ביצעתי מספר פעמים ולא עזר.
4. באחת הפעמים כשחניתי בצד כדי לקרוא מה ניתן לעשות, כשהנעתי, הנורה היתה כבויה. בנסיעה איטית בקו ישר של 20-30 מ' (הלוך וחזור) היא נותרה כבויה. ברגע שסובבתי את ההגה 20-30 מעלות היא נדלקה. לא יודע אם קשור, או רלוונטי, אבל מאחר וקראתי בחלק מהפורומים (שהתייחסו בעיקר לדגמים ישנים יותר) שבחלק מהמקרים היה איזשהו קשר להגה, אז מציין את זה.
5. מאחר וקראתי בחלק מהמקומות שזה יכול לנבוע מ- clockspring תקול (ולאחר קריאה, אני מניח שזה הקשר לס' הקודם במקרים הרלוונטיים), ואז סימפטומים נוספים יהיו העדר צופר ו בקרת מהירות – בדקתי גם אותם ושניהם עובדים.

זהו פחות או יותר. עצות או רעיונות שיכולים להעסיק אותי בימים הקרובים עד שאגיע למוסך יתקבלו בברכה (כאמור, אין כוונה לפעילויות מורכבות שמבוססות על הכרה של מערכת כרית האוויר – את זה אשאיר למומחה במוסך).

תודה,
ינון
אתה יכול לבוא אלי
נעשה בדיקת מחשב/נתקן AIR BAG/SRS
054-7367258

sgill
01-05-20, 17:47
היה ריקול על זה גם בדגמי 2014. תתקשר למוסך מורשה ותבדוק לפי מספר רכב/שלדה אם היה ריקול על הרכב שלך.
אני מכיר 2013-14 אחרים שקבלו ריקול על זה.

nirs
01-05-20, 17:56
רצוי להתחבר לקורא תקלות ולקבל קוד/י תקלה.
אפשר לרכוש מתאם ל- obd ולהוריד אפליקציה תומכת (כדוגמאת obd jscan)
יתכן שמדובר בסליל כרית האויר- יש ריקול של החברה וצריך לוודא שהריקול בוצע.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ishapira
01-05-20, 18:09
תודה לעונים.
זוכר את הריקול, והייתי בעקבותיו במוסך לפני כשנה וחצי.
גרשון - תודה רבה. אהיה איתך בקשר ביום העבודה הקרוב.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ishapira
06-05-20, 22:25
להשלמת התמונה, לאלו שיעניין אותם בהמשך.
בסופו של דבר הלכתי למוסך שטיפל בריקול בפעם הקודמת.
בדקו עם מחשב ואמרו שזה בגין הסליל של ההגה. הריקול בזמנו היה בכרית אוויר נוסע, ולכן לא קשור.
לאור המחיר בארץ, החלטתי להביא מארהב - אמור להגיע עם חבר בעוד כמה שבועות.
בהתלבטות בין חלק חליפי סיני ב 100-150 דולר לחלק מקורי של מופאר ב 270 הוחלט שנלך על מקורי. משיקולי אמינות ובשל העובדה שחלק מהסינים מגיעים במפרט חסר - ללא חיבור לחיישן הזוית שנדרש ל ESP, לדברי הכותבים באתרים השונים. העדפתי ראש שקט ועדיין אמור לייצר חסכון של כ 1500 ש''ח מול עלות החלק בארץ.
בעוד כמה שבועות אדע עם ההחלטה והחלק אכן סיפקו פתרון מלא לבעיה.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Gershon
13-05-20, 09:19
טיפ קטן:
שעל סליל ולא רק על אריזתו היה כתוב מספר קטלוגי ושם של יצרן

ishapira
13-05-20, 20:08
תודה על הטיפ.
נרכש דרך מפיץ מורשה של מופאר (על פי האתר של מופאר), אבל ייבדק כשיגיע ליעד בארה"ב.

jonys
14-05-20, 09:47
אם אתה הולך להתקין לבד שים לב שזה חלק קצת "טריקי". אתה צריך שההגה ומנגנון הסליל יהיו באותה נקודה כשאתה מתקין, אחרת בפעם הראשונה שתסובב את ההגה הסליל יקרע.

IlanHadar
14-05-20, 11:35
רק להזכירכם שלפני עד שנים לא מועטות היו לוקחים על החלק הזה 5,000 ש"ח במוסכים המורשים לגנוב.

מזל שפותח השרשור הלך בדרך שכולנו הלכנו והבאנו החלק מחו"ל.

ishapira
09-08-20, 10:23
להשלמת התמונה לטובת הדורות הבאים - לפני מספר שבועות הסליל הגיע ארצה והותקן על ידי מוסך תמורת מאות שקלים בודדים (העדפתי את זה על התעסקות ראשונה עם כרית אוויר).
לקח כחצי שעה לפירוק והרכבה, והנורה כבתה. כך שנראה שהתקלה אובחנה כראוי וטופלה. חלפו כאמור מספר שבועות מאז והכל תקין.
נאמר לי שלפעמים הנורה אינה נכבית מעצמה, ויש צורך להתחבר למחשב כדי לאפס תקלות - אצלי כאמור לא נדרש.
הגרסה של מופאר (לא יודע מה קורה בסיני) מגיעה עם טאבים מפלסטיק ששומרים את הסליל ממורכז עד תום ההתקנה.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Gershon
09-08-20, 11:36
במהלך החלפת סליל הגה חייבים(סדר של עבודה):
1.איפוס של AIRBAG/SRS
2.תכנות חיישן של זווית הגה
P.S
כל זה דרך מחשב בדיקה

-->