צפייה בגרסה מלאה : Article: גולשים בודקים: מצבר צרכנים EASTAR LiFePo4
ניתן לצפות בעמוד זה
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3939
יפה.
בדקת מול מקרר שצריך פיק התנעה?
בהתאם לדבריך אשמח לדעת אם אתה יודע את התשובה מדוע יצרני המטענים DC2DC אומרים שאין להשתמש במטען שמתאים לAGM על מצבר ליתיום אם בעצם למצבר הליתיום יש בקר טעינה פנימי.
זה מטעמי מכירות או שיש עניין טכני?
כי לפי המפרט של ה- CTEK שלי הוא מטעין ב-14.7V.
ושאלה נוספת, האם גם פה ניתן לחבר שני מצברי 50 לדוגמא כדי להגיע להספק של 100 או שבגלל הבקר הפנימי יש צורך לרכוש מראש מצבר 100?
לדעתי שיטת הטעינה שונה - למשל טעינה במצב שבו המטען נותן פולסים של מתח גבוה - לא מתאימה למצבר ליתיום
אסף.
כנראה שאני צריך עורך מדעי :-)
לא כל כך הקפדתי על המילים העבריות, והשתמשתי בביטויים שאנחנו משתמשים ביום יום, חנן העיר לי (בפרטי), אז תקנתי את הטקסט.
תודה לחנן.
לטובת הדיוק -
הספק הוא נתון רגעי שמציין "עוצמה". אפשר להגדיר הספק כקצב הפיכת אנרגיה מצורה אחת לצורה שניה (של אנרגיה. נגיד מחשמל לחום). במקרה שלנו (חשמל), מקובל למדוד הספק בוואט -W.
קיבול (או אנרגיה למהנדסים), הינו היכולת לבצע עבודה.
במקרה שלנו (חשמל) הצורה הנכונה היא WH (וואט שעה). אם יודעים את ההספק, ויודעים את המתח, אז אפשר לדעת גם את הזרם (חוק אוהם). אם המתח קבוע, אז ניתן לתאר קיבול גם ב AH. מסיבות היסטוריות (נוחות מדידה?) הרבה יצרנים ותחומים (ממצבר רכב ועד סוללות ליתיום של טלפונים) משתמשים ב AH לתאור הקיבול של המצבר \ סוללה, אבל כאמור, זה לא יתאר במדוייק את היכולת לבצע עבודה.
הספק כפול זמן = קיבול (אנרגיה).
לצורך פעולה רגעית, כמו להפעיל את הסטרטר, מעניין אותנו ההספק.
לצורך שימוש מתמשך, לקבל אינדיקציה כמה זמן שימוש, מעניין אותנו הקיבול.
שבת שלום
חנן-ג'יפולוג
01-05-20, 20:29
מנסיון הctek לא טוען מצבר lifepo4 מכיוון שב12.8 וולט, כשטעינת הlifepo4 רק בתחילת הדרך, מבחינת הctek זה כבר מתח של מצבר מלא, והוא חודל.
בנוסף, יצרני המצבר טוענים שהמטענים החכמים לחומצה עופרת עושים מניפולציות שונות כגון זו שאסף תיאר, ולכן אוסרים על שימוש בהם.
1- לא בדקתי מול מקרר, אבל בדקתי מול עומסים אחרים גם של 15A כך שאני לא רואה בעיה. המדחסים של המקררים שלנו זה לא מנוע AC "קלאסי" שצורך זרם רגעי משוגע. יש לי ספק (של לפטופ) שנותן 5A ואני מחזיק איתו את המקרר ללא בעיות.
2- DC2DC ומטען למצברים זה לא אותו הדבר. DC2DC יכול אולי לתפקד כמו מטען "טיפש", מתח וזרם מקסימלים, אבל לא יודע לנהל מחזור טעינה, נכון של מצבר\ סוללה (וכל סוג והמחזור שלו).
כמו שכתבתי, ליתיום צריך טעינה CC/CV (וכמו שאסף העיר, זה שונה מ AGM או עופרת, שצריכים פולסים, וציפה שהם מלאים). ובכלל, בניגוד לעופרת שמוחזקת תחת מתח, מטען של ליתיום מפסיק לטעון, וחוזר לטעון רק שההמתח שהליתיום יורד.
מותר (ורצוי) לחבר DC2DC לBMS של ליתיום.
אסור (או לפחות לא טוב \ נכון) לחבר מטען AGM ישירות למצבר ליתיום או ל BMS.
מותר לחבר שני מצברים של 50 במקביל (במקרה שיש DC2DC, מותר לחבר את שניהם מאחורי DC2DC אחד), ה BMS הנפרד של כל מצבר ינהל עבורו את מחזור הטעינה.
לדעתי, יש אפילו יתרון בשימוש בשני מצברים קטנים יותר במקביל (גם שרידות וגם גמישות שימוש).
boaz avrahami
01-05-20, 21:21
מנסיון הctek לא טוען מצבר lifepo4 מכיוון שב12.8 וולט, כשטעינת הlifepo4 רק בתחילת הדרך, מבחינת הctek זה כבר מתח של מצבר מלא, והוא חודל.
בנוסף, יצרני המצבר טוענים שהמטענים החכמים לחומצה עופרת עושים מניפולציות שונות כגון זו שאסף תיאר, ולכן אוסרים על שימוש בהם.
יש סיטקים עם מצב AGM.
לא יודע לאיזו טעינה אתה מכוון ואיך החיבורים והאיזון .
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200501/17346285de78f56b73a818ef9a143bda.jpg
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
סקירה יפה.
באיזה מטען אתה משתמש ומה מחירו?
יפה
אחלה סקירה והסברים טובים
תודה
תודה על הסקירה, טוב לדעת שהטכנולוגיה הזו קיימת בסביבה [emoji846]
אני רק שאלה: יש למצברים האלו חיבורים נפרדים לטעינה ולפריקה ?
חנן-ג'יפולוג
01-05-20, 23:00
יש סיטקים עם מצב AGM.
לא יודע לאיזו טעינה אתה מכוון ואיך החיבורים והאיזון .
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200501/17346285de78f56b73a818ef9a143bda.jpg
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
אני מכיר אותם היטב.
איך זה עוזר לlifepo4? גם agm זה חומצה עופרת.
boaz avrahami
01-05-20, 23:04
אין לי מושג.
ציינת שבמצב רגיל המטען נעצר ב 12.7.
רק עדכנתי שיש עוד מצב בחלק מהמטענים שנותן כ 14 ומשהו וולט.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
סקירה יפה.
באיזה מטען אתה משתמש ומה מחירו?
לא בטוח שאני מבין את השאלה.
לכל מצבר ליתיום יש ה BMS שלו, והוא זה שמנהל את הטעינה שלו.
לגבי מקור מתח -
יש לי DC2DC שמחובר קבוע ברכב (איסולטור וכל מה שצריך). זה DC2DC יחסית יקר, שהוא גם UP וגם DOWN , אטום וכו'.
בבית, למשחקים, ועבודות כאלו, אני משתמש בעיקר במטען 20V 4.5A של לנובו (לפטופ) שאליו מחובר DC2DC פשוט! BUCK Step Down
- - - Updated - - -
תודה על הסקירה, טוב לדעת שהטכנולוגיה הזו קיימת בסביבה [emoji846]
אני רק שאלה: יש למצברים האלו חיבורים נפרדים לטעינה ולפריקה ?
לא. ציינתי במפורש, כלפי חוץ זה נראה כמו מצבר רגיל, 2 הדקים.
- - - Updated - - -
אין לי מושג.
ציינת שבמצב רגיל המטען נעצר ב 12.7.
רק עעדכנתי שיש עוד מצב בחלק מהמטענים שנותן כ 14 ומשהו וולט.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
בועז,
גם אם הוא מגיע ל 14V, אם מטען מיועד לעופרת או לAGM, אז שהוא יגיע למתח, הוא יתחיל כל מני "שטויות" של ציפה, וספיקים... ובסוף, משהוא ישרף.
זה פשוט לא כיוון נכון. לא טוענים ליתיום עם מטען של AMG......זה בסה"כ סיכוי להצדיק אח"כ כותרות של פצצה מתקתקת.
כלל שכדאי לשים לב אליו -
לא טוב, אפילו לא יעבוד \ מסוכן, לחבר שני מוצרים "אלקטרונים" אקטיבים" (קשה לי להבהיר במילה פשוטה) בטור.
לא מחברים ספק \ מטען אלקטרוני, ל DC2DC "חכם" (up& down), זה מתכון לצרות.
חנן-ג'יפולוג
01-05-20, 23:25
אין לי מושג.
ציינת שבמצב רגיל המטען נעצר ב 12.7.
רק עדכנתי שיש עוד מצב בחלק מהמטענים שנותן כ 14 ומשהו וולט.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
הם אמנם טוענים ב14 או ב14.7 או ב14.4 , לא ממש משנה, אבל כשהם מזהים שהמצבר כבר מעל ל12.75 הם מפסיקים את הטעינה, או מראש בכלל לא מתחילים אותה.
הם לא מביאים את המצבר ל14.
תודה על הסקירה.
יש בשוק מספר יצרנים טובים למצברים כאלו - גם כחול לבן (אפסילור) - אבל המחיר מדבר במקרה הזה.
אם הייתי מחפש מצבר צרכנים, לרכב שיישאר בצי המשפחתי לאורך זמן, בהתחשב באורך חיים צפוי של כ 10 שנים לעומת לא יותר מ 5 שנים למצבר חומצה עופרת - זו תהיה השקעה משתלמת ביותר.
גם רכב טיולים שלא חי כל הזמן עם מצבר בית, זה משתלם.
על אחת כמה וכמה אם יש בצי המשפחתי יותר מרכב טיולים אחד - משתלם לחבר מחבר מהיר למצבר, ומחבר נגדי ברכבים, ואז כחלק מההכנה לטיול מחברים את המצבר.
עם מצבר חומצה עופרת גדול וכבד - זה מסורבל. כאן זה קל יותר, תרתי משמע.
בקיצור... הליתיום משנה את חוקי המשחק, ולא רק כתרופה פסיכיאטרית..
אסף.
זיו תודה על הכתבה האינפורמטיבית!
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
בהחלט כתבה מועילה. בתחום האופנועים (משקל משחק תפקיד, ואופנועי שטח מונעים פעם בשבוע במקרה הטוב) התחום כבר התעורר. מחיר מצבר ליתיום עולה פחות ממצבר עופרת אטום (מקביל) של חברה טובה. (שניהם, אגב, יעלו כמעט פי 2 ממצבר עופרת פושט של שנפ- שלא ייכנס אלי לאופנוע).
כתבה טובה, תודה זיו.
בהחלט כיוון חשוב לכל מי ששוקל מצבר צרכנים.
אפשר קישור למטען dc2dc?
אם אני מבין נכון:
מעבירים פלוס מהמצבר הראשי דרך המטען למצבר צרכנים.
את המצבר צרכנים מחברים למינוס קרוב.
למצבר צרכנים מחברים קופסת פיוזים לצרכנים השונים: מקרר/תאורת מחנה וכו'...
נכון?
אפשר קישור למטען dc2dc?
אם אני מבין נכון:
מעבירים פלוס מהמצבר הראשי דרך המטען למצבר צרכנים.
את המצבר צרכנים מחברים למינוס קרוב.
למצבר צרכנים מחברים קופסת פיוזים לצרכנים השונים: מקרר/תאורת מחנה וכו'...
נכון?
מדגיש, DC2DC הוא לא מטען :-)
לא אמרת איזה מצבר צרכנים יש לך.
הדגם שאני משתמש (ואני מכיר עוד איזה 4-5 משתמשים פה), למצבר Li-ION הוא זה-
https://www.aliexpress.com/item/32833319001.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.2 7424c4d2IsSit
צריך לבחור 12.6V 10A .
הוא לא זול, אבל הוא בנוי טוב, עם כל ההגנות, והוא כבר ארוז.
אחד יותר זול, יותר חלש, אבל מתכוונן (אפשר להטעין גם Li-ION וגם LiFePo4) -
https://www.ebay.com/itm/10A-DC-DC-BUCK-BOOST-MODULE-STEP-DOWN-UP-5-30V-TO-1-30V-WITH-CURRENT-CONTRO-M4O7-/123288482360?hash=item1cb490f238
אם הולכים על כזה, צריך לדאוג למארז.
תתעלם מהמפרט הרשמי, הוא יתן עד 4.5-5A טעינה.
לגבי DC2DC חזק וטוב ל LiFePo4, נחכה שדורון פ. ישים פה קישור , אני יודע שיש לא מערכת כזו עובדת.
שבוחרים DC2DC צריך לחשוב איך בנוי המעגל צרכנים ברכב.
מי שמחבר פשוט (כמו בשאלה של עמית), צריך לזכור, שזה אומר שגם הצרכנים עובדים דרך ה DC2DC. כלומר אם השתמשנו במצבר בלילה, למחרת במשך היום, בהנחה שהמקרר לוקח בממוצע 2AH, אז הטעינה תהיה רק בקצב 3AH ( בהנחה שה DC2Dב מספק 5).
מי שמעביר בבוקר (בזמן נסיעה) את הצרכנים חזרה למצבר הראשי, ומשתמש ב DC2DC רק לטעינה, בהחלט יש מצב ש 5AH מספיק לו.
מדגיש, DC2DC הוא לא מטען :-)
לא אמרת איזה מצבר צרכנים יש לך.
הדגם שאני משתמש (ואני מכיר עוד איזה 4-5 משתמשים פה), למצבר Li-ION הוא זה-
https://www.aliexpress.com/item/32833319001.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.2 7424c4d2IsSit
צריך לבחור 12.6V 10A .
הוא לא זול, אבל הוא בנוי טוב, עם כל ההגנות, והוא כבר ארוז.
אחד יותר זול, יותר חלש, אבל מתכוונן (אפשר להטעין גם Li-ION וגם LiFePo4) -
https://www.ebay.com/itm/10A-DC-DC-BUCK-BOOST-MODULE-STEP-DOWN-UP-5-30V-TO-1-30V-WITH-CURRENT-CONTRO-M4O7-/123288482360?hash=item1cb490f238
אם הולכים על כזה, צריך לדאוג למארז.
תתעלם מהמפרט הרשמי, הוא יתן עד 4.5-5A טעינה.
לגבי DC2DC חזק וטוב ל LiFePo4, נחכה שדורון פ. ישים פה קישור , אני יודע שיש לא מערכת כזו עובדת.
שבוחרים DC2DC צריך לחשוב איך בנוי המעגל צרכנים ברכב.
מי שמחבר פשוט (כמו בשאלה של עמית), צריך לזכור, שזה אומר שגם הצרכנים עובדים דרך ה DC2DC. כלומר אם השתמשנו במצבר בלילה, למחרת במשך היום, בהנחה שהמקרר לוקח בממוצע 2AH, אז הטעינה תהיה רק בקצב 3AH ( בהנחה שה DC2Dב מספק 5).
מי שמעביר בבוקר (בזמן נסיעה) את הצרכנים חזרה למצבר הראשי, ומשתמש ב DC2DC רק לטעינה, בהחלט יש מצב ש 5AH מספיק לו.עדיין אין לי מצבר צרכנים.
אני רוצה להקים מערכת כזו ולחבר אליה את הצרכנים השונים.
עם כיבוי הרכב החיבור בין המצבר הראשי לצרכנים מתנתק אוטומטית.
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
שמעוני מצברים
02-05-20, 15:27
אשמח לתת שרות לכל מי שיש עניין בדבר
0535555519 זוהר שמעוני מצברים.
...
לגבי DC2DC חזק וטוב ל LiFePo4, נחכה שדורון פ. ישים פה קישור , אני יודע שיש לא מערכת כזו עובדת.
.....
הנה הקישור
שלי stepup שנוכל להגיע לטעינה מלאה של הסוללה.
היתרון אפשר לתכנת אותו להגבלת זרם אם רוצים להגביל את זרם הטעינה.
אבל צריך ליצור לו קופסא.
#Aliexpress US $35.00 | 900W Digital DC DC Output 10 120V 15A Step up Power Module Boost Converter Power Supply /CV LED Display
https://a.aliexpress.com/_dWxCU3Z
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
אשמח לתת שרות לכל מי שיש עניין בדבר
0535555519 זוהר שמעוני מצברים.
שמעוני,
בפורום הזה נוהגים לשתף מידע לכולם ולא מפנים לעבודות חוץ.
אם יש תובנות מקצועיות, תעלה כאן.
כולם ירוויחו, גם אתה.
במשיכת לקוחות בלי לתרום לפורום רק תחסם כאן.
שמעוני,
בפורום הזה נוהגים לשתף מידע לכולם ולא מפנים לעבודות חוץ.
אם יש תובנות מקצועיות, תעלה כאן.
כולם ירוויחו, גם אתה.
במשיכת לקוחות בלי לתרום לפורום רק תחסם כאן.
דורון
הם כבר תרמו לפורום במידה מסוימת.
הם תרמו את המצבר לניסוי שזיו ערך והם מצוינים בפוסט שכתב.
דורון
הם כבר תרמו לפורום במידה מסוימת.
הם תרמו את המצבר לניסוי שזיו ערך והם מצוינים בפוסט שכתב.
זה לא נותן לגיטימציה לייצר ערוץ נפרד למידע על המוצר, להיפך.
שהשאלות והתשובות יעלו כאן.
andy.shaked
02-05-20, 18:09
הכתבה מעניינת ובאמת שהמחיר כבר די קרוב לזה שאחשוב כבר ליטיום כאופציה (מעניין אם המטען שלי יעבוד מול Bms /של ליטיום)
לא הבנתי למה אתה טוען ש DC2DC הוא לא מטען ?
אלו הנתונים של THUNDER DC2DC CHARGER שמותקן אצלי ברכב.
לא רק שהוא מטען, יש לו מחזורי טעינה וזיהוי סוגי מצברים למעט ליטיום שהוא לא מיועד לעבוד איתם https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200502/f7924d76ecc21a9b687871f9482363f8.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20200502/c414b5fbd63d07e4b1ad8f9649a501d0.jpg
המדען המטורף
לדעתי מתערבבים פה מושגים
DC2DC
בבסיסו ממיר מקור של זרם ישר מרמת מתח חשמלי אחד לאחר ותו לא.
מטען/charger
מכיל לוגיקה של טעינה בהתאם לסוללה שאותה הוא מתכוון לטעון
במקרה של סוללות ליתיום הbms הוא המטען
מה שיש לך זה מטען שמכיל את שני המרכיבים לטעינת סוללות.
וכמו שזיו ציין הלוגיקה לטעינת סוללות עופרת ושמירה על הטעינה שלהם שונה מטעינה של סוללות ליתיום
מה שיש לך זה כנראה מטען DC2DC, הוא מקבל מתח DC, מוציא DC, אבל בנוסף יש לו גם פונקציה של מטען, כלומר הוא "משחק" עם המתח מוצא לפי מצב העומס.
הוא מתוכנן למצבר מסוג מסויים.
אני מדבר על DC2DC בלבד!
נכנס DC, במתחים שונים, ויוצא DC קבוע.
DC2DC כזה לא מעניין אותו מי הצרכן שלו, ואין לו שום התאמה למצבר מסוג כזה או אחר.
andy.shaked
02-05-20, 18:38
תודה על ההסברים
לפי מה שהבנתי המטען שלי מיועד לכל סוגי המצברים מלבד ליטיום (חבל שכך) , זה מה שכתוב במדריך המשתמש, רק שבמטען שלי לא צריך לבחור את סוג המצבר כמו בחלק מהמטענים והוא עושה אנליזה לבד לזיהוי סוג המצבר
המדען המטורף
יש רכיב dc-dc שהוא ממיר מתח
ויש מטען dc-dc שמיועד להיות מטען לכל דבר רק שההזנה שלו ממערכת dc
בסוף ייצא שכל אחד מכם מדבר על משהו אחר.
אסף.
צוינה רגישות לטמפ׳ סביבה גבוהה. אשמח לקבל נתונים
מתכנן מערכת צרכנים בסיסית על מצבר שיותקן קבוע בארגז הטנדר.
יכול להתחמם לסד״ג 50 מעלות בקלות.
האם בטוח/כדאי להשתמש בליתיום? ספציפית לגבי המוצר שנבחן בכתבה?
האם צפויה ירידה באורך החיים של המצבר?
תודה
צוינה רגישות לטמפ׳ סביבה גבוהה. אשמח לקבל נתונים
מתכנן מערכת צרכנים בסיסית על מצבר שיותקן קבוע בארגז הטנדר.
יכול להתחמם לסד״ג 50 מעלות בקלות.
האם בטוח/כדאי להשתמש בליתיום? ספציפית לגבי המוצר שנבחן בכתבה?
האם צפויה ירידה באורך החיים של המצבר?
תודה
הסתכלתי על כמה מצברים באתר שלהם - ברובם, טווח טמפ' לעבודה מינוס 20 - פלוס 55 (חלקם מציינים טעינה מאפס ומעלה, וחלקם עבודה גם עד 60).
לא יודע מה ההשפעה על אורך חיים (נראה לי שמספר פעמים זה לא מה שמפריע), אבל כן יש אמירה שככל שהטמפ' עולה, הפריקה הפנימית עולה.
לא חושב שהתקנה נכונה בארגז של טנדר, יכולה להגיע בקלות ל 50 מעלות.
תחשוב רגע על תא המנוע, שהמנוע כבוי ומשאירים רכב בשמש, האם יש מצב שהטמפ' בתוך המנוע תגיע ל 50?
קצת צל וקצת איוורור, ואנחנו לא במציאות של 50 מעלות, ובוודאי לא בקלות.
בקר DC2DC הוא בהחלט מטען.
הוא מטעין ממתח מבוא dc למתח מוצא dc
בשונה ממטען ביתי שמטעין ממתח AC והופך אותו DC.
בנוסף נאמר מעלה שמטעני DC2DC נעצרים ב12.8V, זה נתון שאינו נכון.
CTEK D250SA לצורך הדוגמא זו יחידת DC2DC שיודעת לספק 14.7V שזה למעשה המתח הדרוש לטעינה מלאה של מצברי AGM.
מבדיקה באתר היצרן יש להם דגם חדש שנקרא D250SE שיודע להטעין גם מצברים ליתיום LifePo4.
כמובן לשניהם יש בקר MPPT מובנה.
בקר DC2DC הוא בהחלט מטען.
הוא מטעין ממתח מבוא dc למתח מוצא dc
בשונה ממטען ביתי שמטעין ממתח AC והופך אותו DC.
בנוסף נאמר מעלה שמטעני DC2DC נעצרים ב12.8V, זה נתון שאינו נכון.
CTEK D250SA לצורך הדוגמא זו יחידת DC2DC שיודעת לספק 14.7V שזה למעשה המתח הדרוש לטעינה מלאה של מצברי AGM.
מבדיקה באתר היצרן יש להם דגם חדש שנקרא D250SE שיודע להטעין גם מצברים ליתיום LifePo4.
כמובן לשניהם יש בקר MPPT מובנה.
אני מציע, מבקש, שנדייק.
פשוט חבל להטעות, במקרה הטוב זה נגמר באובדן כסף בפחות טוב גם בתקלות פחות נעימות.
אני נתנתי דוגמה ל DC2DC שמיועד ל 12.6V (לא 12.8), אף אחד לא אמר שכל הDC2DC מיועדים ל 12.8V (ואני בכלל לא מבין את הביטוי נעצר, כי זה לא מטען).
ניסנו (3 אנשים פה בשרשור) לחדד את ההבדל בין מטען DC2DC לבין מה שאנחנו מתכוונים שאנחנו אומרים DC2DC (ללא המילה מטען).
אז אני אחזור ואחדד את ההבדלים-
ספק מתח - בד"כ מקבל מתח AC (גבוהה 110-240V) ומוציא מתח ישר נמוך (וולטים בודדים עד כמה עשרות). ספק מתח מיועד לשימושים שונים (כולל לפעמים טעינה), אבל אין לו שום מנגנון לשינוי המתחים כתוצאה ממצב טעינה של מצבר שמחובר אליו.
DC2DC - כשמו כן הוא, זה שם כללי למעגל שיודע לקבל מתח DC בכניסה, ולהוציא מתח DC ביציאה. יש DC2DC שחייבים שמתח הכניסה יהיה גבוה ממתח היציאה (נקראים בשם הכללי Step Down) , יש כאלו שחייבים מתח כניסה נמוך ממתח היציאה ( Step Up), ויש כאלו שיודעים גם UP וגם DOWN (לפעמים קוראים להם Continuous ולפעמים פשוט Up & Down). לחלקם מתח וזרם המוצא קבוע, ולחלקם משתנה. אבל, מה שחשוב, אין להם פרמטרים של שינוי התנהגות כתלות במתח של מצבר שמחובר אליהם.
בקר MPPT הוא סוג מיוחד של DC2DC שיודע לשנות את הזרם שהוא צורך מהמקור אנרגיה שלו (לוח סולארי), כתלות בהספק שהוא צורך (מכפלת הזרם במתח). פאנל סולארי, ככל שמושכים ממנו יותר זרם, מתח המוצא שלו יורד. הבקר הזה "יחפש" תמיד את הנקודה שבא ההספק (המכפלה של המתח זרם) יהיה מכסימלי (מתח המוצא של בקר PPT, יקבע לפי סוג המצבר, ולכן צריך מעגל DC2DC שיבצע את התאמת המתחים).
מטען - מטען הוא ספק כח שמיועד לטעינת מצברים \ סוללות. הוא יהיה מיועד \ מתוכנן לסוג(ים) מסוים(ים) של מצבר, ויהיו לו תכונות כמו ניתוק מוחלט של המתח (שהמצבר נטען), כניסה למצב "ציפה" \ ספייקים, (שהמצבר נטען), הורדת מתח וכו'.
מטען ביתי יקבל בד"כ מתח כניסה AC (גבוהה), אבל ישנם גם מטענים שמיועדים לקבל מתח כניסה DC (נמוך). בהספקים גבוהים, ובעיקר במקרים שמתח הטעינה גבוה ממתח המקור, או שצריכים תמיכה בתחום מתחים רחב, מקובל לשלב במעגל של מטען כזה, מעגל DC2DC (עושים "חלוקת עבודה" - ה DC2DC דואג למתח הנחוץ, והמטען דואג ללוגיקה הנחוצה לטעינה).
מטענים כאלו יקראו DC2DC Charger ( להבדיל מ DC2DC בלבד).
המוצר שאתה מתאר (CTEK D250xx) הוא בעצם שילוב של שלוש פונקציות (בקר לפאנל סולארי, בקר DC2DC ומטען) לתוך מוצר יחיד.
ההבדלים באותיות האחרונות (SA לעומת SE) מציינים את התכונות השונות של פונקציית המטען, ואת ההתאמה שלהן לסוגי מצברים שונים.
אחד היתרונות של המצבר נשוא הכתבה הזו, היחידה שאחראית על וויסות הטעינה, כבר בפנים (ולכן מספיק DC2DC פשוט, או אפילו אפשר בלי).
אני מתעקש אתך, מפני שמי שיקח DC2DC (לא מטען) ויחבר אותו ישירות למצבר, במקרה הטוב יגרום נזק למצבר, ובמקרה הפחות טוב, ידליק אותו (או שהמתח של הDC2DC נמוך ממתח הטעינה של המצבר, ואז הוא פשוט לא יטען עד הסוף).
זה נכון לכל סוגי המצברים! ליתיום נדלקים, מצבר עופרת סתם עושה חור בשילדה :-(
אני מוריד את הכובע בפני כל מי שמסוגל פעם אחר פעם להסביר את אותו נושא מחדש לטובת הפצת הידע.
boaz avrahami
04-05-20, 11:30
לזכותו של זיו יאמר שהוא גם תורם מזמנו באוףליין.
בשבוע שעבר נעזרתי בו גם בחומרה וגם בהמון שעות תמיכה והדרכה.
רכשתי המון ידע בזכותו ועל כך תודתי והערכתי.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
andy.shaked
04-05-20, 11:44
ההסבר של זיו מעולה ומקיף מאוד, קראתי אותו ולמדתי קצת יותר.
לדעתי ברגע שתגיד dc2dc רוב האנשים יעשו את הקישור למטען.
גם אני חטאתי בזה מבלי לחשוב
המדען המטורף
לזכותו של זיו יאמר שהוא גם תורם מזמנו באוףליין.
בשבוע שעבר נעזרתי בו גם בחומרה וגם בהמון שעות תמיכה והדרכה.
רכשתי המון ידע בזכותו ועל כך תודתי והערכתי.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
+1
בגלל זיו יש לי מערכת מצברים כפולה ברכב
אצלי זה LifePO4 שגם בניתי את הסוללה מתאים (בעצם שתיים - אחת ניידת)
כלכלי זה לא היה - אבל איזה כיף!!
בגלל שהם לא מצברי הנעה אז יש בעיה לחבר להם ממיר מתח ולמשוך למכונת קפה לדוג או כל צרכן שצורך מעל 200w?
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
לפי מה שהבנתי ממה שזיו כתב - ויתקן אותי אם אני טועה שזרם הפריקה המקסימלי הוא 60A במצבר 20AH
אז בעצם תוכל להפעיל מכשירים עד 720 ואט
והקיבולת של המצבר הקטן הוא 270Wh אז אתה יכול לדעת כמה זמן יחזיק וצריך לדעתי להוסיף 10% על צריכת הממיר.
60A ממצבר 20AH?
אני שמתי את זה כדוגמה, לא כאמירה על המצבר הספציפי הזה.
למצבר LiFePo4 אין בעיה לספק 3C , אבל אני לא יודע מה ההספק המקסימלי שה BMS המובנה תומך (אני בדקתי עד 15A).
אז מי שצריך הספקים גבוהים, שיפנה ליבואן וישאל.
אבל ככלל אצבע, לא הייתי בונה מערכת שמתוכננת לעבוד ב 3C קבוע (לשמוש רציף אני חושב ש 1C זו פרקטיקה טובה) . עבור כאלו הספקים, תקח מצבר חזק יותר.
דרך אגב, אם אתה מתכוון למשוך 60A רציף, שים לב לחוטים ולמחברים.
boaz avrahami
05-05-20, 00:10
מה ה C Rate של ה Lev40?
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
לא זוכר את המספר הרישמי, אבל,
חיברתי 3 תאים בטור (לא מלאים, 11V ביחד), ובדקתי עם מכשיר מדידיה של חשמלאי רכב על עומס של 600A , אחרי כמה שניות המודד התחיל להסריח, הLEV לא התחממו.
אם זה מניע את הטרופר, זה יניע את המנוע שלך מבלי למצמץ (מיותר להזכיר, חיבור ישיר, לא דרך ה BMS).
שאני אבין כי הלכתי קצת לאיבוד בין כל ההודעות.. אם אני מחבר מצבר ראשי למצבר המדובר, במטרה שיהיו מחוברים קבוע, הרכיב dc2dc יודע לנהל את הטעינה שתתבצע בצורה בטוחה ויעילה? ואפשר להעביר דרכו עד 10 אמפר?
אני משער שההפרדה בין המצברים כשהרכב כבוי נעשית על ידי רכיב נפרד?
לא dc2dc יהיה שם על מנת או לייצב את מתח הכניסה או לעשות boostup ל14.6 כדי שתגיע לטעינה מלאה.
הייתי מוסיף איזשהוא איסולטור בין המצברים על מנת שיהיה ניתן לנתק טעינה שהרכב כבוי.
ללא זה המצבר ימשיך להטען.
או אוטומטי או ידני.
אם הלכת על אוטומטי הייתי מוסיף מפסק ידני לניתוק המערכות
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
שאני אבין כי הלכתי קצת לאיבוד בין כל ההודעות.. אם אני מחבר מצבר ראשי למצבר המדובר, במטרה שיהיו מחוברים קבוע, הרכיב dc2dc יודע לנהל את הטעינה שתתבצע בצורה בטוחה ויעילה? ואפשר להעביר דרכו עד 10 אמפר?
אני משער שההפרדה בין המצברים כשהרכב כבוי נעשית על ידי רכיב נפרד?
במקרה הספציפי הזה (של המצבר הזה, עם ה BMS שיש בתוכו), ל DC2DC יש כמה תפקידים -
1- להעלות את המתח ל 14.6, שזה המתח טעינה המלא של המצבר.
2- להבטיח בידוד בין מערכת החשמל המקורית של הרכב (אלטרנטור, מצבר ומנגנון הוויסות טעינה - המחשב או כל מערכת ).
3- אם משתמשים באיסלטור מכני (מפסק או ממסר לעומת מיתוג אלקטרוני שבד"כ כולל רכיב כיווני), ה DC2DC גם מבטיח שבשום מקרה לא תהיה זרימה הפוכה (מהמצבר צרכנים למצבר הראשי) .
תחשוב על מקרה של מצבר צרכנים מלא, הרכב כבוי, כלומר איסולטור מנותק, ומניעים את הרכב. האיסולטור מתחבר, במצבר צרכנים יש 14+ אבל המצבר הראשי עדין על 12-13V, מה ימנע מהמצבר צרכנים לפרוק לכיוון המצבר הראשי?
בנוסף, (לא במקרה של המצבר הזה), יש BMS שלא יודעים להגביל (או לא יודעים טוב) את זרם הטעינה. ואז זרם הטעינ היכול להיות גבוהה מהרצוי -
זה מעמיס סתם את האלטרנטור.
זה מחייב שהקו מהמנוע לעבר המצבר צרכנים יהיה עבה יותר (או שיתחמם).
זה יכול לגרום נזק ל BMS.
DC2DC, יגביל את הזרם טעינה למס' שפוי (10A).
במקרה שבוחרים להשתמש ב Li-ION ( ולא ב LiFePo4), יש בעיה הפוכה, במקום להעלות את המתח, ה DC2DC צריך להוריד את המתח מ 14+ ל 12.6V.
בכל מקרה, מי שאחראי לטעינה של המצבר זה BMS ולא ה DC2DC.
- אם משתמשים באיסלטור מכני (מפסק או ממסר לעומת מיתוג אלקטרוני שבד"כ כולל רכיב כיווני), ה DC2DC גם מבטיח שבשום מקרה לא תהיה זרימה הפוכה (מהמצבר צרכנים למצבר הראשי) .
תחשוב על מקרה של מצבר צרכנים מלא, הרכב כבוי, כלומר איסולטור מנותק, ומניעים את הרכב. האיסולטור מתחבר, במצבר צרכנים יש 14+ אבל המצבר הראשי עדין על 12-13V, מה ימנע מהמצבר צרכנים לפרוק לכיוון המצבר הראשי
שום דבר לא ימנע אבל מה זה משנה?
תניע, והפרש הפריקה יפוצה מהאלטרנטור.
אני חושב שבמקום לבנות מערכת עם ממיר מתח ומפצל טעינה - מראש לקנות מכשיר אחד שהוא מטען / ממיר / מפצל, כן - Dc -dc charger שעושה הכל יחד.
אסף.
שום דבר לא ימנע אבל מה זה משנה?
תניע, והפרש הפריקה יפוצה מהאלטרנטור.
אתה מתארגן בבוקר, ומניע (ברוב המקרים, לא מתחיל מיד לנסוע, הרכב בסרק), תוך כמה זמן המתח טעינה \ מצבר, עובר את ה 14V?
אתה מתארגן בבוקר, ומניע (ברוב המקרים, לא מתחיל מיד לנסוע, הרכב בסרק), תוך כמה זמן המתח טעינה \ מצבר, עובר את ה 14V?
דקות בודדות, ולא עובר 14, לרוב בנסיעה זה נע סביב 13.8-14.
דקות בודדות, ולא עובר 14, לרוב בנסיעה זה נע סביב 13.8-14.
הנה ענית בעצמך-
1- בדקות הבודדות האלו, תהיה זרימת זרם מקסימלית (כמה? לא יודע. תלוי בחוטים, ב BMS, אבל אני מוכן להמר על מעל 15A), ממצבר הליתיום לכיוון המצבר הראשי. יתרה מזאת (וזה כבר תלוי בכמה הרכב חדש, אצלך יש ווסת טעינה, אצל אחרים כבר המחשב מנהל את זה), הווסת טעינה "יראה" מתח יותר גבוה ויאיט את הטעינה, כך שהתופעה של התאזנות עד טעינה מלאה תקח יותר זמן.
2- בחיבור ישיר, במקום לטעון ל 14.6V אתה תטען רק ל 13.8 (וכל פעם שתרד לסרק תתחיל לפרוק את הליתיום שכבר הגיע ל 14 ל עבר ה 13.8.
עכשיו תחזור לכתבה, ותראה מה כתבתי המפורש -
כן אפשר לעשות את זה. האם זה חכם? נכון? לדעת כל התעשיה זו שגיאה.
המצבר ליתיום עולה בין 600 ל 1300 ש"ח, יש לך מצבר נוסף במערכת, יש לך אלטרנטור ווסת טעינה, בקיצור מערכת של אלפי שקלים.
DC2DC טוב עולה פחות מ 100ש"ח, ה DC2DC שיש לך עכשיו (למשחקים וניסויים), עולה 20ש"ח , ועם הקופסאת אלומיניום שלו, פחות מ 40 ש"ח. לדעתי, על מערכת כזו יקרה, לא חוסכים 100ש"ח.
אני חושב שבמקום לבנות מערכת עם ממיר מתח ומפצל טעינה - מראש לקנות מכשיר אחד שהוא מטען / ממיר / מפצל, כן - Dc -dc charger שעושה הכל יחד.
אסף.
אכן יש מגוון "מכשירים" כאלו שמכונים בלעז portable power bank - הבעיה שהם יקרים ואפילו יקרים מאד בארץ - כ- 4,000 עד 5,000 ש"ח
כמו שהעניין עלה בשרשור אחר - אני הדיוט מוחלט בענייני חשמל. הצרכים שלי במאהל הם מקרר, משאבת מים ותאורה ושבבוקר הרכב יניע.
יש לי כבר ברכב קו חשמל בריא (כבלים עבים של רתכת) שמגיע מהמצבר לתא המטען ושם הוא מחובר למקרר ולמשאבת המים וגם התאורה מתחברת אליו.
עכשיו לשאלת ההדיוט - איך אני משלב במה שיש לי את המצבר שבכתבה או מצבר דומה אחר, קונה dc2dc ו... מחבר המצבר שבכתבה דרך ה dc2dc לקו שמגיע מהמצבר הראשי? אח"כ מחבר הצרכנים למצבר הליתיום?
לא power bank - כי הוא כולל גם את המצבר.
אני מדבר על מטען מפצל טעינה. רק החלק שמבקר את המערכת.
אסף.
אתה צריך בקר טעינה עם ווסת כמו ctek 250se או דומיו
התקנתי על הקו גם איסולייטור כך שרק כשאני נוסע אני מאפשר טעינת מצברים לאחור.
אבל אפשר בבקר שכזה גם בלי
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
...
עכשיו לשאלת ההדיוט - איך אני משלב במה שיש לי את המצבר שבכתבה או מצבר דומה אחר, קונה dc2dc ו... מחבר המצבר שבכתבה דרך ה dc2dc לקו שמגיע מהמצבר הראשי? אח"כ מחבר הצרכנים למצבר הליתיום?
התשובה הקצרה כן
הארוכה קצת יותר היתי מחבר גם איסולטור שימנע טעינה של המצבר המישני כאשר הרכב לא מונע למנוע פריקה של המצבר הראשי
אתה צריך בקר טעינה עם ווסת כמו ctek 250se או דומיו
התקנתי על הקו גם איסולייטור כך שרק כשאני נוסע אני מאפשר טעינת מצברים לאחור.
אבל אפשר בבקר שכזה גם בלי
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
לשלמה אין פאנל סולארי, למה הוא צריך להוציא למעלה מ 1000ש"ח ולא להסתפק ב 100 ש"ח?
https://www.aliexpress.com/item/4000954860934.html?mb=qODwB01Y4BAWR02&srcSns=WhatsApp&tid=white_backgroup_101&tt=sns_WhatsApp&image=H9cfc6528fb044c559798e74c71663dce0 .jpg&aff_request_id=92a3db4eebab47d6bbb829b30 017fbda-1588774943036-08245-_dWRneLT&spreadType=socialShare&aff_platform=default&sk=_dWRneLT&aff_trace_key=92a3db4eebab47d6bbb829b300 17fbda-1588774943036-08245-_dWRneLT&businessType=ProductDetail&templateId=white_backgroup_101&title=US+%2419.90+%7C+FACTORY+12V+24V+TO +14.6V+10A+BOOST+MODULE+CONVERTER+CHARGE R+12VDC+TO+14.6VDC+10AMP+FOR+LIFEPO4+LIT HIUM+BATTERY&platform=AE&terminal_id=baeae8f09c0446c1b5e314a9e17c e4c3
המצבר שמופיע בכתבה כולל BMS שמנהל עבורו את הטעינה, הוא לא צריך מטען נוסף.
אם הרכב בשימוש יום יומי אז אתה צודק.
המצבר שבסקירה גם מגיע עם מטען 220v אז הוא יכול לקחת אותו מהבית כשיוצא לטיול
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
לשלמה אין פאנל סולארי, למה הוא צריך להוציא למעלה מ 1000ש"ח ולא להסתפק ב 100 ש"ח?
https://www.aliexpress.com/item/4000954860934.html?mb=qODwB01Y4BAWR02&srcSns=WhatsApp&tid=white_backgroup_101&tt=sns_WhatsApp&image=H9cfc6528fb044c559798e74c71663dce0 .jpg&aff_request_id=92a3db4eebab47d6bbb829b30 017fbda-1588774943036-08245-_dWRneLT&spreadType=socialShare&aff_platform=default&sk=_dWRneLT&aff_trace_key=92a3db4eebab47d6bbb829b300 17fbda-1588774943036-08245-_dWRneLT&businessType=ProductDetail&templateId=white_backgroup_101&title=US+%2419.90+%7C+FACTORY+12V+24V+TO +14.6V+10A+BOOST+MODULE+CONVERTER+CHARGE R+12VDC+TO+14.6VDC+10AMP+FOR+LIFEPO4+LIT HIUM+BATTERY&platform=AE&terminal_id=baeae8f09c0446c1b5e314a9e17c e4c3
המצבר שמופיע בכתבה כולל BMS שמנהל עבורו את הטעינה, הוא לא צריך מטען נוסף.
זיו
אם הבנתי נכון קונה את המוצר ששמת בקישור, מחבר אותו על הקו מהמצבר הראשי ובהמשך אל מצבר הליתיום (מצבר הצרכנים) ואל מצבר הליתיום מחבר את הצרכנים?
צריך גם איזולטור על הקו הזה שבין המצבר הראשי ובין מצבר הצרכנים?
זיו
אם הבנתי נכון קונה את המוצר ששמת בקישור, מחבר אותו על הקו מהמצבר הראשי ובהמשך אל מצבר הליתיום (מצבר הצרכנים) ואל מצבר הליתיום מחבר את הצרכנים?
צריך גם איזולטור על הקו הזה שבין המצבר הראשי ובין מצבר הצרכנים?
כמו שדורון פ. כתב, כן אתה צריך להבטיח שבלילה שהליתיום נפרק , הוא לא יתחיל לטעון מהמצבר של הרכב.
יש מגוון פתרונות, ממפסק ידני פשוט (האחריות עלייך), ועד מגוון פתרונות אוטמטים כמו איזולטורים פשוטים ועד VSR חכמים ב 120-150שח.
אני אישית בניתי לעצמי מעגל כזה, אז אני לא יכול להמליץ על מוצר כזה, אבל יש פה הרבה חבר'ה שקנו כאלו, תבקש המלצות.
זיו
אם הבנתי נכון קונה את המוצר ששמת בקישור, מחבר אותו על הקו מהמצבר הראשי ובהמשך אל מצבר הליתיום (מצבר הצרכנים) ואל מצבר הליתיום מחבר את הצרכנים?
צריך גם איזולטור על הקו הזה שבין המצבר הראשי ובין מצבר הצרכנים?
מומלץ איסולטור - אם ידני או ממסר אחרי הסוויטש או ממסר רגיש מתח להחלטתך
זה השרטוט (עבר בקרה על ידי זיו :) )
אתה יכול לוותר על המפסק הראשי וקופסאת הפיוזים
128981
אם איזולטור (מפצל טעינה) אני חוזר וממלעץ על מוצר מבוסס דיודות (אמיתיות או לוגיות) כמו המפתח של surepower שאני משתמש בו. זה נכון יותר ובריא יותר מכל פתרונות המיתוג.
אסף.
מומלץ איסולטור - אם ידני או ממסר אחרי הסוויטש או ממסר רגיש מתח להחלטתך
זה השרטוט (עבר בקרה על ידי זיו :) )
אתה יכול לוותר על המפסק הראשי וקופסאת הפיוזים
128981
זיו ודורון פ - המון תודה סוף סוף משהו שהדיוט שכמותי יכול להבין וליישם.
עוד שאלת הדיוט מקווה שאחרונה - אני מניח שאין בעיה למקם את מצבר הליתיום בשכיבה,נכון?
זיו ודורון פ - המון תודה סוף סוף משהו שהדיוט שכמותי יכול להבין וליישם.
עוד שאלת הדיוט מקווה שאחרונה - אני מניח שאין בעיה למקם את מצבר הליתיום בשכיבה,נכון?
נכון
andy.shaked
06-05-20, 23:15
יש משהו שאני מפספס פה, אם המצבר מגיע כבר עם BMS למה צריך גם dc2dc? זה לא חלק אינטגרלי בתוך ה BMS של המצבר ?
המדען המטורף
יש משהו שאני מפספס פה, אם המצבר מגיע כבר עם BMS למה צריך גם dc2dc? זה לא חלק אינטגרלי בתוך ה BMS של המצבר ?
המדען המטורףלא
הbms צריך לקבל מתח קבוע ספציפי לטעינה בתלות בסוללה
אם היה כבר dc2dc הוא היה מטען :)
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
שאלת מוגבל, או ליתר דיוק מבולבל....
אפשר קישור לרכיבים שבסרטוט ? כן יודע שיש המון סוגים וטווחי מחירים, אז משהו שהנוכחים השתמשו בו ואפשר פשוט להזמין....
תודה מראש
מומלץ איסולטור - אם ידני או ממסר אחרי הסוויטש או ממסר רגיש מתח להחלטתך
זה השרטוט (עבר בקרה על ידי זיו :) )
אתה יכול לוותר על המפסק הראשי וקופסאת הפיוזים
128981
פה:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/115885-%D7%9E%D7%A6%D7%91%D7%A8-%D7%A0%D7%95%D7%A1%D7%A3-%D7%9C%D7%98%D7%95%D7%91%D7%AA-%D7%A6%D7%A8%D7%9B%D7%A0%D7%99-%D7%9E%D7%90%D7%94%D7%9C/page4
תגובה #40 ו #45
אני בחשמל הפסקתי עם זבל סיני. קניתי DC2DC מחברה מוכרת וניסיון בשוק.
https://www.votronic.de/index.php/en/products2/series-vcc/standard-version/vcc-1212-20-c#description
מגיע עם חיישן טמפרטורה שמחברים למצבר - שלטענתם זה אביזר חובה במצברי ליתיום.
עלה לי עד לארץ אחרי מיסים כ 680 ש"ח.
תוצרת גרמניה, חכם ברמה לא נורמלי, שוקל כ 200 גרם.
תומך בטעינה גם בחניה כאשר ה CTEK שלך מחובר אליו הוא ידאג להטעין את שני המצברים ברכב.
חברים
המלצות למצברי lifepo4 במחירים טובים?
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
חברים
המלצות למצברי lifepo4 במחירים טובים?
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/115850-Article-%D7%92%D7%95%D7%9C%D7%A9%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%95%D7%93%D7%A7%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%A6%D7%91%D7%A8-%D7%A6%D7%A8%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%9D-EASTAR-LiFePo4?p=889319&viewfull=1#post889319
כתבה מצוינת שאפו ל Zivo .
למצבר 50AH LiFePo4 קיים בנמצא מטען DC2DC איכותי שיש בו את כל התכונות הנדרשות כך שניתן יהיה להשאיר מצבר כזה באופן קבוע ברכב מחובר למטען באופן בטוח ללא סכנה ו/או נזק למצבר?
תודה מראש למשיבים.
חנן-ג'יפולוג
17-07-20, 01:21
התכתבתי לאחרונה עם שמעוני בקשר למצברים הגדולים יותר. עוד לא קיבלתי את נתוני היצרן למצבר ה50א"ש, כן קיבלתי את אלו של ה60 ומעלה.
רשום עליהם בצורה ברורה שהם car start battery,ונתוני הcca שלהם מצוינים: 900cca למצבר ה60. גם שמעוני מציין שהם מתניעים רכבים.
חנן-ג'יפולוג
17-07-20, 02:17
אכן יש מגוון "מכשירים" כאלו שמכונים בלעז portable power bank - הבעיה שהם יקרים ואפילו יקרים מאד בארץ - כ- 4,000 עד 5,000 ש"ח
כמו שהעניין עלה בשרשור אחר - אני הדיוט מוחלט בענייני חשמל. הצרכים שלי במאהל הם מקרר, משאבת מים ותאורה ושבבוקר הרכב יניע.
יש לי כבר ברכב קו חשמל בריא (כבלים עבים של רתכת) שמגיע מהמצבר לתא המטען ושם הוא מחובר למקרר ולמשאבת המים וגם התאורה מתחברת אליו.
עכשיו לשאלת ההדיוט - איך אני משלב במה שיש לי את המצבר שבכתבה או מצבר דומה אחר, קונה dc2dc ו... מחבר המצבר שבכתבה דרך ה dc2dc לקו שמגיע מהמצבר הראשי? אח"כ מחבר הצרכנים למצבר הליתיום?
זורק את המצבר המקורי של הרכב. שם במקומו מצבר lifepo4 70 א"ש בתא המטען.
מכוון את הגנת המקרר למתח הכי גבוה שאפשר.
זהו.
danny_aaron
23-09-20, 00:04
חברים מחיה את השרשור כי הפרוייקט שלי לסגר הנוכחי זה המצבר צרכנים , המצבר של ה50 אמפר שמצויין פה .
האם יכול להטען ברכב ע"י המטען לרכב שבקישור הבא :
https://www.aliexpress.com/item/4000511427106.html?spm=a2g0o.productlist .0.0.71ec411bKLCCT1&algo_pvid=610aac29-bbc9-4a2e-b614-cbc55e0192f8&algo_expid=610aac29-bbc9-4a2e-b614-cbc55e0192f8-6&btsid=0b0a182b16008081986307744eb695&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_ ,searchweb201603_
זה נשמע אידאלי , תוקע במצית ונוסע ובערב יש מצבר טעון .
מה אומרים ?
חנן-ג'יפולוג
23-09-20, 00:54
כו, מתאים.
אם אתה בענייני חסכון, אז ניתן לקנות ממירים דומים ברבע מחיר ולהוסיף את הכבלים הנדרשים
https://a.aliexpress.com/_mL14B6L
danny_aaron
23-09-20, 13:00
תודה חנן ,
לא חסכון מחפש פשטות
חשמל זה הדבר שאני פחות מבין בו לכן מעדיף פתרונות "מהמדף"
תודה ושנה טובה .
לא בטוח שאני מצליח לעקוב מה אתה מנסה לעשות.
מה זה המצבר 50 שמוזכר פה?
לא בטוח שאני מצליח לעקוב מה אתה מנסה לעשות.
מה זה המצבר 50 שמוזכר פה?זיו
אני חושב שהוא מדבר על המצבר כמו בסקירה שלך רק 50AH
דני
דברים שאתה צריך לוודא:
ששקע המצית מתנתק בזמן שהרכב כבוי
אחרת מצבר צרכנים ריק יכול לרוקן את המצבר הראשי. אחרת צריך לחשוב על לנתק בזמן שהרכב עומד.
זה מטען ב5 אמפר זמן טעינה איטי יחסית ואם מקרר לדוגמא ממשיך לעבוד בממוצע של 2.5~ אמפר לשעה. אז לכל 10 אמפר שעה שצרכת יקח 4 שעות טעינה.
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
danny_aaron
23-09-20, 14:40
לא בטוח שאני מצליח לעקוב מה אתה מנסה לעשות.
מה זה המצבר 50 שמוזכר פה?
מצבר הליתיום שבסקירה שהעלית רק שרכשתי את ה50 אמפר,
הוא ישמש אותי למצבר צרכנים בעיקר עבור הג'ימיני קירור שהיה פה .
danny_aaron
23-09-20, 14:54
זיו
אני חושב שהוא מדבר על המצבר כמו בסקירה שלך רק 50AH
דני
דברים שאתה צריך לוודא:
ששקע המצית מתנתק בזמן שהרכב כבוי
אחרת מצבר צרכנים ריק יכול לרוקן את המצבר הראשי. אחרת צריך לחשוב על לנתק בזמן שהרכב עומד.
זה מטען ב5 אמפר זמן טעינה איטי יחסית ואם מקרר לדוגמא ממשיך לעבוד בממוצע של 2.5~ אמפר לשעה. אז לכל 10 אמפר שעה שצרכת יקח 4 שעות טעינה.
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
תודה דורון ,
כמובן שקע מצית דרך הסוויט'צ,
ואני מבין את הנקודה של משך הטעינה,
אני פשוט מבולבל מאוד מכל נושא מחזורי הטעינה של הליתיום ,
אז אני פשוט אשאל ,
נניח שאני מחבר dc2dc (זיו שמת לב שלא חיברתי את המילה CHARGER ? זה בגללך ) מהמצבר הראשי
כמובן אחרי כל ההגנות של ISOLATOR ומפסק ראשי , ומוציא מתח 14.6-14.8 ב10 אמפר זה יטען לי את המצבר ?
ואני לא אצטרך לדאוג ללוגיקה של ציפה, ספיגה ושאר מיני ירקות ?
אני מבין שהמטענים האלה כמו זה
https://a.aliexpress.com/_mL14B6L
עושים איזה לוגיקה של הטעינות של הליטיום , נכון ?
אני מבטיח שבסופו של תהליך אני מייצר ומעלה פה מדריך איך לייצר את מערכת למצבר צרכנים הזה גם לכאלה שכמוני לא מבינים בתחום .
עם כל הקרדיטים כמובן .
תודה רבה רבה חברים .
חנן-ג'יפולוג
23-09-20, 15:06
זה מצבר שמיועד להיות מצבר ראשי של מכונית, לקבל מתח טעינה קבועה, אז אתה יכול לשכוח מכל הדאגות לגבי טעינה נכונה. תן לו .13.8-14.6 וולט בזרם הכי גבוה שתוכל, ואתה מסודר. אם הוא מחובר למצבר הראשי לאחר איזולטור אתה לא צריך שום אביזר נוסף והוא יטען מהר מאוד בנסיעה.
למצבר הזה יש BMS פנימי שדואג למשטר טעינה, חבר אותו עם איזולטור ( ואם אתה רוצה התקנה קבועה גם DC2DC ) וסע לשלום.
ללא שום קשר לדיון הזה, שקע מצית לא מיועד ל10A קבוע לאורך זמן (וגם לא לזמן קצר).
תשתמש המחבר טוב.
danny_aaron
23-09-20, 15:18
קיבלתי חברים , תודה רבה רבה ,
אעדכן בהמשך ,
חתימה טובה ושנה טובה .
ממשיך את השירשור......
הdc to dc צריכים אותו רק ברכבים עם אלתרנתור "חכם",
בדגמים ישנים בעלי אלתרנתור טיפש ,לא ממש צריך dc to dcשהוא בעצמו יקר מאד,
אני טועה?
חנן-ג'יפולוג
08-11-20, 20:26
dc2dc זה לא רכיב יקר מאוד, אם כי ניתן מן הסתם למצוא "מרצדסים" יקרים במיוחד.
יש לי בבית ממירים שונים כאלה, בעלויות של 1-17$, 2-25 אמפר.
יש סיבות שונות לשים ממיר. אחת מהן היא להגביל את הזרם, כדי לא להזדקק למוליכים ואביזרים שונים שמיועדים לעשרות אמפרים שהמצבר הראשי יכול לספק למצבר המשני. סיבה נוספת היא למנוע חזרה של זרם מהמצבר המשני למצבר הראשי. יתכן שיש עוד סיבות, והן לא קשורות למבנה מערכת הטעינה.
סליחה שאני חותך את הדיון קצת הצידה, אבל בתור מי שממש לא מבין בחשמל, אין מוצר מדף שיכול לתת לי לילה רגוע למקרר?
נניח המוצר הזה:
https://www.amazon.com/Halo-Portable-Laptop-Charger-Starter/dp/B07B2THJJV/ref=cm_cr_arp_d_product_top?ie=UTF8
100 וקצת דולר, יש שקע 12V רגיל של רכב (איזה תקע זכר יש לרוב המקררים?) וזה אמור להספיק ל 15 שעות, לא?
כן, אני מבין שזה בפועל בסביבות 20,000 mAh, זה אמור להספיק, לא?
מה אני מפספס?
- - - Updated - - -
או אולי זה?
https://www.amazon.com/Renogy-72000mAh-Portable-Generator-Technology/dp/B0791WDZTW/ref=sr_1_4?crid=16OXIYRNERYX3&dchild=1&keywords=power+bank+12v+output&qid=1610407078&sprefix=power+bank+12v%2Caps%2C285&sr=8-4
חנן-ג'יפולוג
12-01-21, 13:18
במקרה שהם לא שיקרו ב20000mah הכוונה היא לקיבול של תא בודד, וכשאתה מחשב קיבול ב12 וולט שזה 3-4 תאים בטור, תלוי בכימיית התאים, זה שליש או רבע מזה.
בנוסף, כפי הנראה (לא בוודאות) זה לא מוגן מזרם קצר ופריקת יתר.
- - - Updated - - -
יותר קל לדבר במונחים של וואט שעה, והמוצר שהבאת הוא 58 וואט שעה.
מצבר 12 וולט 50 א"ש הוא כ600 וואט שעה.
סליחה שאני חותך את הדיון קצת הצידה, אבל בתור מי שממש לא מבין בחשמל, אין מוצר מדף שיכול לתת לי לילה רגוע למקרר?
נניח המוצר הזה:
https://www.amazon.com/Halo-Portable-Laptop-Charger-Starter/dp/B07B2THJJV/ref=cm_cr_arp_d_product_top?ie=UTF8
100 וקצת דולר, יש שקע 12V רגיל של רכב (איזה תקע זכר יש לרוב המקררים?) וזה אמור להספיק ל 15 שעות, לא?
כן, אני מבין שזה בפועל בסביבות 20,000 mAh, זה אמור להספיק, לא?
מה אני מפספס?
- - - Updated - - -
או אולי זה?
https://www.amazon.com/Renogy-72000mAh-Portable-Generator-Technology/dp/B0791WDZTW/ref=sr_1_4?crid=16OXIYRNERYX3&dchild=1&keywords=power+bank+12v+output&qid=1610407078&sprefix=power+bank+12v%2Caps%2C285&sr=8-4
הנה:
http://www.jeepolog.com/forums/archive/index.php/t-94749.html
בתמצית: כן.
בהרחבה, לא ממש.
בסוף זה יגמר במצבר.
dc2dc זה לא רכיב יקר מאוד, אם כי ניתן מן הסתם למצוא "מרצדסים" יקרים במיוחד.
יש לי בבית ממירים שונים כאלה, בעלויות של 1-17$, 2-25 אמפר.
יש סיבות שונות לשים ממיר. אחת מהן היא להגביל את הזרם, כדי לא להזדקק למוליכים ואביזרים שונים שמיועדים לעשרות אמפרים שהמצבר הראשי יכול לספק למצבר המשני. סיבה נוספת היא למנוע חזרה של זרם מהמצבר המשני למצבר הראשי. יתכן שיש עוד סיבות, והן לא קשורות למבנה מערכת הטעינה.
=======================================
התקנתי אצלי את ה -
https://www.ctek.com/uk/products/leisure-sport/d250se
שתומך ב - 12V lithium batteries (LiFePO4, Li-Fe, Li-iron, LFP)
עם מחשבה לעתיד על המצבר צרכנים הבא (כיום GEL)
מוצר מוצלח בהחלט.
מקווה שהפורום עדיין פעיל. האם אפשר לטעון את המצבר המוצע (ה20mah) בעזרת מטען מצברים כדוגמת זה https://www.amazon.com/NOCO-GENIUS10-Fully-Automatic-Temperature-Compensation/dp/B07W3QT226/ref=sr_1_3?crid=2J198JDMS389V&dchild=1&keywords=noco+battery+charger&qid=1630268088&sprefix=noco%2Caps%2C335&sr=8-3
אם כן , לא צריך את כל חיבורי הרכב המורכבים.
חנן-ג'יפולוג
29-08-21, 23:26
לא, זה אסור ממש - מטען מצברי חומצה עופרת חכם למצבר ליתיום.
אם היית מביא קישור למטען טיפש (לא אוטומטי) , זה היה גם זול יותר וגם מתאים.
בכל מקרה, מה שאתה מציע מתאים רק לטיולים קצרים, בקושי. לצרכים רציניים יותר חייבים טעינה מהרכב.
חברים, המחירים שמופיעים במאמר לא קיימים במציאות. בשיחת טלפון עם נציג בשמעוני מצברים עלתה טענה שאין סיכוי שהיה מחיר כמו שצויין בכתבה ואמרו לי "תראה לי חשבונית".
שאלתי אם לשלוח לינק, הסכימו ומאז שתיקה.
חבל, אך המחיר אכן היה נראה לי To good to be true.
המחיר המבוקש אגב מעל 1100 שקלים.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.