PDA

צפייה בגרסה מלאה : סיבות להתחממות גיר רובוטי בפקק בעלייה?



Asaf-a
12-05-20, 21:18
קולגה עם קיה סיד החדשה, בחור ללא מודעות מוטורית, בנסיעה בעליות בפקק לירושלים, ואחכ גם בעליות ממעלה אדומים, קיבל התראות על על חום גיר, לא יום חם במיוחד, לבד ברכב, ללא מטען.

שאלות טכניות:
1. החום עולה עקב החלפות הילוכים מרובות מדי עקב הפקק?
2. החום עולה עקב בחירת הילוך גבוה מדי על ידי מוח הגיר?

לאחר שהתייעץ איתי היום, אני המלצתי לו לפעם הבאה לעקוב אחרי טמפ הגיר, אם הטמפ עולה לנסות:
1. מעבר למצב ספורט בו המנוע מושך סלד גבוה יותר בכל הילוך, ולראות אם יש שינוי.
2. לעבור להחלפה ידנית ולמשוך יותר ההילוכים, ולראות אם יש שינוי.
**הנחת העבודה שלי שדומה למקרה בו נוסעים בדיונות במצב היי ומטגנים את הגיר** הגיוני?

אצלי ברכב זהה, עם 18000 קמ תוך 3.5 חודשים...בכל הארץ לא נתקלתי בבעיה.

דרך אגב,מפתיע, במסכי הרכב יש מד חיווי רק לטמפרטורת הגיר ולא למי הקירור, מניח שיש גם נורת חום.

מנהל מוסך קיה עימו התייעץ קצין הרכב של הליסינג אמר שהנהג לא יודע לנהוג...מה שנקרא הלקוח תמיד צודק וככה בונים מוניטין..
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200512/070fad7d5da289f0e3eb37c89139b482.jpg

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

GodsFather
12-05-20, 22:02
מה זה אומר "לא יודע לנהוג"? האם יש מדריך נהיגה לגיר כזה?

Sent from my LON-L29 using Tapatalk

raanan
12-05-20, 22:10
בעיה ידועה שמשותפת לכל הרובטויים (מי יותר מי פחות, פוקוס הייתה "הכוכבת").
הבעיה זה החלקת הקלאץ כמו בידני.
הוא צריך לשנות סגנון נהיגה בהזדחלות בפקק.
עצירה או נסיעה, מה שזה אומר רק כשיש מרווח משמעותי לעבור מעצירה לנסיעה.
רק הבעיה שיחתכו לנתיב שלו ...
בכל מקרה, לא בריא בכלל לגיר זה הזדחלות עם לחיצה קלה קבועה על הבלם.

אם זאת מתכונת נסיעה קבועה שלו (פקק בעליה) ,
כדאי לו לשקול להחליף רכב עם גיר אוטומטי פלנטרי .
היום למרבית הרכבים יש גיר פלנטרי יעיל מאד (לפחות 6 הילוכים ויש אפילו 10 בדגמי פרימיום) .

הפער בביצועים כולל צריכת דלק, דיי זניח בין רובוטי כפול מצמדים לפלנטרי מתקדם.

רענן

Asaf-a
12-05-20, 22:26
אולי אני חריג אך זו הרובוטית הרביעית שלי:
פוקוס, אוקטביה, סיד קודמת, סיד חדשה
כולן עבדו קשה.

לי לא היו בעיות התחממות גיר.

בפוקוס רגע לפני החזרת הרכב הלך הגיר, אבל לא ברור האם בעקבות התחממות, פשוט יום אחד הנעתי כאשר היה קר והייתה הודעת כשל.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

OFF-RoaD
12-05-20, 22:36
כמו שאמר רענן. החבר שלך מלטף את הדוושה בהזדחלות, מרים ממש מעט סל"ד ונוסע ב"חצי קלאצ".

או שלוחצים, או שלא.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

Asaf-a
12-05-20, 23:05
נשמע הגיוני.
אם כי נסע לאותם יעדים גם בסיד הרובוטית הקודמת, כנראה שהקומבו בחדשה רגיש יותר.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
12-05-20, 23:07
פלוס אחד לרענן. עשיתי על זה, בשיתוף נציגי יצרן, מחקר של שבוע שהניב תובנות וגם עדכון תוכנה שעזר ב99 אחוזים מהמקרים, למעט הנהגים העקשנים ביותר, שלא היו מוכנים לשמוע כלום, או לשנות כלום ביחס לנהיגתם בגיר פלנטרי.
או שנוסעים, או שעוצרים. כמו בגיר ידני. לא באמצע.
בנוסף, על עשרה מטר שיש בינך ובין הרכב שלפניך, אתה יכול לזנק 10 פעמים, ואתה יכול לזנק פעמיים. כמובן שבמקרה השני דחפת רק חמישית מהאנרגיה לתוך המצמד, והחום יורד בהתאמה.

amirmoshe
12-05-20, 23:12
אצלי בפוקוס ובסיד שמתי לב שבלחיצה קלה על.הברקס הרכב אומנם עוצר אך לא מפריד היטב את הקלאץ'.
בלחיצה טובה יותר כנראה הוא מפריד ואז לא היו לי התופעות הנ''ל.

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
12-05-20, 23:23
גם זה נכון. זה נועד לדמות במידה מסוימת פעולה של ממיר מומנט בגיר פלנטרי, שמייצר זחילה, ומונע התדרדרות לאחור בעלייה. בלימה חזקה יותר גורמת למצמד להתנתק לגמרי.

ד ו ר ו ן
12-05-20, 23:56
+ נוסף לרענן..
גם בקורולה רובוטית.

הסבירו בהדרכה כשנרכש הרכב.

איל מ
13-05-20, 08:38
בקורולה רובוטית זה פחת קורה כי אתה מרגיש בדיוק את השילוב. מי שהגיע מידני מכיר.
אבל,
עם כל הכבוד, הגישה של "הלקוח משרת את הרכב" עברה מן העולם (קיימת רק באתרים של חובבי ג'יפים ;) ).
המוצר לא בשל נקודה. במדינת ישראל הפקוקה אני לא אקנה גיר רובוטי (הקורולה דווקא היתה אחלה, אבל לא עבדה קשה בפקקים), עד שהיצרנים יפסיקו לנסות ללמד אותי איך לנהוג (במקרה הזה לא אותי. את אשתי). יוצא לי לנהוג הרבה מאוד על גירים רובוטיים, בכולם (רובם של ואג), יש איזושהי בעיה בשלב מסוים.
בבית, בכוונה קניתי רכב מפגר עם גיר פלנטרי בזבזני, ומנוע אטמוספרי משמים ולא חסכוני, (היה בין הדינוזאורים האחרונים שנמכרו כחדשים עם כזה).
הרכב הבא כבר כנראה יהיה חשמלי במילא.
נ.ב.
אפשר דוגמאות לרכבים עם גירים פלנטרים מתקדמים כמו שהוזכר כמה תגובות מעלה?

raanan
13-05-20, 08:59
אפשר דוגמאות לרכבים עם גירים פלנטרים מתקדמים כמו שהוזכר כמה תגובות מעלה?
משפחתיות :
יונדאי אלנטרה, אקסנט החדשות
שברולט קרוז
מאזדה 3 (משנת 2019 )
מאזדה 6
כולן פלנטריות עם 6 הילוכים

סאלון רשימה חלקית) עם 8 הילוכים :
BMW 330E
אלפא ג'וליה
ולוו S60
פיג'ו 508

עם 10 הילוכים זה הגיר של ZF נמצא (רשימה חלקית) :
לקסוס 500
יגואר (לא זוכר הדגם)

רענן

חנן-ג'יפולוג
13-05-20, 09:01
אפשר להיכנס לדיון עם דעות לכאן ולכאן. כשלעצמי, כבר לא מוצא בזה עניין. עסקתי בזה יותר משרציתי.

אז נאמר את העובדות, ללא דעות:

1. עדיין יש חלופות לגיר הרובוטי. כל אחד שיחליט לעצמו מה מתאים לו. הפרסומים של היצרנים טוענים שהכול הולך לשם, טרום תקופת החשמלי, אבל בינתיים ניתן עדיין לבחור בחלופות.

2. מי שבכל זאת יבחר בטכנולוגיה הזו ולא יקשיב להנחיות, יתקע בצד הדרך.

ש01
13-05-20, 10:12
משפחתיות :
יונדאי אלנטרה, אקסנט החדשות
שברולט קרוז
מאזדה 3 (משנת 2019 )
מאזדה 6
כולן פלנטריות עם 6 הילוכים

סאלון רשימה חלקית) עם 8 הילוכים :
BMW 330E
אלפא ג'וליה
ולוו S60
פיג'ו 508

עם 10 הילוכים זה הגיר של ZF נמצא (רשימה חלקית) :
לקסוס 500
יגואר (לא זוכר הדגם)

רענן

שכחת ג'יפים...
גראנד שירוקי הכל מ 2014 - 8
רנגלר הכל מ 2019 (אא"ט) - 8
ובטוח יש עוד...

דרור ברלי
13-05-20, 11:25
ברנו קדג'אר (תאום של ניסאן קשקאי אבל עם גיר רובוטי כפול מצמדים במקום רציף) הסימפטומים כללו, בנוסף להתרעה על התחממות הגיר גם רעשים מכניים נוראיים והאוטו פשוט הפסיק לנסוע. כל זה בפקק קל בעליה ארוכה ביום חם. כמה דקות להתקררות פתרו את זה (לפחות עד החזרת רכב ההדגמה ליבואן), אבל אם זה היה האוטו שלי (אל תדאגו, זה לא יקרה בחיים. גם קרוסאובר שאני לא סובל וגם דרעק של אוטו, ממש כמו התאום שלו עם סמל ניסאן) הייתי עושה מזה הרבה רעש.

תגידו מה שתרצו, גיר רובוטי זו המצאה מחורבנת מאין כמותה.
להבדיל מג'יפים ישנים/מכוניות ספורט/מיוחדות/אספנות וכו' שהם תחביב שאוהבי מכוניות נהנים להתעסק בהם, או סיטואציות כמו נהיגת שטח/ספורט שבהן הנהג/ת צריך/ה להכיר את הרכב ולתפעל אותו באופן אופטימלי, בשימוש יומיומי רגיל הנהג לא אמור לשרת את האוטו!!!
הוא לא אמור ללמוד לנהוג מחדש בכל דגם של רכב רק לכבוד איזו טכנולוגיה מיותרת. האוטו צריך להתאים לכלל הנהגים, לא הם צריכים להתאים את עצמם לאוטו.
בוודאי עם גיר אוטומטי שמלכתחילה זה מכלול שבא לתת סוג של מענה לבעיה הזו שנקראת "נהגים/ות שלא יודעים לנהוג" ולהקל ככל שאפשר על פעולת הנהיגה בתרחישים יומיומיים רגילים, שהם שימוש נטו באוטו מא' ל-ב'...

raanan
13-05-20, 12:00
דרור היקר,
הקצנת בתגובתך מעט ...

אני נוהג (הרבה) על איוניק רובוטית כפולת מצמדים.
לא עושה לה חיים קלים !
ומעולם לא נתקלתי בתופעת התחממות או בעיות מהגיר.
יכול להגיד שכעת קשה לי לחזור להשהיות שיש בפלנטרי עם הממיר מומנט
(כשאני מוציא את ה B4 2007 "להתאווררות" ).

יש לי בעיה אחרת עם הרובוטי,
בנהיגה מעט ספורטיבית, כשעוברים מהאצה מלאה, לבלימה חזקה ושוב להאצה, הגיר לא "מוצא" את עצמו
בגלל המבנה המכני והתוכנה ( הכנת ההילוך הבא שהמחשב מכין לשילוב).
אבל בשביל זה , צריך ידני או גיר סיקוונסיאלי נשלט (חשמלי/הידראולי) כמו במכוניות ספורט טהורות.

רענן

דרור ברלי
13-05-20, 12:41
לא, לא הקצנתי.
תקרא בתגובות הקודמות.

כדי שזה לא יקרה, הנהג/ת צריך להכיר את מבנה הגיר ואופן פעולתו. אני שואל אותך.... מי שרוכש מכונית כזו, כדי שהגיר לא יעשה לו הפתעות, צריך להיות מבין במכניקה? הרי בדיוק בגלל זה אנשים רוכשים רכב אוטומטי - כדי להוריד מעצמם את הטירחה הזו.

הרי מי כמוני בעד גיר ידני ודוושת קלאץ' ובעד שכל מי שנוהג באמת ילמד ויבין את האוטו שלו.... אבל זה הרי לא מעשי. אנשים ממוצעים, במיוחד בישראל, רואים בנהיגה טירחה ועול ובהבנת המכונית הם רואים סוג של מדע טילים. הם לא יודעים ולא מבינים ובעיקר לא רוצים לדעת ולא רוצים להבין. והם צודקים! אין להם במה להתעסק חוץ מלהבין איך עובד גיר כפול מצמדים והאם זחילה בפקק גורמת למצמדים להחליק או לא?..... והפקקים זה בערך התרחיש שהמכוניות של רובנו חיות ביומיום 99% מזמנן. חום אימים?.... בישראל החום של יולי-אוגוסט נמשך 8-9 חודשים בשנה.

הגיר הרובוטי הוא מנגנון מורכב, מסובך, רגיש לתנאים החמים אצלנו, לא אמין. יקר רצח לתיקון.
שים לב כמה גירים כפולי מצמד נתקלים כאן בבעיות. ושים לב כמה יצרנים חזרו לגיר פלנטארי ופשוט פיתחו אותו כדי שייישר קו עם הביצועים וצריכת הדלק שמאפשר גיר רובוטי - עם יותר מהירויות ויעילות גבוהה יותר מהגירים הפלנטריים הישנים. זה אומר משהו. ולא שאני בעד גירים אוטומטיים מכל סוג שהוא, אבל זה מה שרוב הלקוחות רוצים מפני שהם לא רוצים לנהוג באמת, ולא רוצים ללמוד ולהבין במכניקה ולא רוצים להקדיש לזה שום תשומת לב ומחשבה. רק לשים ב-D ולנסוע לאן שצריך. לא יותר. מה הם כבר ביקשו?............

Asaf-a
13-05-20, 13:10
+1 לרענן
המצב לא ככ גרוע, אני נוסע קלומטרז גבוה מאוד וזה כבר הרכב הרובוטי הרביעי אצלי.
כשמתרגלים לקומבינציה טורבו+רובוטי וחוזרים לדוגמה לרכב חילופי אטמוספרי + פלנטרי באותה קטגורית רכב, בפירוש מרגישים ירידה בביצועים ועלייה בצריכת הדלק.


Sent from my SM-G950F using Tapatalk

דרור ברלי
13-05-20, 13:47
אין ויכוח על ביצועים וצריכת דלק.

אבל ליסינג זה לא חוכמה - אתם הייתם משלמים מכיסכם עבור אוטו עם גיר כזה?.................................... ......

Asaf-a
13-05-20, 13:52
מכספי אני בכלל לא קונה רכב מהקטגוריות האלו...
אבל לשאלתך, לפני כשנה, לאחר שבחנתי לאחותי את רכבי הסופר מיני שבשוק, רכשה את האיביזה עם הקומבו המפורסם, היא ככ הרבה יותר כיפית לנהיגה מהאלטרנטיבות האטמוספריות הפלנטריות שבאותו התקציב.


Sent from my SM-G950F using Tapatalk

דרור ברלי
13-05-20, 14:00
כיפית מאוד.
עד שיילך הגיר חודשיים אחרי סוף האחריות. ואז היא כבר תקלל אותך.

asafk
13-05-20, 19:02
בסיד הרובוטית שהיתה לי הלכו שני גירים. בשנתיים. זה אוטו שנסע מעט מאוד בפקקים והרבה מאוד עם גז ברצפה.
המסקנה שלי היתה שאנחנו לא מתאימים.

אסף.

ש01
17-05-20, 10:15
אין ויכוח על ביצועים וצריכת דלק.

אבל ליסינג זה לא חוכמה - אתם הייתם משלמים מכיסכם עבור אוטו עם גיר כזה?.................................... ......

כן,
אשתי עם ג'ולייטה מס' 2.
אם הכלכלה היתה מאפשרת, זו היתה סטלביו...

דרור ברלי
17-05-20, 10:16
סאדו-מאזו.
העיקר שנהנים.

-->