PDA

צפייה בגרסה מלאה : רזרבי שני ברכב - מידות?



יואב פולס
13-05-20, 19:24
מזה הרבה זמן אני נוסע עם רזרבי נוסף ברכב, זרוק בתא המטען. רק פעם יחידה ב 20 שנה הזדקקנו לו, וגם זה לא באמת. יכולנו להסתדר בלי.
שלושה לנדקרוזרים זהים, אחד קורע שני צמיגים. השתמשנו ברזרבי שלו, ובעוד אחד ממני. בכל מקרה גם ללא הרזרבי השני היה לנו רזרבי נוסף ברכב השלישי.
עכשיו,
מידת הצמיגים היא 265/65/17. יש לי ג'אנט נוסף, ברזל, עם צמיג שירד מלנדקרוזר STD. המידות שלו 225/70/17.
ברור שלא באותה המידה, ברור שלא באותו הגודל. רשמית ההפרשים הם כ 1.5 ס"מ בגובה הדופן. המון.

עכשיו אני חושב על אותן מכוניות נוסעים שהכניסו בהן גלגל רזרבי קטן. 'בייגל'ה' בשפת העם. הוא לא מתקרב במידתו לצמיגים המקוריים. כתוב עליו לא לעבוד 80 קמ"ש, לפעמים לא יותר מ X ק"מ, וכו'. וזה מגיע מהיצרן.

אם כך, מה הסכנה שבמקרה חירום, קרעתי שני צמיגים, אני לבד במדבר, שם את הג'אנט הקטן, יוצא כמו מלך, ונוסע לאט הביתה, 60 - 70 קמ"ש, או עד הפנצ'ריה הקרובה. מה באמת הסכנה?
בתמונה, הג'אנט הברזל עומד ליד הרכב, מובן שאין עליו משקל, כאשר על גלגל הרכב יש משקל.

נמרוד
13-05-20, 19:39
תיכף יתחילו פה להתפלפל על זוטי זוטות, אבל שורה תחתונה אין סכנה ואין בעייה במה שאתה מציע, וזה עדיף מן הסתם על למות מצמא או למלא צמיג קרוע בקש. במדבר.

אומי5
13-05-20, 20:44
כדאי לקחת בחשבון נעילה אם יש, נכון שעדיף לדפוק אותה ולצאת, אבל אם ההבדל הוא 4 ס"מ רוחב ושלוש גובה... כבר תשים רגיל וזהו.

בחלק מהתקופה בחיפושית היה לי ספייר קטן של יפנית כלשהי, וצמיגים 195/80R15 הפרש די גדול, יצאתי ככה מהשטח די בקלות ונסעתי איזה שעה חזרה הביתה.
כן, כל האוטו היה עקום, אבל זה שלא הוא היה ישר לפני זה.

יואב פולס
13-05-20, 21:02
תודה,
אין נעילה.
לנדקרוזר סטנדרטי.

ד ו ר ו ן
13-05-20, 21:21
על אותו המשקל התקנו לחבר ספייר גדול מהמקור כדי לצאת מהשטח אחרי שפוצץ 2 צמיגים בנקרות.

חירום זה חירום..

נדב ש.
13-05-20, 22:22
אין בעיה לדעתי, יצא לי לנסוע פעם או פעמיים ככה חזרה מהדרום, במקום צמיג 31 לדוגמה על 29".

PW
13-05-20, 23:41
תיכף יתחילו פה להתפלפל על זוטי זוטות, אבל שורה תחתונה אין סכנה ואין בעייה במה שאתה מציע, וזה עדיף מן הסתם על למות מצמא או למלא צמיג קרוע בקש. במדבר.
על זה אומר ידידי הטוב: "תתחיל ישר. עקום זה ממילא יצא"

חנן-ג'יפולוג
14-05-20, 06:06
עקרונית, זה בסדר, נסעתי עם ספייר קטן קרוב ל20 שנים בCJ ובהיילקס.

ועכשיו לזוטות:

דיפ' מוגבל החלקה לא יחיה עם זה בשלום. סכנה לנזק ממשי.
ברכבים מסוימים, מערכת הESP תתחרפן ממש, עד כדי בלימת הרכב וחסימת אפשרות להאצה. ניתן להוציא את הנתיך שלה ולהמשיך, תוך התחשבות בזה.
עדיף, גם במכוניות פרטיות עם בייגלה, וזה רשום בחלק מספרי היצרן, לשים את הגלגל הקטן על סרן לא מניע. אני מקפיד על זה, למרות שבמקרה של תקר בגלגל בסרן מניע, זה דורש כפול עבודה. אם הרכב שלך הוא 4X4 קבוע, זה פחות מאידאלי. להגיע עד לכביש זה עובר. יותר מזה, זה סוג של הימור.

דרור ברלי
14-05-20, 10:10
לפחות בסובארו, הקוטר של הבייגלה דומה/זהה לגלגל הרגיל. ההבדל רק ברוחב.

-------------------------------------------------------
ועכשיו להצדקה שמאחורי שני ספיירים....
אני נסעתי פעם, לפני המון שנים, עם שני ספיירים, בימים המקוללים שהתגלגלתי על צמיגי יוקוהמה גיאולנדר (שהיה פחות או יותר הצמיג הכי פחות עמיד שיכול להיות) ופיצוץ של יותר מצמיג אחד בטיול רגוע היה אפשרות ריאלית....

במקומות כמו האאוטבק האוסטרלי, היכן שהחיים שלך תלויים בזה ודברים שטותיים לכאורה כמו פנצ'ר יכולים לייצר דרמה גדולה, אני יכול להבין.
כל מיני מגלי ארצות וחוצי יבשות שאנחנו מכירים מהסצינה המקומית, שנוסעים עם שני ספיירים - זה נראה מאוד קרבי וזה גם אולי חלק מהניראות שהם רוצים לייצר כי הם עוסקים בתחום (ואני בכלל לא מזלזל בזה, במיוחד למי שיוצא למסעות ארוכים במקומות שבהם יהיה קשה למצוא צמיג להחלפה בפנצ'ריה). לא שאלתי אותם עד כמה זה נחוץ ובאמת עשו בזה שימוש... נגיד שכן. אתה יוצא למסעות כאלה? בלנדקרוזר 120 שהוא פחות או יותר ה-SUV בגודל מלא הכי נפוץ בארץ ויש למצוא צמיג במידה שלו בכל פנצ'ריה?....

עד כמה זה נפוץ, שרכב מסוים על צמיגים טובים ותקינים עם נהג טוב ואחראי, יקרע שני צמיגים בטיול אחד?
אם זה קרה, כנראה הצמיגים מלכתחילה לא היו תקינים.

בפעם היחידה שרכב דפק שני צמיגים בטיול שאני זוכר וייצר לנו אופרציה רצינית למצוא צמיג בפנצ'ריה פלסטינית בשטח A, זה קרה באמת במקום לא נוח (אי שם באמצע אחד הואדיות בשומרון) ברכב חריג (ונדורה 4X4) עם צמיגים ישנים במידה ספציפית על חישוק 16' עם 8 ברגים שאף רכב בקבוצה לא היה עם מעגל חלוקה מתאים ולא יכל לתרום לו גלגל.
אבל בונדורה כזו יכולת לזרוק גם 20 גלגלים נוספים והיא לא היתה מרגישה אותם.

ספייר נוסף זה תיק רציני שיש לו מחיר. גלגל זה משהו גדול וכבד שתופס המון מקום יקר. לא מניחים אותו סתם ככה - צריך להדק אותו/לאבטח אותו שלא יתעופף ויהרוג מישהו. צריך הצדקה של ממש בשביל לסחוב גלגל נוסף. אני מצאתי שרוב הפנצ'רים ניתנים לטיפול עם ערכת תולעים וזה גם דורש פחות מאמצים מהחלפת גלגל.
הייתי שוקל את זה שוב ושוב.

jonys
14-05-20, 10:50
מה רוחב ג'אנט הברזל? יש סיכוי שתוכל להרכיב עליו צמיג בקוטר זהה לאחרים.

יואב פולס
24-05-20, 08:52
עדכון,
1. לא ניתן להרכיב צמיג בגודל מלא על הג'אנט ברזל.
2. בסופ"ש קרעתי דופן של BF על זיז סלע. החלפת צמיג ב 43 מעלות על הציר הירוק בין נחל מעזר לנחל כרכום היתה כיף גדול.
3. זה שהיה ספייר נוסף ברכב ללא ספק הקנה המון שקט להמשיך את הטיול, וגם לטייל בשבת.
4. פניתי לעמית חיימוביץ מהגגונים שיבנה מתקן לרזרבי נוסף מתחת לרכב. בל"ק 120 יש מתחת לתא המטען מקום לספייר נוסף, עימו הרכב משווק בחלק מהשווקים.

Asaf-a
24-05-20, 10:17
אגב ספייר ולנדקרוזר, לידיעת בעלי לנדקרוזר 150:
שימו לב ש150 הארוכים של האו"ם שניתן לראות בארץ, מגיעים עם ספייר על הדלת, כמו ה150 הקצרים.
מעניין אם יש להם ספייר נוסף מתחת לרכב.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

ד ו ר ו ן
24-05-20, 17:34
4. פניתי לעמית חיימוביץ מהגגונים שיבנה מתקן לרזרבי נוסף מתחת לרכב. בל"ק 120 יש מתחת לתא המטען מקום לספייר נוסף, עימו הרכב משווק בחלק מהשווקים.

זה המקום המובנה למיכל מים.
נכנס שם מיכל 90 ליטר בקו השלדה.

או דלק..אם אתה אוסטרלי/אפריקאי.

amirmoshe
24-05-20, 21:30
זה המקום המובנה למיכל מים.
נכנס שם מיכל 90 ליטר בקו השלדה.

או דלק..אם אתה אוסטרלי/אפריקאי.אשמח לראות תמונה

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

ד ו ר ו ן
24-05-20, 21:36
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/93167-%D7%9E%D7%99%D7%9B%D7%9C-%D7%9E%D7%99%D7%9D-%D7%AA%D7%97%D7%AA%D7%95%D7%9F-%D7%9C%D7%A0%D7%93%D7%A7%D7%A8%D7%95%D7% 96%D7%A8-120-2005/page5

-->