צפייה בגרסה מלאה : הפעלת / הסבת מקרר 24 וולט ל 12 וולט
נגיד שיש מקרר 24 וולט משומש, של משאית וולוו ורוצים להפעיל אותו מ12 וולט.
צריך להחליף חלק מסויים? לג'מפר משהו בכרטיס? להחליף את כל הכרטיס?
אסף.
הכי פשוט dc2dc לדעתי בלי לשנות כלום במקרר
רק צריך לדעת את ההספק
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
נגיד שיש מקרר 24 וולט משומש, של משאית וולוו ורוצים להפעיל אותו מ12 וולט.
צריך להחליף חלק מסויים? לג'מפר משהו בכרטיס? להחליף את כל הכרטיס?
אסף.
הרבה מקררים עובדים בטווח מתח.
תפתח ותראה מה רשום בפנים.
חנן-ג'יפולוג
14-05-20, 20:36
IndelB 26?
BD35/50/80F/250GH/100CN: 12V DC systems: 10.4V cut-out (or 9.6V with optional setting) - 17V max. ;
24V DC systems: 22.8V cut-out (or 21.3V with optional setting) - 31.5V max.
The low voltage limits can be established if a connection is made between the terminals C and P, please
see also the passage Optional battery protection settings page 9.
The electronic unit will calibrate to the applied voltage. This means that if the battery voltage is less than
17V, the electronic unit assumes that it is working in a 12V system. If the voltage is higher than 17V, the
electronic unit assumes that it is working in a 24V system. Consequently, the compressor does not run
at power supply voltages between about 17V and the desired battery protection cut-out voltage for
24V systems. A continuous voltage range from 9.6V to 31.5V can be established if a 220kג„¦ resistor (wir-
ing diagram item 9) is connected between the terminals C and P. This wide voltage range makes the BD
compressors very suitable for photovoltaic powering.
בכל מקרה, הרם טלפון למאיר מחשמל גלים. הוא נותן השירות למקררים במשאיות וולוו רנו, והוא איש נעים ומשתף פעולה. אני קניתי ממנו את הindelB שלי שהיה מיועד במקור לעלות על משאית.
חנן-ג'יפולוג
14-05-20, 20:49
הציטוט למעלה הוא מPDF של הבקר והמדחס.
לא בטוח שזה רלוונטי גם למניפה והנורה הפנימית.
- - - Updated - - -
https://www.prokes-auto.com/tb2001-compressor-cooling-box-12-24v-26l-indel-b/
IndelB 26?
BD35/50/80F/250GH/100CN: 12V DC systems: 10.4V cut-out (or 9.6V with optional setting) - 17V max. ;
24V DC systems: 22.8V cut-out (or 21.3V with optional setting) - 31.5V max.
The low voltage limits can be established if a connection is made between the terminals C and P, please
see also the passage Optional battery protection settings page 9.
The electronic unit will calibrate to the applied voltage. This means that if the battery voltage is less than
17V, the electronic unit assumes that it is working in a 12V system. If the voltage is higher than 17V, the
electronic unit assumes that it is working in a 24V system. Consequently, the compressor does not run
at power supply voltages between about 17V and the desired battery protection cut-out voltage for
24V systems. A continuous voltage range from 9.6V to 31.5V can be established if a 220kג„¦ resistor (wir-
ing diagram item 9) is connected between the terminals C and P. This wide voltage range makes the BD
compressors very suitable for photovoltaic powering.
בכל מקרה, הרם טלפון למאיר מחשמל גלים. הוא נותן השירות למקררים במשאיות וולוו רנו, והוא איש נעים ומשתף פעולה. אני קניתי ממנו את הindelB שלי שהיה מיועד במקור לעלות על משאית.
בדיוק.
אם זה דנפוס, או תואם, זה יעבוד 24 לבד.
אם זו התקנה תיקנית, אז המאוורר מקבל מתח מהבקר ( הזנה, לא רק פיקוד) ואתה מסודר
כן. זה 12/24
אסף. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200524/8195083a9484b5773e434a6e2623ae3a.jpg
כן. זה 12/24
אסף. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200524/8195083a9484b5773e434a6e2623ae3a.jpg
הנה בלבלבת את כולם....
מי שעושה את הקסם זה הבקר ולא המדחס.
ואכן המשפחה של הבקרים האלו (101N0xxx) הם 12 ו 24V.
בקיצור הבא שמתלבט, תחפשו את המספר של הבקר :-)
כן, על הבקר כתוב 12/24
אסף.
אני מדגיש שזה הבקר, מפני שכבר נתקלתי ביצרני מקררים ששמים מדחס כזה עם בקר שונה.
יש את הבחור הזה על כניסת המתח.
זה פילטר- קבלים וסליל.
(מצאתי לפי המספר שעליו את הסכימה ברשת)
למה שמו אותו - אני מבין. כדי שלא תינזק האלקטרוניקה כשמניעים את המשאית עם כבלים, למשל.
אפשר לוותר עליו? לדעתי בגללו המקרר לא מקרר.
(יש תצוגת טמפ' והנורה הירוקה הכל נראה תקין.... אבל המדחס לא עובד וגם לא המאוורר)
אסף.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200526/581461e608e3541a79bf1bf27ecac290.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20200526/74b2dd60d8ed818323826b87c5b41a5b.jpg
בתור התחלה, תעיף.
מה המספר \ דגם של הבקר?
איך אתה בודק? מה מקור המתח בניסוי שלך?
אסף,
שאין לנו TEC2 ואנחנו רוצים להבין תקלה ב OBD אז יש אפשרות לחבר נורה ולספור היבהובים, אותו הדבר בבקר הזה.
תסתכל במסמך המצורף, יש אפשרות לחבר לד ( נורת לד קטנה, אדומה) בין ה + של המאוורר לבין רגל D (אחת מתחת לרגל F של המאוורר), ואז לפי ההיבהובים, אפשר להבין מה הבקר חושב על המצב שלו (עמוד 15 יש טבלה של אינדיקציות של הלד ושרטוט של החיבורים).
שים לב לכיוון הלד (הפוך, פשוט לא ידלק ).
אסף אתה מאכזב.
בתור מתנגד מקררים מושבע אתה מתבקש לתרום אותו (לי) הלאה ;)
אסף,
שאין לנו TEC2 ואנחנו רוצים להבין תקלה ב OBD אז יש אפשרות לחבר נורה ולספור היבהובים, אותו הדבר בבקר הזה.
תסתכל במסמך המצורף, יש אפשרות לחבר לד ( נורת לד קטנה, אדומה) בין ה + של המאוורר לבין רגל D (אחת מתחת לרגל F של המאוורר), ואז לפי ההיבהובים, אפשר להבין מה הבקר חושב על המצב שלו (עמוד 15 יש טבלה של אינדיקציות של הלד ושרטוט של החיבורים).
שים לב לכיוון הלד (הפוך, פשוט לא ידלק ).הילד מובנה במקרר הזה ולא מצביע על תקלה.
לכן אני חושד שהבעיה היא או בבקר (630 למי ששאל) או בהזנת המתח.
אסף.
אסף אתה מאכזב.
בתור מתנגד מקררים מושבע אתה מתבקש לתרום אותו (לי) הלאה ;)אני מתנגד להוציא כסף על מקררים. לא לרעיון עצמו.
אסף.
הילד מובנה במקרר הזה ולא מצביע על תקלה.
לכן אני חושד שהבעיה היא או בבקר (630 למי ששאל) או בהזנת המתח.
אסף.
אתה בטוח?
תסתכל על העמוד השני, ל 600-630 יש נורה ויש לד לביקורת.
לא ענית מה מקור המתח.
בכל מקרה, יש לי 220 (או 210) זמין לבדיקה.
יש לי עוד אחד. בתור התחלה אעיף את הפילטר.
מקור המתח ספק של מחשב.
אסף.
אתה בטוח?
תסתכל על העמוד השני, ל 600-630 יש נורה ויש לד לביקורת.
לא ענית מה מקור המתח.
בכל מקרה, יש לי 220 (או 210) זמין לבדיקה.הלד במקרר הזה מחובר לD
אסף.
אוופססס.
רגע לפני שאתה מעיף את הפילטר ,אכפת לך לנסות מקור אחר ?
( בשביל מה יש לך תאים של Lev בבית? שלושה יספיקו)
ספק(ים) של מחשב עשו לי הרבה צרות עם מקררים.
ממליץ לנסות מקור מתח אחר.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
זה כן הדליק תקלה - של הגנת מצבר.
אסף. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200528/49b33165e30f56a706beb0084929faad.jpg
חנן-ג'יפולוג
28-05-20, 12:56
ההגנה שלך לא מותאמת למצבר הזה. מציע לך לפרק את הנגד שמגדיר את מתח ההגנה. גם בלעדיו, מנסיוני, ההגנה מספיק טובה למצבר ליאון שלושה תאים.
נראה שהוא לא מחובר. פין P פנוי.
אסף.
זה כן הדליק תקלה - של הגנת מצבר.
אסף. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200528/49b33165e30f56a706beb0084929faad.jpg
איפה כאן היציאת מינוס 🤔
כשמשהו לא עובד אני קודם מנתק אחר כך מצלם...
אסף.
חנן-ג'יפולוג
28-05-20, 13:53
בלי נגד זו הגנה של 10.4 וולט.
נסה לקצר. זה אמור להוריד את ההגנה ל9.6 וולט.
יש לי במצבר 11.4 - אז.. ??
אסף.
חנן-ג'יפולוג
28-05-20, 14:04
אז כנראה שברגע הפעלת המדחס המתח נופל וההגנה נכנסת לפעולה. איך החיווט שלך והחיבור למצבר? מספקים?
חנן צודק עם המס' והתאוריה, אבל לדעתי עם המתח שיש לך, אתה יכול להשאיר מנותק.
תקפיד על חוטים עבים וחיבורים טובים.
מקרר שעמד הרבה זמן, בהחלט יכול להיות שיהיה לו קשה להתחיל.
תחזור על הניסוי כמה פעמים (תנתק חשמל כל פעם כדי שהבקר יתאפס).
תנער קצת את המקרר \ מדחס.
דרך אגב, אני כבר נתקלתי בבעיה כזו עם מקרר (של ארנון), ונאלצתי להחליף לו בקר.
אמרת שיש לך בקר חליפי, תנסה להחליף.
בתור התחלה ננסה חוטים חדשים.
אסף.
חוטים יותר מסודרים וגם הוספתי CB ומפסק ליתר ביטחון. המצבר טעון ל 11.6 וולט - המקרר נדלק אבל לא המדחס ולא המאוורר, בתצוגה הטמפרטורה, כמה שניות ונדלקת נורת הגנת מתח.
אסף. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200529/bb36a4cc233a47a2fa367348f6145148.jpg
יש לי ספק מתח מתכוונן אם אתה רוצה לבדוק את המקרר בנפרד (או שתחבר אותו עם שקע מצית לרכב..)
יש מקררים שלא נדלקים עד שאתה מניע את הרכב (13 וולט וצפונה), ואח"כ יכולים לעבוד גם במתח נמוך יותר עד להגנת המצבר.
אסף.
אם רגל P של הבקר מנותקת, זה אומר ניתוק ב 10.4V אבל החזרה לעבודה היא ב V11.6 (וזה כבר גבולי אצלך, כרגע).
זה הזמן לבדוק את ההצעה של חנן, תנסה לקצר בין C ל P (זה "יוריד את הבקר" לניתוק ב 9.6 וחזרה ב 10.9).
עוד נקודה -
יש למקרר השהייה מחיבור למתח (נדמה לי דקה או שתיים), תוך כמה זמן נדלקת הנורת תקלה? האם המנוע מנסה להניע?
(מהתאור שלך, זה כאילו עובר למצב תקלה מיד עם החיבור, כמה שניות).
כמה שניות.
אז אני אטעין עוד כמה עשיריות וולט ונראה.
אסף.
לגבי השהייה מחיבור למתח - זה לא כתוב בשום מקום. מאיפה הנתון הזה?
אסף.
חנן-ג'יפולוג
29-05-20, 13:35
האינדלb שלי נדלק כשתי שניות מקבלת המתח.
לא זוכר איפה ראיתי את זה כתוב, אבל אני מכיר את זה מהמשחקים שלי.
לא הייתי מדוייק, לגבי הפעלה ראשונה, כנראה זה רק בהפעלות העוקבות.
חנן,
תנסה לכוון את המקרר לאיזה טמפ', וברגע שהוא יגיע ויכבה את המדחס, תוריד את הטמפ ב 4-5 מעלות, תראה אם הוא מתחיל מיד או ממתין.
אני אנסה למצוא תיעוד, או לזקק את הניסוי לבדיקה של ההתנהגות הזו.
שאלה תיאורטית למי שמכיר ברמה אינטימית.
מה עושה הבקר חוץ מלהמיר את הdc לפאסות למנוע ולהפעיל אותו בהתאם לכל מיני כללים?
בעצם מה שאני שואל זה אם אפשר / כדאי / רצוי להתאים בקרה אנלוגית למקרר כזה - או לחילופין בקר יותר משוכלל שמפעיל את המנוע במהירות משתנה
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
שאלה תיאורטית למי שמכיר ברמה אינטימית.
מה עושה הבקר חוץ מלהמיר את הdc לפאסות למנוע ולהפעיל אותו בהתאם לכל מיני כללים?
בעצם מה שאני שואל זה אם אפשר / כדאי / רצוי להתאים בקרה אנלוגית למקרר כזה - או לחילופין בקר יותר משוכלל שמפעיל את המנוע במהירות משתנה
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
וואללה הרגת אותי :-)
אני לא רואה שום סיבה להתעסק עם האינטימיות של הבקר, יש שם הרבה הגיון (למשל הוא משווה בין המהירות האמיתית למה שהבקר כוון ויכול להסיק מזה על בעיות, כמו עודף לחץ).
לגבי מהירות משתנה- נשארים עם הבקר הזה, רק משחקים לו עם הנגד מהירות.
נדב עושה את זה עם מפסק ידני.
אצלי יש ארדוינו, יש לי שלוש תוכניות עבודה, low, high, Auto.
2000 סלד, 3000 סלד, ובאוטומט, המקרר ישאף לעבוד ב 2000, אבל אם יהיה פער של מעל 2 מעלות, הוא יעבור ל 3000.
כלומר, ההדלקה ראשונית ובפתיחה, הוא עובד 3000 ואז יורד ל 2000.
בנוסף, אני משנה גם את המהירות של המאוורר החיצוני ( זה נעשה בעיקר בגלל שאני ישן ברכב :-), וגם כי זה קצת חוסך חשמל).
כל היצרנים ( שאני מכיר ) עושים אותו הדבר, משחקים רק עם הנגד ( לא מכיר משחקים עם מהירות מאוורר). אני לא מכיר יצרן רציני שוויתר על הבקר הזה.
ניתקלתי באיזה סיני עלום שם, עם בקר מאוד פרימיטיבי ( ללא מהירות וכו'), שהיה מחובר לדנפוס 35.
אני לא מחפש צרות... אבל כן הרהרתי בשאלה איך הופכים את הבקרה לטיפשה .
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
לא הבנתי איפה אתה נמצא עם המקרר, הצלחת להפעיל?
קיצרת את P?
היום נסעתי לטייל.
מחר נראה מה עושים.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
קודם תפעיל.
אח"כ אם תרצה מהירות משתנה וכל מני חוכמות, שים ארדוינו, ותנהל אותו מהטלפון (התוכנה עלי).
אני לא ארצה. אבל זה היה נראה מעניין
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
31-05-20, 00:15
חנן,
תנסה לכוון את המקרר לאיזה טמפ', וברגע שהוא יגיע ויכבה את המדחס, תוריד את הטמפ ב 4-5 מעלות, תראה אם הוא מתחיל מיד או ממתין.
ממתין 20 שניות.
חנן-ג'יפולוג
31-05-20, 00:41
יש לי במצבר 11.4 - אז.. ??
אסף.
כשאין נגד מחובר ההגנה CUT OUT נכנסת לפעולה כשהמתח יורד מ10.4 וולט.
המדחס מתחיל לפעול CUT IN כשהמתח מעל 11.7 וולט. לכן, זה הגיוני מאוד שהמדחס שלך לא פועל.
עם נגד של 0 אוהם (קצר) הCUT OUT הוא 9.6 וולט והCUT IN הוא 10.9 .
ממתין 20 שניות.
עשיתי חיפוש קצר, מצאתי תיעוד על השהייה רק בבקר החדש יותר 8xx.
אני יודע שאצלי נתקלתי בהשהייה תוך כדי המשחקים , אבל אני באמת לא זוכר בדיוק איפה ומתי.
דרך אגב, אם אני זוכר נכון, למדחס ולמאוורר יש השהיה שונה והם לא נכנסים לעבודה ביחד
חנן-ג'יפולוג
25-07-20, 06:39
היום נסעתי לטייל.
מחר נראה מה עושים.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
מחר עבר כבר.
נכון.
תכלס אין לי מוטיבציה. הגעתי לשלב של להכין כבל הזנה לבדיקה וזהו... בינתיים.
אסף
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.