PDA

צפייה בגרסה מלאה : טיפים לטיפול במתיז מים לחלון אחורי בויטארה דור ראשון



נדב42
14-05-20, 20:52
אז נסתם מתיז המים של השמשה האחורית. למה, מי משתמש בזה בכלל ?
במסגרת האטרף של יישור הקו בויטארה צללתי לטפל גם בזה, ואחרי שאכלתי לא מעט קש, קבלו את הדרכים הנכונות להתמודד עם זה...


מתז סתום, טיפ 1: כדי לחלץ את המתז ממקומו, צריך ללחוץ מלמעלה בין הגומייה של המתז לבין הפח של הבודי, המתז מתחבר מבחוץ עם קליפסים בהיקף שלו. לוחצים ומושכים אותו בעדינות החוצה, ואז אפשר להזרים מים נקיים בצינור כדי לנקות אותו, ובמקביל לטפל במתז עצמו בנוחות בנפרד.




https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200514/462a869e0e871d73a283aca4cadd9c51.jpg




מתז סתום, טיפ 2: מבלי להוציא את המתז, אפשר לנסות להכניס לחץ אוויר לצינור בעזרת קומפרסור, זה עשוי לשחרר את הסתימה. אפשר לנסות בשני הכיוונים.

מתז סתום, טיפ 3: מבלי להוציא את המתז, אם ניסיתם עם לחץ אוויר ויש זרימה ממש דקה דרך המתז, מלאו (בעדינות) ככל שניתן את הצינור בספריי ניקוי בלמים (או קרבורטורים, או כל ממיס שנגיש לכם) ואח"כ הכניסו שוב לחץ אוויר כדי להסיע את הממיס לכיוון המתז, אצלי זה שחרר לגמרי אחרי 3 מחזורים כאלו.

מתז לא מכוון: בויטארה (דור 1) אין כיוון למתז, ואצלי המתז (כאשר חזר לפעול) היה מכוון "החוצה" מדי, כלומר התיז באוויר במקום על החלון האחורי. לאחר מספר נסיונות כיוון של המתז עצמו נמצא מקור הבעייה וממנו הפתרון: כיפוף קל בפח של הבודי הציב את המתז בזווית לא נכונה. כאשר המתז בחוץ משחילים מברג (או במקרה שלי, מוט מאריך של דרייב רבע) ותוך כמה שניות הפח מכופף לזווית הנכונה.

הפוסט הזה נכתב ספציפית בהתייחסות לויטארה דור ראשון, אבל יכול לעזור ככל הנראה גם לרכבים אחרים ...

לילה טוב :)

-->