PDA

צפייה בגרסה מלאה : ציוד שטח לג'ימני



חגי שמע
15-05-20, 13:44
שלום לכולם,

לפני כשבוע התחדשתי בג'ימני שנת 2016.

אני בתחילת דרכי בנסיעות שטח, ללא ניסיון.

אין לי ציוד שטח כלל, מעוניין לקנות את הציוד הבסיסי ההכרחי.

איזה ציוד מומלץ לקנות?

תודה רבה,
חגי שמע

asypeer
15-05-20, 13:49
חילוץ אן שיפורים לרכב?


Sent from my iPhone using Tapatalk

חגי שמע
15-05-20, 14:18
בשלב הזה רק מיגון תחתון. החלפתי גם לצמיגי AT.
אם אכנס יותר ברצינות אז אעשה גם הגבהה ובהמשך נעילת דיפרנציאל אחורי.
מהמלצות שקיבלתי אז כבר עכשיו קולר גיר.
מה ציוד החילוץ המומלץ?

Yaki5500
15-05-20, 14:32
זה תלוי באופי הטיולים

ככלל רצוי לטייל קצת לפני ששופכים כסף אבל בתור התחלה תתקין מיגון טרנספר, מיגון אוזני רדיוס ואוזני חילוץ לפחות אחת מכל צד

בגזרת הציוד
רצועת גרירה אחת ארוכה ואחת קצרה וצמד שקלים
כבל הנעה או בוסטר
פנס כפפות נעליים ובגדים ספייר
ג'ק נורמלי + קרש חזק
מים

ממליץ שתחבור לג'ימנאים בפייס//ווצאפ
קבוצה חזקה מאוד תמיכה בכל מה שקשור למוסכים, שיפורים, ציוד, טיולים תיקונים עצמיים וכו'

תתחדש קנית אחלה רכב

2008 Suzuki Grand Vitara
2003 Suzuki Jimny
2009 Hyundai Tucson

נדב42
15-05-20, 15:12
ממליץ שתחבור לג'ימנאים בפייס//ווצאפ


תתחדש, ברוך הבא, ואתה יכול לחבור לטיולים ואנשים גם כאן [emoji846]

Yaki5500
15-05-20, 15:48
יש פה אחלה אנשים וידע מטורף [emoji123][emoji123][emoji123]

2008 Suzuki Grand Vitara
2003 Suzuki Jimny
2009 Hyundai Tucson

איל מ
15-05-20, 16:07
יש ערכות חילוץ בסיסיות לרכב קל באתרים כמו אישטח (מומלץ) ואחרים.
המלצתי היא לא לקנות ציוד חילוץ אם אתה לא יודע להשתמש בו. יכול להיות מסוכן מאוד (גם לרכוש, וגם לנפש). בשביל זה אפשר וכדאי לעבור הדרכה קודם.

asafk
15-05-20, 17:21
תקנה ערכת חילוץ בסיסית, שישיית מים וצא לטייל.
תוך כדי, טיול - שניים, אתה כבר תתחיל להבין לבד מה אתה צריך ולמה יש לך מקום.

אסף.

חגי שמע
15-05-20, 18:35
תודה!
לאור העצות כאן, נראה לי שכדאי לעשות קורס נהיגת שטח.
עשיתי לפני כמה שנים קורס קצר קבוצתי, הייתה לי אז סובארו XV.
כמובן שהג'ימני זה סיפור אחר לגמרי.
יש המלצות על קורסים/מדריכים?
שוב תודה!

erezgur
15-05-20, 18:44
תתחדש, ותהנה מהתחביב המשותף לכולנו כאן.

יש דברים שאפשר לעשות בהדרגה, כאשר אתה לומד את אופי הטיולים המעניין אותך, לומד מנסיונך האישי ומנסיונם של אחרים.

יש לך מיגון וצמיגים טובים - זו נקודת התחלה מצויינת.
יש המון חומר כאן בפורום ואנשים ששמחים לסייע בכל דרך אפשרית, במיוחד לאחר שקצת קראת ואתה יכול לשאול שאלות נקודתיות.

תתחיל לטייל, חפש להצטרף מדי פעם לאנשים מנוסים.

יש מספר אפשריויות לקורס נהיגת שטח, לא מעט מדריכים טובים. פנה למשל בהודעה פרטית לדרור ברלי חבר האתר ומדריך באתר השטח הישראלי.

מאיזה איזור אתה?

חגי שמע
15-05-20, 18:53
אזור השרון (פרדסיה).

איל מ
15-05-20, 19:16
יש הרבה דיונים על חילוץ כאן באתר. בתור התחלה, כדאי ורצוי לחקור ולקרוא.
נסה לפי חיפוש בגוגל. מילת מפתח "רצועות חילוץ", "רצועות גרירה", "חילוץ", בתוספת המילה גיפולוג.
לגבי ערכה, יש את השרשור הזה:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/109092-%D7%94%D7%AA%D7%99%D7%99%D7%A2%D7%A6%D7% 95%D7%AA-%D7%9C%D7%92%D7%91%D7%99-%D7%A2%D7%A8%D7%9B%D7%AA-%D7%97%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%A5

נדב42
15-05-20, 20:13
מצטרף להמלצה על דרור, ויש גם סיכוי סביר שהוא זה שהדריך אותך עם ה- xv [emoji846]

לביא
15-05-20, 21:24
מוזמן להצטרף לקבוצת החילוץ של ג'יפולוג. שלח הודעה פרטית לבועז אברהמי, ארז גור או אלי אם אתה מעוניין.

Sent from my SM-G980F using Tapatalk

דרור ברלי
16-05-20, 15:59
ציוד חילוץ צריך לדעת להפעיל בצורה נכונה ובטוחה. חילוץ בהגדרתו הוא פעולה שטומנת בחובה סיכונים לגוף ולרכוש - צריך לקחת זאת בחשבון, על כל מה שמשתמע מזה!

אני לא מתיימר להעביר על רגל אחת הדרכת חילוץ, לא בהדרכת הנהיגה הבסיסית ובטח לא כאן - קורסי חילוץ אמיתיים, ארוכים ומעמיקים, שמקנים הסמכה מתאימה, מתקיימים רק במסגרת צבאית ייעודית (למשל של חיל החימוש) (http://www.jeepolog.com/forums/content.php/1921-jeepolog-archive)או של גופים מוסדיים שזה עיסוקם (למשל היחפ"צ - יחידת פינוי צירים של משטרת התנועה שמבוססת על מתנדבים). לצערנו, למיטב ידיעתי (אשמח לדעת אם טעיתי) אין כרגע בישראל קורס אזרחי כזה שמקנה הסמכה מתאימה.

בשנים האחרונות נערכו במסגרת ג'יפולוג כמה מפגשי הדרכות חילוץ בהדרכת אסף קציר - מומלץ ביותר להגיע להדרכה הבאה לכשתתקיים.

באתר השטח, אנחנו מעבירים הדרכת חילוץ במסגרת קורס נהיגת שטח מתקדם שאנו פותחים מדי פעם (כשיש מספיק נרשמים).
בהדרכות הנהיגה הבסיסיות אני נוהג להעביר סקירה על ערכת חילוץ המינימלית.



אני מחלק את ערכת החילוץ הבסיסית לשניים:
האבזרים ה"תמימים" - אלה שגם אם אינם באיכות מספקת או שהפעלת אותם לא נכון, אינם בעלי פוטנציאל להזיק לך ולסובבים אותך.
האבזרים ה"רוצחים" - אבזרים וכלים שאם אינם תקניים/באיכות מספקת ו/או שהופעלו לא נכון, עלולים לפצוע ואף להרוג.

אז ככה:

התמימים:
ערכת תיקון פנצ'ר וניפוח/ריקון אוויר - לא הערכה הזולה עם 5-7 תולעים אלא הגדולה והמאובזרת, שכוללת כ-30 תולעים, דקר, "מסרגה"/מרצע, קופסת וזלין קטנה, מד לחץ אויר, סכין יפנית/קאטר, דבק פנצ'רים, מפתח ונטילים, כמה ונטילים להחלפה, מכסי פלסטיק להחלפה, ומנסיון של כמה טיולים והדרכות לאחרונה - כדאי להוסיף לערכה גם שניים-שלושה ונטילים קומפלט - ואני מתכוון לצוואר הגומי שמולבש על הג'נט - כי בהרבה מקרים הם מתייבשים וכושלים והם הסיבה לאיבוד אוויר ואם/כאשר הם נקרעים - אתם בצרה. ניתן לרכוש אותם בכמה שקלים בודדים בכל פנצ'ריה - זה יציל לכם צמיגים וטיולים ויחסוך הרבה תסכול ועוגמת נפש.
נגמרו לכם התולעים לאחר תקופה? ניתן לרכוש אותן בתפזורת ולחדש מלאי.

קומפרסור אויר - לא להתקמצן כאן ולא להתפתות להצעות זולות ב-50-100 שקל שטובים לאופניים או לכדור. רק כלי חזק עם כושר ספיקה שיכול לנפח לפחות ארבעה גלגלים של ג'יפ גדול בלי צורך במנוחה לקירור. קומפרסור טוב מתחבר למצבר עם "תנינים" ולא לשקע מצית, בעל צילינדר ובוכנה ממתכת ולא מפלסטיק, צינור מילוי שרשורי, פיוז ומסנן אויר. יש בשוק הרבה מותגים בכל מיני מחירים וגם כל מיני כלים סיניים לא ממותגים אבל מנסיון, גם הם טובים מאוד (כמו הקומפרסור האלמותי המפורסם של ל.כ). לאחרונה הופיע באתר השטח מבחן קצר לקומפרסורים עם מסקנה די ברורה. מומלץ לצפות.

את חפירה מתקפל - הכי טוב את-חפירה חקלאי אמיתי, אבל לא בכל רכב יש מקום לזה וזה עלול להשחית ריפודים ודיפונים, אז האת המתקפל הירוק הוא חלופה לא רעה ובכל מקרה הרבה יותר אפקטיבי מחפירה בידיים. במיוחד כשתגלה שהחומר החום והדביק ששקעת בו ברמת הגולן, אינו בדיוק בוץ אלא משהו יותר, אהממ, אורגני.....

כפפות עבודה - החל מכפפות עור ובד פשוטות בכמה שקלים ועד כפפות מכונאים אמריקאיות יקרות של Mechanix, הכל טוב מבחינתי - רק לא לעבוד בידיים חשופות! תחסוך מעצמך החל מכוויות, חתכים, אצבעות מעוכות, סתם טינופת ועד עקיצות ונשיכות מכל מיני נבלות קטנות שהזזת להם את הסלע שמשמש להם בית.

בחורף הייתי מוסיף לרשימה גם זוג מגפי גומי. כן, אלה הפשוטות והגסות, כמו של רפתנים.


הרוצחים:
כאן נא להקפיד בבקשה, שכל מוצר יהיו תווית ו/או הטבעה עם פרטי מידע חשובים: שם יצרן, מידה, עומס עבודה מותר (WLL), מקדם בטיחות, תו תקן אירופי (CE). את הדברים האלה מוטב לרכוש כאן בארץ. מספק/חנות מוכרים. עדיף פיזית. שתבדוק בעינים ותמשש בידיים מה מציעים לך.

רצועות משיכה - לטעמי לפחות שתיים. ארוכה - 9 מטר, 3 טון, קצרה - 3 מטר, 2 או 3 טון, זה מספיק לרוב התרחישים. הקצרה יכולה לשמש גם כרצועת רסן (משולש) או לחביקה. מקדם הבטיחות הנפוץ ברצועות כיום הוא בין 5:1 ל-7:1. זה אומר שאם עומס העבודה המותר הוא 3 טון, הרצועה לא תיכשל לפני 15 או 21 טון. די והותר לכל משימה מבחינתך.

שאקלים - לטעמי, על כל רצועה שיש לך, שיהיו לך שני שאקלים.
שים לב - לשאקלים אין מקדם בטיחות!... מה שכתוב עליהם, זה מה שמותר להם לסבול. שאקל שנכשל/נשבר ומתעופף, עלול להיות קטלני!!!

השאקל הנפוץ ביותר אצל הג'יפאים הוא 5/8, עומס מותר 3.25 טון. די והותר לג'ימני.
לפני רכישת שאקלים, צריך רק לוודא שקוטר הפין של השאקלים שאתה רוכש, מתאים לאוזן הגרירה/חילוץ של הרכב.

לאחרונה נכנסו לשוק שאקלים סינטטיים - חבל ניילון קלוע עם לולאה וגולגול. הם יקרים משמעותית משאקל פלדה רגיל, אבל גם בטיחותיים בהרבה. זה מוצר מצויין ואני ממליץ עליו.

זהו. זה המינימום מבחינתי בכל רכב שיוצא לשטח וזה באמת לא הרבה, לא נורא כבד ולא תופס יותר מדי מקום. את הכל לארוז יפה בתיק חזק שזורקים בבגאז' בכל יציאה לשטח/טיול. במקרה שלך מדובר בג'ימני ואני מודע לבעיית מקום האיכסון - אבל אל תצא לשטח בלעדי הרשימה הזו. וזה כי בשטח שולט אחד ששמו מרפי, והוא קובע שכל מה שיחסר לך, זה בדיוק מה שתצטרך.

אזהרה אחרונה בהחלט: בכל חילוץ שכולל הפעלת רצועות/שאקלים - נא למנות אחראי/מנהל לחילוץ. זה יהיה תמיד הג'יפאי הותיק/מנוסה בקבוצה, שינחה ויגיד מה לעשות. נא להרחיק צופים וכו' מעבר לטווח הצלפה/פגיעה של רצועות מתנופפות וכו'.

---------------------------------------------------------------------------------


וכמובן - ערכת עזרה ראשונה. תאמינו לי - תמיד יש לזה שימוש. במיוחד למי שמטייל עם ילדים. יש ערכות פשוטות ויש מאובזרות יותר. מי שבעל ידע בתחום כמו חובשים קרביים לשעבר, יעדיף להרכיב את הערכה בעצמו לפי הידע שלו, נסיונו והבנתו. כעקרון צריך שם לפחות כמה פלסטרים, תחבושות, פדי גזה, חוסם עורקים בסיסי, נוזל חיטוי כלשהו, משחה לטיפול בכוויות, כדורים נגד חום וכאבים (אקמול/אופטלגין וכו').

רק לקחת בחשבון שחלק מהפריטים בערכת עזרה ראשונה (כל מיני משחות ונוזלים) הינם בעלי תאריך תפוגה ויש לרענן אותם אחת לתקופה.

asafk
16-05-20, 16:15
גם למי שאין מושג בתפעול - מן ההכרח ומנימוסי השטח שיהיו באוטו רצועה ושאקלים.
האמינו לי - הרבה יותר קל לי לעזור למישהו כשהציוד שלו ולא שלי הוא זה שנפתח ומתלכלך.

אסף.

talkl
06-12-22, 14:24
היי,

אני הבעלים של גימני 2016.
השתמשתי בנקודות העיגון המקוריות למשוך לנד קרוזר בצורה מבוקרת, משיכה קטנה. שצלחה ללא שבירות אך אני לא אנסה שוב את מזלי.
אני מתכוון להתקין נקודות חילוץ קדמיות ואחוריות לגימני.

אני רוצה רק להשתמש בשאקלים סינטטיים. ללא ברזל בכלל.
141769
אני צריך לוודא שהשאקלים לא יקרעו במגע עם נקודות החילוץ, כלומר אני צריך צורה מעוגלת ספציפית, כמו ב carbiner שמתמשים בו בטיפוס הובלה.
141766

להלן שתי אופציות לנקודות חילוץ אחוריות (מניח שהקדמיות יהיו זהות או יותר מעוגלות):
141767141768


1. האם נקודות אלה ישמרו על השאקלים הסינטטיים מקריעה?

2. האם אתם מכירים בעלי מקצוע בארץ או בחול שמייצרים משהו מתאים?

3. למה לא מייצרים נקודות חילוץ בסטנדרט אוניברסלי? (אם יש לי שאקלים שהם גדולים מדי)

תודה,
טל

yoni_0000
06-12-22, 14:41
היי,

אני הבעלים של גימני 2016.
השתמשתי בנקודות העיגון המקוריות למשוך לנד קרוזר בצורה מבוקרת, משיכה קטנה. שצלחה ללא שבירות אך אני לא אנסה שוב את מזלי.
אני מתכוון להתקין נקודות חילוץ קדמיות ואחוריות לגימני.

אני רוצה רק להשתמש בשאקלים סינטטיים. ללא ברזל בכלל.
141769
אני צריך לוודא שהשאקלים לא יקרעו במגע עם נקודות החילוץ, כלומר אני צריך צורה מעוגלת ספציפית, כמו ב carbiner שמתמשים בו בטיפוס הובלה.
141766

להלן שתי אופציות לנקודות חילוץ אחוריות (מניח שהקדמיות יהיו זהות או יותר מעוגלות):
141767141768


1. האם נקודות אלה ישמרו על השאקלים הסינטטיים מקריעה?

2. האם אתם מכירים בעלי מקצוע בארץ או בחול שמייצרים משהו מתאים?

3. למה לא מייצרים נקודות חילוץ בסטנדרט אוניברסלי? (אם יש לי שאקלים שהם גדולים מדי)

תודה,
טל

הנקודה האראשונה לא מוצלחת במיוחד. במשיכה שלא בקו ישר היא תתכופף כמו בננה ובמשיכה הצידה היא תתפתל כמו ביסלי. את השניה אני לא ממש מבין. עוד לא נתקלתי בנק' עגינה שבאמת מתאימה לשאקלים סינטטים כלומר בלי פינות חדות. יש נקודות שמעוצבות כמו וו אבל הם לא תמיד מתאימות.

אבי ביטר
06-12-22, 22:32
תתחדש וברוך הבא

הכי נכון, והכי טבעי זה כמו שרשמו חלק מהמגיבים - תתחיל לטייל.
עם חברים, או עם קבוצה נכונה, ותלמד לאט לאט מה נכון לך, ומה אתה מחפש.
הג׳ימיני הוא בסיס ממש טוב להתחלה, ויכול לקחת אותך יותר רחוק ממה שאתה חושב.

gmike
06-12-22, 22:39
יש 2 מוצרים שעולים לי לראש שיתאימו לשאקלים סינטטים:
1.כמו שיוני כתב-וו שמתחבר עם ברגים, כזה: https://www.amazon.com/gp/product/B07WZL8GT7/ref=ppx_yo_dt_b_asin_image_o07_s01?ie=UT F8&psc=1
2. טבעת לריתוך בצורת D, כמו פה: https://www.amazon.com/CURT-83760-Weld-On-Tie-Down-D-Ring/dp/B001GN3GUG

ehudzeelim
07-12-22, 10:46
היי,

אני הבעלים של גימני 2016.
השתמשתי בנקודות העיגון המקוריות למשוך לנד קרוזר בצורה מבוקרת, משיכה קטנה. שצלחה ללא שבירות אך אני לא אנסה שוב את מזלי.
אני מתכוון להתקין נקודות חילוץ קדמיות ואחוריות לגימני.

אני רוצה רק להשתמש בשאקלים סינטטיים. ללא ברזל בכלל.
141769
אני צריך לוודא שהשאקלים לא יקרעו במגע עם נקודות החילוץ, כלומר אני צריך צורה מעוגלת ספציפית, כמו ב carbiner שמתמשים בו בטיפוס הובלה.
141766

להלן שתי אופציות לנקודות חילוץ אחוריות (מניח שהקדמיות יהיו זהות או יותר מעוגלות):
141767141768


1. האם נקודות אלה ישמרו על השאקלים הסינטטיים מקריעה?

2. האם אתם מכירים בעלי מקצוע בארץ או בחול שמייצרים משהו מתאים?

3. למה לא מייצרים נקודות חילוץ בסטנדרט אוניברסלי? (אם יש לי שאקלים שהם גדולים מדי)

תודה,
טל

האביזר שצילמת מיועד לשאקל ברזל - פין השאקל נכנס לגליל וכך מתאפשרת תנועה אנכית של השאקל סביב ציר הפין.
חפש בגוגל: recovery point soft shackle ותמצא דוגמאות רבות למה שאתה מחפש.

דרור ברלי
07-12-22, 11:04
כדי לשמור על שאקלים סינטטיים מקריעה, צריך שלולאות הריתום יהיו בעלות שוליים מעוגלים.

הלולאות המקוריות של ג'ימני הן מעוגלות ולמשקל של ג'ימני הן כנראה מספיקות, אבל נקודת התורפה הידועה שלהן היא הריתוך שלהן לשילדה והשילדה עצמה, שהיא לא יותר מפרופיל פח מכופף דקיק ועדין מאוד. תשתדל לא להתנדב לחלץ כלי רכב ששוקלים פי 2 מהג'ימני.....

yscheiner
07-12-22, 11:32
דוגמא לנקודת ריתום לשאקלים רכים.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221207/4e51c8d9ca717806d5cb618dfa32748d.jpg

talkl
07-12-22, 13:17
דוגמא לנקודת ריתום לשאקלים רכים.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221207/4e51c8d9ca717806d5cb618dfa32748d.jpg

זאת תמונה מהארץ? אם כן איפה ניתן להשיג?

yscheiner
07-12-22, 14:50
לא רוצה לגנוב את השרשור.
מדובר בייצור פרטני לרכב.
לא מוצר מדף, לא מתאים לכל רכב.
אבל ככה זה נראה [emoji16]
פרטים… בפרטי או במפגש הקרוב [emoji6]

סולי
07-12-22, 20:44
יש גם מוצר מדף, קדימה ואחורה,מותאם לשאקל רך, המחיר בהתאם...
https://ozjimny.com/collections/bei-house

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

-->