PDA

צפייה בגרסה מלאה : הגבהה לJK מה כדאי יותר רוביקון אקספרס או מופאר



grossfeld
17-05-20, 13:38
שלום לכולם
אני נמצא לפני הגבהה של הJK 2009 שלי.
הג'יפ שלי נועל צמיגי 35 שהרכבתי לאחרונה וכעת אני רוצה להגביה 4 אינצ'.

הג'יפ שלי משמש רק לטיולים.
רוביקון 2009
אני עושה טיולים משפחתיים בכיף וגם רוצה להיות מסוגל לטפס על מעלות מגניבים של עד גלגל 35. בלי להשתגע אבל כן לכייף.

כרגע אני מתלבט בין קיט 4 אינצ' של מופאר לבין קיט דומה של רוביקון אקספרס.
מופאר עולה בערך 21 אשח על הרכב ומכיל את כל מה שצריך. כולל בולמים וגל הינע קדמי ובולם הגה.
ברוביקון אקספרס צריך להוסיף בולמים ואולי עוד כמה דברים שמסיימים את הקניה בערך ב25 אשח על הרכב.

המחיר גבוה מאוד. לשני הקיטים. זה ידוע וזאת בעיה רצינית. אבל תקציב יש לי וחסכונות התנפצו כבר לטובת זה.
ההבדל במחיר גם גדול אבל אני מוכן לשמוע מה יש לקהילה להגיד על ההבדל במוצר כדי להצדיק את ההבדל במחיר.

כמה נתונים לגבי המופאר:
מגיע עם בולמים של פוקס שהותאמו בדיוק לקיט הזה. עם מיכל חיצוני. אני לא מתרשם כל כך מהמיכל החיצוני והייתי מעדיף לוותר על בולמים כאלו. ובכך לחסוך. אולי הם בולמים עם מיכל חיצוני אבל אין בהם את הווסת שיכול לווסת את אופי הבולם ואין סידור מקצועי ויפה חוץ מבנדים כדי לתפוס את המיכל החיצוני לבולם. ובכלל אין לי כוונה לנסוע מהר בשטח ולעשות ראלי. ההפך, אני נוסע לאט בשטח וכיף לי ככה. אולם, לא ניתן להפריד את הבולמים האלו מהקיט. הם חלק מהקיט הזה. לשמחתי ולצערי.
הזרועות בקיט הזה של מופאר הן זרועות של מופאר באורך קבוע ובלתי ניתן לשינוי. המהנדסים שמכירים טוב מאוד את הרכב הינדסו זרועות באורך הנכון והמתאים ואין יכולת לשנות את אורכם. (חוץ מאיזה בורג אקצנטרי שנותן כיוון מאוד עדין)

כמה נתונים לגבי הרוביקון אקספרס:
קיט מאוד איכותי. ניתן לבחור איזה בולמים שבא לי. אפילו בולמים זולים. כל הזרועות מתכווננות וצד אחד של כל זרוע הוא בושינג גומי וצד שני הוא חיבור קשיח וחזק. אני שמעתי תלונות על הקיט הזה שהבושינגים והג'וינטים מתבלים מהר מאוד ומתחילים לעשות רעשים כאשר הרכב מתגמש על הסלעים.

עוד דבר שאני מבקש את עזרתכם ודעתכם זה איפה להתקין את הקיט? דיברתי עם כמה מקומות כמו סופר ג'יפ ועם קובי נשר. המחירים פחות או יותר דומים. מה עמדתכם בנושא?

תודה על העזרה.
129163
129164

IlanHadar
17-05-20, 16:36
אתן לך קצת מניסיון שלי, לא בקיט הגבהה ספציפי. רוביקון אקספרס חברה עם שירות טוב אבל מוצרים קצת פחות, נראה לי לפחות שהחוסן של הרכיבים שלהם הוא לא הארוך ביותר, כנראה מאיכות או מבניית חלקים ללא חוזק מבני עודף מספק.

תבדוק אפשרות יבוא הקיט לבד, תשווה מול המחיר שמציעים לך, שלא יפחידו אותך שאי אפשר להביא לבד וכ'ו וכו'. הכל אפשרי.
וגם אם אין לך ידיים טכניות, אתה תחסוך הרבה כסף אם תתקין לבד, זה לא כזה מסובך, בטח לא ב JK עם סרנים חיים, תשקול.

אתה בטח גם התבלבלת, כתבת שאתה מגביה 4, אני מניח שהתכוונת ל2.5", זה רק יראה כמו 4" :rolleyes:

yoni_0000
17-05-20, 17:46
לגבי ביצועים ובלאי אני לא יודע להעיד.. אבל כן יש לי כמה נקודות רלוונטיות.

1. קיטים כאלו שלא משנים את מיקום הזרועות בשילדה (קיטים שהם לא לונג ארמס), תפקידם להחזיר את הסרן "למקום" לאחר הגבהה, ולדאוג לדברים כמו זוויות פיניון, מרכוז וקסטר. בבסיסם, על הנייר כולם יתנו את אותם ביצועים. ההבדל יכול לנבוע רק מבולמים וקפיצים. שים לב, אני לא מדבר על בלאי או רעשים- נטו איך זה נוסע.

2. בימינו, קיט עם זרועות אפורות מתכווננות בולט מאוד לעין, יען בולט לשוטרי תנועה בוחנים וכו'. הקיט של מופאר "מסווה" את עצמו הרבה יותר טוב.

3. בולמים עם מיכל, מעבר לשיכוך המועדף, לרוב נותנים גם יותר מהלך מתלה לאורך נתון של בולם, בטח כשמשווים לבולם מונוטיוב. בשורה התחתונה אתה נשאר עם אותו מהלך סגירה, מרוויח מהלך פתיחה, ולא צריך לשנות את מיקום הבולם בסרן או בשילדה.

בשילוב כל אלו ובהפרש של 25%, הייתי הולך על המופאר.
כמו שאילן אמר, התקנה עצמית היא ממש לא תורה מסיני. הדבר היחיד שאולי אולי הייתי משאיר לבעל מקצוע זה ההארכה של צינורות ברקס.. לשאר אתה צריך ג'ק טוב, 2 בוקים ןערכת כלים בסיסית.

KOOKE
17-05-20, 19:44
לי לא ידוע שבולמים עם מיכל נוסף נותנים מהלך מתלה ארוך יותר מדגם מקביל נטול מיכל נוסף.

למה לקחת בחשבון רק את שני הקיטים האלו? יש מגוון עצום של קיטים ברמות איכות ומחיר שונות - תבדוק ברשת מה מתאים לך לכיס.

כמו שכתבו לפניי חשוב להקפיד על מוטות רדיוס ומוט פנהרד מתכווננים כדי לתקן ולכוון נכון את גיאומטריית המלים לאחר ההגבהה.

אכן לרוביקון אקספרס יש יבוא מסודר ושירות טוב אבל גם מניסיוני האישי הבושינגים מתבלים מהר ואז צריך להחליף את כל הזרוע.

בעניין ההסוואה - אפור לא כל כך בולט וגם אם כן זה פתיר בקלות עם מיכל ריסוס של צבע שחור מט...

תבדוק יבוא אישי של קיט לטעמך ותמצא מתקין בארץ
ממליץ לך להתייעץ עם:

ארז 4X4 בחולון
אבינועם ריבאייזן - מוסך השלושה ברחוב גולומב בתל אביב
יריב קלר - סופרג'פ יש להם שני סניפים אחד ברחובות ואחד בחדרה
וכמובן קובי ממוסך נשר שכבר הומלץ לך.

grossfeld
17-05-20, 20:11
תודה לכל העונים.
א. אין לי בעיה עם התקנה עצמית. יש לי את הכישורים והכלים. אבל אני לא בטוח שזה מאוד כדאי. בכאלה סדרי גודל ההתקנה היא בערך 1800 שח. זה הרבה כסף כמובן. אבל ב1800 שח האלו אני קונה גם שקט נפשי וגם את שנות הנסיון של המכונאי שהתקין הרבה קיטים כאלה ואילו אני התקנתי פחות..
תגידו מה דעתכם לגבי זה.
ב. לא ידעתי את הנתון עם המהלך מתלה של בולם עם מיכל. זה מעודד.
ג. אני לא הבנתי מהתגובות שלכם אם זרועות מתכווננות הן מומלצות או לא חובה. לפי מה שאני הבנתי, מופאר עשו את כל החישובים ואת כל ההנדסה ויצרו זרועות רדיוס באורך המתאים. שמתחשב בהכל ונותן תשובה לרכב הזה עם הקפיצים הבולמים והסרנים האלו.
ד. אני לוקח בחשבון רק את שני הקיטים האלו מכיוון שבאמת ניסיתי לברר עם יבואנים ועם מתקינים לגבי טרפלקס ולגבי רף קנטרי ועוד קיטים שאני רואה שקיימים בארהב בלי סוף. אבל בארץ זה לא עובד ככה. כמות המידע שיכול היבואן לתת לי בטלפון מצומצמת. כל הקיטים לא נמצאים בארץ ביבוא סדיר כי הם יקרים מאוד, ועוד סיבות רבות צימצמו את הבחירה שלי לשני הקיטים האלו. אני מזמין אותך (מי שענה לי שיש מבחר גדול של קיטים) להתחיל לעשות טלפונים ולדבר עם יבואנים לגבי קיטים של יצרנים אחרים. אולי אני טועה. אבל מהנסיונות שלי (שהיו גם בתקופת הקורונה) צומצמו האפשרויות לשני הקיטים האלו. שהם לא רעים כלל. וגם מאוד יקרים.

בשורה תחתונה, תודה לכם על התשובות והתגובות.
אני נוטה ללכת על הקיט של מופאר וללכת לנשר.
יש לי גם שני חברים עם רוביקונים והם התקינו את הקיט הזה ומבסוטים. זה גם משפיע על הבחירה שלי.
תודה.

KOOKE
17-05-20, 21:30
לדעתי זרועות מתכווננות הן די חובה ולו מעצם העובדה שהן נותנות את האפשרות לכיוון מדוייק יותר של גיאומטריית המתלים (אם נניח תרצה לשנות משהו בקיט - קפיץ אחר, להוסיף גם ספייסר וכו')

ממליץ בחום לפני שאתה סוגר על העסקה שתדבר עם אבינועם או עם ארז 4X4.

yoni_0000
17-05-20, 21:42
ההתכווננות של הזרועות ברוביקון אקספרס זה נטו ורסטיליות. אותן זרועות נמכרות עם הקיט 3.5 ועם הקיט 4.5, ואתה מכוון לפי הקיט הספציפי. במופאר הם מיועדים לקיט ספציפי, וכל עוד הרכב לא מועמס בצורה חריגה, זוויות העבודה יהיו בטולורנסים הרצויים.

בעניין הבולמים- זה מתברר מאוד מהר כשצריכים בולם לפי מידה ומתחילים לסרוק קטלוגים.. מי שקונה בולם לפי סוג רכב וקיט (99 אחוז מבעלי רנגלר) לא מתוודע לזה.

grossfeld
18-05-20, 08:27
בעניין הבולמים- זה מתברר מאוד מהר כשצריכים בולם לפי מידה ומתחילים לסרוק קטלוגים.. מי שקונה בולם לפי סוג רכב וקיט (99 אחוז מבעלי רנגלר) לא מתוודע לזה.

יוני, אני מנסה להבין מה שכתבת, אתה מתכוון שהעובדה שבולם עם מיכל חיצוני נותן יותר מהלך מתלה לעומת אחד דומה בלי מיכל ושהעובדה הזאת מתבררת לכל מי שמתעניין בבולמים באופן כללי? ומי שקונה קיטים לא מודע לכך כי הוא מקבל בולם מתוך קיט?

בכל אופן תודה לכולם על התגובות. זה עוזר לי מאוד.

yoni_0000
18-05-20, 08:37
כן.
בולם עם מהלך סגירה x עם מיכל יפתח יותר, מבולם עם מהלך סגירה x ללא מיכל.

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

landY
18-05-20, 10:34
תבחר קיט שאפשר לשפץ את הזרועות שלו. אחרת בעוד כמה שנים תמצא את עצמך מחליף זרועות ולא מיסבי קצה.
רוביקון אקספקס וקורי - את שניהם אפשר לשפץ, אני מניח שגם את הזרועות של מופאר.
בסופו של דבר אפשר להרכיב ״קיט״ לבד עם המרכיבים היותר טובים שיש.
מצטרף להמלצה להתייעץ עם ארז 4x4 בכל מה שקשור למתלים.

-->