התחברות

צפייה בגרסה מלאה : קניית גראנד צ'ירוקי



danddd
18-05-20, 06:54
שלום לכולם,
בימים אלו אני בוחן קניית רכב שטח רציני יותר מהפורסטר שיש לי כרגע. התקציב הוא עד כ120 אלף שקל כולל יישור קו.
כרגע אני שוקל את הפאג'רו מול הגראנד צירוקי. אשמח אם מישהו יוכל להסביר לי מעט או להפנות אותי למקור ידע רלוונטי.
הרכב אמור לטייל יחד עם הסוזוקי גימני של הבן, לעמוד בשטח שיכול להגיע עד בינוני + לרכב שטח קשוח.
הבנתי שעד 2010 יש סרן חי מאחור ו2011 וצפונה יש מתלים נפרדים, מה העבירות של הדגמים עם המטלים הנפרדים?
ראיתי שיש דגמי לרדו ודגמי לימטד, מה עדיף בינהם? יש מנוע עדיף? תיבת גיר עדיפה?

תודה

omri_t
18-05-20, 07:18
אני חושב ש wk2
פחות מתאים כרכב שטח.
השיפורים שלו יקרים יותר.
הוא פחות dna של jeep
והוא להבנתי פחות אמין.

120 להבנתי מעל הסכום עבור wk1 עם שיפור ויישור קו.
אפשר למצוא כלי יפה ולשפר אותו ממש היטב בסכום נמוך מזה

omri_t
18-05-20, 07:23
לגבי רמת גימור- לרדו הוא הפשוט ביותר.
לימיטד מאובזר ממנו.

חשוב לשים לב איזה מערכת נעילות/בקרת אחיזה לשטח יש ברכב.
ושלדגם גם יש הילוך כוח
הקונצרן הוציא כמה תתי דגם ללא...

Yossef31
18-05-20, 08:32
אם אתה הולך על גיפ. חפש qd2

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

דורון.פ.
18-05-20, 09:58
אני חושב ש wk2
פחות מתאים כרכב שטח.
השיפורים שלו יקרים יותר.
הוא פחות dna של jeep
והוא להבנתי פחות אמין.

120 להבנתי מעל הסכום עבור wk1 עם שיפור ויישור קו.
אפשר למצוא כלי יפה ולשפר אותו ממש היטב בסכום נמוך מזה

אכן WK2 פחות מתאים ת שבת אחרונה פגשנו ברמה WK2 שאיבד את כל החלק התחתון של הפגוש הקידמי בחציה של נחל אלעל
למזלו זה דגם ללא מצלמה
אם כבר לחפש WK 2010 עם QD2 הגבהה קלה צמיגים ומיגון והוא יעשה את בינוני + בלי בעיה.
לפי דעתי הלא מנוסה יותר באלגנטיות מפגרו
נושא האמינות זה משהו אחר - לא מכיר מספיק
אני סיימתי את אותו טיול על גרר (מהכביש לא מהשטח) אבל עם WJ אבל עדיין JEEP

ש01
20-05-20, 13:03
אז אנסה לעשות קצת סדר,
לפני כן גילוי נאות - עד מרץ היה לי WK2 2012 והיום יש 2019.
לאבא שלי יש פורסטר, בקבוצה שלנו היה גם פאג'רו.

אז כך,
לפני ה2012 טיילתי עם סופה (סטנדרטית רק על 31).
טיולים ברמת בינויו +
כל מקום שעברתי עם הסופה - גם ה WK2 עובר.

בתקציב של 120K תוכל לקנות 2012 ואולי גם 2014, עם עודף ליישור קו.
חובה מיגונים והגבהות.
מתחת לטמבון הקדמי יש איזה ספויילר/חצאית - גם בספר הרכב מומלץ להוריד אותו לפני טיול (מאוד פשוט). לא תוריד - אתה עלול לתלוש את הטמבון הקדמי.
גיר 5 מצבים - נותם פתרון מצויין. המוגבל החלקה עובד בצורה יעילה ומורגשת. הרכב עולה בנינוחות ובקלות (ומרגישים את הגמדים האלקטרונים הקטנים כשהם נכנסים לעבודה).
במקרים מסויימים נראה היה שעובר בקלות יותר גם מל"ק או פג'רו שהיו איתי.
מהלכי המתלה מעט קצרים. הייתי שמח למעט ארוכים יותר.
הגובה המקורי בעייתי ולכן חייבים הגבהה (בשוק המשומשים יש לא מעט).
זהו רכב השטח הנוח ביותר (לא מכיר את הכרכרות מאנגליה להשוות) והמרווח ביותר. בטח יחסית לטרקטורים מיפן.
אני ממליץ על הבנזין, למרות צריחת הדלק. פתיר באמצעות שילוב מערכת גז.

לרדו זה דגם יחסית פשוט ופחות מאובזר. אם כי רכבים שהגיעו ביבוא אישי יכולים להיות לרדו מאובזר יותר מלימטד.
השינוי העיקרי בלימיטד הוא ריפודי העור, גג נפתח פנורמי ודיבורית במערכת המולטימדיה. יש גם כאלו שהגיעו עם כריות אוויר.
לגבי כריות האוויר - מאוד נוח בכביש, במקרה תקלה זה כואב (משום מה תמיד, לא משנה מה התקלה, נשמע המספר 10000 ש"ח...) אבל זה חוסך הגבהה (כ 10000 ש"ח...) כך שאתה יכול לצאת מורווח.
אני לא יודע אם כבר מ2014 יש - זה הראדר (שמירת נתיב וכד') שאיזה גאון בארה"ב החליט להתקין על הטמבון הקדמי. שמעתי כבר סיפורים על כאלו שנפגעו בשטח ועלות התיקון כללה הרבה אלפי ש"ח. הראדר לא קיים בלרדו (וזה למה קניתי לרדו).
שים לב שיש רכבים שהגיעו בייבוא אישי והם אפילו לא 4X4 או שיש 4X4 אבל אין גיר 5 מצבים (יצא לי לראות 2017 שרק כשהגיע לארץ הבעלים גילה שהוא 2X4).

הפורסטר רכב מצויין, בשטח אפילו מפתיע. אבל הוא לא "גי'פ". השטח שלו נגמר הרבה יותר מוקדם משל ג'יפ אמיתי. וחסר, כמובן, הילוך כוח.

פאג'רו רכב טוב, לרוב הג'פאים יהיה ברמה של הטויוטה או הWK2. ההבדל העיקרה זה בנוחות והמרווח הפנימי. הדיזל אמנם עתיר מומנט אבל הרבה יותר חלש מהבנזין.
בעיין נראה לי שהוא נמוך יותר, אם כי העירו לי שזה רק בעין (לא מדדתי).
לחבר שלי היו בעיות עם חלון הגג (אטימה ותקלות במערכת) הוא היה 2005 ואמר לי שזו בעייה בכל הפג'רואים.
מצד שני הוא מאוד נפוץ, שוק ח"ח תחליפי רחב והאחזקה של היפנים אמורה להיות זולה יותר.

נחזור לגילוי הנאות - אני בעד WK2, יכול להיות שאתה צריך גם איזון...

איל מ
20-05-20, 13:26
איזה צמיגים אפשר לשים על הwk2? (הכוונה לחוקי)?

דרור ברלי
20-05-20, 13:45
עידו, למרות שזה כבר ה-WK2 השני אצלך, אני חושב שאתה עושה קצת סלט.

טרנספר 5 מצבים זה פיצ'ר של הדורות הקודמים.

WK2 נוסע אך ורק בהנעה כפולה. כל הזמן, גם בכביש.
אין לו שום פיצ'ר שמאפשר לנהג לבחור בדיפ' מרכזי פתוח או נעול. האלקטרוניקה דואגת בעצמה לבלימת גלגלים מסתחררים והעברת מומנט לגלגלים אוחזים, בכל מצב שהוא. בקרת המשיכה של WK2 היא מהיעילות והמרשימות בקטגוריה - טובה בבירור משל פאג'רו, טובה קצת יותר מזו של לנדקרוזר ומשתווה לזו של לנדרובר. בדגמי טריילהוק יש גם נעילה אחורית שאמורה להיות מופעלת אוטומטית/אלקטרונית (אינה נשלטת ע"י הנהג).
LOW מופעל על ידי כפתור חשמלי, וכמובן שבמצב LOW הדיפ' המרכזי יהיה נעול.

כשאתה אומר "5 מצבים" אולי אתה מתכוון לחוגה של מערכת "Selec-terrain" שבקונסולה המרכזית. יש שם מצבי "אוטומטי", "שלג", "ספורט", "חול/בוץ" ו"סלעים". המערכת מתאימה את אופי פעולת המנועע והגיר למצבי הנהיגה השונים, בכביש או בשטח. היא אפקטיבית ומומלץ להשתמש בה.


הפלטפורמה של ה-WK2 מגיעה ממרצדס ML/GLE כלומר ממרצדס E קלאס. מכונית כביש.
זה אומר ארבעה מתלים נפרדים עם מהלך די סמלי, מגוחך אפילו.
הדגמים הפשוטים באים עם קפיצי סליל, היקרים יותר עם מתלי אויר. אלה מציעים נוחות נסיעה מרשימה מאוד בכביש. בשטח הוא נוח מאוד כל עוד לא תגביהו את המרכב. המערכת מצויידת בארבע דרגות גובה - נמוך מאוד לחנייה, רגיל, מוגבה דרגה 1 ומוגבה דרגה 2.
בדרגה 2 המתלים כמעט נעולים וקשים כמו בטון. מעל 40 קמ"ש הגובה יירד אוטומטית לדרגה 1. מבטיח לכם שתורידו אותו בעצמכם עוד לפני זה כי קשיחות המתלים במצב הזה היא בלתי נסבלת.

זה רכב שמעוצב כמו פרייבט עם תנוחת נהיגה של פרייבט. מאוד נוחה, אבל הראות ממושב הנהג בעייתית בשטח. מהלך המתלים הקצר מכתיב גלגלים שמתנופפים באויר גם מעל מכשולים מינוריים ומרווח הגחון בעייתי = סכנת פגיעה בחלקי פלסטיק כמו פגושים ומפתנים.
לדגם הזה יש גם רגישות מיוחדת בדמות מיקום רשלני של הרדיאטור, שחיבור הרשת לדוד התחתון שלו נמצא בדיוק מול שפת הפלסטיק של הפגוש הקדמי. הפגוש גמיש, ואם הוא ניגף בקרקע הוא נלחץ אחורנית, והשפה החדה שלו פשוט משסעת את הרדיאטור במקום שקשה ביותר לתקן אותו....

חלק מדגמי השנתיים האחרונות מצויידים במערכות בטיחות אקטיביות מודרניות המבוססות על יחידת רדאר/מצלמה, שממוקמת בנקודה המטופשת ביותר שניתן להעלות על הדעת ב"רכב שטח" - אמצע החלק התחתון של הפגוש הקדמי. כל אבן, בולדר, אפילו דיונה, יתלשו את המצלמה הזו או יעקמו אותה או ינפצו אותה או מה שתרצו - זה מכשיר מתוחכם ועדין וגם אם לא התנפץ לרסיסים, תספיק מכה קלה כדי להשבית אותו. עלות החלפת החינטרוש הזה במוסכי היבואן היא באמצע הסקאלה של חמש ספרות בשקלים. אני לא מגזים, זה אמיתי. מי שנשברה לו המצלמה, שיבדוק בערוצי הרכישה בחו"ל כי בישראל מוכת המיסים והחמדנית מדובר בתימחור בלתי שפוי בעליל גם עבור מי שידו משגת לרכוש ולהחזיק רכב יקר שכזה.

ניתן ומומלץ על ידי היצרן לפרק חלק תחתון של הפגוש הקדמי. להבנתי יש קיטי הגבהה עבור הדגמים בעלי קפיצי סליל.
ניתן לשחק עם גדלי צמיגים - ראיתי כאלה עם חישוקי 17 וצמיגים 265/70ׁ (32') ואפילו עם מידות שמקבילות ל-33'. זה נראה מעולה וגם נוסע מעולה בשטח וכמובן לא חוקי בישראל המתקדמת.

סה"כ זה כיף של רכב. אני לא מהמר על אמינות יפנית, אבל כאן מקבלים את כל הפינוקים של רכב אמריקאי נוח עם מנוע חזק וביצועים מרשימים, שמשייט בקלילות וללא מאמץ במהירויות ששוות חופשה בבית סוהר (לא סתם שלילת רשיון), ביחד עם מאפיינים אירופיים כמו התנהגות כביש טובה (מורשת פלטפורמת מרצדס). זה רכב מאוד נוח ומפואר ומפנק והעבירות יכולה להתגלות כמפתיעה בידיים הנכונות - אבל צריך להיות מודע לרגישויות שלו מבחינת פגיעות במרכב תחתון, בפגושים, בצמיגים, רדיאטור וכו. הוא בפירוש לא חסון ומתאים לעבודת שטח כמו גרנדים מדורות קודמים עם סרנים חיים וגם לא כמו לנדקרוזר.

דרור ברלי
20-05-20, 14:11
איזה צמיגים אפשר לשים על הwk2? (הכוונה לחוקי)?


הרוב עם ג'נט 18. המידה החוקית היא 265/60R18. זה דומה/מקביל ל-31'.
יש גם כאלה עם ג'נט 20 וצמיגים בחתך 50. מקורי מהיצרן. כמובן לא מתאים לשטח. הקוטר נשאר זהה.


ראיתי גם עם ג'נט 17 וצמיגים במידה של לנדקרוזר ופאג'רו, כלומר 265/65 וגם עם 265/70 שזה כבר סביב-32'. אלה לא מידות מקוריות ולכן גם לא חוקיות.

ש01
20-05-20, 14:36
עידו, למרות שזה כבר ה-WK2 השני אצלך, אני חושב שאתה עושה קצת סלט.

טרנספר 5 מצבים זה פיצ'ר של הדורות הקודמים.

WK2 נוסע אך ורק בהנעה כפולה. כל הזמן, גם בכביש.
אין לו שום פיצ'ר שמאפשר לנהג לבחור בדיפ' מרכזי פתוח או נעול. האלקטרוניקה דואגת בעצמה לבלימת גלגלים מסתחררים והעברת מומנט לגלגלים אוחזים, בכל מצב שהוא. בקרת המשיכה של WK2 היא מהיעילות והמרשימות בקטגוריה - טובה בבירור משל פאג'רו, טובה קצת יותר מזו של לנדקרוזר ומשתווה לזו של לנדרובר. בדגמי טריילהוק יש גם נעילה אחורית שאמורה להיות מופעלת אוטומטית/אלקטרונית (אינה נשלטת ע"י הנהג).
LOW מופעל על ידי כפתור חשמלי, וכמובן שבמצב LOW הדיפ' המרכזי יהיה נעול.

כשאתה אומר "5 מצבים" אולי אתה מתכוון לחוגה של מערכת "Selec-terrain" שבקונסולה המרכזית. יש שם מצבי "אוטומטי", "שלג", "ספורט", "חול/בוץ" ו"סלעים". המערכת מתאימה את אופי פעולת המנועע והגיר למצבי הנהיגה השונים, בכביש או בשטח. היא אפקטיבית ומומלץ להשתמש בה.
אכן, תודה על ההבהרה

ניתן ומומלץ על ידי היצרן לפרק חלק תחתון של הפגוש הקדמי. להבנתי יש קיטי הגבהה עבור הדגמים בעלי קפיצי סליל.
יש ערכות רבות. משנת 2017 אא"ט רק אולדמן או ערכה של בילשטיין/פדרס

סה"כ זה כיף של רכב. [/B].
מסכים ++

danddd
21-05-20, 10:05
אני מעריך מאוד את התגובות המפורטות.
אז לפי מה שאני מבין הגראנד עולה על הפאגרו בנוחות אבל נחות ממנו באמינות ועבירות.

הגראנד הוא חלום ילדות אבל אם ירידה איתו לשטח תהיה מלווה בפלסטיקה שבורה או רגישות של מכלולים כאלה ואחרים.. פספסנו את הנקודה ועדיף את הפאגרו החסון יותר.
עם הפורסטר כל טיול קטן היה בפוטנציאל להסתיים עם רכינה מתחת לרכב בניסיון להבין מה התחיל להרעיש אחרי קילומטר על הכביש, הגימני הרבה יותר חסון מהבחינה הזאת וזה גם מה שאני מחפש.

הבנתי נכון?

דרור ברלי
21-05-20, 11:44
אני מעריך מאוד את התגובות המפורטות.
אז לפי מה שאני מבין הגראנד עולה על הפאגרו בנוחות אבל נחות ממנו באמינות ועבירות.

באמינות אולי, בעבירות זה די שקול. האלקטרוניקה בגראנד יותר אפקטיבית, אבל לפאג'רו יש נעילה אחורית (כשהיא מופעלת, משום מה בקרת המשיכה מנוטרלת ואז זה יכול דווקא לפגוע בעבירות)

הגראנד הוא חלום ילדות אבל אם ירידה איתו לשטח תהיה מלווה בפלסטיקה שבורה או רגישות של מכלולים כאלה ואחרים.. פספסנו את הנקודה ועדיף את הפאגרו החסון יותר.

לא בדיוק. הפאג'רו מלא בפלסטיקים פריכים. זוית נטישה בעייתית. הם די דומים במבנה ובתכונות שלהם - מרכב אחוד עם ארבעה מתלים נפרדים ומהלך קצר. מצויינים בכביש ובשבילים, אין לשניהם שום גמישות - כל העבירות שלהם מבוססת על עזרים אלקטרוניים (בקרת משיכה) או מכניים (נעילה) והיא יכולה להיות מספקת ואפילו מרשימה, יחסית לרכב שמשמש לטיולים משפחתיים - רק לקחת בחשבון שיהיה לזה מחיר קוסמטי.

עם הפורסטר כל טיול קטן היה בפוטנציאל להסתיים עם רכינה מתחת לרכב בניסיון להבין מה התחיל להרעיש אחרי קילומטר על הכביש, הגימני הרבה יותר חסון מהבחינה הזאת וזה גם מה שאני מחפש.

הג'ימני באמת חסון ועם זויות טובות. אולי הכי טובות מכולם. אבל הוא גם בעל מנוע דל מומנט מכדי שיוכל לשבור משהו מכני.





הבנתי נכון?


....

נדב42
21-05-20, 11:47
הגראנד הוא חלום ילדות אבל אם ירידה איתו לשטח תהיה מלווה בפלסטיקה שבורה או רגישות של מכלולים כאלה ואחרים.. פספסנו את הנקודה ועדיף את הפאגרו החסון יותר.


חלום הילדות מן הסתם לא היה WK2.
אז תחזור אל החלום ולך על גראנד ישן יותר [emoji16]

כן, הוא ידרוש יותר תשומת לב מפאג׳רו באותו גיל (לדוגמא), אבל החיוכים שתקבל בתמורה (סליחה, תומר) ... [emoji16][emoji16][emoji16]

ש01
21-05-20, 13:51
חלום הילדות מן הסתם לא היה WK2.
אז תחזור אל החלום ולך על גראנד ישן יותר [emoji16]

כן, הוא ידרוש יותר תשומת לב מפאג׳רו באותו גיל (לדוגמא), אבל החיוכים שתקבל בתמורה (סליחה, תומר) ... [emoji16][emoji16][emoji16]

הרבה אנשים מטיילים ויורדים עם WK2 לשטח.
נכון, זו לא סופה.
נכון יש פלסטיקים.

אבל,
רכב מוגבה,
בחירת נתיבים נכונה.
אי כניסה עם הראש בקיר, תכנון וזהירות, יעביר אותך בשלום ובלי נזק במקום שכל SUV אחר עובר.
וביננו - גם עם סופה צריך תכנון, בחירת נתיב, זהירות ולא ללכת עם הראש בקיר...

דרור ברלי
21-05-20, 14:29
רכב מוגבה,
בחירת נתיבים נכונה.
אי כניסה עם הראש בקיר, תכנון וזהירות, יעביר אותך בשלום ובלי נזק במקום שכל SUV אחר עובר.



וגם במקומות ש-SUV אחרים או אפילו ג'יפים קשוחים ללא נעילות, יתקשו.
כי כאמור - האלקטרוניקה בגראנד מאוד יעילה. מגיבה מהר. וכמו כל Jeep, זה אוטו שמעט שדרוגים כמו הגבהה חוקית וצמיגים במידה קצת לא חוקית, יעשו לו פלאים....

ה-WK2 הוא אוטו עם סכיזופרניה קלה - מצד אחד המון פלסטיקים ופוטנציאל לנזקים יקרים, ומצד שני יכולות גבוהות מאוד. צריך ללמוד אותו טוב, לדעת לאמוד את מידותיו (כי כאמור - הראות החוצה לא משהו) ולסמוך על מכוון חיצוני ועל הגמדים האלקטרוניים החרוצים והיעילים.

ברוב הטיולים הרגילים אצלנו, גרנדים WK2 אינם הגורם המעכב.... נהפוכו. עוברים יפה מאוד. כדי להימנע מגירודים ותלישת פלסטיקים תשקיעו קצת בבנייה ובכיוון.

הבעיה העיקרית היא כמו שהזכרתי - להגן על החלק התחתון של הרדיאטור, וכאמור - אותו מיקום מטופש של המצלמה, שזה כבר ברמת מחדל אמיתי.

amitaikl
31-05-20, 12:36
צריחת דלק;
כמה עושה wk קמ/ליטר בבנזין לעומת דיזל?
אם קונים בתחנות מסודרות, מחיר הדיזל גבוה מבנזין. יכול להיות שיש פה break even?

erezgur
31-05-20, 15:43
מחיר סולר נמוך מהבנזין הוא מעט תחנות מסודרות.
מי שנוסע עם דיזל יודע למצוא תחנות טובות עם מחיר זול יחסית. לפחות באיזור מגוריו.

נשלח מהנייד

grand
31-05-20, 17:39
בנזין יעשה ממוצע של 5-6 קמ לליטר ביום טוב, דיזל 9-10

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

ש01
01-06-20, 11:03
אבל הבנזין מקבל גז באהבה - ואז זה שקול ל1:12 - 1:13.
מניסיון של 150000 ק"מ עם גראנד 2012 וכ200000 קמ עם קומנדר 2008.

omri_t
01-06-20, 20:17
דיון אינסופי על מערכות גז

לא כל מנוע מקבל יפה גז
גז צריך להתקין אצל מתקין רציני
מערכת גז עולה לא מעט
ומערכת גז דורשת התעסקות, כיוונונים מידי פעם וכו'
וגם אז עדיין נוסעים על בנזין.

יש לא מעט הזדרי תדלוק מוזלים לסולר.

שורה תחתונה
לדעתי
מבחינת גז/סולר
תגיע לאותן הוצאות כמעט.

ש01
02-06-20, 11:11
דיון אינסופי על מערכות גז

לא כל מנוע מקבל יפה גז
גז צריך להתקין אצל מתקין רציני
מערכת גז עולה לא מעט
ומערכת גז דורשת התעסקות, כיוונונים מידי פעם וכו'
וגם אז עדיין נוסעים על בנזין.

יש לא מעט הזדרי תדלוק מוזלים לסולר.

שורה תחתונה
לדעתי
מבחינת גז/סולר
תגיע לאותן הוצאות כמעט.

עומרי,
גראנד 2012
בחודש הראשון אחרי ההסבה - נכנסתי פעם אחת לכוונון ומאז, מעל 100000 ק"מ ללא כל כוונון.
דיזל קופץ, רוטט, מטרטר.
יותר מומנט ופחות סוסים.
צריכת בנזין - רק בהתנעה ואם שכחת לגזז...
בחודש ממוצע מלאתי כ 600 ליטר גז וכ 30 ליטר בנזין.
עכשיו, ובהנחה שלפות"ש אין טרקטור/משאית שיקבל את הבלו חזרה - לא נראה לי שהדיזל יכול להתחרות.

Micha
02-06-20, 16:59
עידו, למרות שזה כבר ה-WK2 השני אצלך, אני חושב שאתה עושה קצת סלט.

טרנספר 5 מצבים זה פיצ'ר של הדורות הקודמים.

WK2 נוסע אך ורק בהנעה כפולה. כל הזמן, גם בכביש.
אין לו שום פיצ'ר שמאפשר לנהג לבחור בדיפ' מרכזי פתוח או נעול. האלקטרוניקה דואגת בעצמה לבלימת גלגלים מסתחררים והעברת מומנט לגלגלים אוחזים, בכל מצב שהוא. בקרת המשיכה של WK2 היא מהיעילות והמרשימות בקטגוריה - טובה בבירור משל פאג'רו, טובה קצת יותר מזו של לנדקרוזר ומשתווה לזו של לנדרובר. בדגמי טריילהוק יש גם נעילה אחורית שאמורה להיות מופעלת אוטומטית/אלקטרונית (אינה נשלטת ע"י הנהג).
LOW מופעל על ידי כפתור חשמלי, וכמובן שבמצב LOW הדיפ' המרכזי יהיה נעול.

כשאתה אומר "5 מצבים" אולי אתה מתכוון לחוגה של מערכת "Selec-terrain" שבקונסולה המרכזית. יש שם מצבי "אוטומטי", "שלג", "ספורט", "חול/בוץ" ו"סלעים". המערכת מתאימה את אופי פעולת המנועע והגיר למצבי הנהיגה השונים, בכביש או בשטח. היא אפקטיבית ומומלץ להשתמש בה.


הפלטפורמה של ה-WK2 מגיעה ממרצדס ML/GLE כלומר ממרצדס E קלאס. מכונית כביש.
זה אומר ארבעה מתלים נפרדים עם מהלך די סמלי, מגוחך אפילו.
הדגמים הפשוטים באים עם קפיצי סליל, היקרים יותר עם מתלי אויר. אלה מציעים נוחות נסיעה מרשימה מאוד בכביש. בשטח הוא נוח מאוד כל עוד לא תגביהו את המרכב. המערכת מצויידת בארבע דרגות גובה - נמוך מאוד לחנייה, רגיל, מוגבה דרגה 1 ומוגבה דרגה 2.
בדרגה 2 המתלים כמעט נעולים וקשים כמו בטון. מעל 40 קמ"ש הגובה יירד אוטומטית לדרגה 1. מבטיח לכם שתורידו אותו בעצמכם עוד לפני זה כי קשיחות המתלים במצב הזה היא בלתי נסבלת.

זה רכב שמעוצב כמו פרייבט עם תנוחת נהיגה של פרייבט. מאוד נוחה, אבל הראות ממושב הנהג בעייתית בשטח. מהלך המתלים הקצר מכתיב גלגלים שמתנופפים באויר גם מעל מכשולים מינוריים ומרווח הגחון בעייתי = סכנת פגיעה בחלקי פלסטיק כמו פגושים ומפתנים.
לדגם הזה יש גם רגישות מיוחדת בדמות מיקום רשלני של הרדיאטור, שחיבור הרשת לדוד התחתון שלו נמצא בדיוק מול שפת הפלסטיק של הפגוש הקדמי. הפגוש גמיש, ואם הוא ניגף בקרקע הוא נלחץ אחורנית, והשפה החדה שלו פשוט משסעת את הרדיאטור במקום שקשה ביותר לתקן אותו....

חלק מדגמי השנתיים האחרונות מצויידים במערכות בטיחות אקטיביות מודרניות המבוססות על יחידת רדאר/מצלמה, שממוקמת בנקודה המטופשת ביותר שניתן להעלות על הדעת ב"רכב שטח" - אמצע החלק התחתון של הפגוש הקדמי. כל אבן, בולדר, אפילו דיונה, יתלשו את המצלמה הזו או יעקמו אותה או ינפצו אותה או מה שתרצו - זה מכשיר מתוחכם ועדין וגם אם לא התנפץ לרסיסים, תספיק מכה קלה כדי להשבית אותו. עלות החלפת החינטרוש הזה במוסכי היבואן היא באמצע הסקאלה של חמש ספרות בשקלים. אני לא מגזים, זה אמיתי. מי שנשברה לו המצלמה, שיבדוק בערוצי הרכישה בחו"ל כי בישראל מוכת המיסים והחמדנית מדובר בתימחור בלתי שפוי בעליל גם עבור מי שידו משגת לרכוש ולהחזיק רכב יקר שכזה.

ניתן ומומלץ על ידי היצרן לפרק חלק תחתון של הפגוש הקדמי. להבנתי יש קיטי הגבהה עבור הדגמים בעלי קפיצי סליל.
ניתן לשחק עם גדלי צמיגים - ראיתי כאלה עם חישוקי 17 וצמיגים 265/70ׁ (32') ואפילו עם מידות שמקבילות ל-33'. זה נראה מעולה וגם נוסע מעולה בשטח וכמובן לא חוקי בישראל המתקדמת.

סה"כ זה כיף של רכב. אני לא מהמר על אמינות יפנית, אבל כאן מקבלים את כל הפינוקים של רכב אמריקאי נוח עם מנוע חזק וביצועים מרשימים, שמשייט בקלילות וללא מאמץ במהירויות ששוות חופשה בבית סוהר (לא סתם שלילת רשיון), ביחד עם מאפיינים אירופיים כמו התנהגות כביש טובה (מורשת פלטפורמת מרצדס). זה רכב מאוד נוח ומפואר ומפנק והעבירות יכולה להתגלות כמפתיעה בידיים הנכונות - אבל צריך להיות מודע לרגישויות שלו מבחינת פגיעות במרכב תחתון, בפגושים, בצמיגים, רדיאטור וכו. הוא בפירוש לא חסון ומתאים לעבודת שטח כמו גרנדים מדורות קודמים עם סרנים חיים וגם לא כמו לנדקרוזר.
+ 1
ו..צריכת דלק כ- 7.5 - 8 ק"מ לליטר עם רגל כבדה (שמעלה חיוך בכל פעם על הכביש שאני נזכר ב-120 או ב-150 שהיה לי).

DimGom
28-11-20, 21:44
אז אנסה לעשות קצת סדר,
לפני כן גילוי נאות - עד מרץ היה לי WK2 2012 והיום יש 2019.
לאבא שלי יש פורסטר, בקבוצה שלנו היה גם פאג'רו.

אז כך,
לפני ה2012 טיילתי עם סופה (סטנדרטית רק על 31).
טיולים ברמת בינויו +
כל מקום שעברתי עם הסופה - גם ה WK2 עובר.

בתקציב של 120K תוכל לקנות 2012 ואולי גם 2014, עם עודף ליישור קו.
חובה מיגונים והגבהות.
מתחת לטמבון הקדמי יש איזה ספויילר/חצאית - גם בספר הרכב מומלץ להוריד אותו לפני טיול (מאוד פשוט). לא תוריד - אתה עלול לתלוש את הטמבון הקדמי.
גיר 5 מצבים - נותם פתרון מצויין. המוגבל החלקה עובד בצורה יעילה ומורגשת. הרכב עולה בנינוחות ובקלות (ומרגישים את הגמדים האלקטרונים הקטנים כשהם נכנסים לעבודה).
במקרים מסויימים נראה היה שעובר בקלות יותר גם מל"ק או פג'רו שהיו איתי.
מהלכי המתלה מעט קצרים. הייתי שמח למעט ארוכים יותר.
הגובה המקורי בעייתי ולכן חייבים הגבהה (בשוק המשומשים יש לא מעט).
זהו רכב השטח הנוח ביותר (לא מכיר את הכרכרות מאנגליה להשוות) והמרווח ביותר. בטח יחסית לטרקטורים מיפן.
אני ממליץ על הבנזין, למרות צריחת הדלק. פתיר באמצעות שילוב מערכת גז.

לרדו זה דגם יחסית פשוט ופחות מאובזר. אם כי רכבים שהגיעו ביבוא אישי יכולים להיות לרדו מאובזר יותר מלימטד.
השינוי העיקרי בלימיטד הוא ריפודי העור, גג נפתח פנורמי ודיבורית במערכת המולטימדיה. יש גם כאלו שהגיעו עם כריות אוויר.
לגבי כריות האוויר - מאוד נוח בכביש, במקרה תקלה זה כואב (משום מה תמיד, לא משנה מה התקלה, נשמע המספר 10000 ש"ח...) אבל זה חוסך הגבהה (כ 10000 ש"ח...) כך שאתה יכול לצאת מורווח.
אני לא יודע אם כבר מ2014 יש - זה הראדר (שמירת נתיב וכד') שאיזה גאון בארה"ב החליט להתקין על הטמבון הקדמי. שמעתי כבר סיפורים על כאלו שנפגעו בשטח ועלות התיקון כללה הרבה אלפי ש"ח. הראדר לא קיים בלרדו (וזה למה קניתי לרדו).
שים לב שיש רכבים שהגיעו בייבוא אישי והם אפילו לא 4X4 או שיש 4X4 אבל אין גיר 5 מצבים (יצא לי לראות 2017 שרק כשהגיע לארץ הבעלים גילה שהוא 2X4).

הפורסטר רכב מצויין, בשטח אפילו מפתיע. אבל הוא לא "גי'פ". השטח שלו נגמר הרבה יותר מוקדם משל ג'יפ אמיתי. וחסר, כמובן, הילוך כוח.

פאג'רו רכב טוב, לרוב הג'פאים יהיה ברמה של הטויוטה או הWK2. ההבדל העיקרה זה בנוחות והמרווח הפנימי. הדיזל אמנם עתיר מומנט אבל הרבה יותר חלש מהבנזין.
בעיין נראה לי שהוא נמוך יותר, אם כי העירו לי שזה רק בעין (לא מדדתי).
לחבר שלי היו בעיות עם חלון הגג (אטימה ותקלות במערכת) הוא היה 2005 ואמר לי שזו בעייה בכל הפג'רואים.
מצד שני הוא מאוד נפוץ, שוק ח"ח תחליפי רחב והאחזקה של היפנים אמורה להיות זולה יותר.

נחזור לגילוי הנאות - אני בעד WK2, יכול להיות שאתה צריך גם איזון...

הלרדו בדגמים שמעל 2011 מגיע עם qt2?

-->