צפייה בגרסה מלאה : מה הדרך הנכונה/מקובלת להעביר את אורות הדרך מאחורי הסוויץ׳ (ACC) ?
אני רוצה להעביר את האורות בויטארה (94) שיעבדו רק כשהסוויץ׳ פתוח (ACC). הכל אצלי עכשיו מפורק ונגיש ולכן זה הזמן הנכון.
עקבתי חשמלית אחרי החוטים מהמתג ונראה שאני צריך למתג שניים מהם - אולי אפשר לחבר אותם יחד ואולי לא, זה עוד לא ברור לי.
לפני שאני מתחיל לחתוך בבשר החי, יש דרך "נכונה" או "מקובלת" לעשות את השינוי הזה ?
רק אציין שיש זמזם אורות ברכב ואולי עוד קופסת בקרה איפשהו, אני רוצה להעביר את כולם מאחורי הסוויץ׳. עד כמה שראיתי, כל המיתוגים הם מיתוגי מינוס.
תודה [emoji846]
הפתרון הפשוט.. ריליי על הקו של הפלוס הנכנס למתג, מחובר לפלוס מהסוויץ'. אוטומטית כל מה שקשור למתג יפעל רק כשתפתח סוויץ'.
גם אני חשבתי ככה, אבל כל המיתוגים הם של מינוס ...
מוזר.. קצת לא מסתדר לי. הצלחת לזהות את מיקום הזמזם?
בכל מקרה, אותו ריליי יכול להתחבר גם לפניי החיווט בקופסת פיוזים. הזמזם ימשיך לתפקד כרגיל..
הכי טוב מיתוג מינוס.
תציף את הממסר אורות. הפלוס מהסוויצ' המינוס מהמתג אורות. או ההיפך.
אסף.
גם אני חשבתי ככה, אבל כל המיתוגים הם של מינוס ...למיטב זכרוני בסוזוקי זה הפוך מכל השאר..
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
תציף את הממסר אורות.
מה הכוונה ?
ומה עם הזמזם ואורות החנייה ?
וגם נזכרתי שצריך לדאוג שהדאבל-וינקר עדיין יעבוד ...
בבדיקה הראשונה איתרתי את הפונקציה של מתג האורות ביחידת המתגים. בעקבות הדברים שנכתבו כאן ועיון נוסף בסכמת החיווט (שאינה תואמת בדיוק את הדגם שלי, מסתבר), החלטתי לבדוק הפוך - איפה בקונקטור יש מתח כאשר הסוויץ׳ סגור והאם המתח הזה שולט באורות.
לבדוק איפה יש מתח זה קל, עם נורית ביקורת.
כדי לבדוק את ההשפעה, חילצתי החוצה אחד-אחד את הפינים הרלוונטיים מהקונקטור ומצאתי שני פינים עם מתח חי שהוצאתם מכבה את האורות - הראשון את הראשיים והשני את אור החנייה והזמזם.
במקום פלוס קבוע, אחווט לשם פלוס אחרי סוויץ׳/מפסק מבית הפיוזים שהוספתי לאחרונה, ואקבל כך את הגמישות המירבית [emoji846]
מבחינת הספקים/עומסים, ממילא אני מתכנן להוסיף גם ממסרים וחיווט ישיר למצבר עבור האורות הראשיים, אז ממילא זה לא יהיה בעייתי.
תודה [emoji846]
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200518/707fa47c859019753d0715584c7dc460.jpg
טוב מסתבר שטעיתי ורק חוט אחד מהשניים עושה מה שחשבתי (מזין את מעגל האורות למעט הראשיים), בעוד השני עושה.. קצר [emoji19]
החוט המקצר חובר בחזרה להמשכו המקורי וכרגע נותר לפתור את עניין האורות הראשיים.
מכיוון שממילא תכננתי להוסיף ממסרים כדי להוריד עומסים מהחיווט והמתגים המקוריים המתיישנים, יש לי גם אפשרות באמצעות אותם הממסרים להפוך את אופן הפיקוד על הנורות הראשיות.
לכל נורה יש 3 חיבורים: אור גבוה, אור נמוך ומשותף.
כרגע/במקור החיבור המשותף מקבל 12 וולט קבוע מהמצבר דרך פיוזים, והחיבורים האחרים ממותגים למינוס כדי להדליק את האור.
האם לדעתכם כדאי ונכון לשנות את הפיקוד כך שבמשותף יהיה חיבוק קבוע למינוס והפיקוד יהיה ע"י מיתוג של פלוס, או להשאיר את אופן הפיקוד כפי שהוא היום ?
עדכון למען הדורות הבאים:
התייעצתי עם חשמלאי רכב, הוא אומר שיש רכבים שבהם הפלוס ושותף ואחרים שבהם המינוס משותף, ואין סיבה מיוחדת למה ומדוע.
נורות לד מגיעות עם מינוס משותף.
אלך על מינוס משותף, למרות שאני מתכנן להשאר עם הלוגן (מהחזקים יותר) לעוד הרבה שנים ...
אישית, לא הייתי נוגע... משאיר מקורי זה משותף לכל הסוזוקים.
לנורות לד יש מתאם...
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
זה בכל מקרה לא יהיה מקורי - פיוזים, ממסרים ומחברי H4 חדשים, פיקוד רק במצב ACC ומעלה, אז מה ייתן לי לשמור על ההיפוך המוזר הזה ?
מה שכתבתי לך קודם.
ממסר. המינוס של הסליל למתג אורות הפלוס לסוויצ'.
אסף.
ממסר. המינוס של הסליל למתג אורות הפלוס לסוויצ'.
איך לבצע אני יודע.
השאלה היא לא איך לחווט את הפיקוד לממסרים אלא מה להעביר דרך המגעים שלהם...
אפשרות א:
לחבר את הפין המשותף בנורות למינוס קבוע ולמתג דרך הממסרים פלוס מהמצבר
אפשרות ב:
לחבר את הפין המשותף בנורות לפלוס קבוע ולמתג דרך הממסרים מינוס בריא
למיטב זכרוני בסוזוקי זה הפוך מכל השאר..
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
גם בטויוטה מיתוג מינוס בחלק מהמתגים, ידית אורות למשל.
איך לבצע אני יודע.
השאלה היא לא איך לחווט את הפיקוד לממסרים אלא מה להעביר דרך המגעים שלהם...
אפשרות א:
לחבר את הפין המשותף בנורות למינוס קבוע ולמתג דרך הממסרים פלוס מהמצבר
אפשרות ב:
לחבר את הפין המשותף בנורות לפלוס קבוע ולמתג דרך הממסרים מינוס בריאבדיוק מה שהיה במקור. זה לא משנה ולא חשוב משום בחינה חוץ מכמות השינויים שצריך לעשות בשאר הרתמות. ולכן עדיף למתג בממסר מה שהמתג מיתג.
אסף.
אני לא מבצע שום שינוי (לגבי האורות הראשיים) ברתמה, אלא רק כתוספת. אני מחווט לאזור פנוי ליד המצבר (כן, בויטארה יש כזה..) פלוס ומינוס בריאים מהמצבר, ACC מתא הנוסעים, ופיקוד ע"י התחברות לשקעי H4 הקיימים במקור.
עכשיו, מאחר ואני מוסיף שקעי H4 חדשים, אני יכול להחליט לעבוד בפין המשותף עם פלוס קבוע או עם מינוס, וזה לא דורש שינוי בצמה המקורית אלא רק חיווט מתאים לממסרים.
החלטתי לעבוד עם מינוס משותף ופלוס ממותג משתי סיבות עיקריות:
א. איפה שלא צריך שיהיה מתח - שלא יהיה ...
ב. אם מתישהו תצאנה נורות לד אור חם שיעניין אותי לבדוק, לא אצטרך לעשות שום שינוי בשבילן.
הנה התוכנית:
129284
חשוב לציין שאני לא עושה שום שינוי או חיתוך בצמה הקיימת, ואם יהיה צורך מסיבה כלשהי להחזיר, כל מה שצריך לעשות זה להחליף את החיבורים ב- H4 ...
התכנון הזה נבחר בדגש יתירות ועמידות.
בחרתי להשתמש בממסרים נפרדים לכל צד כדי לעבוד בהם בזרמים נמוכים יותר וכן לאפשר פיוזים נפרדים לפי צד ולא לפי פונקציה (אולי זו הסיבה שבמקור יש פיקוד מינוס ...)
בנוסף אני מתכנן להתחבר לשני שקעי H4 המקוריים ולהשתמש בהם במשותף, כך שכשל בצמה המקורית באחד הצדדים לי יפגע באורות כלל.
היט מי ...
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.