PDA

צפייה בגרסה מלאה : דיפרנציאל ובדיקת 4 על 4 טרופר דיזל 2001



avihai484
22-05-20, 15:49
אהלן אהלן
כמעט חצי שנה שאני עם הטרופר סה''כ מרוצה ממנו מאוד אני יודע שיש לי עוד הרבה מה ללמוד עליו.
בגדול 2 שאלות אשמח לשאול כאן

=הבנתי שהנעה אצלי היא אחורית. עכשיו לא מזמן הפעלתי 4 על 4 רציתי לבדוק אם אכן 2 הגלגלים הקדמיים מסתובבים
נסעתי למקום שאכן ניתן לבדוק מין סוללת עפר ולחצי גז. חבר שיצא לראות אמר לי שרק גלגל ימין קדמי מסתובב.
גלגל שמאל קדמי לא מסתובב. יש מצב שיש לי תקלה בהנעה 4 על 4?

=אשמח להסבר פשוט ךלגבי דיפרנציאל ניסתי לקרוא כמה מאמרים לא ממש הצלחתי להבין
בבקשה חשוב שזה יהיה בשפה פשוטה . האם זה טוב ? איך אני בדוק אם יש?
תודה חברים!

erezgur
22-05-20, 16:11
יש לך לוקרים ידניים? אם כן - האם נעלת?
אם גלגל אחד לא מסתובב והלוקרים נעולים (ידניים או המקורי) - צריך לבדוק.

דיפרנציאל יש בכל רכב, אחרת שני הגלגלים היו מסתובבים תמיד במהירות שווה והיה מאד לא נח לנוע שלא בציר ישר (למשל פניה בכביש) - הדיפרנציאל מאפשר לצירים משני צדדיו להסתובב במהירויות שונות כאשר צריך.

אולי אתה מתכוון לנעילת דיפרנציאל - מצב שבו מקבעים את שני הצדדים כדי שיסתובבו במהירות זהה (למעשה שקול לביטול זמני של הדיפרנציאל) כדי להתמודד למשל עם מצבים בהם לאחד הגלגלים יש אחיזה פחותה מאשר לשני ורוצים עדיין להעביר כח לגלגל עם האחיזה הטובה כדי להניע את הרכב (במקום שהכח יעבור לגלגל עם האחיזה הפחות טובה, הוא יסתחרר מבלי להזיז את הרכב והגלגל עם האחיזה הטובה לא יתרום לתנועה...).

יש רכבים בהם יש נעילה מרכזית - המאפשרת לשלוט על חלוקת ההנעה בין הגלגלים הקדמיים לאחוריים.

amitaikl
22-05-20, 16:16
אם אני זוכר נכון, בטרופר גלגל ימני מסתובב תמיד והשמאלי מצטרף רק אחרי שאתה משלב ל4*4.
השילוב אצלך הוא עם כפתור בדשבורד, או אם ידית?

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

avihai484
22-05-20, 16:19
יש לך לוקרים ידניים? אם כן - האם נעלת?
אם גלגל אחד לא מסתובב והלוקרים נעולים (ידניים או המקורי) - צריך לבדוק.

דיפרנציאל יש בכל רכב, אחרת שני הגלגלים היו מסתובבים תמיד במהירות שווה והיה מאד לא נח לנוע שלא בציר ישר (למשל פניה בכביש) - הדיפרנציאל מאפשר לצירים משני צדדיו להסתובב במהירויות שונות כאשר צריך.

אולי אתה מתכוון לנעילת דיפרנציאל - מצב שבו מקבעים את שני הצדדים כדי שיסתובבו במהירות זהה (למעשה שקול לביטול זמני של הדיפרנציאל) כדי להתמודד למשל עם מצבים בהם לאחד הגלגלים יש אחיזה פחותה מאשר לשני ורוצים עדיין להעביר כח לגלגל עם האחיזה הטובה כדי להניע את הרכב (במקום שהכח יעבור לגלגל עם האחיזה הפחות טובה, הוא יסתחרר מבלי להזיז את הרכב והגלגל עם האחיזה הטובה לא יתרום לתנועה...).

יש רכבים בהם יש נעילה מרכזית - המאפשרת לשלוט על חלוקת ההנעה בין הגלגלים הקדמיים לאחוריים.

תודה על התגובה
לא אשקר עדין יש חלק גדול שלא ממש הבנתי
בגדול בגדול אני לא סגור מה זה אומר הלוקרים . אבל אני יכול להגיד לך שאין לי שום כפתור / מתג שלדעתי קשור למערכת 4 על 4 או נעילת דפרנציאל. מלבד מלבד ההילוך שאני צריך להזיז אותו. זה הכל!

ותקן אותי אם אני טועה ''הנעילת דפרנציאל'' לפי מה שאני מבין זה שאני נוסע בהצלבה ו גלגל קדמי ואחורי באוויר. ואז מה שקורה שאני לוחץ על דוושת הגז. אז הגלגלים שבאוויר ננעלים(לא מסתובבים) ו2 הגלגלים שבקרקע מסתובבים ואז נותן לי לנוסע בהצלבה.? האם זה כחה? בגדול?

אם כן נראה לי שהבנתי

איל מ
22-05-20, 16:21
המצב אצלך תקין. יש לך דיפרנציאל מקדימה ולכן כשגלגל אחד בעל אחיזה פחותה הוא מסתובב והשני לא. חפש באינטרנט את המילה הצלבה+"מילון ג'יפולוג".
סע לשלום. המפתחות בפנים.
לגבי מה שרשמת בתגובה האחרונה- בפירוש לא.
ברכבים עם בקרת אחיזה אתה אכן תתקדם (תוך גרימת הלם מסוים למערכת העברת הכוח). ברכב רגיל אתה פשוט תתדרדר חזרה אחורה (בהנחה ואתה בעליה) עם גלגלים בפול גז, וכשהם יחדשו אחיזה, אתה תשבור ציריה.
נעילת דיפרנציאל היא תוספת שמלבישים על הדיפרנציאל (או שמגיעה במקור) שגורמת לגלגל לא להסתובב על ריק מלכתחילה. או ע"י הפעלה ידנית לפני המכשול, או באופן אוטומטי.

avihai484
22-05-20, 16:21
אם אני זוכר נכון, בטרופר גלגל ימני מסתובב תמיד והשמאלי מצטרף רק אחרי שאתה משלב ל4*4.
השילוב אצלך הוא עם כפתור בדשבורד, או אם ידית?

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

שאני משלב 4 על 4 אז גלגל ימני מסתובב קבוע! השמאלי משום מה לא מסתובב. השילוב אצלי עם ידית העברה

איל מ
22-05-20, 16:37
אם אני זוכר נכון, בטרופר גלגל ימני מסתובב תמיד והשמאלי מצטרף רק אחרי שאתה משלב ל4*4.
השילוב אצלך הוא עם כפתור בדשבורד, או אם ידית?

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

לא. הוא משולב תמיד, אבל לא מסתובב בעצמו.

כדי להבין אם יש לך בעיה או לא. תחזור על הניסוי, אבל הפעם נסה לגרום לגלגל השני להיות באוויר (או כמעט באוויר, אבל בלי אחיזה). אם התפקידים התחלפו והפעם השני מסתובב והראשון לא. אתה תקין.
ואחרי ההסבר החלקי לחלוטין, והלא מדויק שלי. עולה מהשאלות שאתה חייב לקבל קצת הדרכה על נהיגת שטח. זה לא חייב להיות ממדריך בכסף, זה יכול להיות מחבר עם נסיון וידע.
* כמובן שאם יש תוספת נעילה על הגלגלים הקדמיים אצלך, מה שכתבתי לא רלוונטי.

avihai484
22-05-20, 16:54
המצב אצלך תקין. יש לך דיפרנציאל מקדימה ולכן כשגלגל אחד בעל אחיזה פחותה הוא מסתובב והשני לא. חפש באינטרנט את המילה הצלבה+"מילון ג'יפולוג".
סע לשלום. המפתחות בפנים.
לגבי מה שרשמת בתגובה האחרונה- בפירוש לא.
ברכבים עם בקרת אחיזה אתה אכן תתקדם (תוך גרימת הלם מסוים למערכת העברת הכוח). ברכב רגיל אתה פשוט תתדרדר חזרה אחורה (בהנחה ואתה בעליה) עם גלגלים בפול גז, וכשהם יחדשו אחיזה, אתה תשבור ציריה.
נעילת דיפרנציאל היא תוספת שמלבישים על הדיפרנציאל (או שמגיעה במקור) שגורמת לגלגל לא להסתובב על ריק מלכתחילה. או ע"י הפעלה ידנית לפני המכשול, או באופן אוטומטי.


היי/

לזה התכוונת

ותקן אותי אם אני טועה ''הנעילת דפרנציאל'' לפי מה שאני מבין זה שאני נוסע בהצלבה ו גלגל קדמי ואחורי באוויר. ואז מה שקורה שאני לוחץ על דוושת הגז. אז הגלגלים שבאוויר ננעלים(לא מסתובבים) ו2 הגלגלים שבקרקע מסתובבים ואז נותן לי לנוסע בהצלבה.? האם זה כחה? בגדול?

אם כן נראה לי שהבנתי









- - - Updated - - -


לא. הוא משולב תמיד, אבל לא מסתובב בעצמו.

כדי להבין אם יש לך בעיה או לא. תחזור על הניסוי, אבל הפעם נסה לגרום לגלגל השני להיות באוויר (או כמעט באוויר, אבל בלי אחיזה). אם התפקידים התחלפו והפעם השני מסתובב והראשון לא. אתה תקין.
ואחרי ההסבר החלקי לחלוטין, והלא מדויק שלי. עולה מהשאלות שאתה חייב לקבל קצת הדרכה על נהיגת שטח. זה לא חייב להיות ממדריך בכסף, זה יכול להיות מחבר עם נסיון וידע.
* כמובן שאם יש תוספת נעילה על הגלגלים הקדמיים אצלך, מה שכתבתי לא רלוונטי.


כן/ אני באמת חושב שכדאי לבדוק שוב את שני הגלגלים הקדמיים שכל פעם אחד מהם באוויר אחלה!
מסכים שאני צריך לקבל הדרכה. זה לא עסק קל להחזיק רכב שטח

guy888
22-05-20, 17:10
נעילת דיפרנציאל גורמת לשני הגלגלים על אותו הסרן להסתובב לאותו כיוון ובאותה המהירות, שום גלגל לא ננעל, כשתהייה עם גלגל אחד באוויר הוא יסתובב באותה המהירות של הגלגל שמולו שנמצא על הקרקע.

בקרת אחיזה/החלקה/וכו' מתשתמות בבלמים וברגע שגלגל אחד באוויר ובגלל שהדפרנציאל לא נעול כל הכח עובר אליו הבקרה נועלת את הגלגל ואז כל הכח והמהירות מועברים לגלגל שמולו שנמצא על הקרקע.

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

erezgur
22-05-20, 18:03
השילוב אצלי עם ידית העברה
לא!

אלא אם כן מישהו שינה הרבה דברים ברכב שלך, שלח תמונה
----


אבל אני יכול להגיד לך שאין לי שום כפתור / מתג שלדעתי קשור למערכת 4 על 4 או נעילת דפרנציאל. מלבד מלבד ההילוך שאני צריך להזיז אותו. זה הכל!

אביחי,

יש לך קצת סלט ואתה ממש לא מכיר את הרכב שאתה נוסע עליו חצי שנה.
בכל מקרה בטרופר יש כפתור למעבר ל-4X4. לא ידית!
את ה"ידית הקטנה" המחליפה בין מצב 4X4-H (כלומר high) למצב 4X4-L כלומר low, הילוך כח, מפעילים רק כאשר אתה נמצא כבר במצב 4X4 לאחר לחיצה על הכפתור!

ממליץ בחום ללמוד קצת על הרכב שלך, לקרוא את ספר הרכב (הנהג) אם יש לך, או אפילו לשאול מישהו שגר לידך ויוכל לתת לך בסיס מינימלי כדי לא לגרום נזק לרכב (ולמנוע אי נעימיות כאשר תצטרך את ההנעה הכפולה, בשטח, ולא תדע מה לעשות).

אם לא שילבת 4X4 אז בוודאי לא תראה את כל ארבעת הגלגלים מסתובבים.

מהיכן אתה בארץ?

נ.ב. - אין צורך לצוטט בכל תגובה את כל התגובה שמעליך. אפשר פשוט לענות או לצטט את הפסקה אליה אתה מתייחס.

erezgur
22-05-20, 18:10
תקן אותי אם אני טועה ''הנעילת דפרנציאל'' לפי מה שאני מבין זה שאני נוסע בהצלבה ו גלגל קדמי ואחורי באוויר. ואז מה שקורה שאני לוחץ על דוושת הגז. אז הגלגלים שבאוויר ננעלים(לא מסתובבים) ו2 הגלגלים שבקרקע מסתובבים ואז נותן לי לנוסע בהצלבה.? האם זה כחה? בגדול?


לא!

אצלך בטרופר אין נעילת דיפרנציאל!

יש רכבים שיש להם נעילת דיפרנציאל (או שמוסיפים כזו) כשיפור להתמודדות עם אתגרי שטח.
ברכבים כאלו, כאשר הנעילה מופעלת (ידנית על ידי כפתור או ידית - אם מדובר בנעילה נשלטת, או אוטומטית בנעילה אוטומטית) - שני הגלגלים שהדיפרנציאל ביניהם נעול מסתובבים במהירות שווה. זה מתאים להתמודדות עם מכשול / הצלבה שלאחר שעוברים אותו - בד"כ משחררים את הנעילה (אם היא ידנית).

נדב ש.
23-05-20, 00:32
ראשית יש לך כפתור שילוב 4x4 בדשבורד שכתוב עליו 4WD.
אם זה טרופר מצוייד ב tod אז יש לך ציור של 4 גלגלים ירוקים מוארים בלוח שעונים וזה אומר שאתה יכול לשלב low בידית הקטנה גם בלי לשלב בכפתור החשמלי בדשבורד שמשלב את high 4x4.
היחידת שילוב נמצאת בצד שמאל(נהג) ניתן לראות אותה על הסרן הקידמי , לידיעה.
אם 3 גלגלים מסתובבים וקידמי שמאלי לא מסתובב בכלל תבדוק שאין לך איזה פעמון ציריה שבור במקרה באותו צד.

איל מ
23-05-20, 09:35
אם יש פעמון ציריה שבור, גם הגלגל הקדמי השני לא אמור להסתובב. תקן אותי אם אני טועה (אלא אם יש לו נעילה קדמית).

נדב ש.
23-05-20, 12:36
בצד נוסע זאת הציריה הקצרה שקרובה לדיפ', בצד נהג זאת הציריה שמשלבת ומחולקת לעוד ציר ארוך+המשלב, יכול לקרות מצב שהפעמון עצמו(הכוכב הפנימי) טחון, ואז מקבל כוח אבל פחות מסתובב, בנוסף היה שומע רעשים מהכיוון הזה.

avihai484
23-05-20, 20:34
ראשית יש לך כפתור שילוב 4x4 בדשבורד שכתוב עליו 4WD.
אם זה טרופר מצוייד ב tod אז יש לך ציור של 4 גלגלים ירוקים מוארים בלוח שעונים וזה אומר שאתה יכול לשלב low בידית הקטנה גם בלי לשלב בכפתור החשמלי בדשבורד שמשלב את high 4x4.
היחידת שילוב נמצאת בצד שמאל(נהג) ניתן לראות אותה על הסרן הקידמי , לידיעה.
אם 3 גלגלים מסתובבים וקידמי שמאלי לא מסתובב בכלל תבדוק שאין לך איזה פעמון ציריה שבור במקרה באותו צד.

ישלי מערכת TOD וכפתור כדי להפעילו. אז בסה''כ מה זה אומר אם אני רק לוחץ על הכפתור ?
ולגבי הידית העברה של ה LOW אם אפשר הסבר פשוט.

כל הזמן הזה שאני נוסע בשטח או בחול רח אני משתמש רק בידית העברה על LOW ולא מייחס חשיבות לכפתור של המערכת TOD

נדב ש.
23-05-20, 20:46
Tod זאת מערכת שמחלקת את הכוח בין הגלגלים האחוריים לקידמיים לפי דרישת הנהג(לחיצה על הגז), יש לך בנורות העליונות 3 שלבים, כל שלב שנילדק זה עליה בכוח לגלגלים הקידמיים, 15%, 30%, או 50% שזה שווה בשווה בין אחוריים לקדמיים. זה בגדול.
הידית הקטנה לא קשורה ל tod , זה הילוך low בתיבת העברה כשצריך יותר כוח כדי לטפס או לעבור מכשול וכו'.

-->