PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלות במכונאות אופנועים בסיסית



Derish
25-05-20, 21:44
שלומות,

יש לי בחניה אופנוע 125 עלום שם (Derbi Mulhacen) עם מנוע פיאג'ו. נוסע וחוקי והכל, אבל צריך קצת למתוח שרשרת, לעשות טיפול קטן, לכוון את הקלאץ' וכיו"ב - ממש אלפבית של מכונאות. לצערי האופנוע נמכר זמן קצר ובכמות קטנה, לכן אין לו כ"כ ספרות אחזקה מסודרת וכל הלינקים ברשת כבר מתים מזמן. אי לכך, הייתי רוצה לנצל את ימי הפוסט-קורונה בשביל להיכנס לתחום וללמוד איך עושים את זה נכון ובטיחותי גם כשאין הוראות מדוייקות.

מבחינת רקע טכני - אני איש חיל אוויר במיל' וטכנאי בכיר של מכונות דפוס תעשייתי (מהסוג של 20-30 מטר אורך), כך שלא מתבייש לעבוד עם הידיים. מצד שני, אחרי מטוסים ומדפסות כל פתיחה של מכסה מנוע לאחר שלב זיהוי הרכיבים נראית לי כמו ערימה מלוכלכת של חלקים רנדומליים שמפוזרים בצורה לא ברורה עם הליכי פירוק והרכבה שלא חשבו עליהם עד הסוף. לכן למרות שתמיד היה עניין, עד היום העדפתי לתת למוסכניק להתפרנס ולעמוד איתו מתחת לליפט מאשר לבצע פעולות אחזקת רכב בעצמי.

אין לי בעיה שהסרטונים יהיו באנגלית, עברית או רוסית - העיקר שיסבירו באופן נגיש ובאיכות צילום וסאונד סבירה מה מתחבר לאן ואיך הכל עובד ביחד. כאמור, אני מחפש לבצע פעולות פשוטות למדי ולא לפתוח מוסך מורשה, וגם האופנוע שלי הוא לא איזה GS עמוס אלקטרוניקה.

אשמח לכל המלצה רלוונטית. מודה לכם מראש.


https://www.arpem.com/imagenes/ficha/7/7/5/0/derbi-mulhacen-125.657750.jpg

boaz avrahami
25-05-20, 21:54
יש המון סוגים אפילו למתיחת שרשרת ולראות שעות של סרטים כללים לא יקנו לך לטעמי את הידע הרלוונטי.

תתמקד במה שאתה רוצה לבצע, צלם את האזור וככה יהיה הכי קל לכוון אותך ספציפית.

אם תרצה לפתוח מנוע זה כבר ידרוש קרוב לוודאי למצוא ספר של המנוע בשביל המידות אולי או הגיר.
כל השאר אפשר להשלים מנסיון אבל סרטים כנראה לא יקדמו אותך הרבה


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

איל מ
25-05-20, 22:12
דריש, אתה חבר בפולגז. למה לא שם?
ערוץ טוב לידע בסיסי במכונאות הוא mc garage.
לא כל הסרטונים הם סרטוני הדרכה. יש שם הרבה ידע כללי במכונאות אופנועים או שבירת סטיגמות.
בשאר הנושאים- פשוט לחפש לפי מה שאתה רוצה לעשות. (Chain maintenance, valve clearance, oil filter וכו...).

Derish
25-05-20, 22:43
תודה על התזכורת איל, לא נראה לי שביקרתי בפולגז מאז 2012 בערך. שווה לבדוק אם היוזר עדיין עובד. :D

בועז - דווקא מהמקרה של השרשרת (פעולה גנרית ופשוטה שמתבצעת על האופנוע הנ"ל בדיוק כמו על הונדה או סוזוקי מצוי) הסקתי שיש פעולות רבות שמספיק לראות פעם אחת באופן מסודר ומשם כבר אפשר לעשות אדפטציה למצב הנתון אצלי. לכן ביקשתי כיוון כללי ולא הוראות מדוייקות, פשוט כדי להבין את העקרון. אם אגיע למצב שמחייב פתיחת מנוע, לא חסר סביבי מוסכים שמכירים את התוצרת המקומית וישמחו לעזור.

boaz avrahami
26-05-20, 05:58
יש כמה שיטות של מותחנים ואני לא בטוח שבסרט כללי יכסו את כולן.
מעבר לתהליך המתיחה בודקים למשל את שחיקת גלגלי השיניים וחפיפה בין חוליות השרשרת לפסיעה.
המתיחה נדרשת בכלל שיש שחיקה בגלגלי השיניים ובגלל שהשרשרת התארכה.


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

weref
26-05-20, 07:23
ואם לא תצא תשובה פה, אתה מוזמן לשאול בפולגז. האח של גיפולוג לדוג גלגלי

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

מוני אורבך
26-05-20, 09:29
השאלה שלך באמת כללית מדי. יש ערוצי אופנועים שנותנים תאורים לפעולות שונות על האופנוע
אבלאין משהו עם משנה סדורה.
כל נושא שאתה רוצה לעשות עשה חיפוש בגוגל יש מצב שתגיע למשהו קרוב.
הצרה היא שיש הרבה ערוצים חפפנקים שלא ממש יסבירו כמו שצריך, או יותר גרוע יסבירו שיטות שלא צריך לעשות.
הכי טוב זה כמובן ספר יצרן, במיוחד באופנועים שם מומנט הסגירה מאוד חשוב (אלומניום...)

לפעולות הבססיות אתה יכול שאול כאן ויכוונו אותך לדרך הנכונה.
יש פעולות שנראות פשוטות אבל לפעמים יש בהם טריק שאם אתה לא מכיר אותו זה יקח לך המון זמן ואולי לא תעשה זאת טוב.
לדוגמא החלפת צמיג עם פנמית...

בקיצור אם אתה לא מוצא משהו סביר בגוגל תשאל כאן.

גיא
26-05-20, 10:58
המנוע מזכיר את ה 250 של סוזוקי מפעם ...
תצלם טוב את החיבור של הגלגל האחורי .. יש כמה סוגי מותחנים.

איל מ
26-05-20, 11:06
הבעיה העיקרית שלך היא כמה חופש להשאיר לשרשרת. ואת זה תצטרך לנחש על סמך המידה באופנועים דומים של היצרן (אמרת שלא מצאת ספרות טכנית).
או לחילופין לשאול בפורום של דרבי בחול

boaz avrahami
26-05-20, 11:59
זה די דומה למה שאצלך


https://youtu.be/RA6OPG_cFms

תציץ בקישור ותראה אם זה סוגר לך פינה עם המנוע

https://www.vespaforum.com/manuals/Derbi/GPR125%204T/Engine%20Manual.PDF

ובדוק גם כאן

https://www.fixya.com/motorcycles/t21254609-derbi_mulhacen_125_service_manual


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

Derish
26-05-20, 20:40
תודה חברים, בכל האתרים הנ"ל כבר ביקרתי ואת השרשרת אצטרך לכוון לפי אינסטיקנט. מאמין שכרגע יש לה איזה חצי ס"מ עודף, על הדרך לא יזיק לה ניקוי (הוזמנה מברשת יעודית) ושימון קל. המותחן שם אכן בדיוק כמו בסרטון, משחררים קצת את ברגי הגלגל ואז מסובבים בורג ניצב בקצה הזרוע משני צדי הגלגל.

אשוב עם שאלות ספציפיות ככל שאתקדם, במיוחד לקראת הטסט בסוף הקיץ.

boaz avrahami
26-05-20, 20:49
אם זו שרשרת עם ORing אז תשתמש בחומר סיכה תואם אחרת הגומיוד ימותו בטרם עת.

דבר נוסף שחשוב לבדוק הוא את השיניים של שני הגגש״ים.
שאין שחיקה גבוהה מדי ושהשרשרת יושבת נכות על הכתפיים. אם תעלה צילום אפשר יהיה לעזור לך להחליט


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

Derish
26-05-20, 23:22
מעניין, זה משהו שעוד לא הכרתי. מוסיף לרשימה.

בינתיים רק למדתי שמטרת שימון השרשרת היא בעיקר למנוע הצטברות אבק ולכלוך, לא להוריד את החיכוך שגם כך אינו גבוה עקב המבנה והחומרים שהיא עשויה מהם. אי לכך, במקום לרוץ לקנות כל מיני 'שמן שרשראות' אפשר להשתמש בשמן גיר פשוט... ואז נפלתי לתוך עוד rabbithole שבו למדתי שגירים באופנועים באים בשני סוגים (יבש ורטוב/טבול) שבאחד מהם שמן בצמיגות נמוכה מאד ובשני להפך. אני מניח שהסמיך יותר הוא זה שמתאים לשימון השרשרת, שכן אחרת הוא פשוט יעוף ויתנדף ברכיבה הראשונה תו"כ לכלוך כל הבגדים שלי.

* נ.ב. אני לא מציין פה מספרים כדי לפשט את הטקסט, אבל דווקא שמנים על סוגיהם וסמיכותם השונה זה תחום שאני מכיר ומבין היטב.

מוטי ג.
26-05-20, 23:31
אני לא חושב שיש גיר יבש, לא רואה איך מערכת גגשים יכולה לעבוד בלי שימון/גירוז.
אולי הכוונה לקלאץ יבש?
כי קלאץ אכן קיים בצורת יבש ו/או רטוב.

Sent from my LG-H930 using Tapatalk

Derish
26-05-20, 23:49
כמובן, קלאץ' יבש ורטוב. טעות קלה בתרגום. תופעת לוואי של שימוש יומיומי במספר שפות, כשמילים דומות מתערבבות במוח. עם הקוראים הסליחה.

boaz avrahami
27-05-20, 05:31
כל חומר סיכה שתשים על השרשרת למעשה ידביק אליו מטבעו לכלוך ואבק שהם האוייב מפני שהם שוחקים.
זה פחות רגיש באופנועי כביש ויותר מהותי בשטח.
לא ציינתי כי זה היה לי ברור- לא משתמשים אצוי שמן מנוע מפני שהוא מלכלך ורטוב לעד ודביק.
יש תרסיסים יעןדיים לכך.
מרססים מהצד הפנימי של השרשרת.
אם אין לך סטנד אז כל פעםתרסס על השטח הגלוי ותקדם את האופנוע מעט. אל תתפתה להשעין על הרגלית וגם לשמן [emoji4]

קלאץ יבש כנראה לא רלוונטי עבורך.
לרוב השמן הוא ב 4 פעימות גיר קלאץ׳ ומנוע.
בשתי פעימות רק גיר וקלאץ.

תשתמש בצמיגות שקבע היצרן.
לרוב אין צורך בשמן יעודי או בצמיגויות אקזוטיות.

Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

איל מ
27-05-20, 06:45
רוב התפקיד של של השימון הוא לשמור על האורינגים. אלו האחרונים מחזיקים ומגינים על גריז שנמצא בפינים שבין החוליות.
שמן גיר סמיך (80-90) של רכב:
יתרונות: עולה גרושים והוא גם מנקה וגם משמן. חסרונות: עף יותר על הסביבה, מלכלך את האופנוע ונשאר פחות זמן. דורש שימון בתכיפות גבוהה יותר.
שמן מנוע- פחות דביק ולכן עף, בעל פחות תוספים ולכן פחות מנקה.
ספריי שרשרת-
יתרונות- נשאר יותר זמן, עף פחות על האופנוע.
חסרונות- עולה הרבה כסף (יחסית), משאיר טינופת על השרשרת (מפריע בעיקר לעין).
יש גם גישה שלפיה אין צורך לשמן כלל.
יש אתר יוטיוב של בחור קנדי מעצבן. יש לו סרטוני הסבר לא רעים בהרבה תחומים הקשורים לאופנוע.
ספציפית לשימון:

https://www.youtube.com/watch?v=VnPYdcbcAe0

מוני אורבך
27-05-20, 08:55
אני עשיתי קצת מחקר על הנושא של שרשראות..

מתברר שהבחור הקנדי "המעצבן" אכן צודק.

כל השימון ששרשרת עם O רינגים זקוקה נמצא כבר בשרשרת בצורת גריז.
הרינגים מחזיקים אותו במקום ומונעיםממנו לצאת וממים להיכנס.
אז למה צריך לנקות שרשרת? כי היא מחלידה ואז היא יכולה לשפשף את הרינגים.
רינג משופשף מאפשר חדירת מים ויצאת הגריז ומשם הדרך להרס קצרה.
כמו כן שרשרת צוברת לכלוך (כדוגמת חול אבק) וגם זה יכול לפגוע ברינגים.

לכן חיבים לנקות את השרשרת באופן מחזורי.
על כביש כל כמה מאות קילומטרים, אופנועי שטח כל כמה שעות או אם היא מלוכלכת (מי נתקע בבוץ..)

השימון טוב למניעת חלודה, הוא רע בזה שהוא אוסף לכלוך.
לכן משמנים ואז מנקים את השמן העודף כדי שלא יאסוף לכלוך.

אם אתה באופן קבוע מנקה שרשרת ומוריד חלודה ממנה (לדוגמא באמצעות wd40) יתכן ולא צריך לשמן כלל.
אבל עדיף לשמן אותה באופן קל כדי למנוע חלודה.
והחלודה אכן נוצרת ואפילו די מהר. מספיק נסיעה של שעתים במים ובוץ ויש חלודה
לכן בקיץ מעט שמן יעשה את העבודה, בחורף להשאיר יותר.

YoavR
27-05-20, 09:10
רוב התפקיד של של השימון הוא לשמור על האורינגים. אלו האחרונים מחזיקים ומגינים על גריז שנמצא בפינים שבין החוליות.
שמן גיר סמיך (80-90) של רכב:
יתרונות: עולה גרושים והוא גם מנקה וגם משמן. חסרונות: עף יותר על הסביבה, מלכלך את האופנוע ונשאר פחות זמן. דורש שימון בתכיפות גבוהה יותר.
שמן מנוע- פחות דביק ולכן עף, בעל פחות תוספים ולכן פחות מנקה.
ספריי שרשרת-
יתרונות- נשאר יותר זמן, עף פחות על האופנוע.
חסרונות- עולה הרבה כסף (יחסית), משאיר טינופת על השרשרת (מפריע בעיקר לעין).
יש גם גישה שלפיה אין צורך לשמן כלל.
יש אתר יוטיוב של בחור קנדי מעצבן. יש לו סרטוני הסבר לא רעים בהרבה תחומים הקשורים לאופנוע.
ספציפית לשימון:

https://www.youtube.com/watch?v=VnPYdcbcAe0

ממליץ בחום על הערוץ הזה. מאוד אינפורמטיבי בכלל...

לגבי שרשרת,
אני משמן עם שמן גיר 80W90 כבר עידנים. כל התרסיסים היעודיים הם בזבוז של כסף.
כמו שנכתב כבר, השימון, כל שימון, רק מעודד הצטברות של חול ואבק. תפקידו העיקרי לשמור על השרשרת מקורוזיה.

boaz avrahami
27-05-20, 10:00
שרשרת זקוקה לסיכוך בשני מקומות בהם יש מגע.
1 בתוך החוליות - שם הגריז אמור להיות לכוד מאחורי ה oring-ים

2. בנקודת המגע בין השרשרת לגלגלי השיניים ולעיתים גם מותחן, מחליק.


כאמור, סיכוך עם שמן גם מלכלך וגם סופח גרגירי אבק וחול שבסופו של יום שוחקים יותר.

לדעתי הכי טוב זה ספריי טפלון ( לא סופח לכלוך) או תרסיסים יעודיים.
אם נוסעים בשטח כדאי לנקות לעיתיים תכופות.

כאמור בכביש זה הרבה פחות משמעותי.

Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

Derish
27-05-20, 10:00
תודה, אני מנוי על הערוץ מזה תקופה ואת המידע אכן שאבתי בעיקר מהסרטון המצורף, אחרי שראיתי איזה עשרה אחרים שנקטו בגישה הרבה פחות מדעית.

חשוב לציין שזה לא איזה ערוץ פרטי 'של הבחור הקנדי', אלא הוא פשוט הפנים הציבוריות של אתר אינטרנט די גדול בסגנון רבזילה. בנוסף לסרטונים טכניים כאלה, יש להם גם סקירות אופנועים ברמת הפקה שלא הייתה מביישת את טופ גיר.

Meirson
31-05-20, 23:17
תודה חברים, בכל האתרים הנ"ל כבר ביקרתי ואת השרשרת אצטרך לכוון לפי אינסטיקנט. מאמין שכרגע יש לה איזה חצי ס"מ עודף, על הדרך לא יזיק לה ניקוי (הוזמנה מברשת יעודית) ושימון קל. המותחן שם אכן בדיוק כמו בסרטון, משחררים קצת את ברגי הגלגל ואז מסובבים בורג ניצב בקצה הזרוע משני צדי הגלגל.

אשוב עם שאלות ספציפיות ככל שאתקדם, במיוחד לקראת הטסט בסוף הקיץ.לא צריך אינסטינקט, 2-3 ס"מ של חופש אנכי אחיד לאורך כל השרשרת. חוליות תפוסות וחלקים נוקשים מעידים על שרשרת גמורה. גלגלי שיניים חדים גם כן גמורים. טיפ נחמד שאני יכול לתת לך זה להשתמש בקליבר/סרגל כדי לבדוק כמה בורג הכוונון של המותחן בולט החוצה כך שאתה מכוון את שני המותחנים (הימני והשמאלי) באופן שווה
אה ו... אל תשכח לשחרר את הציר של הגלגל....
לגבי שימון אני משמן אחת לכמה מאות ק"מ בשמן מנוע/גיר, משומש או חדש, או סתם תרסיס לשרשראות... מה שיש לי ביד. אני באסכולה שלהבריק ולשמן את השרשרת כל שישי זה pointless
אתה מוזמן לשאול לגבי מה שאתה צריך עזרה איתו, יש לי קצת נסיון בתחזוקת אופנועים

Sent from my GM1913 using Tapatalk

Derish
01-06-20, 12:39
רוב תודות, מקווה למצוא את הזמן בקרוב לטפל בשרשרת ולדווח. בינתיים לקחתי את האופנוע לסיבוב אתמול אחרי פגרה ארוכה, כדי לחלץ איברים ולראות/לשמוע/להריח מה המצב. תוואי הנסיעה כלל מהירויות בין 20-80 קמ"ש, הרבה עליות וירידות, תרגול בלימות חירום באזורים סטריליים וקצת תמרונים צפופים בשטח בנוי.

השרשרת מתפקדת לא רע סה"כ, כנראה לא יזיק למתוח טיפה כדי למנוע מכות בשילוב להילוכים מסויימים (שלישי-רביעי בעיקר). התערובת קצת עשירה מדי, אבל אני לא אכנס עכשיו לכיוון קרבורטור כשהאופנוע גם ככה עושה 1:28. בנוסף יש חריקה מהבלם האחורי בתנועה איטית - לא כמו ציפורניים על הלוח כשהגיע הזמן להחליף רפידות אלא כמו ציר של דלת שדורש גירוז. ראיתי כמה סרטונים עם הצעות לפתרון שאבחן אותן בקרוב, ועל הדרך אתרגל את פירוק הרפידות ליום בו תידרש החלפה.

במקביל, מצאתי סרטון מאד מוצלח על עקרון הפעולה של מנוע-גיר-קרבורטור-הצתה, עם מגיש קצת סטלן אבל הסבר פשוט ומקיף שלא משאיר הרבה מקום לשאלות:
https://www.youtube.com/watch?v=2m2EGXlwMIs

אין לי שום צורך או כוונה לפתוח מנוע כרגע, אבל בתור מכניקר זה מאד עוזר לשקט הנפשי שלי להבין בדיוק מה כל משיכת מנוף או לחיצת דוושה עושים, ובאיזה סדר.

Derish
09-12-20, 11:45
מקפיץ לרגל תקלה חדשה.

החורף הגיע, ואיתו התקלה הטיפוסית של הצתה בעייתית במנוע קר. כל נסיון להתניע אחרי כמה שעות/ימים של מנוחה לוקח 15-20 שניות, במהלכן המנוע מסתובב כמעט עד פריקת המצבר, אבל מתקשה להתניע. אחרי כמה נסיונות הוא מצליח, הסל"ד מתייצב מהר, ומהנקודה הזאת מניע בנגיעה.

המצבר הישן היה על הגבול של 12.4-12.6 וכל נסיון התנעה כזה היה פורק אותו לגמרי, לכן החלפתי לאחד חדש ואיכותי יותר. הטעינה תקינה, עולה מעל 13 וולט ברגע שהמנוע כבר רץ, ובסה"כ אחרי ההנעה הכל עובד חלק. אבל הקטע הזה על הבוקר (לא משנה באיזה מזג אוויר) מעצבן לאללה.

סרטוני היוטיוב הרלוונטיים ממליצים על ניקוי קרבורטור, בדיקת הפלאג וכבל ההצתה. אבל הם מדברים על בעיות התנעה באופן כללי ולא על הסימפטום הספציפי שתיארתי לעיל. לכן, לפני שאני מפרק משהו, באתי להתייעץ אתכם בנסיון למקד קצת יותר את מקור הבעיה.

מה דעתכם?

איל מ
09-12-20, 12:14
שכדאי לפתוח צ'וק.
ואולי הקומפרסיה כבר לא כמו כשהיה חדש.

de fox
09-12-20, 12:58
מקפיץ לרגל תקלה חדשה.

החורף הגיע, ואיתו התקלה הטיפוסית של הצתה בעייתית במנוע קר. כל נסיון להתניע אחרי כמה שעות/ימים של מנוחה לוקח 15-20 שניות, במהלכן המנוע מסתובב כמעט עד פריקת המצבר, אבל מתקשה להתניע. אחרי כמה נסיונות הוא מצליח, הסל"ד מתייצב מהר, ומהנקודה הזאת מניע בנגיעה.

המצבר הישן היה על הגבול של 12.4-12.6 וכל נסיון התנעה כזה היה פורק אותו לגמרי, לכן החלפתי לאחד חדש ואיכותי יותר. הטעינה תקינה, עולה מעל 13 וולט ברגע שהמנוע כבר רץ, ובסה"כ אחרי ההנעה הכל עובד חלק. אבל הקטע הזה על הבוקר (לא משנה באיזה מזג אוויר) מעצבן לאללה.

סרטוני היוטיוב הרלוונטיים ממליצים על ניקוי קרבורטור, בדיקת הפלאג וכבל ההצתה. אבל הם מדברים על בעיות התנעה באופן כללי ולא על הסימפטום הספציפי שתיארתי לעיל. לכן, לפני שאני מפרק משהו, באתי להתייעץ אתכם בנסיון למקד קצת יותר את מקור הבעיה.

מה דעתכם?


לבדוק מרווחי שסתומים

זוהר לב
09-12-20, 13:07
עוקב אחרי הדיון הזה ברקע......
היו פעם חוברות טיפול ואחזקה לכל כלי הרכב ובפרט לאופנועים, של בחור בריטי בשם היינס או דומה, שנדמה לי שכבר פרש מעולם זה.
קניתי פעם כזו לאופנוע שלי בחנות באיזור כיכר המושבות בת"א. (רח' החשמל כמדומני) נסה שם אוליי תימצא את מבוקשך.

Derish
09-12-20, 13:38
האופנוע חדש מספיק כדי שלא יהיה לו צ'וק (לפחות לא ידני), אבל כנראה ישן מספיק כדי שמרווח השסתומים או הקומפרסיה יתרופפו קצת. אעשה קצת שיעורי בית על הראשון, את השני לא חושב שאוכל לבדוק בתנאים ביתיים.

איל מ
09-12-20, 13:53
אמרת קרבורטור, אמרת צ'וק.
גם צ'וק אוטומטי מתקלקל (ובאופנועים הוא יותר נדיר מאשר בקטנועים, אבל אני מאמין לך).

ש01
09-12-20, 14:04
למה לא ספרי cold start/ספרי קרבורטור (וגם ראיתי מי ששם ספרי ניקוי בלמים).
אם אפשר, מכניסים דרך יניקת האוויר.
אם לא, מוציאים פלג, מתזים מעט ומחזירים את הפלג.
החומרים האלו ניצתים בקלות רבה ומיד מניעים

boaz avrahami
10-12-20, 00:42
יש לקרבורטור הזה צ׳וק חשמלי ככול הנראה.
תחקור איך הוא מופעל ( פיקוד ידני או מחשב) ואם הוא מתפקד או תקול.

http://www.robogoalkatreszek.hu/en/derbi/derbi-mulhacen-125-4t-e3-2007-2014-vthms1a/carburetor

שסתומים לא מכוונים שומעים מצויין.

Derish
10-12-20, 01:26
תודה, נשמע שיש לי תעסוקה לחופשת חג המולד. לשמחתי זה לא כלי הרכב העיקרי שלי (יש עוד שתי גרוטאות לגיבוי), כך שאפשר לגשת לעניין באופן יסודי. בינתיים למדתי לכוון את השרשרת והקלאץ', להחליף רפידות בלמים, ועכשיו נעשה היכרות עם הקרבורטור.

שעיר בגב"ב
10-12-20, 14:30
אם בעיית ההתנעה היא רק כשהמנוע קר אז זה לא
כיוון שסתומים.
התנעה קשה של מנוע קר זה תערובת עניה/בעיית צ'וק.

בטח כשמדובר בקרבורטור.

Derish
12-01-21, 02:18
החורף הגיע, ואיתו התקלה הטיפוסית של הצתה בעייתית במנוע קר... סרטוני היוטיוב הרלוונטיים ממליצים על ניקוי קרבורטור, בדיקת הפלאג וכבל ההצתה.

עדכון: זה לא היה הקרבורטור.

https://lh3.googleusercontent.com/UG32jNqw8jXTRudwQG-e9mhwM0lUm_Rdk-R3o2lq7HA7p4E5TeTNcn6E_Mxj4zAg3Psp8z8KXg ezJul44q6EOblIHr1gVHOzm6RFLK8_J3SQgjEW9t JmQLJCLDLzZ_BaDoOdTy5YM3JZeAEKM_VG43Zf3f UzDXGErneQwD0e95TBrcgNdPbp27nQpOmHx5EVco 32hQaB6Cq7KdOykb4LiLBS7VhAciIhvmTtT_Zs_i rA0AqljdWZxM4EECxwHvoPAcbgQoR18yx-hqvhMVLsdgW12QsjAcjCsGX0Illoir8stKIr6uR2 hcWvp7ZsgEv-xTHUrhH48NeJHfE7zdgpq8v4F9T5omVF77hRGTGf GZLBzwZ8vesDnWtLZSBiTtBl6GPCvPlJetLgT006 ztu8csmzRC8kXu6H6w1QhuLa31PJND8S4xNErhRo h_5zTx_WjV66M6X-344tsTJGRNL7nEfMxvnfK2DI0NGt9zSzbaL9GEdY uWd6MnZ6x5QFkVgeyy0gddgzoVFIK8wzSUXLLV6p yISbabs8CzOgsgy7wbeEYM-qMFY4wHNHdwHf_2-CIFqdlgENh6bYYUhQasrmT3ejmLiJzL0H1lGCydu zoBfnqRvSDewq4ovTXxH1ty16Y33Xv3pfda5c2fk Ilx6BrwF_5-MVX6Rhh3OnHRknmivnZrsPRKFb3q6kJmIK9g=w21 11-h1187-no?authuser=0

מסתבר שכבל ההצתה הלך לטייל והבידוד שלו נגע בסעפת הפליטה, מה שהספיק כדי להפחיד אותו ולגרום לו לגמגם.

לאחר תיקון החיווט, ניקוי המגע וקשירה מחדש של כל מה שהתרופף - האופנוע מניע כעת כ"כ מהר שהדלק אשכרה לא מצליח להגיע בזמן. הקרבורטור קצת מפגר אחרי ההצתה... שאלו יהיו הבעיות שלנו, מכת גז קטנה בזמן ההתנעה פותרת את זה.

הגישה לקרבורטור מאד לא נוחה, כך שבסה"כ אני שמח שהצלחתי להימנע מפירוק שלו, למרות שהייתי די סקרן לעשות את הניתוח הזה. ניצלתי את ההזדמנות לקנות פלאג חדש (7 יורו) ורפידות לבלם הקדמי (15 יורו), שבסוף לא הוחלפו כי לא ממש היה צורך. נמתין איתם לטיפול הבא. אגב, המחירים זה לא בגלל שאני מנסה לחסוך, אלא פשוט כי אין לאופנוע הזה חלקים איכותיים. כל המתכלים שלו גנריים ומשותפים עם עוד חמישים דגמים משבעה יצרנים, לטוב ולרע.

ה'רע' מתבטא בכך שהבלמים למשל שוב חורקים באופן רנדומלי, מאחורה וגם מקדימה. אחרי כמה מחזורי פירוק, שימון (הבוכנות) ושימוס, הבנתי שהבעיה נובעת מחיכוך הרפידות בדיסק, כלומר משהו שם יושב עקום. החלטתי להשלים עם זה ולא להמשיך עם הפיין-טיונינג, כי בסופו של יום זה אופנוע לנערים בני 16 ושליחי פיצה עם איכות בניה בהתאם, שבתכל'ס היה בנוי להיגרט תוך חמש שנים. זה שאצלי הוא בן 11 ועדיין נוסע ונעצר כשאני אומר לו זה כבר הישג, לכן להילחם במגבלות המערכת ולנסות לעשות ממנו דוקאטי נראה לי פשוט לא לעניין.

עד כאן להפעם, ניפגש בתקלה הבאה.

-->