PDA

צפייה בגרסה מלאה : שנורקל נחשב שינוי מבנה ברכב?



yosi54
27-05-20, 15:35
שלום,

רציתי לשאול האם שנורקל נחשב שינוי מבנה?
ברכב חדש עלול לפגוע באחריות היצרן?

תודה.

erezgur
27-05-20, 15:37
לא שנורקל ולא קיטבג נחשבים שינוי מבנה (עדיין)

נשלח מהנייד

amitaikl
27-05-20, 16:04
2 נושאים שונים:
- שינוי מבנה. מעניין את משרד התחבורה. כפי שנכתב, שנורקל לא נחשב שינוי מבנה
- אחריות יצרן. כבר שמעתי סיפורים על יבואנים שהתנערו מאחריות/ניסו להתנער מאחריות על שינויים משינויים שונים

חנן-ג'יפולוג
27-05-20, 16:10
אני פסלתי תביעת אחריות למנוע שנהרס כתוצאה מהתקנת מסנן פתוח. זה שונה אמנם משנורקל אבל הרעיון זהה בכך שמדובר בשינוי הצנרת המקורית של שאיבת האוויר. במקרה המדובר המתקין עשה עבודה איומה וגרם למרווח של שבעה מ"מ בין שני חיבורי צנרת כך שבפועל האוויר לא עבר דרך המסנן אלא נשאב חופשי מתא המנוע.
השורה התחתונה: למרות שנראה לפעמים שמי שיושב ומחליט אצל היבואנים הם נציגי השטן, קורה שהם פשוט מפעילים הגיון בריא.

ד ו ר ו ן
27-05-20, 17:57
אני פסלתי תביעת אחריות למנוע שנהרס כתוצאה מהתקנת מסנן פתוח. זה שונה אמנם משנורקל אבל הרעיון זהה בכך שמדובר בשינוי הצנרת המקורית של שאיבת האוויר. במקרה המדובר המתקין עשה עבודה איומה וגרם למרווח של שבעה מ"מ בין שני חיבורי צנרת כך שבפועל האוויר לא עבר דרך המסנן אלא נשאב חופשי מתא המנוע.
השורה התחתונה: למרות שנראה לפעמים שמי שיושב ומחליט אצל היבואנים הם נציגי השטן, קורה שהם פשוט מפעילים הגיון בריא.
זה בהנחה של התקנה רשלנית.
ומה עם התקנה תקינה?

חנן-ג'יפולוג
27-05-20, 18:16
פשוט מפעילים הגיון בריא.

12345

דרור ברלי
28-05-20, 12:07
כאן לא שואלים על הפעלת אחריות אלא על היתקלות בבוחנים שעובדים בשמה של מדינת ישראל ובידם הכוח להשחית לפסוק "לא חוקי" בהינף אצבע, בין אם צודקים ובין אם לא, ומכשילים בטסט או מורידים מהכביש כלי רכב תקינים ותקניים לחלוטין אפילו בגינם של צינור מים מסיליקון צבעוני או סופית-אגזוז מצופה כרום - פשוט כי הם יכולים. מהם אני מתקשה לצפות שיפעילו הגיון בריא. וחמור מזה - גם לא יושרה. הם נמצאים במכון הרישוי או בניידת הבדיקה בכביש כדי לפסול ולהכשיל ולהוריד מהכביש - ולמלא את קופת מכון הרישוי או את קופת אוצר המדינה.

ולכן נשאלת השאלה איך מתייחס החוק לשנורקל - שלא, הוא לא מקורי מהיצרן אלא התקנה של אפטרמרקט. האם חוקי או לא חוקי. מותר או אסור. אני לא שמעתי על איסור כזה מעולם.




אגב שנורקלים - עזבו רגע את העניין החוקי, בואו נדבר על איכות ההתקנה.
כבר נתקלתי ביותר מדי מקרים שהשנורקל היה מחובר, נו, ברשלנות.

אז אני יכול להבין שלחלק מבעלי הרכב לא רק שאין מושג איך דברים עובדים. יש כאלה, (במיוחד מהמגדר השני, החזק והצודק תמיד... מצטער אבל הייתי חייב כי זו האמת) שממש לא רוצים לדעת דברים כאלה וזאת באופן עקרוני, שלא לדבר על לאחוז כלי עבודה בידם הענוגה. וזה הופך אצלם לפרינציפ, ויש כמה כאלה גם כאן לאחרונה ("אותי לא מעניין לשכב מתחת לרכב, זה תפקידו של המוסך. אני משלם/ת לו בשביל זה").

אלא ששנורקל שמורכב באופן רשלני או שהשתחרר ממקומו, במקרה הטוב לא מבצע את עבודתו ובמקרה הרע.... אתם לא רוצים לחשוב על המקרה הרע. זה עלול להפוך למקרה יקר.

בואו ונאמר כך - כדאי לכם מאוד, מומלץ מאוד-מאוד, למען יאריכו ימי המנועים שלכם ולא יבואו משברים על חשבונות העו"ש שלכם, שמדי פעם תבדקו בעיניים ובידיים את חיבורי מערכת סינון האוויר ברכב שלכם - החל מפתח היניקה (בין אם שנורקל ובין אם מקורי) דרך החיבורים בכניסה וביציאה לבית המסנן עצמו, וממנו לבית המצערת.
דברים כאלה עלולים לעתים להתרופף ולהשתחרר לפעמים. במיוחד ברכבי שטח. עם כל הטלטולים והקפיצות והויברציות.
מצד שני, לפעמים בזמן טיפול ברכב, מפרקים דברים כאלה ואחר כך מסיבה כלשהי שוכחים לסגור ולהדק כמו שצריך.
אז תטרחו ותבדקו. הכל צריך להיות מהודק היטב. אחרת המנוע שלכם ישאב אויר מטונף ולא מסונן או גרוע מזה - שפריצים של מים.

asafk
28-05-20, 13:25
ואני נתקלתי השנורקלים שהיו מחוברים.... רק... מבחוץ.
למה להסתכן ולחבר לפילטר אויר כשכל.המטרה היא שיהיה מורכב שנורקל...

אסף.

נדב ש.
28-05-20, 13:48
ויש כאלה ש"מגדילים ראש" מוציאים לגמרי את התיבת פילטר אוויר ומחברים חיבור ישיר מהשנורקל לפתח יניקת המנוע.

amitaikl
28-05-20, 13:58
כאן לא שואלים על הפעלת אחריות

זה בדיוק מה שפותש שאל:

שלום,

רציתי לשאול האם שנורקל נחשב שינוי מבנה?
ברכב חדש עלול לפגוע באחריות היצרן?

תודה.

דרור ברלי
28-05-20, 18:00
כאן לא שואלים על הפעלת אחריות

זה בדיוק מה שפותש שאל:

שלום,

רציתי לשאול האם שנורקל נחשב שינוי מבנה?
ברכב חדש עלול לפגוע באחריות היצרן?

תודה.


שאל אם זה נחשב ל"שינוי מבנה" ומכאן שלא חוקי = פתח להצקות, אז התשובה היא שאין לאף אחד מושג.
עד היום לא שמעתי שזו היתה עילה להצקה/הכשלה/הורדה או כל סנקציה אחרת מצד נציגי המדינה (מה גם שעל חלק לא קטן מרכבי השטח של מנהל הרכב הממשלתי מורכבים שנורקלים) אבל אצל אלה, לך תדע. אותם לא יכשילו בטסט ולא יורידו מהכביש.

לגבי אחריות? כעקרון, התקנת שנורקל לא משנה כלום במערכת יניקת/סינון האויר המקורית, אז ההגיון אומר שאין קשר. אבל זה רק ההגיון.
אצל חלק מיבואני רכבי השטח, ניתן לרכוש רכב חדש ולבצע עליו התקנה של שנורקל (ועוד כל מיני אביזרים) ללא שום פגיעה באחריות.

-->