התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מטען מצברים המטעין דרך שקע מצית



Asaf-a
28-05-20, 13:11
התייעצות, התגלגל לידי מטען מצברים ישן עם חיבור דרך מצית בלבד, היה בשימוש לטעינת מצבר באופנוע במוו ישן.
האם טעינה דרך בית המצית זו אופציה טובה? אני מניח שמחייב לטעון רק כאשר הסוויץ הראשי פתוח, מה שלא מוצא חן בעיני.

ניתן גם לאלתר חיבור ישיר למצבר עם תנינים וכו'.
השאלה האם לטרוח עם מטען ישן זה ? או שמוצר נחות?

השימוש יהיה עבור רכב קטן (פיקנטו) שמתוכנן לעמוד מספר חודשים.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200528/bc9e3c26f94709377015ef81bfe36b41.jpg

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

erezgur
28-05-20, 13:23
1. יש רכבים שיש להם שקע מצית "חי" שלא מחובר מאחורי הסוויצ'
2. לא מכיר את המטען הזה, אבל לפי מה שרשמת אתה מתכוון להשאיר אותו מחובר לתקופה ארוכה (הרבה ימים) - לשימוש כזה עדיף מטען חכם עם תוכנית מתאימה לשימוש כזה.

חנן-ג'יפולוג
28-05-20, 14:34
לא בטוח שזה מוצר נחות. לפי הנורות יתכן שהוא אוטומטי. חבר אותו ובדוק עם רב מודד אם הטעינה מפסיקה כשהמצבר טעון.

מציע להחליף את הנתיך. הוא 10 אמפר ואמור להיות 20.

shmil
28-05-20, 22:20
אבסאאר היתה פירמה טובה.

זה לא שקע מצית, \ה שקע ISO, או שקע EURO.
זה שקע שיודע להעביר הרבה יותר אמפרים.
השקע שונה, התקע שונה, לא זהה לשקע תקע מצית.

Asaf-a
28-05-20, 23:01
זה כבר עושה לי יותר שכל.
יתכן שהיה עוד כבל עם חיבור הפוך, שאותו משאירים קבוע בצד המצבר לצורך חיבור וניתוק מהיר ונוח למטען.

נחפש אותו אצל מי שממנו נלקח המטען.



Sent from my SM-G950F using Tapatalk

omri_t
29-05-20, 11:58
יש לי כמה שנים מטען גדול יותר שלהם עם תנינים.
8 או 9 אמפר.
מזכיר את זה שבתמונה.

אוטומטי, כלומר מפסיק להטעין מעצמו.

לחבר היה באיזה גרוטה שקע טעינה ייעודי מקורי דומה לשקע מצית- מחווט למצבר ישירות ללא פיוז.


שים לו תנינים
או כל מחבר נורמאלי.
תעשה הכנה ברכב המיועד.
וצא לדרך.

Asaf-a
02-06-20, 18:34
אבסאאר היתה פירמה טובה.

זה לא שקע מצית, \ה שקע ISO, או שקע EURO.
זה שקע שיודע להעביר הרבה יותר אמפרים.
השקע שונה, התקע שונה, לא זהה לשקע תקע מצית.אני מתקשה למצוא שקע כזה, מוצא רק שקעים רגילים.
לפני שאני חותך ושם תנינים, יש למישהו רעיון מי מוכר כאלו בארץ או ברשת?

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

PW
02-06-20, 19:33
אני מתקשה למצוא שקע כזה, מוצא רק שקעים רגילים.
לפני שאני חותך ושם תנינים, יש למישהו רעיון מי מוכר כאלו בארץ או ברשת?

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
יקירי,
לא צריך להשתגע. ותנינים זה לא נוח.
שקע מצית רגיל, או יותר עדיף: מוגן מים, בצד של האוטו, מחובר למצבר בחיבור קבוע דרך פיוז (+ לשקע דרך פיוז ו - לגוף.
היה לא מנזמן שרשור בעניין ושמתי שם תמונה של שקע כזה, נדמה לי על חיבור שצריך להתנתק בנסיעה החוצה מהחניה).
בצד המטען תקע מצית רגיל - ואתה מסודר. תמקם אותו בצד האוטו במקום שלא מחייב פתיחת מכסה מנוע, ויהיה לך נוח.
המטען נראה מטען איכותי, יחזיק לך את המצבר יפה.
בהצלחה
PW

shmil
02-06-20, 23:24
אני מתקשה למצוא שקע כזה, מוצא רק שקעים רגילים.
לפני שאני חותך ושם תנינים, יש למישהו רעיון מי מוכר כאלו בארץ או ברשת?

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

למשל
https://www.ebay.com/itm/12V-KFZ-Norm-Steckdose-DIN-ISO-4165-passender-Stecker-mit-Schraubkontakten/254167583056?hash=item3b2d918950:g:5v8AA OxyOM5Rbh7A

boaz avrahami
02-06-20, 23:33
אני מתכנן להשתמש בכאלו לאותה מטרה מחובר למצבר בקבוע. אני מנסה לחא הצלחה למצוא חיבור מהיר כמו של סיטק ללא הצלחה.

מה שיש לך שם נקרה תקע hella או תקע דין

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200602/78c3656a4fc45c0564076c95e9f74c2b.jpg


https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200602/32e94074d1a55c58508a35621f41eae3.jpg

Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

חנן-ג'יפולוג
02-06-20, 23:58
שימו xt60. זול ואמין מכל שקעי המצית.

zivo
03-06-20, 01:24
שימו xt60. זול ואמין מכל שקעי המצית.

עדיף EC5.
ואני אנסה גם להסביר למה.
אנחנו מדברים על זרמים חזקים, וזה אומר חוטים עבים.
ב XT60 (וכל המשפחה של ה XT), הפינים קבועים בתוך הפלסטיק, וזה אומר להלחים חוט עבה (שמצריך חימום ארוך) לפין שיושב בתוך פלסטיק.
זה דורש ההרבה מיומנות (כולל חיבור מפזר חום), ולעשות את זה טוב, זה לא פשוט.
ב EC5, הפינים מגיעים בנפרד, מלחימים אותם בחוץ (מלבישים על מקדח 4 מ"מ שתפוס במלחציים), ואז דוחפים את הפין לתוך הפלסטיק.

עד עובי 2 ממ"ר אני לא רואה הבדל הגדול (שים לב לצורך במכסה ל XT60).

ד ו ר ו ן
03-06-20, 07:31
התקנתי ברכב חיצונית במקום מוסתר שקע אנדרסן.
כרגע פיוז רגיל, בתכנון רב-פעמי, כדי לאפשר ניתוק מתח כשאני לא צריך.
זה משמש להטענת המצבר מפאנל סולרי בזמן שהרכב עומד, וגם לחיבור אביזרים חיצוניים ללא פתיחת מכסה מנוע, כולל קומפרסור, שלא ניתן לחיבור לשקע מצית.

לדעתי, אם כבר מתקינים שקע שמאפשר חיבור למתח חיצוני אז כזה שמאפשר גם שימוש בחשמל מהרכב.

Asaf-a
03-06-20, 13:56
שאלה לגבי הפיוז במקרה של טעינת מצבר.
1. יש פיוז במטען עצמו, עדיין נדרש פיוז בצד שבין מצבר הרכב למחבר?
2. במטען שלי הטעינה 5 אמפר, והפיוז כרגע 10 אמפר וצריך להיות 20 אמפר, בהנחה שהתשובה לסעיף 1 חיובית, איזה גודל פיוז נדרש?
3. יש העדפה לסוג בית פיוז ופיוז שיושבים על הכבל?

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

ד ו ר ו ן
03-06-20, 16:35
שאלה לגבי הפיוז במקרה של טעינת מצבר.
1. יש פיוז במטען עצמו, עדיין נדרש פיוז בצד שבין מצבר הרכב למחבר?
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
כשאתה מנתק את המטען, יש חשמל חי בשקע ברכב?
אם כן, אז צריך פיוז גם בצד הרכב, כמה שיותר קרוב למצבר.

PW
03-06-20, 17:13
שאלה לגבי הפיוז במקרה של טעינת מצבר.
1. יש פיוז במטען עצמו, עדיין נדרש פיוז בצד שבין מצבר הרכב למחבר?
2. במטען שלי הטעינה 5 אמפר, והפיוז כרגע 10 אמפר וצריך להיות 20 אמפר, בהנחה שהתשובה לסעיף 1 חיובית, איזה גודל פיוז נדרש?
3. יש העדפה לסוג בית פיוז ופיוז שיושבים על הכבל?

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
1. חיובי. קרוב ככל שניתן למצבר. מהר מאד אתה תגלה ששקע חיצוני כזה שנותן מתח קבוע הוא נוח ביותר להפעלה של כל מיני דברים: תאורה, קומפרסור, משאבה לניפוח מזרונים וכ"ו. בכל מקרה, שקע במתח קבוע מחייב הגנת פיוז.
2. 10A.
3. בית פיוז ופיוז לרכב, כמו שיש ממילא באוטו. הכי פשוט וזמין.

Asaf-a
20-07-21, 18:20
מעיר שוב השירשור
למעשה סטיתי מהיעוד המקורי למטען, המטען נועד לשמור על מצבר הפיקנטו של הבן בזמן טיול אחר צבא שהתבטל עקב קורונה וכו וכו והמטען נותר להיות מובטל במחסן.

בטיול לילה האחרון בrzr אני מבין שהמצבר כבר לא צעיר (בסרק אייקון המצבר מהבהב ומפסיק בטורים לא סרק, נקווה שהאלטרנטור לא בסוף חייו).

אני חוזר להשמיש המטען ומטעמי עצלות עדיין עם תנינים ולא מחבר.
המטען להבנתי אמור להפסיק טעינה לבד (לא ברור לי באיזה מתח).
מודד מתח בטעינה 13.5 וולט ( מדידה הן על התנינים והן על ברגי המצבר)

כאשר מנתקים התנינים המתח על המצבר 13.5 וולט (האם לבדוק רק אחרי כמה שעות?) לכאורה מלא לחלוטין, אז למה המטען לא עובר לנורה הירוקה שמראה מצבר מלא?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210720/938a43ec9eb26db9d209f0521461ef7b.jpg


Asaf-a
אסף.א

איל מ
20-07-21, 18:45
לוקח לתאים איזה חצי שעה להתייצב. לכן אתה רואה 13.5.

חנן-ג'יפולוג
20-07-21, 18:56
אני מניח שב13.5 וולט המטען עדיין לא יפסיק טעינה, אלא ב13.8 או יותר.
כמה זמן הוא היה מחובר ולא עצר? אולי אתה צריך להמתין עוד זמן.

Asaf-a
20-07-21, 19:27
אני מניח שב13.5 וולט המטען עדיין לא יפסיק טעינה, אלא ב13.8 או יותר.
כמה זמן הוא היה מחובר ולא עצר? אולי אתה צריך להמתין עוד זמן.

כשעתיים


Asaf-a
אסף.א

חנן-ג'יפולוג
20-07-21, 19:33
חבר ועדכן אותנו עוד 8 שעות :)

Asaf-a
20-07-21, 21:26
הגיוני חנן שאתה צודק מסיבה נוספת:
בדקתי מה המתח על המצבר כאשר הכלי עובד: 14.2, בין אם זה בסרק או בטורים בינוניים (לא ערך גבוה מדי?)

מכאן אני מניח שעד שהמטען לא יביא את המצבר לאיזור זה, המצבר לא יחשב טעון ב100%? וההנחה שלי ש13.5 וולט זה אומר מצבר טעון הייתה שגויה?

ייבדק בסוף השבוע.


Asaf-a
אסף.א

חנן-ג'יפולוג
20-07-21, 21:29
אם לאחר שעתיים מנוחה, או לחילופין הדלקת אורות ראשיים למשך דקה וכיבויים, המתח לא יורד מ12.75 וולט, הוא טעון.

לגבי אלגוריתם סיום הפעולה של המטען, אני לא מכיר. רק יודע שזה קורה איכשהו לאחר מספיק זמן.

zivo
20-07-21, 22:54
אם לאחר שעתיים מנוחה, או לחילופין הדלקת אורות ראשיים למשך דקה וכיבויים, המתח לא יורד מ12.75 וולט, הוא טעון.

לגבי אלגוריתם סיום הפעולה של המטען, אני לא מכיר. רק יודע שזה קורה איכשהו לאחר מספיק זמן.

וכנראה שגם אף פעם לא נדע :-)
יש כל כך הרבה ..כל סיני ממציא איזה אלגוריתם משלו.
המשותף, כולם עוצרים בין 14.2-14.4 .
חלקם ימשיכו עד הערך הסופי בפול כח, חלקם יתחילו להאיט את הקצב ע"י כל מני מחזורי טעינה (מוחלשת) וציפה ללא זרם.
עבור מצבר עופרת, עד כמה שאני מבין, מה שחשוב שעוצרים בזמן, איך מגיעים לערך הזה, פחות חשוב.

Asaf-a
20-07-21, 22:57
אגב, מדובר על מצבר ג׳ל, משנה משהו בהקשר הזה?


Asaf-a
אסף.א

zivo
21-07-21, 00:20
תאורטית כן (מתח יותר גבוה אבל בציפה צריך לרדת).
בפועל, "המטען יודע" שזה ג'ל?
ואם לא, עד כמה שאני מבין, עדיין זה מצבר סלחני.
אז יילכו 5% ...

-->