PDA

צפייה בגרסה מלאה : צריחת דלק גבוהה מידי - XJ



ariel-ro
28-05-20, 17:03
אהלן,
לפני כמה חודשים פתחתי שרשור בנושא, אך מפאת חוסר זמן לא התעסקתי וגם הצ'ירוקי לא זז הרבה.
לאחרונה שמתי לב למד הדלק, בטיול האחרון הממוצע היה כ3.5-4 ק"מ לליטר, כולל כבישים מהירים.
זה הרבה יותר מידי, אפילו בשביל צ'ירוקי, וזה לא היה ככה.
חיישן חמצן - אין ברכב כבר המון שנים, לכן אני מניח שזו לא הבעיה.
יש ריח חריף של דלק מהאגזוז- גם שהמנוע חם וגם כשהוא קר.

אשמח לכיוונים מה לבדוק וגם המלצה לבעל מקצוע שיוכל לפתור את הבעיה

חג שמח!

נדב42
28-05-20, 17:17
נשמע כמו דלק שמגיע לתא השריפה הרבה אחרי זמנו - מזרק תקול או אולי קצר בצמה של המזרקים..

Gershon
28-05-20, 17:21
אהלן,
לפני כמה חודשים פתחתי שרשור בנושא, אך מפאת חוסר זמן לא התעסקתי וגם הצ'ירוקי לא זז הרבה.
לאחרונה שמתי לב למד הדלק, בטיול האחרון הממוצע היה כ3.5-4 ק"מ לליטר, כולל כבישים מהירים.
זה הרבה יותר מידי, אפילו בשביל צ'ירוקי, וזה לא היה ככה.
חיישן חמצן - אין ברכב כבר המון שנים, לכן אני מניח שזו לא הבעיה.
יש ריח חריף של דלק מהאגזוז- גם שהמנוע חם וגם כשהוא קר.

אשמח לכיוונים מה לבדוק וגם המלצה לבעל מקצוע שיוכל לפתור את הבעיה

חג שמח!

תבוא
נעשה בדיקת מחשב-נדע מה לעשות
054-7367258

asafk
28-05-20, 17:37
גרשון, יש לך מחשב לxj שנת 94?
טוב לדעת, לבודדים בארץ יש. עם קסטה חומה או כחולה?

אריאל, תתחיל בבדיקה חשמלית של חיישן MAP.
כמובן להוציא קודם קודי תקלות (היבהובים). האיבחון המנוע הזה מאוד פשוט וכמעט לא מצריך את הכלי הייעודי, בין קודי הבהובים לבדיקות חשמליות - אפשר לדעת כמעט הכל.

אסף.

Gershon
28-05-20, 17:49
גרשון, יש לך מחשב לxj שנת 94?
טוב לדעת, לבודדים בארץ יש. עם קסטה חומה או כחולה?

אריאל, תתחיל בבדיקה חשמלית של חיישן MAP.
כמובן להוציא קודם קודי תקלות (היבהובים). האיבחון המנוע הזה מאוד פשוט וכמעט לא מצריך את הכלי הייעודי, בין קודי הבהובים לבדיקות חשמליות - אפשר לדעת כמעט הכל.

אסף.
DRB-Jeep, Chrysler,Dodge SOFT

asafk
28-05-20, 17:54
יש לך drb II מקורי (עם המסך 4 שורות והקסטות) או אמולציה על מחשב?

אבל באמת... לאוטו הזה לא צריך שום מכשיר איבחון ל 99 אחוז מהדברים.

אסף.

נדב ש.
28-05-20, 17:58
פילטר אוויר בדקת?
מצב הדודים שלא סתומים?

https://www.jeepforum.com/forum/f11/my-goal-get-25-mpg-my-99-xj-30-x-9-5-r15-ats-1551782/

Gershon
28-05-20, 18:01
asafk
א.אמולציה על מחשב
ב. XJ FUEL SYSTEM
http://gershon.ucoz.com/index/old_jeep/0-113

ariel-ro
28-05-20, 19:08
נדב42:
איך בודקים שמזרקים דולפים?

גרשון:
אצור קשר בתחילת שבוע הבא, וכמובן אעבור על הספרות הטכנית שוב, אולי הפעם יקפוץ משהו רלוונטי.

אסף:
חיישן Map בלי ואקום מראה 5V, אחרי התנעה(קרה) יורד לאזור ה2V, העלאת הטורים מורידה לכיוון ה1V.
אני מכיר שצריכה להיות ירידה ועליה כתלות בואקום ולכן נשמע תקין.
המחשב מוציא קוד יחיד - 55, כך שבעצם אין תקלות.

נדב ש.:
התחיל לפני החלפת פילטר אוויר, האחרון הוחלף למקורי(MOPAR) חדש ועדיין יש בעיה.
יש דוד אחד ברכב, אין ממיר קטליטי. איך בודקים אם הוא סתום?

נדב ש.
28-05-20, 21:20
היה לי באחד הרכבים מקרה שהדוד האמצעי היה חם והאחורי קר לגמרי מה שהעיד שיש סתימה, אצלך יש דוד אחד אמרת אז זה קצת בעיה לאבחן ככה.
ציינת ריח חריף של דלק, זה גם אחד הסימפטומים לדוד סתום או סדק/שבר בצינורות או בדוד.

דרור ברלי
28-05-20, 22:10
ריח חריף של דלק = נזילת דלק.
יש מצב שיהיה קשה למצוא את זה כהרכב כבוי, אז תניע (כדי שהמשאבה תייצר לחץ), ותעבור טוב טוב לאורך הצנרת עד שתמצא מאיפה נוזל.
היה לי את זה בפוקוס. שם יש כמה צינורות גומי ביציאה מהמשאבה לקו הדלק שהולך לכיוון המנוע וחוזר. אחד מהם היה יבש וסדוק.

asafk
28-05-20, 23:32
דרור, הוא כותב על ריח של דלק מהאגזוז.
זה אומר עודף גדול של דלק שלא נשרף ושבכלל לא מתערבב.
כלומר עודף הזרקה וגם הזרקה לא בזמן.
במנוע הזה שני הפרמטרים שמעניינים את המחשב כדי לשנות את ההזרקה הם מאפ ומצב מצערת.

אסף.

נדב42
29-05-20, 01:21
כדי שהדלק לא יישרף הוא צריך להיות מוזרק בפעימת העבודה/פליטה, אני לא מכיר חיישן שמסוגל לגרום למחשב לנהוג כך, למעט הצמד-חמד קאם וקראנק, אבל אז כנראה הרכב בכלל לא היה מניע ...

omri_t
29-05-20, 11:53
בהנחה שאתה בטוח שהריח מהאגזוז ולא ממערכת הדלק-
בני כמה המזרקים?
טופלו אי פעם?

Gershon
29-05-20, 12:21
יש בדיקה פשוטה בנושא-אוסצילוסקופ שמחובר במקביל לחיישן חמצן.....חחח

asafk
29-05-20, 12:25
יש בדיקה פשוטה בנושא-אוסצילוסקופ שמחובר במקביל לחיישן חמצן.....חחחזו בדיקה לא פשוטה בכלל כשברכב אין חיישן חמצן.

אסף.

Gershon
29-05-20, 12:46
זו בדיקה לא פשוטה בכלל כשברכב אין חיישן חמצן.

אסף.

בן אדם לא נותן פרטים של רכב-אז דברי סרק חוגג
p.s
יש לנו מידה של MAP.....זמן הזרקה.....

asafk
29-05-20, 13:03
גרשון, הכל בהודעה הראשונה.

אסף.

Gershon
29-05-20, 14:03
אהלן,
לפני כמה חודשים פתחתי שרשור בנושא, אך מפאת חוסר זמן לא התעסקתי וגם הצ'ירוקי לא זז הרבה.
לאחרונה שמתי לב למד הדלק, בטיול האחרון הממוצע היה כ3.5-4 ק"מ לליטר, כולל כבישים מהירים.
זה הרבה יותר מידי, אפילו בשביל צ'ירוקי, וזה לא היה ככה.
חיישן חמצן - אין ברכב כבר המון שנים, לכן אני מניח שזו לא הבעיה.
יש ריח חריף של דלק מהאגזוז- גם שהמנוע חם וגם כשהוא קר.

אשמח לכיוונים מה לבדוק וגם המלצה לבעל מקצוע שיוכל לפתור את הבעיה

חג שמח!

איזה?

boaz avrahami
29-05-20, 15:28
1994
בנזין 4.0 ליטר


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300

ariel-ro
31-05-20, 10:01
כמעט בודאות הריח מהאגזוז, אבדוק את העניין שוב ואחפש שוב נזילות.
המזרקים(למיטב ידיעתי) מקוריים ולא עברו שיפוץ, אין לי בעיה עקרונית להחליף אותם, אבל הם יקרים מידי בשביל ניסוי וטעייה, ולכן אשמח לבדוק אותם. איך בודקים?

אסף, אם לא MAP אז חיישן TPS? אלו שני האשמים היחידים ברמה החשמלית?
במידה וגם הTPS תקין, וסת דלק? מזרקים? קצר בצמה של אחד המזרקים?

חנן-ג'יפולוג
31-05-20, 10:06
אם זה לא נעשה עד עכשיו, הייתי מתחיל מפירוק מצתים ובחינה ויזואלית שלהם.
ראשית, כדי להבין אם הבעייה היא בצילינדר ספציפי או בתקלה כללית, ושנית, להבין במקרה הראשון באיזה ציל' מדובר.

דרור ברלי
31-05-20, 11:05
דרור, הוא כותב על ריח של דלק מהאגזוז.
זה אומר עודף גדול של דלק שלא נשרף ושבכלל לא מתערבב.
כלומר עודף הזרקה וגם הזרקה לא בזמן.
במנוע הזה שני הפרמטרים שמעניינים את המחשב כדי לשנות את ההזרקה הם מאפ ומצב מצערת.

אסף.



קראתי והבנתי ובכל זאת, אני בעד לחפש קודם-כל את הסיבות השטותיות והבנאליות (והזולות לתיקון) לפני שמתחילים להתעמק בנבכי חיישנים ומאגיות שחורות.

האם עובר קו דלק כלשהו בסמיכות לאגזוז?

Gershon
31-05-20, 11:45
1994
בנזין 4.0 ליטר


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300

יש חיישן חמצן

asafk
31-05-20, 18:59
בספר - יש. באוטו - אין.
הוא כתב את זה בהודעה הראשונה.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

Gershon
31-05-20, 19:44
בספר - יש. באוטו - אין.
הוא כתב את זה בהודעה הראשונה.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

עכשיו שמתי לב.....
אז כך-אם היה ניתוק\החלפת מצבר\איפוס מחשב מנוע במשך הזמן לאחר ניתוק וביטול(אם היה בכלל דרך SOFT) חיישן חמצן-זאת אחת הסיבות

ariel-ro
19-06-20, 12:00
הוצאתי את הפלאגים(Champion Platinum), הוחלפו לפני 10,000ק"מ(שנתיים)
מצורפת תמונה של כל פלאג.(סדר התמונות מהפלאק הקדמי ביותר עד לאחורי)
129760129761129762129763129764129765

עושה רושם ש2 ו3 מפוייחים מעט יותר מהשאר - דעתכם?

בנוסף, הוצאתי את מסילת המזרקים, פתחתי סוויץ' כמה פעמים כדי לבנות לחץ במסילה - אף מזרק לא דלף
לאחר מכן השארתי כל פעם מזרק מחובר וניסית להניע, נתתי לו להזריק כמה פעמים והפסקתי - גם לאחר מכן אף אחד מהם לא דלף.
המסילה עדיין מפורקת, האם יש עוד בדיקות שכדאי לעשות על המזרקים?

אריאל

ariel-ro
21-06-20, 17:53
לאחר עוד קריאה בפורומים בחו"ל, החשוד הבא הוא לחץ דלק גבוה מידי בעקבות וסת תקול.
יש מישהו באיזור המרכז עם ערכה לבדיקת לחץ דלק?

לחילופין, המלצה לבעל מקצוע שיכול לאבחן את הבעיה?

-->